*Marrastähdet* toukokuussa '07

Tervetuloa uusille! :flower: Ja Riinuskalle hyviä jatkoja ja mahankasvatusta joulukuisiin, kiva kun poikkesit :D :wave: :hug:

Eilen oli tosiaan eka lekurineukka, ja aivan ihana lääkäri mulla! Onneksi! Tosi mukava =) Ja neuvolantäti sitten surukseni kertoi, että vaihtaa työpaikkaa :( Oli niin kiva, ja lapsillakin oli sama täti... Kuitenkin joku karmee kotka tulee tilalle :kieh:

Sydänääniä lekuri joutui ettimään aika pitkään, ja mulla meinas paniikki jo iskeä :eek: Mutta kohtu onkin jo niin ylhäällä, ja vauva kanssa, että äänet löyty vasta navan läheltä :D :heart: Kummakaan kun äippähousut tuntuu hyviltä :whistle:

emmamma & alma-iita 14+5 :heart:
 
Huh huh.....onpa ollu aamu sieltä huomoimmasta päästä äitinä olon aikana :/ Neidillä todettiin aamulla keuhkoputkentulehdus ja se on ihan sippi koko ajan. Äitiä vaan huutelee ja itkeskelee, kun varmaan sattuu vähän joka puolelle :snotty: Kyllä on itteltäkin päässy itku, kun pientä kattelee ja hoitelee, ihanaa kuitenkin kun tuntee olevansa tärkeä, kun vain äidin syli kelpaa :heart: Jospa tää tästä menis lääkekuurilla ohi ja alkais taas arki rullaamaan. Pitkälle kyllä päästiin, kun tyttö täyttää reilun parin viikon päästä kaks vuotta ja vasta nyt eka lääkekuuri, onneksi ei vieläkään korvissa mitään :)

Palailen taas, kunhan sopiva väli tulee ja neiti vaikka nukkuu vieressä :wave:

Aadan äiti rv 13+0
 
Moi :) !

LUMI Minä kyselin :). Peräkkäisinä päivinä täyttää siis meidän 2v:t vuosia :)

EMMAMMAMMA Mullakin meni aikaa ennen kun sydänäänet löytyi, täällä kans säikähettiin. Mulla viel niin alhaalla tuo papu.. :)

PANIIKKIHÄIRIÖSTÄ ja PELKOTILOISTA otin tänää neuvolalääkärillä puheeks sen ja nää pelkotilat, niin pääsen pelkopolille taas tässäkin raskaudessa ja sit juttelemaan erikois sairaanhoitajan kans. Oon niin hirveä stressaan kaikesta ja kuvittelen aina sitä pahinta vaikka kaikki oliskin hyvin.
Mulla kans noita paniikkijuttuja tulee monesti ihan tavallisisaa tilanteissa, ulkoillessa ja muuten. Inhottavaa.

Onkos muilla muuttoa edessä? Me etitään isompaa asuntoa, just tänään laitoin hakemuksen ja asuntotoimistossa sanottiin että löytyy varmasti mieluinen kun vauvaa odottaa..

Onko täällä muita joilla veriryhmä on rh-negatiivinen?

(.) Tänään oli neuvolalääkäri, otettiin verikokeet sun muut. Kaikki oli kunnossa, hemog. oli noussut ja verenpaine ok. Sydänäänissä meni enne kun löydettiin ja vaikka ne kuului jo 9+ viikolla niin säikähin tosiaan.. Mut siellä jumputti, 130-140 oli syke.

-hilla 12+4-
 
milk
Tulin nostalgiasyistä lukemaan teidän viestejänne kun itse viime vuonna marrasvaavia odottelin. Jäi silmään yksi viesti johon halusin kommentoida

ellu,

minulla oli istukkavuotoja pitkään, vuotoa oli noin viikot 9-25 eli tosi pitkään. Se oli istukka joka oli iso ja pitkänmallinen ja ulottui jostain suunnasta kohdunsuulle. Hassuinta oli se, että siitä saatiin varmuus vasta monen huolella tehdyn ultran jälkeen. Toisesta kulmasta katsottuna näytti siltä ettei ole kohdunsuulla ja toisesta kulmasta katsottuna näkyi sitten se totuus. Vuoto oli todella rasittavaa, täydet sympatiat sulle ja koeta kestää. Raskaus meni lopulta hyvin ja terve poika syntyi. Todella paljon jaksmista sulle! Minullakin oli supisteluja, sen unohdin mainita.
 
Moikka!

Mahtuiskos joukkoon vielä tämmöinen "vähän vanhempikin" odottaja...
jolla rv 10 +2 ja LA siis 30.11, nippa nappa marraskuun puolella.
Menkoista LA on kyl jo 27.11

Olen siis 33.v, kahden lapsen äiti,Keski-Suomesta, profiilista löytyy vielä lisää juttua..

Lisään vielä, että HYPPELIksi on on alettu tätä tulokasta kutsumaan, ensimmäinen mielleyhtymä mikä tuli mieleen, kun nähtiin ultrassa tekevän sellasia voltteja & kupperiskeikkoja :D <br><br>
 

Heips!

Tervetuloa uusille, teitä olikin tullut useempi..

Ja kukas se häippäseekin joulukuun odottajien puolelle? Hyvää masunkasvatusaikaa sinullekin!

Tää muisti kun tahto pätkiä vähän..

Meillä oli neuvola tänään, siellä ei mitään ihmeempiä..rautaa pitää alkaa syömään kun hemppa oli vain 102, ei mitään uutta, mulla ollut vähän aina alhainen hb. Rakenneultra-aika saatiin ja seuraava neuvola-aika,tietty.
Sydänäänetkin löytyi pienen etsinnän jälkeen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 12:33 hilla83 kirjoitti:
Moi :) !

LUMI Minä kyselin :). Peräkkäisinä päivinä täyttää siis meidän 2v:t vuosia :)

EMMAMMAMMA Mullakin meni aikaa ennen kun sydänäänet löytyi, täällä kans säikähettiin. Mulla viel niin alhaalla tuo papu.. :)

PANIIKKIHÄIRIÖSTÄ ja PELKOTILOISTA otin tänää neuvolalääkärillä puheeks sen ja nää pelkotilat, niin pääsen pelkopolille taas tässäkin raskaudessa ja sit juttelemaan erikois sairaanhoitajan kans. Oon niin hirveä stressaan kaikesta ja kuvittelen aina sitä pahinta vaikka kaikki oliskin hyvin.
Mulla kans noita paniikkijuttuja tulee monesti ihan tavallisisaa tilanteissa, ulkoillessa ja muuten. Inhottavaa.

Onkos muilla muuttoa edessä? Me etitään isompaa asuntoa, just tänään laitoin hakemuksen ja asuntotoimistossa sanottiin että löytyy varmasti mieluinen kun vauvaa odottaa..

Onko täällä muita joilla veriryhmä on rh-negatiivinen?

(.) Tänään oli neuvolalääkäri, otettiin verikokeet sun muut. Kaikki oli kunnossa, hemog. oli noussut ja verenpaine ok. Sydänäänissä meni enne kun löydettiin ja vaikka ne kuului jo 9+ viikolla niin säikähin tosiaan.. Mut siellä jumputti, 130-140 oli syke.

-hilla 12+4-
Noista PANIIKKIHÄIRIÖISTÄ: Nyt kun niitä on alkanut miettimään/täällä puhumaan niistä niin tuntuu että alkaa oikein odottaa koskaa niitä tulee :ashamed:
Itse synnytystä en niin jännitä/pelkää (ainakaan vielä) mutta ajattelin että jos alkaa olo sen suhteen paheta eli siis sulla ahdistusta synnyttymäsestä jne niin sitten sanoisin neuvolassa ja jos sitä kautta pääsisi johkin erikoislääkärin luo. Tai eikös kättärillä ole se HAIKARANPESÄ? tietääkö kukaan minkälainen synnytys paikka se on?

Sitten tuosta VERIRYHMÄSTÄ: Mulla on se rh-negatiivinen. Ooon tienyt sen itseasissa jo muutaman vuoden mutta nyt tämän raskauden aikana siitä on taas tullut puhetta. En oikein ole ymmärtänyt miten se vaikuttaa tuohon raskauteen? :ashamed: enemmän verikokeita tjn? Kuulemma saattaa saada jonkin rokotuksen synnytyksen jälkeen?

Pitäisi kanssa ehkä alkaa katselmaan isompaa asuntoa.. mutta eihän tässä vielä niin kiire ole, täytyy vaan toivoa että saa sitten sellaisen tuon vauvan avulla helpommin :)
Onneksi tää meidän kaksio on suht iso että kyllä alkuun tilaa löytyy,tottakai se olisi kuitenkin kiva jos pikkuisella olisi alusta alkaen oma huone.

Nyt koirien kanssa :wave:
 
NITA Tällasen löysin:
Sairauksien ehkäisy
24.10.2003
Erja Halmesmäki

Jos sikiön Rh-positiivisia verisoluja pääsee Rh-negatiivisen äidin vereen, äidin Rh-punasolut tunnistavat sikiöperäiset solut ja äiti alkaa muodostaa anti-D-vasta-aineita, jotka tuhoavat sikiön punasoluja. Siksi Rh-negatiiviselle äidille tulisi antaa anti-D-immunoglobuliinia (250 mikrog) 48-72 tunnin kuluessa synnytyksestä, keskenmenosta tai raskauden keskeytyksestä. Lisäksi sitä suositellaan annettavaksi Rh-negatiiviselle äidille myös lapsivesipunktion, kohdunulkoisen raskauden, perätilan ulkokäännöksen ja kohtuun kohdistuneen trauman yhteydessä. Suojausvaikutuksen arvellaan kestävän 2-3 viikkoa, jona aikana suojausta ei tarvitse uusia. Anti-D-suojauksen jälkeen voidaan heikko vasta-ainepitoisuus löytää seerumista korkeintaan puolen vuoden ajan. Anti-D-suojaus ehkäisee lähes aina äidin immunisoitumisen D-tekijää vastaan, mutta jos vasta-aineita on jo kehittynyt, ei suojauksesta enää ole hyötyä.

Vuonna 1968 aloitetun suojauksen ansiosta Suomessa ilmenee vuosittain vain noin 60-80 Rh-immunisaatiotapausta. Näiden toteamiseksi otetaan kaikilta odottavilta äideiltä ensimmäisellä neuvolakäynnillä verinäyte veriryhmän ja mahdollisten Rh-vasta-aineiden määrittämiseksi. Sikiön anemian hoitamiseksi tehdään vuosittain intrauteriinisia verensiirtoja noin kymmenelle potilaalle. Näissä tapauksissa Rh-negatiivisen naisen suojaus on saattanut aikaisemman raskauden, keskenmenon tai verensiirron yhteydessä unohtua tai suojausannos on ollut riittämätön. On myös tapauksia, joissa immunisaatio tapahtuu jo ensimmäisen raskauden aikana.

Rh-negatiivisilta synnyttäjiltä tutkitaan vasta-aineet kolmasti raskauden aikana, ja jos niitä esiintyy, on näytteitä otettava kuukausittain. Mikäli vasta-ainemäärä verinäytteessä kasvaa, on synnyttäjä lähetettävä yliopistollisen keskussairaalan äitiyspoliklinikkaan jatkoselvittelyihin sikiön mahdollisen anemian havaitsemiseksi.

-hilla-
 
Neuvolakuulumisia täälläkin: Elikkä sydänäänet löytyi myöskin pienen etsinnän jälkeen :heart: Tämä äitee ehti jo säikähtää pahemman kerran kun piti hetki etsiä :whistle: Pojista on äänet kuuluneet aina heti ja syke on ollut tosi vahva,toi oli tänään jotenkin erilaisen kuulonen...mutta pääasia,että tasainen jumputus kuului =) Rautakuuria pukkaa tännekin eli hb oli 113 ja verenpaine kokonaiset 108/54 :whistle: Koskaan ei ole noin alhainen paine ollut vaikka matalalla se on odotuksissa ollutkin.

Nyt kai se on sitten uskottava,että masussa joku edelleen köllöttelee :heart: Marraskuuta kieltämättä odottaa jo kuin kuuta nousevaa vaikka näin "kokeneena" osaa ajatella,että kannattaa nyt nauttia täysillä odotuksesta ja siitä kun vauva vielä on masussa.

Niin ja tervetuloa minunkin puolesta kaikille uusille! :flower:

T.LilliM jolla viikkoja tasan 11 tänään
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 16:26 hilla83 kirjoitti:
NITA Tällasen löysin:
Sairauksien ehkäisy
24.10.2003
Erja Halmesmäki

Jos sikiön Rh-positiivisia verisoluja pääsee Rh-negatiivisen äidin vereen, äidin Rh-punasolut tunnistavat sikiöperäiset solut ja äiti alkaa muodostaa anti-D-vasta-aineita, jotka tuhoavat sikiön punasoluja. Siksi Rh-negatiiviselle äidille tulisi antaa anti-D-immunoglobuliinia (250 mikrog) 48-72 tunnin kuluessa synnytyksestä, keskenmenosta tai raskauden keskeytyksestä. Lisäksi sitä suositellaan annettavaksi Rh-negatiiviselle äidille myös lapsivesipunktion, kohdunulkoisen raskauden, perätilan ulkokäännöksen ja kohtuun kohdistuneen trauman yhteydessä. Suojausvaikutuksen arvellaan kestävän 2-3 viikkoa, jona aikana suojausta ei tarvitse uusia. Anti-D-suojauksen jälkeen voidaan heikko vasta-ainepitoisuus löytää seerumista korkeintaan puolen vuoden ajan. Anti-D-suojaus ehkäisee lähes aina äidin immunisoitumisen D-tekijää vastaan, mutta jos vasta-aineita on jo kehittynyt, ei suojauksesta enää ole hyötyä.

Vuonna 1968 aloitetun suojauksen ansiosta Suomessa ilmenee vuosittain vain noin 60-80 Rh-immunisaatiotapausta. Näiden toteamiseksi otetaan kaikilta odottavilta äideiltä ensimmäisellä neuvolakäynnillä verinäyte veriryhmän ja mahdollisten Rh-vasta-aineiden määrittämiseksi. Sikiön anemian hoitamiseksi tehdään vuosittain intrauteriinisia verensiirtoja noin kymmenelle potilaalle. Näissä tapauksissa Rh-negatiivisen naisen suojaus on saattanut aikaisemman raskauden, keskenmenon tai verensiirron yhteydessä unohtua tai suojausannos on ollut riittämätön. On myös tapauksia, joissa immunisaatio tapahtuu jo ensimmäisen raskauden aikana.

Rh-negatiivisilta synnyttäjiltä tutkitaan vasta-aineet kolmasti raskauden aikana, ja jos niitä esiintyy, on näytteitä otettava kuukausittain. Mikäli vasta-ainemäärä verinäytteessä kasvaa, on synnyttäjä lähetettävä yliopistollisen keskussairaalan äitiyspoliklinikkaan jatkoselvittelyihin sikiön mahdollisen anemian havaitsemiseksi.

-hilla-

Kiitos tiedosta! eiköhän lääkärit osaa asiasta huolehtia jos tulee jotain huolehdittavaa, ja toivottavasti ei tule :) mulla on otettu vasta ekan kerran verinäytteet eikä ole kuulunut mitään elikkä kai ne on ollut ihan ok, toisen kerran kai otetaa jossain puolessa välissä raskautta..
 
h82
Mulla on kans rh-negatiivinen veri, tiesin sen jo ennalta, mut siitä ei oo ollu neuvolassa vielä mitään puhetta. Siskolla on myös ja sille annettiin synnytyksen jälkeen piikki. Ens viikolla meen neuvolaan, joten saas nähä sanovatko mitään tosta. Kiitti hillalle tosta tekstistä, oli hyödyllinen! :)

Oon syöny tänään niin paljon suklaata et oikeen hävettää, pakko lähteä lenkille... :ashamed: :whistle:

H82 12+4
 

Oi,suklaata..saiskin, mut ei passaa syödä, kun paino tuntuu nousevan vaikka vaan ajatteliskin jotain hyvää.. :ashamed:

Eilen oltiin miehen siskon synttäreillä ja siel oli sipsejä tarjolla..ois tehnyt mieli tyhjentää koko astia.Tyydyin sit vaan pari pientä ottamaan..

Miten paljo muut uskaltaa herkutella? Mulla on bmi jo 26 valmiiks, eli painoo liikaa heti aluks :(
 
Heissan
Täällä ollaan oltu siskon kanssa kysissä ja kaupoilla, kun kummipojalla oli aika polille...kattelin isosiskoo siinä käynnin ajan sitten...ja musta tuntuu et supistuksia alkaa miulla olemaan, kun kummipoikaa sylissä kannoin, niin sellaista pientä jomotusta tuntui ja ihan kuin masu ois kovaksi mennyt...pojasta tunsin ensimmäiset supistukset vasta kun synnytys alkoi...siski hieman ihmetyttääkin mitä tuo nyt on...ja lonkka ei ota parantuakseen eli ensi viikolla TAAS saikun hakuun kun eivät kirjoita kuin viikon, kaksi kerrallaan, kerta on liitoskipuja niin varmaan koko raskauden kestää...voi että ottaaminnuu päähän :headwall: mut eipäs tässä kai muuta ollut, muisti alkaa taas mennä :kieh:

Perfekta ja masukki 14+0(uusi viikko jälleen :D )
 
Nopsaan..
Mulla painoindeksi ennestään 24 että ihan normaalipaino, mut nyt on kertynyt jo painoa ihan liikaa :ashamed: , ei ihan vaan muutamaa kiloa :ashamed: . Sen siitä saa ku koko ajan pitää syyä että paha olo pysyy pois.
Tänään neuvolalääkäri sanoi että eipä raskausajan liikunnalla juurikaan ole merkeitystä, vaan sillä mitä syö. Olin kyllä että hä? Ite en kyllä ole samaa mieltä. Mielestäni aina on hyvä että liikkuu vaikka sit söiskin isoja määriä.. :whistle:
 
Olipas tullu paljo tekstiä!

Meillä oli eilen np-ultra ja siellä se nukku eikä millää meinannu herätä, lääkäri sitä joutu vähän herättelee.oli niin uskomatonta nähdä sen liikkuvan..!np oli 1,2mm, joten meillä ei verikoetta ollu tarpeellista ottaa.pää-perä mitta oli 62mm. se on jo hurjan iso!mekin saatiin pitkä liuska kuvia mukaan mitä pääsee äitienpäivänä esittelemään.
Huomenna olisikin sitten neuvolalääkäri aamulla.

Mulla ollut myös paniikkihäiriötä, ei enää nykyisin niin pahana, ja ilman lääkkeitä aina ollu.joskus oli niin pahana etten voinut oikein lähteä yksin kävelemään minnekään kun jotenki iski paniikki päälle.mut siitä on jo aikaa ja nykyisin tulee lähinnä kaupassa tai tallaisessa.

Ja unista..uniorkkuja on täälläki tullu ihan mukavasti..ihan kipeää käy ku herää.

mut nyt pötkölleen..

miiku 12+1
 
PikkuM: Mulla kans bmi 26... Oon kyllä herkutellu ihan entiseen malliin, mut siitä huolimatta paino oli tippunu edellisestä neukasta 1,55kg. Varmaan tulee taas joku 13-15kg, toivon kyllä (ei mun mielihaluilla :whistle: ), et saisin painon pysymään koko ajan samana. Painan kuitenki nyt 15kg enemmän entä esikoisen ekassa neukassa :ashamed:

Perfekta: Mä kans tunsin eilen ekat supparit! Neuvolassa molemmat. Mut en oo mitenkään huolissaan, ku edellisissäkin raskauksissa alkanu kivuttomat supparit tosi aikasin. Vauvat kuitenkin synty 40+2 ja 40+4 =)
 
Mulla taas tuntuu että tuo paino vaan tippuis.. normaalia? :ashamed:
tiedän! ei saisi valittaa kun voisi se noustakkin mutta mietin vain että onkohan kaikki ihan ok. kesäkuun alussa vasta seuraava neuvola :x
No ainakin olo on ihan ok muuten, mitä nyt väsymystä ja sitten sitä kirotun pahaa oloa, AINA aamuisin /aamupäivisin :$ YÖK!
täytyy aina parin tunnin välein jotain koittaa syödä tai muuten taas puklaa.
Onko kellään pohkeet kipeänä? Musta tuntuu että lihakset on ympäri kroppaa ihan krampissa :D

Siitä HAIKARANPESÄSTÄ: Pitääpi kysellä siitä jos vaikka neuvolassa osattaisi kertoa enemmän,tai no kyllähän tuolta netistäkin tietoa ihan hyvin sai :)
Toisaalta se kiinnostaisi mutta en sitten tiedä haluanko että joku laittaa niin paljon nokkaansa meidän asioihin :ashamed:
No ei ainakaan vielä ole tullut synnytyspelkoa, toivottavasti ei tulekkaan. saa syntyä niin nopeasti että ei kerkiä miettiä mitään pelkoja :D

nita & punkero 13+3 (kai..)
 
On sitä ihminen laiska ku ei jaksa nykyisin edes kirjautua...

Mulla on rh-. Ekassa raskaudessa ei tullut vasta-aineita ja vielä synnytyksen jälkeen huomautin veriryhmästä kätilölle niin heti vauvan veri tutkittiin Oli kans rh- joten ei tarvinnu antaa sitä piikkiä mulle. Miehen veriryhmää ei tiedetä edelleenkään, joten tässä raskaudessa taas saa seurata jännityksellä niitä vasta-aineita. Luulisin kuitenki et on miinusta ku vauvakin on, mut ton perityvyydestä mulla ei ole tarkempaa tietoa joten pakko jännäillä.

Ihanaa. Ens kuussa jo pääsee 4D:hen! Ja sitten tiedetään kumpi siellä asustaa.Odotan ihan innolla, et pääsis näkee vauvan kunnolla. Täällä on niin huono kone tai mistä johtuu et np-ultran kuva oli paljon pienempi ku esikoisesta. Tää sikiö näytti kuvassa esikoisen pään kokoiselta, siis mitä se oli np:ssä. Olipas sekavaa!!!!
 
Pitkästä aikaa täällä taas. On ollu niin kovasti kiirettä ja väsymystä etten oo saanu itteäni koneelle millään..
Tänään oltiin np-ultrassa ja kaikki on kunnossa :)
Liikkuvainen tuo "murmeli" oli mutta ei olis millään kääntyny niinkuin kätilö olis halunnu.Jotenkuten saivat kuitenkin turvotuksen mitattua, eikä siinä mitään häikkää tuntunut olevan.
La siirty muutamalla päivällä ja on nyt 3.11 eli kasassa on nyt raskautta 14+4.Olis kiva jos joku muuttais sen tuonne listaan!
Pahoinvointi helpottaa vähitellen, tuntuu että voi jo ruveta nauttimaan tästä raskaudesta!
Vointeja kaikille =)
 
Huomenia! Tuosta rh- verestä vielä.Minä kuulun myös ko.ryhmään.Mulla on nyt kolmas raskaus, ja mun kohdalla käytännössä se on tarkottanut sitä, et kolmesti otetaan vasta-ainenäytteet verestä raskauden aikana, ja synnytyksen jälkeen annetaan takalistoon antiD-piikki.Mulle on heti synnytysten jälkeen alkanu tulla vasta-aineita ja runsaasti.Vauvat on ollu molemmat rh+ eli isänsä verta.Nyt kolmannessa otettu eka näyte, joka negatiivinen.Kysyin edellisessä raskaudessa lääkäriltä,mitä tapahtuu jos raskauden aikana jo tulee vasta-aineita eli näyte on positiivinen, vastaus oli et murehditaan sitä vasta sitten..Ja että tänä päivänä lääketiede hoitaa homman..Enpä ole sitten asiaa sen koommin miettiny.Kieltämättä joka kerta hermostuttaa,kun kysyy tulokset.Mut eiköhän se siitä!
 
Täällähän on monta rh- veriryhmään kuuluvaa... Kuulun teihin itsekin.

Mulla on nyt kolmas raskaus ja taas on ne kolme vasta-aine verikoetta tiedossa... Edellisissä ei ole ollut mitään ongelmaa , molemmat lapset todettiin myös "miinus verisiksi". Saa nähdä miten nyt käy!

Eipä sitä ennen raskauksia osannut kuvitellakaan mitä tuolla rh- verellä voi olla merkitystä.

Taidampa lähteä jääkaapille...jatkuva nälkä ei hellitä ;) Pitäisi tästä töihinkin jaksaa raahautua...

lumi*+masukki rv 15
 
Onpa meitä rh- monta. Sillon kun ekaa odotin niin tuntui että kukaan ei ollut asiasta kuullutkaan.

Eikös tää rh- ole syy miksi ennen vanhaan tuli paljon keskenmenoja. Nykyään sitä seurataan joten ite en ainakaan osaa pelätä..

Nyt ruokailuun :wave:

Palaan illalla :)

-hilla 12+5-
 
Heippa!

Mä kuulun kans rh- veriryhmään. Meitä on täällä todella paljon. Mä olen saanut synnytyksien jälkeen piikit takamukseen, mplemmat lapset ovat rh+ verisiä. Mä en edes osaa hätäillä koko asiaa, ammatti-ihmisiä hoitamassa asiaa ja asutaan kuitenkin Suomessa :D
Tännekkin kuuluu jo hyvää. Väsymys on hellittänyt, JEE! :D Ja vuodot loppu, eli kaikki hyvin.
Täällä ollaan just ruuanlaittopuuhissa ja lapset odottaa iltaista tivoliin menoa. Pakko tänään jo mennä tivoliin, kun ainakin vielä paistaa aurinko..huomisesta taas ei tiedä, vettä lupailtu.

Mut, hyviä päivän jatkoja kaikille!
 
jeps samoin täällä, luotan tähän suomen sairaanhoitoon kuitenkin sen verran että tietävät mitä tekevät tuon veren kanssa. Ainakin enemmän tietävät mitä minä itse :) eli enpä paljon neuvoa voi.. Toivotaan että kaikki menee hyvin! Sittenhän sen näkee saako vauva minkä veri ryhmän ,ei kai sitä niin kannata murehtia. Mulla tulee tuossa puolessa välissä sitten näkökään verikokeet taas :ashamed: en kyllä tykkää mutta pakko mikä pakko :)
 

Yhteistyössä