*Marrastähdet* toukokuussa '07

Tervetuloa uusille!

Ihan käsittämätöntä että täällä mennään jo 15. rv. Tässä just mietin että milloinhan sitä sanois työnantajalle ;) vai sanonko ollenkaan kun työsoppari loppuu kuitenkin ennen äippäloman alkua. Jos sit sanois jos jatkoa tarjoavat...

Kurkku on vähän karhakka, toivottavasti ei puske lenssua - taas. Vasta pääsiäisviikolla olin kipeänä muutaman päivän. Kyl tää kevät on ihanaa aikaa. Saako muuten mtn allergialääkettä käyttää raskaana ollessa?

Kääk, pitäis soittaa pomolle ja kysyä kesälomista, kun elokuun loppuun mennessä pitäis pitää 22 päivää kesälomia - 10 pv tän kesän "oikeita", sit huhtikuun alusta elokuun loppuun kertyvät 10 pv ja viel 2 pv ylityötunteja... Jos sais ainakin sen rakenneultrapäivän 19.6. vapaaks ja elokuun lomailis tjtn...

HT ja kanssamatkustaja 14+3

Heippa!

Soitin aamulla neuvolaan näistä mun vuodoista, neuvolatäti soitti samantein äitiyspolille ja varasi sinne ajan parin tunnin päähän. Kävin äsken sitten äitiyspolilla ja ultrasivat. Istukka oli ihan normaali. Tämä lääkäri ei huomannut siinä mitään poikkeavaa ja sikiö oli viikkoihin verrattuna oikean kokoinen. Lääkäri sanoi, että vuodolle ei voi tehdä mitään. Voi olla, että istukka repeää ja menee vielä kesken tai voi olla että istukka repeää vaikka rv30 tai sit ei lainkaan. Eli oikeastaan ei osannut sanoa mitään. Mitään ei ole tehtävissä eli ollaan vaan.

Allergia lääkkeistä.. mulle sanottiin, että antihistamiineja ei kannattais käyttää. Jos ihan pakottava tarve, niin yhden voi harkiten ottaa. Nenäsuihkeita ja silmätippoja kuulemma saa käyttää huoletta. Ihmettelin vaan itse, kun omassa nenäsumutteessa lukee, ettei sais käyttää raskausaikana. Jotenka kävin ostamassa uuden, jota saa käyttää.

Kävin jo äitienpäiväkortin ostamassa omalle äitille ja ajattelin laittaa sen jo lähetyskuntoon, ettei vaan unohtuisi. anopille ei ajateltu korttia ostaakkaa, kun mies oli varannut ravintolasta pöydän ja lupas viedä minut, lapset ja anopin syömään oikeen hyvin.. =) Jotain piristystä tähänkin "alamäkeen".

Ellu rv 14

Hei :wave: !

INNOKAS Tuota verikokesita en tiedä kun itse en niitä ottanut ekassa enkä tässäkään raskaudessa.. Mutta np-ultrassa on niin että jos niskaturvotus yli 3milliä niin saa halutessaan mennä jatkotutkimuksiin.

Sit kysyisin onko muilla ollut tällaista?
Mulla on tullut tän raskauden myötä kova pelko monesta asiasta. Pelkään kaikkea esikoisen kohdalla vaikka hän on täysin terve tyttö. Välillä iltasin olo on kamala ku kuvittelen kauheita asioita sattuvan, en tiedä mistä tämä juurensa johtaa. :'( :ashamed: Onko muilla ollut jotain tällaista vai oonkohan tulossa hulluksi :ashamed: ?

Muuten olo ihan siedettävä, pahoinvointi on tänään ollut vähäsempää mutta tuskin nyt viel' häviämässä(jos vanhat merkit paikkaansa pitää..)

-Hilla ja papu 12+2-

Täällä Kaks:ssa tai siis Kass:ssa tuo np turvotuksen ylärajaarvo on 2.5mm, eli siinäkin näkyy olevan eroja eri sairaaloiden välillä.

Mites teilä jotka ovat jo aikaisemmin synnyttäneet, niin oletteko raskauden aikan kärsineet liian alhaisesta verenpaineesta? Onko sitä jatkunut koko raskauden ajan? Mulle näyttää riesaksi tulleen. Vähän väliä huippaa ja voimat häviää täysin. Eilen sit mittailin kotimittarilla, niin antoi huimat 104/64 lukemat ja syke kuitenkin takoi likempänä 80 ja sillon mulla oli vielä ihan hyvä olo. Pitäs joskus keritä mittaamaan kun oikein alkaa huippaamaan. Varmaan alle sadan tippuu yläpaineet, ei ihme että meinaa taju lähteä. JOspa tätä ei kuitenkaan ihan marraskuulle asti jatkuis. Aik rajoittavaa alkaa olla, kun ei pysty missään liikkumaan kun ei tiedä millon alkaa pyörryttämään.

Sanle ja DJ 12+6

Innokas: Minä olin myös siinä verikoe jutussa ja ultraaja sanoi että jos on alle 1:250 saa alkaa miettiä jatkotutkimuksia eli en tiedä mitä toi pitää oikeasti sisällään ja kuinka se lasketaa. Mulla se suhdeluku oli 1:1500 ettei ollut lähelläkään jatkotutkimuksia. Eli nyt voi 85% varmuudella niskapoimuultran kera sanoa ettei ole down syndroomaa.

Tervetuloa uudelle! Anteeks nimimerkki ehti jo unohtua.. :ashamed:

Hilla; Mulla kans on alkanut pelko vaikka mistä tulla pintaan..esim. just että esikolle tai miehelle sattuu jotain.

Nyt ei ehdikään enempää turisemaan, pitää alkaa siivoilee..
M ja Onni rv 13+2

Jahas, nyt on käyty mylläämässä äitin kukkapenkki ja poika valitsi mummin pihalle ensimmäiset orvokitkin ja auttoi istutuksessa, pojan lahja mummille(äiti oli vain välikäsi maksussa :LOL: ) ja grillattiinkin sitten ja nyt on oikeen täysi olo, poikakin oli ,monta tuntia pihalla ja niin kiintoisaa oli kukkapenkkiä myllätä että pissat kerkes tulla housuu, mutta ei se ole niin vaarallista...eihän sitä aina voi pissalla juosta kun on mielenkiintoista tekemistä :D :D

(.): ei kummempia kuulumisia, äiti jaksaa hössöttää siitä etten saisi kantaa painavia tavaroita, mutta jos mie kannan 15 kiloista poikaa, niin kait voin kantaa myös samankokoista kaasupulloa :whistle: , isällä kun on kädet olkapäitä myöten leikattu ja tyräkin alkukeväällä, niin minä olen aina ollut se kantaja ettei isälle tuu kädet kipeiksi...se kun sitten haluaa kuitenkin pojan perässä juosta, niin se käy mulle :whistle: ...mutta nyt taidan alkaa valmistautumaan tuhkimotarinaan...jännät paikat taasen ;)

Perfekta ja masukki 13+5

Joku uusikin oli tänne tullut, joten tervetuloa =)

Tänään oli sitten ensimmäinen neuvolalääkäri.

Muuten kaikki ok, mutta hemppa oli taas laskenu vaikka syön jo lisärautaa.

Eli se oli enää 93 :/

Huomenna pitäis sitten mennä labraan että ottavat koko verenkuvan, mitä lie luulevat sieltä löytävänsä.

Vauvan sydänäänet kuulu taas hyvin, syke 170 =) tais olla sama viime kerralla.

Mutta jotain ikävääkin tänään tapahtui, meidän tiskikone meinaan hajosi \|O \|O , se on sitten kiva tiskailla tälläisen porukan tiskejä käsin ennenkun saadaan uusi vehje tilalle.

katjuza ja mahamöykky 12+6

Heippa!

Eilen illalla liityin joukkoonne ja tänään oli sitten se ultra. Itku pääsi ilosta kun kaikki oli hyvin ja sydän siellä sykki!!!!

Töissä kaikille piti esitellä kuvat- suurimmalla osalla kyllä lapsia on joten tietävät, mutta halusivat nähdä;)

Viikolla siirtyi la eteenpäin eli sitten 26.11 on hoohetki, paitsi että molemmat poikani on tulleet vasta viikolla 41+1....

Olin ehtinyt tehdä hakemuksen uuteen työhön syksyä varten ennenkuin tiesin raskaudestani ja sitten se tuleva pomoni osasi soittaa juuri tänään sen ultran jälkeen ja rehellisesti sanoin etten ota työtä syksyksi vastaan, kun en tiedä edes pystynkö mitään tekemään ja nuorimmaisellani on edessä leikkaus Lastenklinikalla joka vie parantumisineen aikaa ainakin pari viikkoa. Että jään jo ajoissa elokuun puolivälissä kotiin...

Tällaisia iloisia uutisia minulla =)

Mirnu rv11

Tervetuloa uusille!

Täällä on tämä päivä mennyt "hormoonimyllyssä". Siis olen ottanu kaikki miehen kommentit itseeni ja itkua niellyt tai saanut kauheita raivareita, tosin sisäisesti! Just kälylle puhuin et tekis mieli riidellä jonku kanssa oikein kunnolla raivoten ja huutaen. Meneeköhän tää vaihe ollenkaan ohi tän raskauden aikana? Näistä tempauksista päättelisin et tyttö on tuolla vattassa, mut en sit tiedä. Tein sen huuhaa-testinkin jonka mukaan kyllä poika tulee, taas. No olis jo kesäkuu!!! Silloin selviää kumpi tuolla on! Hassua ku viimeks halusin ehdottomasti pitää salaisuutena kumpi vatsassa asustaa ja nyt mun on taas saatava tietää! No tälläistä täällä... Ja pirun flunssa ei hellitä vieläkään, nyt jo 1,5 viikkoa ollut!

huhhei, vihdoinki sain itteni raahattua kunnon lenkille, tosin namupussi tuli haettua kotimatkalla.. :ashamed:

huomenna ois ultra ja torstaina lääkärineuvola. ihana nähä pikkuinen taas!

tänää kävi asunnonvälittäjä meillä ja sit kun tuli ilmi et mun masussa on vauva, ni se jutteliki mun mahalle sen jälkee eikä oikein muistanu että mulla on silmätki päässä mitä voi kattoa jutellessa :LOL:

väsyä ja pahaa oloa vaihtelevasti, nyt oon kyllä parina päivänä saanu jotain aikaseksiki.tosin on olluki vapaa päiviä töistä.työpäivien jälkee ei jaksa evääkään liikauttaa, joten suurimman osan ajasta koti on ku pommin jäliltä, siitä pitää meijän 2 kissaa huolen :)

mä niiiiin haluisin jäädä jo kokonaan kotiin...mä kun en mun työssäni oikein viihdy.

Huomenna tulee muuten se maaginen 12 vkoa täyteen!

Miiku 11+6

h82
Heipsistä!

Olin sitten tänään ekaa päivää töissä kahden viikon tauon jälkeen. Olin siis saikulla, kun oli noi verenpaineet niin alhaiset että meinas koko ajan pökertyä jonnekin. Nyt jo vähän parempi, paineet ei kyl oo noussu mihinkään, mut kummasti se lepo auttaa. Saas nähä vaan et kuinka kauan... :whistle:

Hirvee nälkä ollu tänään koko ajan. Söin tunti sitten lautasellisen ruokaa, pussillisen poppareita ja jäätelön ja silti maha huutaa taas ruokaa! :eek: Kai mun elimistö alkaa nyt ottamaan takasin sitä kun en pystyny moneen päivään syömään kunnolla. :snotty:

Kurkin tänään töissä taas tota vauvelia ultraäänellä ja siellä se makoili tosi rennossa asennossa selällään, kädet pään yläpuolella ja jalat sojotti taivasta kohden! :LOL: Kaveri otti rennosti :D No, ens viikolla on sitten se np-ultra, joten toivottavasti kaikki on hyvin!

Meillä ei noita seulontaverikokeita oteta. Ei oo ollu edes puhetta neuvolassa. Pitäiskö sellasta vaatia vai missä tilanteessa ne otetaan?

Kai se on taas mentävä jääkaapille... :snotty:

H82 12+2

H82 Joka paikassa ei noita oteta ja en tiedä onko ne nyt niin tärkeitäkään. Se verikoe otetaan ennen np ultraa ja ultrassa se sitten tulkitaan. Saattaa olla että teillä on sitten mahdollisuus tuohon veritestiin, jos np hälyttää. Seinäjoen alue on monessa asiassa terveyden/sairaudenhoito asioissa edellä väkirikkaampia alueita, joissa ei välttämättä ole varoja niin paljon. Huomasin sen vaan kun olin mukana paljon asioissa äidin syöpäsairauden puitteissa. Sillonkin täällä annettiin kalliita uudenlaisia solumyrkkyhoitoja joita taas Helsingissä annettiin vasta viimeisessä hädässä lääkkeen korkeamman hinnan vuoksi, ensin yritetätään halvemmilla myrkyillä.

Minäkin kävin tänään np-ultrassa kurkkaamassa masuun, ja siellä oli kaikki oikeen hyvin! :heart: Tuntui ihan kummalliselta nähdä siellä nyt ihan ihmisen näköiset kaverit, erottui sormet ja ja kaikki, kun viimeksi kuvissa näkyi vaan 2 pikku papua. Mutta siellä köllivät vierekkäin, saatiin tosi paljon (lähes metrinen liuska) kuviakin mukaan!

Nyt sitten pitää viedä tuo uä-lausunto neuvolaan, niin kirjoittavat sieltä lähetteen äitiyspolin asiakkaaksi.

Kai se on sitten uskottava että niitä on kaksi tulossa :D

Liituraita + Aatu ja Beetu 13+0

p.s. joku pohti sitä monikko-odottajan tähtimäärää tuolla etusivulla, nythän tuo mun nykyinen 3 tähteä johtaa vähän harhaan, kun tulossa on sekä toinen että kolmas :) Että olisko se sitten **&*** :LOL:

No niin.... nyt on sitten uudet raidat päässä ja mielikin parempi, kun pää näyttää mukavalta.....
Meillä tuo verikoeseula otetaan kun np-ultraa ei ole... siis en tajua miten ei ole kun toi alku-ultra.. epistä!!!!
sitä vielä viikko ootellaan...
kiva kuulla että aatu ja beetu voivat hyvin...

No niin.... nyt on sitten uudet raidat päässä ja mielikin parempi, kun pää näyttää mukavalta.....
Meillä tuo verikoeseula otetaan kun np-ultraa ei ole... siis en tajua miten ei ole kun toi alku-ultra.. epistä!!!!
sitä vielä viikko ootellaan...
kiva kuulla että aatu ja beetu voivat hyvin...

Joku kyseli matalasta vereenpaineesta. Itselläni on, kotimittarilla mitatessa (kun sen kolme kertaa mittaa) niin keskiarvo on 98/54. Että ei ihme jos huippaa ja muu8tenkin hassu olo :ashamed:

Onko muita joilla on paniikkihäiriötä ollut tai vieläkin? täällä yks jolla on, tosin ilman lääkkeitä oon ja menee joskus paremmin, joskus ei :whistle:

Nyt tyttöä nukuttaan
:heart:

:wave:

Meilläkin täällä Raumalla otetaan tuo verikoe niskapoimu-ultran yhteydessä, np-ultraa ei edes tehdä, ellei suostu, että verikoekin otetaan...ne laskee sitten niistä jotenkin tarkemman suhdeluvun mahdolliselle poikkeavuudelle ja jos jotain häikkää ilmenee, niin ilmottavat, muuten eivät. Siinä suhteutetaan jotenkin odottajan ikä, paino, niskaturvotuslukema ja niin edelleen toisiinsa ja sit pitäis olla tietoa :whistle: :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 21:36 hilla83 kirjoitti:
Joku kyseli matalasta vereenpaineesta. Itselläni on, kotimittarilla mitatessa (kun sen kolme kertaa mittaa) niin keskiarvo on 98/54. Että ei ihme jos huippaa ja muu8tenkin hassu olo :ashamed:

Onko muita joilla on paniikkihäiriötä ollut tai vieläkin? täällä yks jolla on, tosin ilman lääkkeitä oon ja menee joskus paremmin, joskus ei :whistle:

Nyt tyttöä nukuttaan

mulla on ollut paniikkihäiriötä aina silloin tällöin,nyt vähemmän ja ilman lääkkeitä. Missä tilanteissa sulla on tullut niitä?
Varmaan telkkaria kattomaan :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 22:20 nita kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 21:36 hilla83 kirjoitti:

Nyt tyttöä nukuttaan

mulla on ollut paniikkihäiriötä aina silloin tällöin,nyt vähemmän ja ilman lääkkeitä. Missä tilanteissa sulla on tullut niitä?
Varmaan telkkaria kattomaan :wave:
Esim kaupassa käydessä, en kestä yhtään kirkkaita valoja. Ja sit jos oon juonut paljon kahvia niin ne vaan pahenee. Nyt on taas tullut jonkin verran, mulla liittyy siihen "poissa oleva" olo joka ei mukavaa :ashamed:

Huomenta!

Nytköhän miulla vasta alkaa aamupahoinvointi, nyt jo kolmantena aamuna peräkkäin sai vessanpönttöä halailla kun aiemmin oli vaan muutamana hassuna aamuna. Hyvä kun ehtii sängystä ylös niin viimeistään koiraa pissittäessä pihalla tulee kiire veskiin. :x

Lenssukin yrittää päälle hypätä, ei kiva. Mites teillä muilla joilla koira(pentu), onko koira alkanu käyttäytyä jotenkin erikoisesti? Meillä on tuolla poitsulla joku ihme kiima päällä, aina välillä yrittää nylkyttää käsivartta ja sit kun se rontti hyppää masun päälle jos oon esim. sohvalla selälläni. Voikohan siitä olla haittaa vauvalle? Kyseessä siis sellanen reilu 13 kg ranskanbulldoggipoika.

HT ja kanssamatkustaja 14+4

Tii
HelmenTyttö:

Minkä ikäinen pentusi on?
Kuulostaa mun mielestä siltä, että herra hakee paikkaansa laumassa, nylkyttäminen ja yhtäkkinen päälle hyppiminen saattaa olla sitä, että koira yrittää alistaa sinua. Itse en hyväksyisi tuollaista ollenkaan.

Meillä narttukoira, joten tuota nylkyttämistä ei ole ihmisille esiintynyt (eikä muillekaan) mutta jossain ihanassa teinivaiheessa testasi kyllä omaa asemaansa oikein urakalla käskyttämällä ja tukkimalla sohvalta "isoimman" tilan itselleen, pissasi meidän sänkyyn jne.... Mutta ei tyttö onnistunut ja yhteiselo sujuu oikein mallikkaasti kun koira tietää paikkansa. :)

Yhteistyössä