Marrasmammat 2008

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja misai82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heissan!

Ollaan oltu reissun päällä ja pikaisesti tuossa lueskelin kuulumisenne. Ultrassa on moni käyny ja mukavia kuulumisia sieltä suunnalta enimmäkseen - kiva juttu:) Sachalle ja muillekin voisin nyt kertoa oman ultrakokemukseni tarkemmin - aiemmin kuittasin sen lyhyesti kun en jaksanut kaiken hässäkän jälkeen alkaa sitä selvittään..

Eli kävin siis ensin kaupungin tarjoamassa np-ultrassa. Käynnistä jäi pelkkiä kysymysmerkkejä ja epävarmuutta, turvotus oli 2.1-2.6 ja pääperämitta vastasi silloin viikkoja 12. Turvotuksen ylärajahan määräytyy sikiön koon mukaan, eli mitä vanhempi/pidempi sikiö on, sitä korkeampi on turvotuksen yläraja. Se, miten kätilö kommentoi tulosta, oli hyvin sekavaa eikä meille jäänyt ollenkaan selkeää kuvaa tilanteesta. Toisaalta sikiö oli kasvot ultraan päin, ei hirveästi suostunut liikkumaan niin, että asento olisi ollut suotuisa mittausta ajatellen. No, sekavin fiiliksin menimme sitten veriseulaan. Tulosten odottaminen alkoi tuntua piinalliselta, joten teimme päätöksen: menemme yksityiselle lääkärille, (Femedaan, Bruno Cacciatorelle) varmistamaan mikä on tilanne. Tässä vaiheessa olimme varautuneet huonoihin uutisiin, mutta ainakin saisimme varmuuden asiasta. Emme edes kertonee Brunolle aiemmasta käynnistä ja niskaturvotusmittauksen tuloksesta ennen kuin hän oli tutkinut minut ja sikiön. Tulos olikin päinvastainen: Niskaturvotus 1.4 ja sikiön koko 0,6 mm pienempi kuin kaksi päivää aiemmin! Emme olleet uskoa todeksi tätä, ja kerroimmekin tässä vaiheessa millaisia lukuja olimme kaksi päivää aiemmin saaneet. tässä vaiheessa Bruno alkoi tutkia uudelleen, ja mittaukset olivat 1.1-1.4. Hän sanoi, että kaikki on siltä osin kunnossa eikä meidän tarvitse olla huolissamme aiemmista tuloksista, ne eivät kuulemma voineet olla mitenkään mahdollisia. lisäksi hän tutki vauvelia muutenkin, 4D-laitteilla hän pystyi näkemään sormet, sydämen neljä lokeroa, nenäluun ym. ja arviomaan jo sukupuolen;)

Ette arvaa ketkä oli onnellisia! Kahden päivän painajainen ja epävarmuus oli ohi! Kun sitten Brunon mittaukset yhdistettiin veriseulan tuloksiin, saimme riskiluvuksi 1:6500, kun aiemmilla mittauksilla riskisuhde olisi ollut 1:30!!!! Eli näissä tutkimuksissa tulee todella paljon vääriä hälytyksiä, toisaalta kaikki ei kromosomihäiriöt paljastu seulassa. Sachalle suosittelen lämpimästi, että jos vähänkin asia vaivaa, niin yksityiselle hakemaan varmuutta asiaan. Minä ainakin luotan tuhat kertaa enemmän siihen mitä Bruno kokemuksellaan ja todella huippulaitteillaan sai selville, kuin kaupungin kätilön tutkimuksiin - jotka nekin varmaan useinmiten osuu oikeaan. Kuten jo kerroin, sikiö ei ollut edullisessa asennossa mittausta ajatellen mutta kätilö omalla epäselvällä selityksellään sai meidät todella huolestuneiksi...Eli ei kannata heittää kirvestä kaivoon jos tulokset hälyyttää - kaikista hälytyksistä suurin osa on vääriä!

Tässäpä romaania teille luettavaksi:) Nyt kaikki muuten hyvin, mutta menkkamaisia kipuja jonkin verran ja ne hieman huolestuttaa. Mites muilla, onko vastaavia?

henriikka ja ötökkä 13+1

Huomenta!

Malvialle aluksi halaus viikonlopun säikähdyksen johdosta! Oli varmasti ihan kauhea kokemus. Tuollaiset tarinat muistuttavat aina, ettei tähän tämänhetkiseen olotilaan pidä kokonaan tuudittautua, mitä vaan voi sattua. Onneksi teidän kohdalla oli kyse pelkästä säikähdyksestä.

Henriikka, teidän tarina taas osoitti, että kyllä tuo ultraus ja sen perusteella annettava informaatio on ihan ultraajasta kiinni. Luulisi ammatti-ihmisen ymmärätävän, että sekä tuleva äiti että isä on sen verran herkässä mielentilassa, että vastaukset pitää olla selkeitä ja yksiselitteisiä. Onneksi saitte tilanteeseenne selvyyden.

Näiden kertomusten jälkeen alkoi huominen np-ultra ahdistaa. Pitää näköjään huolehtia siitä, että pois emme lähde ennenkuin kaikki asiat on selviä.

Tuntemuksista: Minulla on koko ajan tuntemuksia vasemmalla puolella. En voi nukkua vasemmalla kyljellä kun heti alkaa vihlomaan. Samoin yhtenä päivänä vatsa oli tuosta samasta kohdasta kosketusarka, mutta vain muutaman minuutin ajan. Häpyluuta(?) on vihlonut muutamana päivänä.

Uusi viikko alkaa taas täällä, uskomatonta, että 12 viikkoa meni jo rikki!
S & Ö rv 12+0

Malvia, tuo sinun kokemuksesi varmaan säikäytti melkoisesti, onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin.

Sonatar, siitä tosiaan kannattaa pitää huoli, että saa vastauksen kaikkeen mikä on vahänkin epäselvää. Me emme siinä tilanteessa älynneet vaatia selvyyttä vaan lähdimme pois sekavin tuntein. Toki kyselimme, mutta tyydyimme siihen mitä sanottiin vaikkei asia tullut selväksi. Bruno oli aivan ihana, selitti kaiken niin ettei varmasti jäänyt askarruttamaan. Vertailin äsken kätilön ja Brunon antamia ultrakuvia, kyllä on huima ero niissäkin mitä tarkkuuteen tulee!

Ja Sonatar, ei muuta kuin luottavaisin mielin ultraan, ei kannata ahdistua etukäteen, kun kaikki on suurimmalla todennäköisyydellä kunnossa. Tsemppiä ja onnea matkaan!

henriikka 13+2

Henriikka, mulla on myös ollut vellovia siis mielestäni menkkamaisia kipuja.Eräs ystäväni on nyt rv22 ja sanoi että juurikin näillä viikoilla mm. häpyluun seudulla voi tuntua painoa kun raskaushormoonit alkavat pehmittää paikkoja kohdun kasvua varten. USkon siis että nämä johtuvat kohdun kasvamisesta ja hormoonien mylläämisestä.

Mulla on alkanut raskauden seesteinen vaihe, sillä alun ahdistukset sekä epävarmuudet ja epämukavuudet ovat poissa. Olen energinen ja olo muutenkin loistava.Nyt sais vaan alkaa massu kasvaa :)

Helmipelmi 12+0 !!!!

Moi!!

Kivoja ultra-kuulumisia, ois kans ihanaa nähdä tuo möyrijä jo, mut ootellaan sinne kesäkuun 16. päivään kun on se rakenneultra.

Mä oon ollut hiukkasen väsynyt vieläkin, vaivaa tää flunssa 4 viikkoa jo. Kävin tänään viemässä cocillana-yskänlääke reseptin uusittavaksi, jotta sais tän köhän loppumaan.
No viikon kun odottaa, saa uuden reseptin, luultavasti mun köhä on jo silloin (toivottavasti) ohi.
Tuo Cocillanan sain esikon odotuksen aikaan, aika loppumetreillä, kun sain kauhean yskän ja meinas supistikset alkaa. Sitä saa ottaa jos on 12 raskausviikkoa takana, ja jos ehdin saada sen, en nyt kuitenkaan hirveästi aio ottaa sitä, sen verran jotta sais yskän pois. Alkaa ottaa välillä jo mahaankin kipeetä.

Masu on ollut muutenkin kipeenä, ummetusvaivat iskivät sitten oikein kunnolla. Eilen hain sitten visibliniä ja johan on kipuilut alkaneet helpottaa.

Tällästä vaivojen valittelua tällä kertaa, ehkä ne tästä taas alkaa helpottaa. Välillä helpottaa ja tulee hyvä mieli kun tuo pikku "kehruukone" Ilmoittaa olemassa olostaan.
Musta tuntuu aivan kun kissa kehräis tuola masussa aina välillä.=)

Ai niin, ja nyt se anoppikin tietää, no empä ees oottanut onnitteluja, kun arvasin ettei niitä kuitenkaan kuulu eikä muutenkaan mitään kummempaa kommenttia.

No nyt taas tuli vuodatettua, hyvää tulevaa äitienpäivää!!!=)

-Misai&leevilotta14+6-

Terveisiä np-ultrasta!

Kaikki oli hyvin, turvotusta 0,7mm, mitta 5,6cm ja nenäluu näkyi. Oli oikein eläväinen kaveri, halusi katsoa koko ajan "kameraan" ja kesti aikansa saada mitat. Välillä sitten nukahti ja piti ultralle herätellä. Ei tykännyt siitä yhtään. Voi että voi olla pieni ihmisen alku suloinen, hieroskeli nenää ja heilutteli käsiään. Olen myyty! :)

NYT olen päättänyt ottaa rennosti ja seurata Helmin esimerkkiä. Annan viimein itselleni luvan nauttia tästä raskaudesta!!!

Misaille pikaista paranemista!

t. Sonatar ja Öttiäinen rv 12+1

Moikka

Onnea kaikille hienoista ultrakuulumisista!!

En ole täällä vähään aikaan käynyt, kun jotenkin mulla oli ollut sellanen pahaenteinen olo ettei masussa ole kaikki hyvin. Esikoista odottaessa kun oli joka-aamuinen muistutus asiasta pahoinvoinnin merkeissä, mutta nyt olen oksentanut kokonaista kolme kertaa enkä pariin viikkoon ollenkaan. Joten aika epävarmoin mielin tänä aamuna menimme np-ultraan. Mutta... siellähän se pikkuinen köllötteli ihan kaikissa voimissaan ja helpotuksen kyyneleiltä ei voinut välttyä :)) Koko vastasi viikkoja 11+6 (5,2cm) kun laskennallisesti mennään 12+2, eli ei nyt kovin suurta heittoa mutta kuitenkin. Laskettua aikaa eivät vielä ainakaan muuttaneet kuitenkaan. Niskaturvotus oli 0,8, joten ihan hyvältä näyttää. Täällä tuo veriseula kuuluu automaattisesti np-ultran yhteyteen joten siinäkin kävin.

Nyt sitä sitten kai voisi alkaa raskaudesta kertomaankin, tähän asti kun ollaan oltu aika varovaisia sen suhteen. Masu ei vielä kauheasti näy, sen verran on vielä kiloja edellisestäkin että menee sen piikkiin vielä hetken aikaa ;)

Mutta nyt ruuan laittoon,
Rouva H 12+2

Heippa! Ihania ultrakuulumisia! Itsekin tänään oli ultrassa ja kaikki oli hyvin. Vielä kolme viikkoa sitten ultra kuvassa ei erottunut jalat ja kädet mutta nyt jo erottui selvästi.

Seuraava onkin sitten rakenne ultra 7 viikon päästä. Äkkiä se aika menee! Siihen mennään keskussairaalalle jossa on paremmat laitteet niin näkee sitten kunnolla isot suonet ja kaikki, täällä meidän aluesairaalassa on vanha laite jolla ei pystytä katsomaan kaikkia rakenne ultrassa nykyään vaadittavia seikkoja. Tarkka laite joten ajattelin kysyä sukupuolta... Rippuen ultraajasa, jos tuntuu mukavalta niin uskallan kysyä vaikka pakkohan heidän ei ole sitä kertoa. Esikoisesta mulla oli rakenne ultrassa tosi tympeä lääkäri joten jäi kysymättä! Olihan se jännää synnytyksessä kun ei tienny mutta nyt ei jotenki malttais... Vaikka mulla on jotenki sellanen olo että aina kaksi ekaa lasta on samaa sukupuolta... Kaikki tuntuu jotenkin automaattisesti olettavan että poika on tämäkin..

misai82: Tylsä anoppi sulla... Mutta omapahan on menetyksensä jos näin voi sanoa...

Nyt suihkuun! Esikoinen nukahti ihmeen hyvin yöunille... Saas nähdä onko tyyntä myrskyn edellä... Toivottavasti ei! Ja ysiltä tulee Greyn anatomia johon olen aivan koukussa vaikka muuten tuleekin nykyään aikas vähän telkkaria katsottua. Mut Grey on nähtävä! Harmittaa kun jääkiekon mm-kisat tulee niin myöhään, tykkäisin Suomen pelejä kattella...

Illanjatkoja naiset!

Heippa! Ihania ultrakuulumisia! Itsekin tänään oli ultrassa ja kaikki oli hyvin. Vielä kolme viikkoa sitten ultra kuvassa ei erottunut jalat ja kädet mutta nyt jo erottui selvästi.

Seuraava onkin sitten rakenne ultra 7 viikon päästä. Äkkiä se aika menee! Siihen mennään keskussairaalalle jossa on paremmat laitteet niin näkee sitten kunnolla isot suonet ja kaikki, täällä meidän aluesairaalassa on vanha laite jolla ei pystytä katsomaan kaikkia rakenne ultrassa nykyään vaadittavia seikkoja. Tarkka laite joten ajattelin kysyä sukupuolta... Rippuen ultraajasa, jos tuntuu mukavalta niin uskallan kysyä vaikka pakkohan heidän ei ole sitä kertoa. Esikoisesta mulla oli rakenne ultrassa tosi tympeä lääkäri joten jäi kysymättä! Olihan se jännää synnytyksessä kun ei tienny mutta nyt ei jotenki malttais... Vaikka mulla on jotenki sellanen olo että aina kaksi ekaa lasta on samaa sukupuolta... Kaikki tuntuu jotenkin automaattisesti olettavan että poika on tämäkin..

misai82: Tylsä anoppi sulla... Mutta omapahan on menetyksensä jos näin voi sanoa...

Nyt suihkuun! Esikoinen nukahti ihmeen hyvin yöunille... Saas nähdä onko tyyntä myrskyn edellä... Toivottavasti ei! Ja ysiltä tulee Greyn anatomia johon olen aivan koukussa vaikka muuten tuleekin nykyään aikas vähän telkkaria katsottua. Mut Grey on nähtävä! Harmittaa kun jääkiekon mm-kisat tulee niin myöhään, tykkäisin Suomen pelejä kattella...

Illanjatkoja naiset!

Heh, Greyn anatomiaa täälläkin odotellaan:-)

Milloin teillä on rakenneultra-aika? Aloin tänään selaamaan kalenteriani ja tajusin yllätyksekseni, että meidän rakenneultra on raskausviikoilla 21+1. Eikö ole vähän myöhään?

Jotenkin olin siinä uskossa, että se ois ollu viikolla 19+1, mutta eipä ollut.

Ehtoota! Ihan ensiksi onnitteluja Rouva H:lle, Sonatarelle ja Henriikalle helpottavista ja hyvistä ultrakuulumisista! Nyt on tosiaan lupa nauttia ihan oikeasti tästä ihanasta olotilasta, kun tietää että vatsassa kasvaa ihan ikioma vauva :).

Oona: En usko, että tuo sun rakenneultran ajankohta on myöhään. Täällä meilläpäin se tehdään just tuossa rv 20 tienoilla (sain neuvolasta lappusen, jossa kerrotaan lyhyesti noista aikatauluista). Tosin en vielä tiedä omaa aikaani sen tarkemmin, selviää seuraavalla neuvolakerralla.

Täällä kaikki hyvin. Pieniä vihlaisuja ollut parina viime päivänä vähän enemmän ja painon tunnetta vatsalla, mutta ovat taas rauhoittuneet. Siellä se massu kasvaa kovaa vauhtia :). Juoda voisin melkein joka välissä, on lähes koko ajan jano ja sitten pitää juosta vessassa tunnin välein. Yölläkin tulee käytyä vessassa pari kertaa ainakin.
Mutta en valita, on tämä sen verran ihanaa!

Palataan taas!

barbalala ja pikkuinen rv 13+2

Rouva H:lle ja Karvakuonolle onnittelut minunkin puolestani mukavista ultrakuulumista!

Meille annetaan lähete rakenneultraan ensi keskiviikon neuvolalääkärin yhteydessä, joten ajankohtaa en tiedä vielä. OYSn laskurilla (http://www.oys.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=111) näkee, mille päiville eri tutkimukset pitäisi sijoittua.

Annoimme eilen luvan tuleville isovanhemmille kertoa eteenpäin ja voin vaikka vannoa, että viesti oli kiertänyt koko Suomen kolmessa minuutissa! :D Ihan hellyyttävää miten innoissaan he ovat. Onnitteluja on sadellut sen jälkeen, on vain vähän vaikea asennoitua niihin vielä tässä vaiheessa.

Mukavaa päivää, kohta onkin jo viikonloppu!
S&Ö rv 12+2

Sonatar, Rouva H ja Karvakuono, onnittelulut ihanista ultrakuulumisista! :) Nyt tosiaan nautitaan raskaudesta, vaikka mä itse varmaan relaan vasta sitten kun olen käynyt tänään neuvolalääkärillä. Mulla on sen verran kummaa polttelua ollut tuolla ihan alavatsalla joten terkkari oli sitä mieltä et on hyvä tarkastaa kouhdunsuun tilanne. Voihan olla, niinkuin Helmipelmi sanoi, että se on ihan normaalia kohdunkasvua, mutta kyseessä saattaa olla myös joku tulehdus joka pitää sitten hoitaa pois.

Kuulumisiin taas jossain välissä, pirtsakkaa mieltä kaikille! :)

henriikka ja ötökkä 13+4

On PERJANTAI, lempparipäivä ainakin mulle :).

Jotenkin on semmoinen fiilis, että ei oikein pysy kärryillä. Etenkin töissä on nyt niin kiirettä (ennen kesälomia), että ei yksinkertaisesti pysty muistamaan kaikkia asioita. Kalenteri on jokseenkin täyteen merkitty kaikenmaailman tapaamisista, kokouksista ja muista juoksevista asioista. Ja kun on tämä ihana pikkuinen kasvamassa tuolla vatsassa, niin sekin vielä sumentaa päätä entisestään ;). Kun nyt vaan jaksaisi tämän rutistaa, niin sitten saa levätä kunnolla. Enää 3 viikkoa...

Mun pitää varmaan mennä lähiaikoina liiviostoksille. On alkanut kiristellä ja puristella vanhat liivit ja kun ne ottaa pois, niin tisseihin jää kivoja painaumajälkiä saumoista ja kaarituista. Yöliivejä kait suositellaan myös, mutta en tiedä milloin niitä olisi hyvä alkaa käyttämään. Olen vaan aamuisin huomannut, että rinnat tuntuu sängystä noustessa tosi raskaalta ja vähän ovat arkanakin (ilmeisesti siksi, kun ovat "repsottaneet" yöllä missä sattuu). Katsotaan nyt tuleeko niitäkin sitten hankittua..

Eipä tässä sen ihmeempiä, kunhan tulin jotain löpisemään. Toivottavasti Henriikan kipuilut selviää ja häviävät pian, toivotaan että johtuvat tosiaan ihan vaan siitä kohdun kasvusta.

Oikein hyvää viikonloppua kaikille marraskuisille!!

barbalala ja pikkuinen rv 13+4

Hei kaikille,

jotenkin saa sellaisen kuvan, että ainakin tänne kirjoittaneilla on kaikki hyvin ja ilo alkaa nousta sieltä pelkojen takaa. Toivottavasti hiljaisina pysytelleetkin ovat kunnnossa.

Meillä oli np-ultra, jossa kaikki oli hyvin. Turvotus 0,7 ja rakenteet ilmeisesti ok. Sikiöllä oli virtsaa rakossa, vähänkö hassua!

Nyt olemme kertoneet joillekin, joiden kanssa on tullut aiheesta puhetta tai he ovat muuten vain ihmetelleen esim. juomattomuuttani. Kuitenkin juttelu tutun kätilön kanssa sai taas vähäsen miettimään suun supistamista, sillä hän totesi hyvin realistiseen sävyyn, että eilen töissään oli hoitanut 12. viikon keskenmenoa ja mietti, mitä tänä iltana päivystysvuorossa taas tapahtuukaan. Siellä moni nainen vuotaa verta tai kärsii alavatsakivuista.

Mutta ei ole tarkoitus maalailla mustia pilviä, taidan itse vaan olla aika peloissani vielä.

Toivottavasti kaikki voimme hyvin!

Moikka, ilmoittaudun mukaan iloisten ja toiveikkaiden marrasmammojen joukkoon!

Ainikki:Hippo-78: LA 1.11.2008, esikoinen
Aurinkoinen99: LA 1.11.2008, esikoinen
nn08: esikoinen, LA n. 1.11.2008
Oona76: LA 2.11.2008, esikoinen
Misai82: tyttö 11/05 LA 5.11.2008
Möykky08: poika 10/06 LA 5.11.2008
henriikka73: poika 05/94, tyttö 12/95, LA 9.11.2008
Karvakuono: poika 06/07 LA 10.11.2008
Arabis: poika 11/06 LA 10.11.2008
Mariah: poika 01/06 LA 10.11.2008
barbalala: esikoinen LA 11.11.2008
Ainikki: esikoinen LA 12.11.2008
Viljonkka: esikoinen, LA 13.11
Pilvikirsikka-80: poika 06/07, LA 15.11.2008
Sacha: esikoinen LA 15.11.2008
Sanna: poika 08/06, la 16.11.2008
Rouva H: poika 04/07, la 17.11.2008
Tirl: poika 10/06, la 17.11.2008
Sonatar: esikoinen LA 18.11.2008
Tuulia: esikoinen LA 19.11.2008
mamma 87: esikoinen LA 20.11.2008
Sade81: esikoinen LA 21.11.2008
Malvia: esikoinen, LA noin 25.11.2008
Brogan: esikoinen LA 27.11.2008
Tuulen Poikanen: esikoinen LA 29.11.2008
helmipelmi: esikoinen LA 18.11.2008

Olen paraikaa sairaslomalla verenvuodon takia. Edellisen raskauden yhteydessä sitä oli myös, joten alkaa olla tuttua, mutta silti vähän huolestuttavaa. Ultran mukaan vauva voi hyvin, ei ihmeempää niskaturvotusta ja kaikki raajat ja sisäelimet paikallaan. Terve lapsi, toivomma! Täytyy nyt yrittää pitää hänestä -- ja itsestä -- hyvää huolta.

Viestinä siis, ettei verenvuoto aina ole fataalia, vaikka sen kanssa pitää tietysti heti päivystykseen mennäkin. Ei vuodon mahdollisuudesta juuri ensimmäisen raskauden neuvolakäynneillä puhuttu, jolloin vuoto oli tietysti kauhea shokki. Ei sille tosin mitään erityistä syytäkään löytynyt. Jospa tämä siis tällä(kin) kertaa tästä... Opettaa se muistamaan, ettei se raskaus ja lapsen saaminen ole mikään itsestäänselvyys. Uudesta vauvasta tuli yhtäkkiä entistä tärkeämpi.

tervehdys taas pitkästä aikaa!

en ookkaan kirjotellu aikoihin... oon kyl käyny muitten kirjotuksia kurkkimassa :)
meillä on ens viikolla neuvola-lääkäri ja np ultra. muuttokin olis ens viikolla, eli kaikkee tapahtuu. :)
täällä on kaikki menny hyvin... mitä nyt tänään oli aamulla ylämaha kipuilua... mut kesti niin vähän aikaa et pistin sen ilmavaivojen piikkiin... täytyy kattoo jos tulee uusiks ja kysästä neuvolan tädiltä.
vähän kyl jänskättää se ultra ja oon ihan varma etten siinä tilanteessa muista kysyy yhtään mitään... pitäs varmaan pistää paperille ylös.
mut iloista kesän odottelua kaikille :)

mamma 87 ja käpy 12+2

Hellou!:)

Kuinka moni olikaan kertonut jo pomolle, että on raskaana? Meillä on henkilöstövähennykset käynnissä, niin en ole uskaltanut sanoa vielä mitään. Tiedän, että raskaus olisi laiton irtisanomisen syy, mutta tässä tilanteessa tekosyyksi riittäisi vaan se, että henkilöstöä karsitaan taloudellisen tilanteen takia. Tavallaan on huono omatunto siitä, että en ole kertonut ja mua ei ole heitetty ulos jos joku menettää työnsä ja mä jäänkin pois jo sitten lokakuussa. Ja sitten taas järki sanoo, että pitäisin vaan nyt suuni kiinni, etten menetä työtäni, koska se vaikuttaisi äitiyspäivärahaan. (Minun kohdallani on kannattavampaa laskea viimeisten puolen vuoden tulojen mukaan, koska pari vuotta sitten olin vielä opiskelija) Tosin meiltä suurin osa, ellei se koko "kiintiö" lähde ihan vapaaehtoisesti uusiin työkuvioihin, eli ketään ei "potkita" kuulemma ulos. Olen nyt taas ihan vainoharhainen!:D Nyt vaan alkaa masu erottua niin selkeästi, että kai se on pakko saada sanottua...:/ Jänskättää...=) Oman navan purkua, pahoittelut!;D

Mitäs muille, täällä on ollut jotenki hiljaista... Liekkö tää kevät ja kauniit ilmat verottanu koneella istumista?:D

Mun masu on alkanut kutisemaan ihan älyttömästi! Varsinki navan kohdalta tekis mieli kuopsuttaa jatkuvasti...:D Kesää ja lomaa ootellessa...=)

Ainikki ja Pikku Pau Pau,13+4 <3

Malvia, mukava että sinullakin oli ultrassa kaikki hyvin. Noista peloista, ainahan se pysäyttää miettimään kun kuulee kaikenlaisia tarinoita myöhäisistä keskekenmenoista jne, mutta tässä vaiheessa ne on onneksi tosi harvinaisia jo. Kannattaa yrittää vain nauttia raskaudesta niin kauan kuin ei ole syytä huoleen ja kaikki sujuu niin kuin pitää!
Toisaalta tuokin, mitä Tirl kirjoitti verenvuodosta, tai esim. omat kivut joiden takia kävin torstaina lääkärissä, eivät onneksi ole aina merkki että peli on menetetty tai sikiöllä on jokin pielessä.. Mulla kipujen syyksi paljastui vasemmassa munasarjassa puhjennut kysta, vauvelilla kaikki hyvin.

Ihana viikonloppu takana, sää suosi ja perhe hemmotteli minua äitienpäivänä: Aamulla tuli kakkukahvit laulun kera sänkyyn ja lahjoja ja kukkiakin oli hankittu. Hellyttävin oli 12-vuotiaan tyttäreni itse tekemä lahjakortti, jolla hän tarjoutui tekemään jalkahoidon:) Niin sitten sain nautiskella terassilla auringossa, kun tytär ensin tarjoili itsetekemänsä drinkin, kylvetti, hieroi ja rasvasi jalkani...

Tänään vietän vielä vapaapäivää, huomenna paluu arkeen :( Ei ole työmotivaatiota enää ollenkaan, odottelen jo malttamattomana kesälomia..

Mukavaa viikonalkua kaikille!

henriikka ja ötökkä 14+1

Viikonalkua kaikille. Väsyttää, tuli eilen katseltua sit Suomen matsia, tosin torkuin kyllä jo suurimman osan kolmannesta erästä. Ja tänään jännitys sitten jatkuu...
Ihanaa säätä ollut, aivan mahtava ulkoilla, grillailla ja istuskella takapihalla nauttimassa auringosta :))))

Mulla oli viime viikolla np-ultra, kaikki ok. Verikokeen tulokset tulevatkin kotiin, jos niissä ei ole mitään ihmeellistä. Pikkuhiljaa kertonut kavereille, meillähän vanhemmat ja sisarukset infottiin heti kun olivat tietoisia meidän hoidoista. Töissä en ole kertonut, enkä tiedä milloin kerronkaan. Mulla vaihtuu tässä kuun vaihteessa esimieskin, joten ehtiihän tuota kertoa myöhemminkin.

Lauantaina olis sitten häät (ei omat), olen kaasona. Kiiretta on siis riittanyt, vaikka morsiuspari onkin hoidellut hääjuttuja itsekkin todella paljon. Mut on mullekkin hommia riittänyt, polttarikansiokin on vielä ihan vaiheessa. Tässä onkin muutama ilta sitten varattuna sille. Vaikka häät onkin ihania, niin odotan kyllä ensi viikkoakin, että saa vähän huilia. Tosin töissä on vielä kiireistä ennen kun rauhoittuu kesälomien ajaksi.

Mukavaa viikkoa
Tuulia

Yhteistyössä