Marraskuussa 2011 plussanneet!!!

Mulla taas ei niin minkäänlaisia oireita että välillä jopa unohdan olevani raskaana. Jopa jo vähän huolestuinkin tästä oireettomuudesta mutta lueskeltuani aiheesta, totesin sen olevan melko yleistä joten koitan olla stressamatta asiasta ja nauttia siitä että niitä oireita ei ole :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Aubrey mulla oli tuo ihan sama itsen ylitarkkailu esikkoa odottaessa. Ei sille vain voinut mitään kun kaikki oli niin uutta ja ihmeellistä..:) *huokaus*
Mulle tuli tänään ensimmäinen kunnon hormonihäröys! Suutuin niin turhasta ja niin liikaa, että mies pakeni paikalta. Sitten soitin tunnin kuluttua ihan muinamiehinä että tuotko tullessas pitsaa :D Oli muruparka vissiin vähän hämillään.:) Pelottaa vähän mitä on tulossa jos nyt jo on tällaista..
 
VOih, sanoisin että onnekkaita ne oireettomat on :) vaikka mä kyllä tavallaan jopa nautin tästä kauheesta pahoinvoinnista kun ei pääse unohtamaan raskautta :D ja MeaMansikka kiva kuulla et jollain muullakin ollut tää sama, tunnen itteni välillä niin hölmöks näitten tarkkailujen kanssa ! varasinkin just parin viikon päähän varhaisultran että nään onko kaikki ok ja voin lopettaa tän turhan tarkkailun. ja okei,ostin myös tänään clearbluen viikkonäyttö testin että nään missä mennään , on tää kummallista :p Ja kai se mies sitten toi sitä pizzaa, heh:D
mulla ei onneks mtn "raivareita" mut tuntuu et mielipiteet vaihtuu kyl tunnin välein...
 
Täällä olis yksi 2 päivää sitten plussanut! :) Ikää 18v.. Esikoista odotan. :) Nyt vain odotellaan neuvolaa, ja toivotaan että kaikki hyvin..

Täällä kyseltiinkin tosta, et millaiseen perheeseen vauva on tulossa... Perheeseen kuulun minä vain! Ja ainiin, on mulla poikaystävä, 26v, (tulevan lapsen isä), tosin seurustelua takana vasta reilu kuukausi... Mutta ehkä meidän onni on vasta edessä päin. :D Ja asun nyt koulun asuntolassa, sekä poikaystäväni luona. Muutto yhteiseen asuntoon edessä. =)
 
Viimeksi muokattu:
Nälkä,etova oksennus olo ja väsymys, siitä on kaksi edellistä viikkoa tehty.
pönttöä saa halailla päivän mittaan. Flunssakin on iskenyt ja yskä. Mahtaisiko johtua tupakin lopettamisesta? Joka oli muuten todella helppoa vaikka olin jo kerenny 8v polttaa. Mikä tahansa on helppoa kunhan on riittävän painava syy.

Onko muilla ollut oireena näön heikkenemistä tai ettei näe niin tarkasti?
Itse töissä huomasin eilen kun oli paha olo ja hieman huimasi että näkökenttä hieman sumeni.
Mulla voi kyllä johtua tuo ihan siitäkin kun on hartiat niin jumissa.
 
Mä sain tänään varattua neuvolaan ajan ja eka neuvola olis pe 2.12 ja sit näkee pikkusen ekaa kertaa ku tääl neuvolassa terkka ultraa ja kattoo et vauva on oikeessa paikassa ja et sydän jyskyttää :) Ja ensimmäisen lääkärineuvola ajankin sain jo nyt,ku on kuulemma lääkäriajat kortilla. Jouluviikolla ti 20.12 olis sit eka lääkäri :)
Nyt pikku hiljaa alkaa ehkä asian jo uskomaan koko asian,mutta ei sitä paljon kerkiä päivän aikana miettiä ku meijän pojan koltiaiset pitää siitä kyllä huolen,että ei turhaan ala mietiskelee asioita. :)
 
Oon kyllä jotenkin aina kuvitellut että jos joskus oon raskaana että todennäköisesti se tulee olemaan mulla aika oireetonta (jos siis vielä vatvotaan tätä :)

Koska yleensäkin mulla on todella hyvä vastustuskyky, en siis ole juurikaan koskaan sairaana, mikään lääke ei aiheuta allergia- tai vatsaoireita ja menkat on mulla ollu aina todella helpot.

Kaikki tämä varmaan viittaa siihen että tuleva lapsi on sitten kaikkea muuta kuin helppo :D
 
Mulla tota näön heikkenemistä lähes joka kerta ku nousen pystyyn ! en nää hetkeen melkeinpä mitään ! inhottavaa :/ Mä tein eilen illalla sit vielä clearbluen sen digitaalitestin ja raskaana 3+ näytti :) ! oli jotenki helpompi tajuta kun luki selvästi että raskaana <3
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Säikähdin eilen hirmuisesti, kun oli avopuolison kanssa hieman lemmen leikkejä, jonka jälkeen alkoi veren vuoto. :( tietysti luulin pahinta, kun verta oli mielestäni paljon.
Veren tulo kuitenkin lakkasi pikkuhiljaa ja vuoto oli tunnissa ohi. Minkään laisia kipuja ei ollut.
Lueskelin tietenkin netin läpi ja terveyskirjastossa sanottiin näin "Raskauden aikana emättimen ja kohdunnapukan limakalvo voi olla turpea ja hauras, ja tämä saattaa aiheuttaa yhdynnän jälkeistä verivuotoa."

Eikös keskenmenoon kuuluisi kipua, pidempi aikaista vuotoa? Mitään klönttiäkään ei vuodon aikana tullut. USkoisin ettei syytä huoleen ole.

Raskaus oireetkin ovat pysyneet ennalleen.
Soitan maantaina kuitenkin neuvolaan jos vaikka pääsisin jo aikaisemmin kun vasta 5.12
 
^ Ton takia just edellisellä sivulla kyselin, että onko muut uskaltanu harrastaa seksiä normaalisti? Menin kans itse netistä lukemaan näitä juttuja että joillakin on keskenmeno alkanu seksin jälkeen, mutta toi sun vuotohan nyt tuskin oli sellasta, kyllähän keskenmenossa on kunnon kivut ja vuoto.

Meillä oli eilen ekaa kertaa plussan jälkeen toimintaa ja ei onneksi tullut kipuja tai vuotoja :wave:

Niin ja kävin lauantaina siellä Mehiläisessä ultrassa: olin siis 5+6 ja lääkäri sanoi heti, että tuskin näkyy vielä mitään (sykettä siis) kun niin alussa ollaan ja näinhän se olikin, raskaus näkyi sekä ruskuaispussi ja se että on kiinnittynyt oikeaan paikkaan ja kohdun seinämä paksuuntunut, munasarjat normaalit. Mutta sen tiedon lähinnä juuri halusinkin, että tyyppi omn edes oikeessa osotteessa. Lääkäri sano että 2 viikon päästä kannattaa varata uusi aika jos haluaa, että sillon pitäisi jotain näkyäkin. Lääkäri kysyi heti sitä, että onko ollut vuotoja tai sellasia kipuja että tarvii ottaa särkylääke eli ilmeisetsi sellaset oireet on vähän huolestuttavia. Lisäksi sanoi että vältettäviä ruokia ovat lähinnä nyt vain listeriavaara-ruuat, ei niinkään esimerkiksi kahvi yms.

Sanoin lääkärille että varmaan nähdään 2 viikon päästä, vaikka 117 e makso, niin tuskin maltan oottaa johonkin neuvolan ultraan viikolle 12!! Täytyyhän sitä nyt tietää onko siellä elämää vai ei!:ashamed:
 
Täällä kans on ollut päänvaivaa viimosen viikon aikana tuosta verisestä vuodosta :( Niin kuin joka rakaudessa tähänkin asti ja joka antibiootti kuurin yhteydessä, viime viikolla ilmaantui hiivaoireita. Mulle on ennen rakauksissa sanottu, että gyno daktarinia voi käyttää raskauden aikanakin ja sitä olen aina käyttänyt. Niin nytkin. Kahden yön jälkeen, kun olin töihin lähdössä iltaan, kävin vessassa ja tulipas aika reilusti vuotoa. Ei kipuja, ei hyytymiä, kirkasta verta vain. Sitä ei oo aikasempien käyttöjen yhteydessä ollut. No soitin sitten neuvolaan ja siellä oli neuvola täti vaihtunut. Oikee tulee vuorotteluvapaalta onneks vuodenvaihteessa. Hän oli sitä mieltä, ettei mitään hoitovalmisteita tule käyttää raskausaikana. Käytön käski lopettaa välittömästi niin kuin teinkin, koska oireetkin olivat jo hävinneet. Mutta on kyllä kauheeta, jos tuo vaiva uusii eikä siihen mitään voi käyttää... Verinen vuoto jatkui hyvin niukkana sen päivän, todella vähäisenä. Seuraavana aamuna pyyhkiessä vain hailakan punertavaa paperissa. Sen koommin ei ole vuoto-oireita ollut. Tuskin keskenmeno, kun runsaana vuoto kesti vain sen vessassa käynti hetken, mutta kyllä pelästyin ja tuli niin epävarma olo, kun muutenkin tää raskaus on tuntunut niin epätodelliselta. Ajattelin, että vois tehä uuden testin loppuviikosta oman mielenrauhan takaamiseks.No neuvolan täti antoi samalla sen ensimmäisen neuvola-ajan, joka on vasta 12.12 ja sitä ennen pitää käydä aamulla labrassa otatuttamassa verikokeet.
Jotta sellattii tällä kertaa. Täällä yks jouluihminen odottaa kovasti joulua. Nuorimmainen on lähdössä isänsä iloksi huomenna ja on koko loppu viikon ja vanhemmat lapsoset, kun ovat koulussa päivät niin tää taitaa kuluttaa aikaa positiivisempien ajatusten parissa ja vähentää stressiä, alottaa joulushoppailut :heart:
 
Heippa! Ajattelin liittyä tähän ketjuun kun sain plussan 19.11. Tätä plussaa on odotettu 1,5 vuotta ja nyt on niin epätodellinen olo. Kaikenlaiset pelot pyörii mielessä.
Taustoista sen verran että minä olen 28v ja mies 32v. Yhteistä taivalta 8 vuotta takana ja naimisissa ollaan oltu 1,5 vuotta.

Milloin olette soittaneet neuvolaan ja varanneet ajan?

NuttyKitty: Eli tarkoittiko se lääkäri että varhaisultraan kannattaa mennää n. viikolla 7 jos haluaa nähdä mahdollisen sydämen sykkeen?
 
^ viikolla 8 tai 9, mulla alko nyt viikko 7 :)

Niin ja kai se neuvolakin pitäs kohta varata... unohdin vaan tänäänkin sen typerän soittoajan 12-13 :/ Mutta sivuilla luki että viimeistään viikolla 10..
 
Viimeksi muokattu:
Sama soittoaika täällä ja aika hankala on töistä soitella juur tuohon aikaan on sitten aamu- tai iltavuorossa.

Voihan elämä tätä kuvottavaa olotilaa. Pienen pieni kuvotus on tähän mennessä korjautunut pienellä syömisellä, mutta nyt tää jatkuu ja jatkuu vaan :( Töihin tars pystyä, mutta kun kaikki hajut ja maut kuvottaa. Onkos täällä kokemuksii, miten te pärjäätte töissä tuon huonovointisuuden kanssa, keillä sitä on? Kun just nyt musta tuntuu, että jos lähden yhdenkään vanhuksen kanssa vessa reissulle niin laatta lentää heti :x
 
Viimeksi muokattu:
Jos sitä rohkaistus liittymään tänne... viime viikon maanantaina näytti clear blue digital raskaana 3+ ja ens viikon maanantaina ois eka neuvola :) Oireina väsymys, jatkuva palelu ja ajoittainen kuvotus sekä rintojen arkuus (ei pysty edes nukkuaan mahallaan).

Mites muilla onko ollu isäntä mukana ekalla neuvola käynnillä?

Ainiin eka lapsi siis tuloillaan, ite 25v, ukko 29v ja koira 1v, omakotitalossa asustellaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Aubrey
PikkuEmma Täällä kamppaillaan samasta asiasta. Itse työskentelen juurestenparissa linjatyöskentelyssä taikka pakkaamossa. Yöllä pyörii pesuvuoro jossa viime yönä olin. Meitä on kaksi henkilöä siivoomassa ja pesemässä joten siinä ei kesken kaiken kotiin lähdetä. Viime yönä oksentelin,itkin ja väsymys oli kamala vaikka olin kunnon päivä unet ottanut. Yöksi pitäisi mennä taas. :( Työn teko ei maistu ollenkaan kun koko ajan oksettaa ja on todella etova olo, selkä särky rulee helposti kun joutuu ahtaissa matalissa väleissä konttamaan ja kyyryssä lapioimaan. Pahinta on myös mätien pilaantuneiden juuresten+Mullan haju joka oksettaa jo muutenkin. :x

Onnea Hiiha plussasta :) Kyllä meillä isäntä lähtee mukaan ilman muuta. Siinä ei kahta sanaa ole. Haluaa olla mukana kaikessa mahdollisessa.
 
Täällä plussattiin 19.11. :) Oli tavallaan yllätys, pillerit lopetin lokakuun lopulla, joten voisi sanoa että ekalla tärppäsi. Ei tätä vielä oikein usko todeksi. Esikoinen siis tulossa.. Hurjalle tuntuu :) Clear blue näytti viikkoja 2-3 joten kait sitä nyt ollaan viikolla neljä sitten.

Neuvolan varasin heti maanantain, en meinannut malttaa odottaa sunnuntain yli. Ja kyllä meillä miekkonen mukaan lähtee.
 
Täällä kans vaivaa toi jatkuva ällötys ja huono olo ! ite oon huomannut et ainut mikä auttaa, välillä vaan hetkeks välillä pidemmäksikin aikaa on että syön lyhyin väliajoin vähän jotain, ja se että syön just sitä mitä sillä hetkellä mieli tekee :D oonki nyt käynyt joka päivä kaupassa ostamassa päivän ostot kerralla, kun ei ikinä tiedä mitä seuraava päivä tuo tullessaan ;) nytkin kotona kiukuttelen kun haluaisin ravintolaruokaa :D ! mut kaikkia hedelmiä yms pikkunaposteltavaa kannattais olla koko ajan, että verensokeri pysyy ylhäällä eikä tuu sitä kauheeta nälkää, se se vasta pahan olon tuokin ainakin täällä :/
 
Meillä ei isäntä neuvolaan tuu mukaa,ultriin sitten haluaa ehottomasti mukaan. Ja neuvolakäynneille ei tuu senkään takia ku on meijän poikien kans kotona sillä aikaa.

Tääl on yhtenä oireena myös jatkuva nälän tunne,nyt oonki sit syöny hedelmiä ku sieniä sateella mut jos ei jotain pientä syö ni sit iskee etova olo ja kauhee väsymys.
 

Yhteistyössä