Marraskuussa 2011 plussanneet!!!

terve vaan:)
Helena olen pahoillani menetyksestä mutta voimia tulevan kanssa:)))
itellänikin pelko jotenkin kummittelee koko aika et kestääkö vielä sen 4 viikko ni olis turvallisil vesil:)jja jostaa luin et ku on paha olo mikä tarkottaa suurta raskaushormoni taoa ni pienmepi riski mennä kesken...?
Ihanaa ,mulle maistuu jäätelö ja auttaa vähä huonoo oloo:)))
 
Eipä tuolla pahoinvoinnilla/sen puuttumisella kyllä pitäis olla mitään tekemistä sen kans meneekö kesken vai ei. Toisiin se raskaushormoni ei vain vaikuta samalla tavalla kuin toisiin. Itselläni ei ole ollut minkäänlaista pahoinvointia, ainoastaan tietyt ruoka-aineet ei maistu. Varhaisultrassa viime keskiviikkona kuitenkin kaikki hyvin, tällä hetkellä siis viikolla 10.
 
Te ketkä olette käyneet varhaisultrassa ni oletteko menneet yksityiselle puolelle vai oletteko saanett julkisel puolel?
täält kouvolan suunnalt ei saa ku yksityisen puolelt ja hurjan hintanen!:/
mut ehkäpä mä jaksan oottaa sinne ekaa ast:)
Mie vaan sanoin tuon hormonijutun täällä ku jostaa luin ,en mitenkään haluu viljellä meidän alkuraskaudesta nauttivien äitien päähän et menee kesken jos ei oo huono olo...!!!mut niinhän se menee et se on jokaisella oma juttusa:)
 
Voi oon tipahtanut aivan ihmisten kuulumisien kärryiltä kun ollut hiukka taukoa täällä käymisessä !:) täällä tänään 11+2 ja tiistaina Eka käynti Ultrassa.(rv 10 yksityisellä käyty) Mulla yksityisellä maksoi sen 120 euroa, ja mielestäni oli koko rahan arvoista ! Helmikuussa saiskin jo tietää sukupuolen, aikooko muut ottaa selvää :) ?

Täällä pahoinvointi senkun jatkuu ja jatkuu, sekä oon tullut älyttömän itkuherkäks ! kaikki mainokset,elokuvat mitä vaan missä vähänkin jotain surullista/romanttista tms niin pillitän heti , ihanaa :D
 
Heip! Mulla tänään 9+4 ja eilen oli eka neuvola :) Kuultiin taas sydänäänet ja oli kuulema vikkelä liikkeissään, ihana! <3 Mulla ultra sitten viikolla 12+1, jota ehkä hieman jännitän... Jep, minäkin hiukan tunteikkaalla päällä aina silloin tällöin, pari päivää sitten katselin yhtä kiinteistönvälitysohjelmaa ja pillahdin itkuun kun pariskunta löysi lopussa itselleen kodin, hmm ehkä ylireagoin tosiaan vähän :D
 
heippa kaikille:)
hieman omaa napaa tuijottamista
mä jouduin luovuttaa ja nyt tuli oksentelu kehiin täänän ekaa kertaa:/töissä oli siis oikeen mukavaa:D Hieman kun olo parani niin tuli oksu tilalle pienen vatsankierron kanssa....noh,tuleepahan ainaki vatsalihaksii ees jokseenkin treenatua:D
Hitsi et ei malttais oottaa viel viikkoo et pääsis ekaa neuvolaa ja toiv kuunnellaa sydänäänet ja sais vähä oikeeta havaintoa tulokkaasta muuta ku nää olot.
Maha on alkanut turpoo ku housutki kiristää,yhtään r
en viihdy farkuis,muutenkin turvonnut olo nilkoista kaulaan:/
Tänää ois 7+3
Ihanaa joulun odotusta kaikille:)
 
Ollaankos oltu kilttei:)toiko pukki lahjoi:)??
Mie olin nähtävästi ollut aika kiltti kun tuli pikku kasa pakettei:)
Saatii nyt kerrottuu muille sukulaisille ja nehän oli ilosii:)ihan hyv' vastaanotto siis
Pystyin jopa syömää jouluruokia ettei ylös tullut mut turvotus sitäkin kauheampi:D
Eka neuvola oli tos pari pv sit ja kaik arvot oli ok,sydänääni en päässy kuulee koska laite kuulemma niin vanha ettei näin ajois viel kuulemma kuulu:(eli pitää siis oottaa tonne tammikuun alkuun:/
Toiv kaikki ootte voinu hyvin
 
Heippa kaikille!
Joulu tuli ja meni, maistui jouluruoka ja pysyi alhaalla, nami nami :)
On pahoinvointi helpottanut koko ajan pikkuhiljaa ja pian palailen takaisin töiden pariin... Viikon päästä olis ultra, se kyllä jännittää, mutta toisaalta taas välillä on tosi luottavainen olo, ihana kun on jo kahdestoista viikko menossa, olis mukava vain uskoa, että kaikki tosiaan sujuu hyvin ja heinäkuussa saataisiin ihka oikea vauva meille <3 Asutaan miehen kanssa kaksin neljän makkarin omakotitalossa, joten tänne kyllä mahtuis usiampiki lapsonen :D
 
heippa täältäkin ! Joulu meni kivasti, paitsi ettei ihan kaikkia ruokia millään saanut alas ! Pahoinvointi jatkuu edelleen pahana 24/7 ! Ainoot mitkä menee alas millon vaan on vihannekset,hedelmät ja appelsiinimehu ! ai että ! Lidlin kasvispannusta on tullut mun uus ystävä ;) saatan vetää koko 750g pussin päivässä !

Mies osti joululahjaksi kotidopplerin ja voi että sillä on ihana kuunnella kotosalla sydänääniä ! onko muut kokeilleet ? meillä eka ultra oli 20.12 ja rakenne ultra olisikin helmikuun puolessa välissä ! perjantaina oliskin sitten 13 viikkoa jo täynnä !

Täällä on ollu kovin hiljaista ja mietinkin pitäisikö perustaa odottavien ryhmä ,jonne kaikki voitaisiin siirtyä ? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Mieki huomasin et tääl ei enää niin aktiivisesti kukaa kirjottele kuulumisia,ehkä aika menee ihastellessa masua:)
Mieki haluisin sen doplerin ku ei malttas oottaa ultraa jonka lähetettä viel ootan:)mut taitaa olla aika hinnakas
Mulla taitaa tää oksentelu mennä ohi (toivottavast) ja yks himo tullu lisää,appelsiinimehu...menee muutes iha litratolkulla!:D
Onkos se Lidlin kasvispannu hyvää ?ite olen töis lidlis mut en oo viel kerenny maistaa
 
Angelsounds doppler JPD-100B kotidoppler - Angelsound Doppler / Angelsounds / Kotidoppler / Babysound Doppler / Syd siinä 50e :) !! ite tilasin just kyseisen ja hyvin toimii ja kuuluu ;) ! tuli kahdessa päivässä ! mulla menee kans litra päivässä about tota appelsiinimehua, tässä nytkin kirjoittaessa hörpin suoraan tölkistä ;) ! siis se kasvispannu missä on herkkusieniä,porkkanaa,hernemaissipaprikaa plus hillosipuleita on AIVAN JUMALAISEN HYVÄÄ ! mä voisin vetää pussin joka päivä, ja maksaaki vaan 2 euroa :) ! niitähän on muutamia erilaisia, mut toi on ehottomasti musta paras !
onks muuten muilla masut yhtään kasvanut ? itellä selkeä pömppis jo ja iltaisin kunnon möhis ;) ! itse ollut aina niin pienikokoinen että nopeasti rupes näkymään turvotus yms !
 
Heipparallaa kaikille!
13+1 menossa, käytiin ennen joulua ekassa ultrassa ja voi että mikä ihauus siellä oli.
Ajatus toteutui ultrakuva joulukorteista jotka samalla pajasti raskauden. Äiti jo tiesikin. Iskä hetken pyöritteli kuvaa, että mikäs se tämä on ja hymähteli. Nyt kaikki tietävät ja hyvin on kaikki suhtautunut.

Täällä on jonkin verran jo maha kasvanut ja ihan rehellisesti voi sanoa, että lihonut olen myös. 8 kiloa on tullut painoa lisää ja huomasin, kun olin etsimmässä siistejä juhla housuja veljen pojan ristiäisiin, niin ei enää 38 mahtunutkaan. Järkytyin pahasti ja lähdin pois kaupasta kun 42:setkin olivat tiukat, ei vain mene kiinni navan kohtaa. kaikki housut paitsi todella matalavyötäröiset tuntuu pahalta. Sain onneksi veljeni tyttöystävältä 2 kassillista äippävaatteita ja housut lähti heti käyttöön, ehkä on liian aikaista, mutta minulla aivan sama kunhan vain tuntuu hyvältä päällä.

Pahoinvointi on selätetty JES! Mitään kummempia mielitekoja ei ole. Tupakkaa tekee mieli vaikka lopetin marraskuun 2 päivä kun plussa tuli. Onneksi on vain mieliteko ja menee ohi kun laittaa pastilin suuhun jota imeskellä :)
 
Pitäsköhän tuo dopleri tilata,myöhänen joululahja:Dhmmm...
Itelläni kans maha muuttunut mut tmuistuttaa enempi vaa erittäin turvonnutta kaljamahaaD:eek:otan et se muotoituis vauvamahaks...itelleni oon tilaillu ja saanu kavereilt noit mamma farkkui ja muit kotihousui et varmaan koht joudun ruveta käyttää niit ku tekee perushousut jo tiukkaa...
Onneks ei itelläni oo vaakaa himas,muuten oisin siin joka päivä hurjistekemas painoani:D
vk ois tänää 9+3 et koval vauhil raskaus etenee,kohtahan se on jo ohi;)

Mie oon kovast miettinyt noit vauvan vaatteit ja niiden hamstraamist ku saan tietää sukupuolen mut sit taas maltanko ku eihän se pikkuin pysy ku pari viikko samois mitois...just kaverin muksu synty 50cm ja on nyt muutaman kk ja on jo 62cm...
 
Eipäs oo tullu tännekään hetkeen kirjoteltua. Eka neuvola oli ja meni joulukuun puolivälissä ja eilen oli eka lääkärineuvola. Sielä kuunneltiin sydänääniä ja todella kauan joutui hakemaan ennenku löytyi, meinas jo kylmä hiki pukata ootellessa. Varmistui kyllä että ikimaailmassa mun ei tuota doppleria kannata itelle hankkia kun stressaisin varmaan itseni hengiltä jos en löytäisikään sillä sydänääniä :D

Ens torstaina on sitten eka varsinainen ultra ja kyllä oli sählinkiä senkin kans. Asutaan kahden maakuntakeskuksen välissä ja neuvolasta ne laittaa lähetteen asuinpaikkakunnan mukaan toiseen mutta myös siihen toiseen on mahdollista mennä, vaatii vaan sen että itse varailee ajat ym. Sain sitten tietenkin ajan just sille päivälle kun olen työmatkalla ja kun yritin aikaa vaihtaa niin suurin piirtein suuttu se vastaanottovirkailija että ei kuule onnistu kun heillä on niin täyttä! Niinpä sitten varasin ajan siihen toisen keskussairaalaan ja hyvinkin joustavasti sain ajan sinne. Melko paska maku jäi siitä ekasta, joka kuitenkin on mun synnytyssairaala...

Täällä viikkoja 12+0 ja maha ei ainakaan vielä näy, turvotusta on iltaisin ja kohtu tuntuu painelemalla mutta mitään mahaa ei kyllä vielä ole. Paino on tippunut kilon ja olenkin melko hysteerinen sen suhteen että yhtään ylimääräistä ei raskauden aikana tulisi (tietenkin siis sen normi painonnousun verran). Mutta ylimääräistä läskiä kyllä yritän välttää viimeiseen asti.

Niin joo ja myös täällä menee litratolkulla appelsiinimehua ja sit se on aivan ylihyvää kans se Valion viisi hedelmää -mehu (musta tölkki).
 
Hyvää uutta vuotta kaikille:)
Täälä onnellisen ailman pahoinvoinita,kärsin siis melkeen 3 vk 24/7 pahoinvoinnista ja oskentelusta mutta hävis yht nopeest ku tuliki...Joka rupes vähä pelottaa et jos en ookaa enää raskaana:(?onko mahollista et ois kuollut vaavi kohtuun?vai onko tää iha normii et olot loppuu ku seinää..mitään en itse havaitse ku vähän painelen kohtuu tms
Kellään samaa???
En siis mtenkään vainoharhain oo:D
Nyt menos vk 9+5 ja maha on kyl iha turvoksis ja kaveri (4 lapsen äiti) sano et alkaa jo muistuttaa pient vauvamahaa:D nii et näin ajois vai,mä aattelen vaan et kaljamahaa se muistuttaa:D
 
Moikka!

Tää palsta on toisiaan ihan kuollu, pitäskö perustaa heinäkuun 2012 odottajat-ryhmä?
Täällä on nyt menossa rv13 ja tänään oli np-ultra! Piru, että taas jännitti, mutta kaikki oli onneksi hyvin! 5,8 cm mittaa ja niskamitta oli vain 0,9cn kun maksimi on 3cm, jee! Siellä se liikkui ja käänsi kylkeä, oli unilla varmaan vielä :) Ihanaa kun se näytti jo oikealta vauvalta eikä miltään pökäleeltä! :D No, verikokeen tuloksia pittää ootellä vielä 1,5 viikkoa...

Niin ja kuvotus jatkuu täälläkin vaan.. eipä näy merkkejä vielä siitä upeasta keskiraskauden olotilasta...
 

Yhteistyössä