Marraskuussa 2011 plussanneet!!!

Minulta tuo itsehillintä uupuu kokonaan noiden kertomisien ja testailujen suhteen. Hyvä kun en tänään läjäyttänyt äidille että arvaa mitä on ehkä tapahtunut :D Luulen että puran sitä kaikkea täällä palstoilla pyörimiseen :)
 
Oho, täällähän on käynyt kuhina, onnittelut kaikille tasapuolisesti!

Ja tosiaan olisi kiva kuulla NuttyKittyn kokemuksia kun olet käynyt varhaisultrassa, itsekin olen menossa. Mulla olis ollu aika 23.11 jolloin olis meneillään rv 6+5 mutta ajattelin siirtää sitä parilla viikolla ettei tule turha käynti kun oon lueskellu noita juttuja alkuraskauden ultrista.

Mä en oo vielä kertonu kuin yhelle parhaalle kaverille (tietenki miehen lisäks) ja en kerrokaan ennenkuin jouluna. Silloin heti testin jälkeen olis tehny mieli soittaa kaikki läheiset läpi ja kertoa mutta nyt on jotenkin tullu sellanen olo, etten ihan vielä halua kertoa.

Mulla ei edelleenkään ole juurikaan oireita, rinnat on muuttunut vähän araks mutta juurikaan muuten ei edes tunnu että olisin raskaana. Pitäis varmaan olla vaan tyytyväinen :)
 
Juu, tuun kertomaan kyllä! Muakin jännää se ultra, että näkyykö näin aikasessa vielä mitään, mutta luin juuri jostain raskaus viikko viikolta- artikkelista, että sydämen pitäis alkaa lyödä jo kun ovulaatiosta on noin 22 päivää ja mulla on tänään nyt se 22 päivä, ja toisaalta kyllähän sieltä nyt pitäs edes näkyä onko kohdun ulkonen...: /

Muuten ehkä tyhmä kysymys, mutta ootteko te muut uskaltanu nyt plussan jälkeen harrastaa ihan normaalisti seksiä? Ei mua siis se itse yhdyntä eipäillytä vaan orgasmin saaminen, kun siinä kuitenkin kohtu supistelee ja oon lukenu (ei pitäs lukea) juttuja netistä että jollain naisilla on yhdynnän ja orgasmin jälkeen alkanu vuoto....:stick:

Kyllähän ne lääkärit kai sanoo että "normaalissa raskaudessa seksi on ok", mutta mistä vielä tietää onko itsellä normaali raskaus?

Mulla oireet on ehkä vähän vähentyny, rinnat ei enää ole niin arat, nippailuja on nytkin ja halujakin olisi (sori liika informaatio) :p :D

Niin tosta kertomisesta vielä: mä jouduin nyt sunnuntaina kertomaan mun omille vanhemmille, koska jäin heti kiinni kun kieltäydyin isänpäiväkuohuviinistä! :whistle:
Hirveä vollotushan siitä äidillä alko heti, mutta sekin onneksi ymmärtää hyvin ettei näin aikasessa voi vielä juhlia.. mutta muille ei kerrota kuin vasta jouluna jos sinne asti päästään.
 
Viimeksi muokattu:
kyllä kai sitä tulee kaikkea mietittyä ja tuota seksin harrastamista kans..mutta en tiiä voiko siitä oikeesti olla haittaa?ei kai..:whistle: no tänään taas ostaan lisää testejä, on se kumma ku negaa näyttää ja taas tän aamun oksentanu.
aattelinki että voitaisko listata tänne ruokia mitkä kullakin pysyy sisällä, jotka kärsii pahoinvoinnista?
mulla pysyy mandariini jotenkuten,kaikki muut mitä oon kokeillu tulee ulos..
 
Mulla on semmosta jännää pahoinvointia; suussa tuntuu samalta ku just ennen oksua, semmosta syljen eritystä ja melkein metallinmakua.. Tajusittekohan tosta :D

Ei tee mieli mitään safkoja, mutta edelleen menee kaikki alas ihan fine kunhan vaan alan pistelee poskeen. Eilen kävin ostaa irtokarkkeja, joista en saanukaan syötyä kuin muutaman, sinällään varmaan ihan hyvä jos ei makea enää maistuis.. :D Ja nyt huitasin aamukahvin ja alko kuplia melko huolella :S

Mä en kyllä usko että seksistä on mitään haittaa, kyllähän sitä ihmiset ennen plussaakin saattaa harrastaa vaikka matkalainen olis jo kyydissä.

Tänään olis rv 3+6, huomenna tai viimeistää ylihuomenna testaan uudestaan etten nähnyt päiväunta ja sitten alan tutkailla noita varhaisultra ja neuvola juttuja.. Jännääää!
 
mulla alko menkat just:( kummallista ku silti vielä aamulla oksentanu..kävin lueskeleen että tiputteluvuotoa voi esiintyä silti vaikka oiski raskaana sillon ku menkat pitäis alkaa..ei tää vaan taida olla tiputtelua... ihan sekasin ku oireita silti on..
 
^voiko sulla vaan olla joku vatsatauti? Norovirus? sitähän käsittääkseni on liikkeellä edelleen? Ja onko menkat siis myöhässä? Jos vuoto kestää niukkana muutaman päivän niin sitten voi kai vielä mahiksia olla, mutta jos vuoto runsastuu niin kyllä se sitten o nega :( Itsekkin edellisissä kierroissa aina elättelin toivoja kun tuhruvuoto alko, mutta sitä tuhrua tulee mulla aina se 1-2 päivää ja sitten padot räjätää auki..

Mulla on sellaista oiretta, että en voi enää syödä suuria annoksi vaan paha olo tulee heti jos yrittää syödä enemmän. eli selkeesti pitäs syödä muutaman tunnin välein ja jotain pientä.
 
Tosta seksinharrastamisesta, itse harrastanut kyllä normaalisti, tosin oon koko ajan miehele " varovasti, ei niin syvälle " hehe :D ja orgasmin jälkeen mulla tullut ns. menkkakivut, mutta menee hetkessä ohi, ja edelleen ei mtn vuotoja ja kaikki ok :) ! eli siis jos normaali raskaus, eli ei ulkoinen tai "huonosti kiinnittynyt" niin pitäisihän sitä voida harrastella :) ! mut omien tuntemuksien mukaan mun mielestä !
 
NuttyKitty en oikeen usko että tää noroakaan olis ku oksennan tosiaan vaan aamuisin.kai vatsataudissa oksentais koko ajan?:rolleyes: en tiä..tänään pitäis menkkojen just alkaa..taas näyttää että vuoto laantuu..täytyy tehä illalla testi taas jälleen. kummallista soutamista ja huopaamista ku ei tiiä. menkkamaisia kipuja on mutta jokuhan oli täällä kirjottanu että sellaisia tuntoja on vaikka oli plussan jo saanu?
 
Täällähän on plussia tullut, kiva juttu ja onnittelut kaikille uusille <3 Täällä syömisen tarve on kyllä kasvanut aika huikeesti, maha metelöi nytkin ihan kuin ei ois koskaan ruokaa saanut. Töissä on pakko imeskellä koko ajan jotain pastillia ja juoda väliin smurffilimua, ettei heitä kuvotuksen puolelle, kun siellä ei ehdi koko ajan mututstaan jotain niinkusta kotosalla.
Muuten on aika sekava olo tän raskauden suhteen. En meinaa uskoo ollenkaan, että tää on totta. Toisaalta on kovin iloinen asiasta, mutta toisaalta taas pelottaa keskenmenoineen ja tuulimunaraskauksineen niin, ettei haluaisi iloita turhan aikaisin. Sit vähän myös jänskättää tää uusioperheen muutenkin vauhdikas arki, kuinka sisarukset suhtautuu jne.
Yritin tänään soittaa neuvolaan, mutta täti oli siellä kipeänä, joten ens viikkoon jääpi se soittaminen. On niin hankala tuo soittoaika tuonne neuvolaan, ettei ehdi töistä soittelemaan. Saapi muutaman päivän lisäaikaa, jos sitä itsekin jo uskois ensviikolla, että kyllä sieltä nyt vauva meitin perheeseen on tulollaan :)
 
Millaisiin perheisiin täällä on muuten toukkia tuloillaan?

Me ollaan tulevan iskän kanssa kihloissa ja yhdessä oltu jo kohta 5,5 vuotta. Asutaan saman katon alla kolmen koiran ja kahden kissan kanssa, että hulinaa on riittänyt tähänkin asti :D

Saas nähdä miten uroslauma ottaa tulokkaan vastaan, noin periaatteessa meidän koirat on ollut ihan lapsiystävällisiä niitä kohdatessaan. Mulla ollut useasti naapurin 1 vuotias tyttö hoidossakin, eikä oo mitään ongelmia ilmennyt (onneksi).
 
Voi väsymys! Nytkö sekin alkoi. Sitä kaikkea unta ei ole keksittykään mikä tämän väsyn poistaisi. :D

Minä ja kihlattu ollaan oltu yhdessä n.8 vuotta, esikkotyttö nyt 1v4kk ja kissakin löytyy :)

Olen koirista kuullut sellaista että vaistoavat kyllä vauvan olevan sinun 'pentusi' ja ottavat hyvin perheenjäseneksi, saattavat jopa suhtautua suojelevasti tulokkaaseen :)

Minua mietityttää kuinka meidän prinsessa suhtautuu paikkansa jakamiseen, ja kuinka itse riitän kahdelle lapselle.

Tänään menen testikaupoille niin lähtee loppukin epävarmuus. Clearblue se sitten vissiinkin kannattaa olla kun viikkoja on vasta 3+6.. Mitä sellainen maksaa, tietäiskö joku?
 
Viimeksi muokattu:
^Jep, toiset koirat vaistoavat vauvan jo vatsasta ja saattavat ruveta suojelemaan lauman "odottavaa narttua" :D Toinen huonompis skenaario on se, että koirat rupeaa mustasukkaiseksi ja yrittää näyttää vauvalle, että se on lauman pohjalla. Tota en usko et meillä tapahtuu kummiskaan, vaatis sen ettei laumadynamiikka toimis ennen vauvaakaan :D Viel en oo koirista huomannut mitään outoa..

Noi Clearbluen testit on semmosessa 2kpl pakkauksessa kait noin 20e, vähän alle. Mun on ehkä haettava tänään viel pari varmistustestiä, on tämä niin uskomatonta!
Yhden "oireen" keksin kanssa, ennen joka menkkoja ilmaantuva järkyttävän kipeä, valtava ja punainen finni loistaa poissaolollaan, selänkin muutamat finniset näyttävät kuivaneen pois.. Ja tosiaan tuo "metallinmaku" suussa jatkuu, hetkeksi ruoan jälkeen luulen että se menee pois mutta kohta hiipii takaisin. Ja jatkuvasti on nälkä vaikkei mitään teekään mieli :D
 
Tuohon Clearbluen testiin, itse tein siis sillä digitaalisella johon tulos tulee tekstinä ja lisäks ne viikot ja se maksoi muistaakseni jotain 15e. Jotenki se oli vaan selkeämpi lukea että "Raskaana" kuin tulkita niiden viivojen haaleusasteita.

Meidän perheeseen kuuluu siis minä ja mies, ollaan oltu yhdessä n. 2,5v. Molemmat 29v. Lisäksi meillä on kaks koiraa ja omakotitalon rakennusprojekti alkamassa että kyllä tässä ihan hulinaa riittää :D
 
onhan mulla tää väsymys ja rintojen arkuus lisänä.ja tosiaan pahoinvointi vain aamuisin,ite en edelleenkään usko mahatautiin..no saas nähä ei ne menkat ainakaan sittenkään vielä kunnolla alkanu..huoh:rolleyes:
 
Meillä perheeseen kuulu minä ja mies :) Yhdessä on oltu 12 vuotta, 8 vuotta asuttu yhdessä ja nyt elokuussa mentiin naimisiin, rivari ostettiin pääkaupunkiseudulta noin 1,5 vuotta sitten. On huone vauvalle, farmari ja oikein rauhallista ja perheystävällistä seutua, täydellinen lähiömammatulevaisuus siis! :D

Niin ja ikää mulla 27 ja miehellä 33 :)
 
Viimeksi muokattu:
Me myöskin ollaan jo ihan valmiita muksulle, farkku on ollut jo toista vuotta koirien takia ja toukokuusta muutettiin isompaan kämppäänkin, vaikka kerrostalossa edelleen :/ Alin kerros tosin, meillä on oma pikku piha tossa että ihan vois kuvitella rivarissa asustelevansa :D Myös meillä on pääkaupunkiseutu kotina ;)

Tässä mietiskelin, että josko sitä ehättäis naimisiin mennä ennen ipanaa, mutta taitaa olla kuitenkin niin että en jaksa alkaa häitä stressaa tämän lisäksi joten kaait nuo juhlat odottaa viellä :p
 
Täällä ollaan seurusteltu toista vuotta ja kesällä oli kihlat. Keväällä mennään naimisiin. Kihlatulla edellisestä suhteesta 3v tyttö. Asustellaan 4h+k+s+2xwc Mahdutaan kaikki hyvin asumaan. Myös pieni englanninkääpiöterrieri juoksee jaloissa.

Rotikka on haaveissa hankkia jossakin vaiheessa ja OMA maalaishenkinen asunto johon sais vaikka muutaman kanan ja vaiks lampaan. Jos tyttö tulee ja hevosista kiinnostuu ei huono ajatus sekään :) Ukko vaan meinaa, että sika kesäks ja jouluna sitte pöytään. Mutta eihän sitä lemmikki Puttea syödä voi..
 
Mulla vielä vaan jännäilyt jatkuu.. Tai ehkä se toivo on jo hiipunut. Tänään pitäis alkaa menkat.. Maanantaina innokkaana jos testiä tekemään ja negahan sieltä tuli, samoin tänään :( .. Tietty niin kauan kun ei menkoista kuulu, niin on toivoa mutta luulis testin jo näyttävän. Mulla on netistä tilattuja David-testejä.. onkos muilla kokemuksia noista? Vähän kuin saanak niin mullakin on jotain "oireita".. varmaan vaan päänsisäisiä sitten :D ..

Muoks. menkat alko :/ ... ehkä sitten ens kierrosta.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä oireina on ihan järkyttävä palelu ja nyt uutena on tullu kauhea kuvotus,mutta vielä ei oo tarvinu vessanpönttöö mennä halailee mut jännä nähä tuleeko sekin vielä eteen. Koko ajan olis nälkä,mutta silti ei tee mieli mitään syödä.
Vielä en oo neuvolaan soitellu mut ajattelin et jos ens viikolla soittelis.

En vieläkään oikein tajua tätä koko juttua et masussa joku asustelis:)

Mä oon parhaalle ystävälle asiasta sanonu,mutta mun vanhemmille,siskoille ja isovanhemmille kerrotaan jouluna niinku myös miehen vanhemmille ja sisaruksille.

Täällä ollaan yhdessä oltu 5.5vuotta josta 5vuotta asuttu yhdessä kuten myös kihloissa ollaan oltu 5vuotta. Minä oon 23v ja mies 26v sekä kaksi pojan palleroa löytyy jo ennestään esikoinen 3v9kk ja kuopus 1v11kk. Omakotitalossa asustellaan. Häät olis suunnitteilla elokuulle 2012 ja luultavasti pikkunen sit kastetaan samalla.
 
Tänään aamulla tein uuden testin, edelleen plussaa :D Nyt on siis rv 4+0, menkat pitäis alkaa tänään normikierrosta mutta enpä usko että tulevat :p

Mulla kans järkky palelu, tissit on turvonneet ja päätä särkeen kun kahvi ei mee alas :/ Jatkuva nälkä/paha olo, kun ei oikein tiedä että kumpi johtuu kummasta :D Syöminen ei auta kummiskaan pahoinvointiin :)

Tänään ollut myös älytön väsymys :/
 
  • Tykkää
Reactions: Aubrey
Täällä vaan jännäily jatkuu. Se clearbluen testi oli sen verran kallis etten raaskinut tehdä sitä vielä sillä jos näyttäisi negatiivista, en kuitenkaan uskoisi. :D Päätin että perjantai saa olla The Day.:) Kyllä tämä vaan alkaa olla ilman tikkujakin selvä, niin tulee tuttuja tuntemuksia viime odotuksesta. Oksettaa jos ei syö tarpeeksi usein ja on jotenkin ihmeellisen euforinen olotila. Muut huomanneet vastaavaa?:) Tuntuu kuin katsoisi maailmaa vaaleanpunaisten lasien läpi.

Niin ja lisäystä tuohon asumisjuttuun, eli kerrostalokolmiossa lapsiystävällisellä seudulla majaillaan ja toistaiseksi tämä riittääkin hyvin. Haaveissa rivi- tai paritalo sitten joskus. Mietittiin kanssa esikoisen tehdessä tuloaan naimisiinmenoa, mutten tahtonut olla isoimmillani suurena päivänä joten se jäi... Ja jäi. Nyt on taaperoisen kanssa eletty niin hetkessä että ei ole häät käyneet mielessäkään..Kihloissa on kivaa :)
 
Täällä jatkuu vaan pahoinvointi ja väsymys sitä luokkaa et 12h yöunia tullu vedettyä tässä joka yö ! huh. :D myös repäsykipuja kohdussa,eli tuntemuksia jo nyt että kohtu kasvaa ja viikot luultavasti 6-7 ! kai se on normaalia ? oon niin tarkka näitten mun tuntemuksien ja olojen kanssa et hullukshan tässä kohta tulee :D kaikki forumit pitää lukea et mikä merkkaa mitäkin, pitäisvarmaan vaan olla ja nauttia :) !
 

Yhteistyössä