Marraskuun odottajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 12
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei marrasmasut!

Pitkästä aikaa pikaista viestiä täältä Saksasta päin. Kävin tänään taas lääkärillä (täällä kun neuvola korvataan kahden viikon välein lääkärikäynneillä) ja tulokkaalla kaikki hyvin. Kaksi viikkoa sitten nimittäin pisti jo ""pelottamaan"" kun asukki oli kääntynyt peppu alaspäin perätilaan, mutta nyt onneksi heilunut itsensä asemiin.
Tässä ollaan oltu kuusi viikkoa yli 900 km kotoa miehen työn takia. Asuttu hotellissa ihan kivassa kaksiossa ja tapettu aikaa. Onneksi löysin täältä kivan raskausjoogakurssin ja jopa aivan ihanan suomalaisen kätilön, jonka kanssa tavattiin. Nyt huomenna loppuu miehen työt ja ylihuomenna päästään kotimatkalle. Vähänhän se jännitti tulla näin loppuvaiheessa pitkäksi aikaa pois kotoa, mutta toisaalta mietin, että syntyyhän niitä lapsia täälläkin. Mutta nyt kotiin. Onneksi kohdun suu vielä kiinni, vaikka pehmeältä tänään lääkärin mukaan tuntuikin.
Nyt sitten olisi vielä ne vähän yli kaksi viikkoa ja toivon kyllä kaverin sen verran odottavankin... Mies nimittäin lentää heti tiistaina vielä viikoksi pois, ennenkuin voi ryhtyä kanssani odottamaan.
Luin uniongelmista.... Eipä ole koskaan ennen minullakaan moisia ongelmia ollut ja nyt vaan on niitä öitä ettei unta tule ja herää kääntämään tätä norsun ruhoa, vaikka parhaina öinä ei pissallakaan tarvitse kuin pari kertaa käydä.
Onneksi muuten kaikki on mennyt niin kovin vaivattomasti... Ihan viime aikoina on ruennut pistämään selkään lapaluun vierelle, mutta sen väliaikaisen kivun kanssa on kuitenkin helppo elellä.
Meillä on ohjelmassa lauantaina automatkalla miettiä kaverille nyt sitten lopullisesti nimi... täällähän se pitää ilmoittaa jo heti sairaalassa. Ihan hassua kun asia alkaa konkretisoitumaan tuolla tavalla. Ostin ihan höppänänä uuden toppapuvunkin! Ja kotona aloitan heti vaatteiden pesu-urakan ja kokoan sängyn ja hoitopöydän. Hihiii!!!!!

Mojovat odotusterveiset kaikille,
Liisi (jolla enää pari viikkoa)

Joo, eli ei anneta vauvan kasvaa liian isoksi kun mulla on ahdas lantio todettu esikoisen synnytyksessä.

Eli silloin 5v sitten arvioitiin että kyllä joo 4kg vauva mahtuu ja kuinkas ollakkaan eipä mahtunutkaan eli synnytys käynnistyi itsestään rv 40+6 ja 11h kärsin tuskia (ei edes laskeutunut) sitten mentiin kiirelliseen sektioon josta syntyi 4260g tyttö.

Mulla arvioitu että mahdollisesti (vähän tuokin jännittää että pitääkö paikkansa) mahtuu tulemaan n. 3700g vauva.

Eli ensi to lääkäri katsoo mun pelvimetria kuvat uudelleen ja arvioi vauvan koon ja tilanteen mukaan käynnistetään. Jos epäilyä että ei onnistu niin sitten viikon päähän suun. sektio aika.

Täälläpä on taas ollut tapahtumia:)
Pian täällä alkaa sitten ensimmäiset vauvat jo syntymään!
Meillä tilanne on parantunut ja vauveli saa tulla omia aikojaan. Mullakin paino on vihdoin lähtenyt nousemaan ja nyt ollaan jo +2kg ylöspäin, eli suurin piirtein vauvan painon verran.
Muutaman kerran on ollut sellaisia päiviä, että on tullut todella napakoita supistuksia ja on oikein pistänyt miettimään, että joko nyt, mutta sitten ne taasen loppuvat. Eilen oli taas sellainen päivä. Illalla sitten kun sain tytön nukkumaan ja pääsin itse nostamaan jalat ylös, niin ei mennyt kun noin tunti, kun supparit loppui.
Eilen kävin ostamassa ekan vaippapaketin, ettei sit laitokselta tarvi suoraan kauppaan rynnätä, kun täällä ei saa sitä sellaista ""testipakettia"", kun muistaakseni Suomen sairaaloista saa.
Muutenkin olin aika yllättynyt, kun vauvan todettiin kasvaneen hyvin, niin lääkärit alkoivat puhumaan välittömästi polikliinisesta synnytyksestä, kun en oo ekaa kertaa tässä pelissä mukana, eli jos kaikki menee hyvin, niin noin 6 tunnin päästä synnytyksestä kotiin. Ainoat vaatimukset on siinä, että vauva syö, ja veriarvot on ok. Se hiukka jännittää.
Muuten odottelen hurjan malttamattomana uuden tulokkaan tapaamista. Jotenkin sitä alkaa olla kurkkua myöten täynnä tätä raskaana oloa. Kokonaista yötä en oo nukkunu piiiitkään aikaan ja aina herään siihen, että selkä on kipeä. Kai se on sitten luonnon oma tapa totuttaa siihen, että hetken päästä on jokatapauksessa heräiltävä öisin ;)

Nyt pitää katsoa tuo tyttö kouluun.

Syksyistä päivää kaikille ja onnea kovasti niille, joille lähtö tulee!

Jessi 37+4

Mökö kertoi, että liikkeet ovat muuttuneet erilaisiksi. Sama täällä. Liikkeet ovat muuttuneet niin erilaisiksi, että eilen huolestuin todella. Jo aamupäivällä heittäydyin kerran sohvalle tunniksi laskemaan liikkeitä ja sain tulokseksi kahdeksan. Hiljaiselo jatkui tai oli vähän sellaista vellomista ja muljahtelua, mutta ei enää yhtään potkuja, jotka mulla vauvan perätilan vuoksi ovat osuneet alavatsaan.

Illalla teeveetä katsoessa sain kahden tunnin aikana laskettua 18 liikettä, jotka olivat suurin osa hyvin laimeita. Sitten soitin NKL:n päivystykseen ja pyysivät käymään. Sydänäänet olivat hyvät ja pääsin rauhassa kotiin nukkumaan. Vauvalla tosiaan vaan on jotenkin vähemmän tilaa ja ehkä on vähän vaihtanut asentoakin.

Tiistaina käytiin tutustumassa NKL:n lapsivuodeosastoon. Ihan mielenkiintoinen ja antoisa käynti. Siellä kerrottiin ja keskusteltiin osaston käytännön asioista, vauvan hoidosta ja mm. imetyksestä.

Mietityttää, että vieläköhän tässä on jotain oleellista hankkimatta vauvaa varten. Sektion jälkeen en varmaan ihan heti pääse ostoksille. Eräs ystäväni kertoi, että hän olisi ollut ihan pulassa, jollei olisi ostanut rintapumppua etukäteen. Hänellä maito oli noussut kunnolla vasta kotona ja sattui olemaan lauantai-ilta, kun rinnat olivat oikein tosi täynnä ja kipeinä.

Moi taas!

Täällä päivä valkenee päänsärkyisenä. Puuhastelin eilen kodin pikkuhommia tavallista enemmän ja supistelu alkoi taas iltapäivällä. Supistukset jatkuivat läpi yön 10-15 min välein niin kipeänä, etten saanut unta. Aina kun olin vaipumassa uneen, supistus havahdutti hereille. Nukuinkin sit kokonaisen tunnin neljästä viiteen. Uudelleen sain aamulla puoli yhdeksän aikoihin unen olkkarin sohvalla ja sain kaksi tuntia nukuttua. Ja nyt on supistukset tipotiessään.

On jotenkin raivostuttavaa, kun tulee noita supistusöitä. Sitä valpastuu seurailemaan niitä ja sit harmittaa, kun ne eivät tihene tai kovene, että pääsis oikeasti tositoimiin. Lähtee vaan veto pois valvoskellessa.

Kolmella lapsellani on syysloma ja lähtevät tänään mummolaan. Palaavat vasta tiistaina, joten kovasti on luppoaikaa tiedossa... Mies on järjestellyt jotain yllätysiltaa huomiselle. Kuulemma mun täytyy pariks tunniks lähteä evakkoon kaverille, että hän saa rauhassa valmistella... Ollaan muuten sovittu, että nyt kun lapset on poissa, meillä on tilaisuus harrastaa vähän enemmänkin ""sitä synnytyksen käynnistyspuuhaa""...........

Ens viikolla olis äippäpoli. Olen saanut tuon tuosta juosta ultrassa. Kysyin viimeksi, miksi niin usein, kun edellisissä raskauksissa ollut vaan pari ultraa. Johtuu siitä, että mulla on sydänsairaus+lääkitys. Kuulemma toi ens viikon käynti on siksi, että vauva saanut IVF:llä alkunsa ja IVF-vauvat syntyvät usein aiemmin kuin ""normaalialkuiset"". Pah, sanon minä....Varautunut olen yliaikaisuuteen tämänkin vaavin kohdalla. TOIVOTTAVASTI olen väärässä.

Anoppi höösää jo kyllästymiseen asti. Joka ilta häneltä tulee viesti, että ""onko kaikki hyvin, mikä vointi?"" Sanoin hänelle taannoin, että ymmärrän hänen empaattisuutensa ja se on somaa, mutta minua se alkaa jo hermostuttaa. Kun välillä sitten on niitä kysymyksiä ""onko polttoja ollut""... Nooo- mulla on hyvä anoppi ja varmasti ymmärsi yskän....

Hyvää päivänjatkoa marrasmasut!
Mimmi

No nyt on käyty kertaalleen se inhottava sokerirasitus, onneksi nyt ei ole lähellekkään niin huono olo kuin viimeksi kokeen jälkeen.
En vain tiedä onko se hyvä asia-> viimeksi erinomaiset tulokset ja huono olo koko loppupäivän ja nyt ihan normaali olo joten toivottavasti ei tarkoita että tulee sitten huonot tulokset...

Mulla tuli viime yönä ja nyt koko aamun aikasen kipeitä suppareita, oiskohan eilinen sisätutkimus voinut vaikuttaa asiaan? No mä olisin enemmän kuin tyytyväinen kun tää lähtis syntyy nyt ihan itsestään :D tai ainakin avaisi vähän paikkoja.
Hirveitä kipuja tulee myös suppareiden välissä (kun esim. istuu mutta myös liikkeessä), mä olen päätellyt että ne vois olla siitä että vauva ""poraa"" päällään tonne alas, jotenkin ne tuntuu sellaisilta, en sitten tiedä. Toivottavasti rupeais laskeutumaan.

No pitää varmaan viikonloppuna harrastaa näitä kotikäynnistys kikkoja, tosin ei niistä esikoisen kohdallakaan ollut mitään hyötyä mutta onpahan mukavaa ajan vietettä :D

nitta rv 37+2

Pikaiseen jos tässä itsekkin kirjoittaisi kuulumisia, pitää kohta lähteä kampaajalle vielä kun pystyy istumaan aloillaan ja pakata koiralle viikonloppu ruuat valmiiksi kun lähtee miehen kanssa talvirenkaita hakemaan. Ite päätin jäädä kotiin, ei tee miele lähteä kovin kauas autoilemaan enää. Ja saahan ainakin nukkua kun siltä tuntuu ja touhuta tai olla touhuamatta mitään.

Tänään kävin sitte taas neuvolassa mittauttamassa paineita. Ensin oli 122/83 eli yläpainekkin oli noussut yli sen sallitun 30 lähtöpainesta. Vaan painoa ei ollut tullut taas nyt ollenkaan. Nyt sain kotiin mukaan verenpainemittarin, sillä seurailla paineita loppuraskaus ja pissailla aamuisin tikkuun. Ensi viikolla verikokeisiin ja sitte torstaina äippäpolille lääkäriin ja ultraan.

Täälläkin on vauvan liikkeet muuttunut erilaisiksi. Ei tule enää selviä potkuja vain lähinnä heiluttelee peppuansa puolelta toiselle ja välillä oikein näkee kun jalalla työntää pitkin vatsanahka. Hassun näköistä toimintaa kaverilla! Siitä olen tosi iloinen, että pääsen vielä ultraan ja, että synnytystap-arvio tehdään sairaalassa tuon meidän tk:n sijaan.

Nyt vaihtamaan vaatteet ja menoks etten myöhästy! Kuulumisiin marrasmasut!
Myy rv 35+5 kai...

Hei Nitta: Oli lohduttavaa kuulla etta jollakulla muullakin on jo iso vauva. Meilla tuli keskiviikkona painoarvioiksi 3,660 ja paan halkaisija oli jo 9,66 cm. Laakari sanoi myos vahvistavansa ensi viikon viimeisella kaynnilla voinko edes yrittaa normaalia alatiesynnytysta. Toivoo etta voin, mutta katsotaan kuinka kay.

Alavatsaa polttelee, mutta suppareita tulee harvemmin. Kummallista. Lapsi muljahtelee mutta ei enaa oikeastaan kovasti potki. Issian temppuilee edelleen siten, etta aina valilla oikea jalka antaa peraksi. Hassua.

Viikonloppuja kaikille
Hansuli rv 37+5

Varhaista huomenta kaikille,

Sillä ei näköjään ole mitään merkitystä, vaikka on jo kolme synnytystä kokenut, silti H-hetken arvailu voi mennä puihin.... Luulin eilen, että pääsen kohta synnyttämään. Olin mieheni kanssa lapsia viemässä 100 km päähän syyslomalle, poikettiin syömässä. Oli supistuksia melkoisesti ja todella epämukava kivuntunne selässä. En pystynyt kivuiltani syömään. Kotimatkalla supisteli kivuliaasti n. 8 min välein. Jokainen kuoppa tai jarrutus tms. autossa istuessa teki kipeää. Välillä kipeitä supistuksia oli tiheämminkin. Olin varma, että sellaiset kivut johtaisivat synnytykseen, mutta illan kuluessa alkoi kipu laantumaan ja supistukset harvenemaan. Yönkin sain melko hyvin nukuttua.

Olo ei tosin ole normaali nytkään. Heti aamusta supistelee aika napakasti. Olo on vähän outo. Aion tänään pistää kolme ässää peliin...vaikkei viikkoja ole kuin maanantaina tasan 38, haluaisin jo tositoimiin. Pelkään, että vauva ehtii kasvaa taas reilusti yli 4 kiloiseksi ja mieluusti ponnistelisin hiukan pienempää nyyttiä.

Hyvää viikonloppua, mimmi

Huomenta!

Kyllä tää rupeaa olemaan jo aika hermoja raastavaa. Viime ja toissa yönä en ole nukkunut kun pätkittäin kun on tullut niin kipeitä suppareita, siis ihan pitänyt huohottaa kun koskee! Mutta kuitenkin niitä tulee niin harvakseltaan että ei vielä synnytys käynnissä. Edelleen jomottaa menkkakipuina ja välillä supistaa... kyllä nyt sais joko tulla lähtö tai sitten loppua kokonaan, eihän tälläistä kukaan pidemmän päälle kestä!

Lisäksi jotain valuu tuolta alhaalta, epäilen kyllä että vaan vetistä valkovuotoa, sitä tulee aina n. ruokalusikallinen kerralla. Eikös lapsivesi ole vaaleanpunaista ja jos sitä tulee niin sitten tulee ihan kunnolla?

nitta rv 37+3

Nitta:

Eli samanlaista sullakin on kun mulla.... Vuodot lisääntyneet mullakin, kirkasta, vetistä valkovuotoa, ajoittain limaa.
Kipeästi suppailee mullakin ja välillä voi jopa kellosta ennustaa, että kohta taas pitäis supistaa (10-15 min välein).
Kovin hermoja raastavaahan tämä on.

mimmi (la 6.11.)

Sitä näköjään pystyy kävelemään paremmin nyt kuin aikaisemmin.Ainakin tänään.Oltiin just miehen kanssa kävelemässä n. 2 tuntia.Eikä edes supistellu pahemmin.Jalkapohjat tuli kyllä kipeiksi.Välillä pinempikin lenkki alkaa supistelemaan.Ilmeisesti nyt osasi pitää sopivaa vauhtia.
Tänään alkoi minullakin sitten ihan oikeasti äitiysloma. Vuvan vaatteita olen pari koneellista saanut nyt pestyä ja silitettyä.Hoitopöytäkin on saatu kasaan. Sitteri puuttuu edelleen.Olen sitä yrittänyt netissä huutokaupasta huutaa.Tällä hetkellä menossa neljäs sitteri.Jos sitä joskus voittais huudonkin.

Sunnuntaita vaan kaikille :D

Täällä vietellään esikoisen synttäreitä, tosin vähän etukäteen mutta en voi enää ensi viikonloppuun jättää kun silloin saatan olla jo sairaalassa, iiiik.

Mulla tuli viime yönä ensimmäinen raskaudenaikainen suonenveto pohkeeseen (en kyllä ole muutenkaan kärsinyt moisesta vaivasta kuin pari kertaa elämäni aikana), ai että kun koski tosi kovaa! Hyvä että aamulla pytstyi kävelemään. Muutoin olo ok, supparit vähentyneet, ei ole kuin pari tullut tänään.
Valkovuoto on muuttunut ihmeelliseksi, on enemmänkin ""keltapaksuvuotoa"", ei kai tässä nyt ole mitään tulehdusta loppusuoralla tullut?!

Onkohan Raisa jo saanut vaavinsa, kun ei ole hänestä kuulunut?

nitta rv 37+4

Hei!
Nyt päästiin kotiin! Eilen ajettiin se maratoonimatka miehen kanssa, yli 900 km ja kyllä tuntui hyvältä kun vihdoin oltiin kotona.
Kaveri masussa muljahtelee, mutta ei onneksi supistuksia vielä ole kuulunut... mutta myönnettäköön, ettenhän edes tiedä milt ne tuntuu. Kätilö sanoi, että kyllä ne sitten tunnistat kun ne tulee.
On vain pari kertaa ollut ihan lievästi sellaista menkkamaista kipua, mistä joku toinenkin täällä jo kirjoitteli. Ja sitten paljon touhutessa/kävellessä masun alapuolelta tuntuu piukalta ja vetää... Joku kyllä sanoi, että se olisi ""vain"" kudoskipua.
Tiedä sitten???? Mitäs te sanoisitte?
Hauskaa on, että vauva tuntuu olevan jonkun sydämenvaltimon/laskimon luona, että oma sydämeni sykkii välillä ihan mitä sattuu. Eilen automatkalla ihan piti seurata kun rytmihäiriöt oli vallan valtavia... Onneksi ei tullut pahaolo, sitten olisi varmaan pitänyt kaahata autobaanalta ensimmäineen sairaalaan.
Nyt tuntuu muuttaneen sen verran asentoa, että sydän on päässyt rauhaan. huh
Huomenna haetaan sänky ja pöytä, pääsee kasaamaan... ja kunhan mies taas lähtee ti/ke matkaan ja sen pyykit on saatu narulta, niin voin aloittaa pienten suloisten nykerövaatteiden pesun.
terkkuja kaikille ja pinnistelkää vielä ne parit viikot mitä meillä kaikilla onkaan!
Liisi

Huomenta!
Mekin autoiltiin eilen sellanen 400km ja mun pitää kyllä sanoo, että mä oon poikki. Ristiselkä on ihan tulessa ja vatsaa kiristää. Miten sä Liisi pystyt oleen 900km?? Onnellinen sinä :)
Mutta pitihän sitä pienen pientä serkkutyttöä käydä katsomassa, ennen kun tää oma näkee päivänvalon.
Onko muilla hengittäminen käynyt vaikeaksi? Meillä tytsy on jo kiinnittynyt ja laskeutunut, ja silti hengittäminen käy välillä työstä:) Varmaan jonkinlainen pieni flunssan poikanen tulossa päälle. Keskiviikkona olis taas kontrolli siellä Karolinskassa. Se on toivottavasti jo viimeinen, kun ei toi niin kamalan mukavaa ole joka viikko ajella tukholman aamuruuhkissa varsinkaan nyt, kun on moneen otteeseen todettu, että paino on noussut alkuvaikeuksien jälkeen vauvalla hyvin ja napanuoran virtaukset on täysin normaalit.
Vali vali... pitäis osata olla onnellinen siitä, että pidetään huolta.
En jaksa millään odottaa, että tää pikkuinen syntyis jo ;)

Jessi 38

Marraskuun odottajat 12 12.10.2005 15:04

Marraskuun odottajat:

01.11. Sarika, 34v, pikkukakkonen, KYS
01.11. Rinuli, 25v, esikoinen, TAYS
01.11. Pirpana, 31v, kakkonen, Porvoon sairaala
02.11. Perhonen, 23v, esikoinen, Jorvi
*23.9. poika, 2040 g ja 44 cm
02.11. Gilda, 40v, esikoinen, NKL
04.11. Tiia, 22v, toinen, SKS
06.11. Hansuli, 36v, esikoinen, Aasia
06.11. Mimmi, 36v, neljäs, miehelle eka, SKKS
07.11. Sanni, 21v, esikoinen, OYS
07.11. Liisi, 31v, esikoinen, eteläinen Saksa
08.11. Jessi, 26v, kolmas, miehelle eka, Uppsala
09.11. Nitta, 28v, pikkukakkonen, SKS
09.11. Tulppaani, 30v, esikoinen, Salon seudun sairaala
10.11. Raisa, 28v, esikoinen, Kätilöopisto
10.11. Jonsku, 20v, esikoinen, Kätilöopisto
10.11. Kata, 25v, esikoinen, LKS
11.11. Marras-masu, 29v, kolmas, miehelle eka, Kätilöopisto
14.11. Katri, 25v, esikoinen, PKKS
14.11. Sipuli1, 28v, esikoinen, NKL
15.11. TiinaMaria, 36v, kakkonen, PHKS
15.11. Iita, 24v, esikoiskaksoset, KYS
15.11. Katriina, 36v, toinen, PHKS
16.11. Lilja, 24v, esikoinen, NKL
16.11. Tiikeri, 20v, esikoinen, HYS
17.11. Leenu, 25v, esikoinen, PHKS
17.11. Janda, 28v, esikoinen, TAYS
17.11. Tintti, 31v, esikoinen, VKS
18.11. Sue, esikoinen
18.11. Anne, 23v, esikoinen, KS-KS
19.11. Loora, 30v, esikoinen, NKL
19.11. Lyyli, 21v, esikoinen, KAKS
19.11. Myy, 24v, esikoinen, OYS
19.11. Sopuli, 34v, esikoinen, SKS
19.11. Marrasmamma, kolmas, Kätilöopisto
21.11. Leijona, 29v, toinen, TYKS
21.11. Kuuhullu, 19v, esikoinen, SEKS
21.11. Hanu, 38v, kolmas, miehen esikoinen, HYS
22.11. Che, 31v, esikoinen, OYS
23.11. Giana, 22v, toinen, OYS
24.11. Mökö, 22v, esikoinen, EKKS
24.11. Amanda, 25v, esikoinen, NKL
26.11. Peppa, 17v, esikoinen, Kätilöopisto
26.11. Sirenia, 27v, esikoinen, KHKS
27.11. KS, 28v, esikoinen, EKKS
28.11. Vipe, 38v, kolmas, miehelle eka, uusioperheen
iltatähti, OYS
28.11. Jasi, 33v, eka, Kätilöopisto
28.11. Minski, 29v, esikoinen, Jorvi
28.11. Mimmu78, 27v, esikoinen, PHKS
30.11. Zatu, 29v, esikoinen, KS-KS
30.11. Tiina, esikoinen, Kuusamo

Päivitämpä minäkin nyt noi tiedot oikeiksi...

Marraskuun odottajat:

07.11. Jessi, 26v, kolmas, miehelle eka, Karolinska
18.11. Sue, esikoinen
iltatähti, OYS

Hitoilleen meni, kokeillaas uudestaan....

Marraskuun odottajat:

07.11. Jessi, 26v, kolmas, miehelle eka, Karolinska
16.11. Jonna,28v,esikoinen,KOKS
18.11. Sue, esikoinen
iltatähti, OYS

H-hetki häämöttää ja vaivat lisääntyvät... onneksi aikaa on enää niin vähän!

Mulla on sormet ihan älyttömän kipeät, varsinkin öisin. Turvotusta on vain vähän, mutta kankeutta ja kipua sitäkin enemmän. Lisäksi niska-hartiaseutu on ihan jumittunut. Kävin näyttämässä tänään sormiani neuvolassakin, mutta pissat ja paineet sun muut on ihan kunnossa, joten eiköhän tuo mene vauvan synnyttyä sitten ohi. Yöllä en saanut oikein nukuttua. Yhdessä vaiheessa sattui alaselkään niin kuin olisi puukolla survaistu, kesti noin vartin ja loppui sitten.

Ylihuomenna tähän aikaan vauvan pitäisi olla jo maailmassa, joten enköhän minä nämä vaivat kestä. Olo on tosi kärsimätön. Koko ajan mietin, että onkohan jotain nyt jäänyt hankkimatta tai tekemättä.

Sisua ja malttia kaikille muillekin!

gildalle tsemppiä hurjasti,siellä onkin varmaan jännitys käsin kosketeltavissa! minulla vielä reilut kaks viikkoa aikaa kärvistellä, tosin olo on hyvä mutta malttamaton!

Heips!
Tuntuu kuin itellä olis vielä ikuisuus aikaa tätä odottamista kun kaikki puhuu että pari viikkoa enää... :) Mulla vielä lähes 5 viikkoa laskettuun aikaan... Sais kyllä mun puolesta tulla vaikka sellasen viikon, pari etuajassa.

Nyt on mullakin alkanut noi nukkumisongelmat joista täällä on muutamat valitelleet. Sitä herää keskellä yötä vessaan ja sit ei enää nukutakaan yhtään, pyörii vaan pari tuntia ja sit ehkä saa nukuttua taas muutaman tunnin. Sitten vaavi alkaa muljaamaan viimeistään 7-8 aikaan niin ettei nukkumisesta tosiaan tule enää mitään. Nyt huomaa että sillä on pää alaspäin, viiltää välillä tuolta alhaalta oikein ilkeesti kun tunkee päätään rakkoa vasten:/

Eilen oltiin anoppilassa käymässä ja kylläpä taas alkoi v-tuttaa ne vauvanhoito-ohjeet joita anoppi alkoi kertoa ihan oma-alotteisesti... Hän on just sellanen ihminen joka luulee tietävänsä kaiken ja muitten mielipiteillä ei ole mitään väliä. Voin vaan kuvitella miten se ramppaa täällä jatkuvasti vauvan synnyttyä kun kuvittelee etten osaa sitä hoitaa. Olen kyllä yrittänyt antaa mennä sen juttujen toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos mutta silti välillä kiehuttaa. Eilenkin se sanoi että hän sitten haluaa tulla kylvettämään vauvan ensimmäisen kerran! Huhhuh, ehkäpä haluan ihan itse kylvettää lapseni silloin kun haluan... Toivottavasti teillä muilla on anopit jotka ei sekaannu teidän elämäänne liikaa. Ei oma äitinikään ole tuputtanut mulle vauvanhoitoneuvoja, tietää kyllä että osaan kysyä jos jotain epäselvää on.

Sirenia 35+2

Hurjasti tsemppiä gildalle. Toivottavasti kaikki menee nappiin ja palaat pian kertomaan meille malttamattomille miten kaikki tapahtui!
Iso onnen rutistus! Ja meille muille kunnon supistuksia...

Täällä ja kovin jo odotellaa, että vaavi jo syntyisi... Nyt 37+5
Olen aivan kyllästynyt jo tähän mahaan. Ja painoakin on tullut niin paljon, että olo ahdistaa. eipä olisi tietty tarvinnut syödä niin paljon :)

Mut tuskin se pitkään aikaan syntyy, kun eikä tämän mahan pitäisi ensin laskeutuakin? Mun maha on nimittäin edelleen hirmu ylhäällä. Ja yhtäkään supistusta en ole vielä kokenut. Tai sitten en ole vaan tajunnut niiden olevan sitä.

Liikeitä mun ei ole tarvinnu laskea. Päivisin on kyllä aika hiljaa, mutta yöllä möyrii ihan valtavasti minkä sielä mahtuu liikkumaan.

Yöunet mulla kyllä jää tosi vähiin. Kuukauden ajan olen kukkunut vain 3-4 tuntia yössä ja senkin pätkittäin. Rasittavaa. Ja siksi varmaan nyt sainkin nuhan. Eli mahan ja väsymyksen lisäksi kamala niistäminen koko ajan.

Mutta onneksi ei tämän ihmeempiä ongelmia :)

Yhteistyössä