Marraskuun odottajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
8

8

Vieras
Marraskuun odottajat:

01.11. Sarika, 34v, pikkukakkonen, KYS
01.11. Rinuli, 25v, esikoinen, Tays
01.11. Pirpana, 31v, kakkonen, Porvoon sairaala
02.11. Perhonen, 23v, esikoinen, Jorvi
03.11. Gilda, 40v, esikoinen, NKL
04.11. Tiia, 22v, toinen, SKS
05.11. EO, 39v, esikoinen, TYKS
07.11. Sanni, 21v, esikoinen, OYS
07.11. Liisi, 31v, esikoinen, eteläinen Saksa
08.11. Jessi, 26v, kolmas, miehelle eka, Uppsala
09.11. Nitta, 28v, pikkukakkonen, SKS
09.11. Tulppaani, 30v, esikoinen, Salon seudun sairaala
10.11. Raisa, 28v, esikoinen, Kätilöopisto
10.11. Jonsku, 20v, esikoinen, Kätilöopisto
10.11. Kata, 25v, esikoinen, LKS
11.11. Marras-masu, 29v, kolmas,miehelle eka, Kätilöopisto
14.11. LauraM, 25v, esikoinen, NKL
14.11. Katri, 25v, esikoinen, PKKS
14.11. Sipuli1, 28v, esikoinen, NKL
15.11. TiinaMaria, 36v, kakkonen, PHKS
15.11. Iita, 24v, esikoiskaksoset, KYS
15.11. Katriina, 36v, toinen, PHKS
16.11. Lilja, 24v, esikoinen, NKL
16.11. Tiikeri, 20v, esikoinen HYS
17.11. Leenu, 25v, esikoinen, PHKS
17.11. Janda, 28v, esikoinen, TAYS
17.11. Tintti, 31v, esikoinen, VKS
18.11. Sue, esikoinen
18.11. Anne, 22v, esikoinen, KS-KS
19.11. Loora, 30v, esikoinen, NKL
19.11. Lyyli, 21v, esikoinen, KAKS
19.11. Myy, 24v, esikoinen, OYS
19.11. Sopuli, 34v, esikoinen, SKS
20.11. Sirenia, 27v, esikoinen, KHKS
21.11. Leijona, 29v, toinen, TYKS
21.11. Kuuhullu, 19v, esikoinen, SEKS
22.11. Che, 31v, esikoinen, OYS
23.11. Giana, 22v, toinen, OYS
26.11. Peppa, 17v, esikoinen, Kätilöopisto
28.11. Vipe, 38v, kolmas, miehelle eka, uusioperheen
iltatähti, OYS
28.11. Jasi, 33v, eka, Kätilöopisto
28.11. Minski, 29v, esikoinen, Jorvi
28.11 Mimmu78, 27v, esikoinen, PHKS
30.11. Zatu, 29v, esikoinen, KS-KS
30.11. Tiina, esikoinen, Kuusamo

HUOM! Jos haluat lisätä itsesi listalle, ota copy-pastella UUSIN versio listasta ja lisää itsesi sille. Uusin versio ei välttämättä ole tämä listan aloitusviestinä oleva, vaan se voi olla alempana keskustelussa.

No niin, toivotaan että olen saanut kerättyä kaikki uudet mukaan listalle. Jos ja kun teitä varmaankin puuttuu, lisäilkääpä nimiä..:)

Iita, mulle neuvolassa sanottiin että jos tulee kivuliaita supistuksia taikka jos tavallisia tulee enemmän kuin kymmenen päivässä, pitää olla yhteydessä sinne. Mulla tuli kivuliaita supistuksia useita tunnissa tuossa viikonlopun tienoilla. Onneksi ne ovat vähentyneet tosi nopeasti levolla, eilen ei tullut enää yhtään. Kannattaa vähän tarkkailla, rupesin itsekin vasta laskemaan niiden tiheyttä, kun olivat luokkaa kymmenen minuutin välein.

Jospa vaikka uskaltaisi lähteä mökille viikonlopuksi. Olisi ihanaa päästä vähän ulkoilemaan, vaikka nyt kuulemma tuleekin vähän kylmempää jo.

Raisa kiitos tiedosta! Mulle ei ole kukaan sanonut nuista määristä, vaikka olen kysynyt. Ympäripyöreitä vastauksia vaan, että jos tulee ""paljon ja napakoita"" niin soita. Kivuliaita ei ole ollut, sillon menen kyllä suoraan äitipoliile, jos niitä tulee.
Oon ihan oma-alotteisesti ja omasta olostani päätellen vaan ollut tekemättä paljon mitään .. kävelykin tuntuu niin pahalle että lähinnä kotona oloa ja sängyssä makoilua.
Parempi kotona maata kun sairaalassa. Riskihän tässä on suurempi enneaikasuuteen kun on kaksoset mahassa.
Pitääpä nyt vähän laskea, tuleeko miten paljon/pv. Ei niitä kamalasti tule jos oon tekemättä mitään, mutta heti kun pakollisia asioita touhuan ja kävelen, ne alkaa.

Hyvä että Sinulla on jo helpottaneet, muista että et touhua ylimääräisiä hommia ja lepää paljon :)

Ihan reippaillamielin olen nyt, ei pelota tällähetkellä supparit :)

En ymmärrä, kuinka lisätä itseni tuonne listalle, joten jos joku viitsii sen tehdä puolestani..
Eli esikoista odotellaan, 24.11. laskettu aika ja EKKS synnytyspaikkana. Ikää minulla on 22 vuotta..

Marraskuun odottajat:

05.11. EO, 39v, esikoinen, TYKS
18.11. Sue, esikoinen
24.11. Mökö, 22v, esikoinen, EKKS
iltatähti, OYS

HUOM! Jos haluat lisätä itsesi listalle, ota copy-pastella UUSIN versio listasta ja lisää itsesi sille. Uusin versio ei välttämättä ole tämä listan aloitusviestinä oleva, vaan se voi olla alempana keskustelussa.

Itsensä lisääminen listalle tapahtuu seuraavasti:

hae VIIMEISIN nimilista, eli ""marraskuun odottajat"" -keskustelussa olevista viesteissä uusin.

Copy-paste:
Maalaa koko nimilista otsikkoineen ja jäkihuomautuksineen hiirellä siniseksi. Paina control-c (eli ""copy""). Ota uusi viestipohja kuten olisit kirjottamassa marraskuun odottajat -keskusteluun uutta viestiä (""vastaa tähän viestiin""). Klikkaa hiirellä tekstikenttään ja paina control-v eli (""paste""). Lisää itsesi listaan kirjoittamalla oikeaan kohtaan nimesi ja muut tiedot. Klikkaa ""lähetä"".

Täällä viikkoja 23+1.
Ensin kovin odottelin potkuja ja nyt kun ne on jo kohta kuukauden tuntuneet keksin taas uusia huolia. Vaavi on välillä niin hiljainen, että onkohan sielä kaikki kunnossa. Välillä sitten taas potkiskelee tomerasti. Eli onko tällainen vaihtelu aivan normaalia? Välillä on meinaan niin hiljaisia päiviä...

Olen jo muutamia vauvan vaatteitakin sortunut ostamaan alesta. Valikoimaa on vaan kovin vähän, kun täytyy ostaa neutraaleja vaatteita, kun ei tiedä vielä kumpi sieltä tulee.

Lääkäri valitti mulle paino noususta. Paino oli noussut yhteensä jo 7 kiloa ja kun valmiiksikin oli jo hitusen ylipainoa. enkä ole mielestäni edes niin kovin paljon syönyt. toivottavasti imetys sitten vie nämä kilot nopeasti :-)

Iltaa vaan täältäkin suunnasta :)

Tulppaani: kyllä se ilmeisesti ihan normaalia on että vauvalla on välillä hiljaisia jaksoja. Luin jostakin että liikelaskentaakin ruetaan tekemään vasta joskus rv 30 (muistaakseni oli 30?). Mullakin tänään masuasukas ollut tosi hiljaa, muutama päivä sitten oli hirmuinen meno yötä päivää :D

Mulle ei vielä ihmeemmin ole painosta sanottu, mullekkin tullut se 7kg (nyt jo varmaan enemmän) lähtöpainosta. Bmi oli 25 ennen raskautta, joten eipä olisi varaa lihoa :(
No en jaksa stressata...

Aurinkoista viikonloppua marrasmammoille!

nitta rv 23+2

Marraskuun odottajat:

18.11. Sue, esikoinen
iltatähti, OYS

Jouduin valitettavasti poistamaan itseni listalta. Rakenneultrassa pieneltä löytyi vaikea vika sydämen rakenteessa, ja raskaus keskeytettiin viikko sitten TEOn luvalla rv 23+4.

Onnea ja iloa kuitenkin muille marraskuun odottajille.

EO

*poistuu takavasemmalle*

EO: Voi ei, olen todella pahoillani:( Ei kyllä pysty edes kuvittelemaan, kuinka vaikeaa sinulla täytyy olla. Koeta jaksaa ja pidä huolta itsestäsi. Toivottavasti palaat pian odottajien joukkoon.

Tulppaani: Mä olen ainakin huomannut, että riippuu vauvan asennosta, miten liikkeet tuntuu. Jos se on niin päin, että potkiskelee alas virtsarakkoon, niin liikkeitä tuntuu vähän ja vaimeina (ja silloin saa juosta vessaan koko ajan). Muuten potkut tuntuu paljon voimakkaampina. Ja sitten on sellaisia päiviä, että kaveri heiluu kuin heinämies ja sitten voi olla pari päivää taas nukkumista ja voimien keräystä.

Palasin saikulta töihin, nyt täytyisi jaksaa palailla taas työntekoon makailun ja romaanien lukemisen jälkeen.. no, mukavaa olla silti taas terveen kirjoissa.

EO: otan osaa suureen suruun, jaksamista ja voimia.

Minä olen palannut lomalta sorvin ääreen ja eipä hyvin ala. Täällä (toimistossa) on todella kuuma. Nyt olen jo hyvän aikaa nieleskellyt oksennusta, ei kai vain pahoinvointi tule takaisin? Alavatsaakin on kiristellyt.

Miten muilla, onko uimisesta tullut suppareita, mulle tuli useampi eilenkin kun tulin uimasta, onko ihan normaalia?

Lisäksi haluaisin tiedustella (ehkä tyhmä kysymys) että näkeekö lääkäri ultralla kohdunsuun tilanteen? Kun mulla on tullut suppareita jo rv18 alk. niin neuvoasta sanottiin että lääkäri sitten rakenneultrassa katsoo kohdunsuun tilanteen mutta ei se mulle mitään sisätutkimusta tehnyt. Eli mulle ei ole sisätutkimusta tehty kun joskus rv 8.

nitta rv 23+5

Nitta: Olisko pahoinvoinnissa kyse närästyksestä? Mulla meinaa aina välillä tulla oksennus ja on muutenkin kiristävä olo mahassa syömisen jälkeen. Mulla ainakin nämä johtuvat närästyksestä, kun vauvamaha painaa mahalaukkua ylöspäin. Mulla tuli myös suppareita viikonloppuna uimassa. Johtuu kuulemma lämpötilan vaihtelusta. Vaikka muuten ne mun supistukset onkin jo menneet ohi, niin täytyy kuulemma välttää uimista ja saunaa tuon takia. Jos ovat kivuliaita, ota yhteys neuvolaan!

Niin ja ultralla tosiaan näkee kohdunsuun tilanteen, katsottiin mulla pariinkin otteeseen nyt ä-polilla supistusasian yhteydessä. Sillä näkee tarkkaan millainen tilanne (auki/kiinni) ja pituuden jne.

Raisa 23+6

Voi iso halaus, täältä toiselta joka joutui poistumaan listalta vähän sinua aikaisemmin. Meillä vauva jaksoi viikon vähemmän...

Ymmärrän surusi ja haluaisin halata sinua!!!

MEillä oli hautajiaset viime viikolla, ja suru on valtava!!! Monta päivää olen vain ollut ja ollut.. Mihinkään on vaikea keskittyä mutt toisaalta meillä kotona elämä jatkuu.. Arki kantaa, kuten moni on sanonutkin. MEillä elämässä pitää nämä' toiset lapset.
TOivottavasti et ole yksin miehesi kanssa..

On lastattu laiva kultainen,
sen kyytiin pääsee jokainen,
ken viattoman sai sydämen,
on lapseni kyydissä jo sen.

Kuin unta sun tulosi ollut ois,
mut Luoja sut äidiltä otti pois,
Ei valita voi koskaan kukaan,
ken lähtee enkelin mukaan.

Sun poskesi nukka,
suloinen unen kukka,
ripset poskille taipui,
elämä hento haipui.

Kuin virvatulien kajoo,
toivo sielussain hajoo,
liekki sammui ja hiipui,
pirstaleeks´sydän riipui.

Kyynelsilmäinen IKU

Nöyrä anteeksi pyyntö edellisen viestin johdosta teille herkät odottajat!!

Toivon, etttä te listalla olevat saatte omat nyyttinne terveenä kainaloonne!!!!!!!!!!!!!

IKU

OIkein paljon voimia teille Iku ja EO. Emme varmasti pysty ymmärtämään kokemaanne tuskaa ja menetystä. Mutta kaikki varmasti toivomme teille paljon voimia jaksaa tulevaisuuteen ja katsoa tulevaisuutta positiivisesti.

Mie olen ollut reilun viikon verran oman äidin lihapatojen ääressä, koittamassa lihoittaa itseäni. Mun ongelmani on juuri päinvastainen tuon painon nousun kanssa kuin muilla tuntuu olevan. Paino ei vain tunnu nousevan vaikka kuinka söisin. Ensi viikolla olisi painon takia neuvola uudestaa, toivottavasti on edes noussut vähän, jottei tarvitse lääkäriin mennä. Massu on kyllä kasvanut ja vauva potkiskelee päivittäin mua.

Mutta nyt vain näin lyhyesti kun olen kirjastossa käymässä ja pitää päästää seuraavat koneelle.

Myy
rv 22+2

Hei!

Pieni pyrähdys näillä linjoilla.

Ensinnäkin otan osaa suruunne Iku ja Eo. Tiedän tuskan ja surun tunteen mitä se on. Itse olen sen kokenut viimeisen viikon ajan, kun äitini kuoli.Hautajaiset olivat sunnuntaina. Ja eikä se suru vielä hautajaisiin lopu.
Elämä jatkuu kaikesta huolimatta ja kaikella on tarkoituksensa. Vielä kerran koittaa päivä, jolloin saatte varmasti myös oman nyyttinne kainaloonne.
Heinäkuu ollut tosi sekavaa ja sekaista. Ruotsin risteily meni äidin kuolinilmoituksen varjossa ja tsemppasin itseni kuitenkin ""lomatunnelmiin"" lasten takia. Äitini oli kunnioitettavasti 79 v. vanha ja äidin terveyden tilan huomioonottaen täytyy vain ajatella, että näin on parempi ja pääsi sinne minne on aina halunnut: isän vierelle nukkumaan.

Supistuksista on kovasti täällä ollut puhetta. Minulla niitä ei onneksi ole ollut. Liikkeet tuntuvt, joskus ihan voimakkailta ja toisinaan sitten hentosimmilta. Minun mieheni ei kyllä niitä tunne vaikka täällä tuntuu kaikkien miehet ne tuntevan. Liekkö oman vatsapeitteeni syytä. Joskus tuntuu, että liikkuuko se liian vähän kun toisilla vauvat tuntuvat olevan ihan ""häiriöksi"" asti. Mutta kaipa se on näinkin ihan oikein.

Lomaa vielä 2 viikkoa ja huh, hellettä kun on ollut kuumaa.
No, ei se mitään.

Näin tunnelmiin. Palaillaan.

terkuin Vipe ja viikkoja taitaa olla 21

hei vaan kaikille!
Olipa ikävää luettavaa marraskuun odottajilta..hirveää, että vielä näillä viikoilla voi lapsi kuolla..jotenkin sitä vain ajattelee, että kun on tälle asti päästy, niin päästään loppuun asti! Iku ja Eo, voimia teille, en voi edes ajatella miten itse pääsisin tuollaisesta yli :( Vipe, eipä olis uskonut, että sinunkin lomasi jatkuu noin surullisissa merkeissä, otan osaa!

Olen nyt lomalla pari viikkoa, mutta jouduin jäämään jo keskiviikosta kotia. Mulla tuli polttavia alavatsakipuja vasemmalla puolella ja kun menin niitä päivystykseen valittamaan, otettiin virtsanäyte ja pissatulehdushan sieltä löytyi ja olen nyt atibioottikuurilla. Koska täällä ei ole synnytyspuolta enää ja äippäpolikin kiinni lomien takia, olisin joutunut menemään Kuopioon asti näyttäytymään ja saikkua hakemaan, mutta onneksi työpaikkalääkäri armahti minua ja kirjoitti parin päivän sairaslomalapun pelkällä puhelinsoitolla. Koska alavatsakipuja tuli edelleen perjantaina, pääsin käymään neuvolan gynen luona ja multa otettiin vielä kohdunpohjasta näyte ja keskiviikkona selivää onko sielläkin jokin tulehdus. Nämä tulehdukset kun tuppaavat lisäämään supisteluja, siksi niihin suhtaudutaan näillä viikoilla jo aika vakavasti. Nyt siis nautin kesästä ja lomasta lääkkeitä napsimalla!

Voi kauhistus mitä kaikkea täällä on tapahtunut! Suuret osanottoni tapahtumiin! En oo käyny parrin viikkoon ees lukemassa täällä mitään... Tuntuu vaan ilkeeltä tulla kirjottamaan omia kuulumisia, kun kaikki on hyvin.

Käytiin viikko sit maanantaina rakenne ultrassa ja kaikki oli hyvin, vauveli oli kasvanut hurjasti, mutta vain 2pv yli normi mittojen... Et kaikki ok! Oltais haluttu tietää sukupuoli, mut onneks kätilö ei nähnyt sitä. Lapsen isä vaan on niin varma et sieltä on poika tulossa. Mut tyttökin on yhtä tervetullut.. Toisaalta mielestäni parempi kun ei saatukaan tietää sitä sukupuolta, onpahan nyt sit jotain jännitystä ilmassa.

Olen itse ostanut vauvalle vasta yhden pienen t-paidan. Se oli niin söpö etten voinut vastustaa. Vaaleansininen jossa oli pienen kissanpennun kuva. Mutta jostain kumman syystä vaatteita on jo pahvilaatikolllinen! Äitini on ollu aina kun mahdollista ostamassa vaatteita ja tutut on lahjottanu kans. Tuntuu vahän et mitätässä enään äitiyspakkauksella tekee, mut onhan se tarpeen.

Olen täs muuteman vuoden käynyt koiranäyttelyissa ahkerasti, mut tänä vuonna on ollut aika hiljasta, paitsi tää heinäkuu. Heinäkuun alussa oltiin neljänpäivän Ruotsin keikalla, muuten oli mukavaa, mut pienessä käppänä pakettiautossa oli hankala istua, joten paikat oli kokoajan puuduksissa. Sit oltiin nyt sunnuntaina ihan vaan suomessa näyttelyssä, mut esitin kolme koiraa juosten, niin masu ei oikeen tykänny. Kiinnikkeet tuli hurjan kipeiks. Kun muuten en nimittäin oo mikään kuntoilija, muuta kun näyttelyissä. Mut nyt ei ookkaan enää näyttelyitä tiedossa, vasta kun maaliskuulla. Et saan tyytyä ihan vaan rauhalliseen kävelyyn koirien kanssa.

Vauveli on kova mies potkimaan, eilen huomasin et potkut tuntuu jo ihan selvästi jo vatsan ulkopuolelle! Ja potkut ovat joka iltaisia. Monesti niitä ei kerkiä edes kaipaamaan kun niitä alkaa tulemaan niin ahkerasti.

Ei sen kummempia täällä päässä! Odottelua.. rv 22+2

Voi kauhistus mitä kaikkea täällä on tapahtunut! Suuret osanottoni tapahtumiin! En oo käyny parrin viikkoon ees lukemassa täällä mitään... Tuntuu vaan ilkeeltä tulla kirjottamaan omia kuulumisia, kun kaikki on hyvin.

Käytiin viikko sit maanantaina rakenne ultrassa ja kaikki oli hyvin, vauveli oli kasvanut hurjasti, mutta vain 2pv yli normi mittojen... Et kaikki ok! Oltais haluttu tietää sukupuoli, mut onneks kätilö ei nähnyt sitä. Lapsen isä vaan on niin varma et sieltä on poika tulossa. Mut tyttökin on yhtä tervetullut.. Toisaalta mielestäni parempi kun ei saatukaan tietää sitä sukupuolta, onpahan nyt sit jotain jännitystä ilmassa.

Olen itse ostanut vauvalle vasta yhden pienen t-paidan. Se oli niin söpö etten voinut vastustaa. Vaaleansininen jossa oli pienen kissanpennun kuva. Mutta jostain kumman syystä vaatteita on jo pahvilaatikolllinen! Äitini on ollu aina kun mahdollista ostamassa vaatteita ja tutut on lahjottanu kans. Tuntuu vahän et mitätässä enään äitiyspakkauksella tekee, mut onhan se tarpeen.

Olen täs muuteman vuoden käynyt koiranäyttelyissa ahkerasti, mut tänä vuonna on ollut aika hiljasta, paitsi tää heinäkuu. Heinäkuun alussa oltiin neljänpäivän Ruotsin keikalla, muuten oli mukavaa, mut pienessä käppänä pakettiautossa oli hankala istua, joten paikat oli kokoajan puuduksissa. Sit oltiin nyt sunnuntaina ihan vaan suomessa näyttelyssä, mut esitin kolme koiraa juosten, niin masu ei oikeen tykänny. Kiinnikkeet tuli hurjan kipeiks. Kun muuten en nimittäin oo mikään kuntoilija, muuta kun näyttelyissä. Mut nyt ei ookkaan enää näyttelyitä tiedossa, vasta kun maaliskuulla. Et saan tyytyä ihan vaan rauhalliseen kävelyyn koirien kanssa.

Vauveli on kova mies potkimaan, eilen huomasin et potkut tuntuu jo ihan selvästi jo vatsan ulkopuolelle! Ja potkut ovat joka iltaisia. Monesti niitä ei kerkiä edes kaipaamaan kun niitä alkaa tulemaan niin ahkerasti.

Ei sen kummempia täällä päässä! Odottelua.. rv 22+2

Tulin kurkkaamaan marrasmammojen kuulumisia.
EO ja Iku, on vaikea löytää sanoja jotka olisivat tarpeeksi ""totta"". Olen äärettömän surullinen puolestanne ja toivon monien muiden tavoin oikein paljon voimia teille
tähän rankkaan elämänvaiheeseenne.

Tuntuu hölmöltä kirjoitella omia kuulumisia, mutta näinhän se elämä menee. Itselläni menossa 23+1, mutta vasta sitten kun saan vauvan elävänä kainaloon uskon että se on totta.

Marraskuun odottajat:

06.11. Hansuli, 36v, esikoinen, Aasia
18.11. Sue, esikoinen
iltatähti, OYS

Lisäsin itseni listalle. Kävin ennen lomia kurkkimassa mitä täällä jutellaan ja tuntui tosi hyvälle vaihtaa kuulumisia muiden marrasmammojen kanssa.

EO ja Iku...en tiedä mitä sanoa....voimia ja luottavaisuutta tulevaisuuteen!!!
Hansuli

Moikka!!

Minulla on supistuksia viikosta 18+... tutkivat kohdunsuuta säännöllisesti, jottei ala pehmetä tai avautua. Rauhallisesti vain otettava. Kaikki hyvin ollu tähän asti. Eilen arvioitiin pienen painoksi 700g :)
Sanoivat, että supistuksia saakin tulla, kunhan ei tee ""hallaa"" kohdunsuulle...
voikaa hyvin!

Ihanaa olla taas kotona ja vielä ihanampaa kun on vähän viileämpää ja sataa vettä!!!

Olihan se mukavaa käydä reissussa, mutta on siinä aina oma viehätyksensä tulla kotiin ja olla omassa rauhassa. Me vielä eilen ostaa paukautimme rivitalo kolmion. Maanantaina pitäisi jo saada avaimet käteen ja sitte pääsee touhuamaan sinne, rakentamaan itsellemme uutta pesää ja kotia. Ihanaa!!! Kaikkien vastoinkäymisten jälkeen tuntuu ihanalta saada oma asunto. Neuvolaa tässä kyllä joutuu vaihtamaan, kun muutetaan Oulusta Oulunsaloon, vaan eipä se taida ikävä tulla tuota meidän neuvolatätiäkään... =) Mie olen ihan innoissani täällä, voi kun pääsis jo touhuamaan sinne.

Vauva voi masussa ilmeisestikkin ihan hyvin. Ainakin joka päivä antaa kuulua tai paremminkin tuntua itsestään. Joskus potkii kovemmin, joskus taas juuri niin, että tuntee. Ikäviä puolia tässä on nyt tullut se, että issiashermo taitaa olla puristuksissa ja ajoittain kärsin todella kovasta kivusta vasemmassa jalassa. (ollut ennnekin, jolloin en päässyt sängystä ylös)

Onko kenelläkään tullut kipua kävellessä vähän nivustaipeen yläpuolelle? Oikeastaan siihen kohtaa jossa vauvamaha ""kumpuaa"" muusta kropasta. Vaikea selittää kivun paikkaa, mutta mulla on ollut lähes joka päivä siinä kohdassa välillä kovaakin kipua. Pitää istua hetkeksi, jotta menee ohi. Ei ole oikeastaan väliä käveleekö hitaasti vai onko lenkillä, melkein aina tulee kipua. Onneksi on neuvola ensi viikolla niin voi kysyä sieltä. Mutta onko jollekkin tuttua?

Mutta nyt pitää imuroida, kun koira levittelee karvojansa joka paikkaan.
Myy (rv22+4)

Oltiin taas vähän pudottu, joten pitää nostella..

Vipe, otan myös osaa. Koetahan pitää huolta itsestäsi ja vauvasta, niin ettei tämä aika jää sinulle mieleen kovin surullisena.

Myy kyseli kivusta alavatsassa. Tarkoitatko suunnilleen munasarjan kohtaa? Mulla oli siinä kovaakin kipua viime viikolla kun oli niitä supistuksia. Lääkäri ei osannut tosin sanoa niistä oikein mitään. Sanoi niiden ilmeisesti liittyvän supistuskipuihin ja sanoi, että panadolia voi ottaa. En tosin ottanut, koska en tykkää käyttää särkylääkkeitä muutenkaan. Jos lääke turruttaisi kivun, mistä sitten tietäisin, että jatkuuko se vai ei? (Onkohan tämä vaan naisen logiikkaa?)

Ja onnea Myy uuteen kotiin! Olispa meilläkin kolmio. Kaksiossa on vähän ahdasta varmaan vauvan kanssa. Eilen keksin, että pinnasänkyyn voisi laittaa pyörät, niin vauvan voi kärrätä olkkariin nukkumaan yöksi jos haluaa, että toinen vanhemmista saa ainakin paremmat unet:)

Mulla on tullut nyt muutamana päivänä sellaista paksua keltaista juttua nänneistä. Kaipa se lienee sitä ensimaitoa. Äklöä, se jää rintsikoihin ja kun puristin rintaa, sitä tuli sieltä vähän. Noo, kai se on ihan normaalia..

Nyt on ensimmäinen hankintakin tehty. Eilen ostettiin alesta vaunut vauvalle. Saatiin laatuvaunut melkein 200 euroa normaalia halvemmalla niin kannatti, vaikka onkin vähän aikaista. Hassua, mutta kaikki raskaustestit, dopplerit tai ultrat ei ole saaneet vauvan tuloa tuntumaan niin konkreettiselta kuin tämä. Vaunut jätettiin vielä kauppaan ja haetaan ne sieltä lokakuussa. Turha niitä on seisottaa meillä sisällä siihen saakka:) Myyjä kyllä sanoi, että sieltä on jo monet jouluodottajatkin käyneet hakemassa vaunuja.

Supistuksia pukkaa taas, täytyy varmaan ottaa iisisti ettei joudu taas sairaslomalle..
Raisa 24+0

Yhteistyössä