*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - TOUKOKUUSSA vol2***

Ihania ultrakuulumisia monella :heart: Itse täytyy odotella vielä viikko ja yksi päivä!

(.) Nyt on ekaa kertaa ilta jolloin paha oloa ei oo, vain pientä ällötystä. Toisaalta mulle tuli joku outo närästyskohtaus bussissa kun olin tulossa kotiin, en meinannu jaksaa kävellä bussipaikalta kotiin ja kotona piti heti mennä makaamaan! Onneks helpotti sit kun nukuin parin tunnin päikkärit, eli arvatkaako väsyttääkö nyt yhtään :headwall:

Huomenna ois työhaastattelu, viimeinen mahdollisuus aloittaa työt sillein et saan hyvät äitiysrahat. Ehtisin just olla melkeen 6 kk töissä ja ei tarttis sit kituutella minimirahalla (opiskelin vuoden 2007 eli silloin tulot tosi pienet, eli jos saan töitä nii lasketaan ton 6kk perusteella). Mut saa nähdä, jos en saa töitä nii mua odottaa opiskelukesä ja minimiäitiyspäiväraha! Toisaalta ne 6 kk tulot lasketaan keskiarvona, eli ei haittaa jos alotan työt vasta esim. kesäkuussa, pitää vaan tehdä enemmän töitä sit. Otin myös selvää miten se äitiyspäiväraha lasketaan ja opintotukea ei mun ymmärryksen mukaan lasketa tuloksi... Eli sinne meni mun suunnitelma opiskelusta ja osa-aikaisesta työstä! Hitsin talouskriisi, joka työpaikkaan ihan hirveesti hakijoita! Soitin eilenkin yhteen työpaikkaan ja ne sano et niil on jo 700 hakijaa eikä mun hakemusta enää tarvita...

Nyt odottelen vaan sitä doppleria postista. Heti alkaa pelottaa et kaikki ei oo hyvin kun nyt ei oo hirvee paha olo...
 
Aamu alkanut sydänääniä metsästämällä vaan eipä niitä taaskaan löytynyt :whistle: Tylsää!! Olenhan ne tosin pariin kertaan löytänyt joiksikin sekunneiksi ;) :heart:

Soittelin eilen sinne neuvolaan ja ensiviikolla vastaanotolla on sijaislääkäri...nimeltään Lauri :whistle: Epäilyttävästi tulee mieleen nuori kandismies mutta päätin että menen ja jos se on kovin epämiellyttävää niin seuraavaksi sitten yksityiselle!!
Eripuolella suomee on kyllä niin eri käytäntöjä...ystäväni ei tarvinnu mennä tähän ekaan lääkärintarkastukseen ollenkaan kun ei halunnut :whistle: Että silleen...

Eipä tässä mitään ihmeitä, olo on parempi ja virkeempi...josko tästä alettais nousta ;) :D



 
thor ei vielä muutella, odotellaan tuohon seuraavaan ultraan, ni josko sanovat samaa niin sitten..
Yritin kameralla otta uä kuvan möröstä, ja jonkinlaisen kuvan sainkin vaikk ei hyvä kuitenkaan..
:headwall:


same on kuva näköjään, mutta näyttää jo ihan ihmiseltä.. ja tuo napanuora joka näkyy kuvassa ni lekuri sano heti ku pikkunen alko näkyy (lääkäri oli vanhempi mies) niin sano että "tuo uloke ei ole sitten sen muna!"
tokasin, että empäs niin ajatellukkaa :D
 
Tänne oli tullut taas ihania ultrakuulumisia! :flower: Ja pikkuihran kuva on :heart: !

thorilla on ihana massu! Taidanpa sen kunniaksi laittaa kuvan omasta pömpöstäni tänään eli rv 11+6 (ehkä jopa muutama päivä enemmän...).


Joku kyseli äitienpäiväsuunnitelmista. Meidän olisi määrä lähteä la-su risteilylle Tallinnaan äidin ja siskon kanssa. Odotan sitä innolla, jos vaikka ostaisi jotain ihanaa vauvoille. Ja muutenkin ihana päästä keväiseen Tallinnaan, olisi vaan hyvät ilmat.

Nää vuodot vaan veti mut taas tänä aamuna niin apeaksi... :/ Jotenkin olen alkanut ajatella, että noinkohan nämä kuitenkin kertovat, että jotain on pielessä tai tulee menemään pieleen. Ikävää, kun ei pääse nauttimaan täysin rinnoin tästä odotuksesta, vaikka "pahimman" pitäisikin pikkuhiljaa alkaa olemaan takanapäin. No, täällä on tänään mieli yhtä harmaa kuin taivas, josko se tästä piristyisi kauppareissuilla. Täytyisi mummulle ostaa jotain. Ajattelin käydä np-ultran jälkeen toivottamassa hyvää äitienpäivää ja kertomassa jymyuutisia, jos kaikki on hyvin...




*muoksista* Piti vielä Ninnatarta kiittää vinkistä. Ompelin myssyn saumat todella löyhästi reunasilmukoiden reunoista ja tuli tosi hyvä! Ellet olisi vihjannut, olisin itsekin ommellut normaaliin tapaani ja tehnyt sellaisen "myttysauman" (kuten tuohon nuttuunkin). =)
 
Ihania uä -kuulumisa ja masuja täällä! =)
Itsellä on jo kivunnut kunnon kumpu kanssa tuohon eteen, joten ei jää epäselvyyksiä katselijoille ;)
Itse yritän kyllä salata tämän raskauden omalta äidiltäni mahdollisemman pitkään. Olis hyvä, jos sais salattua koko raskauden. Ensinnäkään mulla ei ole minkäänlaista äitisuhdetta omaan äitiin (olen kasvanut isovanhempien kanssa..eli äidin virkaa piti mamma) ja tuo äitykkä tuppaa olemaan vähän tai ei niin vähänkään narsistinen sielu. Joten miten vähemmän tekemisissä sen parempi. Ja nyt juuri äitienpäivänä joudutaan syömään ulos hänen kanssaan...tässä juuri olen miettinyt, että mikä paita peittäisi parhaiten...
Eli näin meilläpäin tuo äitienpäivä.

Zera 14+3
 
Ihunia massuja ja ultrakuulumisia :heart:

Koskas valkolilja sun np-ultra olikaan? Voiskohan sulla olla istukka vähän kohdunsuun edessä ja vuoto tulla siitä?! Toivottavasti osais sielä ultrassa sanoo mistä moinen vois johtua! Ei varmaankaan ole kivaa vaikka uskon kuitennii että kaikki on möykyillä hyvin :heart: :heart:

Meillä äitienpäivää vietetään mummulakierroksen merkeissä,niinkuin aina ;)
Taidan tänävuonna vaan leipoo jotain lämpimäisiä ja ostaa kukkia. Pojat voi sitten 'piirtää' kortit =)

(.) Olen muuten huomannut että se hevosen nälkä on kaikonnut!! Ehkäpä se liittyi jotenkin tuohon alun kehitysvaiheeseen tmv. Mut nyt ei oo sellaista nälkää enää ollenkaan...oikeestaan tuun ähkyyn ja huonovointiseksi jos meen syömään liikaa!!
Näinkö se vaihtelee :D
Päiväunia ei tuu nukuttua enää juuri ollenkaan ja olo tuntuu aika normaalilta.
Alapäässä on ollut jomotusta ja paineen tunnetta...rinnat on myös kipeät ja hyvin suoniset mutta edelleen mennään vanhoilla rintsikoilla ;) Siinäki yks poika-merkki vanhan kansan uskomusten mukaan :D
Jos rinnat kasvaa heti kauheesti olis tyttö ja jos ei niin poika!

Nyt kohti työmaata :wave:
 
Heipsan.. mäkin ajattelin suhauttaa tähän pari kuvaa :D
Jos en nyt sit tuki taas tätä koko ketjua. Katotaan miten onnistuu kuvien laittaminen :D



No niih.. kyllähän onnistu :D
Eli ekassa kuvassa 8+1 ja tokassa tänään otettu tasan 15 :D
Kyllähän se on alkanut tosiaan kasvamaan jo pikkasen ..jeeeeee :D
 
Jennyli Mulla kans tuo syöminen loppu jossain vaiheessa,ennen kun piti koko ajan syödä.
Nyt oikeestaan ei maistu lämmin ruoka ollenkaan, siitä tulee huono olo ja meinaa oksut lentää. Ainoa mikä menee alas on mäkki/hese ruuat tai joku pihvi jossain ravintolassa. Mut perus kotiruoka ei mene millään.
Tässä mietinkin että mitä mä sitten oikein syön jotta vauva saa tarpeeksi kaikkea?
Vinkkejä otetaan vastaan!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zera:
GrystalBlue http://www.bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=69
Tuossa linnki....jospa jotain alkaisi tekemään mieli, kun luet =)
Itse syön sitä raskausvitamiinia pilleri tai kaksi päivässä.
... voih kun tekiskin mieli... aina kun alkaa miettiin että mitä söis.. niin tulee sellanen ..yök,ei tätä,eikä tätä.. eli juuri mikään ei maistu.. hedelmät menee, tai murot..jotain tällasta pientä.. :|
 
Heippa! oli tullu taas niin paljon kirjoituksia etten ehdi/jaksa lukea kaikkia... Alisalle voimia!
Kävin tänään nt-ultrassa, turvotus oli 1.6mm ja siellä se papu potkiskeli :heart: pituutta oli 58mm ja vastasi viikkoja 12+3. ihan mahoton liikkumaan, tyttö oli muistaakseni paljon rauhallisempi taannoin. kätilö oli tosi tympeän oloinen, jäi vähän paskan maku suuhun tuosta käynnistä mut en anna sen haitata... tais olla huono päivä akalla :whistle:
muutenkin kaikki hyvin. nyt on kohta aikaa tälläkin käydä enempi ku on 5pvää vapaata ja kesäkuun alussa alkaa loma, jei!
mut nyt töihin... -Nunneliini ja mönkiäinen 12+3-
 
W09
Hei!

Liityisin mukaan näin ihanan vilkkaaseen keskusteluun. Hieman ensin itsestäni, odotan siis ensimmäistäni ja la on 6.11.09. Perheeseen kuuluu mies ja kaksi dalmatiankoiraa ;) joten vilskettä löytyy jo tällähetkelläkin kotoota...

Mitään ihmeempää ei vielä täällä ole tullut vastaan, mitään oireita kun ei ole ollut (järjetöntä väsymystä lukuunottamatta ;) ja muutenkin vielä ollaan odottavalla kannalla, koska tämä iskostuu päähän että todellakin raskaana nyt ollaan... ehkä sitten kun maha alkaa tehdä tuloaan, vielä ei siis mitään havaittavissa paitsi lievää housujen kiristystä istuessa...

terv. M&wompatti 13+5
 
Tervetuloa W09!
Täällä ei mitään ihmeempiä, väsymys painaa, kotiruoka kyllä maistuu ihan normaalisti, samoin herkutkin...
Vuoto on pysynyt poissa, mutta satunnaisesti tulee vaaleanruskeeta vuotoa, ihan vähän vaan pikkuhousunsuojaan... mistähän tässä kyse? mtn kipuja ei ole kuitenkaan, ei kirvelyä eikä muutakaan.

Kuiskaten 11+4

P.S. Mustuuko muilla tämä ketju, kun olette käyneet jtn kirjoittamassa /lukemassa? Yleensä ne mustuu, mutta jostain syystä tämä ketju ei sitä tee mun kohdalla...
 
W09, tervetuloa joukkoon odottamaan! :flower:

Kuiskaten, musta tuntuu, että nuo pinot mustuvat miten sattuvat. Eli kaikki, mitä olen käynyt lukemassa ei ole mustina, toiset ovat. Mites muuten sun vointi on nyt ollut?

Jennyli, np-ultra on perjantaiaamuna. Sitä odotellessa. :)
Jostain kävin juuri lukemassa, että raskauteen liittyvän verenvuodon on sanottu olevan kaksosia odottavilla kahdesta kolmeen kertaan yleisempää kuin yhtä lasta odottavilla. Ja että 50 %:lla vuodon syy jää selvittämättä. Ehkä se siis olikin ihan hyvä, ettei viime viikolla ulrassa löytynyt mitään syytä vuodolle. Tohtorihan sanoi, että istukka on takana eikä kohdunsuulla näy mitään merkkejä vuodosta...


CrystalBluella on myös aika komia masu, tosin on viikotkin jo komiat. :flower:

Nunneliinillakin ihania ultrakuulumisia! :flower:

Kävin sitten ostoksilla ja samalla eksyin vaatekauppoihin. Itselleni piti etsiä kesän juhliin boleroa, jota voi sitten käyttää mekkojen kanssa (antaa kivasti masulle tilaa). Tarttuihan sitten KappAhlista näppeihin kolme vauvan bodya (kahden hinnalla ;) ). Ihanaa, löysin ensimmäistä kertaa mustavalkoisia vauvanvaatteita. Pääsee pienetkin heti tähän meidän perheen pukeutumiskulttuuriin sisälle... ;)
Jennyli ja thor, Lindexillä oli KISSin logolla varustettuja bodeja! :heart: Jossain nettikaupassa katselin myös Motörheadin vauvanvaatteita, sellaiset ajattelin tilata isyyspakkaukseen, miehellä on nimittäin samanlainen paita. :D
 
W09 Tervetuloa joukkoon! =)

Täällä menee työt penkin alle....sen siitä saa, kun ei kiinosta tippaakaan. Ei meinaa pysyä päässä mikään asia......nää mammajutut vetää pidemmän korren...
 
zera mullakin on työmotivatio ihan hukassa :/ Oon aina tykänny työstäni mutta nyt tökkii pahasti. Olis vaan niin kiva tehdä kaikkia omia juttuja ja käydä vaikka kaupungilla hypistelemässä vauvajuttuja ym. ;) :saint:

valkolilja meillä taas näin että vaikka itse ollaan tällaisia kokolailla mustiin pukeutuvia ja rankemman musiikin ysäviä niin pojat on ollu alusta asti aika värikkäitä ja retroakin löytyy. Bändipaitoja ei oo kun kotiteollisuuden t-paidat ja muutama pääkallojutska löytyy...ja tietty mustat farkut :D
Sillon kun toi pääkallokuosi oli oikeen muotibuumi ja niitä tuli pojille ostettua niin jostain syystä toi isäntä ei digannu niistä ollenkaan :eek:
Tiiä sitten miks...ehkä se ei tykänny siitä että niitä alko oleen sitten jokapaikassa!!

Mä en tajunnu tota ketjun mustumista ollenkaan?! Blondiko :LOL:
Ei mulla ainakaan mustu :whistle:
 
http://koti.phnet.fi/leenaha/vaate_ja_hattukoot.htm

Löysin tuollaisen sivun, josta löytyy lasten vaatteiden koko suhteessa ikään.
Olen ollut ihan hukassa, kun olen miettinyt jonkun vauvan vaatteen hankintaa...ja että minkä kokoinen sen sitten pitäisi olla esim. ensi kesänä....ettei tule ostettua hellemekkoa..joka on sopiva vasta jouluna :D
Huomaa...että on aikaa noista aikaisemmita lapsista...kaikki on opeteltava uusiksi =)
 
Jennyli, en mäkään usko, että meidän lapset tulee pukeutumaan ihan mustiin niinkuin vanhempansa. Lähinnä oli nyt kiva ostaa noita mustavalkoisia vaatteita, kun ei vielä sukupuolesta ole tietoa. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että lapset puetaan lapsiksi, vaikka meidän aikuisten pukeutuminen onkin hieman ...öh... sanoisinko rajoittunutta. :D Ja kaikki retrovaatteet on niiin ihania! :heart:

Kiitos Zera hyödyllisestä linkistä!

Kuiskaten, ihana kuulla, että olo on parempi ja mielialakin selkeästi korkeammalla! :heart:

Joo-o, täällä tulee taas roikuttua. Ei se työnteko mullekaan oikein maistu, mutta alkaa tää kotonaolokin tympimään. Varsinkin kun yrittää olla vaan... :|
 
Nimistä tuli mieleen, että mulla on ollu mielessä tytön nimi jo varmaan viikosta 7 ;)
En ole sitä vielä lyönyt lukkoon...eli jos parempi pulpahtaa mieleen niin menee vaihtoon...saa nähdä miten käy. Mutta jos tää suokuopuoli meneekin metsään..niin siinä onkin sitten nimessä hakemista.....no se selviää lapsivesipuntion myötä.
 

Yhteistyössä