*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - TOUKOKUUSSA vol2***

Hep! Tämäkin ilmoittautuu taas :) edelleen joka päivä käyn lukee läpi jutut, mutta ihan hirmu laiska olen kirjoittelemaan :ashamed:

Minulla myös nt-ultra maanantaina, kiva on päästä taas kurkkaamaan tyyppiä.

Misukka tervetuloa, täältä tuskin löydät tuomitsijoita. Antaa rakkien räksyttää, täydellistä ihmistä ei ole olemassakaan. Ja voit tummemmalla laittaa itsestäsi tiedot tekstiin niin siitä ne napataan tuonne etusivulle. Eli ikä ja monesko lapsi tulossa. Osalla on synnytyssairaalakin siellä. Meillä on uusperhe, kaksi ensimmäistä lasta on tehty entisen miehen kanssa ja tämä uusi on ensimmäinen nykyiselle miehelleni. On tässä uusperheessä ollut omat kuoppansa käytäviksi, mutta ei ne asiat niin helppoja ja yksinkertaisia ole ydinperheissäkään aina.

Mulla alkaa väsymys hieman väistyä, eikä oikein raskausoireita edelleenkään, rinnat hieman arat ja suuremmat ja silloin tällöin pikku kuvotusta ilmassa.

Ihanaista loppuviikkoa kaikille, maanantaina viimeistään taas ilmoittelen itsestäni.

M. ja Itu 11+3
 
marihoo kiitos! nuita sanoja kaipaa kaikista eniten kun on vastoinkäymisiä :) suuri kiitos:)
ja onnea! minullakin siis olisi nykyisen avokin kera tuleva lapsi ja noh,joka suhteseenhan niitä eripuria kuuluu...olin vain jo niin tottunut elämään kahden tyttöni kanssa että on vieläkin vaikeaa välillä uskoa toisen ihmisen hyvyyteen ja läsnäoloon..että ihan ahdistaa :$ mutta kyllä niitäkin ihania miehiä onneksi on (oma avokki siis) :) en tiedäå taiadan vaan hajota pääni sisään..


juu mie tossa thorille laitoin mutta ikäähän en muistanut... eli täällä ollaan 23v.
:saint:
 
Mullekin tehtiin ekasta kiireellinen sektio, kun synnytys pysähtyi ja tulehdusarvot alkoivat nousta. Siinä vaiheessa synnytystä oli takana yli 30h niin ihan tuli viime hetkillä se sektio, en olisi jaksanut enää hetkeäkään. Toinen syntyi normaalisti alakautta, tosin sektiovalmius oli taas, sillä yksi lantiomitta mulla on hieman nafti.

Noista nimistä meilläkin on jo keskusteltu ja Stella on meidän molempien suosikki tytölle. Pojan nimistä ei ole vielä löytynyt suosikkia, mutta mulla on niin tyttöolo kuin olla ja voi. Ja aivan satavarmasti tämä on sitten poika :LOL:
 
ainiin marihoo minulla oli jo heti raskausoireet ennenku menkat edes näytti merkkejä poisjäännistä... rinnat aivan älyttömän kipeät ja aamupahoinvointia yäk..mutta onneksi rupee olemaan se oksetus jo taakse jäänyttä =)
 
juuh kyllä määki ajattelen että meille tulee poika...on niin erilaiset oireet ym...esikoista odotellessa ei mitään oireita mut nyt kaikki maholliset....en tierä sit johtuiko siitä et oli kaksi... mut silti oireet on vahvat.. miyaki kyllä on ollut painoa B) on ollut äheltäminen :)
mutta mievarmaan huomenna palailen tänne päin kun on niin uusi ja kiva juttu:) menen huomenna nimittäin ekaan yöhön ja yövuorot kun ovat joskus hiljaisia :) :wave: good night everyone
 
Tulin tänne, kun en voi enää katsoa peliä... |O

Misukka, saako kysyä, missä vaiheessa sulla meni kesken se pikkukaksonen? Ja ennenkaikkea pahoittelut siitä. :hug: Voin kuvitella, että moisen tiedon jälkeen tunteet voi olla vähän ristiriitaiset. Täällä siis kaksosia odotetaan ja ultrassa rv 11+ molemmat oli hengissä ja dopplerillakin löydän molempien sykkeet. Tulen vaan toisinaan hulluksi huolesta, kun on noita vuotoja ja kipuja ollut nyt puolitoista viikkoa putkeen...

Annsku, älä suotta hätäänny, jos sykkeet ei kuulu. Niiden etsiminen on todellista taidetta. Mäkään en itse löytänyt niitä pitkään aikaan, mies löysi. :attn: tupuna Sitten vasta, kun mies oli monta kertaa löytänyt äänet ja opin, missä kohtaa ne on, olen itsekin ruvennut löytämään äänet. Siis kun tiedän täsmälleen, mihin kohtaan doppleri pitää iskeä. Ja löytyyhän täältä malliesimerkkejä siitä, että on esim. istukka edessä ja pienen ääniä ei sen vuoksi kuulu. :hug:

Ninnatar, kiitos! Olen aika paljon elämäni aikana neulonut, mutta tota myssyn saumaa en tosiaan olis osannut ajatellakaan, ellet olisi antanut vinkkiä. Oikein löyhästi ompelin eikä se jäänyt yhtään koholle. Tänään valmistui ensimmäiset villasukat. Eläköön sairasloma! :D
 
Jep, täällä kanssa kauhistellaan peliä... Höh. :kieh:

Uusille tervetuloa, lisätty on! Oikein mukavaa odotusta kanssamme. :flower: :wave:

Eipä ihmeempiä tuohon omaan napaan, huomenna ensimmäinen lääkäri neuvolassa, paremmin tietoja sitten. Kiitos vinkistä Valkolilja Kiss paidan suhteen! Viimeksi ostinkin yhden Pantera bodyn, se on vähän kähee... :LOL:

Ai niin, piti mainostaa täälläkin, jos ette ole tietoisia, niin Vero Moda otti muutama kuukausi sitten äitiysvaatteet valikoimiin. Oikein mukavilta näytti ja hintakin oli ok.

Sitten taas jännäämään miten Suomen käy.

rv 14+5
 
Tänään kun kävin tuon pojan kanssa siellä ihotautilääkärillä niin ensimmäiset sanat oli häneltä kun ovesta sisään pääsimme oli että kai sä sen tiiät että mehän ei sitte mitään altistus yms juttuja täällä tehä,mä siihen vaan no juu en tiennyt ja se sitte vastas että ei tässä muuta sitte tartte kun vaan salvata ahkerasti jota tehäänki mutta vois silti tehä sen altistuksen vaikka mä jo tiiänki että maidolle poika on allerginen kun jäljet hävis heti ku maitoa ei o annettu mutta vois ne lekuritki nyt sitte tehä sen ettei vaan kirjottelis eri salvoja monta reseptiä aina kerrallaan.

uusille tervetuloa ja onnea paljon odotukseen!!

nyt taas täytyy syödä jotain
 
Misukka85: aw on kyllä kauhea tunne kun tulee toinen ulos,kuitenkin on iloinen siitä että toinen on vielä mahassa ja sit taas kuitenkin on juuri kokenut keskenmenon.

Mulla kävi viime vuonna niin että tiistaina (en nyt muista varmaks päivää,mut helpompi selittää asia kun laitan päivät :) ) tuli keskenmeno ja pääsin samana iltana ultraan jossa selvisi että toinen oli vielä mahassa ja selvästi näkyi vuoto kohta ja lääkäri sanoi että toisella ei pitäisi olla hätää, kuitenkin pe. toinenkin tuli pois ilman kipuja tms. ja siitä viikko niin alkoi järkyttävä vuoto,5 tuntia jaksoin olla kotona,ennen kuin oli pakko soittaa ambulanssa,hb oli laskenut alle 50 ja lujaa mentiin sairaalaan. Sairaalassa selvisi että istukkaa oli jäänyt vielä kohtuun ja se siellä aiheutti rajun vuodon ja jouduin vielä kaavintaan. sairaalassa oli vajaan viikon. Tästä kaikesta kului noin 5 viikkoa kun tuli patologin vastaukset että sikiöissä ei löydetty mitään vikaa ja lääkäri vielä sanoi että kolme siellä vatsassa oli :eek: oli kyllä mun elämäni kauhein kokemus ja vieläkin tulee poru jos katson niitä ultra kuvia :'(

( tarkoitus ei ollut pelottaa ketään)

ja nythän mulla oli se "km" huhtikuun alussa mut en ehtinyt ottaa ulos tullutta "tavaraa" talteen niin ei saada ikinä tietää oisko taas ollut monikkoraskaus :/

ups,tulipas nyt kaamee selitys alkuun :x

oma olo on hyvä,tänään tunsin ekan kunnon "liikkeen" mahassa,oikeen pelästyin töissä kun seisoin niin yhtäkkii kauheita kuplia tuntui mahassa :heart:

suomen pelistä: ei vois vähempää kiinnostaa!!! :headwall:

Mä kyllä kohta hajoon näihin mun rintoihin :LOL: oikeesti ei oo kyllä kivaa kun ne kasvaa vieläkin :eek:

nyt nukkumaan!!

niina & napero 13+6 ( huomenna poksuu viikot TAAS )
 
Tervetuloa uusille B)

Taas mä oon täällä yöllä kirjoittelemassa... Tuli nukuttua jopa kahdet päiväunet tänää.

Mielikin ihan maassa, kun suomi putos MM-kisoista :( Me ei olla miehen kaa kumpikaan koskaan katottu jääkiekkoa, mut tänä vuonna innostuttiin ja ollaan katottu suomen matsien loppuosa ;)

Pahaa oloa ei oikeestaan oo tänään ollu, ehkä vähän päivällä. Mut nyt illalla ei ollenkaan! Ihan outoa, tulis jo se doppleri ni ei tarttis stressata! Sen ois kyl pitäny tulla jo kauan sitten, ehkä huutis-myyjä on unohtanu lähettää?

Työhaastattelu meni huonosti, ja näyttää nyt siltä että opiskelukesä ois edessä ja syksyllä sit minimiäitiyspäiväraha :( Miten silläkään pärjää, kun mieskin on opiskelija ja opintotuki vielä pienempi kun äitiysraha!
 
Tervetuloa uudet :wave:

Mulla takana "vaan" yhdet päiväunet mutta vielä magdaakin yökyöpelimpi oon...mutta siihen on kyllä hyvä syy. Suomen peliä seurailin ja samalla pakkailin laukkuja, kun huomenna olis lähtö Hki-Vantaan lentokentälle, yks yö siellä lentokenttähotellissa ja sit perjantaiaamuna lennellään meiän suosikkimaahan, Kreikkaan B). Tällä kertaa Rodokselle, kun se on ilmojen puolesta lämpimintä seutua näin toukokuussa.
Nytpä ei tarvitse miettiä, että missähän sitä näkis loput Suomen pelit. Pitää löytää positiivisia asioita tappion hetkellä:kieh: Ja kyllähän sitä näin keskisuomalaisena sai juhlia jo Jypin mestaruutta, joten ei makeaa mahan täydeltä...

Kyllä sitä vaan edelleen on niin epäluulonen tän raskauden suhteen, että jos tulee päivä, ettei ole tuntenut varmoja liikkeitä niin heti tulee pahin mahdollinen mieleen. Voi sitä eka raskauden ihanuutta, kun ei keskenmenot tai mitkään muutkaan ikävät asiat käyneet edes mielessä :attn: .

Äitienpäivä tulee vietettyä tänäkin vuonna siis Kreikassa (viime vuonna oltiin Kreetalla). Olenkin sanonut miehelle, että ei sitten tosiaankaan tarvitse enää mitään lahjoja ostella, kun mulle on ihan paras lahja se, että pääsen matkalle perheen kanssa :heart: . Esikoinen kyllä tuli eilen hyvin salamyhkäisenä kerhosta ja kertoi, että repussa on mulle äitienpäivälahja. Sitten meni leikkkihuoneeseen pienen paketin kanssa piilottamaan sitä ja kyseli ettenhän vaan nähnyt mihin paketin laittoi.

Nyt lienee parempi kallistaa pää tyynyyn hetkeksi niin ei mene koko loma univelkojen nukkumiseen... :whistle:

Pelagia ja "vieläkin nimetön vauva" 14+3
 
Hei kaikille niin uusille kuin vanhoillekin =) ! Tuntuu et en ole aikoihin kirjoitellut ja tekstiä tänne tullut sen mukaisesti.

ON: Päivät kuluvat hitaasti kun odottaa suomeen pääsyä. Ihana enää 2,5 viikkoa!
Vauvalle olen sortunut ostamaan jo tossut ja sellaisen unipupun. Isosiskot pitävät pupua massun päällä ja ''näyttävät'' sitä vauvalle.
Viimeiset kolme päivää ollut ihmeellistä kipua alavatsassa, mutta kait siellä vain paikat venyyy :D . Paljonkohan tullut painoakin? No se selviää huomenna kun menen nt-ultraan. Miten se siellä suomessa menee, eli otetaanko verikoe samalla kun tuo ultra niin saa sitten tarkemman vastauksen. Mä ymmärsin et ensin ultra, jos turvotusta enemmän kun normaali niin sitten verikoe ja jos vielä hälyttää niin lapsivesipunktio? Toivottavasti olis normaali niin ei tarttis asiaa turhaan miettiä...täällä Kaakkois-Aasiassa kun asiat tuppaa olemaan NIIN eri tavalla kuin suomessa :kieh:
Hei tuntuuko teillä muilla aamusin sellainen kova myhky masussa. Mulla on joka aamu vasemmalla puolella sellainen pienen melonin kokoinen kova pallo. Vauvan kyllä pitäskin olla sillä puolella, joten kait siellä tosiaan on taas kasvettu kun noin hyvin tuntuu :heart:

Nyt täytyy lähteä kauppaan ja hakeen sit lapsukaiset koulusta!
Oikein hyviä vointeja meille kaikille ja ikimuistoista äitienpäivää :hug: !

Indo ja Papunen 11+4
 
Hei osaisko joku kertoo kotikonstia noihin v*tun itikanpuremiin alkaa pikkuhiljaa mennä hermot ku kutisee ni himona, muttei kyl viittis raapiakkaan :(
Taas on ihan sellanen hermoraunio olo, että entä jos maanantaina ei näykkää mtn siel ultrassa, vaikka sikiö näytti olevan kunnossa ja sydänkin sykki viime ma :x Toivoen ettei miulla ole koko raskauden ajan tällasta pelkoa..
Työkaveri kerto just, että sen tuttavalla olis ollu 3viikon päästä laskettu aika, ku oli alkanu tiputtelee verta (vissiinki vuotanu urakalla) ja kaks kertaa oli käyny sairaalassa ja vast tokalla kerralla todettu et se vauva olikin kuollut sinne sen masuun ja joutunu kuitenki synnyttämään sen..
siis MIKS mulle HERKKÄUSKOSELLE pitää kertoo tollasii juttuja.. joo, ja tiedän.. nyt kerroin sen teille :kieh:

Kävin muuten tuolla www.vauvat.net palstalla utelemassa toimintaa jne.. ni joo EI kiitos, jostain asiasta kun oot hiukan erimieltä ni johan sataa paskaa niskaan oikeen urakalla.. ei tietenkään sillä et pitäs olla miun kaa samaa mieltä, mut jotain rajaa :D

eli toisin sanoen "oma koti kullan kallis" (eli kaksplus) :hug:

tosi jännä muuten et viikot vaihtuuki nyt TO eikä enää ma :( eli nyt ois tasan 12vk.. tosin saa nähä vaihtuuko sekin MA.. :) aurinkoista päivää kaikille <3
 
Huomenta :wave:

Sykkeet löydetty!!! :heart: :heart: :D
N. 160 löi pikkuisen sydän ja nyt sainkin oikein pitkään niitä kuulostella :heart: Tulipa kerrassaan ihana olo!!

Mulla on muuten kans itikan puremia ihan hirveesti :/ Ihmettelen vaan mistä niitä tulee kun itikan itikkaa en nää missään mutta puremia tulee!! Onko meillä kirppuja sängyssä :eek:

Thor
Pantera-body waaau!! :D Sellainen kelpais kyllä mullekkin ;)
Ja Veromodaan täytyypi päästä kyllä tsekkaileen uusia äippävaatteita!




 
Huomenia kanssamasuille! :flower:

thor, kiitos vinkistä. Täällä meidänkin käpykylässä on Veromoda, joten sinne siis suuntaa tie. :heart:

Jennylille onnea äänten löytämisestä! :heart:

Joo, kuuntelin lopun Suomen pelistä sängyssä peitto vedettynä pään yli. Eipä tuo nyt niin edes harmittanut, kun eivät kerta osaa tehdä maaleja, vaikka paikkoja olis kuinka...

Mun miehellä on kanssa noita itikan puremia ihan hirveesti ja saa aina näistä kesän ensimmäisistä hirveet paukamat. Ja on ihan ihme paikoissa, ihan kuin ötökit menis vaatteiden alle. Ja mulla ei ole mitään?! Kortisonilla ja allergialääkkeillä on helpottanut.


 
valkoliljalle poksurutistus :hug: :heart: :LOL:

Äh,täällä sitä vaan roikutaan kun mulla ei oo mitään parempaakaan tekemistä :whistle: Pojat vein just hoitoon ja duunit alkaa vasta 11ta!
Kaurapuuroo vois alkaa keitteleen...tuli niin hirvee halu ykskaks maitoon keitettyä kaurapuuroo :p
Nälkä on tosiaan väistyny kummasti! Vaikka paino on noussut viime neuvolasta n. 1kg niin se oli jo yhdessä vaiheessa enemmänkin ja nyt sitten taas hieman tippunu.
Kaikki suolainen maistuu vieläkin paremmin ja Hesen hampurilaisia (vaikka muuten en niistä välitä ) tekee täälläkin mieli :p Namit ei maistu edelleenkään mutta nyt on tullu lievä suklaanhimo (oon siis normaalisti hirrrrvee suklaasyöppö ) takaisin...ja jos nameja tekee mieli niin se on sitten salmiakkia.

Mulla olisi ollut huomena tatska-aika mutta eipä sinne nyt sitten tarvii mennä kun pikkuinen on masussa! Tehtiin sitten vaihtari ja isäntä menee puolestani tikattavaksi =)

Joo, tässä sitä tosiaan lörpöttelen jonninjoutavia :whistle: Koittakaa kestää!!

Ja tervetuloa uusille :wave:
 
Huomenta kaikille! :wave:

missukka85 Tervetuloa!


Thor Kiitos tiedosta...nyt osaa suunnistaa myös Vero Modaan.

Pelagia Nautinnollista matkaa =)

Indo Ja sulle tervetuloa Suomeen =)
Täällä noi käytännöt vaihtelee ilmeisesti kaupungittain jonkun verran.
Mulle tarjottiin suoraan np-uän lisäksi pelkästään lapsivesipuntiota iän vuoksi ...(olen 41-vuotias) Eli koko veriseulonta jätettiin multa pois. Niskaturvotus oli 0,09 eli ei hätää sen vuoksi, mutta menen silti tuohon punktioon ensiviikolla. Vaikkakin tähän maha-asukkiin on jo kerinnyt kiintymään, eli eihän sitä enää voi mitään hirveitä ratkasuja tehdä. Mutta tietää sitten ainakin, mitä on tulossa.

Mukavaa päivää teille kaikille!

mä jään kärventelemään tänne työpaikalle....vaihdoin työtehtäviä juuri maaliskuussa...ja tää ei ole mun juttu ei sitten yhtään...lasken päiviä, että pääsen täältä pois. Pitäiskö ottaa kampa käyttöön....


Ai niin.. [/b]Annsku mä olen rv 14+4...enkä vieläkään ole löytänyt niitä :heart: -ääniä. Ei sillä, en ole enää oikeen viitsinyt niitä hakeekkaan....mulla on juuri tuo istukka tuossa edessä....odotan sitä l-vesipuntiota, että näen pienen uä:ssä....muuten kyllä hirvittää sinne mennä...
 
heipä hei!valkolilja mulla meni kesken se vähän ennen viikoa 12. eli 11+5 en tiedä sitten mikä siinä oli, illalla rupesin viemään astioita koneeseen ja tunsin kuinka olis niin vedet menny, syöksyin vessaan ja sit tulikin ihan lorottamalla verta :'( ja ajattelin että nyt meni kesken....aamusella sit neuvolaan ja sielläkin pari tuntia hohhaillen mutta sitten päästiin ultraan ja lääkäri sanoi että kaksi oli toinen valitettavasti meni... olihan se helpotus ja samalla kova ja surullinen isku...mutta toisaalta kunen oikeasti tiennyt varmaksi oliko kaksi niin ei ehkä niin kovasti osannut enää alkushokin jälkeen ajatella asiaa.. kamalaltahan se tuntuu mutta silti päivä kerrallaan :heart:

niina22 voi ei sinulla on käynyt sitten huonoakin huonompi tuuri :'( mutta ei anneta lannistaa...kyllä nämä keskenmenot aina tuntuu pahalta VARSINKIN kun varmasti ovat niin odotettuja masuasukkeja.... mut elämä hymyilee kuitenkin :heart:
mie taian häippästä tytön kera kauppaa ja sit jos JOS sais tytön nukkuu päikkärit ni vois iteki ehkä torkahtaa...jaksaa sit yövuorossa...tyttö kun ei voi mennä hoitoon kun on vesirokko :headwall:
 
Mä muuten näytin eilen np-ultrakuvia pojille ja yritin kertoa että tässä on sitten tuleva pikkuveli tai sisko...josta pojat oli kyllä vähän toista mieltä :D
Ensimmäinen kuva oli pupu, toinen hiiri ja kolmas hirvitys :LOL:
Eihän siinä voinut kun nauraa :heart:
 

Yhteistyössä