*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - TOUKOKUUSSA vol2***

niina22 samaa on muuten täälläkin suunnalla.. rinna senku paisuu vaikka ei tartteis yhtään! :LOL: muutenkin kun eivät oo mitkää..snadit :D he...ja mie kans tänää tunsin jotain pienen pientä...mut eihän ne vaiel varmaa voi iha liikkeiks laskee... :p toisaalta tunsin kyllä tyttöä odotellessa ja ensisynnyttäjänä tytön liikkeet jo viikolla 16 :) mut nyt tää täti häippää :wave:
 
Huomenta :)

Tänään vietetäänkin sitte päivää kotona kun pojalla nous eilen kuume illalla... Jotenkin tää viikko tuntuu ihan ylivoimaselta.. ensin oli sillon tiistaina se päivystyskäynti vatsakivun takia, Noh eilen multa sitten varastettiin laukku ihan omalta työpaikalta.. siinä meni "kaikki" siis kaikki kortit ja avaimet, myös autonavaimet. Sitte noitten lisäks rahat, neuvolakortti, ja ultrakuvat :'( oli siinä laukussa kaikkee muutakin niinku esimerkiksi lähete niihin veriseuloihin mitkä on tänää ton np-ultran yhteydessä. Kävin tekee rikosilmotuksenki, mutta saa nähä... lukot on vaihdettu kun pelotti niin paljon kun jollain on mun avaimet ja henkkarit. autoakaan ei saa ees ajettua kun ei oo enää avaimia.. ja sit on jotenki tosi masis olo ja avuttomalta tuntuu, kun joku tietää mun henkkarit ja voi käyttää niitä vaikka mihin :'( mutta eipä auta.. tänään ois toi ultra, se vähän kumminkin piristää :) ja huono olo on kyllä tiiviisti mukana kuvioissa :x Anteeksi omanapaisuus..on vaan tosi väsähtäny olo.
 
Voi saya onpa sielä nyt vastoinkäymisiä :hug: Onhan tuo nyt hirveetä kun laukku varastetaan!! Sielä kun yleensä on pieni omaisuus!! Toivottavasti kassi ja sisältö löytyisi vielä :hug: Että ihmiset on kuspäitä

Ultraan kovasti onnea :heart:

Tää rupee lähteen töihin...boring!! |O
 
Voi Saya-parka! :hug: Mulla kanssa varastettiin laukku viime kesänä ja se oli aivan kauheaa. :'( Minulla kävi niin hyvä tuuri, että joku oli jättänyt laukun parin päivän päästä poliisilaitoksen oven eteen eikä ollut kuin käteinen hävinnyt. Eli selvisin lopulta hyvin vähällä, tosin kaikki kortit ehdin kuolettaa yms. Mutta toivotaan, että sinullakin kävisi yhtä hyvä tuuri ja joku löytäisi laukkusi. Iso tsemppi :hug: ja onnea ultraan!

Jennylille mukavaa työpäivää! :)

Pitäisköhän mun vähän siivota? Täällä on taas täysi kaaos ja huomenna en kuitenkaan malta np-ultran jälkeen tehdä mitään muuta kuin tuulettaa.


(Jennylille kiitos, löysin tieni tuonne ehtymättömien hymiöiden maailmaan ;) )
 
Valkolilja Mäkin olen koko elämäni neulonut, mutta käsiala ei vaan ota muuttuakseen ja tasoittuakseen. Ei tule sellaista kauniin tasaista vaikka kuinka haluaisi. Sukissa epätaisaisuus ei kauheesti näy, mutta juuri tuolla aina oikein pinnalla hyppää silmille. Harmi kun Woolin värivalikoima ei ole suuren suuri (tosin eihän millään Novitan langoilla).

Mäkin rohkenen kokeilla uudestaan sitä Woolin myssyohjetta, jos kerran löyhästi ompelemalla voi välttää sen matosauman. Noita minisukkia ja tumppuja kutoo ihanan nopsaan. Tosin huuto.netissä myytiin uudet vauvan villasukat 0,50 eur (ostin ne), joten eipä jää paljon langalle hintaa. Mutta omatekemä on aina omatekemä ja silloin saa valita värit.
 
Kiitos valkolilja =) Tosin tässä mä istun vieläkin :whistle:
Nyt kun oon tässä koneella tosiaan päivystäny koko aamupäivän niin kovasti on tuntunu pientä nypytystä ja 'muljahtelua' tuolla ihan alhaalla masussa. Mä en voi yhditää sitä muiksi kun pienen myllerrykseksi koska suolisto ei nuin alhaalla kyllä kupli!!
Eli ehkäpä ne on jo pienen liikkeitä,tiedä häntä :heart: Kyllä se pian selviää kun nypytykset alkaa voimistua =)

Jennyli 13+2 (tai 13 tasan )
 
Ninnatar, samaa mieltä tuosta woolin väriskaalasta. Mä kun en muutenkaan diggaa niin kauheasti noista hempukoista väreistä, sais olla vähän enemmän särmää... Mutta niinhän tuo vauvanvaatteiden värimaailma on suurelta osalta muutenkin. :)
 
Mulla varastettiin passi Miamin lentokentällä 5 vuotta sitten. Oli enemmän kuin paniikki. Meinasin jäädä kentälle odottelemaan, jospa passi löytyisi, mutta hyvä kun en jäänyt, kun sitä ei ole löytynyt vielä tähänkään päivään mennessä. Sain luvan kuitenkin astua Pariisin koneeseen, ja ajattelin, että paljon helpommin pääsee Suomeen Euroopan kautta kuin olemalla Jenkeissä ilman passia. Huh huh, jo oli karmeeta. Suuret pahoittelut kassin varastamisen vuoksi.
 
Ei ollut tarkoitus herättää mielenkiintoa ....tajusin sen itsekkin heti sen jälkeen kun olin laittanut kirjoitelman....no unohtakaa... :ashamed:

Nyt odottelen innolla täällä uusia uä-kuulumisia tai muuta mukavaa...
 
Heissan!

Zera Eikai pitäis huolestuuniin...mut mulla on kuitenkin istukka takana,niin ehkä huolestun kuitenkin :D

Pelagia Hauskaa matkaa, me lähdetään myös kahden viikon päästä Kreikkaan, tai oikeestaan sinne Kreetalle :)

Saya Voi ei...toi on niin ärsyttävää! Siinä saa sitten juosta jokapaikassa uusimassa kortteja ja muita...:( No toivottavasti ultrassa on silti kaikki hyvin :)

Mulle on tullut ihan mieletön paniikki myös siitä, että miten kerron tästä raskaudesta työnantajalle!!? Miten te muut olette kertonu? Mä vieläpä juuri aloitin siellä tammikuun lopussa, ja just saatu mut koulutettua niin että hommat alkaa toimiin...nyt pelottaa, että ne suuttuu...:)

Annsku 12+1
 
Annsku Mäkin aloitin uuden työn juuri kun olin saanut positiivisen raskaustestin. Kerroin sen kyllä heti alkuun sitten pomoillekkin. Kyllä ne olivat tietysti vähän pettyneitä, mutta yllättävän hyvin ymmärsivät. Jos saat jotain negatiivista niskaan, niin muista että sinä ja pikkuinen olette nyt kuitenkin tärkeimmät...ja muiden haahatus jääköön toiseen arvoon. Tsemppiä kertomiseen.
 
Annsku, itse olin ollut alle puoli vuotta nykyisessä työpaikassa, kun kerroin raskaudestani. Ja työsopimustani oli jatkettu kaksi päivää aikaisemmin. :whistle: Jouduin kertomaan asiasta syystä, että olin tekemisissä liuotinaineiden kanssa ja tarvitsin välittömästi siirron toisiin tehtäviin. Aluksi tuntui, että työnantaja todellakin suuttui, mutta rauhoittui siitä sitten ja nyt kaikki on hyvin. Sain työpaikan muulta henkilöstöltä, etenkin luottamusmieheltä, korvaamatonta tukea tuon asian kanssa. :heart: Ja nyt tj on kuulemma puhellut julkisesti, että "sitten, kun Valkolilja tulee äitiyslomalta takaisin...", vaikka mun työsoppari loppuu pari kuukautta äitiysloman alun jälkeen...
 
No täytyy vain toivoo hyvää vastaanottoa :)
Mulla sopimus päättyy tän kuun lopussa...mutta mut otettiin varta vasten hyvissä ajoin, että olen ainakin kesään mennessä valmiiksi koulutettu, kun kesällä on muiden kesälomat yms...eli sopimustani tullaan todellakin jatkamaan...Mietimpä tässä vain, että jos kerron ennen uuden sopimuksen tekoa...mikä on siis todella pian, koska kuukausi loppuu, niin mahtavatko kirjoitttaa vaan sopimuksen siksi aikaa kun on pakko...Jos taas en kerro mitään vielä...niin olisis varmasti mahis vakituiseen sopimukseen....kinkkinen juttu...:p
Toisaalta mulla ei ole kyllä pokkaa olla kertomatta, jos tarjoavat vakituista paikkaa...:(
 
Mä tunsin myös esikoisesta tosi aikaisin liikkeet, joten toivottavasti nytkin alkaa aikaisemmin tuntumaan. Pari päivää sitten tunsin ihan alavatsassa kumman muljahduksen kun laitoin kenkiä jalkaa kumarassa, mutta pakko oli jotain ilmaa olla. Ei voi kyllä vielä 13. viikolla liikkeet tuntua. =)

Oletteko muuten kaikki kertoneet raskaudesta jo tutuille? Tai aiotteko heti ultran jälkeen kertoa jos ette ole vielä käyneet? Kun mulla on vaan sellainen olo, että haluaisin nauttia tästä raskaudesta ilman hössötyksiä ihan vaan miehen kanssa. Esikoisesta kerrottiin heti ultran jälkeen ja voi luoja sitä touhua joka sen jälkeen alkoi. Ketään ei kiinnostanut muu kuin mun maha ja mistään muusta ei puhuttu kuin vauvasta ja sen tulosta. Sitten kun ei ollut pitkä aika synnytykseen niin esim. mun äiti soitti joka ikinen päivä ja uteli kaikki asiat. Teki niin mieli laittaa kännykkä kokonaan kiinni kun joutui joka päivä raportoimaan, että miltä nyt tuntuu, joko syntyy. Tän takia mä haluaisin pitää tän raskauden mahdollisimman pitkään salassa, valitettavasti ei varmaan kesää pidemmälle voida salata kun maha alkaa kasvaa. Parille ystävälle olen kyllä kertonut, toinen heistä itsekin raskaana.

Toinen mikä aiheuttaa stressiä jo valmiiksi on vauvan kanssa kotiutuminen. Mä olin esikoisen kanssa mielestäni tosi hyvin valmistautunut vauvan tuloon, mutta yllätyksekseni vauva tuntuikin aluksi täysin vieraalta ekat pari-kolme viikkoa, en osannut pitää itseäni äitinä yhtään. Synnytyksen jälkeen kun kotiuduttiin, niin oltiin ehkä päivä kotona rauhassa kunnes rumba alkoi. Kaikki maailman sukulaiset kävi meillä estelyistä huolimatta roikottamassa vauvaa kun meidän olis pitänyt itse sopeutua tilanteeseen. Mietin, että onko kakkosen kanssa sama homma edessä. Silloin tuli nimittäin oikeasti välillä itku kun porukkaa lappas ja eivät uskoneet mitään puhetta. :headwall:

Mulla on kyllä jo selvä suunnitelma valmiina kun esikoisen synttärit on joulukuun alussa ja kaikki sukulaiset olisivat silloin taas tulossa just kun vauva on syntynyt. Aion pitää nämä synttärit jo lokakuussa ja rauhoittaa täysin tilanteen vaikka sinne jouluun saakka. Täydellinen nollatoleranssi vierailuille, etten mä saa taas samanlaista hermoromahdusta.

 
sayalle pahoittelut täältäkin laukun katoamisesta. Mulla kans kadonnut joskus lompakko ja tuli ihan kauhea olo kun ajattelin että joku tonkii sitä, on kuitenkin niin henkilökohtainen juttu. Vielä kamalampaa olis jos laukku katoaisi ja sen koko sisällys :(

Minä en ole kertonut töissä vielä kuin yhdelle luotto työkaverille ja tiedän ettei hän kelleen kerro. Meillä nyt ei olekaan onneksi mitään hätää siellä sillä olen vain osa-aikainen ja uusia saadaan tilalle helposti. =) Vaikein ihminen kelle kertoa on oma sisko. Sisko on ihminen joka on sitä mieltä että lapsia tehdään vain yksi jolle annetaan kaikki, siis kaikki mitä elämässään vaan kykenee antamaan :eek: Toinen tehdään jos on "pakko" esim. vahinko käy, niinkuin heille. Hän on siis raskaana paraikaa ja usein on sanonut että ei edes halua kyseistä lasta :'( Mulla on niin paha mieli tulevan vauvan puolesta jo valmiiksi. :'(
Meidän kuopuksesta sanoi aikoinaan kun odotin kuopusta, ettei hänellä olisi ollut oikeutta edes syntyä tähän maailmaan! Miksi teen suurperheen, kun meidän lapset kärsii?! Itseasiassa meillä on oikeasti paljon paremmin asiat kuin hänellä. Taloudellisesti sekä muutenkin. Meillä on lastenhoitotukiverkostoa ympärillä, jota tosin tarvitsemme harvoin ja meillä lapset saa ihan yhtä paljon meiltä vanhemmilta huomiota ja rakkautta. Mitään heiltä ei puutu ja kaiken kyllä sijoitamme yhteiseen hyvään ja lapsiimme. En ole edes pahemmin pyytänyt äidiltäni lastenhoitoapua kahden vuoden aikana, muutaman kerran vain jotta siskoni saa viikottain sen ainokaisensa hoitoon äidilleni milloin mistäkin syystä. Lapsillamme on kaikki varusteet ym aina laadukkaita että kestävät sitten sen aikaa mitä niitä tarvitsevat. Ainoa mitä meidän perheellä ei ole on se ettei matkustella vuosittain koko perheen kera. Tuskin kuitenkaan meidän lapset siitä kärsivät mitenkään ettei Thaimaa kutsu joka talvi?! ;) No joo... olen miettinyt pääni puhki, miten kertoa siskolle?? Olimme aloittaneet yrityksen kun hän soitti minulle että heillä on vahinko käynyt ja mietti aborttia vaihtoehtona :eek: Siis siskolla on jo ikää pian 39 joten luulisi tietävän tuohon ikään mennessä miten ehkäisyä käytetään, jos ei todellakaan halua lasta?!
Viime kerralla kun olin raskaana niin hän pisti välit poikki moneksi kuukaudeksi, sitä en haluaisi. Pitäisikö minun tyyliin rukoilla häneltä että antaa anteeksi nyt vielä tämänkin kerran, että kehtaan vielä yhden lapsen tähän elämään tehdä...? :kieh: Kirjoitanko mailin vai annanko hänen vaan huomata joku kerta kun tavataan ja saada mielettömän hepulin sillä tapaamisella..? Tosi vaikea tilanne jota ei ymmärrä meidän äiti eikä kukaan muukaan jolle asiasta olen puhunut. :(

(.)
Musta tuntuu että kun istun tässä koneella ja housun vyötärö hiukan puristaa alamasua niin välillä tuntuu pieni kuperkeikka tosiaan tuolla alamasun uumenissa! :heart: Kuopuksesta tuntui omien kirjausten mukaan rv 12+2 samalla tavoin joten pakko siellä on olla jotain liikehdintää..? :D Jos ei purista housut tuosta masun kohdalta niin silloin ei kyllä tunnu mitään missään.

Tästäkin tuli sitten Pötkylä, kun muistutti niin kuopusta ultrassa! :heart: Kuopusta nimitettiin masuaikana Pötkyläksi/Pötköksi. Eli olkoon hän Pötkylä II :D

Chira ja Pötkylä rv 11+3
 
Olivia83 Hyvä!....Rauhoita vaan kotisi lapsen synnyttyäsi...ja niin pitkäksi aikaa kun tiestä hyvältä tuntuu. Ja kerro raskaudesta sitten vasta kun hyvältä tuntuu kertoa.
Mulla kun on tuota ikää kertynyt..niin on tullut varmaan sen mukana tervettä itsekyyttä roppa kaupalla. ... itse olen kertonut valikoiden tästä raskaudesta..eli en kaikille vielä Ja ehdottomasti haluan rauhaa lapsen syntymän jälkeen... =) ...valikoin muutenkin tarkkaan ihmiset ketä nykyään kotiini päästän....kotini on linnani =) ..Eli negatiivisillä tai muuten pahan suoville ei ovi aukea ollenkaan =)


Muuten..olen nyt innostunut näistä Tommee Tippee tuotteista.

Lainasin tälläisen tekstin muualta:
"Tommee Tippee tuotteet ovat hyviä ja laadukkaita!
Tuttipullo todella kätevä, kun vauva vaihtelee rinnan ja Tommee Tippee pullon välillä, niin hän voi tarttua kiinni täsmälleen samalla tavalla!
Suutin pitenee ja taipuu pehmeästi ruokinnan aikana hyvin samalla tavalla kuin äidin nisä.
Tuttipullon tutissa koliikkia estävä venttiili, joka on suunniteltu päästämään pulloon mahdollisimman paljon ilmaa - vähentää siis ilmavaivoja!
Pullon muotokin on kiva - pysyy hyvin käsissä!
Tutit malliltaan hyvin samatapaisia kuin tuttipullon tuttikin - olen kuullut että tämä tutti on monen vauvan suosikki! "


Onko jollain teistä kokemuksia näistä tuotteista?
 
chira minä lueskelin tuossa tuon sun juttusi ja järkytyin hieman mutta toisaalta on taas saman suuntaisia vivahteita munkin sukulaissuhteissa.. :p
mä tekisin varmaan sillei et jos kerta joku päivä näkisin siskoni ja antaisin hänen huomata massun kasvaneen, jos hän siitä hepulin saa niin otat kunnon hyökkäys asennon ja sanot että se on yksinomaan SUN perheen asia monta lasta teette tai korjaan lapsiahan saadaan ei tehdä, sä et ole millään tavalla tilivelvollinen siskollesi sun perhe asioista,jos hänellä on niin kierot fiilikset lasten hankinnasta niin se on hänen ongelmansa...mutta toisaalta ajateltuna hänhän olisi sen abortin tehnyt jos olisi uskaltanut... :/ no mene ja tiedä..mut mää ainaki ottaisin asian puheeks vasta kun näkisin siskon ja se huomaisisi...eihän kukaan rehellinen ja toista rakastava ihminen voi tuollaisesta asiasta suuttua.... :eek: vaikka onhan niitä maailmassa jotka ajattelee hyvinkin itsekkäästi etteivät halua tähän julmaan maailmaan luoda lapsia...luojan kiitos meitä on moneksi ettemme ole kaikki samanlaisia :heart:
 
Chira Kuullostaapa ikävältä tuo siskosi asenne. :|
Toivottavasti hänen oman lapsensa syntymä kasvattaa hieman häntä ja voisi herättää uudenlaisia tuulia hänen mielessään. Voimia sinulle !
 
Huh, olipas tänne taas kertynyt juttu :)

Tervetuloa uusille :flower:

Olivia83 Oliko teijän esikoinen ensimmäinen lastenlapsi jos kaikki oli noin innoissaan siitä. Voihan olla, että rauhottuvat vähän kun toinen tulee. Meillä ei onneksi ollut tota ongelmaa kun kaikki mummut ja sukulaiset asuu kauempana. Tosin ne vaati, että meijän olis pitänyt jaksaa lähteä niitä kattomaan heti vauvan kanssa, mutta sitä nyt oli tietty helppo lykätä siihen, että itte pääsi vauva-arkeen kiinni. Yrittäkää nyt vaan toisen syntymän jälkeen olla vielä tiukempia vieraitten kanssa ja kutsukaa ne vaikka katsomaan vauvaa jonakin tiettynä ajankohtana, vaikka parin kolmen viikon päästä syntymästä, niin ei toivottavasti kehtää ryysiä sit aiemmin kylään :kieh:

Mulla oli muuten ihan sama kun sulla Olivia83, että toi äitiyteen tottuminen vei aikansa eikä tuntunut heti luonnolliselta. Mun mies ihmetteli sitä kun se sano, että isyys ja lapsen hoitaminen oli sille tosi luonnollista samantien kun sai lapsen syliin. Mä vaan mietin lapsi sylissäni että mitä tän kanssa pitäs tehdä. Mulla oli vaan sellanen tunne, että tästä kaverista pitää huolehtia, mutta rakkauden tunteet tuli sit myöhemmin.

Annsku Mä en sun tilanteessa kertois raskaudesta ennen uuden sopimuksen tekoa. Oon kuullut niin paljon juttuja siitä kuinka sen takia työsopimusta ei ookaan jatkettu. Vaikka onhan se tietty noloa olla kertomatta, mutta kyllä varmaan itse kukin ymmärtäis sen ratkasun.

Jennyli Täällä kans haaveillaan uudesta tatskasta, mutta täytyy maltaa odottaa vielä "vähän" aikaa.

OM: Mulla on nyt parin päivän ajan tuntunut ikäviä räpäsy kipuja masussa. Onkohan kohdun kasvuun liittyviä vai mitä..? Ikäviä joka tapauksessa (on mullakin taas suuret huolet).
Meillä on auto tällä hetkellä myynnissä kun pitäs vaihtaa isompaan. Tänään joku tulee sitä kattoon, toivottavasti ei ota suoraan mukaansa, että me päästään äitienpäiväreissuun ;) Pitäs ajella toiseen mummulaan (toinen mummi on ollut meillä tällä viikolla viettämässä aikaisettua äitienpäivää). Toisaalta sit mä saisin koko äitienpäivän hyvällä omallatunnolla ittelleni hih!

Mistä te ootte ostanut äitiysvaatteita? Mulla alkaa masu pullottaa sen verran, että housut varmaan täytyy hankkia pikapuolin. Eilen kattelin netistä, mutta en löytänyt oikein sopivia ulkoiluhousuja, joissa pääsis lenkile koiran kanssa ja jotka menis tuolla hiekkalaatikon reunallakin.

Liina 13+2
 
Täällä käyty tarhan äitienpäivä-taidenäyttelyssä, ihanan näyttelyn olivat saaneet aikaan lasten taiteesta, ja tarjolla oli mehuboolia ja keksiä =) ilmakin suosi näyttelyä, ihana auringonpaiste!

Olotilassa ei valittamista, oikein hyvältä tuntuu...

Liina-, kyselit mistä äippävaatetta? mulla on senpuoleen hyvä, että edellisestä raskaudesta niitä jäi, kun ehdin ostaa äippäfarkut h&m:stä ja kirpparilta, samoin odotuspaitoja, sitten ihan kirpparilta tehnyt löytöjä, ja ostellut kesäksi mekkoja, jotka tavallista mallistoa, mutta joustavia.
 
Liina- ä-vaatteita on tullut hankittua kirpputorilta, Huutonetistä, H&M:lta ja Ellokselta.
Luulempa että alkaakin vaatteet riittää. Joku kiva kesähame on vielä toiveissa.
http://www.pikku-papoose.fi/kauppa/product_info.php?cPath=26_29_75&products_id=304
Tuota hametta kuolailen...on vaan niin suolainen hinta.
Huutonettiä suosittelen. Sieltä olen tehnyt hyviä löytöjä edullisesti.

Zera 14+4
 
:attn: ja sehän on että työnantajalle ei tarvitse kertoa kuin kahta kuukautta ennen laskettua aikaa...tai muistaakseni mulle sanottiin nii :LOL: mut minäkin sijaisena ja loppuu onneks työt heinäkuussa...kun en ajoissa saanut tietoa töiden jatkumisesta ni jäi varahoitopaikan järjestyminen kesäajaksi tytölle hommaamatta...meillä päin kun sijaisia kohdellaan aika huonosti ni pitää ite tietää kaikki maholliset oikeudet...sos.terv.alalla kun ollaan ni on kaks kertaa veemäisempiä esimiehiä :kieh:
 

Yhteistyössä