*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - TOUKOKUUSSA vol2***

Täällä taas viime tiistain kaltainen herätys päiväunilta eli pöksyt ja reidet punaisena. :'( Nämä kaksi kertaa on ainoat, kun olen ihan siis sänkyyn mennyt päiväunille. Siitäkö tämä vuoto johtuu? :eek: Tosin nyt taas oli vasemmalla puolella ikävää jomotusta, jonka takia etsiskelin pitkään hyvää asentoa. Oliskohan viimeksi ollut samantyylistä...
Tulipas taas ärrinmurrin olo. :kieh: Onneksi huomenna on se np-ultra ja lääkäriaika äitiyspolilla, toivottavasti edelleen molemmat möykyt on kyydissä mukana ja vuodolle löytyisi jokin vaaraton selitys.
 
hellurei kaikille uusille :wave:

jestas ku oli tullu kirjoitusta heti muutama sivu kun en ole tiistain jälkeen käyny kommenttikyyläämässä :)

misukka85 täällä huudellaan seinäjoelta, mutta tuntuu että suurin osa marrasmammoista onkin tuolta pääkaupunkiseudulta? :D

Mulla on eilen ja tänään ollut sikamaiset kohdunkasvukivut! yölläki piti oikein keinutella ja keskittyä olemiseen ettei niin sattuisi. onneks ei tullu vuotoa eikä mitään muutakaan, joten liitoskipuja tms niiden täytyi olla. nyt olo ookoo ja normi jano ja huono olo tulee aaltoittain, onneksi on ultra viikon päästä, niin päästään tästäkin ja nähdään onhan kaikki hyvin!

joku kysyi siitä että koska kerrotte raskaudestanne, niin meillä tämä kertominen tapahtuu siis tuon np-ultran jälkeen ensi viikolla. mun vanhemmille tämä on ensimmäinen lapsenlapsi, ja jännitys sen mukainen. mieheni vanhemmille varmaan se 30 lapsenlapsi jo :D mutta tuntuu jotenki turvallisemmalta kertoa sitten kun on otettu testit ja katottu että möykky on kaikinpuolin normaalin näköinen? :heart:

vois tästä mennäkki tallille luomaan lantaa, onneksi masu ei oo tuumannu mitään ratsastamisesta ja treenaamisesta, jäis tuo meidän pullapolle liikuttamatta muuten :p

avokki ja möykky 11+2 :heart:
 
taaperotx4 mulle ei oo ainakaa kukaan sanonu joka ei jo asiasta tietäisi, mieheni lisäksi hänen läheisin veljensä sekä heidän puolisonsa tietävät asiasta, mutta vain he ovat sanoneet huomaavansa jo jotain kumpua (vkot tosiaan 11+2) muut eivät, onneksi työasu peittää tooodella hyvin, ens viikolla sit sais jo kaikki huomata :D

joku kysyi muuten pomolle kertomisesta? mulla on määräaikainen työsoppari, joka päättyy äitiysloman aikana ensi helmikuussa, eikä mitään tietoa meinaako pomo nyt uutisen jälkeen jatkaa sopimusta. (olen ollut töissä about sen pari kk) ;D
 
Mä olen kertonut raskaudesta hyville kavereille plussattuani.. ( puhelimen välityksellä tosin, asuvat kaukana)
Äidille pitäs saada kerrottua mutta en tiedä yhtään , että miten? :|
Tilanne kun ei ole mikään parhain olla raskaana.
Mulla jo näkyy ihan selvästi.. niinkun noista kuvista huomaa :D
 
Täällä asiasta kerrottu mun äidille ja miehen isälle sekä ihan muutamille parhaille ystäville. Tarkoitus oli pitää asia salassa huomiseen asti, mutta eipä tätä mun pötsiä ja uusia terveitä elämäntapoja saanut pidettyä salassa.

taaperot, mulle on yksi vanha tuttu tullut kaupassa sanomaan suoraan, että olet pieniin päin. Aika suorapuheinen kaveri muutenkin...

( . ) Täällä sitten veren tulo jatkuu, välillä lorottamalla ja välillä tipoittain. Tulee kuitenkin koko ajan. Molempien sykkeet mielestämme kyllä löydettiin. Huomenna ehkä ollaan viisaampia. :|
 
Valkolilja onnea huomiseen ultraan, varmasti kavereilla siellä kaikki hyvin :) :hug:

Misukka85 Helsingissä asustellaan :wave:

Thor mulle vois synnäriks lisää naistenklinikan :)

Olivia83 Mullakin oli niin esikoisen kanssa että oli tosi outo fiilis kun lapsi syntyi ja opin rakastamaan lasta vasta muutaman viikon päästä. Huolehdin kyllä, ja hoidin parhaani mukaan alusta asti. Raskaana ollessa tuntui kuitenki jo rakkaus lasta kohtaan..mies taas sanoi että tajusi vasta koko homman kunnolla kun lapsi syntyi, mutta kuulemma rakastui lapseen samalla sekunnilla kun sen näki. Olin muutenkin synnytyksen jälkeen tosi epäsosiaalinen muutaman kuukauden.

ON: Kävin siellä ultrassa, ja aika hässäkkä oli kun opiskelija teki tutkimuksen. Ihmettelin jo sitä kun ultrasivat vatsan päältä :O nt oli ekan mittauksen mukaan n.0,74 ja sitten uudestaan mitattuna 0,5. Kävin siinä veriseulassakin. Laskettu aika nyt 27.11. eli vastaakin 10+6 eikä 11+4 :p Mutta pääasia että sydän löi ja kaveri liikuskeli ja näytti muutenkin olevan kunnossa. 38.8mm oli pituus.

Kiitos kaikille tsempityksistä sen laukun katoamisen suhteen. Poliisilta soitettiin tänään että laukku oli löytynyt merestä...:/ Kaikki oli pilalla, vaikka mitään muuta ei oltu viety kun rahat. Laukusta löyty myös kuitti jonka mukaan varas on mun henkkareilla käynyt tyhjentään mun tilin..ei mikään ihan pieni summa :'( huomenna alan selvittämään asioita enemmän..

Saya ja ihana 10+6 :)
 
Hei vaan hei!

Valkoliljalle tsemppiä ja lohtu :hug: , tosi inhottavaa tuollainen! Onneksi on tosiaan huomenna ultra, niin pääsette tarkistamaan. Tuu heti sitten kertomaan löytyikö vuodoille syy.

Täällä käyty ensimmäinen lääkärineuvola ja eipä mitään ihmeempiä. Vähän taivasteli lyhyttä väliä pikkuisilla ja kehoitti ottamaan rauhallisesti näiden liitoskipujen kanssa. Uiminen kuulemma voisi auttaa, pitänee kokeilla. Ohessa vähän tilastotietoa;

Pissa puhdas,
Painoa liikaa :ashamed:
B-Hb 133
paineet 124/68 (oltiin myöhässä ja juostiin suoraan verenpaine mittaukseen, aika turhaa mitata tuossa vaiheessa... :| )
kohdunsuu kiinni ja kiinteä, pituutta 3cm
Sikiön syke 148 liikkeet +

Eniten olin huolissani tuosta kohdunduun tilanteesta, että onko ihan ok, mutta sehän oli ihan samoissa, mitä ensimmäisen raskauden alussa. :eek: No, hyvä niin!

Omaa napaa tällä kertaa, kommentoin lisää sitten huomenissa.

Sayalle onnittelut ultrakuulumisista, siirsin tuota laskettua aikaa kanssa.


rv 14+6
 
Tässä hevitypyköille mustia löytöjä:

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=105062191
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=104810641
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=104756808
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=104818974
 
Misukka85 Tampereelta :wave:

Täällä on närästys astunut kuvioihin... se tuttu polttava tunne, kun menee makuuasentoon :x , pitääkin muistaa ostaa apteekista Rennieitä, ehdin jo kuvitella, etten koskaan niitä enää käyttäisi, kun närästys on vain raskaudenaikainen vieras, mut tässä sitä taas ollaan.

Kuiskaten 11+5
 
heipä hei täältä yövuorosta :)
juu tänään tunsin yrittäessäni nukkua varastoon ensimmäisiä pienen pieniä liikkeitä :)
kyljellä maatessa tuntui kun massu painui puolelta toiselle ikäänkuin...ja kyllä kokeilin vatsan päältä ja kädellä tuntui hento liike :) ja nyt on ruvettu sanomaan että ollaankos sitä pieniin päin...onhan se pakko hieman kainosti sanoa että no juu :heart: ja viikkoja 13+6
 
Valkolilja Todella ikävä kuulla!!...tovotaan, että vuoto on harmitonta. Hyvä, että sulla on lääkäri ja uä tänään.

Misukka85 Kaarinassa asustelen

Muutamalla oli hyviä uä ja neuvolalääkärikuulumisiakin =)

Eilen oli pakko kokeilla pitkästä aikaa taas sitä doppleria, kun minkään näköisiä liikkeitä ei ole tuntunut pariin päivään....ja hei....jopa löysin ne ihanat
:heart: - äänet!!! :flower: :flower: =)
Lapsivesipuntio alkaa todenteolla jännittää...ei muuten mutta se km-riski. Odotan että se päivä olisi jo ohi. Täällä ei taida muita ollakaan sinne menossa??

Zera 14+5
 
Ai niin...joku kyseli, että näkeekö muut jo vatsan. Mun yhdet työkaverit on jo jonkin aikaa katselleet pitkään mun vatsaa ja töksäyttivät sitten..että mikäs tuo kumpu on?....sitten kun otin takin vähän sivuun, että näkivät paremmin...sanoivat, että sehän on vaikka kuinka pitkällä :D
 
Moi kaikille taas pitkästä aikaa!

Tervetuloa uusille, ja :hug: menetyksen kokeneille.. :'(
Kävin eilen neuvolassa (lääkäri), sen piti alunperin olla jo maanantaina, mutta siirtyi..

Painoa oli tullut n.1,5kg
RR 107/73
Hb 123
Ihanat pikku sydänäänet kuului, ja liikkeet +
Kohdunsuu kiinteä, kiinni, 3cm
Lääkäri sanoi, että kun et jaksa olla enää töissä, niin nykäise hihasta.. :)
(Ollaan samassa talossa töissä).
Mullahan on siis kaksi sektiota takana, ja kohtu on hiukan ohentunut.. joten kun sain "luvan" tähän raskauteen niin sanottiin että seurataan äitipolilla tarkasti koko raskauden ajan, ja sitten leikataan ennen lask.aikaa.
Meillä töissä melkein kaikki ovat jo huomanneet mun massuni, joka on oikeasti tosi iso! :D
Lääkärikin sanoi että luulisi jo että olet paljon pidemmällä.. :eek:
Mulla vaikuttaa tietty se, että olen niin pieni..
Ja taas niistä liikkeistä.. Tään viikon oon tuntenu jo aika selvästi niitä liikkeitä, kun esim. töissä on oikeen kiire, ja sit istahdan niin aina tuntuu pientä kuplintaa :) vaatii kyllä keskittymistä kun ovat vielä niin hentoja..
Joo, täytyy alkaa tekemään ruokaa ja sit viemään poikaa labraan verikokeisiin...
Moikkamoi ! :wave:
pikkuruinen 14+4
 
zera onnea :heart: äänien kuulumisesta!! =)

Me asutaan Tampereen naapurikunnassa :wave:

Masusta ei ole suoraan kysynyt kuin yksi ihminen...pitkiä katseita olen kyllä saanut mutta ehkä kukaan ei kehtaa ihan vielä suoraan kysyä ;)
Ystäväni joka kuuli raskaudestani nyt vappuna ja kävi meillä sitten kylässä niin sanoi että onhan se tuollainen etupainotteinen tuo sun vatsa :D Muutoin kun se on ihan littoinen.

Mulla on ollu tänään masussa melkoisen inhottavia pistoksia ja vihlaisuja :eek: Ja jomotustakin tossa häpyluulla! Kuinka kipeetä teillä muilla tekee nää repäsykivut ym.?! Mä en ainakaan uskaltanu ees hetkeen liikkua kun teki niin kipeetä!! :eek:
 
tulin kanssa toivottamaan tsemppiä valkoliljalle :hug: koskas se ultra olikaan?

Täällä taas herätty ihan järjettömän aikasin,katoin kelloa yöllä niin se oli 03.18 :eek: ja tossa vieressä toi neiti nyt katsoo elokuvaa ja mä ite oon ihan kuollu ja töihin vielä illaksi |O

Me asustellaan lähellä tamperetta pienessä kunnassa =)

niina ja napero 14+1
 

Valkolilja Toivotaan, että selitys vuodolle löytyy tai ainakin kaikki sais olla kunnossa. Onnea ultraan!

Misukka85 Mä asustelen Helsingissä vielä ainakin vähän aikaa. Uusi kämppä hakusessa todennäkösesti Hyvinkäältä kun saadaan tää vanha vaan myyntiin ja myytyä. Miestä odottaa viikonloppuna maalausurakka.

Mun masua ei oo kukaan vielä (kehdannut?) kommentoida. On se kyllä jo kasvanut! Täytyy jossain välissä kaivaa kamera esiin ja ottaa kuva. Oon kyllä yrittänyt pitää sitä vielä piilossa ja käyttänyt löysiä paitoja, mikä on vaikeeta kun melkein kaikki mun vaatteet on tiukkoja |O On ainakin hyvä syy käydä shoppailemassa :LOL:

Me kerrottiin raskaudesta kaikille kavereille + lähimmille sukulaisille np-ultran jälkeen. Ei sitä enää kauemmin malttanut odottaa.


Zera
Millon ot menossa lapsivesipunktioon? En oo itse käynyt, mutta kaveri oli noin vuosi sitten ja heillä meni kaikki hyvin. Onnea tutkimuksiin!

Liina ja ötö 13+3


Thor Huomasin, että en oo muistanut ilmottaa uutta laskettua-aikaa, vaikka rv:t sen mukaan meneekin :headwall: Eli la on (ollut jo pitkään) 10.11.
 
pikkuruinen mukavia neuvolalääkärikuulumisia (hemosana) sulla =)

Liina- Kiitos vaan onnen toivotuksista! Mulla on se lapsivesipuntio ensiviikolla torstaina...kääk... mäkin olen kyllä kuullut pelkkiä hyviä kokemuksia siitä.....enkä aio edes koittaa googlettaa siitä sen enempää..en haluu kuullakkaan huonoja kokemuksia ...pieni itsensä suojelu päällä....

Ihana ilma ulkona...voi kun sais olla kotosalla...tai vaikka koiruuksien kanssa ulkona...
 
Hei kaikki marraskuun odottajat!

Täällä yks uus tuleva mamma. Mulla on nuoreen ikääni nähden (22v) ollut jo kaks keskenmenoo viime vuodenpuolella ja nyt sitten tasan 13 vikkoa raskaana ja tämä pysyy tiviisti mamman sisällä. Ultrassa käyty ja siellä se pikkuinen heilu ja potki ja vilkutteli meille. Kaikki ultrassa todettu olevan hyvin ja vauveli hyvin aktiivinen ja vastaa viikkojaan. Niskaturvotus oli vaan 1.2 joten normaali. :heart:

Ihanaa odotusta kaikille :heart:

angel 13+0
 

Yhteistyössä