*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - TOUKOKUUSSA vol2***

Heippa!

Täällä olisi yksi uusi jälleen liittymässä joukkoonne! Olin alunperin tuolla lokakuisissa, mutta muuttivat hieman laskettua-aikaa niin ajattelin siirtyä tähän pinoon jos vain sopii. Ikää minulla olisi 25 ja neljättä lasta odotellaan, LA olisi 1.11 ja sairaala PKKS. Kolme muuta lasta ovat 4v6kk, 3v ja 1v4kk.

Säde ja masuasukki 14+6
 
terppa täältä yövuorosta =) huhhuijaa kylläpä väsyttäisi kovasti kun ei oikein saanu nukuttua edellisen yön jäljiltä....massua nipisteli vähän väliä ja tunsin kun toukka liikkui hennosti puolelta toiselle...joku puhui niistä liitos ym kivuista.. :whistle: minulla on ollut nyt melkein jokapäivä jonkilaisia nipistelyjä ja liitoskipuja...joita siis ensimmäisessä raskaudessa ei ollut, ja nyt on sitten kaksin kerroin enemmän kaikkia mahollisia oireita :) mutta kuitenkin,mulle sanottii että kuuluu asiaan varsinkin kun ensimmäinen raskaus on jo "venyttänyt" paikkoja lantion seudulla ym....ja osaahan sellaiset vähän kivuliaammat kivut sitten jo pysäyttääkin hetkeksi...ja todellakin jos yhtään on kipuja tms niin varmasti menen lekuriin...pelottaa jo ajatuskin että tulee tapahtumaan sitten jotain mitä ei tarvitsisi...onko teillä muilla kokemusta kolmivuorotyöstä raskauden aikana?! miten ootte jaksaneet ym...mulla nyt alkamassa vaihe jolloin jaksais tehhä taas mitä vaa...jos siis saa nukuttua :kieh: hii..mudda tää palailis tohon kierrolle että palataanhan tuossa myöhemmin..jos ei enää yöllä niin varmasti illalla :)kauniita unia kaikille.
 
Huamenta vaan :wave:

Aamu aloitettu taas :heart: -äänien kuuntelulla :whistle: :D Jotenki niin hassu olo kun vointi alkaa helpottaa ja väsymys väistyä niin tuntuu kun ei raskaana oliskaan. Vielä kun turvotuskin on laskemaan päin eikä vielä liikkeitä tunne sen paremmin!
Seuraava etappi onkin sitten tuo kunnon liikkeiden tunteminen (vaikka nytkin jo kyllä välillä kuplii ).

Herätty on jo ennen 7mää ja juniorit katselee tuola piirrettyjä. Tänään pitäis sivota ja käydä kaupoilla katsomassa jotain äitienpäiväkivaa mummuille.
Ja tietty pottailut jatkuu kovalla tohinalla ;)





 
Onko teillä muilla ollut semmoista että olisitte tunteneet että joku siellä masussa liikehtii vaikka masun päälle ei tunnukkaan vielä mitään? Illalla makoilin sängyssä ja pidin kättä mahan päällä ja tunsin pienen pientä liikehdintää mutta kädellä en tuntenut mitään?! :LOL: Tai sitten mä oon vaan tosi sekasin :p

Välillä vihloo mahaa kun nostelee tai kantaa jotain,myös aivastaessa tuntuu vihlasuja mutta eikös se oo ihan normaalia. Oksetus olokin alkaa jo helpottamaan,varuiksi silti otan aamuisin mehua navettaan vielä,se yökkiminen ei oo oikeesti mukavaa.. :x

Viikotkin poksuu ja nyt ihanat 12+0 koossa vihdoinkin :heart:

Mun äiti soitti eilen ikäviä uutisia,mummollani on kohtusyöpä :'( leikataan ensi viikolla,toivottavasti kaikki menisi hyvin..äidin kanssa just mietittiin että tämmöistä se elämän kiertokulku on ,mulla kohdussa(toivottavasti) uusi elämä ja mummolla syöpä.. :/
 
Ensiksi :hug: huonoja uutisia saaneille!

Ei tullu eilen kirjoteltua kun oli niin huono olo. Oksensin jo aamulla, päivällä oli sit ihan hyvä olo, kävin jopa kuntosalilla. Mutta sitten alko iltapäivällä ihan kamala närästys joka jatkui yöhän asti! Maha oli ihan turvonnu ja sitä pisteli. Pitää yrittää syödä vähän säännöllisemmin.

Huomenna ois sitten matka mummolaan ja olin ajatellut kertoa suvulle raskaudesta! Vähän tyhmää tietenkin kertoa muutama päivä ennen np-ultraa, mutta jotenkin sopii hyvin kertoa äitienpäivänä... Muutenkaan en halua että musta juorutaan jos joku huomaa mun turvonneen mahan.

Nyt ois mulla sellanen tilanne että mies ei pääsekään np-ultaan mukaan :( Sil on jotain tosi pakollisia luentoja koko viikko. Tietääkö muuten joku voiko esim. siskon ottaa ultraan mukaan? En haluaisi ihan yksin mennä...
 
Huomenta kaikille tasapuolisesti!
Lohtuhali kaikille sitätarvitseville ja onnea hyvien uutisten saaneille :hug: :hug:
Täällä poksahti tänään 12+0 :heart:
Pahoinvointi on väistynyt, mutta tilalle on tullut närästys (lakritsi-Renniet on nyt käytössä).

hannanmamma03 mulla samat viikot kuin sulla, ja täytyy tunnustaa, että näin uudelleensynnyttäjänä tunsin hyvinkin selvää kuplintaa masussa, eli vois hyvinkin olla totta, eikä pelkkää kuvitelmaa :saint:

Kuiskaten 12+0 *POKS*
 
oi että ku osaa väsyttää ku koko viime yöä meni valvoessa kovan päänsäryn takia ja nyt täytyy olla muksujen kaa koko päivä sisälläkin kun sataa vettä.

mies lähti sitte reissuun jo ja hänen ois tarkotus tulla viimeistään tiistaina takasin.

 
Kiitos kaikille myötäeläjille...lohduttaa kummasti. :hug:

Enkä siis halua todella ikävällä asialla retostella täällä. Olen iloinen teidän hyvistä ultra ym.kuulumisista ja niistä kaikkien pitääkin asian mukaisesti tuulettaa ja olla onnellisia. Eihän sitä ikänä edes uskoisi näin voivan käydä, joten pysäyttää aivan totaalisesti. Tarinoita ja huhuja kuulee, muttei kuunaan uskoisi omalle perheelle käyvän. Kun ei kuitenkaan ole suvussa mitään vastaavaa, ollaan miehen kanssa 30 ja 28 vee + ihan perusterveitä. Ihmetyksen ja ällistyksen määrä on järkyttävä.
Luin juuri vikasta kaksplus-lehdestä viime viikolla sen "ultran jälkeen alkoi painajainen"-jutun ja oli niin sydäntä verille repivää luettavaa... :'( Täytyy myöntää, että aiemmin olisin vain lukaissut jutun ja ajatellut itsekkäästi "huh, onneksi ei ole meille sattunut".
Laittaa kaiken ihan uuteen valoon ja entisestään pieni, terve ihmisvauva tuntuu enemmänkin suuren suurelta ihmeeltä kuin itsestäänselvyydeltä. Toivon vain etten kaiken kokemani jälkeen vain katkeroidu esim. juopottelevia äitejä kohtaan, jotka kuitenkin sitten saavat terveen pienokaisen. Tuntuu hölmöltä että koittaa itte kaikkensa ja elää joka fuckin normin mukaan- ja sitten osuu kohdalle "lottovoitto" eli mahdollisuudet öbaut 1% luokkaa. :$

Huomenna olisi sitten äitienpäiväkin. Jotain oli tarkoitus järkätä, mutta mitähän siitä tulee kun meikä pillahtaa itkuun ihan keskellä kaikkea puuhastelua tai jos joku sanoo yhdenkin "väärän" sanon. Mahdan olla huisinhauskaa seuraa, vaikka eipä kai siitä pitäisi ottaa stressiä.

Onnellista odotusta ja palaan kertomaan lopputuloksen joka tapauksessa. Pieniin ihmeisiin haluaisin silti uskoa ja rukoukseenkin (minä!?!?!) olen jopa turvautunut, mutta silti karut, kylmät faktat ja realiteetti repii haaveita sirpaleiksi kovalla kädellä. :/
 
Ihan nopeasti vaan,

teddybear82 asutaan Espoossa, mutta oltiin esikoistakin synnyttämässä Tammisaaressa sen hyvän maineen perusteella ja nyt haluttiin ehdottomasti taas. Ihana paikka! =)

caribbee ISO :hug: !

rv 15+1
 
Tervetuloa uusille :wave: , onnittelut poksuneille :flower: ja caribbeelle vielä kerran yksi iso :hug: :heart: !

Täällä käännetään kohta kokka kohti länsisatamaa ja sitä myötä Tallinnaa. Ja toivotaan, että huomenna olisi ihana ilma steppailla keväisessä Tallinnassa.

:heart: Ihanaa äitienpäivää kaikille jo oleville
sekä myös meille tuleville äideille!
:heart:


 
Nyt kysymys tietäväisille. Vauvantarvikkeiden maailma näyttää olevan välineurheilua parhaimmillaan. Kysymys olisi tuteista. Katselin pari päivää sitten Cittarin vauvaosastolla tuttirivistöjä. Niitä oli valehtelematta varmaan 70-80 erilaista. Huh huh sanon minä. Eli mitkä ovat tuttien erot ja mikä on esim. huvitutti ja mikä on turvatutti? Tutteja oli silikonisena ja luonnonkumisena. Kumpi parempi? Onko tästä tuttityypistä kenelläkään kokemusta:

http://www.dentobon.fi/site/?lan=1&page_id=1

Sitten näyttäisi olevan tällaisia koliikkipulloja:

http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=223&valikoimaid=8
http://www.tikkunekku.fi/product_details.php?p=157

Kannattaisikohan niitä ostaa varalle oli koliikki tai ei? Onko tuttipulloissa imuosa valmiina vai tuleeko se ostaa erikseen?

Entäpä minkämerkkiset vauvan kynsisakset ovat hyvät? (kysyn siksi koska en ota äippäpakkausta)

Ja sitten vielä sittereistä. Hintahaarukka näyttäisi olevan alk. 20 eur ->, joten mitä asioita olisi otettava huomioon?
 
Täällä alko sitten tulla iltapäivällä oikein lorisemalla verta... :'( Kävin tk:ssa päivystyksessä ja lääkäri tutki mutta ei oikein osannut sanoa että onko keskenmeno vai ei kun sen mielestä verentulo ei ollut niin runsasta ja mun mielestä oli.... Meinas että olisi hyvä kumminkin keskiviikkona käydä ultrassa varmistamassa että onko asukas kyydissä vai ei... :(
Just tänään iloitsin kun tuli 12 viikkoa täyteen mutta olipahan liian aikaista sit kumminkin..
 
hannanmamma toivottavasti kaikki on hyvin :hug: :heart: Alkoiko veren tulo ihan yks kaks vai rasituksen jälkeen?
Voi kun nämä säikyttelyt loppuisi jo tästä pinosta!! :(

Ninnatar meillä pojat tykkäs vauvana luonnonkumituteista (on pehmeempiä ) mut tuttipullossa oli kyllä ihan silikooninen tutti (ne kestää pidempään ). Tuteissahan on ikäsuositukset, mikä koko minkäkin ikäiselle. Tuttipulloissa meillä oli aluksi koliikkitutit ja kyllä niistä oli apua!

Minä taas haluaisin kysyä hyvin henkilökohtaisesta asiasta eli seksistä :whistle: Tuleeko teillä muilla jomotusta/epämiellyttävää oloa seksin jälkeen?! Mä nautin kyllä jo itse asiasta (aikaisemmin kun en oikein osannut kun pelkäsin km ) mutta hempeilyn jälkeen mulle tulee morkkis :ashamed: ja pelko siitä että alan vuotaa verta :/
Lisäksi kun sen jälkeen tulee jomotusta häpyluulle ja kohtuunkin niin rupee miettimään viitsiikö koko asiaa edes harjoittaa :ashamed:

Isännän kans kotiuduttiin just kauppareissusta ja käytiin samalla katsastamassa uusi paikallinen uimahalli, tosin vain kahvilan puolelta =)

Nyt vähän huilailemaan josko nää jomotuksetkin vähän rauhoittuis ;)
 
Ihan ensiksi :hug: :hug: kaikille, joilla on ongelmia odotuksen kanssa. Tuntuu, että tässä marraskuun pinossa on yllättävän paljon ikäviä uutisia :'(
Nuo vuodot on kurjia ja säikyttää kyllä totaalisesti. Mulla oli aikoinaan, kun odotin toista lasta, vuotoa viikolla 10. Oli kyllä enemmänkin ruskehtavaa, mutta sykäri oli lähellä. Ja vielä kun iski aivan karsea hartiakipu yhtä aikaa (siinä ei muuta voinut kuin valittaa ja oksentaa) niin luulin jo, että kyse on kohdunulkoisesta raskaudesta. Mutta ei se sitten mitään vakavaa ollutkaan, kyse oli ilmeisesti vain limakalvoilta tulevasta vuodosta.

Mutta kyllä se jälkensä jättää, aina nytkin , kun tuntuu, että jotain lorahtaa, niin pakko päästä tarkastamaan, että mitä se on.

Mulle tuli rakenneultraan aika ja on tuossa heinäkuun tokalla viikolla eli 21rv. En siis mennyt tuohon np-ultraan. Olisihan pieni tietysti mukava nähdä ja saada tietää, että kaikki on kunnossa, mutta kun aina se pieni riski, ettei kaikki olekaan kuin pitäisi. Ja mä en haluasi sellaista tässä vaiheessa tietää, kun en voisi esim. keskeytystä tehdä, joten en siis kyseiseen ultraan mene.
Luotan nyt sokeasti siihen, että kaikki on vauvalla hyvin ja menee hyvin, vaikka aina joskus käy mielessä ajatus, että meillä on 5 tervettä lasta, voiko vielä Jumala suoda niin, että kuudeskin lapsi saa samat lähtökohdat elämälleen kuin muutkin.
Mutta eipä nämä asiat ole meidän käsissä, mutta minkäs sille murehtimiselle voi..

Mulla on ollut vieläkin lievää kuvotusta ja lähellä on oksentaminenkin ollut, mutta kertaakaan en ole joutunut yökkämään.

Moni tietää jo raskaudesta. Oon kertonut ja sitten on ollut jo niitäkin, jotka ovat tulleet onnittelemaan nähdessään mun mahan =) Ons e kyllä hurjaa, kun maha on pyöreä kuin pallo jo tässä vaiheessa. Mieskin tokaisi yhtenä aamuna, että voi kauheaa, olet kuin kahdeksannella kuukaudella :kieh:

Mutta äitienpäivää kaikille :flower:

-Fiona ja masu 11+1-
 
Hannanmalle suuri hali :hug: Heittää mielen joka viikko niin apeaksi, kun uutiset ei koskaan lopu. Mua miltei pelottaa maanantainen eka ultra. Olen jo henkisesti varautunut, että jotain outoa näkyy.

Mekään ei mieheni kanssa oteta np-testiä, ja terveydenhoitaja sanoi, että sinne voi mennä muuten vain katselemaan sikiötä. Ja mehän mennään :)
 
Voi harmi hannanmamma :hug: Toiv. kaikki kuitenkin hyvin.

JennyliHauska yhteensattuma kun mun poika oli kans just uimahallissa(jos siis kuohussa kävitte?)

Mä taas olen tänään ostanut kaverilta vähän käytetyt vaunut :) Haalinut hirmu kasan sen tytön vanhoja vaatteita(jotka kuin uusia).Se kun halusi niistä päästä eroon ja mulla on kuitenkin palautus oikeus jos onkin poika :D Hullua tiedetään :ashamed: Ja kyllä hirvittää näin aikaisessa vaiheessa hankinnat mutta kun tarjolla olivat...
Mitäköhän sitä loppu päivän tekis kun on niin kurja ilmakin.. :p
 
Juu np-ultraan pitäis keskiviikkona mennä! Vuoto nyt aavistuksen vähentynyt mutta en silti oikein uskalla toivoa mitään...kiitos kaikille myötäelämisestä! Tytön odotus oli aikanaan niin helppo että en ikinä olisi tämmöistä osannut odottaa. mutta eiköhän se tästä.
 
Malla29
liitynpä minäkin tälle puolelle vaikka tarkoitus oli pysytellä tuolla kerhon puolella. Siellä vain on niin hiljaista...

Neljättä odotellaan, la 26.11.

Caribbeen kohtalo kovasti kosketti, joskus se huono onni osuu omalle kohdalle. :| Meidän esikoinen on kehitysvammainen, jostain syystä tuo lottovoittoakin monin kerroin harvinaisempi tilanne sattui itselle. Ja tuli täysin puskista, harvinainen syndrooma joka ei käynyt ilmi missään vaiheessa raskautta. (esim. niskaturvotus 0,6mm, rakenteet normaalit, ikää 22v jne.) Huomattiin siis vasta syntymän jälkeen ja kyllä sitä oli ällikällä lyöty, aivan kuin joku olisi vaihtanut salaa sen terveen lapsen jota olin odottanut. :/

Tämän vuoksi tulevat raskaudet on menty pelko perseen alla, ultrat on pelottavia ja istukkanäytteet on tutkittu, niitten tulosten odotus on kauheaa piinaa. Viikonpäästä on taas edessä näytteenotto. :eek: Kaks tervettä lasta ollaan saatu, tämä odotus jännittää kovasti, vieläkö hyvä onni jatkuu? Kaksi kehitysvammaista meidän perheeseen olisi liikaa, joten keskeytykseen pitäisi kääntyä jos huonolta näyttäisi.

Täällä pitäisi vielä olla hengissä se ketju, sikiöseulonnoista kiinni jääneitä. Samoin www.verneri.net, Sieltä löytyy monta kohtalotoveria, kannattaa käydä lukaisemassa. Tuosta koko vartalon turvotuksesta muistaisin, että saattaa keskeytyä itsestään. Jos se turvotus vaan lisääntyy ja lisääntyy, on elinmahdollisuudet aika pienet. Toki niitä onnellisiakin loppuja sattuu, joten ei vielä kannata maalata piruja seinille. :hug:

Haiseva tytsy tuli syliin, täytyypä lähteä kylvettämään ja palata joskus muihin aiheisiin.

Verta vuotaville yks syy voi olla hematooma kohdussa, mulla oli edellisessä raskaudessa sellainen. Kuivi itsekseen lopulta pois. Saattoi olla alunperin myös kaksosraskaus.

Malla rv 12
 

Yhteistyössä