*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - TOUKOKUUSSA vol2***

Olen monesti meinannut jo kirjoittaa, mutta ei kerta kaikkiaan ole ollut voimia. Tuntuu niin uskomattomalta ja teidän kaikkien marrasmasujen puolesta ihanalta lukea kuinka kaikki sujuu huolettomasti ja hyvin. Toki pieniä vaivoja itse kullakin, mutta muuten normaalisti... =)
Vilpittömät pahoitteluni km:n tai muuta ikävää kokeneille.. :hug:

Itselle tippui pommi, kun oltiin miehen kanssa np-ultrassa viime viikolla. Piti olla vaan rutiinikäynti ja jo naureskeltiin pienelle, joka vilkutteli iloisesti ultrakuvassa ja sydän hakkasi kovin lujaa niin että huone kaikui.. Ultraaja vaan oli kovin vakavan oloinen ja pyysi sitten toistakin lääkäriä katsomaan. Meille ei kerrottu mitään ja orastava paniikki iski pikkuhiljaa. Liian hyvältä jo vaikuttikin...
Tuomio oli tyly: niskaturvotuksen lisäksi runsasta turvotusta ympäri sikiön pikkukehoa ja monestakin syystä kuulemma vaikutti todella todennäköiseltä että pienellä ei kaikki ole todellakaan hyvin. Kovasti kohonnut kromosomihäiriöriski sekä sydänhäiriön riski, kun niin vähän muka liikkui....Arvata sopii itkinkö aivan hysteerisesti!!! :'( :'(
Kaikista kamalinta on epävarmuus ja odottaminen. Tutkimuksiin naistenklinikalle pääsen ensi maanantaina ja tuloksista osan saan 1-4 viikon kuluessa.
Ei ole hauskaa. Pitäisi jaksaa teeskennellä normaalia vaikka itku on koko ajan herkässä, voimia ei ole mihinkään ja haluaisin vain nukkua vuoden putkeen. :ashamed:

Prosentuaalinen mahdollisuus käydä näin on niiiiin pieni, että tottakai sitä kyselee itseltään miksi juuri meille?!
Kaikista eniten pelottaa se tuomio/diagnoosi, jonka jälkeen pitää tehdä päätös mahdollisesta keskeytyksestä, joka menee jo sitten rv 16-17. Eli liikkeetkin olen jo ehkä pieneltä siinä vaiheessa tuntenut.. :'(

Anteeksi tilitys. On vaan ihan tosi kurja olo.

Aurinkoa äitienpäiväviikonloppuunne ja käyn aina seurailemassa kuulumisianne. Nauttikaa raskaudestanne kanssasisaret!!! :flower: :flower:
 
Pitkään olen keskustelujanne seuraillut, mutta nyt vasta uskaltaudun mukaan.

Täällä olis 27 vuotias äippä ja isukilla ikää 31v. Esikko ja eirttäin kovasti toivottu sellainen tulollaan la on 31.10. Loppuvuodesta koettuna tuulimunaraskaus joka hiukkasen tätäkin odotusta varjostanut, mutta tähän asti kaikki mennyt hyvin.

Jos nyt ei ota huomioon kaameaa pahoinvointia :x mistä oon kärsiny viimeiset 7viikkoo. kolmeen otteeseen oon joutunu useamman päivän sairaalassakin makoileen tiputuksessa, kun mikään ei pysynyt sisällä. Nyt pahoinvointi onneksi helpottamaan päin. Mutta viime lauantaina sitten alkoi pieni ikävä vuoto joka ollut päivittäin seurana. Maanantaina jo hädissäni kävin tilanteen tarkastuttamassa Terveystalossa, pikkuisella kaikki hyvin ja vuodolle ei löytynyt mitään syytä. Maanantaina pitäisi pitkästä aikaa mennä töihin, kun en ton pahinvoinnin takia siellä ole kyennyt olemaan, mut lääkäri kyllä sanoi et jos vuoto ei ala helpottaan niin sit lisää lomaa tiedossa työni kun fyysisesti melkoisen rankkaa.

Nt ultrassa käyty viikolla 12+ ja kaikki oli hyvi riskiluku on 1:58000 eli mitään hätää ei pitäisi olla. Ja nenäluukin erottui hyvin joten downin riski aikas pieni. Hyvä niin. nyt sitten vain edetään päivä kerrallaan ja odotellaan rakenneultraa joka on 16.6.

Niin ja Tamperelaisia ollaan eli synnäri on Tays.

Mukavaa odotusta kaikille :heart:

Milli82 ja pikkuniitti 14+6
 
caribbee Voi ei! Tuollaiseen tilanteeseen ei pitäisi kenenkään joutua. Kauhea tilanne :'( :hug:

Milli82 Tervetuloa mukaan! Itselläni myös ensimmäistä odotusta hankaloitti tuo hyperemeesi, onneksi kuitenkin vain kerran jouduin tiputukseen, mutta pahoinvointi jatkui silti läpi koko raskauden ja synnytyksen jälkeen oksensinkin sitten viimeisen kerran. Nyt en ihan tiputukseen ole joutunut, mutta ei välillä ole kaukana ollut. Voimia sulle oksentelun kanssa ja toivotaan, että menisi kokonaan ohi ja pääsisit nauttimaan raskaudesta ilman pahoinvointia. :hug: Ota vaan ihan rauhassa sitä lomaa töistä vuodon ja pahoinvoinnin takia. Sinä ja pikkuinen olette tärkeimmät, työt kyllä odottaa. =)

Hyvää lähestyvää äitienpäivää kaikille :flower: =)

 
Ainiin.. Oletteko te muut käyttäneet jo rautatabletteja? Vai missä vaiheessa niitä yleensä aletaan syömään? Ekassa raskaudessa neuvolassa kävin 3-4 viikon välein ja niitä arvoja seurailtiin, mutta nyt kun seuraava neuvola on vasta yli 2 kk päästä niin mistäs mä tiedän onko tässä välissä niille tarvetta?
 
Carribee Todella sydäntäsärkevää luettavaa. Voimia teille mitä ikinä tuleman pitää :hug:

Vaikka palstamme yleisvire onkin positiiivinen, niin meillä joka ikisellä on jatkuvasti huoli päällä. Jos ei alushousujen tarkistusta niin muita oireita mietittävänä ja pohdittavana.

Kun kaikkea lueskelee, niin näyttäisi olevan suoranainen ihme, jos lapsi syntyy terveenä ja hyväkuntoisena. Terveen lapsen saaneiden tulisi olla ikikiitollisia lahjastaan. Mikään ei ole itsestäänselvyys ja varsinkaan raskaudessa jossa jokainen päivä voi tuoda uuden käänteen johonkin uuteen suuntaan, mitä eilen ei vielä kukaan osannut edes aavistaa.

Mulla on maanantaina eka ultra Naistenklinikalla iltapäivällä. Mua jännittää se, että onko ketään ylipäätään kyydissä koska oireita on ollut koko raskauden kuitenkin suht vähän verrattuna muihin.

Olivia En tiedä, mutta olettaisin, että raudantarpeen huomaisi kovasta väsymyksestä sekä myös mahdollisesta sydämentykytyksestä, jota mulla on ollut jo viikon, mutta mulla se voi olla kilpirauhasesta, koska rauta-arvo oli hyvä.
 
täälä yksi uusi uskaltautuu mukaan marraskuun odottajiin =) eilen käytiin ekassa nt ultrassa ja helpotuksesta sai huokasta kun sielä se pieni kölliskeli ja kaikki vaikutti olevan hyvin :heart: viikotkin täsmäsi samoin kun neuvolassa laskettiin 12+4. laskettu aika olisi siis 15.11.09 minä itse olen vuosimallia 81 ja aviomieheni on 83 ja meillä on esikostyttö jonka syntymäpäivä on 19.01.08. kovasta päänsärystä kärsin tällähetkellä mutta muuten olen oireissa päässyt aika helpolla.
 
Caribbee Aivan järjettömän suuri lohtuhali :hug: Todella kurja tilanne teillä :'( Itsekin parantelen täällä haavoja kurjasta np-ultrakokemuksesta (tuulimunaraskaus)... Kovasti voimia tuleviin viikkoihin! :hug:
 
Heips kaikille..
Tervetuloa uusille.. :) :flower:

Onnea kaikille joilla hyvät neuvola/ultrakuulumiset.. :)

misukka Täällä asustellaan ihan etelä suomessa, en sen kummemin kertoile ku tää on niin pien paikka.. :D

Caribbee suuren suuri lohtu:hug: kovasti voimia tulevaan, teille molemmille..

Valkolilja :hug: toivottavasti kaikki kunnossa ja vuoto harmitonta..

Omaa napaa.. eilen kärsitty mielettömästä päänsäsrystä..:( ummetus vaivaa ja väsymys nostaa taas päätään, vaikka alku viikosta oli ihan hyvä olo..huoh.. kai tää tästä..







 
Caribee suuren suuret voima :hug: :hug: täältä perheellenne! En osaa yhtään kuvitella, kuinka pahalta tuntuu eikä ratkaisu tule olemaan helppo - mikä se sitten onkaan.

Lämpimästi tervetuloa uusille kanssaodottajille! :flower: Lasketun ajan vielä tarvitsen angel-thind87, niin saan lisätyksi oikeaan päivään - en viitsi viikoista lähteä laskemaan. ;)

Täällä poksuu viikot 15+0 POKS! :D :heart: :wave:

 
caribbeelle suurensuuri lohtu :hug: . Olen suunnattoman pahoillani puolestanne. :'( En osaa kuvitellakaan, kuinka suuri surunne on, puhumattakaan epätietoisuuden vaikeudesta. Voimia odotukseen ja kaikkeen, mitä siitä seuraa.
 
No, onpas nyt kiva kirjoitella tähän perään omia np-ultrakuulumisia, kun toisilla ko. tapahtuma onkin tuonut suurta surua. :(

Meillä molemmat möykyt voi virkeästi ja hyvin. Niskaturvotusta molemmilla alle 1 mm. Pää-perämitat vastasivat viikkoja 12+3 ja 13+0, mutta päiden koot vastasivat tasan laskettua aikaa eli rv 12+1. Niiden mukaan kuulemma mennään, taitaa jampat tulla vanhempiinsa ja olla hieman isokokoisempia jo heti näin alusta... Niin ja identtisiltä kaverit vaikuttaisivat.
Mun vuodolle ei edelleenkään löytynyt syytä. Ei tulehdusta, kohdunsuu ok, ei hyytymiä kohdussa. Kaiketi nämä kaikki ovat vaan hyviä asioita. Kohdunsuu kiinni, kaulaa 3 cm. Sairaslomaa niin pitkään, kuin vuotoa jatkuu. Rakenneultran (7.7.) jälkeen alkaa tehostettu seuranta tuon yhteisen istukan tiimoilta.

Kuvassa a-sikiö ylhäällä ja b- alhaalla eli siis tasan päinvastoin, mitä kohdussa ovat. Olivat muuten identtiset siinäkin suhteessa, että olivat täsmälleen samassa asennossa, ihan kuin kerrossängyssä.

A:sta olisi kyllä ollut parempiakin kuvakulmia, mutta saatiin vähän tuollainen "huonompi" kuva. Lääkäri sai vielä erikseen todella hyviä kuvia pienistä eri ultravehkeillä ja nähtiin, kun molemmat heiluttelivat, nieleskelivät ja potkiskelivat kohtua niin että tärisi. :heart:

Siinä ne tärkeimmät. Eipä tässä tosiaan paljoa huvita hehkuttaa toisten suuren surun edessä.




muoks. Zeralle :hug: :heart:
 
caribbee lohtu :hug:

valkoliljakiva kuulla että oli kaikki hyvin.

Tänään kävin tuon pojan kanssa sitten taas lasten polilla ja tällä kertaa se täti siellä myönsi itekkin että mä ja mun mies oltiin aivan oikeassa että ne jäljet pojan ihossa johtuivat vaan ja ainoastaan tuosta tavallisesta maidosta ja nyt sitte ootellaa koska päästään silti siihen altistukseen..mahtaakohan siihenkin kauan mennä.

olen joka ilta nyt kuunnellu ääniä ja oon ne myös nyt kuullutkin mutta välillä vauveli lähtee alta pois mutta löydän ne melkei heti uudestaan :heart:


 
Hei jälleen!

Caripeelle iso :hug: ja osanotot koko perheelle!

angel-thind87 tervetuloa :D

Valkolilja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :flower:

ON: nt-ultra takana ja kaikki hyvin. Pikkuisella turvotusta 1,2. Siellä se hakkasi nyrkeillä päätään ja oli niin vikkelä, että ultralääkäri huokaisi kerran jos toisen ku ei meinannut saada mittoja. Pää-perämitta 4,64 cm, mut pää mitat antoi isompia viikkoja, joten ainakaan vielä la:ta ei muutettu. Minulla paino jatkaa laskuaan ja nyt kahdessa viikossa oli pudonnut lisää 500g. Jatkuva huoli pikkuisesta, kun täällä vain huonot uutiset jatkuvat...

Hyvää viikonloppua kaikille B)
 
caribbee, ihan kamala tilanne teillä, kovasti voimia tulevaan! :hug:

tervetuloa uusille!

itsellä onkin tää päivä mennyt oksennellessa, eikö tää kamala olo vois jo pikkuhiljaa loppua :'(
tänään tasan rv 12+0
 
Voi carribbee miten ikävä tilanne :hug: :'( Kovasti voimia kaiken surun,epätoivon,katkeruuden ja epätietoisuuden keskellä :hug: Olet ajatuksissani :heart:

Valkoliljalla ihania kuulumisia :heart: Ihanaa että molemmat möykyt ovat voimissaan :heart: Meilläkin pojilla oli yhteinen istukka mutta olivat omissa yksiöissään eli pusseissa ;) Ja hyvä niin...riskejä on heti vähemmän!

Eipä muuta ihmeellistä. Isännän uutta tatuointia tässä ihasteltu =)
Nyt kun ruokahalut on pienemmät niin turvotuskin näkyy laskevan. Pötsi ei tunnu olevan niin pömppis ollenkaan!!
 
carribbeelle paljon voimia ja jaksamista, odottaminen tuloksista on varmasti tuskaa :hug:

valkoliljan kuulumisia kanssa täällä kovasti odottelin ja onneksi oli ihania kuulumisia! Mäkin taas toivoin kaksosia, mutta yksikin tottakai aivan ihana saada, hieman kadehdin kuitenkin kun niin kovin kaksosia olen aina ihaillut... :D

Itselle ei mitään uutta..

Ninnuli ja mussu 12+4
 
Suuren suuri pahoittelu carribbee

Iloa heille joilla hyviä ultrakuulumisia :)

Ja tervetuloa uudet :wave:

Onkos teillä kenelläkään kiusana siitepöly allergia ja käytättekö mitään lääkettä?
Jotkut lääkärit ja apteekkarit on kieltänyt ottamasta mitään,jotkut taas sallivat jotain.Olen yrittänyt olla ilman mutta on ollu nyt niin kiusallista kutinaa/tukkosuutta/aivastelua että olen ottanut puolikasta heinix lääkettä.Menis vaan äkkiä koivun kukinta ohi :/
 
norjanangervo, mulla on siitepölyallergia ja esikoista odottaessa silloin tällöin otin puolikkaan heinixin jos ei millään pystyny olemaan. mutta nasolinia ne apteekista vaan suositteli, mutta toihan nyt ei auta kun tukkoisuuteen ja mulla vuotaa myös silmät niin mitäs niihin sitten :D
 

Yhteistyössä