*** MARRASKUUN ODOTTAJAT 2009 - TOUKOKUUSSA vol2***

Zera Onkohan tuo frotee vauvalle karheampi kuin peruspuuvilla? *mietiskelee* Vaunula on muuten juuri se paikka, jossa myydään noita superhalpoja harsoja. Harsoja pitäisi olla kuulemma vauvalla paljon. Paljonkohan riittäisi? 10 kpl? 20 kpl? Aikanaan mulle tulee varmaankin Vaunulasta suurehko tilaus :)
 
niina22 sama ongelma myös täällä, rasittavaa..

Ninnatar mulla on ikeasta ostetut tollaset kuminauhalla olevat lakanat jotka tosiaan kätsyt ja nuo on ihan tavallista ohutta lakanakangasta jos sellaset haluat, ja tais olla 7,90 kaks kappaletta jos en nyt ihan väärin muista, joten ei kalliitkaan ole.. :)

*muoks* aika hyvin muistin, tuossa vielä linkki jos tahdot kahtoo
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/00122252
 
:headwall: :headwall: :headwall:
Kävin koirien kanssa reilun puolen tunnin kävelyllä metsässä. Kävelin tooooosi rauhallisesti ja hiljakseltaan, pysähtelinkin välillä. Päästyäni kotiin punainen vuoto oli taas alkanut. |O Enkö mä petkules sentään voi edes kävellä?!? :kieh:

Kävin heti perään taas päivän tauon jälkeen kuuntelemassa molempien sydänäänet ja kaikki sillä saralla kunnossa. Silti ottaa päähän ja eikun taas rättiä housuun sovittamaan. :/

Nyt äkkiä lohdutuspannaria vääntämään... :p


Ninnuli, mä luulen, että mulle kertyy aikamoinen ostoslista tonne Ikeaan. Näyttää noi lakanatkin aika mielekkäiltä, löytyy vielä vihreänäkin. :)
 
Jaahans, poika nukkumassa, täällä taas.

Mitäs kaikkea pitikään kommentoida, on taas aikaa kun olen käynyt kirjoittamassa, vaikka lukemassa käyn meidän aktiivien kaltaisesti useamman kerran päivässä... :ashamed:

NPS kyseli pienestä ikäerosta, ihan samoissa näköjään mennään, meidän pikkuinen on päälle 5kk ja ikäeroa tulee myös sen 11 kk kakkoseen. Meillä nukkuu poika kyllä, mutta hereillä ollessaan vaatii 100% huomion, eli ei ihan vaivattomammasta päästä, mutta ihan hyvin on mennyt tähän asti. Saas nähdä miten myöhemmässä vaiheessa... Laitan oheen linkit pariin keskusteluketjuun, jossa itsekin olen. Näissä on samassa tilanteessa olevia odottajia ja jo synnyttäneitä, kannattaa lukea ja liity ihmeessä mukaan. =)

http://www.helistin.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=40014
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1099211

Valkolilja mulla on ihan noi samat vaunut harkintalistan ykkösenä meidän sisaruksille. Nytkin on mustat vaunut ja meillä myös pitkätukka hevari mies, joka ei muuta väriä onneksi myöskään halunnut edes harkita. B) (me mennään kuuntelemaan Metallicaa Hartwall areenalle :D ) Tuntuivatko hyviltä työntää? En ole vielä käynyt kokeilemassa, pitää mennä tuossa kesän aikana kokeilemaan ja laittaa sitten nuo edelliset yhdistelmät myyntiin. Hankittiin pojalle matkarattaat tähän väliaikaan, kuukauden päästä voidaan alkaa käyttämään niitä, niin voi myydä ne yhdistelmät hyvällä hinnalla ratasosa käyttämättömänä.

pikkuihra muutetaanko LA?

Jennyli söpö masu! Mä olen käynyt viime raskaudessa pari kertaa yksityisellä lääkärillä, kun en kanssa saanut mitään irti tästä kunnallisesta. Tosiaan KELAa varten se käynti tarvitaan, siellä myös tutkitaan kohdunkorkeus ja kohdunsuun tilanne - nuo varmaan tärkeimpänä etenkin uudelleen synnyttäjille. Lääkäriksi käy varmasti kuka tahansa gyne, vaikka voithan kysyä erikseen raskauksien seurantaan erikoistunutta henkilöä, niitäkin on ainakin naisille tarkoitetuissa lääkäriasemilla.

Olivia83 hyvä, että sait ajan, toivottavasti löydetään syy ripuliin. Kurjaa tuollainen!

Omaa napaa; eilen tunsin varmuudella ensimmäiset liikkeet! :eek: :heart: :D Aivan ihanaa, en olisi koskaan uskonut, että näin aikaisin, kun viimeksi meni sinne viikolle 20 asti?! Mutta nythän ne tosiaan tietää, miltä pitäisi tuntua. Varmistui vielä liikkeiksi, kun dopplerilla kuuntelin illalla ja kaveri monotti anturia, niin että tuntui. :LOL:

Mukavaa päivän jatkoa ja tuokaahan hyviä uutisia ultrista ja neuvoloista! :wave:

rv 14+4
 
thor, mä tykkään kyllä noista Briosta. Johtunee käsittääkseni painopisteestä (matalalla), että ovat tuon kokoisiksi rohjakkeiksi aika kevyet työntää ja käsitellä. Tavarakoppa vaunujen alla on tästä syystä kuitenkin vähän ahdas, ei kuulemma kauppakasseja mahdu kunnolla. Meillä ei tämä ole ongelma, koska kauppaan täytyy jokatapauksessa mennä autolla. Meillä täällä maalla myös vaaditaan hyviä renkaita ja jousituksia, kun maasto on vähän mitä on... :whistle: Toisten mielestä ovat liian "letkeät". Ystäväni vaihtoi juuri emmaljungiin, jotka kuulemma tuntuvat briojen jälkeen hyvinkin jäykiltä. Meille yksi tosi tärkeä juttu on tuo portaattomasti säätyvä aisa, koska tuo mies on niin hujoppi. Ja heittoaisa on tosi kätevä. Mä oon tosi tyytyväinen, mutta eipähän nuo ole vielä olleet edes kunnon koeajossa. Mietin just iskiskö koirat kyytiin viispistevaljaisiin (yhteensä noin 25 kg) ja lähtis lykkimään. :LOL: Mies totesi, että saan pian kylähullun maineen...

On muuten hauskan kuuloista dopplerilla kuulostella, kun kaveri monottaa suoraan anturiin. Tärykalvot tykkää hyvää. Tai en ainakaan keksi, mistä muusta moinen pauke voisi johtua. :D

Tuosta dopplerista vielä, Annsku ainakin taisi vielä tilata kapistuksen. Mun täytyy myöntää, että mulle se on ollut kullanarvoinen kapistus. Kun tosiaan kuultiin pienten sydänäänet ensimmäistä kertaa siinä vaiheessa, kun ei vielä oltu varmoja, onko ainakin toinen mennyt kesken. :heart: Nyt vuotojen jatkuessa sydänäänten kuunteleminen antaa mulle suunnattoman helpotuksen. En nyt osaa noita vuotoja enää edes niin pelätä, enemmänkin vain suutun niistä. |O Ette kai ole huomanneet? :ashamed:
 
Chira ja Kuiskaten kiitos salasanoista kerhoihin. :)

Kiva, että teillä on ollut tuosta doplerista hyötyä. Mä en edeeenkään kuule niitä syd. ääniä. Eli älkää hermostuko, jos ei kuitenkaan kuulu. Mulla on tuo istukka edessä. Mutta varmasti ko. laitteesa on hyötyä vielä loppuvaiheessakin. =)
 
Täällä on herätty jo ekan kerran klo 5 aamulla,olin tohon sohvalle nukahtanu suomi-kanada pelin aikana ja kömmin kyllä sitte vielä parix tunnix sänkyyn jatkaa unia mut laitoin jo tohon aikaa astiapesukoneen käyntiin.Nyt on sitte pesty jo 2 koneellista pyykkiä ja kolmas on pyörimässä mut pian suunnataan ulos tonne auringon paisteeseen vähäksi aikaa.

Huomenna pojalla on aika ihotauti lääkärille,aattelin mennä käymää vaikka jäljet on jo lähteneet pois kokonaan kun ei anneta tavallista maitoa olleskaan vaan hän saa soijamaitoa tällä hetkellä.


Äitienpäivänä mä oon ihan lasten kanssa vaan kotona yksikseen kun mies lähtee reissuun lauantaina,mitäs teillä on suunnitelmissa tuolle päivälle?


 
Alisalle vielä suuren suuri :hug: voi miten ikävää :'(

tuntuu nyt niin oudolta ruveta omia ultrakuulumisia kertomaan.. :ashamed:
mutta mulla tänään viikkoja siis 12+0 ja aamulla oli nt-ultra ja turvotus oli 1mm eli ei paniikkia sen osalta ainakaan, mut tulokset menee täältä ouluun ja ens viikolla saan sieltä puhelun jossa kerrotaan tarkkoja riskilukemia.
pikkunen köllötteli tyytyväisenä ja oli ihan eri luokkaa ku tuo edellinen ku muistan että ei meinattu saada mittoja millään otettua ku ei paikoillaan pysyny =)

että semmoset uutiset pikaseen, nyt junioria viihdyttämään

niin ja lasketun ajan saa siis muuttaa 17 päivälle :attn:

piipero & alivuokralainen 12+0
 
jennyli: Itse kävin ihan yksityisellä gynellä joka sitten kysyi tehdäänkö sisätutkimus. Ajattelin siinä että mikä ettei samaan hintaan. =) Neuvolassa sitten th kysyi että tekikö gyne sisätutkimuksen varhaisultrassa ja kun kerta teki, niin ensimmäistä lääkäriaika ei siis tarvittu minun kohdalla varata. Onneksi sillä meillä on nuori virolais mieslääkäri. Jotenkin mua ei hirveesti tee mieli käydä sen tutkimuksissa :eek: Muutenkin tosi outo, kun on ollut lastenlääkärinä neuvolassa.

Ja omaa napaa..

Nt-ultra takana. Tarkkojen mittojen vauvan alku oli siellä päiväunillaan :heart: Mitat vastasivat täysin viikkoja eli 11+1 :D Kätilöäkin hymyilytti, ettei tarvi muuttaa suuntaan eikä toiseen. Eli la 23.11. on ja pysyy. Mittaa pienokaisella oli 42mm :heart: :D Vaikutti siis rauhalliselta tyypiltä ja mulle tuli ihan tyttöolo :D :heart: nt oli 0,3mm eli ei mitään hätää. Veriseulaa en ottanut ollenkaan.

Chira ja Pötkylä II rv 11+1
 
POKS POKS, pakko käydä huutelemassa kun viikko 11 lähti tänään käyntiin, enää viikko ja ollaan yli ensimmäisen kolmanneksen, hurjaa.. :LOL:

mulla on ollut välillä tosi huono olo, jo välillä taas ihmeellisen hyvä, meinasin tuossa jo panikoida että onko siellä ketään kun ei vatsakaan ole enää turvonnut.

vielä pitäis se viikko myös jaksaa np-ultraan, joka olis 13 päivä, ei uskalla toivoa mitään pysyvää ennenkuin on nähty että siellä on kokonainen ihminen kasvamassa.. sitten olisikin eessä se vanhemmille kertominen (olen perheeni vanhin lapsi, ja tämä on vanhemmilleni ensimmäinen lapsenlapsi..) miten ihmeessä se olisi kaikkein nätintä kertoa?

ajattelimme käydä mieheni kanssa hakemassa ultrapäivänä enkelin eväspussista hellyttävän mummola-kyltin, jonka mukana laitamme ensimmäisen ultrakuvan pikkuisesta, jotka tosiaan otetaan 13.5. onko hyvä idea? ei tarttisi enempää sit selittääkään, kuva ja teksti kertoo kaiken :) miten te ootte kertonu vanhemmillenne? mieheni vanhemmilla on 14 tenavaa, joista alle puolella on jo lapsia itsellään. mutta mieheni on anoppini nuorimmasta sakista ns. ensimmäinen poika, joka saa lapsen, joten uskomme että sielläkin on ihmetyksen ällistys suuri. :D mutta helpompi sinnepäin on kertoa ihan suullisesti kun taas meillä, :D

oho tuli omaa napaa :headwall:
 
Sain sitten myssynkin tänään väännettyä, tosin aikamoinen blonditesti oli noi nauhat... :ashamed:


Kävin myös runnomassa vaunuja. Tarkoitus oli siis vähän testailla niitä, mutta en päässyt ilman ohjekirjaa puusta pitkään. Sain selkänojat nostettua, mutten enää takaisin alas. Heittoaisa oli täysi mysteeri. Kuomu ei pysy ylhäällä ja kasaan en saa niitä enää kirveelläkään. Netistä yritin löytää käyttöohjeita, mutta turhaan. Nyt vaan toivon, että entinen omistaja löytäisi oppaat ja saattaisi nekin uudelle omistajalle, joka on toivoton blondi. :/

piiperolta ja Chiralta oli tullut ihania ultrakuulumisia. Onnea niistä! :heart: Ja Avokille poksumisesta myös!
 
Avokki88, musta toi teidän idea tuosta kuvasta ja kyltistä on ihana! ite olin 18 kun ekat vauvauutiset saatiin porukoille kertoa ja kummankaan puolella ei vielä ollu muita lapsia ni kyllä pelotti :D tylsästi tekstarilla äidilleni kerroin kun niin kovasti pelkäsin reaktiota ja miehen vanhemmat arvas kun kieltäydyin alkoholista mutta tosi hyvin otti molemmat uutisen vastaan. tästä toisesta ei olla vielä kerrottu ennenku ultrassa käydään.
 
MiyakiNo musta tuntuu että meillä kans asia otetaan lämpimästi vastaan, kyllä äippä jo viime kesänä kaiveli vauvavaatteita ja tarvikkeita varastosta ja järjesteli niitä "ku ei koskaan tiiä kui tarttoo.." mutta silti, 21 vuotiaana tuntuu että oon äidille ja isälle se piskuinen silmäterä, joten shokki siitä kuitenkin tulee ennen iloa :D mieheni jo kyseli että pitää vissiin ostaa isälleni viskipullo, jonka voivat sitten vävy ja appi tyylillä juora siinä ja ihmetellä :LOL:
ajattelin että siinäs ostaa, mutta tuo mummola kyltti kertoo kaiken mitä tarttee, se luultavasti löytää heti paikkansa ulko-ovesta. ja varmaan olisin itsekkin laittanut vain viestiä, jos en olisi tuota ideaa serkkuni kanssa keksinyt.. sen verta lujaa jännittää!!! :attn:

meillä osa kavereista on jo arvannut juuripa tuon bilettämisen pois jäämisestä, mulla oli synttärit tuossa juuri maaliskuulla, ja tässä on ollu pääsiäistä ja vappua ja vaikka mitä, ja meitti aina selvinpäin.. ei ne mitään tyhmiä kuitenkaan ole.. :)

luoja kun mun on nälkä koko ajan! taas jääkaapille--->

Avokki ja möykky 11+0 :heart:
 
tänään oli np-ultra ja kaikki hyvin! pikkuisella oli mittaa 5.5cm ja turvotusta 1.1 eli ei mitään riskiryhmää =) veriseulan otin vaan siksi kun verta ottivat muutenkin (sainpa vihdoinkin otatettua ne neuvolan pyytämän verijutut ja kupat sun muut mitkä ne aina kattoo) mutta erikseen en olis kokenut mitään tarvetta seuloa enempää. Oli sen verran vilkas tyyppi että rupes oikein jännittämään :)

LA on nyt 14.11 ja viikkoja siis 12+3 :wave: pahoinvointi on helpottanut HUOMATTAVASTI ja nyt viimeisen 4pvn aikana olen oksentanut vaan kerran. Väsymys on silti hurjaa mutta tää on niin älytön parannus aiemmasta etten olisi uskonut näiden päivien enää koittavan. Ihanaa :heart:
 
Alisalle suuren suuri :hug: menetyksenne vuoksi :'(

Sitten röyhkeesti omaan napaan: Täällä käyty tänään np ultrassa ja pikkusella oli kaikki hyvin. Vastas viikkoja 12+6 (päivän enemmän ku neuvolan mukaan) ja laskettu aika pysy samana. Niskaturvotus oli minimaalinen eli 0,4 eli kaikki senkin suhteen hyvin. Pikkunen heilutteli siellä kovin. Nyt on pahaolo luojan kiitos helpottanu (koputtaa puuta) joten kaippa sitä nyt saa alkaa sitten nauttia raskaudesta....

ellen ja vaavi 12+5
 
Valkolilja Ihania tekeleitä sulla. Munkin pitäs kaivaa langat ja puikot esiin kun vaan jaksais jossain välissä :whistle:

OM: Ei mitään ihmeellistä. Seuraava neuvola on kesäkuun alussa ja se on siis mun toinen käynti |O Kuukauden joutuu vielä odottelemaan. Ens viikolla mulla on edessä sokerirasitus, jonka kuulemma joudun uusimaan joskus vko 22 jos sokerit ei oo koholla.

Päksy Tehdään treffit Kättärille, sovitaanko vaikka heti marraskuun alkuun ;) Toivottavasti Haikaranpesään mahtuu!

Liina ja ötö 13+0 POKS!
 
Alisalle :hug: :'(

Mäkin pelästyin tänään kun töissä alko yhtäkkiä kauhee pistävä kipu navan kohalla. Tuli silleen aaltoina, enkä oikeen voinu ees liikkuu. Lähin äkkiä taksilla naistenklinikan päivystykseen, ja matkalla kipu loppu. Naistenklinikalla mut laitettiin eristykseen, kun mun tiedoissa oli että oon altistunu mrsa:lle sillon kun olin esikoista synnyttämässä ja ottivat kokeita (ne on kyllä jo kertaalleen otettu ja negat oli, mutta ilmeisesti niissä ollu joku häikkä..?) Istuin sitte kolmisen tuntii sellasessa kylmässä huoneessa palelemassa (ymmärrän että kiireelliset potilaat hoidetaan ensin) alko vaan tulee jo kaamee nälkä ku olin syöny vaa aamupalan 6.30, kun en ehtiny ruokatunnille ku lähin päivystyksee.. Odotus kumminkin palkittiin sitten ku pääsin lääkärii. Ultrassa näky pieni joka heilutteli käsiä ja jalkoja kovasti :heart: vastas viikkoja 11+1, eli tyyppi on kiriny, eikä enää ookkaa viikkoo jälessa ilmeisesti :) Vatsakivulle ei syytä löytyny, mutta ainaski vauva on kunnossa :)

Mäkin koitin eilen suomen peliä kattoo...mut ei siitä taas mitään tullu, olin nukahtanu sohvalle jo ekan erän lopussa, vähän keljutti :p

Saya 11+1
 
Thor Sun masu näyttä siltä että olet oikeastikin raskaana :) Mun taas siltä, että on vain turvotusta. Meillä on viikoissa eroa 2,5, joten ehkä mullakin alkaa näyttämään myöhemmin "aidolta" :) Sitä odotellessa

Terv. leikkimaha :LOL:
 
Iltaa! Luulin jo väsymyksen loppuneen, mutta tänään onkin väsyttänyt kahta kovemmin... ja oksetusolokin on palannut...
Liitoskipuja ilmeisesti, kun on vihlaissut kipeesti alamahaa toiselta sivulta,kun nousin sängystä ylös.

Missä vaiheessa se närästys astuu kuvaan? Kun ei enää muista näitä raskauden varjopuolia?Tuntuis, ett jo eilen närästi nukkumaan mennessä.

Kuiskaten 11+3
 
Kuiskaten Mulla närästi heti alusta pitäen ja kesti n. 4-5 viikkoa. Sitten se väistyi, paitsi että toissapäivänä tuli taas, mutta ei sen jälkeen. Ota näistä nyt selvää :)

Mulla kans superväsymys. Soitin tänään terkalle siitä ja sydämentykytyksestä. Hän sanoi, että väsymys on toisilla todella suurta ja että tykytys saattaa johtua kilpirauhasesta. Määräs mulle kilpparitestin. Hemoglobiini oli kuitenkin hyvä, mutta sekin otetaan vielä uudestaan. Voi näitä vaivaisuuden aikoja :)

Kävin juuri aloittamassa raskauspäiväkirjan pidon Liberon sivuilla. Onko muilla sivuilla vastaavaa palvelua?
 

Yhteistyössä