Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

Suuren suuri :hug: kaikille km:n kokeneille.
Yön enkelille hurjasti onnea, jotta tämä raskaus sujuisi hyvin :heart: Kovan menetyksen ootte kokeneet :'(

Sitten omaan napaan: jonkinmoinen pahoinvointi on tullu nyt kuvioihin. Varsinkin aamulla kun nousen ylös kuvottaa niin että saan nieleskellä etten oksentas. Jos maha on tyhjä tulee heti paha olo. Oonkin koittanu kokoajan syödä vähän jotain ettei tulis nälkä ja pahaolo sen takia. Onneks pahoinvointi on toistaseks kovimmillaan vaan ihan heti aamusta, joten työpäivä sujuu ihan ok kunhan muistaa syödä välipaloja välillä.

Täällä myös yks jonka maha on turvonnu. Maha näyttää siltä et olisin jo viidennellä kuulla. Toivottavasti turvotus laskis pian. Oon muuten hoikka niin en tosiaan haluu et ihmiset arvaa mun mahasta jo tässä vaihees et oon raskaana.

Myös mua pelottaa keskenmeno ihan hirveesti. Mut vielä sitäkin enemmän mua pelottaa tuulimuna, en tiedä miks. Mut pelottaa että mahassa ei oo muuta ku pelkkä istukka joka on antanu positiivisen raskaustestin. Ärsyttävää kun tarvii murehtia tällasia.

perjantaina olis eka neuvola. Aion ruinata siellä että pääsisin niin pian ultraan ku mahollista :) Eipä muuta tällä erää
=)

 
Tervetuloa taas uusille :wave:
Täällähän alkaa oleen jo Taysilaisia aika mukavasti ;)

Tänään on ollut parempi olo kuin eilen mutta ei mikään superhyvä siitäkään huolimatta. Tää väsymys on kyllä ihan 24h |O Ja lievää kuvotusta ollut tänäänkin :x Lisäksi pitkästä aikaa jotain tuntemuksia masullakin!

Mä päätin että yritän sulkee nyt silmät...tai ainakin jotenkin yrittää olla ajattelematta noita ikäviä asioita :ashamed:
Eihän tästä tuu mitään jos koko alkuraskauden mietin vaan sitä että meneekö kesken :ashamed: Joten nyt päätin ajatella positiivisesti ja uskoo että kaikki on hyvin :heart:

Yön enkelin kirjoitus sai kyllä kyyneleet silmiin :'( Olette kyllä joutuneet kohtaamaan pahimman mahdollisen :hug: Uskon sydämestäni että nyt kaikki menee hyvin :heart:


 
Yön enkeli toivottavasti saatte nyt nyytin kotiin asti, tippa tuli linssiin minullakin teidän kohtalostanne :(

Edelleen hitusen ruskeaa vuotoa, ei punaista onneksi...

Tulin vaan huikkaamaan että jäsenyyttä haettu kerhoon :wave:
 
Varanikki kävin hyväksymässä sinut. :) Ja hyväksyn niin nopeasti kuin vain aina ehdin tässä koneella käydä. :)

Mulla nousee nyt sitten aamukahvit koko aamun ajan kurkkuun, kuin myös lounaalla syöty jauhelihakeitto :x Ei siis varsinaista oksentamista, mutta kurkkii kurkkuun... ihan kiva :kieh:
Ruokahalu tipotiessään, eikä mitään tee mieli :eek:

Minä myös tupakoitsija ja edelleen kamppailen lopetuksen kanssa :ashamed: Mulle tupakan lopetus ei ole koskaan ollut mikään helppo homma, joten tulee todella vaikeaa. Tiedän kyllä kaikki haitat ym raskausaikana. Luojan kiitos mulla on niin huono olo tässä vaiheessa jo, että on rutkasti vähentynyt ja toivottavasti loppuu myös pian.

Eipä tänne kummempia...näytän ihan raadolta, naamakin ihan punainen ja jotenkin läikikäs, jotenkin niin tulikuuma iho kokoajan :eek: Mä en ole lähellekään mitenkään raskautta kauniisti hehkuva :LOL: Huomenna olis töitäkin illalla, kuin myös to ja pe...ei vois vähempää taas kiinnostaa :ashamed:
 
Chira Mä just tänään kanssa mietin peiliin katsoessani, että on se raskauden ajan hehkuminen meikäläisestä melko kaukana. Naama kukkii kuin kesäinen keto ja koko akka on niin turvoksissa, että luulis tulleen painoa kakskymmentä kiloa lisää. |O
Mikä on muuten mun mielestä ihan kauhean outoa: turvotus ja olo on tosiaan sitä luokkaa, että painoa ois tullut, mutta puntari näyttää edelleen samaa. No, en valita. Mutta rajansa alkais olla jo tällä turvotuksellakin. Mies saa harvase ilta makoisat naurut mun pömppiksestä. :kieh:

Ja sukupuolen haluaisin kyllä tietää etukäteen, mies ei vielä ole kommentoinut juuta eikä jaata asiaan. Ehkei se ole vielä ehtinyt ajatella asioita ihan yhtä pitkälle kuin allekirjoittanut. :)

Kerhoon en taida lähteä ainakaan ennenkuin täällä ollaan vähän selvemmillä vesillä. Siihen asti pinoilen täällä sitten vaikka yksinäni. Olette mun henkireikäni, rakkaat kanssaodottajat. :flower:

Jipii, counting down 10 päivää raskauden keston määritykseen! :D
 
Ai niin ja mä kamppailin sen tupakoinnin lopettamisen kanssa myös ihan tuskissani. Ajattelin, että on se nyt p*rkele kumma, ettei aikuinen ihminen pysty oman jälkeläisensä hyvinvoinnin nimissä lopettaa. Mut kun ei pystynyt, niin ei.
Sitten kun nähtiin meidän pikku möykky ultrassa, tupakanpoltto loppui kuin seinään. (Ennen ultraa vetelin lääkärikeskuksen pihalla ketjussa puoli askia :ashamed: ) Eikä ihan rehellisesti ole sen jälkeen tosissaan edes tupakkia mieli tehnyt. Joku ilmeisesti siinä vaiheessa napsahti päässä...
 
Täällä pahoinvointi on onneksi lievää kuvotusta ja pysyy aika hyvin poissa jos kanssa muistan syödä säännöllisesti.Väsymystä täälläkin on vaikka toisille jakais.Mulla on neuvola 19.4 ja istukkatutkimuksen aika 20.4 huih ja aion kysyä sukupuolen kun tulokset tulee ja soittavat mulle niitä saan sillä tavoin 1005 vastauksen kumpi tulee ja saan sitten ultraajia kiusata sillä että näetkö kumpi tulee :D :D :D.mainitsin isännälle että jäätelö loppui ja söin itse viimeisen palan niin se lähti asioille :D :D :D :D ,hakeen jäätelöä ym. varmaankin .Ja tänään toi bizzaa päiväruuaksi että mun ei tarvi tänään tehä ruokaa kun pyysin sitä tuomaan perunamuusijauhetta,on se ihana kun ajattelee ja just eilen marmatin kun ei ole bizzaa ollut pitkään aikaan.

heidi+ tytöt ja pikku pirpana rv 8+4
 
Millä te muut jaksatte nyt raskaana ollessa lapsianne? Mä oon ihan kuollut ja sit esikoisen kanssa pitäs jaksaa touhuta |O Tekis mieli vaan pötköttää koko päivä sohvalla, mutta eihän se onnistu 1,5-vuotiaan villikon kanssa, joka on kaiken lisäks kipeenä :( Toivottavasti tää väsymys katoaa kohta. Koirakin on surkeena kun emäntä raahustaa lenkeillä niin hidasta vauhtia.

Me ei tiedetty esikoisen sukupuolta, mutta nyt haluaisin kyllä tästä tulokkaasta tietää. Mies haluais säilyttää jännityksen loppuun asti, mutta saa nähdä miten käy...

Onko teillä muilla tunnetta kumpi on tulossa tyttö vai poika? Esikoisesta mulla oli koko ajan sellanen olo, että poika sieltä tulee, niin kuin tulikin. Nyt ei vielä ainakaan oo mitään tuntemuksia.

Liina 7+0
 
Mulla kanssa ennen navettaan menoa tuli ruskeaa vuotoa ja nyt oli vähän myös siteeseen...selkää särkee ja särkee välillä alavatsaa vaan oikealta puolelta... :ashamed:
Pelottaa että jos tää onkin tuulimuna ja kohta alkaa verta tulemaan kunnolla... :'(
 
hannamamma03 yritähän olla rauhallisin mielin, olen niiiiin monesta paikasta lukenut ja monilta kuullut että etenkin alkuvaiheessa on monella vuotoja, ja vaikka tulis reippaammin, niin jos ei ole hyytymiä niin ei hätää. muista että jos stressaat niin kroppasi reagoi siihen jotenkin. koita saada itses vähän rentoutumaan ja älä mieti pahinta, sulla ja vauvanalulla on varmasti kaikki ihan hyvin :heart:

täällä ihmeen rauhallista ollut tänään, just hokasin, siis en ole saanut raivareita, oon tosi hyvillä mielin :) heräsin kyllä 03.00 yöllä ja valvonu siitä lähtien et vähäsen väsyttää mut muuten ok. Ja vieläkin yökkö olo jipiiiiiiiii :LOL: kiva jos tää jää päälle, mä toivotan kaikki oireet tervetulleeks (kuhan on raskausoire eikä vatsatauti ) :kieh: oon vähän hömppä, ja varmaan muutan mieleni jos joudun vessaan asumaan,hah. enää 5pvää ultraan jeee =)

tupuna21 & kullanmuru 6+2

ainiin minäkin olen hakenut kerhon jäsenyyttä :attn: B)
 
laitoin kuvia kerho sivulle ja tulevat näkyviin kunhan ensin ne hyväksytään .

hannamamma03 mulla tuli 2vk ruskeaa ja punaista verta mutta nyt sekin on loppunut ja kaikki oli hyvin ultrassa kun kävin rv 7+2 ja nyt menossa rv 8+4 ja kun rv 8 lähesty niin verenvuoto väheni ja katos.
 
Täällä kans yks tuhruttelia ilmottautuu :/ Aamusta asti tullu ruskeaa tuhrua vessassa käynnin yhteydessä paperiin. Muuten ok, mutta samaan aikaan alaselkää juilii niin aika pessimisti oon ja varaudun tulevaan.. Varasin kuitenkin huomen aamulle ultran että saan mielen rauhan.

Tänään vkoja tasan 8
 
Tuhru ei varmaan ole niin huolestuttavaa kuin jos tulisi vähänkin punaista vuotoa..? Mulla ainakin km rv 5+2 alkoi niin että haaleaa verta pyyhin ensin. Siitä lähti sitten pikkuhiljaa tulemaan enemmän, ensin tummaa (vanhaa verta) jonkin verran ja sitten tulikin jo ihan kunnolla ja mun mielestä tuli jo joskus kuuden tunnin kuluttua heräämisestä ihan kunnolla ja seuraavana päivänä ihan isoja hyytymiä. Tottakai kuitenkin jos alkais nyt tuhruttaa niin kuolisin varmaan omaan paniikkiini :ashamed: :ashamed:
Toivon sydämestäni että jokainen jolla tuota tuhrua on, pysyy kuitenkin meidän kanssa täällä! :hug: :heart: :heart:

Mulla jumii tämä kaksplus. En pääse viesteihini, enkä kerhoonkaan. :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liina-:
Millä te muut jaksatte nyt raskaana ollessa lapsianne? Mä oon ihan kuollut ja sit esikoisen kanssa pitäs jaksaa touhuta |O Tekis mieli vaan pötköttää koko päivä sohvalla, mutta eihän se onnistu 1,5-vuotiaan villikon kanssa, joka on kaiken lisäks kipeenä :( Toivottavasti tää väsymys katoaa kohta. Koirakin on surkeena kun emäntä raahustaa lenkeillä niin hidasta vauhtia.

Me ei tiedetty esikoisen sukupuolta, mutta nyt haluaisin kyllä tästä tulokkaasta tietää. Mies haluais säilyttää jännityksen loppuun asti, mutta saa nähdä miten käy...

Huonosti oon nyt jaksanut :ashamed: Meillä vuodenikäinen ja äsken mies käytti lekurissa; korvatulehdus kummassakin korvassa. Eipä ihme että on kitissyt ja vikissyt ja itkenyt kokoajan. Mua oksettaa jatkuvasti ja oon yrittänyt olla tosi kärsivällinen mut leikkimään en oo pystynyt, vähän luin kirjaa toiselle. Koiraparkaa en käytä ollenkaan ulkona, mies hoitaa sen. En vaan jaksa :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamacita-:
Huonosti oon nyt jaksanut :ashamed: Meillä vuodenikäinen ja äsken mies käytti lekurissa; korvatulehdus kummassakin korvassa. Eipä ihme että on kitissyt ja vikissyt ja itkenyt kokoajan. Mua oksettaa jatkuvasti ja oon yrittänyt olla tosi kärsivällinen mut leikkimään en oo pystynyt, vähän luin kirjaa toiselle. Koiraparkaa en käytä ollenkaan ulkona, mies hoitaa sen. En vaan jaksa :/
Ihanaa kuulla, etten oo ainoa! On niin huono omatunto kun olis NIIIN paljon tekemistä, eikä millään jaksa koko aikaa olla täydellinen äiti ja varsinkaan hyvä koiranomistaja :ashamed:

Ehkäpä se tästä parin viikon kuluttua helpottaa! Ainakin edellisessä raskaudessa alun väsyn jälkeen energiaa riitti hyvin loppuun asti.

Ai niin saisinko mäkin sen kerhonsalasanan?
 
Heippa Miuna, ja tervetuloa mukaan! :flower: Nyt olet ainakin päässyt noista viikoista pidemmälle. Minä ainakin pidän täällä kovasti peukkuja, että kaikki sujuu hyvin ja kyytiläinen pysyy mukana.

:wave: Onko täällä muita vuorotyöläisiä? Mä teen kahta vuoroa ja nyt ensimmäistä kertaa iltavuorossa tän käsittämättömän väsymyksen vallotettua mut. Ja siis ongelmana mulla on, että olen aamulla pirteä kuin peipponen. Herään joskus neljän-kuuden välillä eikä unta enää millään. Ja sitten iltapäivästä eteenpäin vois vaan maata ja torkkua. Ei tiedä kauheen hyvää näille iltaduuneilla. :/ Nytkin silmä luppaa. Toivottavasti kotimatkalla pysyn hereillä, kun taitaa tuolla pikkuteillä olla vähän tarkkuutta vaativa ajokeli...
 
Minäkin kannatan sitä kerhoa, mikäli tämä minun tilanne kääntyy vielä hyväksi. :) Lauantaina lähden reissuun ja olen kaksi viikkoa siellä, mutta sen jälkeen toivottavasti palaan tänne jatkamaan kirjoittelua.

Kävin aamulla labrassa otattamassa verikokeen ja aamupäivällä soitin tuloksesta. Hoitaja oli puhelimessa ja vastaukseksi sain, että hcg on noussut viime kerrasta ja tuo arvo on nyt 8300 jotakin. Hoitaja sanoi, että tämän mukaan olet raskaana. Kysyinkin, että osaako hän sanoa, että voiko tuosta sitä tuulimunaa päätellä, mutta eihän sitä voinut minulle kertoa, vaikka olisi varmasti vastauksen tiennytkin. Eli, en tiedä mitä ajatella. Minusta tuntuu, että tuo nousu ei ole riittävä, mutta... Ehkä kuulen lääkärin mielipiteen asiaan torstaina.

Katsellaan!
 
voi varanikki. :hug: Toivotaan ettei se ole vakavaa.

täällä taas yökötys jatkuu, ja turvotus on kauhiaa. :x

g: mieli tekisi sukupuoli selvittää, mutten vielä ole isännän kanssa vääntöä käynyt. ;) Esikoista odottaessamme kysyimme sukupuolta, mutta meitin lääkäripä ei suostunut suoraan mitään kertomaan. Meinasi vaan että "kyllähän tuo aikalailla jalat ristissä tuolla makoilee".. Sitten jälkeenpäin huomattiin ultrakuvan yläreunassa teksti female. Ja tyttöhän sieltä tuli.. kylläpä kismitti salaperäisyys. ;)

Te joilla on pieniä lapsia, oletteko työelämässä vai ihan kotosalla lasten kanssa? Meidän typy on tosiaan 1v9kk ja minä olen töissä. Mies on aika paljon kotona, kun työvuorot menee 1vrk työtä/3vrk vapaata. Joten hoitopäiviä ei kauhiasti tule.. Kyllä sitä vaan silti on itsellä huono omatunto kun ehtii viikolla niin vähän näkemään.

Kauniita unia kaikille!

ST78 + pikkuinen 5+3
 
onni09 ja varanikki :hug: toivottavasti on vaaratonta vuotoa.

alisa hyvä että arvot nousseet. toivotaan parasta.

täällä kanssa ollaan lasten kanssa kotosalla ja hyvin viel jakselen kun ei juuri noita oireita ole..

RV 4+4
 

Yhteistyössä