Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

Täällä kotiuduttiin just ihanasta auringon paisteesta!!

Tänää ei jaksanu ruveta ite mitää kakkua tekee ni siksi haettii kaupasta että saadaa vähän juhlistaa pojan 1v synttäreitä.

Oma olo on ollut tänää ihan hyvä pientä kuvotusta lukuun ottamatta ja huomenna ois eka neuvola.

 
Mä en kyllä ymmärrä miten te saatte varailtua noita nettiaikoja?!!? :whistle:
Tällä meidän koneella ei vaan pysty...en pystynyt varaamaan viimeviikolla tuonne Terveystaloon ja tänään kokeilin koskiklinikkaa ja sama homma, käskevät soittaa!!
Nojoo, aikaa en ole varannut sillä mä taidan vaan olla ylihysteerinen :$ Tai ainakin kaikki peukut ja varpaat on pystyssä että asia näin olis!!
Mulla ei siis tuu verta eikä ruskeaa tuhrua vaan aina välillä tuo v.vuoto tuntuis olevan sellasta kellertävän-beigee :x Ei siis ihan vitivalkoista!!
Yleensä pissakäynnillä ei tuu paperiin mitään eikä sitä v.vuotoo nyt niin hirveesti housussakaan ole!
Mankkatuntemuksia ei oo aamun jälkeen ollut, nipistyksiä kylläkin aina välillä!
Ja olo on ollu kyllä tänään taas aika kökkis |O :x
Joten ehkäpä ylireagoin...tai näin ainakin syvästi toivon :heart:
Täytyy katsella ja kuulostella ja jos huoli yltyy niin sitten aikaisempaan ultraan ;) Mullahan on ensitorstaina se aika varattuna!


 
Hei vaan kaikille =) !

Täällä 27-vuotias äiskä ilmoittautuisi mukaan. Kolmas masuasukki vihdoinkin mukana. Ennestään tyttäret 5,5-vuotta ja 3,5-vuotta. Uuden perheenjäsenen pitäisi syntyä 23.11.2009. Edellisissä raskauksissa ultran jälkeen LA:ta siirretty viikolla eteen päin ja vauvat syntyneet 40+3 ja 40+2...joten voipi olla et h-hetki on vasta joulukuussa! Elettäköön nyt nykyisen tiedon mukaan. :D

Tähän mennessä pahoinvointia ollut hieman, nukkumaan klo 20.00 ja vatsa TODELLA turvonnut (viikot 5+3). Äitiyshousut on ollut pakko jo laittaa jalkaan. Ekalta viikolla 10 ja toiselta viikolla 8.
 
Heippa taas!

Kävin tänään ultrassa ja vuodolle löytyi onneksi syy! Olen odottanut kaksosia ja nyt toinen pussi tyhjenee, toisesta löytyi hyvin aikaansa vastaava sikiö ja sydän löi just niinkuin pitääkin :heart: Eilen aamulla alkoi siis tulemaan ruskeaa tuhrua ja tuli vielä nyt aamullakin. Kätilö meinas et koska ollut alkuaan kaksoisraskaus on hormoonikin tosi korkea ja nyt tällä elävällä sikiöllä hyvät mahdollisuudet selvitä. Luonto tekee tehtävänsä niinkuin sen pitääkin.

Huoli oli yöllä iso ja onneksi varasin ultran eilen että pääsin rauhottamaan mieleni, kauhea olisi ollut oottaa yli kk NP ultraan. 45e oli pieni raha omasta mielenrauhasta!

Eli tämmöstä omaanapaa tälläkertaa! Tsemppiä kaikille "tuhruttelioille", toivotaan ettei ole vakavaa teilläkään!

Rv 8+1
 
Tervetuloa uudet ja onnea plussista! :flower:

Onni09, pahoittelut toisen pienokaisen menettämisestä mutta hienoa, että toisella kaikki hyvin!

E-V-A, Oikein mukavaa odotusta ja voihan hyvin! :wave:

Täällä ei ihmeempää taaskaan, kunhan kulutan aikaa... Mä kyllä tylsistyn totaalisesti vielä kotosalla, kun poika on niin pikkuinen, että ottaa vähintään kahden tunnin välein 1-2 h päikkärit. Eihän tätä tietysti kauaa kestä ja tuun varmaan vielä jossain vaiheessa itkemään, että eikö tuo perkules jo voisi levätä hetken! :LOL:

rv 8+2
 
Täällä ollut kokopäivän hyvä olo, ei mitään pahoinvointia edes puolen päivän jälkeen..Toivottavsti ei ole merkki mistään pahasta..?! :|
Tänään muutenkin se riivattu rv 5+2 jolloin meni viimeksi kesken..
Panikoin.. :ashamed: :ashamed: mutta ihmetyttää tämä näin "selvä" olo jota ei ole ollut viikkoon :|
Pitäisi koittaa olla iloinen että on hyvä olla, mutta nyt toivoisin että olis kauhea olo :eek:
Alamasu jotenkin outo, jotenkin tosi herkkä. Eilen illalla tuli lenkin jälkeen monta mojovaa repäisykipua.
 
Onni onneksi vuodon syy selvisi!! Vaikka ikävää tietysti ettei toinen pikkuinen jaksanut matkassa mukana :'( Uskon kuitenkin että tämä toinen on sitten sitäkin sisukkaampaa sorttia :heart:
Tuo on tietääkseni vallan yleistä että saattaa odottaa kaksosia joista toinen vuotaa pois ihan alkumetreillä!

Mä nukuin juuri melkein 2h päiväunet, eli väsyttää ihan mielettömästi |O Lisäksi tätä kuvotusta on näköjään koko päivän...on kyllä huono olo :x
Kumman paljon on vasemmalla puolella tänään nippaillut, nippaili ihan levätessäkin ja seistessä nippaa ja vihloo myös! Mitähän kummaa se on?! Olisiko alkio vasemmalla puolella? Sieltä ainakin munasolu irtosi ;)

Chira tiedän niin hyvin sun tunteesi :hug: Epäilyttäviä ajatuksia tulee minullekin silloin kun on hyvä olla! Mutta odotappas vaan niin huomena saattaa olla kahta karmeempi olo :whistle:
Näin ainakin mulla...vähän niinkuin jtnpvä parempi/huonompi!
Uskon että kaikki on hyvin :heart:


 
Mahtuisko tänne vielä yks marrasmasu? Eli plussasin vasta eilen :heart: , mutta viime viikolla sain jo haamuja. 22 vuotias olen kohta ja esikoinen ois kyseessä, ja mahdollinen synnytyssairaala TYKS. Mulla ollu aika piktät kierrot eli laskettu aika menis marraskuun loppupuolelle... Neuvolan sain 6.4, toivottavasti pikkuinen pysyy kyydissä! Suvussa paljon keskenmenoja...

Oireita ei hirveesti oo vielä ollu, muutakun kamalat finnit ja rasvanen tukka ja pms-oireet :kieh: (mitä mul ei yleensä oo). Nii, ja pikkasen nippailuja alavatsas. Pahaa oloa odotellessa...

Magda 5+ 0 ?
 
Jennyli niin se kätilökin sanoi että tosi yleistä että aluksi kaksi ja toinen ei selviydy alkua pitemmälle. Luultavasti mulla oli sama homma esikoista oottaessa koska hänellä on sellanen kolo häntäluun kohdalla ja monesti juuri siihen kohtaan koteloituu se toinen alkio. Siskollani on alkanut aikuisiällä samanlainen "kolo" märkimään ja siitä sanottiin että alunperin äitini oottaessa siskoani on ollut myös kaksi alkiota aluksi ja toinen koteloitunut häntäluunkohdalle. Äitilläni on kaksoispuoli joka tosin kuollut 2v, joten sieltä periytyy.

Ite en koe menettäneeni mitään, koska eihän siitä toisesta tiedä onko siellä pussissa alunperinkään ollut mitään elävää, ollaan tosi onnellisia että tämä toinen voi tosi hyvin :heart: ja mikä järkytys se olisikaan ollut saada tähän saumaan (ennestään 4 alle kouluikäistä ) kaksoset :eek: Mutta tottakai siitäkin shokista olisi selvitty =) Mutta nyt odotellaan yhtä marrasvauvaa :heart: Toistaiseksi meidän viimeistä vauvaa, tosin eihän sitäkään koskaan tiiä :p

E-V-Alle mukavaa odotusta joulukuisissa :xmas: Itse olin siellä 2007 kun kuopustani odotin.

Minäkin olen ollut kotiäitinä kohta 7 vuotta eli siitä asti kun toukokuussa 2002 esikoiseni sain =) Vaki työpaikka on ja odottaa ainakin vielä siihen että tämä vauva täyttää 3v.
 
Uskaltaudun nyt vihdoin ilmoittautua käytyäni varhaisultrassa. Laskettu aika olisi 5.11. Kokoa oli 16 mm. Naistenklinikalla olisi tarkoitus vauvelin syntyä. Vähän on vielä epätodellinen olo, kun ekaa odotan. Kauhean skeptinen olen myös ja odotan vaan, että tulee riskiviikot täyteen. Nyt on siis menossa 7+6. Aika helpolla olen toistaiseksi päässyt. Kamala väsymys on päällä, ruokahalu hieman kasvanut, turvotusta jonkin verran ja hieman kuvotusta, mutta muuten olen voinut ihan kivasti. Pari viikkoa sitten tuli ihan vähän verta, mutta onneksi se oli vaaraton juttu, kun nyt kaikki oli ok.
 
onni09 kiva että myös hyviä uutisia, varmaan helpotti mieltä, että ainakin yksi hyvässä kunnossa siellä kasvaa =)

Täällä ihan ok olo, viimeyönä heräsin aivan litimärkänä hiestä, enkä yleensä koskaan hikoile. Lakana oli ihan märkä, ja jhiukset niinku ois suihkusta tullut...
Vatsakipuja tulee silleen "kohtauksina" että sattuu kuin menkat, samalla voi oksettaa ja pyörryttää ja tosi heikko olo, sit menee ohi n 5 minuutissa.. ja aamulla ei ollut yhtään nälkä eikä paha olo.. ?! outoa.
Naama tullu täyteen näppylöitä, voi tosin johtua tupakan lopetuksestakin.. ja maha ei enää yhtä turvoksissa. Vieläkin röyhtäyttää koko ajan ja jos ei röyhtäse niin tulee tosi huono olo.. inhottavaa...
valvonu viime yön niin ihan sekasin, paree mennä pötkölleen vähäks aikaa.

tupuna21 & kullanmuru 6+3 :heart:
 
Heippa kaikille! :wave:

Onpahan ollut taas ihana auringonpaiste tänään. Samoilin aamulla metsässä koirien kanssa (2 kpl) ja totesin kauhukseni, että olin hetkessä aivan puhki. Läähätin vaan mäkien puolessa välissä. Pistän tämänkin sitten raskauden piikkiin. ;)

Nyt laskeuduin töihin taas iltavuoroilemaan ja kerroin sitten samalla toiselle "ulkopuoliselle" tästä tilanteestamme. Koen, että on hyvä, että läheisin työkaveri tietää asiasta. Ihan vaikka vaan sen takia, että me joudumme tarvittaessa keskenämme sumplimaan työvuoromme. Eikä sitten ihmettele, miksen mä tee koskaan mitään raskaampien tavaroiden siirtelyjä... Mulla on vähän ikävä tilanne täällä töissä siinä mielessä, että työsopimus on katkolla ensi kuun lopussa. Pelkään, että jos täällä tietäisivät mun tilanteeni, sopimus ei jatkuisi. Sen takia aion pitää asian salassa ainakin vielä reilun kuukauden...

Tänään ollut taas vähän oireettomampi päivä. Aamulla jouduin ihan hypistelemään rintojani, että onhan ne vielä kipeät, onhan?! :ashamed: :LOL: Tosin keskivartalon turvotus ei näköjään katoa mihinkään ja väsymys on edelleen todella ikävää, taas iltapäivästä alkaen olen vain haukotellut.

Niin ja terve taas kaikille uusille! :wave:


Countdown jatkuu: Enää 9 päivää raskauden keston määritykseen! :D
 
Täällä vietetty mukava aamupäivä vanhan koulukaverini seurassa :heart:

Ruskeaa tuhruttelen edelleen, ja murehdin ja odotan jos vaikka kipuja tulee.. En toki toivo, mutta tämä olomieli...

Onni09 harmittelut menetyksestä ja ihana kuulla että tulokkaalla kaikki kunnossa :hug:

Jatkellaan... :wave:
 
Ja tuhruttelijoille suurensuuri tsemppi- :hug: !

Mä itse varmaan kiipeilisin seinille, jos tulis tippakin jotain punaiseen viittaavaa. Johtuen varmaan siitäkin, että viimeks sitä lajia allekirjoittaneelta on näkynyt joulukuussa muutenkaan... :/ Siksi mä epäilenkin, että vaikka tämä meniskin kesken, ei vuotais kyllä itsestään pihalle. Mun kroppa on vaan haluton antamaan mitään ulos vapaaehtoisesti... :(
 
tervetuloa uusille tulokkaille.. :) meitähän on jo monta.. :) paljon tarrasukkia kaikille matkana mukaan.. :)

:hug: kaikille tuhruttelijoille..

Onni09 harmi menetyksestä, mut toisella kaik hyvin.. :) :hug:

omaa napaa.. väsymystä..väsymystä..
 
Täällä kans yksi päikkäreiden ottaja.... 3 tuntia :LOL:

Ja harmittaa kun meni tuo iltapäiväaurinko ohi, mutta lähdetään nyt pikaiseen käymään ulkona, että saadaan vähän raitista ilmaa. Ihan mielenkiintoista huomenna mennä hammaslääkäriin viisivuotiaan kanssa, kaksi reikää oli :| Hirmu tappelu aina sen hampaiden pesun kanssa ja takahampaat tulee aina sutastua hyvin nopeasti. Mutta takuulla antaa pestä hampaat, kun on käyty kerran hammaslääkärin pakeilla...
Esikon kanssa ei ole ikinä ollut mitään ongelmaa, se oikein tykkää hampaiden pesusta ja tykkää harjata pitkään ja hartaasti ja hampaat onkin loistavassa kunnossa.

Saas nähdä miten huomenna käy, päästäänkö puudutuspiikkiä pidemmälle...
Mutta nyt pitää mennä sinne pihalle, jos meinaa ehtiä!
 
hömpänpömppä
viikot 7+2

Ei mitään erikoisempaa, tosin huoli on edelleen kova. Ei sillä että olisi mitään tuntemuksia mutta kun noita teidän juttuja lukee tulee semmonen olo :ashamed:
 
onni09 hienoa että vuodon syy selvisi ja toinen masukki voi hyvin :hug:

Tää päivä on nyt iltaa vasten ollut ohan kamala kun etoo niin paljon ja väsyttää ihan kokoajan.

Onkos muilla mitää mielitekoja?mulla ne vaihtelee lähes päivittäin.Tänäänkin rupes tekee mieli banaani jogurttia mutta kun rupesin sitä syömään ni se rupes tekee nii pahaa että piti loput antaa muksuille.Kaikkee suolasta tekee kanssa kovasti mieli.

kaikille tuhruttelijoille :hug:


 
Iltaa. Kävin sitten kirpparilla, ja matkaan tarttui yksi ihana odotusfarkkuhame ja kokomekko, kesää ajatellen... en siis aio keskenmenon pelon vaikuttaa tähän odotukseen, vaikka se toki taustalla kummittelee kokoajan, kun edellisestä vasta se 4 kk. Eli eteenpäin mennään päivä kerrallaan, ja uskallan vähän ajatella tulevaakin...

Mieliteoista sen verran, että viikko sitten teki mieli joko alkoholitonta sidukkaa tai sitten keltaista fantaa, ja fantaa join sitten ison pullollisen...

Suuta kuivaa vähänväliä ja janottaa...
 
Mulla kans noita mielitekoja.. jotain tekee mieli mut siten kun ostaa ja syö niin yök.. ei se olekaan hyvää :D Täl hetkel tekis mieli muikkuja :whistle:

Ihan alussa mulla oli nakssa jatkuva jano.. koko ajan sai juoda.. muut oireet alkaakin väistymään melkein kokonaan.. väsymys on vielä + jos ei syö 2h välein niin tulee huono olo.. tuntuu että tässä ois tullutkin varmaan jo pari-3 kiloa lisää.. :snotty:
 
Mielitekoina tähän mennessä lähinnä hedelmät. Paitsi tänään: ruisleipä, meetwursti ja venäläiset suolakurkut. :D
Muutenkin tuntuu, ettei kerralla voi syödä kovin paljoa. Muuten alkaa se kaamea röyhtäily ja takaisinpäin tyrkkiminen. Niinkuin esimerkiksi tänään noitten metukkavoileipien kanssa. :x Janottaa kyllä koko ajan ja kokiksen vieroituksen olen aloittanut surullisin mielin. Yritän kääntää himoni puolihuomaamatta jaffaan. Tosin nykyään taitaakin olla vesi, kun maistuu parhaiten. Niin ja maidon juomista olen alkanut opetella taas uudelleen, ainakin ruokajuomana.

Muutamana päivänä tuntunut aivastaessa aivan kaamea kipu alavatsassa oikealla puolella. Meinasi tänäänkin autoillessa pistää ihan kaksinkerroin, hyvä etten ollut ojassa. Ja muutenkin eniten vatsatuntemuksia tulee autoillessa. Jotenkin se istuma-asento ei kai oo hyvä...
 
heips! Mahtuuko mukaan yksi uudelle ja kokemattomalle matkalle lähtevä odottaja! :p
viikkoja on menossa 6+6 ja LA:eek:lis 12.11.. ja esikoista odotellaan..

Kyselisin näin alkuun ootteko muut mammat mittailleet lämpöjä alkuraskauden aikana? kun mulla on pieni,suureneva huoli siitä kun alussa mulla oli lämpö koko ajan vähän koholla 36,6-37 astetta ja nyt ihan parin päivän aikana ollu jopa alilämpöä..jopa 35 astetta :ashamed:
kiitän ja kumarran jo etukäteen tulleista kommenteista :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja sarppa1987:
heips! Mahtuuko mukaan yksi uudelle ja kokemattomalle matkalle lähtevä odottaja! :p
viikkoja on menossa 6+6 ja LA:eek:lis 12.11.. ja esikoista odotellaan..

Kyselisin näin alkuun ootteko muut mammat mittailleet lämpöjä alkuraskauden aikana? kun mulla on pieni,suureneva huoli siitä kun alussa mulla oli lämpö koko ajan vähän koholla 36,6-37 astetta ja nyt ihan parin päivän aikana ollu jopa alilämpöä..jopa 35 astetta :ashamed:
kiitän ja kumarran jo etukäteen tulleista kommenteista :hug:
mulla on lämpö ollut koko tän alkuraskauden ajan ihan normaali 36.7 ja välillä vähän vähemmän.

 

Yhteistyössä