Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

Iltapäivää!

Pomppiva Pallokala sun miehes toinen veli asuu meillä |O Ei mitään kykyä ajatella asioita ja mulla jokainen päivä alkaa hepuleilla siitä, kun herra tekee leipää ja ne murut on siinä lattialla jumalauta minun paljaiden varpaideni alla, voi |O |O |O

Selkä on täällä vähemmän kipeä, jospa se sitten vaan kuuluu asiaan..
Tosin jotain vaaleanruskeaa tuli paperiin aamulla, meinasi polvet mennä veteliksi jo.

Täällä kans pahoinvoinnittomana ja kauhealla ruokahalulla mennään. Voisin syödä ja syödä, mutta kun en saa. Tonnikala varsinkin huutaa minulle kaapista koko ajan. Taas :D

Maniokki minulla jatkuu kotiäitiys, kohta viisi vuotta takana ja toivottavasti ainakin kolme edessä =)

Hömpänpömppä PALJON ONNEA!!!


Mimmikki81 :hug: Suuret pahoitteluni :(
Heinämassu82:n tekstistä saa kyllä todella surullista tietoa, noinko moni tosiaan päättyy kesken.. :( Aika kurjaa :( Toivottavasti sinulla ( ja meillä kaikilla! ) jatkuisi raskaus loppuun asti ja saataisi ne ihanat nyytit kainaloon :heart:

Palelee ja väsyttää ( onneksi edes jotain :D ) 7+4
 
varanikki : ikävä kyllä, lähes kaikki pinot missä olen käynyt tilannetta katsomassa näyttävät tältä : noin 120 odottajaa aluksi, ja näistä noin 15-20 raskautta päättyy keskenmenoon :snotty: :'( alussa kun asioille ei voi mitään edes tehdä, niin tämä on vain tätä odottelua että miten käy.
 
Heipat kaikille!

Valtavasti tullut tekstiä viikonlopun aikana! Harmi vaan, että surullisiakin uutisia. Voimia keskenmenon saaneille! :hug: Ja taaperotx4:lle voimia äidin kanssa.

Kävin siinä alkuraskauden ultrassa perjantaina yksityisellä. Ja se kustansi vähän päälle 90 euroa, kun kelakorvaus lasketaan heti pois. Niin ja ultrassa kaikki oli hyvin. Siellä pikkuinen sydän löi ja sikiö oli 14mm pitkä. Ja sillä oli jo pienet käsien ja jalkojen alut.. Että uskalsin tänään tilata neuvolan ja jopa np-ultran. Treella saa valita kahdesta vaihtoehdosta: seerumiseula+np-ultra tai sitte pelkkä ultra hieman myöhemmin. Otin ekan vaihtoehdon, mutta harkitsen vielä. Saahan sen peruttua tarvittaessa.


8+1
 
Ninnuli Mulla on tiedossa myös viikonloppu milloin on ainoa hedelmöittymisen mahdollisuus. Ja sit perjantaina olin ultrassa niin lääkäritäti sanoi viikkoja silloin olevan 5+5 eli eikös nyt sit tänään olisi 6+1...? Mä oon ihan jo ulapalla näistä.. :ashamed: :whistle: Ja kuitenkin se LA pysyi 16.11...

Mut päätin laskea sen lääkäritädin mukaan kun se myös määritteli sitä hedelmöitys ajankohtaa ja se sattu juuri oikein.. Nyt mä taidan jo puhua ihan sekoja.. :ashamed: Ei enää pysy perässä.. Mut pääasia nyt kuitenkin on, että raskaana ollaan ja kaikki hyvin (ja toivottavasti tulee olemaankin) !! :D
 
Ihana masu taaperot

Nyt on niin huono olo ettei tiedä minne päänsä täällä töissä työntäis. Kaikki hajut, mielikuvat ja maut oksettaa. Hammastenpesu on ihan mahdotonta ja kosketusta en kestä ollenkaan. Mitenhän tästä selviää...

Siskon juhlaviikonloppu on takana ja päätin paljastaa siskolle raskauden, niin pystyi salaa tuomaan mulle maljat alkoholittomana ja pääsin ilman suurempia selittelyjä lähtemään aikaisemmin -no yhdeltä yöllä- nukkumaan. Hauskin oli tilanne ravintolassa, kun pyysin salaa baarissa jotain alkoholin näköistä alkoholitonta viinilasiin. Kovasti tarjoilija onnitteli alkoholittoman "valkoviinin" ojentaessaan :D
 
kieku Onko noi vaihtoehdot siis silloin n. viikoilla 10-14 tehtävät ja sitten noiden lisäksi vielä rakenneultra? Eli kaksi ultraa? Jostain kun luin, että Tampereella olis kaikenkaikkiaan 2 ultraa ja yritin Tampereen sivuilta katsoa, mutta ei mun ymmärrys riittänyt :ashamed:

Olivia 6+1
 
Pomppiva pallokala mä pidän "päiväkirjaa" raskausajastani johon aina merkkaan viikot ja oireet ja kaikki erityiset jutut mistä voi olla hyötyä, ja totta voin tulevia raskauksiani sit verrata tähän ekaan :D oonkohan ihan hömppä :LOL:

heinämassu johan sait pelkoa lietsottua, nyt siis ei ois kumma vaikka puolet tästäkin pinosta putoaa... apua, tulen ihan hysteeriseksi!!!!

Mulla ei nimittäin oireita vieläkään juur yhtään, rintojen arkuus ja syöminen syöminen syöminen ainoat oireet. Ja tänään koko päivän sattunu mahaan, mut erilailla kuin ennen; ei menkkamaista kipua vaan sellanen tunne niinkuin mua ois potkastu mahaan hetki sitten.. Tai ei niin kova tunne mut tämmönen ihme särky.. apuva :eek: vai ehkä turhaan panikoin..

Ja VIELÄKIN 6+1.... matelee tää aika =)
 
Pahoittelut tupuna21 :ashamed:

Ei mun ollut tarkoitus pelkoa lietsoa, toin vain julki tämän ikävän tosiasian että keskenmeot on tosi yleisiä. Ekan keskenmenneen kohdalla en voinut kuvitellakkaan että juuri minun kohdalle sattuisi mitään, mutta niinpä vaan sattui :snotty: sillon olin melkein viimeisiä huonojen uutisten saajia, ja muistan kuinka luin aiempia juttuja kun toiset saivat huonoja uutisia. Kovasti kävi miettimään, että entäs jos--mutta en silti osannut varautua että niin voisi käydä. Enpä tiedä olisiko se sitä tuskaa poistanut vaikka olisin ollutkin varuillani.

Mutta nyt häntä pystyyn kaikilla :heart: pitää nauttia juuri tästä hetkestä--tässä ja nyt. Kaikilla meillä kasvaa sisällä pieni ihme :heart: päivä kerrallaan varovaisesti eteenpäin vaan kaikki =) :flower:

Heinis ja toukka, rv 5+ jotain
 
Alkuperäinen kirjoittaja taaperotx4:


mun maha on jo kauhee pallo,voiko toi kaikki olla pelkkää turvotusta :eek:

Mul on kans tollasta ihan järkyttävän isoa turvotusta, ihan puolueettomasti katsoin eilen illalla ja kyllä olisin veikannut rv 23 tai jotain jos olisin ulkopuolinen ollut. En tajua mitä sinne on niin varastoitunut, ilmaa vai? :LOL:
 
Nyt taas törkeesti omaa napaa (en ehtinyt lukea kirjoituksia)

eli kävin tänään siellä ultrassa. Nätti ruskuais(raskaus)pussi näkyi, mutta ei sykettä eikä gyne ollut varma onko siellä elämää. Huomenna meen mittauttamaan hcg:n ja sitten to uudestaan ultraan. Nyt gyne "pelotti" sillä, että jos to ei näy mitään merkkejä, niin tehdään tyyliin kaavinta?? Mutta eikö ole aika varhaista miettiä niitä sydämen lyöntejä, kun viikoja tänään maksimissaan vasta 5+6? Mitä jos se keskeytys tehdään ihan turhaan? :eek: Gyne sanoikin, että jos en olisi lähdössä reissuun, tilannetta seurattaisiin parin viikon päästä uudestaan.. Enhän mää voi antaa tehdä sille pienelle mitään, jos ei voida olla sata varmoja onko siellä ketään... :'( :'( Tietääkö kukaan miten hcg käyttäytyy tuulimunaraskaudessa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heinämassu82:
Pahoittelut tupuna21 :ashamed:

Ei mun ollut tarkoitus pelkoa lietsoa, toin vain julki tämän ikävän tosiasian että keskenmeot on tosi yleisiä.

Heinis ja toukka, rv 5+ jotain
Mä oon tehnyt ton saman huomion, aina tippuu 10-20/pino niin ikävää kuin se onkin. se on se 10-15% mitä tilastotkin väittävät. Mutta siinä täytyy muistaa että pinoon jää se suurinpiirtein 90-110 odottajaa joka taas on tosi paljon sekin!

Mulla on aika luottavainen olo tän raskauden suhteen mutta se voi johtua siitäkin että osaan ajatella myös niin että jos menee kesken niin sitten vaan yrittämään seuraavaa. Niin kylmältä kuin se ehkä joistakin kuulostaa, mutta uskon että jossain vaiheessa me saadaan toinen lapsi ja se on toivottavasti tänä vuonna mutta uskoisin että joskus ensi vuonna viimeistään jos tämän ei ole tarkoitettu kestävän.

Terv. Mamacita- ja takana abortti -03, km -05, tm -07 ja poika -08
(kaikkien välissä ehkäisyä)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alisa84:
Nyt taas törkeesti omaa napaa (en ehtinyt lukea kirjoituksia)

eli kävin tänään siellä ultrassa. Nätti ruskuais(raskaus)pussi näkyi, mutta ei sykettä eikä gyne ollut varma onko siellä elämää. Huomenna meen mittauttamaan hcg:n ja sitten to uudestaan ultraan. Nyt gyne "pelotti" sillä, että jos to ei näy mitään merkkejä, niin tehdään tyyliin kaavinta?? Mutta eikö ole aika varhaista miettiä niitä sydämen lyöntejä, kun viikoja tänään maksimissaan vasta 5+6? Mitä jos se keskeytys tehdään ihan turhaan? :eek: Gyne sanoikin, että jos en olisi lähdössä reissuun, tilannetta seurattaisiin parin viikon päästä uudestaan.. Enhän mää voi antaa tehdä sille pienelle mitään, jos ei voida olla sata varmoja onko siellä ketään... :'( :'( Tietääkö kukaan miten hcg käyttäytyy tuulimunaraskaudessa?
Mulla oli hcg 127 tuulimunassa kun vuoto alkoi. En tiedä tosin oliko ollut korkeampi, kehohan kuitenkin luulee että sekin on normaali raskaus ja toimii sen mukaan. Kauan se sun reissu kesti? Kai se syke näkyy jo torstaina kuitenkin kun silloin on 6+2? Tai hmm. ehkä se on siinä ja siinä, mulla näkyi tolloin.

Aika hätäsesti kuitenkin on antanut vaihtoehtoja kun kuitenkin nyt on alle 6 viikkoa eikä silloin yleensä odotetakaan näkyvän sykettä
:eek:
 
Heippa!
Mäkin voisin tänne pompata nyt uutena. Tein testin vajaa tunti sitten ja plussahan sieltä pärähti heti. Vaikka olinkin niin epäilevällä kannalla.
LA on 26. tai 27.11 ja kolmas olisi tulossa. :heart:
 
Kumkvatti Ihanaa, onnea kovasti ja tervetuloa :hug:

alisa84 No ompa outoa että tuolla lailla pelottelee? :/ Eihän noilla viikoilla voi mitenkään vielä sykettä olla. Mutta jokatapaukses pidetään peukkuja siihen hcg:n mittaukseen ja uuteen ultraan! :hug:

taaperox4 :D No on sulla vatsaa, ihan kuin pidemmällä olisit. Mutta eikähän se ole vielä turvotusta kuitenkin. Eihän se kohtu voisi vielä millään olla noilla viikoilla korkealla vaikka olisikin kaksi matkustajaa. Eikös se ole rv.12 vasta häpyluun yläpuolella? Mutta ei muutakuin äippähousut jalkaan =)

röhkypossu :LOL: :LOL: :snotty: :D no teillä on yöllä äxöniä ;) =)


Omaan napaan ei mitään ihmeellistä. Hieman huono olo on ja juilintaa tuntuu kokoajan alamassulla.

ps. Kiva kun tämä pino on näin aktiivinen

 
Alisa83: Nyt kuulostaa kyllä tosi hätäseltä sun lekuris! :eek:
Eihän sulla ole mitään vuotoja? Siis sillai "hätää" matkan suhteen, muuta kuin katsot vähän mitä pistät suuhun?
Mun kaveri kävi rv 5+ jotain eikä löytynyt sykettä, syke löytyi sitten kuitenkin 6+5. JOS nyt olisi niin huono tuuri että olisi tuulimunaraskaus sinun kohdallasi, niin eikö sen lääkkeellisen tyhjennyksen voi tehdä ennen rv 9? Eli jos sykettä ei edelleen matkan jälkeen löytyisi, niin sitten olisi syytä ajatella tuota lääkkeellistä tyhjennystä tms. Jos lääkäri meinaisi että olisi nyt mahdollinen tuulimuna ja menisi kesken matkan aikana, niin yhtä hyvin matkan aikana voi mennä normaalikin raskaus kesken. Minä sinuna nyt kieltäytyisin lääkärin ehdotuksesta, vaikka syke ei näkyisi vielä torstaina. Kuulostaa vaan niin jotenkin hätäseltä touhulta. :/

Kannatan kerhoa! Kuka perustaa vai perustanko minä sen? :D

Mulla alkoi taas pahoinvointi puolen päivän aikaan ja loppui joku aika sitten. Ihan uutta tällainen päiväpahoinvointi :x
 
No viime raskaudessa mulla rupes masu näkymään noin rv 10 ja koskaan aikasemmin en muista että ois alussa noin isoo ollut..ja niitä potkuilta tuntuvia tuntuu lähes päivittäin ja sitten tuo paineen tunne on välillä aika sietämätöntä.

Voishan se kerhon perustaa kuka vaan osaa!!

Täällä pahoinvointi alkaa heti kun herään ja loppuu kun meen nukkumaan ja aamulla taas sama homma.

Alisa84 toivotaan että kaikki ois masussa hyvin,pidän peukkuja sulle :hug:

 
Iso hali keskenmenneille.

Yritin tänään varailla neuvolaan aikaan, mutta terveydenhoitaja ottaa puheluita vastaan vain tunnin päivässä, joten kokeilen taas heti huomenna uudestaan, koska tänään puhelin/ajanvarausaika oli jo ohi kun muistin soittamisen.

Itselläni ei ole alkanut vieläkään pahoinvointi, joten se on alkanut vähän huolettamaan. Mulla on kuitenkin edelleen alkuraskaudesta alkaen aikamoinen närästys. Nännit ovat myös arat ja usein menkkamaisia tuntemuksia. Onks noi menkkamaiset tuntemukset normaaleja plussauksen jälkeen?

Mitkä keinot olette huomanneet hyviksi tai toimiviksi pahoinvoinnissa?
 
Minäkin käyn ajoittain katsomassa tuolla syyskuisten pinossa jossa itsekin siis hetken olin ja sielä on nyt 11 menetyksen kokenutta :ashamed:
Vaikka kurjalta tuntuukin niin onhan se ikävä tosiasia että osalla matka päättyy vaikka kenenkään kohdalle ei sitä toivoisi!
Olenkin sitä mieltä että ei kannattaisi lukea noita menetystarinoita sillä niistä saa tällainen alkuraskauden tunnekohuissa myllertävä vaan lisää huolen aihetta :whistle:
Vaikka km kummittelee omissakin ajatuksissa niin päivä kerrallaan menen eteenpäin...jotenkin sitä vaan yrittää tsempata itseensä ettei niin ikävästi kävisi 2 kertaa peräkkäin!!
Haluan uskoa ja toivoa että kaikki olisi nyt hyvin :heart:

Alisa minä oon kans vähän hämmentynyt sun lääkärin hätäisyydestä :eek: Eihän ne sykkeet todellakaan vielä välttämättä näy!! Mun ystävällä näkyi rv 6+3!
Lisäksi ihmettelen myös sitä miksi hän kaavinnasta puhui koska nykyään alkuraskauden keskeytykset tehdään melkein lääkkeellisesti?!
Kylläpä sinulla nyt on tämän asian kanssa huolta :ashamed: uskon kuitenkin että tämän 'vaikean' alun jalkeen kaikki menee loppuun asti hyvin ja saatte pienen marraskuussa syliin :hug: :heart:
En minäkään kyllä suinpäin kaavintaan lähtis näillä viikoilla!! :eek: oli sitten mikä reissu hyvänsä edessä!!

Täällä on voitu tänään aikas pahoin :x Kehityskeskustelusta selvisin kuitenkin kunnialla ;) Enkä kertonut työnantajalle vielä mitään, varmemmille viikoille täytyy ensin päästä!!
Verenpaineet on välillä tosi alhaalla ja meinaa kyllä vintti pimetä välillä ihan kokonaan :eek: Tällaista mulla ei ollut ollenkaan edellisessä joka siis päätyi km!
V.vuoto on tosi vetistä ja sitä lirahtelun tunnetta on edelleen :whistle: Välillä sitä kyllä miettii että mitäköhän sieltä vuotaa...jopa hermostuttaakin :/
Niitä menkkamaisia kipuja ei oo ollut nyt useampaan päivään mutta tänään on ollut kyllä vihlaisuja useamman kerran.

Nyt valmistautumaan unille :wave:
 
röhkypossu Illan parhaat naurut sun unistas, kiitos niistä. :LOL:

Täällä on tänään tehty remonttia lumipyryn kunniaksi. Aina vähänkin enemmän ponnistusta vaativissa hommissa alkoi masussa kipristellä ja mies ryntäsi hätiin. Suloinen... :heart: Eilenillalla onnistuin ilmeisesti masuasukkini suututtamaan syömällä aivan liikaa ja siihen kaiken huipennukseksi ahmin vielä lihapiirakan kaikilla täytteillä, jonka ansiosta olinkin hetken kaksinkerroin ja heti perään halailemassa vessanpyttyä. Lihapiirakat pannassa meillä siis tästä eteenpäin. :)

E-V-A Mä tosiaan tein kanssa aluksi kohtalaisen useita (siis ei ihan yhden käden sormet riitä ) hailukoita raskaustestejä. Tänään päätin, että samalla kun haen panadolia apteekista, ostan vielä sen yhden "kunnon" testin. Ja malttamattomana siihen samantien pissinkin ja sieltä pätkähti kymmenen kertaa kontrolliviivaa tummempi testiviiva. Mä oon siis selitellyt nyt niitä hailukoitani sillä, että olin niin kovin alussa. Ja ensimmäisen testin tein siis noin rv3, ehkä. Ja nyt lopetan sen testailun, lupaan kautta kiven ja kannon. :ashamed:

Tänään kävimme miehen kanssa katsomassa maailman ihaninta alle viikon ikäistä parhaan ystäväni poikaa ja saimme iloisena yllätyksenä pyynnön ryhtyä kummeiksi. :heart: Hyvä, ettei itku tirahtanut siinäkin tilanteessa. Tämä ystäväni on minun ja mieheni lisäksi tällä hetkellä ainoa, joka tietää positiivisesta tilanteestamme. Tämäkin vain siitä syystä, että tiesi mun olevan hakeutumassa hoitoon pco:n tiimoilta ja kun aiheesta kyseli, en halunnut valehdellakaan. Ja onhan se kiva, että on yksi "konkari", jonka kanssa voi jutella. :D

Mukavaa viikonjatkoa kaikille, hyvää vointia ja suurensuuri :hug: kaikille sitä tarvitseville!
 
Kerho perustettu! :wave:

Kai se on ihan sama kuka sen perustaa? Joten nyt se on tehty nimellä *marraskuiset 2009*.

Salasanan saa minulta yv:llä :) Vissiin tarvii sillä ensin kirjautua sisään ja sen jälkeen täyttää jäsenkaavake? Ja sitten mun täytyy hyväksyä se, niin pääsee kirjoittelemaan :)
 

Yhteistyössä