Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

Varovasti minäkin mukaan...laskurin mukaan laskettu aika 17.11. vaikkakin testin tein vasta tällä viikolla ja plussaa näytti.
=)
Ikää mulla 42 ja miehellä 45...aikaisemmat lapset 16 ja 13...että uuden edessä taas kerran.
Jännittää ja innostaa, että vielä onnistuttiin. :D
 
Pääseks mukaan?????? Ajattelin ensin oottaa siihen saakka, kun oon ultrassa käyny, mutta ens sit tietenkään malttanu:D Mun laskettu aika on 8.11.
Mä oon koko tän raskausajan ( erityisesti tällä viikolla) ollu todella kiukkunen. Kaikki asiat VITUTTAA! -_- ja tuntuu, että pahemmaks menee.... Varsinkin toi mun mies ärsyttää mua ilman mitään syytä:D oon hirviö:( Eikä tähän kiukkuun auta oikein mikään, ei, vaikka kävis monen kilometrin lenkilläkin. Aina joku asia alkaa ärsyttää, ihan ku pms, mutta sata kertaa pahempi!
 
:hug: kaikille menetyksen kokeneille, niin väärin :'(

Joku kyseli seksiasioista. Mulla ei oikeastaan tässä alussa ole mitään pelkoja ollut, mutta esikoista odottaessa mulla keskivaiheilla monta kuukautta tuli kauhea olo seksin aikana, teki aina mieli jättää hommat kesken kun tuntui niinkuin tekisi jotain väärin ja jotain voisi sattua :ashamed:

Mä luulen, että mulla pahoinvointi alkaa kunnolla ihan lähipäivinä. Eilen miehellä oli kova krapula ja jouduin yksin käydä kaupassa. Juoksin käytävät läpi ja keräsin vaan jotain kärryyn kun etovuus oli niin kova. Tänään on pitänyt ihan pysähtyä kesken syönnin kun on alkanut jo tuntumaan, että yrjö oikeesti tulee, mutta ei sittenkään. Onneksi mies on tytön kanssa reissussa tänään niin oon nuokkunut sohvalla koko päivän. :x

Mä oon taas paremmalla tuulella kun on tullut niin huono olo =) Tuntuu, että muutaman päivän kestänyt epätoivo on ohi ja voin taas "nauttia" raskaudesta.

 
Pahoitteluni keskenmenneille! :hug:

[/b]Aamukastetta mulla ei ainakaan kummempaa turvotusta ole vaikka viides raskaus kyseessä, normaalisti menee tiukat farkut jalkaan.. :D Eihän mulla juuri muutenkaan noita oireita mutta eihän niitä kaikilla olekaan...

Väsy vetämätön olo ja mun tartteis huomiseks mukamas vielä kattoo ja laputtaa kirppari kamat, juuri mitään ei valmiina, hitto että oon saamaton |O ja taidankin miesten viekkuun mennä vähä hakee voimia ku menivät just päikyille..
;)
 
Ninnuli Voi kiitos sulle :hug: en sitten oo ainut jonka vatsan alue on lähes sama kuin oli ennen plussaakin. Lohduttavaa tietää että jollain muullakin on niin vaikka tiedänkin että joka raskaus on erilainen. Mulla on kaksi lasta mutta tämä on mun viides raskaus ja jokainen on totisesti ollut erilainen, mutta ei se huolta vähennä kun vauva on toiveissa.

Varanikki Ihan varmasti on asiaan kuuluvaa. Kohtu se sielä venyy ja paukkuu :hug: Mulla kirveltää alamassua ja on sellainen lievä menkkatunne sielä kokoajan. Vain välillä lähtee pois. Välillä myös juilii selkää tai vain toisen pakaran yläpuolelta. Eikähän kaikki nuo ole ihan normaaleja.

miina5 Mä oon kans aivan hermo |O ei voi mitään mut ketuttaa niin pirusti kaikki asiat vaikka mikään ei hullusti olekkaan. Mutta tiedän tämän kuuluvan asiaan, menee aikanaan ohitse. =)

Äippävm-66 Mahtavaa. Hienoa :heart: Taitaa tulevat sisarukset olla innoissaan uudesta tulokkaasta vai oletteko vielä kertoneet?

Täällä on alkanut kuvotus:) Jeeee!!!! Ja väsymys. Tänäänkin nukuin 2,5 h päikkäreitä, yöunet oli 10h ja nyt vaan haukotuttaa...onneksi nuo lapset molemmat nukkuu päikkyjä niin saa levättyä itekkin kun tää väsymys on aika lamaannuttavaa. Sitten mua on alkanut närästämään:0 Miten se voi olla mahd. joo näin alussa? Ei se voi muusta johtua kun tästä raskaudesta koska mua ei ikinä närästä. Ainoastaan silloin kun olen ollut raskaana. Muilla? Huimausta on alkanut tulemaan myös. Monesti silloin pimenee kun nousee ylös. Tässähän ei ole enää häivääkään oireettomuudesta:D Hyvä niin:)

keskenmenon saaneille voima :hug: !!

Voitko taivaan isä äitiä lohduttaa,
pyyhkiä kyyneleet hiljaa pois?
Voitko isän olkaa taputtaa,
ettei niin kumarassa hän ois?
Kerro heille taivaan isä,
etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan.
Kerro että jotkut lapset taivaassa niin rakkaita luojalleen on,
ettei heitä malttaisi millään antaa pois.

Haituvapeite

Tiedän, että sinäkin halusit
olla osa meitä.
Olla rakastettu, pieni ja avuton.
Minäkin halusin sinua rakastaa, pitää pientä.
Ikuisesti, rakkaudesta tullut ihmisen taimi.
Keneksi olisit kasvanut,
keneksi minut muuttanut?

En saanut sinua pitää, en käsissäni.
Mielessäni sinut pidän; siellä sinä elät vieläkin.

Yritän unohtaa ja lähetän mietteeni ylös,
suoraan sinun haituvapeitteellesi.
Mutta vartaloni tietää sen tuskan yhä;
luopumisen tuskan, surun syvän.

Olen niin pahoillanne. Tulkaahan rakkaat kertomaan jos ja kun uudelleen onnistutte raskautumaan. Kyllä kaikki vielä järjestyy. Nyt vaan pitää itkeä. Ajan kanssa helpottaa :hug: Mua nämä runot lohdutti kun sain km:n, toivottavasti ne tuo lohtua teillekkin.
:hug:
 
Murgu ja MannaHari, pahoitteluni :hug:

Täällä myös hermot kireällä ja mieshän siinä saa kärsiä. Kaikki asiat ärsyttää todella paljon, jatkuvaa raivoamista :kieh: Rinnat edelleen todella arat ja paisuneet. Mahan turvotus hieman vähentynyt, onneksi. Nyt parina iltana tullut yhtäkkiä todella kylmä, edes peiton alla villasukat jalassa ei ole lämmin :(

Niin ja tervetuloa uudet :heart:
 
murgu ja mannahari paljon voimia teille,tuollaiset uutiset on niin ikäviä :hug:

Täällä on koko päivän väsyttänyt ihan kauheasti.Eilen illallakin nukahdin melkei tähän koneen äärelle kun oon sitä äiti juttua koittanu selvittää kun edelleenkään en ole hänestä mitään kuullut, no veli ainaski sano menevänsä käymää kattoo tänää jos se oiski kotona mutta jos ei ni sitte hän menee käymää poliisilaitoksella.

 
Nyt olen miettinyt tällaista tässä pari päivää. Mies käy kuntosalilla ja syö proteiinivalmisteiden tapaisia valmisteita lihasten kasvattamiseen. En tiedä tarkalleen tuotteiden sisältöä. Purnukat ovat kyllä tuolla keittiössä. Olen alkanut pelätä, että jospa ne vaikuttavat vauvaan vaikka hän aloittikin niiden käytön vasta hedelmöittymisen jälkeen. Eli voiko sperma (jossa noita jäämiä tietenkin on) vaikuttaa sikiöön?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnatar:
Nyt olen miettinyt tällaista tässä pari päivää. Mies käy kuntosalilla ja syö proteiinivalmisteiden tapaisia valmisteita lihasten kasvattamiseen. En tiedä tarkalleen tuotteiden sisältöä. Purnukat ovat kyllä tuolla keittiössä. Olen alkanut pelätä, että jospa ne vaikuttavat vauvaan vaikka hän aloittikin niiden käytön vasta hedelmöittymisen jälkeen. Eli voiko sperma (jossa noita jäämiä tietenkin on) vaikuttaa sikiöön?
Eikös noissa valmisteissa löytyisi käyttöohjetta? Niissähän yleensä lukee jos ei suositella raskauden aikana.

 
Taaperotx4, toivotaan että äitisi löytyy kunnossa.

aamukastetta, olettaisin että on asiaankuuluvaa tuo massun puoli, mutta tämä selkäsärky on minulle uutta. Tai sitten aika on kullannut muistot ja unohtunut edellisistä raskauksista.
Tippa tuli linssiin noista koskettavista runoista jotka laitoit.

Edelleen odottelen edes pienintä pahoinvointia.. Kylmä mulla kyllä on aina, jonka täysillä voin laittaa raskauden piikkiin. Oon nimittäin niitä ihmisiä jotka vasta lokakuussa aloittavat sukkien käytön :D

Ja tervetuloa uusille :hug:

Väsyttää ja paleltaa :wave:
 
Varovaisesti ilmottaudun mukaan.. Laskettu aika olisi 21.11. nettilaskurilla, virallinen selvinnee varhaisultrassa pääsiäisviikolla. Tulollaan olisi siis toinen mukelo, esikoisella ikää 1v 9kk. Ikää itsellä 30 vee, en ehdi enempää täyttääkään kun oon joulukuussa syntynyt... ;) Niin, ja perheemme vaikuttaa päijät-hämeessä, elikkäs synnärinä toimii PHKS.

Ja tasapuolisesti hei kaikille!! =)
 
Murgu ja MannaHari isot pahoittelut! :hug:

Varanikki mulla kans särkee ajoittain alaselkää, mutta niin on särkeny muissakin raskauksissa.

Tervetuloa taas uusillekin =) Meillä on täällä jo iso porukka!

Mulla eto-olo loppunut ja se kieltämättä vähän mietityttää mutta yritän olla panikoimatta. Kahvia en voi edelleenkään juua ja mikään makea ei maistu(TOSI epänormaalia!) ja tissit on kipeet ja VÄSYTTÄÄ 24/7 |O .

menossa rv 7+5 ja ekaan neuvolaan vielä melkein kuukausi :ashamed:
 
Tervetuloa kaikille uusille!! :D

No nyt sitte sain tietää että äitini on sairaalassa koska hänet on hakattu taas kerran niin pahaan kuntoon että tarvii sairaalahoitoa..no toivottavasti hän joskus oppis vähentämään tota juomista yms..meinaan vaa kun mä olin vielä jotai 7v ni mun piti hoitaa yötä päivää veljeäni ja opastaa vuotta vanhempaa siskoani lähes kaikessa ja silti vaikka olin osannu kaikki kotona tehä hyvin ni aina sain huudot ja turpaani äitiltä,kerranki se rupee huutamaan heti ku koulusta kotiuduin että mihin oot veljes vienyt no mä siihen vastaan että tarhaan vein aamulla ennen ku kouluun lähin että saa ees ruokaa sinä aikana kun ite et oo kotona ollu..mutta se siitä tuommosta lapsuutta en kellekkään toivo ikinä mitä mulla oli.Omille lapsilleni annan paljon paremman lapsuuden .

mutta nyt vois mennä nukkumaan öitä!!

anteex nyt jo kun avauduin tuolla lailla omasta lapsuudestani mutta se vaan vaivaa kummasti edelleen aina välillä mieltä.

 
Iso :hug: Tapperotx4! Tosi kurja juttu :ashamed:
Ja nostan sinulle hattua että kaikesta huolimatta välität ja jaksat olla huolissassi äidistäsi :hug: Toiset samassa tilanteessa olevat ei välttämättä näin tekisi!!

Rv 6+4 näyttääpä jo hyvältä :D :heart: Vaikka edelleen kädet ja hyvä ettei jalatkin ristissä odotan sitä alkuraskauden ultraa jonkajälkeen toivottavasti sais alkaa nauttia tästä raskaudesta!! :heart:
Töihin pitäis lähtee ja mulla on kauhee olo just nyt :$
Hirvee tuskan hiki ja oksetus olo :x Kahvia juon väkisin nieleskellen :whistle:
Kaikilla kun tuntuu olevan kylmä niin onko ketään kellä olis kuuma?! Mulla on vallankin näin aamuisin aina hirvee tuskakuumaolo :$

Oletteko kaikki muuten varanneet jo neuvolan?! Itse en nimittäin vieläkään ja mietin voisko odottaa sinne ultraan asti vaiko eikö?! Sit olis jo rv 8! :whistle:

Mulla on tänään kehityskeskustelu pomon kanssa ja ette arvaa kuinka tekis mieli lällättää että minäpä jään syksyllä äitiyslomalle ja oon ainaki 3 vuotta kotona :LOL:
Vaikka tykkäänkin työstäni niin nyt on ollut lievää alavireisyyttä ilmassa |O
Noh, ehkä pidän vielä mölyt mahassani ja yllätän pomoni joskus vähän myöhemmin ;) Mikäs se raja oli koska on kerrottava?!

Jennyli&Sisu 6+4
 
Huomenta!

Pahoitteluni Murgu ja MannaHari :(

Taaperot: Eiköhän nyt ole ihan hyvä aika käydä noita asioita läpi. Ei ne koskaan katoa sun mielestä, sä et tuu unohtamaan enkä usko, että sydämessäs pystyt koskaan anteeksikaan antamaan. Eikä ole tarviskaan. On hyvä, että puhut noista asioista aina kun siltä tuntuu, ei sitä tarvitse hävetä eikä pyytää anteeksi. Moni häpeää sitä, millaisia tunteita tuollaiset asiat tuo esille mm. niitä tunteita, joissa toivoo omalle äidilleen/isälleen tapahtuvan jotain pahaa. Niitä ei tarvitse hävetä, ne ovat aivan oikeutettuja tunteita! Olethan käynyt purkamassa lapsuutesi asiat ammatti-ihmisen kanssa? Uskon, että sinua painaa moni asia esim. onko lapsillasi äitisi luona mummolaa, jossa hyvä olla, onko äidistäsi sinulle tukea ja turvaa, saatko elää jatkuvassa katkeruudessa äitisi vuoksi... Voimia asian läpikäymiseen :hug:

Mulla kiehuu tuon miehen kanssa tällä hetkellä oikein kunnolla yli! Miten joku voikin olla niin ajattelematon :kieh: Onko muiden miehissä sitä vikaa, että jos tekevät jonkin asian niin todella huolimattomasti ja osittain jättäen sen kesken? Esim. jos tiskaa niin ei pyyhi pintoja? Jos laittaa pyykit kaappiin niin kaikki samaan läjään? Jos käy suihkussa niin levittää märän pyyhkeensä muiden pyyhkeiden päälle, jotta toiset saavat sitten kuivata itsensä kosteisiin pyyhkeisiin? Ja sata muuta samanlaista asiaa, jotka ovat niin hermoja raastavia :kieh: :kieh: :kieh:
 
Jennyli mä en oo varannut neuvolaa enkä pidä mitään kummempaa kiirettä sen kanssa vielä. Eihän siellä mitään tosiaan edes tarkisteta, täytyy vaan pitää huoli että ehdin saada ajan np-ultraan ajoissa :p Ihan hyvin voit odottaa rv 8 asti. Ehkä loppuviikosta varailen ite kun oon käynyt eka siellä varhaisultrassa.. Pomolle piti ilmottaa 2 kk ennenkuin jää äitiyslomalle että ihan rauhassa voit pimitellä sitä vielä.

ja ihan sairaan kylmä mulla on, en kyl tiedä olisko toi kuuma sen parempi :D Ja vieläkin tosi huono olo :x
 
Siis härreguud!! Mihin mun viestini hävis?!!? :eek:
Ihme että oot mamacita siihen pystyny vastaan kun se on hävinny kun pieru saharaan :kieh:
Joten kiitos vastauksistasi :hug:

Nyt en kyllä jaksa uudestaan kirjoittaa mitä olin kirjoittanut |O
Mutta siis tänäaamuna hirvee tuskanhiki ja huono-olo :x Kahvia tässä yritän nieleskellä! Ja töihin pitäis suunnata!!
Ja kyselinkin että onko teillä kaikilla kylmä vai vaivaako jotain muutakin tällainen kuumuus?! Mulla yleensä aamuisin hirvee hiki...illalla saattaa sit olla kylmä!

Mulla on tänään kehityskeskustelu töissä ja tekis mieli lällättää että syksyllä jään äitiyslomalla ja oon ainakin 3 vuotta kotona :LOL: Pientä alavireisyyttä ollut nyt töissä...vaikka tykkäänkin työstäni!!
Ehkä pidän kuiten mölyt mahassani ja kerron vasta joskus myöhemmin ;)

Jennyli&Sisu 6+4 (kylläpä tuntuu jo mukavilta nämä viikot )

[
 
kirjottelin vaikka mitä ja sit tää ilmottaa et huoltokatko kun oon lähettäny viestin :headwall:

no siis uudelleen..


varanikki selkäsärkyä täälläkin ja menkkajomotusta välillä. On kait ihan normaalia, toivottavasti.

aamukastetta ei oo masua täälläkään. Mulla maha tullut aina myöhään taaksepäin kallistuneen kodun takia (kait)

taaperot hyvä kun äitisi löytyi vaikka tilanne ei paras mahdollinen :hug:

(.) mua mietityttää onko viivan vahvuudella merkitystä raskauden "laadulle" kiva sana.. siis pe tein CB ja haalea plussa, la CB digitaalinen (raskaana) ja aamulla one step liuskatesti (viiva alkoi muodostua heti, mutta ei ole yhtä vahva kuin kontrolli). Ovisajankohdasta ei tietoa, koska kierto heittelee. Mutta siis todella minä kolmatta kertaa raskaana pohdin tätä asiaa :ashamed:

jennyli laitoin juuri pomolle meiliä että olen raskaana ja en palaa hoitovapaalta töihin. En todellakaan olis halunnut kertoa näin aikaisessa vaiheessa, mutta se kyselee mua jatkuvasti töihin ja pyyteli tietoja kuinka kauan olen kotona vielä. Katsoin reiluksi ilmoittaa että ei tarvitse ehkä hetkeen takaisin odottaa. Ja jos raskaus menee kesken niin luulen hänen ymmärtävän ja työkuviot katsotaan sitten uusiksi. Hän on tosiaan laskenut mun varaan, että tulen töihin niin en halunnut sitten valehdella kun kerta asiasta kysyi.

RV 4+3
 
hyvää huomenta kaikille =)

pomppivapallokala mahtaako miehesi veli asustaa meillä? ainakin tekee samoja ärsyttäviä asioita kuin sinun miehesi; eilen paisteli kalaa ym illalla ja jätti kaikki tarvikkeet ja pannut minun siivottavaksi, suihkussa käytyään ei kuivaa lattiaa joten minun sukat kastuu kun käyn kylppärissä :kieh: siis kerrassaan raivostuttavaa ja noi oli vain pari esimerkkiä. Muutenkin mies on tosi ärsyttävä, kaikki mitä se sanoo on ärsyttävää |O ai et mä olen taas hyvällä tuulella :$ ja töistä soittivat ku piti olla kiva 8 vuoro et tule iltavuoroon ku muut on kipeenä. on se prkl kumma et saman henkilöt aina perjantaina ja maanantaina migreenissä tai millon missäkin, kun tasan tarkkaan tiedetään et krapuloissaan makoilevat himassa ja saavat palkkaa ja minäkin raskaana oleva sitten raadan niska limassa heidänkin työt että saavat jatkossakin ryypätä. Mua raivostuttaa tommonen!!!!! |O |O :headwall:

sori avautuminen... :ashamed:

Oloon ei kummempia, mahakipua hieman enempi kuin viime viikolla, vähäsen etova olo aina välillä, broileria ei pysty enää syömään, haisee jotenki hirveeltä ja aiemmin ollut lempiruoka.. viiliä oli pakko ostaa vaikka viimeksi viiliä syönyt ehkä 5 vuotiaana enkä silloin ainakaan tykännyt, nyt oli jopa hyvää :eek: hassuja himoja :D
ja nyt enää viikko ultraan jännittää en malttais odottaa... kun kuitenkin päivittäin mietin et onkohan kaikki varmasti hyvin masussa.. on varmasti!! :)

hyvää päivänjatkoa kaikille =)

tupuna21 ja kullanmuru 6+1 (hui ku "pitkällä" jo :D :heart: )
 
Huomenia...
Mäkin möläytin jo esimiehelle, että syksyllä oisin sit jäämässä äippälomalle, vaikka vielä ei pitänyt kertoo kenellekään :whistle: mutta oli kiva jollekin ulkopuoliselle sanoa (mulla esimiehen kanssa tosi hyvät välit) ja se suunnitteli jo syksyn henkilöstömäärää, joten sanoin sitten että tietää laskea mulle sijaisen.

Ehkä vähän aikaista, mutta miten te aiotte tehdä: pitää lomaa ennen äitiysloman alkua jolloin pääsee siis aikaisemmin töistä pois vai pitää lomat sitten äippäloman lopussa? Siis jos oletuksena on että jatkaa hoitovapaalla. Kun joku mulle joskus muistaakseni puhui, että kannattaa pitää siellä äitiysloman ja hoitovapaan välissä, en kyllä muista että miksi. Oisko kun saa sit lomarahoja että saa ylim. pätäkkää ennen hoitovapaata...? mä vaan jo mietin näitä :) kun haluaisin toisaalta jäädä sitten jo aikasemmin töistä pois (oon vähän kyllästynyt tällä hetkellä vaikka ihan ok paikka onkin).

Pahoinvointia ei edelleenkään, vaan valtava ruokahalu, mies jo kuittailee siitä ja sanoipa toissa päivänä kun käsi meni taas karkkipussille että vois jotain terveellistä yrittää syödä :/ omilla laskuilla siis 6+1 mutta neuvolan täti meinas puhelimessa viime viikolla että oisin jo silloin viikolla 6. Odottelen neuvolakäyntiin asti "virallista" viikkomäärää.
 

Yhteistyössä