Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

hömpänpömppä
täällä räsähti rikki viikko 7 :D mutta voi kun voisi jo huokaista helpotuksesta. Mie oon kokoajan ihan varma että kesken menee tai jotain muuta vastaavaa :/

Isot :hug: keskenmenon saaneille

Viikon päästä olis eka neuvola, mie niin toivon et kuunneltai sydänäänet ja sieltä jo kuuluiski jotain. Vaikka tiedän kyllä ettei välttämättä kuulu mitään, vielä.
Pahoinvointia on edelleen (kahvin juonnin jälkeen, muuten oikeestaan ei) ja kamala väsymys kokoajan.

Nyt voi mulleki lisätä iän tuonne, tuli tänään nimittäin 27 täyteen :D

pömppä ja pömppis rv 7
 
Huomenta!

Aika on mennyt äkkiä ja en ole edes kunnolla ehtinyt käydä näitä lukemassa. Kaikki sujui hyvin eiliseen asti. Sain iltapäivällä voimakkaita kipuja ja niinpä sitten lyhyesti sanottuna raskaus keskeytyi eilen. Verta on tullut aika runsaasti. Kävin päivystyksessäkin, mutta eivätpä ne siellä mitään voi. LAskun sain ja käskivät soittaa neuvolaan heti aamulla. Soittelin sinne ja ohje oli että pari viikkoa voi tulla vuotoa, sitten tehdään uusi raskaustesti. Jos täällä on vielä muita joilla on mennyt kesken niin millaiset ohjeistukset te olette saaneet? Ihmettelin vain kun ei mitään tarkastusta suoriteta. Mutta kai se on sit ok näin. Eilen tuntui pahimmalta kun tajusin keskenmenon, mutta tunnin itkettyä asian pahin kohta meni ohi ja olen ollut jo rauhallisempi ja lähes hyväksynyt tämän ikävän asian. näin tän sit piti mennä. Toivotaan ensi kerralla parempaa onnea.
Toivottavasti teillä muilla on parempia juttuja meille kerrottavana. Muille keskenmenneille haleja! :hug:
 
Voimia kaikille keskenmenon kokeneille! Mimmikki eikö sua ultrattu ollenkaan? Mut ultrattiin jouluisen km jälkeen ja tarkastettiin, että kohtu oli todella tyhjentynyt, muuten olisin joutunut kaavintaan/lääkkeelliseen tyhjennykseen. Lisäksi kävin vielä yksityisellä just ennen plussaa jälkitarkastuksessa ihan oman mielenrauhani takia, kunnallisella puolella sellaista ei tarjottu.

Mulla huono olo vaihtelee päivittäin, joka toinen päivä on ihan kamalan huono ja väsyttää mahdottomasti ja joka toinen päivä parempi. Toivon, että tänään olis sellanen parempi päivä.

Zebu 8+0
 
Huomenta! :wave:

Suuren suuri :hug: Mimmikki81lle!
Minulla kun meni kesken viime kuussa niin heti samalla viikolla sain ajan neuvolaan. Otettiin ultra ja tehtiin sisätutkimus. Olisko ollut reilun 3 viikon kuluttua siitä se pika hcg sitten labrassa.

Mulla oli eilen harvinaisen hyvä olo verrattuna viime päiviin :eek: Ainoa oire oli väsymys ja kylmyys vaan. Edes niitä nälkäkohtauksia ei tule niinkään kuin muutama päivä sitten, eikä tarvi rampata kokoaikaa wc:ssä. Hikikohtauksiakaan ei ole tullut. Alkoi pikkasen pelottaa että tässäkö tää taas on...? :| Kun ei oikeen niitä kasvukipujakaan ole kohdun tuntumassa..

Chira ja Onni pieni tasan rv 5
 
Huomenta!!Kyllä oon käynyt puhumassa noista asioista psykologin luona mutta musta tuntui että se on ihan turhaa kun tuntui aina ettei sillä ees o aikaa kuunnella tai ei ees kiinnosta koska oli aina myöhässä ja silloin ei ollut paljon aikaa ja toista psykologia en ees saanut.

Täällä on tosi kuvottava olo taas,ei pysty syömään näin aamulla yhtään mitään,mutta sitte ku kello lähenee 13.00 ni sitte vasta saa ehkä jotai pientä suusta alas.

mutta sen oon kyllä huomannut että puhuminen on noista asioista helpompaa omalle miehelle ja tällee kirjottaa ne jonnekkin kuin kertoa niistä jollekkin ammattilaiselle.

Nyt tuo meitin poika kuuluu heräilevän täytyy mennä ennen kuin hermostuu!!

 
Oonkohan mä jotenkin outo kun välillä mulla on NIIN tajuttoman kuuma että tuntuu että hiki vaan roiskuu ja hetken päästä oon aivan jäässä ja lisään vaatetta päälle... :LOL:

Eilen aamulla tein vielä kerran(viimeisen) r.tetsin ja tuli tosi tumma viiva melkein heti että te jotka alkuraskaudesta ootte niitä haaleita viivoja saaneet niin toivoa on :heart: Itse sain kolmeen testiin haaleat viivat ja nyt tuli sitten noin tumma,jippii!

Taapero: itse olen joutunut 3v lastenkotiin ja sieltä sijaisperheeseen koska molemmat vanhempani olivat alkoholisteja..Olen tuosta sijaisperheeseen pääsystä ikuisesti kiitollinen ja pidän sijaisvanhempiani ja veljeäni " oikeana" perheenäni :heart: isän kanssa olin enemmän yhteyksissä ja tekemisissä mutta hän kuoli esikoisen ollessa puoli vuotias,äidin kanssa soitellaan ja kyläillään jonkin verran mutta suhteemme on aina ja tulee varmasti aina olemaankin etäinen..Välillä kännissä soittelee mikä on todella hel**tin ärsyttävää,hokee kuinka HÄN on minun äitini,on vieläkin katkera kun sijaisäitini piti puheen meidän häissä :headwall: Mutta tsemppiä ja jaksamista,vanhempiaan ei valitettavasti voi valita..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zebu:
Voimia kaikille keskenmenon kokeneille! Mimmikki eikö sua ultrattu ollenkaan? Mut ultrattiin jouluisen km jälkeen ja tarkastettiin, että kohtu oli todella tyhjentynyt, muuten olisin joutunut kaavintaan/lääkkeelliseen tyhjennykseen. Lisäksi kävin vielä yksityisellä just ennen plussaa jälkitarkastuksessa ihan oman mielenrauhani takia, kunnallisella puolella sellaista ei tarjottu.

Zebu 8+0
Tää on kai sit näitä resurssikysymyksiä mitä se nainenkin selitteli. En mä tiedä oisko mun pitänyt osata vaatia asiaa? Se vaan siinä kertoi rauhallisesti kun mä kerroin että verta on tullut todella paljön, että tod.näk kaikki tulee pois ja nykyään ei niin usein tehdä enää noita tarkastuksia. Pitäiskö mun varalta mennä sit vaikka yksityiselle? Just....
 
Mimmikki isot :hug: Voi miten näitä ikäviä uutisia nyt tulee :'( Kaikesta huolimatta sinä tunnut olevan vahva ja otat asian rauhallisesti! Uskon että uusi plussa tulee pian :heart: Näin kun km tulee varhaisessa vaiheessa saa yrityksen aloittaa yleensä heti!
Itselläni km tammikuussa ja minä en käynyt asiasta lääkärissä :whistle: Vuoto alkoi rv 5+4 kipujen ja hyytymien kanssa ja runsaampaa vuotoo kesti 3 päivää ja yhteensä vuosi 6pvää. Mulla kävi siis fyysisesti tuo km helposti mutta henkisesti se ottikin vähän lujemmille :ashamed:

Puuh, mulla on kulkaa ihan hirvee olo nyt :x Just kun pitäis olla skarppina kehityskeskustelussa...tää on tätä mun säkää :kieh:
Väsyttää,oksettaa,huippaa jne. Selkä on väsyneen tuntuinen ja pientä menkkajomotustakin oli hetki sitten :/
Noh, eipä siinä mitään...saapi ollakin huono olo jos kaikki vaan menis hyvin :heart:
Tuntuu että päätäkin alkais vähän särkemään...onko muilla ollut päänsärkyä?!

Hannanmamma...täältä löytyy yksi tuskan hikinen :wave: Yleensä aina aamuisin herättyäni on tuota hikoilua. Illasta sitten kylmempi!

 
Päiviä =)

Täällä olis myös yks päänsärkyinen :kieh: Nyt muutaman päivän välissä jomottanu erittäin ärsyttävästi ja se tuntuu koko ajan olevan läsnä mutta välissä heikommin ja välissä isommin.. :/ Mielettömän ärsyttävää..

Ja kokematon kun olen ja ympäripyöreitä vastauksia saanut lähipiiriltä niin kysyn nyt teiltä, että lasketaanko rv 6 vai 7 päivään asti...? Ku moni sanoo, et esim. 4+6 siirrytään 5+0 ja moni sanoo et lasketaan vielä 4+7..? Nyt kyllä ujostuttaa mut pakko kysyä.. :ashamed: :ashamed:

Ja JIPPII rv 6 lähti... =) :D

Tine & Nyytti rv 6
 
pääseekö mukaan tähän porukkaan???? :D :D :D

Eli mulla on laskettu aika 1.11 ja sairaalana TAYS.Mulla on ennestään tyttö 12/99,tyttö 5/07,elikkä kolmatta odottelen.

Mulla on kanssa ollut 4 keskenmenoa ja ne ovat menneet niin että 2 ennen esikoista ja 2 ennen toista lasta ,ja lääkäri jo naureskeli että rikottasko kaava jo että 2 keskenmenoa ja sen jälkeen vasta onnistuu, sano mulle että on ollut sattumaa että on noin mennyt mutta on mun turnerin mosaiikillakin osansa asiassa.

Nyt kumminkin rv 8+2 alkanut ja takana 2vk lievää veristä vuotoa kävin viime maanantaina sairaalassa ultraamassa varmuudeksi ja siellä se pikkuinen köllötti ja sydän hakkasi vahvasti ,lääkäri siellä sano että näyttää niin hyvältä että voisi olla ettei kesken mene.No nyt onneksi pari päivää on ollut että verta ei ole vuotanut ja hyvä niin ,mies vaan marmattaa että kun et osaa rauhottua ollenkaan vaan touhutat edes takasin kotihommien kanssa mutta silti valittaa että miks kämppä on niin sotkunen ,miehet :kieh: :kieh: :kieh: .

Mut tulen taas kirjotteleen tänne jos joukkoonnen sallitte.

Voisi muuten perustaa kerhonkin tälle odotus kuukaudelle tonne kerhot sivuille voisimme jutella siellä ja valittaa olotilaamme ilman että kukaan ulkopuolinen niitä lukisi :D :D :D .

Keskenmenon kokeneille :hug: :hug: :hug: .Tiedän miltä tuntuu mulla meni rv 19( jouduin synnyttään),rv 12 ,rv 7, rv7 .

mut nyt hommiin kun toi termiitti sotkee taas.
 
Voi kun näitä huonoja uutisia tulee taas ihan jatkuvasti. Kaikille teille voimia :hug:

Pahoinvointi mulla onneksi pahenee vaan. Just ulkoiltiin tytön kanssa ja jouduin alkaa tyttöä jo ennen aikojaan hoputteleen sisälle kun olo oli aivan karsea. :x Siivotakin pitäisi, mutta en tiedä mistä niitä voimia siihenkin kerään. Taidan mennä lepäileen loppupäiväksi..

Jee, ultra tasan viikon päästä, toivottavasti tämä viikko menee nopsaan =)

 
:hug: Kaikille keskenmenon kokeneille.

Päivät menee niin nopeeta, etten ole tänne kerinnyt kirjoittelemaan. Ens viikolla on eka neuvola, vihdoinkin! Kauhea raskauspahoinvointi iski päälle viime viikonloppuna ja nyt ei mee alas paljon mikään :x CrystalBlue Mullekaan kala ei maistu yhtään, vaikka se onkin normaalisti mun herkkua. Tekis mieli syödä vaan pizzaa tms epäterveellsitä ja suolasta, mutta kun edellisessä raskaudessa oli diabetes niin täytyy yrittää kattoo mitä suuhunsa pistää.
Joko teillä muilla ennenkin raskaana olleilla alkaa raskausmasu näkymään? Aiotteko muuten käydä ylimääräisissä ultratutkimuksissa (siis yksityisellä)?
Tsemppiä kaikille odotukseen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liina-:
:hug: Kaikille keskenmenon kokeneille.

Päivät menee niin nopeeta, etten ole tänne kerinnyt kirjoittelemaan. Ens viikolla on eka neuvola, vihdoinkin! Kauhea raskauspahoinvointi iski päälle viime viikonloppuna ja nyt ei mee alas paljon mikään :x CrystalBlue Mullekaan kala ei maistu yhtään, vaikka se onkin normaalisti mun herkkua. Tekis mieli syödä vaan pizzaa tms epäterveellsitä ja suolasta, mutta kun edellisessä raskaudessa oli diabetes niin täytyy yrittää kattoo mitä suuhunsa pistää.
Joko teillä muilla ennenkin raskaana olleilla alkaa raskausmasu näkymään? Aiotteko muuten käydä ylimääräisissä ultratutkimuksissa (siis yksityisellä)?
Tsemppiä kaikille odotukseen!
mulla maha on aika pallo jo ja siksi moni on sanonu että sulla taitaa olla kaksoset tulossa :D

tänää tuli ne vaatteet mitä tilasin..ovat aivan ihania.Oli aivan pakko jo kokeilla miltä ne tuntuu päällä ja hyviltä tuntui.

nyt pitäs lähtee tonne pyryyn kävelee vaikka ei yhtää jaksais.Täällä on torstaina eka neuvola ja keskiviikkona on tuon pojan 1v neuvola.



 
Terve vaan kaikille!

Täällä yksi marraskuun odottaja myös..Pinoon en taida hypätä, ainakaan vielä. Kaksi perättäistä keskenmenoa tässä takana, niin ei uskallusta riitä vielä.

Halusin vaan tulla lohtu :hug: tarjoamaan kaikille tarvitseville. Näissä pinoissa kun olen jo kahdessa ehtinyt tässä olla, niin ikäväkseni sen huomaan, että heinämasuista missä ekana olin, tippui 19 odottajaa pois :'( lokakuisista on tippunut jo 15 :( kamalan yleisiä ovat, mutta aina yhtä kurjalle tuntuu. Mulla eka keskenmeno huomattiin vasta niskapoimu-ultrassa, rv:t oli sillon 10+6 (kehitys pysähtynyt 8+6) ja toinen meni kesken jo 4+2. Nyt on 5+ jotain menossa, ensi viikolla menen ultraan yksityiselle varmistamaan että elämää löytyy (jos löytyy)

Kovasti tsemppiä kaikille, jaksamista raskausoireiden (tai niisen puuttumisen) kanssa! Ja anteeksi tämä "synkkä" viesti minkä laitoin...on vaan pikkasen mieli maassa ja pelottaa tuleva.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tine:
Jennyli Kiitoksia vastauksesta ja sehän meinaa et olen rv 6+1 :D Hieno homma.. =)
Tine mulla sama LA ja mul viikkoja tasan 6, joten en sit tiiä kui lasketaan, onhan tää kl jo neljäs muksu tulossa, ja tiedän hedelmöittymispäivän (tai siis kiksimis päivän ) jolloin viikkoja ois 6+1.. Niin no joo, tietty kierrosta riippuu kans, mä laskin normi kierron mukaan vaikkei sitä nyt ole ollutkaan, mutta ultrassahan tuo nyt sit joskus vahvistuu..

:D
 
:hug: :hug: kaikille sitä tarvitseville.

Olen ollut monta päivää pois näiltä sivuilta mutta täällä edelleen muuten. Olossa ei mitään muutoksia, pelkään vaan että tuo nuorimmaisen oksennustauti iskee muhunkin. Tää on ihan älytöntä että viikko kerittiin olla terveinä ja muuten tää vuosi on menny sairastellessa, kuka vuorollaan. Mahataudit puolella tää on nyt sit jo kolmas kerta. viimeksi oli esikoinen kipeä mutta meihin muihin ei sitten onneksi tullut.
Nuorimmainen on vajaa 2v niin voi että kun tietäisi miten helpottaa oloa, itki yöllä niin surkeana "äitii". Oksensi monta kertaa yöllä niin aina kun annettiin hörppy vettä että saa pahaa makua suusta niin sanoi Tiitos. Miten voi niin pikkuinen kipeänäkin osata kiittää. Nyt nukkuu ulkona kun on niin kaunis aurinkoinen ilma, aamun jälkeen sai syötyä vähän leipää ja piparia. Totesin että mitä vaan saa syötyä niin saa syödä. Täytyy sitä energiaa jostain vähän saada rankan yön jälkeen.

Perjantaina soitin neuvolaan ajan niin sain nyt keskiviikoksi, seuraavat ajat oli vasta joskus pääsiäisen aikaan. Pitäisi myös ultraan varata aikaa mutta rohkeutta ei meinaa riittää. Pitäisi vaan ottaa itseä niskasta kiinni ja soittaa se aika.
Nyt pitää mennä etsimään ullakolta toinen patja pinnasänkyyn kun tuo patja on ihan oksennuksessa. Jäi laittamatta ne kosteussuojat sinne viime tuuletuksen jälkeen, patjan pesu edessä :/

Polkkis rv 7+1
 

Yhteistyössä