Marraskuun Odottajat 2009 maaliskuussa

RöhkyPossu Kiitos hyvästä Novitan linkistä. Siinä olikin sukan pohjan mitta, jonka perusteella heti lähdin mittailemaan jo valmistuneita sukkia. Toiset olivat lyhyemmät ja toiset pitemmät. No, tuleepahan tehtyä sukkia eri ikäkausille. Tosin suloisimpia neuleasuja ovat minikokoiset :)

Tää setti on kaunis ja varsinkin ruskeana. Jos tulisi tyttö, niin sen kanssa vaaleanpunainen on kaunis tai pojan tullessa vaaleansininen. Eli ei menisi ruskeana hukkaan, tulisi kumpi tahansa. http://www.isoaidinaikaan.fi/product_info.php?cPath=1_20&products_id=115

Novitalla näytti olevan Wool lanka pehmeintä, eli se lienee tarkoitettu vauvan neuleisiin. Onko muilla valmistajilla vastaavia vauvalankoja jos puhutaan villalangoista, ei akryylilangoista?

 
Iltoja vaan kaikille! :)

Ei sitten olis kannattanut täällä hehkuttaa sitä harvinaisen hyvää olotilaa aamuisella.. kampaajalta pääsin niin kylläpäs iski ja ihan tosissaan. Aivan järkyttävä olo :x Taas pelkkä röyhtäilyä :ashamed: nieleskelyä ja kokonaisvaltainen todella huono olo. Ihan kuin olis ollut krapula! :eek: Suussakin sellainen kummallinen maku ja koko suu tuntui todella ällölle :x Väsymys tuli niin päälle että kaksi kertaa kävin torkkumassa, suoraan sanottuna ihan pihalla! Kaupassa unohtelin aineksia ruokaan, olis tullut mun pizzasta vaan pelkkä pohja jonka päälle aurajuustot ja juustoraasteet :ashamed: Jouduttiin kääntymään takaisin ja hakemaan ne siihen kuuluvat jauhelihat, tomaattimurskat ja tomaattipyreet :ashamed: toista kertaa kun ajettiin kotiin päin niin muistin että kyllä mä siellä karkkihyllyllä kävin, mutten muistanut mun pojalle lauantai nameja :eek: Siis nytkö tää mun pääkopan sisältö alkaa jo kutistua?! :kieh: Oli kylmä ja perään tuli mieletön kuumuus ja niin hirveä olo, että mies vielä kehtas kysyä multa enkö mä nyt nauti tästä raskaana olemisesta ollenkaan?? :eek:
Hyvä ettei saanut mua silmilleen! :whistle: Juu, en nyt juuri tällähetkellä! :x Ilta kahdeksan aikaan helpotti ihan yhtäkkiä ja siitä asti on ollut hyvä olla. Kävin koiran kanssa pitkällä lenkilläkin. =) Ja tosiaan viikkoja vasta 4+5, mitä tämä sitten on kun on se 6-8 viikkoa jolloin mulla vasta on ollut sitä huonoa vointia ja muutaman tunnin kerrallaan :ashamed: Eilen illalla ja tänä aamuna tää vatsa on ollut kuin olis jo yli 12 viikkoa :LOL: Kunnon pallero. Mielenkiinnolla jään kyllä odottamaan mitä tästä touhusta tulee :whistle:
 
Huomenta kaikille ja tervetuloa uusille!

Millon tämä järkyttävä oksetus, pahoinvointi ja väsymys alkaa lievittymään??? Aamusta iltaan paha olo, jos hiukan pidempään seison paikoillani esim. tiskatessa, saan juosta vessaan. Eilen nukuin kahdet päiväunet ja illalla kahdeksan aikaan olin jo valmista kauraa sänkyyn... Kiukuttaa kun ei jaksa yhtään mitään :headwall:

Tuohon seksikysymykseen, meillä ei harrastella mun pahoinvoinnin, väsymyksen ja kasvaimen takia.

Entäs sitten liikunta... Millaista liikuntaa harrastatte? Mietin vaan miten pitkälle mm. vatsalihaksia saa treenata.
 
Huomenta |O Mukavaa kun ei ole koskaan pirteä vaikka nukkusi kellon ympäri ;)
Tänään mulla ei oo onneksi mitään ohjelmaa saan vaan olla :saint: Eilen olikin vähän liikaa touhua ja meinas ihan puhti loppua kesken!!
Isäntä lähtikin sitten iltapäivällä poikien kanssa ajelulle että minä sain nukkua päiväunet...silti illalla 8 aikaan kävin jo unessa sohvalla |O

Meillä on lauantaisin saunavuoro ja eilinen saunareissu ei ollut mikään kauhean mukava :/ Mulla tuli siellä ihan järkyttävän huono ja ahdistunut olo sekä hirvee pyörrytys. Silmissä pimeni heti kun nousi ylös tai yritti seistä :eek: Tota huippausta kun mulla on muutenkin ollu niin saunassa se näköjään oikein korostui!!
Nyt täytyykin sitten miettiä mennäkkö hetkeen saunaan ollenkaan :/

Ja kiitos vastauksistanne tuon seksin suhteen :wave: Me tosiaan hempeiltiin eilen eikä ainakaan vielä ole mitään vuotoja ilmaantunut! Sitä on vaan niin hysteerinen, hittolainen! :$ Kyllähän sen sitten itse tuntee jos tuntuu epämukavelle ;) Ja tosiaan jos tuo olisi vaaraksi niin eihän lapsia syntyisi sitten ollenkaan ;) :LOL:




 
Noniin..tuli sit oltua osastolla päivä..Perjantai aamuna alkoi ruskeahko vuoto joka sit oli lääkäris muuttunu punaseks..Kivut oli helvetilliset.. No siinä sit oltiin ultras ja silel sanottiin et olis kohdunulkopuoleinen et meen osastolle tarkkailuun.. Otettiin siin verikokeet ja raskaushormooni oli 57 et siittä vaaleat viivat testeis :ashamed: no yön yli siellä ja sit lääkäri kävi la iltapäiväl ja sano et hormoni oli laskenu 31, vuoto hiljentyny ja kivut ku muuttunu vaan supistusmaisiks tai poltoiks ni pääsen kotiin.. Ja sit viel urheesti appivanhempien 100v. juhliin... Et joo tämä neiti joutuu ny poistuun täältä :'( Mut toivon teille parempaa onnee.. :) ja hyvää jatkoa!
 
Murgu pahoitteluni.
Alisa 84 pidän peukkuja teille, toivottavasti kaikki on huomenna hyvin.
Nyt itselläni ois rv 5+2 eikä ollenkaan pahoinvointia, ihan ihme homma. Ku poitsua viimeksi ootin, pahoinvointia oli jo ennen testausta ja siitä se sitten jatkuikin kokopäiväiseksi pahaksi oloksi viikoille 14. siis se oli ihan järkkyä, niin nyt sitten ihmetyttää miten tämä raskaus voi olla niin erillainen. mies sanoo, että olehan onnellinen ku ei ole sitä hirveetä oloa, mikä viimeksi oli. Mutta ku musta tuntuu, etten mä ees oo raskaana, ku oireita ei vielä pahemmin oo. Pisulla saa kyllä käydä tiheemmin ja repäisykipuja on hieman. Ja vatsa on kyllä turvonnut.Kahvikin maistuu ihan normaalisti, ku yleensä raskauksissa en ole kahvia pystynyt juomaan ja olen siis sen käytön aina lopettanu. Milloinka sitä kannattaisi varata neuvola aikaa? En tiennytkään, että nykyään ei ole enään rakenneultraa vaan varhaisraskaudenultra. Pitää varmaan käydä sitten rakenneultrassa ite viikoilla 20 jos sinne asti pääsee :heart: Tyttäreni(ikää 6-vuotta) kertoi jo vanhemmilleni ja siskolleni raskaudesta. Ja ilolla ottivat uutisen vastaan=)=)=)Tyttäreni toivoisi meille tyttövaavia, että saisi itselleen leikkikaverin, meillä on siis ennestään kohta 4- ja 2-vuotta täyttävät pojat. Iloista ja aurinkoista päivää kaikille :flower:
 
Mä sain eilen aivan käsittämättömän järkyttävän raivokohtauksen. |O Ja aivan ilman syytä ihan yksikseni. Miesraukkani sai sitten tuta kaiken raivoni, kun sattui juuri sillä hetkellä tulemaan kotiin. Ja mä olen siis yleensä hyvinkin lauhkea ihminen, moinen käytös oli itselleni ihan uutta. Ihan pelästyin. :eek:
Kiukku laantui, kun pääsin yksikseni saunomaan ja hetken päästä taas naurettiin ja seuraavassa hetkessä vuorostaan pillitettiin.

On tämä kummallista, mutta onneksi (ja toivottavasti) voi vedota näihin hormoneihin... ;)
 
Jennyli ennenkun tein plussa testin niin arvailin että saattaisin olla raskaana koska saunasta tullessa pyörrytti ihan tosissaan.. ja raskausaikana en juuri ole saunonut ja taitaa jäädä nytkin väliin.

murgu suuren suuri :hug:

(.) ei oireita viel,, pientä väsymystä ja vatsavihlomisia. Mutta rv vasta 4+2 (huimaa).

Voi ei MannaHari :hug: :'(
 
Huomenta..

Voi ei :( Murgu ja MannaHari :hug: Nämä uutiset olivat kyllä mahdollisimman huonoja. Jaksamista teille!

Valkolilja, tuttua tuo raivoaminen ja pillittäminen..

Jennyli, mullakin tulee heikko olo saunassa, pitää istua aivan alhaalla loppuaika. Luulen että johtuu matalasta Hb:stä.
Ja sekstailua meillä harrastetaan ihan normaalisti, tosin ei mitään kauheita rynkytyksiä. Kerrankin saa nauttia rauhallisesta ja hieman pitkäkestoisemmasta seksistä :D

Edelleen oireet kateissa, aurinkoista päivää! :wave:

 
Täällä 6+0 omien laskujen mukaan :D aamulla oli jotenki outo olo mahas, nipisteli ja ihan pientä kipua.. ei tehnyt aamupalaa mieli pariin tuntiin heräämisen jälkeen. Nyt kun herkällä päällä ja riideltiin miehen kans oikein kunnolla hölynpölyn asioista niin oksettaa ja mahaan sattuu :ashamed: ja voi kääks miten etenkin vihaisena tekis mieli vetasta hermosauhut mutku ei voooooi!!!! :x |O ja tää jatkuva raivoominen ja itkuherkkyys... voi tätä!!! :/
 
Mannahari :'( :hug: Olen kovin pahoillani puolestanne :'( Kovasti jaksamista :hug:
Täytyy kyllä sanoo että oma km on niin tuore vielä että nämä uutiset tuntuu kyllä tosi pahalta :ashamed: Ja epävarma olo iskee tän omankin raskauden suhteen :/

Mulla on muuten ollut tosi hiljaista tuolla masussa nyt 3-4pvää!! Tosin en mä niitä hirmusia menkkasärkyjä kaipaakaan mutta kummastuttaa tämäkin. Onko teillä kaikilla muilla jatkuvasti masutuntemuksia?!
Noh...väsymys ja krapulainen olotila kertoo kuitenkin sen että kyytiläinen on mukana :x :heart:
Mulla tämä huimaus johtuu heittelevistä verenpaineista. Mulla kun on normaalisti hieman korkea tuo v.paine mutta nyt välillä kovinkin matala...ihan 100/60 :eek: Joten ei ihmekään että huippaa!!



 
mannahari ja murgu, olen todella pahoillani puolestanne, voimia perheellenne ja iso :hug: . Me olemme varmasti kaikki täällä tukena ja koettakaahan jaksella eteenpäin.



ninnatar taisi kysellä äitiyspakkauksen pehmusteista, mukana tulee KELA:lta patja, joka on juuri laatikkoon sopiva, sekä joitain vuodevaatteita, peitto ja lakana muistaakseni. Netistä kuulemma löytyy tosi kivoja ohjeita reunapehmusteiden tekoon teille käsityö ihmisille. Itse en siis tosiaan kuulu niihin... :LOL: Ja vauvan koosta luonnollisesti riippuen, pari ensimmäistä kuukautta vauveli voi siinä hyvinkin viihtyä.

Täällä ollaan yhä suuremmilta pahoinvoinneilta vältytty, hyvä niin. :saint:

Aurinkoista sunnuntaipäivän jatkoa! :wave:

7+6
 
murgulle ja MannaHarille suuren suuri :hug: :hug: :hug:
Itse tipuin lokakuisista rv 5+2 ja kyllä se oli aikamoinen kokemus, vaikka meni varhaisilla viikoilla kesken :'( Jotenkin tuli tosi hätä, mutta samalla avuton olo kun ei voi tehdä mitään eikä kukaan pysty auttamaan :'(

Sain nukkua jopa 9,5 tuntia viime yönä, joten olo on todella hyvä. Uskon että väsymyksestä mulle tulee tuo krapulainen ällöolo. Enpäs nyt liikaa täällä hehkuta hyvää oloa, koska olen sitten illalla täällä itkemässä kuinka koko loppupäivä meni ihan keturalleen... :whistle:

Viime raskausaikana mulle iski joku käsityökohtaus. Omelin itse äitiyspakkaukseen kuopukselle röyhelöisen suojuksen. Sisäpuolelle laitoin viininpunaista satiinia, olin jostain lukenut että vauva rauhoittuu tumman värin ansiosta kun on kohtumainen väri :D ja ulkopuolelle sitten tuli luonnonvalkoista satiinia, jonka alta tuli vaaleaa tylliä. Verhokatoksen verhot ompelin ohuesta läpikuultavasta viininpunaisesta kankaasta. Hyvät tuli, oikeen prinsessamaiset :D Ja tyttö tosiaan kölli tyytyväisenä ensimmäiset viikkonsa siinä äitiyspakkauksen laatikossa joka oli pinniksessä =)
Samaa käytän jos nyt tulisi tyttö, mutta jos tulee poitsu niin sitten pitää värkätä uudet :)


Jennyli: Mulla ei ole tuntunut nyt niitä kohdun kasvukipuja oikeestaan ollenkaan, tänään tuntui pieni repäisykipu vaan. Uskoisin kyllä kaiken olevan ihan ok. Mulla niitä tulee yleensä siinä 7-8viikoilla kaikista eniten. Esikoisen kohdalla kävin ihan lekurissa kun rv8 oli todella kovat kivut ja kaikki oli kyllä ok. Silloinhan se sikiö kasvaa kovaa tahtia.
 
Uskaltauduin nyt sitten ilmoittautumaan tänne. Vähän pelottaa vaan kun tuossa talvella ekasta yrityksestä km ihan alussa h. 4+2. Mutta nyt olisi mittarissa 5+5 ja ensimmäistä siis odotetaan. Oireet on ollu alusta saakka aika selvät, ihme kömpelö olo, turvotus ja jomotus alavatsalla, rinnat kipeät ja kuvottaa silleen pikkaisen. Olisi varmaan tosi ärsyttävää jos johtuisi jostain muusta syystä kuin tästä, nyt ei maailman murheet paljoa paina. Ja aluehan olisi TYKSin piiri.

Lispu 33 v + Poikanen h. 5+5
 

Yhteistyössä