Marraskuun Mussukat 2014 *Toukokuussa*

Hellurei!

Marraskuisten fb-ryhmä on paisumassa jo turhankin suureksi, ja vaikka alunperin oli tarkoitus pitää ryhmä auki vielä tämän kuun loppuun, olemme yhteistuumin päättäneet ryhmän kanssa sulkea sen jo ensi perjantaina. Eli nyt viimeisetkin halukaat mukaan porukkaan ennen perjantaita! :) Muistathan, että ryhmässä oleminen edellyttää osallistumista keskusteluun. Taustailijat valitettavasti poistamme. Tervetuloa vielä uusille halukkaille! :)

ÄitiliiniX5 kera Jorma-Liisan rv 12+0 <3
 
Tyydeli: pahoittelut surun kohtaamisesta ja voimia :hug: Toivottavasti uusi elämä alkaa pian ja pääsee tähän maailmaan :)

Idaida Juu et missään nimessä kerro raskaudesta koeajalla kun ei ole pakko kun vasta 2kk ennen ä.lomaa

Hankinnoista Varmaan kaikenlaista tarvii ostaa kun esikko tulossa..
En hirveesti oo vielä viittinyt miettiä kun ei olla nt-ultras käyty vielä.... Mutta ehkä sitä huomisen jälkeen uskaltaa kun on se ultra ...jännittää :S

Teps&vaavi 12+5
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Oon lukenut jo pitkään teidän kirjoittelu ja nyt mäkin voisin liittyä vielä jonon jatkoksi.. =) Tänää käyty ekassa ultrassa ja kaikki oli hyvin joten nyt uskaltaa alkaa innostumaan!! :heart: saatiin niin hyvät kuvat kotiinki ettei muuta kerkee ku kuvia tuijottaa.. :whistle:
Ihanaa kun alkaa pahoinvointikin hellittämään ja jatkuva päänsärky joten voi alkaa tosissaan nauttimaan kasvavasta mahasta!! =)

Pahoittelut kaikkille huonoja uutisia saanneille!! :hug:

Eli siis mamilis / 25 / 1. / hys ja laskettu aika 19.11.. Olikohan siinä kaikki mitä pitikin?! :D

Ekaa kertaa käytän tämmöstä keskustelupaslaa ni pitää tämänki käyttö opetella.. :ashamed::LOL:

mamilis ja julle rv 11+6 (ultrassa 12+2)
 
tyydeli pahoittelut keskenmenosta. :( :hug:

Täällä on asuntoa siivottu. hitsi oikein piristi taas.. jatkan huomenna sit olkarista ja järjestyksen muutamisella :D sit kun ikkunat sais pesty ja verhot vaihdettu.. :)


mä oon töis nyt koittanut selvitellä esimiesten kanssa mun lomia ja milloin jään äippälomalle ym.. ku kaikki lomat täytyy pitää pois ennen sitä. ja hoppuhan ei ois mut poo jää eläkkeelle heinäkuussa niin helpommalla pääsemme kun katomme ne nyt kun sit sen uuden kans koitetaan säheltää.



moon stars ja tirriäinen 10+5
 
Olisin kyllä mielellään pysynyt fb-ryhmässä, pitääkö melkein joka päivä olla aktiivinen että siinä pysyy? Olen vastaillut aika monta kertaa, omia postauksia taitaa olla vaan yksî. Hullu tahti töissä, tänään 11h, ja lähden viikon työmatkalle sunnuntaina äitienpäivän kunniaksi, ja sitten potkastaan pois kun ei jaksa postailla fb:ssa..onko täällä odottajia samassa tilanteessa, toinen lapsi tulossa ja todellinen ruuhka-aika elämässä päällä. No, onneksi helpottaa matkan jälkeen. :) Puuh. Onneksi tosi taitaa olla että moneen pystyy kun täytyy, ja sitten hiukka priorisointia. :)
 
Tyydelille isot tsempit, niin ikäviä nuo :hug:

Hankinnoista, me ostettiin jo rv 5 tutvakaukalo ja telakka kun oltiin saatu häälahjaksi lahjakortti vauvatavara liikkeeseen. Muutenkin ollaan jo pikkuisen vaatteita osteltu kirppikseltä ja tilattiinhan me untuvainen kaukalopussikin jo kun löyty edullisesti käytettynä. Itte koitan hankinnoissa ähän jarrutella, mutta mies on sitä mieltä että pitää uskaltaa iloita tästä raskaudesta ja kaikki menee hyvin. Toivotaan :)

Sonts4 ja pokspoks 14+0
 
Joo vähän menny itellä maku ainaki fb liittymiseen kun täällä jaellaan päivämääriäkin koska viimeistään voi liittyä...Ite ainaki ottanu varoen tän raskauden ettei viitti hirveesti hehkuttaa jne ku keskenmeno takana nii viittiny liittyä edes vielä sinne enkä taida...

Parin tunnin päästä ultra,jänskättää ja pelottaa...Toivottavasti siel kaikki ok:)

Teps&vaavi 12+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Wc Ankka
Mä ymmärrän silleen että halutaan pitää se kohtuullisen pienenä ja tiiviinä facessa, kun siellä kuitenkin ollaan omalla nimellä/naamalla ja kerrotaan ehkä hyvinkin arkoja asioita. Ei sitten ehkä haluta että siellä on paljon sellaisia jotka ei osallistu keskusteluun milläänlailla ja jotka vaan "taustailee". Mutta tuntuu sekin kyllä hassulta että kovasti mainostetaan viimeisiä liittymispäiviä koska esim mulla on vasta ensi viikolla np-ultra ja monihan ei halunnu käsittääkseni liittyä ennen sitä jotta näkee varmasti että siellä on kaikki kunnossa.

Mutta mutta.. Mä kävin eilen ylimääräisessä ultrassa. En saanut eilen aamulla kaverin dopplerilla sydänääniä kuuluviin ja koska tää mun elämäntilanne on muutenkin niin haastava niin mullahan levis pää samantien... kun kävin lääkärissäkin hakemassa lisää sairaslomaa niin jopa se lääkäri totes mulle että vois olla mun oman mielenrauhan vuoksi hyvä käydä jossain ultrassa vaikka mulla on siis ens ke se np-ultra.

Minä sitten varasin ajan ylimääräiseen ultraan.. ja voi sitä onnea kun näin että siellä ne molemmat pienet oli ja kölli :heart: :heart: :heart: toinen jumppasi kovasti ja toinen nukkui :D täytyy sanoa että oli siinäkin mielessä hyvä mennä että nyt mun jännitys sitä np-ultraan kohtaan vähän helpotti koska mun ei tarvii miettiä että monta siellä näkyy ja onko sykettä.

Kyllä olen edelleen ihan kauhusta kankea sen vuoksi että sieltä on tulossa kaksoset mutta uskon että kaikelle on tarkoituksensa. Ja tämän jälkeen on hyvä pistää piuhat poikki kun on lapsiluku täynnä :)
 
Huomentapäivää masuset!

Oon saanu virtaa taas salilla käyntiin. Nyt pari krt tuntunu jo hyvälle ja olokin virkeempi.
Tänään pystyin jopa juoksemaankin jonkun aikaa. Täällä muistaakseki oli.joku salilla kävijä/tuntien vetäjä. Osaisitko neuvoa voinko tehdä mitään kohdistuvia liikkeitä? Lankutus? Laitteet?

Ruokahalykin pudonnut pikkusen vähemmäksi kun en oo vaan kotosalla ja mässää...
Ja nyt taas muistui mieleen et se samperin sokerieasitus pitäs tilata. Lähenkin heti tilaamaan sen ni en tas unohda.

Muksaa päivää kaikille!
Nasu ja pikkumuru 13+2
 
Ultrassa käyty ja siellä sydän sykki ja kaikki raajat sun muut oli kunnossa mutta ei saatu niskaturvotusta mitattua vaikka kuinka pompin ja yskin,30minuutin jälkee luovutettii ja huomen uudestaan:D Onkoha kellää muulla ollu samanlaista rumbaa sen kanssa??
Ja vastas täysin viikkoja12+6 :)

Teps
 
Onneksi en ole facebookin edes liittymässä.


mua häiritsee nyt oikein urakalla kun edelleen on nyt se neuvolan jälkeen niin kilo vähemmän.. mä oisin olettanut et kai se nyt vähän nousee edes alussa. vaikka neukku niin tiukasti tapitti ja sano et 10-15kg on se sallittu, niin siinä kai sit onnistun pysyy


Hankinnoista mä olen meille vaunut jo kattonut mut mietin vaan milloin ne kannattaa tilata. lähempänä laskettua ettei takuuta mee "hukkaan" vai kesämmällä jo vai milloin.... Milloin niit kaikkia muit kamoi rupeis haalimaan :D

6 päivää np-ultraan jeeee :D toivottavasti menee äkkiä aika


moon stars ja tirriäinen 10+6
 
Tyydeli, suuret pahoittelut. Voimia ja onnea uuteen yritykseen. :hug:

Painonnoususta. Käsittääkseni se riippuu vähän lähtöpainosta mikä on suositeltava painonnousu raskausaikana. Koska mä oon hoikka ja BMI on noin 20-21, niin neuvolan täti sanoi, että mulle painoa saisi tulla hieman enemmän jo ihan imetyksen käynnistymisen takia. Kuulemma 13 kg olisi sellainen tavoiteltava määrä. Tuostakin määrästä vain kolmisen kiloa on kai varsinaista läskiä, koska painoa tuo myös mm. vauva, istukka, lapsivesi, lisääntynyt verimäärä, turvotus jne. Tähän mennessä mulle on tullut ehkä kilo tai kaksi lisää painoa, en oo niin tarkkaan seuraillu. Syytän kauheaa turvotusta ja sitä, kun täytyy syödä koko ajan etovan olon poispitämiseksi. :D

moon stars, mä vielä odottelen tuota pesänrakennusviettiä. Väsymys on sen verran pahaa, että iltaisin ei meinaa jaksaa tehdä mitään. Mutta ehkä se tästä kohta helpottaa. :)

Sirpa, mahtava juttu! :)

Huomenna alkaa 12. raskausviikko. :) Vielä 1,5 vkoa ultraan. Ei malttais odottaa. :)

Hydra 10+6
 
  • Tykkää
Reactions: moon stars
Moikka!

Idaida, siellä duunissa kertomisesta ni kuin pitkään sulla on vielä koeaikaa jäljellä ja kuinka pitkä määräyskirja? Jos se on reilusti yli äitiysloman yli ni minusta voi kertoa jos haluaa. En usko, että koeajalla raskauden takia heitetään ulos jos on hyvä työntekijä. Siinäkin on laki takana. Itse aion heti kertoa, kunhan pääsen pomon kanssa nenäkkäin (en ole nähnyt np-ultran jälkeen, kiitos vuorotyö), ni saisin sovittua et vois pitää ennen äitiyslomaa lomia pois ja osaisi jollekin sijaiselle luvata jo pidempää määräyskirjaa. En näe ainakaan omalla kohdalla syytä salailla tätä. :)

Hankinnoista, hankittiin jo uusi auto. Kaikki vauvantarvikkeet pitää hommata myös. Ainoastaan pinnasänky on tallessa. Itsellä ei vielä kiirettä tehdä hankintoja. Toisaalta ei ole vielä kovin varaakaan ennen kuin mies aloittaa kesäduunin. :)

Liikkeistä, mä olen kans monta kertaa ajatellut, et siellä se vauva jumppaa. Todennäköisesti se on ollut vain pieru hukassa. Ultralla monta kertaa olen nähnyt vauvan hirveästi pyörivän, mut mitään en tunne vielä.. :D

FB, mä taidan sittenkin jättää sen väliin. Täällä on paljon mukavampi kirjoitella ilman sääntöjä.. :p

No nyt lenkille, kun lomailen niin on ihanan paljon energiaa! Voisin laittaa joku päivä massukuvaa kun saan tytön kuvaamaan.. :D

Mixed&Kunkku 13+6
 
  • Tykkää
Reactions: moon stars
hydra mulla se BMI 28 en tiie vaikuttiko se sit siihen painon huomauttamiseen. itseäni ei kiloni häiritse.. ja jos jotain häiritsee niin sit häiritsee :)

sirpa onnea tuplista ihan näin virallisestikin :)


mixed juu masukuvia.. :) mä en varmaan pistä nyt kun viime pe laitoin eikä toi oo oikein viikossa muuttunut tuo mun pötsi.. ikävä kyllä. liikeitäkin haluisin tuntea mut tuskin pitkään aikaan viel :)


Teps toivottavasti huomen saa mitat otettua sitten :) mut onneks kaikki muu oli tähän mennessä hyvin.. uskoisin et turvotuskin on ok eikä hälytä :D


Ite lainasin kaverilta dopplerin. oon sen kans nyt pari kertaa kokeillut. aina löydän kyllä istukan äänet mut en pienen sykkeitä(neukku sanoi et on takana) mahtaako siinä syy olla? mut noh ens viikolla sitten tiedän onko pieni tuolla hengissä vai ei.. hiukan rupeaa kyllä jännittää. mitäs jos ei olekaan?

moon stars ja tirriäinen
 
tyydelille osanotot...

Vähiin on jäänyt vielä omat kirjoitukset, laskettuaikakin on vielä lisäämättä listaan. Se olis 28.11.
Huonoa oloa podetaan ja iltaisin on pakko mennä nukkumaan viimeistään silloin kun tytötkin menee (4- ja 7-v)... Jos mies on kotona hoitamassa iltatouhut niin jo aiemmin ;)

Ens viikon torstaina olis nt-ultra ja sitä odottelen... Viime viikolla oli eka neuvola ja siellä onneksi kuunneltiin sydänäänet kun sitä erikseen pyysin ja hyvin kuuluivat :) Liikunta on täällä jäänyt ihan nolliin, kaiken vapaa-ajan yritän levähdellä ettei pahaolo iskis... Ja energia kuluu siihen kun miettii mitä söisi ettei tarvis oksentaa... Plääh. Toiselta oli aikoinaan lähes samanlaista, helpotti joskus viikoilla 17-18, eli juhannusta oottellen kovasti.
hankinnoista melkeinpä kaikki on tullu laitettua eteenpäin... Eli kovasti pitäis alkaa katselen löytyisikö sopivia käytettynä ettei tarvis kaikkea ostaa uutena.

Nyt vaihteeksi jotain syökäseen ettei tuu liian pitkä väli. Hyviä vointeja kaikille :)
 
moon stars, tuskin noista painoasioista kannattaa liikaa stressata. Eiköhän tässä raskaudessa riitä muutenkin stressattavaa. Nousee sen minkä nousee. Tärkeintä on pitää itsestä huolta (ja samalla vauvasta), syödä terveelliesti ja liikkua. Mua kyllä hieman jännittää painon nouseminen, kun oon kaikenlisäksi tosi lyhyt. Mietityttää että oonko loppuvaiheessa sitten yhtä leveä kuin pitkäkin. Luultavasti. :D Eikä kannata olla huolissaan, jos et löydä sykkeitä. Vauveli on vielä niin pieni ja kohtu ei ole noussut, niin sykkeiden kuuleminen on vaikeaa. Mäkin saan yleensä etsiä niitä hetken ja anturia täytyy liikuttaa milli kerrallaan. Yleensä ne kuuluu hyvin läheltä istukan viuh-viuh ääntä. :)
 
Hei, oon ollu vasta 3viikkoa töissä niin koeaikaa on vielä reilu 3 kk jäljellä :D Joulukuun loppuun asti on työsoppari ja mulla pitäis räjähtää marraskuun lopulla.. Eli 13.8 loppuis koeaika ja äippälomalle pitäis jäädä 18.10. Hilikuille mennee.
 
Huomenna ensimmäinen kolmannes täynnä!!!!! :heart: :kiss: Ja 8 päivää nt-ultraan enkä malttais millään odottaa. <3 Ahdistaa se kun en saa enää kuuluviin sydänääniä ja kun on lukenu netistä kauheasti kauhutarinoita että on menny kesken ja ei oo tullu verta eikä ite oo huomannu sitä. :(

Ida&kirppu 11+6 <3
 
Pahoittelut Tyydeli! :( Ja toistumiseen vielä, niin ei oo reilua.. Koitahan jaksella ja voimia suruun.

Moonstars: Saako udella millaiset vaunut olette hankkimassa?

Sirpalle onnea tuplista! Mahtavaa että molemmat on pysynyt mukana :)

Onneksi itellä on huomenna lääkärineuvola niin saa mitata hb:n, kun tuntuu et vieläkin vaan väsyttää koko ajan, vaikka eka kolmannes mennyt jo raskaudesta. Olis kyl hyvä jos sais aloittaa raudan syönnin ja jos energiaa alkais löytymään vähän enemmän.

-Sonkku 13+6
 
Viimeksi muokattu:
Mua alkaa vähän jo ärsyttää tuo "jos ei nyt liity ei pääse ollenkaan mukaan"-tyyli fb:n mainostuksessa. Ainakin vakuutti kokonaan siitä että mukaan en ole menossa.

Mamilis, oikein mallikelpoinen lista :D Tervetuloa!

Nasu, mihin kohdistuvia liikkeitä? Lankku kannattaa tehdä niin pitkään kuin pystyy, ehdottomasti. Selkä tarvitsee kaiken mahdollisen tuen raskauden aikana ja lankku on ihan itsellänikin korvaamaton selkäkipujen poistaja.

Sirpalle ja Tepsille onnittelut ultrakuulumisista :) Tepskin pääsee uudelleen ihastelemaan vauvaa :D

Idada, koita olla stressaamatta sydänäänistä vaikka tää aina onkin niin paljon helpommin sanottu kuin tehty. Meilläkin on vasta nyt alkanut löytymään äänet, aiemmin sai hakemalla hakea eikä läheskään aina onnistanut :)

).( Nyt se sitten kävi mitä pelkäsin. Meinasin oksentaa töissä :ashamed: Suurin osa pesuista meni ongelmitta, mutta yksi sai yökkäilemään. Toivottavasti tää ei toistu....haluan pystyä tekemään ihan täysillä töitä.
Muuten olo on aivan huippuhyvä, en oo iltaisin kotona väsynytkään :O Uni tulee kyllä helposti, mutta nukahdan helposti ihan normaalitilassakin joten ei ole eroa siihen. Voi kun tää jatkuisi!

Ankka & Bebe 13+6
 

Yhteistyössä