Marraskuun Mussukat 2014 *Elokuussa*

Tääl nyt sit alotettiin jo saikkuloma. Jotenki hullu olo ko ei piäkkään töihin lähteä ja on ihan vapaa tekemään mitä huvittaa. Tosin nämä supistukset vähän rajottaa. Tännäänki ei pitäny aamulla ko sängystä noussa niin eiköhän ollu maha ihan kovana ko vessaan pääsi. Ja ko vähänki tässä touhuaa jotain niin heti supistelee... :( not nice!!! mut pakottaapa ottamaan rauhallisesti.

Liikkeitä täälläki tuntuu vähän kaikenlaisia, on muljahduksia, potkuja ja eilen illalla oli just kans tommonen kunnon muljuamis kääntyily kohtaus. Ihan nauratti et mitä se tuola hommaa. Mut kait ne on ihan normaaleja.

Mie olin rappusiivous-työssä ja meän firmassa ei oo hissillisiä taloja niin sitä tuli sit laukottua semmoset 500-600 rappua ylös ja alas päivän aikana plus siihen kaikki mattojen puistelut ja muut kävelyt ja noin 20 saunan pesut niin ei pystyny sit enää tekemään. Kyl varmaan pystyy olemaan aika loppuun asti jos on joku istumatyö ellei sit selkä ala vihotteleen.

Mul vielä tuli kans issiasvaivat tähän päälle, mut onneks tuntuu et vähän helpottanu viikonlopun jälkeen ko on saanu levätä.

Heh, kunnon valivali... Mut kyl täälä pärjäilen, liikun etana vaihtia ja istuskelen ja toivon et sillä sais pysymään tämän vauvelin sisällä vielä ainaki 10 viikkoa.

Niin mulla onki se neuvolalääkäri vasta huomena, saa nähä määrääkö se ihan vuodelepoon vai jatkaako vain saikkua, mut huomennapa sen näkkee.

Nyt taijan lähteä pienelle päivälenkille, rauhalliselle sellaiselle ko tuola näyttää olevan ihana auringonpaistekki vaihteeksi.

peikko+tyyppi 26+7
 
Kuulostaa Peikko niin tutulta tuo ettei mitään oikein voi puuhastella kun heti supistaa. Mullakin olis keskiviikkona lääkäri taas, voi olla että saan äippäloman alkuun saikkua (mutta toivottavasti ei vuodelepoa!). Näin ainakin toivon, koska en jaksas koko ajan lääkärissä juosta ja vois rauhottua odottamaan vauvan tuloa.

Millanen Idada sulla tilanne, soititko päivystykseen/helpottiko olo?

Kubix 30+4
 
idada, mun vastaus tulee kyllä myöhään, mutta mua on opastettu ottamaan välittömästi yhteyttä joko päivystykseen tai äitiyspoliin, mikäli supistusten kanssa tulee vuotoa. Toivottavasti sait apua ja kaikki on kunnossa! :hug:

Mä liityin valitettavasti saikkuporukkaan. :( Kävin viime keskiviikkona neuvolaääkärissä supistusten takia. Sitä ennen kävin äitiyspolilla kaksi viikkoa sitten ja siellä sain supistustenestopiikinkin. Äitiyspolilla kieltäydyin vielä saikusta, mutta nyt lääkäri ei antanut vaihtoehtoa. Mitään kriittistä kypsymistä ei onneksi ollut tapahtunut, mutta lääkäri sanoi että ei halutakaan tapahtuvan. Siksi antoi heti 2,5 vkoa saikkua. Vaikka itse kyllä kivut kestäisi, niin näissä asioissa täytyy ottaa myös vauvan vointi huomioon. Jälkeenpäin tuli ihan typerä olo, kun en silloin jo ekalla kerralla suostunut saikkuun. Ajattelin, että kyllä mä pärjään mun pääosin kevyessä istumatyössä, mutta supistuksia alkoi vaan tulla päivä päivältä enemmän. Päivän aikana myös pienikin rasitus lisäsi niitä. Joten kyllä se istumatyökin voi viedä saikulle, valitettavasti. :( Toiveena olisi, että supparit helpottaisi nyt saikun aikana ja pääsisin vielä töihin takaisin. Kotona oleminen ahdistaa ja tekemättä jäävät työt stressaavat. Joten oman mielenterveyden kannalta haluaisin vielä palata takaisin.

Muutenkin olo tuntuu tosi raskaanaolevalta. :D Maitoa on tihkunut jo 2 kk ajan, närästää, ummettaa, pohkeet kramppaa öisin (nyt magnesiumlisän myötä loppunut), suonet pullottaa pohkeissa (suonikohjujen pelossa oon ostanut tukisukkia), on liitoskipuja, väsyttää, ekat peräpukamat bongattu... :kieh: En kyllä halua liikaa valittaa, niin kauan kuin vauvalla on kaikki hyvin. Se on tärkeintä, kyllä mä kestän, antaa tulla vaan! :D

Mä olisin halunnut äitiysjoogaan, mutta olin liian myöhässä liikkeellä, niin en ehtinyt ryhmään mukaan. Onneksi muitakin vaihtoehtoja on, joten täytyy metsästää joku toinen ryhmä tai paikka missä harrastaa.

Hurjasti tsemppiä kaikille saikkuilijoille ja kivuista kärsiville!

Hydra 26+3
 
Loman jälkeen paluu töihin muutamaksi viikoksi. Toivottavasti tahti olisi rauhoittunut tai... toivottavasti supistelut olisivat jääneet vain helteen aiheuttamiksi harmeiksi. En tahtoisi välttämättä saikuttajien joukkoon, vaikka kynnys hakea saikkua on hemmetin matala. Kyseessä kuitenkin jotain hyvin arvokasta.
 
Tsemppiä kaikille saikkulaisille ja muille supisteleville :/ itellä menny nyt varmaa vk ilman suurempia supisteluja, paitsi yks pv ku kävelin kaupungilla vissiin vähän liikaa niin sit oli pari tuntia hankala olo. Mietinki että pitäskö perua to:n ylimääräinen neuvolalääkärikäynti, tarkotuksena kattoa kohdunsuun tilanne, mut sanoi että voi perua jos ei paljoa oo supistuksia. Onkohan nuista sisätutkimuksista mitään haittaa?? tai toki ne on tosi tärkeitä, mut jos ei oo aihetta epäillä että ois kaula lyhentyny tai kohdunsuu pehmentyny ni kanttiikohan sitä tehä? ainaki tosi ikävältä tuntu viimeks ja sit sinä iltana oli aika kovasti kipua. Mut en tiiä liittykö kipu siihen tutkimukseen..

Toinen kyssä: ootteko kaikki fb-ryhmässä ja onkohan sinne vielä mahd. liittyä? onko keskustelu siellä aktiivista? ja tuleeko siitä ilmotus omalle sivulle jos sinne liittyy :D
 
Flunssan kourista edelleen päivää! :wave:

Mikäs Idadalla tilanne?

Onnittelut vuosien täyttymisestä, CandleLight! :flower:

Kiva kuulla että muillakin on noita kummallisia bilekohtauksia mahassa :D

Nyt on sitten neuvolalääkärissä käyty. Kaikki on aivan hyvin, ei ole ne supparit ja pieni verenvuoto tehneet mitään, todennäköisesti limakalvoja oon vaan nirhaissut! Paikat kiinteät, kiinni ja kohdunkaula ei ole edes lyhentynyt. Vauva on edelleen vilkas ja kasvaa täydellisesti keskikäyrällä, eli isompi muksu olisi nyt tulossa kuin edelliset. Koska tuo kakkonen oli niin pieni, saamme silti ylimääräisen ultran tuossa parin-kolmen viikon kuluttua! Ihan vain jotta nähdään jatkaako poika(sitä siis näytti edelleen) keskikäyrällä kasvua vai lähteekö kasvu hidastumaan kuten kakkosella kävi. Eli ainakin 2 ultraa vielä tulossa ja jos tämä kasvu olisi hidastumassa, seurattaisiin vieläkin enemmän ilmeisesti. Musta tuntuu kyllä että poika tulee olemaan siskojaan isompi, mutta lääkäri lohdutteli ettei se enää kolmannen synnytyksessä tunnu, ja jos keskikäyrää kasvaa edelleen ois n. 3,5kg syntyissään. Saapa nähdä...!

Mulla on tosiaan edelleen flunssa riesana, keuhkot rohisee aivan mahdottomasti. Nukkumaan mennessä tuo rohina ärsyttää ja sitä yrittää yskiä niin että nukkumisesta ei sitten lopulta tule mitään. Töissä on ollut rankkaa viikonlopun ajan juurikin osittain tästä syystä. Aamuviiden herätykset on liikaa tän taudin kanssa ja iltaisin nukahdan sohvalle ihan tuosta vaan, onneksi on enää 2 viikkoa jäljellä! Lääkäri totesi että mulla on aika rankka työ, joten olisin saanut jäädä saikulle jo mutta mulla ei tosiaan siihen ole varaa nyt, joten loppuun asti sinnittelen. 9 työvuoroa! :D Kyllä ne jaksaa.

Ankka & Bebecito 29+4

*muoks* Luppelo, fb-ryhmään pääsee edelleen laittamalla mulle yv:llä sähköpostiosoitteensa (jotta voin lähettää kutsun). Ryhmä on salainen joten ei näy muille.
 
Viimeksi muokattu:
Idadan tilannetta minäkin kyseleen tulin?

Automatkaa tullu taas kiitettävästi vkonlopun aikaan ja taukopaikalta autoon kävellessä tuntu et pääsenkö perille saakka kun sukkapuikkoja sateli joka askeleella. Alaselkää särkee nytkin inhosti.
Tuskimpa nuo mitään tekee kohdunsuulla mut on niin viheliäisen tuntosia.

Tsempit saikkulaisille ja muillekin jo nyt supistelijoille.

Huomenna diabeteshoitajalle meno. :/ en vaan jaksais...

Nasu ja muru 29+0 Poksuu!!
 
Toivottavasti Idada kaikki on kunnossa! Kaikkiin vuoteluihin kannattaa ottaa yhteyttä päivystykseen. Kaverilla alkoi juuri kirkkaalla verellä synnytys hyvin aikasilla viikoilla. Hyvin siinä lopulta kävi mutta sitä en toivoisi kenellekään.
(.) Menee hermot sokereiden kanssa taisteluun. Joten odottelen aikaa polille insuliinin aloitukseen. Tietää muutaman ultran lisää mutta se ei haittaa yhtään :) kävin välillä töissä kun oli tilaisuus ja heti tuli harjoitus supistukset arkeen mukaan. Nostan hattua teille jotka jaksatte ja voitte olla töissä! Onneksi ei tarvitse olla kun olen hoitovapaalla. Alkanut jännittää tuleva enemmän miten tän arjen oikein järjestän. Ei pitäisi mutta ei osaa olla miettimättä. Mulle sen la voisi päivittää jos tekstistä kiinni saa kun en pääse muuttamaan väriä, eli 3.12. Tosin aikaisemmin käynnistävät jos ei itse ala syntymään.

muumimamma-81 ja 25+6
 
Tsemppiä saikkulaisille ja suppareista kärsiville :wave:

eipä tää istumatyö mitää herkkua ole. Ei mulla selkä kettuile, mutta liitoskivut on aivan helvetilliset kun nousee ylös. Istuessa vielä ihan ok, mutta tästä tuolista ku vääntäytyy ylös niin menee 10-15minuuttia kävellen että alkaa kivut "normalistoitumaan" siihen missä ne nyt on viimiset 3 viikkoa ollut.
Lisäks mulla vaivaa rannekanavaoireyhtymä niinkun oon täälläkin tainnut snaoa, niin ei tää päätetyöskentely tosiaan mitään herkkua ole kun ei pysty hiirtä kunnolla käyttämään eikä tää kirjottaminenkaan hyvältä tunnu.
Mutta viiden viikonpäästä olen jo äippälomalla, joten yritän nyt vielä hetken kärsiä - edes sen aikaa että saan perehdytettyä seuraajan :)
tossa olin viikon saikulla ja 2 kesälomalla niin kyllä tää vaan pääkopalle tekee hyvää päästä töihin. Vähän jo jännnittää että osaanko puhua enää koiraa ja vauvaa sitten marraskuun jälkeen :LOL:
 
Hei mammalaiset! <3 päätin että oottelen maanantaille neuvolaan, kun liikkeitä tuntu ja heti kun laitto pötköttään nii olo helpottu. Noo, kävin eilen sielä neuvolassa ja täti oli kauheen huolissaan että mikäköhän on. Sain ipana esitietolomakkeen ja sf oli 26 ja sydänääniä kuunnellessa neiti monotti suoraan siihen anturiin. :D ja täti laitto lähetteen synnärille. Eilen oli kauheen huono omatunto siitä etten olla sunnuntaina lähteny päivystykseen, mutta ku kävin siellä ei enää ollukkaan muutako hölmö olo. Se lekuri oli tosi tylynolonen ja anto sellasen kuvan että mä oisin vaan turhantakia tullu. Muksulla siis kaikki hyvin, painoarvio oli 939g, kohdun suu oli napakka ja sitä oli vielä 4,3cm jälellä että kaikki oli kaikin puolin hyvin. Itellä on vaan nyt ihan hölmö olo, niinku ois tosiaan turhaan menny sinne ja tuhlannu sen lääkärin aikaa.. :( mahtava kun töissä heti ku tekee jotain vähän rasittavampaa nii alkaa harkkasupparit, mutta nehän ei oo vaarallisia, nii tuskin tarvii saikuttaa.

Idada&möhis 26+3
 
Täälä lääkärineuvola käyty ja kaikki oli onneks hyvin supistelusta huolimatta! Kohdunsuu oli hyvin kiinni ja kanavaa oli 4cm. vauva oli kasvanu tosi hyvin vähän keskikäyrän yläpuolella mennään... painoarvio oli jottain 1130g, vaikka viikkoja vasta 27.... noh toivottavasti tästä ei kauheen iso tuu, ko on kumminki ensimmäinen lapsi niin ei huvittas kauheen isoa synnyttää. Mut lekuri sano et kasvu saattaa sit loppuaikana tasaantua.

Laitto mulle saikkua onneks suoraan äippälomaan asti eli täälä saan nyt olla ihan rauhassa kotona ja valmistautua vauvan tuloon. Ja sain luvan käydä lenkillä ja salilla omien tuntemusten mukaan, jos supistelee niin rauhottaa tahtia. Ja koska meillä suvussa on synnynnäistä sydänvikaa ja siitä puhuin lääkärille niin sain vielä yhen ylimääräsen ultranki :) Kivaa, jos ne siinä näkis sen sukupuolen sit, tärkein tietenki se sydän et ois kunnossa.

Mut lähtempä käymään mustikassa ko tuota liikkumista ei onneks kielletty, hyviä syksyn jatkoja kaikille pullistelijoille ;)

peikko+tyyppi 27+1
 
Mulla tulee suppareita heti ku teen jottain vähänkään raskaampaa. :s Maha on ku potkupallo. Mut se sano se lekuri että saan elää ihan normaalia elämää, mutta vähänhän tää on vaikeempaa ku töissä pitää riehua.. Miten muilla?
 
Täälläkin on ruvennut supistamaan.. kaks edellist päivää töissä. ensimmäisenä päivänä supisti jopa kipeästi et nousi hiki ja pisti puhisemaan.. mut rauhoitin tilanteen ja menin tauolle joten se rauhoitti sen pahimman pois ja viel myllys kävellessä tuli muutama. seuraavana päivänä ne tuntus menkkajomotuksina jotka ei kipeää tehnyt... jos niit enenmmän tulee niin soitan neuvolaan parin viikon pääst kumminkin lääkäri neuvola viimeistän siel sit jos tilanne rauhoittuu ehkä. tänään siivoskellut kotona ja ei oo supistanut..

Vauvan vaatteet on pesty paitsi äippäpakkauksen vaatteet ym... jeeee :D <3 tä on kivaa ja ne on ihania vaatteita... niiin söpöjä :heart:

vapaa tuli tarpeeseen


Moon stars ja tirppa 26+6
 
Täällä myös supistellaan. Toki kaksi päivää "sirkuksessa" voi tehdäkin tehtäviä. Tänään puolestaan rauhallisempi päivä, istuin siis tietokoneella lähes koko päivän, ja supisteluja ei missään. Pitänee soittaa neuvolaan ja kysellä, kuinka paljon uskaltaa katsella.

Eilen otin ensimmäistä kertaa särkylääkettä, kun nivusten ja alavatsan seutu oli niin jomotteleva. Ei supistusjomottelua vaan enemmän vain vatsan painosta johtuvaa. Liekö kohdun kannattimet antamassa periksi?

Pari viikkoa seuraavaan neuvolakäyntiin, jolloin lääkärikin. Jospa sinne asti jaksaisi.
 
Ohhoh, kuulostaapa hurjalta nuo tuntemukset osalla, että kaikki tekeminen aiheuttaa supistuksia :| Vissin lepo kuitenkin auttaa? Vähäisiähän nämä viikot vielä tässä vaiheessa on noin niinku synnytystä ajatellen, toivottavasti kaikkien mussukat pysyy pesäkoloissaan vielä ainakin pari kuukautta!

Äitiysrahapäätös antaa vieläkin odottaa itseään.. Kai ne olisivat olleet jo yhteydessä jos jotain tietoja puuttuu tai muuta vastaavaa, ei auta kuin odotella edelleen.

Mammalomaa odotan todellakin kuin kuuta nousevaa! Töissä sujuu kyllä hyvin eikä mitään fyysisiä ongelmia ole ilmennyt, mutta henkisesti ei vaan millään enää viitsisi.. Onneksi alle neljä viikkoa enää. Varsinaista työvuorojen määrää en tiedä kun uudet listat ei ole vielä valmistuneet, mutta TJ-laskenta alkaa kyllä välittömästi kun työvuorolistan käteeni saan :)

Yöt alkaa olla ärsyttäviä. Ainoa mahdollinen asento on vasemmalla kyljellä makuu ja se alkaa jo lonkissa tuntua. Usein olen vahingossa kierähtänyt selälleni ja sitten herään siihen epämukavuuteen. Joskus kokeilen myös oikealla kyljellä makaamista, mutta sitä kestää max puoli tuntia kun on jo pakko kääntyä pois. Ystäväni kertoi nukkuneensa viimeisen raskauskuukauden sohvalla istuen, ilmeisesti siirryn siihen taktiikkaan lopulta minäkin. Anteeksi nyt vaan tämä valitusvirsi :D

Muuten kaikki ihan ok. Seuraava neuvola kahden viikon päästä ja ensi viikolla pitäisi kuulemma olla jo yhteydessä kättärille tutustumisaikaa varatakseni, kääk! Ristiäispäivää olla myös jo suunniteltu, ilmeisesti sen olisi siis oltava kahden kuukauden sisällä lapsen syntymästä, joten pikkujoulukaudelle taitaa mennä. Tarkoitus olisi kastaa kotona niin tulee enemmän meidän näköinen tilaisuus. Kastepuvuksi löytyikin jo vanhempieni kaapista sama puku jossa minut ja veljeni on kastettu, mistään hinnasta en vaihtaisi sitä uuteen!

Jaksamista kaikille, loppusuora alkaa jo kohta häämöttää!!

Bosch 31+1
 
Sanokaapas te, jotka saikkuilette supistusten vuoksi, kuinka usein ja millaisia supistuksia teille on tullut? Olen tuossa itse paininut asian kanssa. Vaakakupissa "oma mielenterveys" vs. vauvan terveys. Epäröintiä siitä, että sanoessani töissä supistavan, eräs jo kertaallee synnyttänyt henkilö totesi vain, että jos ei ole kuin kovetus, niin niistä ei pidä välittää, jätä omaan arvoonsa. Sitten jos kipuilee, niin on eri juttu. No kun ei kipuile. Kovettelee vain, ja välistä ihan useamman peräjälkeen. Lisäksi nyt syksyllä on paljon paljon kaikkea mitä pitäisi vielä ennättää tehdä (en oikein edes ymmärrä, miksi niin paljon lasketaan yhden ihmisen varaan, kun käytössä on 100 muuta ihmistä) ja tietysti olen itse luvannut, että teen ne toki, jos olen kuvioissa. Eivät sinällään raskaita hommia, vieraille työpaikan esittelyä jne.
En tiedä, lienee helpoin vain soittaa sinne neuvolaan ja kysyä neuvoa.
MrsRock 25+4
 
WUHUU!!!! Täällä tuli pyöreitä taas täyteen 30+0! Tässähän kohta loppuu aika! :D supistelujen takia minäkin olen saikulla. Työnteko sai taas aikaan säännölliset, napakat supistukset. Niinpä nyt on taas lepäilty. Kyllä sellaista pikkuista voi kotona tehdä, esim. pyykkejä laittaa, tiskejä, leipoa yms. Mutta kovempi rasitus saa supistelut aikaan. Paljon harkkasuppareita tulee, niistä en jaksa murehtia, kun ei ole kipeitä. Mut ne tuntuvat, polttavat supistukset kyllä huomioin ja sit levähtelen ja otan kipulääkettä. Eilen tuli kunnon supistukset siitä, kun mies nojaili telkkaria katsoessa mahaan. Vissiin se oli liian raskasta! :D

Tuo meidän poika on aika kova hikkaileen! Sillä on monta kertaa päivässä hikka ja kylläpä sitä alkaa sitten pitkät hikkaepisodit kiukuttamaan.. Ymmärrän kyllä.. :) sitten se tuntuu niin isolta, kun työntää aina käsiä ja jalkoja ja peppua ylös niin, että niistä saa kiinni.. En muista, että eka olis ollut näin voimakas näillä viikoilla. Tuo vauva on varmaan sellainen lihaskimppu, kun syntyy! :D

Bosch, mäkin olen jo ihan ristiäistunnelmissa! Olen miettinyt vieraslistan, tarjottavat (niitä jo kokeillutkin), kukka-asetelmat, siivoukset, päivän, vaatteet, sen mitä pyydän kenenkin tekemään, musiikin, kastemaljan, jne. :D enää puuttuu se vauva! Mekin pidetään ristiäiset meillä kotona. Vaikka on suht pieni asunto niin olen mitoittanut niin, että kaikki mahtuu mukaan kenen tarviikin. :) vuorokaudessa on ihan liikaa tunteja, kun kotona vain on, että sitä ehtii yllättävän monia asioita miettimään! :D

Mixed&Kunkku 30+0
 
Mrs Rock, niin kuin tuossakin kirjoitin jo aiemmassa, niin sellaiset supistukset, jossa maha kovenee ilman mitään muita tuntemuksia niin ne on niitä harjoitussuppareita. Niiden ei pitäisi tehdä vielä työtä paikkojen kypsymisen eteen.

Mut sellaiset supistukset, joissa tulee semmoinen hapotus, kuin ois vaikka salilla tehnyt jotain liikettä tosi pitkään ja lihaksia alkaa polttaan niin sellaiset supistukset olen ottanut tosissaan ja/tai kun samalla kohdunsuulle tulee kipua ja paineentunnetta alapäähän. Mulla sellaiset supistukset tuntuu vatsassa, kyljissä ja alaselässä ja reisien yläosassa ja se alkaa, kestää n. 30sek ja laukeaa.

Väliin on sitten sellaista menkkamaisia jomotusta joka tuntuu koko ajan, mut en tiedä mitä se on tai sit pakotus tuolla kohdunsuulle. Niistä en ole oikeastaan edes välittänyt.. :) On vähän haastavaa tulkita omaa kehoaan, että mistä kuuluu huolestua ja mistä ei tarvi! :D
 
Onnittelut pyöreistä CandleLight! :flower:

Liikkeistä Täälläkin vauvan liikkeitä tuntuu päivittäin ja paljon. Myöskin tuota "tärinää". Itse kuvailin miehelle, että liekkö vauvalla on epilepsiakohtaus, kun tuolla lailla hytkyttää! Potkuja, nyrkkeilyä ja pyllyn vänkäämistä on myös päivittäin ja vauva on raivotarjonnassa.

Supistuksia on myös ollut jo jonkin aikaa, mutta vain niitä mahan kovettavia, kivuttomia. Päivittäin niitä taitaa olla, yleensä rasituksen yhteydessä. Olen ottanut ne kyllä ihan harmittomina harjoitussupistuksina, koska kipua niihin ei ole liittynyt. Sängystä, sohvalta ja autosta noustessa sekä sängyssä kylkeä kääntäessä vihloo häpyluun alue, ilmeisesti jotain kiinnike/liitoskipuja?

Närästys ilmaantui noin kuukausi sitten ja vaihtelevasti oireilee. Rennietä olen siihen käyttänyt silloin kun polttelee ja yleensä yhdellä tabletilla olo tasaantuu.

Tällä viikolla oli kolmas ultra ja kaikki oli normaalisti, painoa vauvalla 1629 grammaa ja yllätyksenä saimme tyttölupauksen! Sen voi siis listaan päivittää. Miehen kanssa molemmilla ja suurimmalla osalla sukulaisista ja tuttavista on ollut vahva poikaolo koko raskauden ajan, joten olotila oli aika hassu, kun kuulimme, että tyttö olisikin tulossa :) Tulee kumpi vaan, niin kovin on jo odotettu :heart:

Laitoin äitiyspakkaushakemuksen Kelaan 1.8., kaksi viikkoa ne sitä käsitteli ja päätös tuli kotiin viime viikolla, jossa kerrottiin, että kahden viikon kuluessa tulee paketti. Vanheimpainpäiväraha meni työnantajan kautta, ovat ottaneet sen Kelassa vastaan 19.8. ja vielä näyttää olevan käsittelyssä. Äippäpakkauksen viipyminen harmittaa, kun viivytin hakemuksen tekemistä kahdella viikolla, kun luulin, että toimitus on kaksi viikkoa hakemuksen tekemisestä (jolloin olisimme olleet vielä lomalla, poissa kotoa). No, oma moka :/

Neljä todella kiireistä työviikkoa vielä edessä ennen mammalomaa ja täytyy myöntää, että ajatukset alkavat olla jo kotiasioissa. Paljon remonttia ja sisustushankintoja vielä tehtävänä, vauvatarvikkeista puhumattakaan :rolleyes: Mutta jotenkin tuntuu, että onhan tässä vielä vaikka kuinka kauan aikaa... huoh...

qwertyli 30+3
 
Neuvolassa käyty. Verenpaine koholla, protskut yhdellä plussalla ja kädet ja jalat turvoksissa. Nyt kotoseurantaa paineiden kanssa. Sokeriarvot ovat olleet hyviä :)
Vauva oli raivotarjonnassa ja virkeä. Painoa tullut +325/vko.
Hb 112.

Kävely on alkanu painaa kauheesti. Selkää juilii ja supistelee välillä että reisissä tuntuu.

Jahans..mentävä. palaan asiaan paremmalla ajalla. Omaa napaa nyt siis vaan..

Nasu ja muru 29+3
 
Soittelin neuvolaan ja siirsivät lääkäriaikaa viikolla aikaisemmaksi eli ensi viikkoon. Terkkarin mielestä hyvä olisi tarkistaa kohdunsuun tilanne ja jos se ok, voin hyvillä mielin jatkaa harjoitussupistelua.
 
Perjantai-huomenta kaikille!
Kävin neuvolassa poksumassa (31+0) ja ei siellä nyt mitään sinänsä ihmeellistä ollu. Tasasesti menee. Siitä mistä olin erityisen yllättynyt, oli että painoa on nyt tullu vaan 5kg yhteensä. Oon syöny kyllä ihan mitä ja miten sattuu.. :ashamed:

Valittelin terkalle että on niiin huono istua eikä pääse jotenkin ees lattialle kun vauva on niin ylhäällä ja hengityskin on vaikeaa, niin hän sitten kaivoi aataminaikasen ultransa esiin ja siellähän se vauvan pää painaa sopivasti jossain ylhäällä tuolla sivussa. Välillä on tuntunut liikkeet molemmilla sivuilla että josko ois ollu poikittainkin. Potkut on kyllä tuntuneet lähinnä alhaalla ja on kyllä aika karseen tuntusta kun joku varvas tm yrittää päästä jostain tuolta alhaalta ulos... auts!

Kuulemma uudelleen synnyttäjillä vauva voi kääntyä vasta rv36 jälkeenkin, mut ihan salaa vain oon hyvilläni tästä perätilasta. Mä jotenkin kammoan sitä synnytystä edelliskerran jälkeen niin että en panis sectiotakaan pahakseni. Eka tuli sectiolla ja toivuin siitä jo sairaalassaoloaikana kun taas alatiesynnytyksen jälkeen makasin 2vkoa sängyssä.. No lähete lähtee ens viikolla synnytystapa-arvioon että siellä sitten katsotaan viimestään tarkemmin tuota tulevaa synnytystä.

Tsemppiä kaikille saikuttajille!!! :hug: Supparit on kyllä inhottavia. Itse en oo tuntenu niitä ku kakkosesta ennen synnärille menoa (supisteli 3pv) ja toivon kyllä että niitä tulee vasta sitten kun synnytys on ajankohtainen.

Närästyksestä...:Kävin eilen hakemassa uuden perhepakkauksen rennietä.. Jos ei muuten, niin viimestä nukkumaan käydessä on kaivettava paketti esiin. Jonain päivinä on närästäny ja polttanu niin kovin ettei rennietkään auta..

Nukkumisesta:ONko muilla hankaluuksia nukkua? Mä meen aina väsyneenä sänkyyn, mutta silti menee parikin tuntia pyöriskellessä.. Joko vauva monottelee tai sit närästää tai sit ei mitenkään löydy hyvää asentoa. Tyynyarsenaali on komea...


Mukavaa loppuviikkoa kaikille!!
 
Ymmi, mä hyökkäsin ostamaan Lidlistä vartalotyynyn heti kun niitä sinne ilmestyi ja siitä tuli mun paras unikaveri :D Ihanaa kun voi lässähtää sen tukemana vaikka mahalleen, tai ainakin asentoon joka on sinne päin.

Oon Boschin tavoin henkisesti jo äitiyslomalla :D Ja toisaalta mietin, että ois kiva löytää vielä jotain noiden viimeisten parin viikon ajaksi ennen ä-lomaa, jo ihan rahallisestikin. Mutta taitaa olla hankalaa. Tätä työtä en enää ainakaan mielellään tekisi ellei mitään muuta löydy, alkaa olla liikaa mulle. 5 vuoroa jäljellä ja ennen niit nyt vapaa viikonloppu, ihanaa :) Jos sattuisi kuitenkin vuoroja tuonne vielä saamaan niin en sanoisi ei, mutta pitäisi tietää ajoissa - ajattelin irtisanoa nuoremman päiväkotipaikan mahdollisimman pian. Kotiinhan tuo mun kanssa jää, saa nähdä miten menee!

Uusille kymmenille siirryttiin eilen täälläkin. Vähän alkaa jännitystä pukata :snotty:

Ankka & Bebe 30+1
 
Wc Ankka:Minäkin menin tyynyostoksille, mut mun tuurilla siellä ei ollu enää ku niitä tyynyliinoja. Vähänkö otti päähän! |O|O|O Ja arvatenkin se ois ollu maaaaailman paras hankinta tähän väliin (ton rennien perhepakkauksen lisäksi) :mad:
 

Yhteistyössä