Luin tuossa eilen neuvolasta saatua "raskausviikko"-kirjaa, miehen osiota. Näillä minun viikoilta sieltä löytyi teksti "äitiä on hyvin evästetty neuvolassa miten synnytys alkaa ja milloin pitäisi lähteä sairaalaan". Aijaa, ei kyllä mua...
Mutta samaten siellä luki "nyrkkisääntönä jos supistus kestää minuutin ja kymmenessä minuutissa niitä on 3-4". Siis ihan oikeasti, miten oikeasti voin olla suht viimesillään raskaana (ja kolmatta kertaa!), ilman, että koskaan olen kuullut tätä noilta terveydenhuollon ammattilaisilta = neuvolasta, vaan se pitää lukea kirjasta (ja vielä miesten puolelta. Nimimerkillä kakkosta 20min sairaalassa synnyttänyt.) Noniin, näillä lempeillä tunteilla neuvolaa kohtaan sinne taas kuluvalla viikolla suuntaan, mulla on edelleen neuvolat olleet viiden viikon välein, ja hyvä niin
Samaten jos jatkaisin kyrsiintymistäni synnytysosaston puoleen. Musta on jotenkin älytöntä, että heidän toimesta ei ns. automaattisesti tarjota kivunlievitystä. Itse olin ainakin suunnitellut, että haluan ekasta synnytyksestä epiduraalin. Ja sitten taas sinnitellään ja sinnitellään ihan vaan kuullakseen, että on liian myöhäistä moista antaa. Olen ihan varma, että jos synnytys olisi miesten hommaa (ei olisi väestömäärän liikakasvu ongelmana) tai jos edes kätilöiden ala olisi miesvaltaista, niin homma toimisi siten, että henkilökunnan puolesta "huolehdittaisiin" siitä, että synnyttäjä olisi tietoinen milloin mitäkin kivunlievitystä voisi laittaa ja milloin olisi liian myöhäistä.
(.)Nojaa, ehkä joku voi päätellä, että täältä löytyy myös yksi äkänen akka. Reiluun viikkoon en ole nukkunut edes tunnin pätkää (lienee alkoi jo harjoitukset tulevaan...) ja sen kyllä huomaa! Muutenkin musta on tullut ihan kamalan raihnainen, selkä nyt on ollut kuukausikaupalla kipeä, mutta nyt uutena juttuna on lonkkien särkeminen, jonka takia selkäsärkyä helpottava käveleminen on tosi ankiaa. Samaten sitten lonkkien särkyä helpottava istuskelu saa selän kamalaan kuntoon. Plussana vielä pahoinvointi, päänsärky ja viidettä viikkoa flunssa!. Siis oikeasti, näillä vaivoilla saisi kyllä itse vauva olla superiisi tapaus!
Boschille onnittelut kotiinpääsystä ja toivon mukaan ihanan vauva-arjen alkamisesta! Ja ennenkaikkea tsepmmiä epparin kanssa, olehan tarkka, että saat sen kuntoon.
Ja samaten
Victorialle onnittelut!
Onnittelut myös
Piiulle, nyytin kotiinpääsystä!
Teps kyseli streptokokkinäytteestä. Meillä päin (Oulun seutu), se otetaan ilmeisesti joskus rv38->: Itselläni on seuraava neuvola 37.rv:llä ja kuulemma sitä seuraavalla lääkäri- tai nauvolakäynnillä näyte otetaan.
Mixed, tsemppiä! Tiedä vaikka jo tänään homma lähtee etenemään
Ja ilmeisesti tässä vaiheessa onnittelut myös
qwertylille ovat paikallaan
Samaten olit kestoilusta kysynyt. Meillä ykkösen ja kakkosen kanssa täyskestoiltiin. Nyt olen hommaillut muutaman kestovaipan ja ehkä en ainakaan ihan pikkuvauva-aikana täyskestoiluun pyri. Meillä pienellä vauvalla on ollut harsot+villapöksyt oikeastaan ainoa toimiva vaihtoehto, parin-kolmen kuukauden päästä alkoivat erilaiset taskuvaipat tomivaan. Kestovaippojen kanssa suosittelen muuten hommaamaan bodyn jatkopaloja sinne haaroväliin. Meillä ainakin lasten kanssa peffan iho pysyi tosi hyvänä ja vaipoista päästiin eroon kokonaan jo alle kaksivuotiaana, mistä nyt uskallan antaa kunnian kestoille. Kuten
wbällä olen itse myös kuukuppeilija ja "kestoilija", kertikset yksinkertaisesti hankaa ja hiostaa liikaa.
Millasilla vaate-arsenaaleilla olette lähteneet liikkeelle? Meillä on isoimmat hankinnat sänkyä lukuunottamatta hoidettu, joten nyt voisi sitten siirtyä näihin pienempiin. Toppapukuja on riittävästi, bodeja on kymmenen, pöksyjä kuudet-seitsemät, parit potkarit ja parit kokopuvut, paitoja kaksi. Miten mä oon tämänkin suhteen ihan pihalla...
Nyt muuten allekirjoittaneella on ihan virallisesti "alle kuukausi" laskettuun aikaan, jee!
Hiirenhäntä ja eikka 35+5