Marraskuun Mussukat 2014 *Elokuussa*



LA
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala

Laskettu aika ei tiedossa
MrsRock / 27 / 1. / -
Muumimamma-81 / 33 / 4. / K-SKS / Poikalupaus
Kuutyttö / - / - / -

25.10
Sintti08 / 27 / 3. / KOS

28.10
Susu1 / 33/ 1. / TAYS

29.10
Bosch / 28 / 1. / KOS

30.10
Kubix / 29 / 1. / - / Poikalupaus

31.10
Kanelihippu / - / - / -
Murmelii / 32 / - / MKS
Ymmi / - / 3. / PHKS

1.11
Pumpuli-81 / 32 / 4. / TAYS
Nansustiini / 36 / 2. / JS
Whitney / 29 / 3. / EKKS
Edea3+ / 36 / 4. / NKL
Pikkukakkonen14 / 25 / 2. / OYS
JoJoha / 23 / 2. / K-SKS
Kanna/ 30 / 1. / KOS

2.11

3.11
Maisa90 / 24 / 2. / PHKS
Miranda- / 31 / 1. / KOS / Poikalupaus
Jonttu84 / - / 3. / -
Qwertyli / 32 / 1. / PHKS / Tyttölupaus
Billy / 35 / 5. / TAYS

4.11
Huplis / 28 / 2. / JS

5.11
Heranen / 23 / 1. / MKS
Ambrosia85 / 29 / 1. / HYS / Poikalupaus
Sonts4 / 20 / 1. / TYKS / Poikalupaus

6.11
Wc Ankka / 37 / 3. / L-PKS / Poikalupaus
Maarii / 25 / 2. / KS-KS
Mixed / 27 / 2. / OYS / Poikalupaus
Annilaattori / 26 / 3. / TYKS / Tyttölupaus

7.11
Cinderella- / 24 / 2. / K-SKS
Sonkku / 27. / 2. / SEKS
Nsb / - / 3. / OYS
Kartenk / - / 2. / KYS

8.11
Donnuska / 30 / 3. / KOS
Heinikki85 / 28 / 2. / JS
Marraskuu2014/ - / 2. / K-PKS
CandleLight / 30 / 3. / K-SKS / Tyttölupaus
Neydan / - / 2. / KOS
*Jansku* / 28 / 1. / -
Kultasiipi / 29 / 3. / K-SKS

9.11
Blancita / 35 / 2. / -
Victoria78 / 35 / 4. / TYKS
Laia / 28 / 2. /
Äityli x3 / 31 / 4. / OYS
Hipsutin88 / 25 / 2. / PHKS

10.11
Amelie89 / 25 / 2. / PHKS
Nasumasunen / 31 / 5. / JS / Tyttölupaus

11.11
Wbä / 26 / 1. / TAYS
Maoy / 28 / 2. / JS
Diamantti / - / 2. / -

12.11
Marrashamsteri / - / - / -
Marrasmami / - / 2. / KOS

13.11
Emma82 / 31 / 3. / PKKS
Metsätähti84 / 29 / 1. / LKS
Jonniss / - / 1. / TAYS
Teps / 24 / 1. / PHKS / Poikalupaus

14.11
Tuuliannaliina / 40 / 2. / -
Sugar crush / 34 / 2. / KOS
Stikku / 30 / 1. / KOS

15.11
Simpukka_81 / 32 / 2. / KOS
Miuku91 / 23 / 1. / -
Piiu87 / 27 / 1. / -
Äityliini_86 / 27 / 2. / -
Piupaup / 30 / 1. / -
Wendy79 / 35 / 3. / L-PKS / Tyttölupaus

16.11
o0o / 38 / 1. / JS
Ananastikkari / 24 / 1. / TAYS / Poikalupaus

17.11
Lumimorsian / 36 / 2. / TAYS
Alicia00 / 22 / 1. / TAYS

18.11
Ansku 84 / 29 / 2. / TYKS
ÄitiliiniX5 / 31 / 7. / TAYS
MarieMarie / 35 / 2. / TYKS
Mahakani / 35 / 1. / KOS / Tyttölupaus


19.11
Mamilis / 25 / 1. / HYS
Luppelo / 25 / 1. / OYS / Tyttölupaus

20.11
Jupsis / 33 / 2. / TAYS

21.11
Marrasmamma91 / 23 / 1. / VKS
Emotar / 35 / 6. / OYS / Poikalupaus
Mimmuska / 34 / 3. / K-SKS
Viiaw / 18 / 1. / PKKS
Ealr / 22 / 2. / PHKS
PikkuistaOdottava / 27 / 2. / TAYS
Heltsukka / 22 / 1. / TAYS / Tyttölupaus

22.11
Parnika / 25 / 2. /
Jonskiii / - / 1. / TAYS

23.11
Pinchy / 29 / 2. / KOS
Jodyne / 26 / 1. / KOS / Poikalupaus

24.11
Hege / 19 / 1. / TAYS/ Tyttölupaus

25.11
Attente / 26 / 1. / KOS
Hilpertti / 25v / 1. / EKKS
Peikko86 / 27v / 1. / L-PKS
Nuuskuneiti / - / 1. / -

26.11
Karole / 29 / 2. / - / Poikalupaus
Joyful / 31 / 1. / PS
Hiirenhäntä / 31 / 3. /OYS / Poikalupaus
Alica / 27 / 2. ja 3./ L-PKS

27.11
Vauvahaave / 34 / 4. / TYKS
Moon stars / 28 / 1. / TYKS / Tyttölupaus
Malendra / 27 / 3. / OYS
Serafiini / - / 4. / K-PKS


28.11
Hydrangea / 27 / 1. / TAYS / Tyttölupaus
Masu-asukki / 35 / 3. / OYS
Sirpa75 / 38 / 2.&3. / NKL / Tyttölupaus * 2

29.11
Mamma086 / 27 / 3. / PHKS
Eme93 / 21 / 2. / PS
Idada / 21 / 1. / OYS / Tyttölupaus

30.11
"MY" / 34 / 2. / PHKS / Poikalupaus
Mannamaaria / 33 / 2. / NKL tai JS
Miiimasu / 22 / 1. / OYS

Surun kohdanneet :hug:
Oodikas
Hellanvanki
Riiviöiden äippä
Mutsi-ihminen
Lianne
Valonkantaja
StellaI
Silvia Logo
Rosehip_87
Sitkeäsissi
Tyydeli
Elysa
Coffeegirl
Emppis
Riikka90

SYNNYTYSSAIRAALAT
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


Edelliset keskustelut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2336235-marraskuun-masuasukit-2014-maaliskuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2345602-marraskuun-mussukat-2014-huhtikuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2363658-marraskuun-mussukat-2014-toukokuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2387705-marraskuun-mussukat-2014-kesakuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2395300-marraskuun-mussukat-2014-heinakuussa/

ILMOITA PÄIVITYKSET SELKEÄSTI!

Fb-ryhmästä kiinnostuneet: ryhmään pääsevät vain tälle listalle kuuluvat ja täällä kirjoittelevat. Marraskuiset pääsevät mukaan laittamalla sähköpostiosoitteensa yv:llä WcAnkalle !
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin eilen poksahti :) Ensi tiistaina vihdoin kolmas neuvola, saan kuulla sokerirasituksen tulokset ja raskaustodistuksen. Kelalla pitäisi käydä kysymässä tuosta lyhyemmän ajan kuin 6kk perustellaa äp-rahan hakemisesta, sivuilta löytyvän esimerkin mukaan voisin saadakin. Alkaa olla muuten liikaa paineita, kun töitä nyt tämän sopparin jälkeen on tiedossa peräti viikko. Keikkaa täytyy tehdä minkä saa, tietysti.

Maha on ottanut hillittömän kasvuspurtin, siitä on moni maininnutkin :D Ja tuntuu isolta ja ahdistavalta nyt. Onko muilla vaikeuksia maata selällään, mulla tuntuu salpaavan hengitystä? Mitähän jättiläistä kasvatan, kun nyt jo..jälleen kerran, en muista tytöistä tällaista ennen kuin vasta aivan loppuvaiheessa.

Ankka & Bebe 26+1
 
Viime viikolla käyty neuvolassa, ja saatu Kelaa varten paperi sekä varattiin seuraava neuvola ja lääkärineuvola-aika ja perhevalmennusajat. Pitäisi myös viedä neuvolaan joku päivä pissanäyte laajempaa pissanäytetutkimusta varten, sellainen kai tehdään kerran raskauden aikana. Verensokeriarvot ovat olleet sen verran hyvät, että neuvolan th sanoi, ettei tällaisilla arvoilla pitäisi olla vaikutusta lapseen. Tosin kuulemma myöhemmin raskaudesssa arvot voivat nousta herkemmin. Hb oli tippunut aika alas, se oli nyt 103, kun viime kerralla 106. Olin syönyt tässä välissä Elivo-rautavalmistetta, jossa on rautaa 25mg, mutta kuulemma saa syödä 100mg:kin, joten aloin nyt syödä Obsidania, jossa on tuon verran.

Helteillä olen kyllä nyt ollut helpommin väsynyt, mikä voi tietysti johtua myös alhaisesta hb:sta. Suihkussa käynti tai uiminen ovat helpottaneet oloa.:cool: Salilla olen käynyt pari kertaa viikossa ja mitään kipuja tai supistuksia ei ole vielä tullut.

Tuntuu jännnältä, että vähän yli 3 kk enää odotusta jäljellä. :) Oletteko valmistautuneet jotenkin synnytykseen? Itse en ole juurikaan sille ajatusta uhrannut, mutta ehkä jotain voisi alkaa aiheesta lukea.

miraflor 25+1
 
Bosch:Täällä yksi linea negran omistaja, ollu jo tosi pitkään ,vähännavan alle loppuu mulla...
Mrsrock:hyvä asenneja tsempi teille jatkoon:) Eikä ne tosiaan ne ultrat välttämättä näytä kaikkee, mulla yks tuttu jollesynty down lapsi vaikka ultrissajaseulonnoissa ei näkyny mitään...

Vaunut ja turvakaukalo saadaan vissiinki veljeltä ,joten eip tarviimiettiäenää mitkä haluis...

Täälläkin tällä viikolla vähän aktivoiduttu liikunnan ja syömisien suhteen, pari kertaakäyny salilla täl viikolla ja zumbaankin uskalsin :) Tullu kesän aikana syötyä kyl mitä sattuu et jos nyt kattois vähä mitä suuhunsa laittais:D

Täälläkin poksuttiin eilen 25 viikolle:) ja ens tiistaina neuvola:) näkeeonko rautakuuri purru...
 
Hei!
Pääsisikö mukaan kirjoittelemaan?
LA 7.11./2./KYS
Helteet painaa tosiaan päälle ja töissä on ihan kamalan tukalaa .... kauhulla odotan niitä ensi viikon superhelteitä.
Seuraava neuvola olisi ensi viikolla, äitiyspakkaus tuli eilen. Sitä esikoisen kanssa 3 v katseltiin ja sieltä olisi pitänyt saada vaatteet hänen nukeilleen .. ja minkä kiukunpuuska tulikaan, kun tuli aika kerätä vaatteet kasaan ja odottamaan pesua!
Toiseen sokerirasitukseen meno elokuun puolenvälin jälkeen, ekasta tuli puhtaat paperit. Iän vuoksi olen myös äitipolin asiakkaana, siellä seuraava ultra myös puolenvälin jälkeen kuuta.
Voimia kaikille ja kiitokset josko pääsen mukaan!
 
Pakko tulla heittämään erityiskiitos Miraflorille, oon vedellyt rautavalmistetta, jossa tarkemmin katottuna raudan määrä on 18mg, ja moneen kertaan ihmetellyt kun en pääse tästä väsymyksestä eroon ja hapenottokyky on rupunen. Ei muuta kuin tujumpien aineiden ostoon!

Ja WcAnkalle tsemppiä kelailuun, itsellä moinen edessä kunhan saan lappuset seuraavalla neuvolakäynnillä. Mulla tulee siis (kai myös) työttömyysjakso ennen äitiysloman alkua ja sitten pitää mennä kinuamaan kelan toimistoon, että äp-rahat laskettaisiin tuon 6kk perusteella, mutta siis kuuden kuukauden ajalta ennen työttömyysjaksoa. Netissä tosissaan löytyy esimerkkejä että näin tehtäisiin (ihan Kelan sivuilla), mutta tiedä sitten käytännössä onnistuuko. Omalla kohdalla (ja varmaan ylipäätänsä kaikkien...) on kuitenkin melkoinen ero lasketaanko raha työtulojen vai ansiosidonnaisen mukaan.

Ja lopuksi vielä kartenkille tervetuloa mukaan!

Hiirenhäntä ja Eikka 23+2 tai sitten jotain muuta...
 
Elokuu jo, huikeeta! Täällä myös eilen poks 27+0!
WcAnkka ihan samoja tuntemuksia, maha on nyt viikon sisällä kasvanu ihan valtavasti ja tuntuu raskaalta. Ekan kerran tuli sellanen olo, että miten tätä jaksaa vielä 3kk kantaa.. Makuuasentoon meno ja sieltä ylösnouseminen alkaa tuottaa vaikeuksia. Selällään olosta ei varsinaisesti huonoa oloa tule mutta tuntuu usein epämukavalta ja saattaa välillä alkaa suhista korvissa mistä tajuan mennä kyljelleen.
Vauva tuntuu aika vilkkaalta ja välillä muksauksia tulee molemmille puolille yhtäaikaa :D oon yrittäny tunnustella miten päin se milloinkin on mutta vielä täytyy jatkaa tunnusteluja.

Kelassa kävin eilen jättämässä loput hakemukset, ihan varasin ajan ja virkailija tosi hyvin selvitti kaikki kysymykset tuista. Neuvola olis sitten taas ens viikon ma.

Jaksamista helteisiin :)

Kubix 27+1
 
Heips!

Kelan äp rahoista, mä hain viimeksi juurikin työttömänä ollessa sen edellisen työsuhteen ajalta. Muistaakseni se puolivuotta piti vain saada täyteen 1,5 tai 2 vuoden aikana ennen äitiyslomalle jäämistä. Vähän oli säätämistä, kun oli kaksi työnantajaa joilta piti saada palkkatodistukset tietyiltä päivämääriltä, mut lopputulos oli kyllä tyydyttävä kun sai muutaman satasen enemmän, kuin mitä olisi tullut ansiosidonnaisen mukaan.

Ehkäisystä, mun kroppa ei kyllä toiminut ollenkaan imetyksen aikana, joten ehkäisyasiaa pitää alkaa miettimään sitten kun se alkaa ajankohtaisempaa. Nyt ollaan sitä mieltä, että tämä on vika, mutta jos tämä pikkukakkonen on yhtä ihana kuin ensimmäinen, niin voipi olla et mielet muuttuu.
Alunperin on ajateltu, et kun lapsiluku on täynnä, niin mies pistää putkensa solmuun tai poikki.

"MY" (ja ViKa 22+6)
 
Viimeksi muokattu:
Pikaisesti tulin kommentoimaan kun kännykällä selailen niin tuohon ehkäisyasiaan: itellä ollut ehkäisyrengas ja se on noista hormonaalisista ehdottomasti paras! Ainut miinus puoli vaan on kallis hinta. En muista toimintaperiaatetta kovin tarkkaan mut jos muistan oikein niin on matalahormonisempi kuin pillerit ja vaikutus tasaisempi ja itelle ei ainakaan oo tullut mitään mieliala vaihteluita..
 
Elokuuta kaikille! Kylläpäs aika onkin mennyt nopsaa. Kohta on jo marraskuu. :)

Mä en kyllä pystyis antamaan miehen laittaa piuhoja poikki! En sitten ikuna! Mistäs mä sen tiedän, milloin tuo muhun kyllästyy ja tahtoo perustaa perheen vielä jonkun toisen kanssa? Enkä kyllä itsekään pystyisi niin lopullista päätöstä tekemään lapsiluvusta.

Kelaan en ole vielä tehnyt mitään, kun en muista, miten tuon työpaikan kanssa se homma tehtiin esikoisesta ja nyt on meillä vielä systeemit muuttuneet. Onhan tässä vielä hieman aikaa jäljellä.

Just lueskelin, että esikoisesta jäin saikulle jo rv24+, kun liitoskivut oli niin hirveät ja selkä reistasi. Nyt ei ole sitten yhtään mitään. Pojan kanssa pystyy peuhaamaan ihan normaalisti, vaikka mahakin on nyt isompi. Voi ihanaa!! Kunpa jatkuisi ihan loppuun asti.

Jätkä on ihan hirveä pyörimään mahassa. Ihan kuin veljensä. :heart: Potkuja tuntuu jo paljon. Kohta alkaa sitten jo se vaihe, kun nekin alkaa "ärsyttämään", kun öisin ei saa nukuttua niiltä potkuilta. :LOL:

Mä oon ajatellut synnytystä. Tai lähinnä odotan sitä jo innolla. Esikoisen synnytys oli niin helppo ja upea kokemus, joten toivotaan tästä samanmoista. En ole liiemmin mitään valmisteluja tehnyt. Toiveena olisi, että tämäkin synnytys käynnistyisi itsestään ja menisi ilman kivunlievityksiä. Mutta sen tietää vasta sitten, kun on tositoimissa.

Karole ja (Hiirenhännän matikkapäätä apuna käyttäen) 23+3
 
Löysin kirpparilta aivan törkeen edullisesti toppiksen muksulle, mutta eihän mulla oo mitään hajua siitä että onkohan tuo ees sopiva :( 68-72 oli koko ja ei varmaan oltu 5 kertaa enempää käytetty ku oli niin siistissä kunnossa. Noh, jos ei mee nii antaa jollekki joka tarvii. :)
Mua on alkanu ehkä vähän pelottaa synnytys. Ensimmäinen kerta, kaikki kivunlievitykset, perseen repeäminen, kipu, jos se vauva ei mahukkaan sieltä, tai että sillä käy jotain. Ja sitte vanhemmuus, osaanko pitää jostaki niin avuttomasta 24/7 huolta. Tuntuu että kaikki on niin uutta ja ihmeellistä että ei voi osata kaikkea. Mistä tiiän onko sillä tarpeeksi vaatetta tai liian vähän, kiusataanko sitä koulussa tai tarhassa, kestääkö meidän parisuhde sitte kuitenkaan kaiken sen väsymyksen ja sen että toiselle ei ookkaan enää niin paljon aikaa ja huomiota.. Kaikki tuntuu paljon epävarmemmalta ku aattelee että minä ite joudun huolehtimaan meidän pienestä, tapahtu mitä tahansa..
huh, mies on reissussa nii on vaan liikaa aikaa stressata ja aatella kaikkea..

Idada& reivaava möhis 23+0 <3
 
Jihaa jo elokuu! Ihan hullua tosiaan miettiä et ennää reilu kolme kuukautta!!!

Mulla kans maha pullahtanu kunnolla esiin, ei tätä enää millään piilottele. Olo on ollu nyt helteillä vähän tukala ja oonki ollu sit sisällä suurimman osan ajasta.

Mulla ois enää viis viikkoa töitä! Sit ois eessä pari viikkoa kesälomaa ja sen jälkeen aattelin hakea saikkua. Nyt jo töissä järkyttävän tukala olo ja ollu jonku verran supistuksia, toivon et tuon loman jälkeen saisin saikkua ko ei siinä oo väliä ko neljä viikkoa niin sit alkas se äippäloma. Mut saa nyt sit nähä pystyykö ees tätä seuraavaa viittä viikkoa olemaan ko nuita helteitä on luvattu....

Meillä kaikki hankinnat oikeastaan tehty, joku aika löysin kylpyammeenki kirpparilta ja ensviikolla pitäs saaha sitteri ja kantokoppa siskolta. Ens perjantaina ois neuvola jossa sit niitä kelan papereita täytellään ja sen äitiyspakkauksen aattelin ottaa. Sitä sit vaan innolla ootteleen! Viime viikolla laittelin jo tuonne vaatekaappiin vauvanvaatteita, on ne niin sulosia pienia pinoja <3 Harmi vaan ettei saatu tietää sitä sukupuolta, niin pittää lappaa tuonne kaappiin kummatki vaatteet.

Mie oon käyny vielä ihan normaalisti salilla eli sen kolme kertaa viikossa ja vielä oon ihan suht kovalla temmolla pystyny tekkeen. tietenki joutunu jättää pois kaikki kyykyt ym. jossa esin mahaa painais joku. Yritän käydä niin loppuun asti ko vaan hyvältä tuntuu. Uskon et se auttaa sit synnytyksestä palautumisessa.

Onko muilla muuten ollu jaloissa kipuja? mulla alkanu jalkoja pakottaan aina illalla, ihanat levottamat jalat iskee aina ko on nukkumaan menossa ja mies valittaa et potkin kokoyön :) En tiä miten sais nuita särkyjä helpottamaan... pelkään nimittäin et ne vaan pahenee. Mut toivon et ne vähän helpottaa ko työt loppuu niin ei oo enää kokopäivää jalkojen päällä.

peikko+tyyppi 23+4 (vissiin...)
 
Moikka taas pitkästä aikaa! Täällä lomailua, saikkua viimeisistä yövuoroista supistelujen vuoksi ja jälleen lomailua. Elokuun puolivälissä takas duuniin, ja viisi viikkoa pitäis jaksaa ennen äitiyslomaa. Saas nähdä, miten jaksaa, kun rupee noita supistuksia olemaan vähän turhan herkästi. Ja aikasemmin ne oli sellaisia, ettei niitä juuri mistään huomannut, mutta nyt vatsa menee herkästi kovaks ja rupee sattumaan.. :/ no, herkästi vaan saikkua ja lepoa. Nyt oonkin koko viikonlopun rehkinyt, ja sen kyllä huomaa. tämä olkoon lepopäivä..

Hankintoja tehty hyvin, juurikaan mikään ei ole kyllä vielä löytänyt tietään omiin nurkkiin :) Äitiyspakkaus tuli, ja osa ihan mukavaa kuosia. Reilun viikon päästä pidän pienimuotoiset talkoot himassa, saadaan lastenhuone kuosiin ja sit voin pestä kaikki saadut vaatteet ja laittaa ne kaappiin..jajajaja.

Kanna 27+1
 
Mukavaa elokuuta kaikille :)

Minulta myös linea negra löytyy, ollut jo useamman viikon. Se on tullut navasta rintojen alapuolelle asti.
Jalkojen kipuilua on ollut myöskin, varsinkin iltaisin. Minulla siihen on jonkin verran auttanut kylmä suihku jaloille tai kylmää ja lämmintä vettä vuoron perään, sekä jalat kattoa kohti.

Äitiyspakkauksen pitäisi tulla meille parin viikon sisällä. :)
Viikko sitten oli ultra ja lapsi on kasvanut onneksi keskikäyrällä edelleen vaikka sf-mitta olikin iso(26cm). Pieni painoi 654g ja oli peppu alaspäin edelleen, kuten arvelinkin.

Synnytystä olen jonkin verran miettinyt ja tuntuu, etten siihen käynnistykseen tahtoisi, mutta luonnollista käynnistymistä lienee minun turha toivoa. :( Sektiota olen miettinyt, mutta siinä se paraneminen on kuitenkin hankalampaa varsinkin kun pienetkään haavat ei meinaa mennä kiinni. Katotaan mihin ne nyt siellä äitipolilla päätyy sitten. Ei tässä tosiaan olisi enää pitkä aika synnytykseen, luultavimmin alle kolme kuukautta, kun tämä pieni ilmeisesti syntyy viimeistään rv. 37.

Toppahaalaria on tullut katseltua, mutta vielä ei oikein mieleistä ole löytynyt. Tietysti nythän niitä vasta alkaa enempi tullakin myyntiin. Kokoa 56 alustavasti ajattelin tai korkeintaan 62.

Piiu87 ja vauva 25+1
 
Jee, hyvää elokuuta mamat :cool:

Idada, mulla on aika samanlaisia mietintöjä ja ehkä pelkojakin tulevaisuuden suhteen. Synnytys ei niinkään jännitä (vielä..) koska luotan niin vahvasti osaaviin ammattilaisiin. Varmastihan se tulee siis sattumaan niin maan helvetisti mutta en osaa sitä etukäteen sinänsä pelätä. Parisuhteen puolesta vähän jännittää, miten tuo ukkokulta tulee kaiken kestämään ja miten jaksetaan huolehtia myös toisistamme.

Jalkasärkyä on todellakin! Pitkien jalkeillaoloaikojen jälkeen ei ole itku kaukana.. Nyt vasta ymmärrän miksi busseissakin on omat penkit raskaana oleville :D Lepo auttaa jalkasärkyyn aika hyvin, täytyisikin opetella ottamaan vähän iisimmin, varsinkin kun työtkin huomenna taas alkaa. Tukisukat myös menossa mukana!
Selkäkipua on myös alkanut olla enenevissä määrin :( Tietyt asennot on ehdottomasti kiellettyjä nykyään, muuten alkaa kolotus heti. Yöt on selkävaivojen vuoksi jo vähän ikäviä, selällään ei voi enää olla (mikä on tosi harmillista, entinen lempiasentoni..) ja kyljen vaihtaminenkin on ähkimisineen verrattavissa virtahevon kääntymiseen. Kamalaa että nyt on jo muka näin hankalaa, herranjestas vielä kuitenkin kolme kuukautta jäljellä!

Kiva kun otitte puheeksi toppapuvut, pisti vähän mietityttämään. Meillä on muutama lahjaksi saatu pikkuhaalari ja varasin vielä tori.fi:stä lämpöpussukan jonka pitäisi olla sopiva jo ihan pienestä lähtien. Eiköhän niillä pärjäillä, varsinkin kun vaunuissahan on vielä makuupussi.

Ensi viikosta tulee kuulemma sitten vielä aiempaakin kuumempi. Mulle alkaisi kyllä helteet jo riittää, vaikka ei kai pitäisikään valittaa. Huomenna tosiaan töihinpaluu edessä, ihan oikeasti ei paljon naurata, hitto soikoon siellä ole edes ilmastointia :( Täytyy vaan pitää nesteytyksestä huolta ja istua aina kun mahdollista. Ja kohtahan saa jo ottaa aamukamman käyttöön!

Bosch 27+4
 
Viimeksi muokattu:
Helteistä huomenta!

Tääläkin alkaa helteet tulla jo korvista. Kivahan tuo on kun on lämmintä ei siinä, mutta täälä asunnossa lämmöt huitelee +33c niin ei jaksa enää naurattaa.

Iskias vaivailee päivittäin. Nlalääkärissäkin kävin niin suositteli hankkimaan kotiin avustajan. Mistä mä semmosen tähän nappaan?! Enkä mä haluu ketää vierasta tänne kun enemmän sitä silloin ressaa vaan..
Lääkärissä.kaikki kunnossa. Sf-mitta oli 23cm..painoa tullu kuukaudessa muutama satagrammaa. Ks-tilanne hyvä ja kaulaa 3cm.jäljellä. :)

Synnytystä en jännitä. Lähinnä odotan :) se tunne kun saat vauvan rinnalle on sanoinkuvaamaton.

Lasten kanssa katseltiin pikkuvaatteita niin poika 6v tuumasi ettävoi että kun hänkin odottaa niin innolla vauvaa. Ne on niin innokkaita. Jatkuvasti ppikkukädet mahan päällä että josko sisko liikkuisi. Ovat tunteneetkin jo potkuja kaikki. Ja naurettu yhdessä kun maha hytkyy kun mimmi potkii.

Meillä on etunimi aikastalailla päätetty! Katotaan on hää sen nimen näkönen. :D

Kiitos Ankalle taas pinosta! :)

Häkkisängyn ostin just patjoineen. Meille muutti ikean hensvik. Olikohan se nyt sen niminen...
Äippäraha tuli ja äitiysrahapäätöskin tuli. Mee happy :)
En voi valittaa! Tuntuu ihan luksukselle päästä tollasille rahoille hoitovapaan jälkeen... huuh.

ruoka ei taho maistua kunnolla. Herkut kylläkin. Juomista uppoaa litratolkulla. Vaikuttaskohsn tuo helle siihenkin.

Selällään on hankala olla. Välillä pystyy olla hetken mutta sit taas kyljelleen pakko mennä. Melkostä ägellystä alkaa olla tää munkin touhu. Kiva kun vielä tuo iskias vaivaa niin kääntäessä kylkee vihloo oikeeta puolta niin et saa hampaat irvessä kääntyä. Juu ja joka krt herään.

Kaveri osti mulle vaippoja jemmaan eilen kun oli pampersit 1 &2 koot puoleen hintaan. Mä rupeen olla pikku hiljaa niin valmis kun olla pystyy... eipähän tarvii enää hirveitä hankintoja stressata. :) sisarusrattaat tosin aattelin vielä hommaa jostain. Vaatteita on niin hirveästi että miten mä kerkeen niitä käyttää.. ;)

Nyt jos lähtis kahvinkeittoon...

Nasu ja muru 26+0 POKSUUPI!
 
Huomenia!
Helteet sais jo piisata..tää töissäolo ilman ilmastointia on yhtä hel...ttiä!! Ajattelin, kun neuvola on keskiviikkona, että jos siltä tuntuu pitää pyytää saikkua.
Supisteluja on päivittäin, ei kivuliaita onneksi mutta tuntuu kuitenkin. Jalat huutaa hoosiannaa iltaisin, pakko nostaa ylös.
Synnytys ei jännitä, mutta nyt on alkanut tulla mieleen ne kamalat supistuskivut (apua!!), mutta myös epiduraalin jälkeinen olo .. on muuten jumalainen lääke!
Mullahan ponnistusvaihe kesti alle 5 min ja koko synnytys periaatteessa melko helppo, katsotaan nyt miten tämän kanssa käy.
Mukavaa viikkoa kaikille!
26 + 3
 
Huomenta! :D Olipa ihanaa nukkua kunnolla pitkästä aikaa, nyt on työrupeama ohi.
Kiitos kaikille tsempeistä kelailuun :) En aio ottaa enää stressiä, katsotaan sitten miten käy. Ihan tarpeeksi stressaamista tässä työtilanteessa nyt.

Helteet on ottaneet tosiaan koville, mutta vielä enemmän ahdistaa niitä seuraavat ukkoset. Kuulun siis pelkureihin. Sais muutenkin jo viiletä, turpoan aina iltaan mennessä mahdottomasti. Nilkat ja sääret on kuin puupökkelöt ja olo sen mukainen! Painokin mulla noussut ihan samaan tahtiin kuin tuosta toisesta tytöstä, ei auta vaikka miten oikein söisi ja liikkuisi. Turvotusta saa tosin liikunnalla aina pikkasen hoidettua, on se sentään jotain. Huomenna neuvolan vaa'an tuomio, veikkaan että edellisestä neuvolasta on tässä 11 viikon aikana tullut kiloja niin että yli "sallitun" mennään..!

Synnytyksen osalta toivon että olisi yhtä hieno kokemus kuin aiemmat. Varsinkin nuoremman syntymä, joka todella kovista kivuista huolimatta kesti puolet vähemmän kuin esikoisen(esikoisen kohdalla kesti kauan ja pahimmillaan hourailin jo kivusta, kakkosesta pysyi sentään järki päässä :D ) ja oli 5 min ponnareineen todella helppo - tyttö oli kyllä niin pienikin että helppo oli ponnistaa ulos. Tämä taitaa olla isompi, ainakin on vähän sellainen aavistus.

Meillekin kotiutui vauvan sänky, käytettynä ostin sillä sain huippuhalvalla. Halusin laskettavalla laidalla varustetun ja sen sain, maalata tuota vielä vaan pitää. Vaateostoksillekin tekisi mieli taas lähteä, voi olla että käytän näitä vapaita nyt hyödyksi siihenkin :)

Jaksamista helteisiin!

Ankka & Bebe 26+4
 
Täällä yksi, jolla samankaltaisia ajatuksia kuin bosch ja idadalla ... Lähinnä synnytykseen liittyviä ja siihen miten meijän parisuhteelle sitten käy kun tulee uusi ihminen joka vaatii paljon huomiota.. Sekä on päässä pyörinyt paljon että jos ei olekkaan terve lapsi vaikkei missään seulonnoissa mitään näkynyt/tullut ilmi tai että synnytyksessä tapahtuu jotakin... :S

Huomenna alkaa myös koulu ja 8 viikon työharjottelu sairaalan osastolla, joka vähän mietityttää että selviinkö siitä kun haluisin sen niin kovasti saada tehtyä ennen äippälomaa ettei jäis kaikki sitten äippäloman jälkeen tehtäväks.. Toisaalta työharjottelu loppuu 2 viikkoa ennen äippäloman alkua että jos sitä jaksais sen tehdä :)
Te joilla on jo lapsia niin millä viikoilla/milloin jäitte edellisistä raskauksista pois töistä?

Oltiin la-su reissussa autolla ja kilometrejä tuli la aamusta su iltaan 774km ,alaselkä ja nivuset hieman huusi hoosiannaa sen istumisen jälkeen... Käytiin Hangossa ja Turun saaristossa /Turussa... Majoituttiin autoon(henkilöautoon :D ) Ja siinä aamulla herätessä tuli mieleen et tääkin jää varmasti vikaks kerraks kun näin voi matkustaa sillä eihän vauvan kanssa mahu noin yöpyyn...Tai voi vaan lähtee hetken mielenjohteesta...Oli kyllä mahtava reissu, tuli kyllä rentouduttua jotenkin niin hyvin vaikka särkyjä istumisestä ja kävelystä olikin :D

Täällä myös toivotaan jo helteiden päättymistä, lämmintä saa olla mutta ei kiitos yli 20 astetta :D

Täällä myös mietitty poitsulle(saa siis päivittää poikalupauksen) nimeä ja pari nimeä tullut, joista molemmat tykkää joten sitten vaan päätetään kun saadaan vauvveli tähän maailmaan ,että mikä hänelle sopii :)

Huomenna neuvola :)


Teps+puolukka 25+3
 
Viimeksi muokattu:
Kertokaapas vaatehankkijat määriä, millaisella "setillä" olette lähteneet liikenteeseen. Itsestäni on hankala ostaa niitä 50cm, sillä jotenkin epäilyttää, että vauva ei niihin mahdukaan.. ja 56 pelottaa taas toisinpäin, että ovat liian isoja. Mutta eniten nyt olen miettinyt määräasiaa. Kuinka paljon? Onneksi saimme pieniä vaatteita käytettynä, mutta ne olivat poikkeuksetta 56-62cm.. jokunen 50cm pitänee joukkoon vielä etsiä.

Tämä lämpö yrittää tehdä minua hulluksi. Kun ihana olisi touhuta vaikka mitä, mutta ei jaksa. Yksinkertaisesti. Ja Jalat ovat turvoksissa aina illasta.

Täällä perjantaina neuvola, joten jännäillään lähinnä hemoglobiinin ja painon puolesta. Edelliskertaan mennessä oli noussut aloitusneuvolasta 3kg ja viime joulusta 5kg, joten onko paisuminen nyt tapahtunut. Kuten joku muukin totesi, ruokaa ei oikein tee mieli, "pikkuherkut" senkin edestä. Voisin syödä esimerkiksi täytettyjä patonkeja niin paljon kuin sallitaan..

MrsRock 22+2 (juu, joulukuulle jäi laskettu, mutta saanen olla tässä porukassa kun koen tämän kotoisammaksi kuin joulukuun sakin.. alkujaanhan olin minäkin marraskuulainen)
 
MrsRock, mulla on muutama vaate tuossa 50 cm koossa. Suurinosa kuitenkin 56-62 cm. Ajattelin, että haluan varata jokusen pienenkin vaatteen varmuuden vuoksi. Onneksi niitä saa sitten lisää vaikka marketeista, jos tarve vaatii. Tietenkin vauvan voi myös pukea hieman reilumpiin vaatteisiin aluksi.

Kelan hommat hoidin eilen netissä. Nyt siis odottelen malttamattomana koska tulee saapumisilmoitus äippäpakkauksesta. :) Me siis haluttiin ottaa se ehdottomasti, vaikka vaatetta onkin hyvin kasassa. Luulen, että pakkauksesta tulee kuitenkin kaikki sisävaatteet käyttöön. Talvihaalari on ikävä kyllä aika iso, joten se saattaa jäädä käyttämättä. Tosin vaunuissa sekin menee hyvin vaikka vähän iso onkin.

Hankinnat meillä alkaa olla aika hyvin kasassa. Vaunut saatiin hankittua viime viikolla. Pitkien pohdintojen jälkeen otettiin Brion Go:t ja niihin sopiva Go-kaukalo. Odotan jo, koska pääsisi vaunuttelemaan. :) Isoista hankinnoista puuttuu enää pinnasänky. Muuten listalla on enää kaikkea pientä, esim. sadesuojaa vaunuihin, jotain vauvan lääkekaappiin, varmuudeksi äidinmaidonkorviketta, kuomusuoja jne. Hoitolaukun tilasin tänään ja samalla pari imetyspaitaa. :)

Vointi on ollut hyvä. :) Sunnuntaina saattoi tulla eka harkkasuppari, kun maha kovettui ja selkää särki. Täytyy nyt tarkkailla oloja, kun mulla kohdunkaula oli rv 15+5 vaan 2 cm. Kontrolliin oon menossa kuukauden päästä. Tuo asia tietenkin huolettaa, mutta muuten ei valittamista. Toivoisinkin pystyväni olemaan töissä mielellään ihan sinne äippäloman alkuun asti.

Hydra 23+4
 
MrsRock, meilläkin on molemmille tytöille varattu vaatetta kossa 50-62. Tytöt on olleet niin pikkusia että 50-senttiset on olleet käytössä ekat pari kuukautta, sitten on siirrytty isompiin. Ja ilman muuta pysyt marraskuisissa :hug:

Tepsille tsempit harjoitteluun!

Neuvolassa käyty pitkästä aikaa. Sokerirasituksen tulokset vissiin jännitti eniten, mutta olivat paremmat kuin koskaan. Sf-mitta menee taas yläkäyrän yläpuolella mitä oottelinkin, vauva tykkää olla pylly pystyssä tuossa ylhäällä ja edessä, raivotarjonnassa jo on. Paino oli noussut yli sallitun kuten tiesinkin, meni turvotuksen piikkiin osin. 9kg oon kerännyt silti ekasta neuvolasta tähän mennessä, mahdoinko vetää pohjat...samaa tahtia nousee kuin edellisessäkin raskaudessa vaikka mitä tekis. Ei tullut sanomista. Tuttu täti, ihana juttu. Liikkeet kaverilla oli kolmella plussalla ja th vaan tuumasi että samanlainen tapaus kuin edellisetkin :D Kyllä, niin on! Sain myös kelan laput ja ajattelin tässä päivän mittaan skannailla ja laittaa menemään. Kahden viikon kuluttua sitten lääkärineuvola, saa nähdä joko silloin meillä on se ylimääräinen kaupungin tarjoama ultra :) Toivottavasti!

Ankka & Bebe 26+5
 
Viimeksi muokattu:
Vaatteet kävin jo läpi esikoisen vanhoja vauvan vaatteitä. Meillä on niitä jo nyt ihan liikaa.. 50 cm meni muistaakseni 3-4 päivää, meillä esikoinen siis oli pitkä vauva, 50 cm vaatteita on 5-7 vaatekertaa, kaikki ä-pakkauksesta tai saatuja. 56 cm meni ehkä 2 viikkoiseksi, niitä on muutamia kappaleita, olen itse osatanut. Katselin juuri kuvaa esikoisesta 10 vrk iässä, siinä hänellä jo 62 cm vaatteet päällä. Esikoinen oli hoikka vauva, joten sen vuoksi 50cm vaatteet ylipäätään menivät päälle aluksi. Mutta toiset toki käyttää 50cm vaatteita useamman kuukauden. Mun kaverin 6 kk vauvalle menee 62 cm vaatteet, eikä edes ole keskosena syntynyt.

Ehkäisy ei ajateltu käyttää synnytyksen jälkeen, seuraava saa tulla kun on tullakseen.:)

Työ ja raskaus olin edellisestä raskaudesta töissä ihan loppuun asti ja oikein hyvin meni. Vaivoja alkoi tulla vasta 38+ viikolla. Nyt olen sopinut töitä vielä ä-loman alun jälkeen sunnuntaille. Ainakin mun lähipiirissä monet on olleet loppun asti töissä.

Synnytys odotan jo. Ekasta jäi hyvät muistot, vaikka toki sattui. Ei pelota juurikaan. Enemmän pelottaa se tuleva arki kahden lapsen kanssa yksin kotona. Parisuhteella meillä meni esikoisen jälkeen 1v aikaa, että totuttiin olemaan lapsiperhe.

Linea negra oli ekassa raskaduessa, nyt ei ainakaan vielä näy. En kyllä muista milloin tuli esikoisesta.

Oma vointi vähän on vaivoja tullut jo. Paineen tunnetta alapäähän, supistelujakin on ollut. Ja kävelen jo kuin ankka! Mahakin on kyllä aika suuri. Toivottavasti olo pysyy vielä pitkään melko hyvänä, jospa nämä helteetkin tästä hellittäisi, muuten tulee piiitkä syksy..

Diamantti 26+0
 
Hei!

Täällä ilmottautuis yks marraskuulainen,jos vielä pääsee mukaan :) eli esikoista oottelen, ikää mula 25v ja OYS:issa ois tarkotus synnyttää. Tyttölupaus saatu ja kätilö sanoi olevansa ihan varma (jos nyt ihan varma voi olla ;)). l.a. on neuvolan mukaan 14.11. mut ite ovulaatiosta laskien aattelen et se ois 19.11., ja tuota vastas myös varhaisultra. Myöhemmissä ultrissa koko aina vähän vaihdellut, mut jotenki oon tottunu tuohon 19.11. ni sillä mennään :D

En ihan hoksannu et päivitänkö ite itteni tuohon listaan vai tehäänkö se vasta kun seuraava viestiketju tulee??

- Luppelo + tyty 24+6
 

Yhteistyössä