Marraskuun Mussukat 2014 *Toukokuussa*

Täällä viikonloppu saikulla. hoitaja ei huolinut mua aamuun töihin kun äsken soitin jo ihan vaavinkin takia. onneks kolleega oli hereil ja hälytin sen mun puolest töihin..

nyt on noussut jo 38 asteen kuume ja ei tunnu laskevan edes panadolilla. :/


murmeli söpö masu sielläkin... :) liikkeitä mä en ooo tuntenut mut ei kyllä hajuakaan missä ees istukka on. se kai selviää sitten parin viikon pääst.

idada minä menin varhais-ulltraan viikolla 7+4 ja pieni vastas silloin 6+4 sit odotettiin viikko ja ultrattiin ja siloin siis 8+4 niin vastas 8+2 ja vahva syke ja siitä sitten viikolla 9+0 neuvola ja hennot sykkeet saatiin kuulumaan.. joten minä uskon et niin minun niin kuin sinunkin kohdalla kaikki on hyvin :heart:


karole ihana esimies. mä kerroin omalle esimiehelle heti alussa ja se oli toiselle pomolle kertonut jonka kyllä ymmärrän ihan kun ne noit mein töit kattoo.. muuta,alle hoitajalle ja mun kolleegat ties kans pakottavista syistä silti porukka tulee onnittelemaan minua kun ovat kuulleet et odotan ja kysyy laskettua. mut inkäs tekee.. kai joku sit kertoo kaikille jos kesken menee kans :/
 
  • Tykkää
Reactions: idada
Ihan paras keksintö tuo kotidoppleri!! <3 Eilen sain äänet kuuluviin (sitä ennen luulin että olin aiemmin saanu, mut ne oliki mun omia) mut tänään en löytäny enään. En ressaa enää mistään mille en voi ite tehä yhtään mitään. :heart:

Oon niin onnellinen!!!! <3
 
  • Tykkää
Reactions: moon stars
Heipä hei! Voisin liittyä mukaan juttuihin ja fb-ryhmäänkin. Toista lasta odotellaan syntyväksi 8.11. Synnytyssairaala KOS. Ultrassa käyty, kaikki kunnossa. 24/7 vaivannut paha olo loppui oppikirjamaisesti kun 12. viikko alkoi.

Neydan ja mölli 12+6
(Kaamee toi tekonimi, mut mies pitää siitä sinnikkäästi kiinni.. ollaan käyty ultrassa kahdesti ja molemmilla kerroilla sikiö liikkui laiskasti, miehen mielestä "olla möllötti". Siitä nimi :D )
 
Kiitos mukaan pääsystä! :)

Ultra mulla on joka kerta tehty vatsan päältä. Tällä kertaa pieni esitteli itseään niin hienosti, ensin oli selkä anturiin päin, että sai mitat. Sitten hää pyörähteli ja lopulta asettui peukkua syömään, että sai hyvät kuvat. Vieläkin toisaalta on epäuskoinen olo, että onko se vauva oikeasti tulossa ja edelleen hieman pelottaa keskenmeno ym. Ei onneksi kuitenkaan enää niin paljon kun ennen ultraa (sain kehitettyä itselleni 3 paniikkikohtausta kun pää käy täysillä).

Fb-ryhmään olisi kanssa kiva liittyä, mutta sitten kun on hetken kirjoitellut. :)

(.) olo on ollut ihan hyvä, ei ihmeellisiä, valkovuotoa tulee välillä aika runsaas, ärsyttävää. Arki on hektistä vilkkaan taaperon kanssa.

CL ja salamatkustaja 13+0
 
Murmelii, mulla oli esikoisesta ensimmäinen tunnistettava liike tasan rv 15 ja se oli just sellainen "kupla" joka ensin liikkui ehkä sentin ja sitten juurikin tuollainen puhkeava tunne. Istukka oli myös takaseinämässä kuten kakkoseltakin josta tunsin ekat liikkeet rv 14, joten aivan mahdollista on. Kyllä ne liikkeet tunnistaa :)

Ja on teillä nättejä mahoja. Oma on vaan läskimakkaroiden peitossa...mutta kannan korteni kekoon silti. Tää taitaa olla about reilun viikon takaa. Pullotti sopivasti :D


Mulla on aivan järkyttävän huono olo vaan edelleen. Ja kiva, kun tuo esikoinen yski muutamaan otteeseen oksennukseen asti...alkoi vähän mietityttää miten töissä selviää kaiken ihanan keskellä kun ei meinannut pystyä tuotakaan siivoamaan. En oo myöskään nyt muutamaan päivään jaksanut ilman päiväunia, silmät menee väkisin kiinni ja nukahdan tuosta vaan. Mukavasti takapakkia tullut oireiden kanssa siis :|
Tässä raskaudessa on yksi sama tekijä kuin aikaisemmissakin, mulla on järjetön himo maustettuihin vesiin! BonAquan uusimmat persikka ja mango uppoavat ihan erityisesti, jääkaappi on pulloja täynnä :D Kaipa tuo ihan hyväksyttävä himo kuitenkin on, kun helpottaa oloa..!

Ankka & Bebe 13+2
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen täällä puolella, fb ryhmä on vähän vienyt mennessään- suosittelen kyllä kaikille lämpimästi liittymistä sinne, siellä on hyvä lämmin henki ja paljon keskustelua :) .

Täällä kaikki hyvin, käytiin varhaisultrassa viikolla 9 ja ainakin silloin oli kaikki niinkun pitikin. Np ultra on 20.5 eli viikolla 13, mutta nytkun tietää et vauva vastaa viikkojaan nii ehkei tuo sit liian myöhään ole. Ihana fiilis kun pahoinvointi alkaa helpottaan ja keskenmenoriski pienenee joka päivä :heart:

attente ja nilvi 10+5
 
Teretulemasta kaikille uusille =) Ja voimia kaikille jotka surua on taas joutunut kokemaan..Meillä np ultrat on aina tehty maha päältä :O) Tännekki o iskeny kaamee flunssa,keskiviikkona alkaa työt,mitenköhä osaa ku toista vuotta ollu äitiyslomilla,hetkeks ehtii työhö kunnes taas äippälomille,ihania masuja täälä,must tuntuu et mu maha ei oo kasvanu ollenkaa,välillä tuntunu et hipasis vaavi tuola onha jo kumminki rv 14+1 ..Näil paikkeill musta kahesta viimesestäkin tunsin kyllä,saatto olla vähä myöhemminkin..aika aikasee tuntus nuita kuplia jo! Millees vaput meni?

Annilaattori ja papu 14+1
 
Heippa!

Pahoittelut kaikille joita suru kohdannut!
Täällä myös onneksi paljon hyviä np ultra kuulumisia =)
Itse olen ollut viikon saikulla, rupes vuotamaan ja maha kramppas niin eipä muuta tarvinnut. Raskas työ niin heti huomaa kun käy muutaman vuoron tekemässä. Istukan paikka jäi np ultrassa epäselväksi, voipi olla kohdun suulla ja näytti siltä että siitä vuotanut. Kaikki kuitenkin hyvin asukilla.
La muuttui sitten jälleen, eli senyt 9.11.
Painosta on täällä keskusteltu, on mullekin tullut ehkä pari kiloa ja maha on jo mega iso, ultraaja sano että kohtu on eteenpäin kallellaan joten se tosiaan näkyy. Jotenki ahdistaa kun tää voipi olla viimeinen raskaus mulle..tää siis jo neljäs lapsi =) Haikee fiilis..nyt pitää siis nauttia koko ajasta, vaikkei se nyt aina niin hehkeetä ole =D
Jollakin toisellakin oli ummetus ongelmaa, kannattaa kokeilla fructolax luonnontuotetta, toimii varmasti kun ottaa joka päivä =) Saa vaikka halpahallista.

Tässäpä päivitystä varten tiedot äityli x3/ 4 lapsi / la 9.11.2014/ Oys
 
Uusi moikkailee :)

Täällä siis 25v mamma toista odottaa ja LA 9.11 synnytyssairaalana PHKS

Viime kuun lähinnä lueskelin marraskuisten pinoa ja juuri vasta päätin tänne liittyä..

Raskaus ei ol alkanut niin ihanteellisesti kun odottaa olisi saattanut. Viime viikolla suuren verenvuodon ja kipujen seurauksena kohdusta istukan (edessä) ja kohdunsuun väliltä löydettiin vuotava hematooma. Olin vuodelevossa, kunnes tämän viikon maanantaina alkoi kovat kivut ja olin varma, että raskaus meni kesken. Noh, päivystykseen ultraan ja todettiin tulehdus ja antibiotit. Keskiviikkona np-ultrassa todettiin hematooman pienentyneen ja sikiö liikkui oikein vilkkaana ruudulla, uskalsin hengähtää vaikkakin keskemenon riski on kuulema niin kauan kun hematooma kohdussani on. :( Kontrolliultra on varattu vko:lle 16..
Hissuksiin siis mennään..


Riesakseni on myös löytäneet muutaman päivän aikana JÄRKYTTÄVÄT liitoskivut !! kamalaa.. ei vielä kiitos :D tulloo pitkä ja kivulias odotus jos tämä loppuun asti jatkuu.. närästys on myös jo kuvioissa... wipii... äitiyshousut ja legginsit ovat ainoat mukavat housut päällä.. :D


näin alkuun tällainen vuodatus, kiitos ja anteeksi :D


Hipsutin ja hattiwatti 12+5
 
Idada: dobleri on ihan huippu. Minä odotan viidettä lasta ja oon aina pitänyt sitä konetta ihan hömpötyksenä. Nyt oon ihan myyty sille :D se pieni jumputus saa niiin onnelliseksi ?

Mä en taida edelleenkään haluta fb-ryhmään. En tiiä miksi. Toivottavasti joku jää edes tänne mun seuraks kirjottelee.

Kattelin että alkukuulle on hyvin Jorviin menijöitä :)
Viimeks kun siellä olin niin sulkua lykkäs kokoajan päälle.

Mulla on uusi herkku. Lidlin pullossa myytävä appelsiinimehu.
Siinäon hedelmälihaa mukana. Nam.

Ja lisäks mäoon alkanu valvoskella yöllä. Illalla nukahdan kuin tukki ja jossain vaiheessa pyörinja valvon pätkiä. Ärsyttävää.
Illalla en jaksanut edes saunassa käydä.

Huomenta siis itsekullekin!

Nasu ja muru 12+6
 
  • Tykkää
Reactions: Heinikki85
Oikein lämpimästi tervetuloa uusille! :wave:

Nasumasunen
, kirjoitellaan sitten kahdestaan :D Mäkään en fb:lle edelleenkään lämpiä. Kattelen tuossa aina listaa kun päivittelen, on niin paljon nimiä joiden en oo kertaakaan nähnyt kirjoittelevan että mahtaakos kaikki olla fb:ssa. Marraskuun paikkeilla varmaan täälläkin sitten heräävät yhden viestin ajaksi kun ilmoitetaan vauvan syntymästä, näinhän se yleensä menee ;)

Me mennään tänään hakemaan ensimmäinen ostos vauvalle. En ookaan aikaisemmissa raskauksissa selvinnyt näin pitkälle hommaamatta mitään. Jotenkin nyt vasta ultran jälkeen heräsi into alkaa tosissaan laittamaan valmiiksi pienelle tavaraa :heart: Tyttö jos tulee, on vaatetta ainakin säästössä pari äitiyslaatikollista isosiskojen jäljiltä.

Ankka & Bebe 13+3
 
En mäkään oo fb menossa et on meit sit kolme täällä :)

nasumasunen täällä sama vika öiden suhteen.. heräilen yöllä enkä meinaa saada unta. ja torkun ja herään.. osaks varmaan tää räkätaudin takia mut oli sitä jo ennen sitäkin.


Tervetuloa uusille :wave:

hipsutin tsemppiä raskauden etenemiseen ja toivottavasti seuraavassa ultrassa kaikki hyvin ja vuodot pysyy poissa :hug:



moon stars ja tirriäinen 10+3
 
Viimeksi muokattu:
Hep, minäkin jään tänne, fb ei nyt vaan innosta.

Mitä te wc-ankka olette jo hankkimassa, jos saa udella? Me ollaan ajateltu sitten rakenneultran jälkeen alkaa tekemään hankintoja, tosin talven thaimaan-matkalta ostin jo pari bodya, en voinut vastustaa ja siellähän kaikki oli puoli-ilmaista. Itse asiassa kun nt-ultrassa selvisi että sikiö on viikon vanhempi kuin luultiin, niin ilmeisesti hänkin on thaimaan tuliainen :)

Ensi viikolla on tiedossa Lontoon reissu, varmaan jotain pientä täytyy sieltäkin muistoksi pienelle hankkia.

Jep, nyt töihinlähtö häämöttää joten hyvää päivän jatkoa kaikille ja kiva kun mukaan tulee uusiakin vielä!

Bosch 14+4
 
^Onpa kiva että meitä tännekin jää turisemaan :)

Bosch, me ostettiin hoitopöytä/amme-yhdistelmä käytettynä entiseltä koulukaverilta :) Olin samaista katsellut jo jonkun aikaa, nyt tuli paljon säästöä sitten kun näin sai. Muuta en ees "osaa" vielä ostella, vaikka mieli tekis! Odotellaan myös rakenneultraan ennen enempiä ostoksia - ellei sitten satu jotain vastaan samalla tyylillä kuin nyt. Haluan ostaa vauvalle uuttakin, mutta tykkään kyllä kierrättää ja säästää samalla...!
 
No minä nyt ilmoittaudun sen verran, että on täällä muitakin. Ainakin lukijoina. :)
Vielä toistaiseksi.
Hiljaiseloa, kun tammikuussa liityin jo fb ryhmäänkin ja kesken sai poistua. Nyt np-ultra tulossa tiistaina, enkä odota sieltäkään hyviä uutisia. Tyhjältä tuntuu olo ja neuvolatäti ei ole saanut sykkeitä kuuluviin. Eikä tuntenut kohdun kokoa viime viikolla. Vähäisetkin oireet ovat hävinneet. Joten en kovin luottavaisin mielin ole menossa. Vuotoa sen sijaan ei ole.
Noh, pidetään vielä peukkuja, ja toivotaan, että enempää ei tämän ryhmän tarvitse huonoja uutisia lukea.

Tyydeli ja piipi 11+1 (11+3)
 
Pidetään peukkuja sinulle Tyydeli!

Tervetuloa Hipsutin :) Onpas sielläkin ollut jo paljon murhetta, toivottavasti menee kuitenkin kaikki hyvin.

Olin kans kysymäs Wc-ankalta mitä ostoksia oot tehnyt :) mä oon etsinyt jo pidempään yhdistelmävaunuja ku ostaisin mielelläni käytettynä mutta vielä ei oo sopivia osunut kohdalle..

Mulla on ihan tyttöolo ???? vähän häiritsee kun ultraaja näki jo jotain sukupuolesta mut sanoi sitten että jaa no mutta ei lähdetä tässä vaiheessa veikkailemaan vielä :D No onneksi ei oo kuin kaks kuukautta rakenneultraan niin sit saa alkaa enempi tekeen hankintoja..
 
Mä en malttas kans nyt jotenki oottaa et kumpi o tulossa :O) Tyydeli tsemppejä sulle :)
Onneks siihe ei oo enää ku pääl viis viikkoo,seuraavas neukus saa jo varmaa lähettee ja saa sit varaa aikaa jo rakenneultraa hui ku aika mennykki nyt nopeest koht muka puoliväli

Annilaattori ja papu 14+2
 
  • Tykkää
Reactions: idada
Moikka!

Meidän esikko on kanssa Thaimaan tuliainen. ;) kakkonen sai alkunsa hieman etelämpänä, muttei sentään tarvinnut ulkomaille lähteä.

Eipä nappaa täälläkään mitkään naamakirjaryhmät. :)
Jotenkin niin kyllästynyt muutenkin koko vasepuukkiin, mut ei osaa sieltä poiskaan lähteä. :D

Tervetuloa uusille jälleen. :)

Peränpitäjä poksuu tänään 10+0!
Aika tuntuu niin matelevan! Mä tahdon niille "varmoille" viikoille päästä!


"MY" ja ViKa 10+0
 
Mua ahistaa ihan tosi paljon, että pitäisi tuplarattaat hankkia - esikoinen on vasta 1,5 vuotias kun tämä toinen syntyy ja ei ehkä yhdillä rattailla pärjää - etenkin kun myin aikoinaan esikoisen yhdistelmät pois, ja ostin tilalle pelkät rattaat. Kovasti olen yrittänyt etsiä, mutta jotenkin mitkään ei vain iske. Moni kehuu baby jogger city selectejä, mutta mua arvelluttaa niiden renkaat, on niin kovin pienen näköiset, että en tiedä miten niillä talvella muka kulkee.

Mitään ei kuitenkaan ole vielä uskallettu ostaa, enkä varmaan ostakkaan ennen rakenneultraa. Paljon on esikoiselta tallessa, ja ihan tuliterässä kunnossa kun uutena osteltiin - mutta sitten taas jos seuraava on tyttö, niin ainakin suuri osa vaatekaapista menee uusiksi. Hitusen ärsyttää kun tuli myytyä sitteri ja leikkimatto pois, ne on mulle inhottavimmat ostettavaks, käytössä niin vähän aikaan ja silti ihan hirveän hintaisia.

Puoliruokaa on mulle toistaiseksi ollut ihan vain haaveilu ja suunnittelu. Pesänrakennusvietti iski jo tällei alkuraskaudessa tosi voimakkaasti, pitää toppuutella itseään lastenhuoneen sisustamisen yms. suhteen, kun muuttaakkin pitäisi kuukauden päästä isompaan asuntoon. Laittaa sitä kotia sitten vasta. huoh, muuttaminen on tunnetusti niin kovin mukavaa ja sillei.
 
Tyydelille tsemppiä tiistaille!!

Minäkään en ole fb-ryhmään liittymässä, ainakaan vielä. Minusta kivempi kirjotella näin anonyyminä kuitenkin.

Onpas ollu kertakaikkiaan "mukava" 4 päivän vappuloma... Puolet porukasta oli 2 ekaa päivää kuumeessa ja minä oon sitten maannu viimeiset 2 päivää sohvalla... Niskat ja rintaranka on taas niin jumissa että päätä särkee taas ettei mitään järkeä... Ja kun kunnon troppia ei voi ottaa niin se särky ei sitten heti lakkaakkaan.. Jos tämä tässä vielä jatkuu niin on kyllä pakko ottaa saikkua.

Onko kellään tietoa onko mitään muuta lääkettä kun tuo panadol mitä voi ottaa tai lääkäri määrätä? Onko ihan turha edes mennä lääkärin pakeille. Mulla on semmonen tosi hyvä lääke, jossa on lihasrelaksantti ja panadol samassa ja se auttaa aina heti, mut nyt siitä voi vaan haaveilla.

Onko kukaan käyny raskausaikana hierojalla? Nyt vielä voisi maata mahallaankin kun ei ole maha tiellä. Naprapaatille tosin ajattelin mennä, jos tämä vielä jatkuu.


Ymmi 14+2
 
Hankinnoista meidän pitää myös hommata tuplarattaat kun poika on 1v8kk kun tulokas syntyy. Miehelle ei ole vielä uponnut, että ne tarvitaan, tuntuu tuumaavan, että pärjätään pelkillä yhdistelmillä, mut turha luulo. Sitteri tarvitaan myös, edellinen heitettiin pois kun oli jo sen verran iäkäs ja kulunut kapistus. Muuten on hyvin kaikki esikoisen ja pojan jäljiltä tallessa. Vielä ei kuitenkaan mitään uskalla hommata, lähempänä sitten vasta.

Tsemppiä huolien kanssa painiville!

(.) olo on ollut ihan hyvä, väsymystä lähinnä vaan. Repäsykivut vaivaa aika ajoin, kun saa tuon villikkopojan perässä syöksyä, on aikamoinen riikiö. :D

CL ja salamatkustaja 13+1
 
Viimeksi muokattu:
Heippa pitkästä aikaa ja tervetuloa uusille! Kiva kun on tullut paljon hyviä ultrakuulumisia, toivottavasti näitä tulee vielä lopuiltakin!

Täällä maha pulpahti esiin yhdessä yössä ja sen vuoksi on siirrytty osin äitiysvaatteisiin. Tuottaa hieman haastetta, kun työhön kuuluu esiintymistä ja yhteistyökumppaneiden tapaamisia, joten useina työpäivinä pitää olla asiallisesti pukeutuneena. Muina päivinä pärjää onneksi farkuilla.

Olen käynyt hierojalla koko raskausajan tähän mennessä ihan normaalisti kolmen-neljän viikon välein. Huomenna taas menossa, nyt vielä onnistuu vatsallaan oleminen, mutta pian täytynee siirtyä istuma-asentoon ja lyhentää aikaa tunnista puoleen.

Yritän pysyä suht aktiivisena täällä kaksplussankin puolella vaikka kyllähän tuo fb on vähän vienyt mennessään. Siellä on jotenkin helpompi ja nopeampi vaihtaa kokemuksia vaikka pikaisesti kahvitauolla, joten suosittelen kyllä kiinnostuneille mukaan hyppäämistä.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Susu ja Pötkylä 14+5
 

Yhteistyössä