Marraskuun Mussukat 2014 *Syyskuussa*



LA
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Synnytyssairaala

Laskettu aika ei tiedossa
MrsRock / 27 / 1. / -
Muumimamma-81 / 33 / 4. / K-SKS / Poikalupaus
Kuutyttö / - / - / -

25.10
Sintti08 / 27 / 3. / KOS

28.10
Susu1 / 33/ 1. / TAYS

29.10
Bosch / 28 / 1. / KOS

30.10
Kubix / 29 / 1. / - / Poikalupaus

31.10
Kanelihippu / - / - / -
Murmelii / 32 / - / MKS
Ymmi / - / 3. / PHKS

1.11
Pumpuli-81 / 32 / 4. / TAYS
Nansustiini / 36 / 2. / JS
Whitney / 29 / 3. / EKKS
Edea3+ / 36 / 4. / NKL
Pikkukakkonen14 / 25 / 2. / OYS
JoJoha / 23 / 2. / K-SKS
Kanna/ 30 / 1. / KOS

2.11

3.11
Maisa90 / 24 / 2. / PHKS
Miranda- / 31 / 1. / KOS / Poikalupaus
Jonttu84 / - / 3. / -
Qwertyli / 32 / 1. / PHKS / Tyttölupaus
Billy / 35 / 5. / TAYS

4.11
Huplis / 28 / 2. / JS

5.11
Heranen / 23 / 1. / MKS
Ambrosia85 / 29 / 1. / HYS / Poikalupaus
Sonts4 / 20 / 1. / TYKS / Poikalupaus

6.11
Wc Ankka / 37 / 3. / L-PKS / Poikalupaus
Maarii / 25 / 2. / KS-KS
Mixed / 27 / 2. / OYS / Poikalupaus
Annilaattori / 26 / 3. / TYKS / Tyttölupaus

7.11
Cinderella- / 24 / 2. / K-SKS
Sonkku / 27. / 2. / SEKS
Nsb / - / 3. / OYS
Kartenk / - / 2. / KYS

8.11
Donnuska / 30 / 3. / KOS
Heinikki85 / 28 / 2. / JS
Marraskuu2014/ - / 2. / K-PKS
CandleLight / 30 / 3. / K-SKS / Tyttölupaus
Neydan / - / 2. / KOS
*Jansku* / 28 / 1. / -
Kultasiipi / 29 / 3. / K-SKS

9.11
Blancita / 35 / 2. / -
Victoria78 / 35 / 4. / TYKS
Laia / 28 / 2. /
Äityli x3 / 31 / 4. / OYS
Hipsutin88 / 25 / 2. / PHKS

10.11
Amelie89 / 25 / 2. / PHKS
Nasumasunen / 31 / 5. / JS / Tyttölupaus

11.11
Wbä / 26 / 1. / TAYS
Maoy / 28 / 2. / JS
Diamantti / - / 2. / -

12.11
Marrashamsteri / - / - / -
Marrasmami / - / 2. / KOS

13.11
Emma82 / 31 / 3. / PKKS
Metsätähti84 / 29 / 1. / LKS
Jonniss / - / 1. / TAYS
Teps / 24 / 1. / PHKS / Poikalupaus

14.11
Tuuliannaliina / 40 / 2. / -
Sugar crush / 34 / 2. / KOS
Stikku / 30 / 1. / KOS

15.11
Simpukka_81 / 32 / 2. / KOS
Miuku91 / 23 / 1. / -
Piiu87 / 27 / 1. / -
Äityliini_86 / 27 / 2. / -
Piupaup / 30 / 1. / -
Wendy79 / 35 / 3. / L-PKS / Tyttölupaus

16.11
o0o / 38 / 1. / JS
Ananastikkari / 24 / 1. / TAYS / Poikalupaus

17.11
Lumimorsian / 36 / 2. / TAYS
Alicia00 / 22 / 1. / TAYS

18.11
Ansku 84 / 29 / 2. / TYKS
ÄitiliiniX5 / 31 / 7. / TAYS
MarieMarie / 35 / 2. / TYKS
Mahakani / 35 / 1. / KOS / Tyttölupaus


19.11
Mamilis / 25 / 1. / HYS
Luppelo / 25 / 1. / OYS / Tyttölupaus

20.11
Jupsis / 33 / 2. / TAYS

21.11
Marrasmamma91 / 23 / 1. / VKS
Emotar / 35 / 6. / OYS / Poikalupaus
Mimmuska / 34 / 3. / K-SKS
Viiaw / 18 / 1. / PKKS
Ealr / 22 / 2. / PHKS
PikkuistaOdottava / 27 / 2. / TAYS
Heltsukka / 22 / 1. / TAYS / Tyttölupaus

22.11
Parnika / 25 / 2. /
Jonskiii / - / 1. / TAYS
-Miinuska- / 23 / 2. / KOS / Poikalupaus

23.11
Pinchy / 29 / 2. / KOS
Jodyne / 26 / 1. / KOS / Poikalupaus

24.11
Hege / 19 / 1. / TAYS/ Tyttölupaus

25.11
Attente / 26 / 1. / KOS
Hilpertti / 25v / 1. / EKKS
Peikko86 / 27v / 1. / L-PKS
Nuuskuneiti / - / 1. / -

26.11
Karole / 29 / 2. / - / Poikalupaus
Joyful / 31 / 1. / PS
Hiirenhäntä / 31 / 3. /OYS / Poikalupaus
Alica / 27 / 2. ja 3./ L-PKS

27.11
Vauvahaave / 34 / 4. / TYKS
Moon stars / 28 / 1. / TYKS / Tyttölupaus
Malendra / 27 / 3. / OYS
Serafiini / - / 4. / K-PKS


28.11
Hydrangea / 27 / 1. / TAYS / Tyttölupaus
Masu-asukki / 35 / 3. / OYS
Sirpa75 / 38 / 2.&3. / NKL / Tyttölupaus * 2

29.11
Mamma086 / 27 / 3. / PHKS
Eme93 / 21 / 2. / PS
Idada / 22 / 1. / OYS / Tyttölupaus

30.11
"MY" / 34 / 2. / PHKS / Poikalupaus
Mannamaaria / 33 / 2. / NKL tai JS
Miiimasu / 22 / 1. / OYS

Surun kohdanneet :hug:
Oodikas
Hellanvanki
Riiviöiden äippä
Mutsi-ihminen
Lianne
Valonkantaja
StellaI
Silvia Logo
Rosehip_87
Sitkeäsissi
Tyydeli
Elysa
Coffeegirl
Emppis
Riikka90

SYNNYTYSSAIRAALAT
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


Edelliset keskustelut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2336235-marraskuun-masuasukit-2014-maaliskuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2345602-marraskuun-mussukat-2014-huhtikuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2363658-marraskuun-mussukat-2014-toukokuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2387705-marraskuun-mussukat-2014-kesakuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2395300-marraskuun-mussukat-2014-heinakuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2405745-marraskuun-mussukat-2014-elokuussa/

ILMOITA PÄIVITYKSET SELKEÄSTI!

Fb-ryhmästä kiinnostuneet: ryhmään pääsevät vain tälle listalle kuuluvat ja täällä kirjoittelevat. Marraskuiset pääsevät mukaan laittamalla sähköpostiosoitteensa yv:llä WcAnkalle !
 
Viimeksi muokattu:
kiitti uudesta ketjusta wc-ankka :)

kanna: mun napa on ainaki vielä ihan ennallaan:D oonki ootellu et millon sille jtn tapahtus :D

ja hei onko muilla ollu ihmeellistä partaveden hajua äitiyspakkauksen vaatteissa? : D mun pakkauksessa osa hais tosi voimakkaasti sille ja vanhemmat oli aivan samaa mieltä eli ei voi mennä es hormonien piikkiin;) ei lähteny pois muutamista vaatteista pesullakaa se haju :S

luppelo 28+4 (neuvolan mukaan 29+3)
 
luppelo mein pakkaus ei must ainakaan haissut millekkään ainakaan minun ja miehen mielest...

kiitos uudesta pinosta wc-ankka ajatella et syyskuu jo.. ja siitä iskikin tajuntaan äsken siis oikeasti. noin kk ja jään lomalle jo ja odottaamaan synnytystä.. siis ei siihen oo pitkä aika synnytykseen ja inan jännittää eikä niin inankaan :D iiikkss syyskuisiakin vauvoja on jo ruvennut tulemaan...

oma synnytys jännittää ja pelottaa nyt ihan perkeleesti suomeks sanottuna

moon stars ja tirriäinen 27+3
 
Huomenta!

Kiitos ankalle taasen uudesta pinosta! Kylläpä aika nyt juoksee.

Täällä heräilty hetkisitten kun tuli pari aaltomaista supistusta. Sen jälkeen alkoi aamujumppa mahassa niin nukuppa siinä. Muutenkin näin painajaisia et ei nyt haittaa vaik uni katkes.

Navasta puheenollen.. minulla on napatyrä. On iso möllikkä mut ei onneks kipeä toistaseks niinku edellisessä raskaudessa.

Täytynee mittailla verenpaineita taas tänän kun kädet/sormet tuntuu jäykille ja paksuille samoten ku jalkaterät. Pää kun on ollut nyt parina päivänä kipee myös.

Lauantaina ostin murulle kotiintulovaatteet. Ei malttais enää oottaa.

Imetysliivejä pitäs ruveta hankkiin myös. Onko teillä ollu joku suosikki merkkiniissä? Mulla ollu mitä milloinkin...

Mua stressaa ihan älyttömästi tää tilanne meillä täällä. Meidän perheessä kaikki hyvin mutta miehen vanhemmat. Siitä kuukauden takaisesta episodista en haluis enää puhuakkaan mutta kai se on kuunneltava mikä niitä riivaa. Nyt kun appiukko taas sairastui vakavasti niin mä toivon ettei sitä vedetä siihen mukaan vedoten väsyyn tms. Mä vaan haluisin pois täältä..kauas noista. Mä en kaikkea pysty sormienläpi katsomaan ja mulle ei tulla mun omaan kotiin huutaa ja riehuu syyttä suotta. Aargh.

Minäkin olen väsynyt välillä mutta en pura sitä heihin.
Kk oltu erossa heistä ja olen voinut paaaljon paremmin. :)
Sori taas purkaus.. :/

Mun pitäs tehä operaatio varaston siivous. Harsot jne on siellä alimmaisena. Huoh.
Tavaraa täynnä lattiasta kattoon.

Taidan lähteä kahvinkeittoon ja kattoo yksin jotain ohjelmaa.

Nasu ja muru 30+0 POKSUUUU!!!
 
Morjens!

Kiitoksia taas uudesta pinosta Wc Ankalle! :)

Kylläpä tämä aika rientää, jotkut on jo kohta jäämässä äitiyslomalle. Itsellä taitaa olla 7 viikkoa töitä jäljellä.
Ja monet on päässeet jo uusille kymmenille!
Ja toukokuun odottajille on jo oma ketju, ihan käsittämätöntä! =)

(.)
Esikolle saatiin viimein tilattua sänky, et kerkeää päästä pois pinnasängystä ennen vauvan syntymää. Kaikki hankinnat alkaa nyt sitten olla tehtynä, meillähän niitä ei toki montaa nyt ollutkaan.

Alkaa olla jo nyt jotenkin tosi tukala olo, painoakin on tullut ihan samaan tahtiin kuin viime raskaudessakin, eli nyt olis jo 10 kiloa kasassa. Herkutkin on kyllä maistunut, mut en mitään suurta ressiä jaksa ottaa.. Kyllä ne lähtee sit taas ajallaan. Lenkitkin aiheuttaa paljon supistuksia, joten aika rauhallisia on nuo meitin lenkitkin tällä hetkellä.

Närästys vaivaa täälläkin, nyt kyllä hokasin, et appelsiinit taitaa aiheuttaa sen, mut mun suurimmat himot kohdistuu juurikin niihin tällä hetkellä! Eli syön niitä ja hetken päästä samariiniä ja rennietä. Tosi fiksua. :stick:


"MY" ja ViKa 27+1
 
Kiitos syyskuun aloituksesta! Olin kyllä itsekin ihan huuli pyöreänä kun näin toukokuistenkin jo kokoontuvan, herran jestas :whistle: Johonkin tämä aika on vaan sujahtanut.

Kohta pitäisi lähteä työterveyteen saikkulappua anomaan :( Flunssaa pukkaa päälle ja nämä esioireet on nyt tällä erää aikas rasittavia. Viikonloppuna kävi lämpökin koholla ja päässä jyskyttää. Tulisi nyt kunnolla tauti ettei tarvis juupas-eipästellä.

Alavatsalla tai oikeastaan ihan lantioluidenkin alapuolella on tuntunut viime päivinä jotain tapahtumia :confused: Tuntuu liikkuessa, ei varsinaista kipua mutta tosi epämiellyttävää paineenomaista tunnetta. Ei koko ajan mutta tarpeeksi usein että on jo kiinnittänyt huomion. Osaisiko joku valaista kokematonta, eihän kai lapsosen vielä sentään laskeutua pitäisi? Neuvola vasta ensi viikolla.

Meillä alkaa muuten olla hankinnat vaippoja ja pikkutavaroita vaille valmiina. Hih :heart: Ja mikä tärkeintä, töitä enää kolme viikkoa!!!!

Bosch 31+5
 
Hullua tosiaan et joillaki enää parikuukautta niin laskettu aika käsillä, mul vielä melkein kolme ko marraskuun lopussa vasta tuo laskettuaika on. Mut eihän sitä tietenkään tiiä koska tää vaaveli syntyy.

mulla nyt olo helpottunu huomattavasti ko oon saikutellu tässä viikon. Supistuksia toki tulee noin 5-10 päivässä mut mikä tärkeintä ne ei oo kipeitä. Seksin aikana tulee yleensä pahimmat :) Mites muilla? supisteleeko seksin aikana, mul ainaki vaikuttaa jo vähän nauttimiseen ko saat aina välistä hengitellä ja ootella et supistus menee ohi...

Napa on mulla vähän semmonen laajentunu, mut ei oo vielä ainakaan pullahtanu ulos sellaseksi pahkuraksi. En tiä sit ko tää maha tästä vielä kasvaa et miten käy.

Mie en oo vieläkään saanu sitä äitiyspakkausta vaikka hakemus on jätetty jo jottain kuukausi sitten. aattelin kyl kävästä kelassa kyseleen et mikä mättää. Se hakemus kyllä odottaa niitä puolen vuoden palkka kuitteja ja työnantajan täyttämiä lappusia. Mutko ei niitä voi viiä vasta ko sit viimetingassa niin en tiä sit saanko sen pakkauksenki vasta sit. :( plääh, toivottavasti ne vois sen pakkausasian käsitellä ennemmin.

Mie oon täälä lenkeilly ihanassa syysilmassa, laitellu valkokuvia ja siivoillu. Vielä tuntuu ihan kivalta olla kotona, mut on tässä vielä monta kuukautta jäljellä et en tiä tylsistyykö tänne. Mut ollaan yritetty kavereitten kans jotka on kans pikkulasten kans kotona kehittää jotain yhteistoimintaa ettei kaikki yksin nyhjöttäs vaan kotona. Katotaan jääkö vain suunnittelu asteelle ;) Mut ny pitäs vissiin tuota pyykkivuorta lähteä setvimään...

peikko+tyyppi 27+7
 
mulla ollu tänään kunnon tähtitaivas pariinotteeseen silmissä.. verenpaineet ollu kyllä hyvät. oon mittaillu kun on oma mittari. jaloissa ja käsissä turvotusta jonkun verran.. tosta rintojen alta välillä puristaa... hitsitku rupes hirvittää et eikait se mitään myrkytystä nyt koita lykätä :/ täytyy nyt seurailla oloa ja aamusta soitella nlaan jos sille alkaa näyttää... päänsärkyäkin ollu parina edellispäivänä. kellään ollu myrkytystä??
 
Ei saatana mikä yö.. Heräilin varmaan puolen tunnin välein kipeisiin supistuksiin. Aamulla en enää ees viittiny nukkua ku vitutti nii se heräily. Aluksi heräsin siihen kipeään suositukseen, sen perään tuli toinen ja loput oliki sitte vaan mahan kovettumista ja sitä kiristelyä, sitte sain unta jonku puoli tuntia ja sama rumba uudelleen. Vittu mitä paskaa. Uskon että nää johtuu eilisestä kun jouduin nostamaan mun työnantajan autoon, kun se ite tipahti maahan. Tiedän etten sais nostella mitään painavaa, mutta emmää ois voinu jättääkkään sitä ukkoa yksin sinne maahan ku ei se pysy edes pystyssä.

Idada&möhis 27+2
 
Kuulostaapa kurjalta Idada :( ja varmasti vaikee tilanne tommonen kun ei oikeen oo vaihtoehtoja :(

Olin tänään neuvolalääkärissä selän ja supistusten takia ja nyt ollaan sit kaks viikkoo saikulla. Jos kummankaan tilanne pahenee, niin sit uudestaan lääkäriin muuten voi sit mennä parin viikon päästä kokeileen, josko selkä kestäis töitä.. määhän oon istumatyössä et ei sillai rankkaa mut mulla ei selkä tykkää.. ja joteski tuntuu et ei se tästä helpota kun maha kasvaa vaan..
 
Voi meitä vaivaisia! : / monella tuntuu nyt vastustavan. Nasumasunen, soittele herkästi neukkulaan. Kuulostaa vähän raskausmyrkytyksen oireilta ettei vointi vain pääse kovin pahaksi. Idada, käyhän tarkistuttaan kohdunsuuta, ettei nuo tuntuvat supistukset saa sinne hallaa aikaiseksi. Pikkuisesi on niin kovin pieni vielä! :/ Tsempit muille supistusten ja muiden vaivojen kanssa eläville!

Pikaiseen omat kuulumiset. Oon nyt äitiysloman alkuun asti saikulla. Kohdunkaula lyhentynyt 2cm aina sieltä neljästä asti. Sain eilen lähetteen synnytyspelkopolille ja synnytystapa-arvioon äitipolille. Sieltä kätilö jo tänään soitteli ja kyseli olenko jo käynyt sikiön kasvukontrollissa, joka minulle rutiinisti perussairaus huomioon ottaen kuuluisi vai onko se vasta tulossa? Olin ihan hämilläni et niin että mikä? En tiennyt, että minulle sellainen kuuluisi, kun kukaan ei ole siitä maininnut. Noh, ensi viikolla sitten menen äitipolille ultraan, jossa katsotaan vauvan koko ja puhumaan synnytykseen liittyvistä peloista. Sitten vielä loppuraskaudesta synnytystapa-arvio ja neuvolalääkärin kontrolli. Lähti asiat rullaamaan, kun pääsi oikean ihmisen juttusille! :)

Mixed&Kunkku 30+6
 
Kiva lukea, että muutkin alkaa olemaan vaivaisia =) Mulla on sama tilanne kuin monella muulla eli nukkuminen on tosi huonoa yleensä, koska selkä ei kestä makaamista mutta joinain öinä ihan muuten vain. Mulla on apuna käytössä jo imetystyyny sekä iso kasa tyynyjä, millä pystyy tukemaan itsensä melko pystyyn asentoon. Onneksi päivät menee ihan ok, vaikka kyllä väsymys tietty vaikuttaa toimintakykyyn. Kunnon supistelua ei onneksi ole ollut niin kuin monella muulla. Liikuntaa ja lenkkeilyä kaipaan yhä enemmän, mutta pitää keskittyä laiskotteluun, jos se osan ees siitä korvaisi =)

Miranda 31+1
 
Syyskuu jo! Tervetuloa -miinuska-! Vertaistuen kannalta mukava lukea, että muutkin tässä porukassa on enemmän tai vähemmän vaivaisia. :stick: Täällä yksi samanlainen. Oirelistaa: menkkamaisia kipuja harva se päivä, oikean keuhkon alla päivittäin kipeää muljahtelua, keuhkoilla niin ahdasta, että tehtävä valintoja tyyliin "syönkö vielä toisen leivän vai hengitänkö mieluummin?", vasemmasta nimettömästä tunto kadonnut lähes kokonaan...:kieh:

Olen tullut entistä vakuuttuneemmaksi siitä, että mieluummin sitten vaivaa neuvolahenkilökuntaa, pelkopolia, ym. vaikka "turhaan", kuin että jää itse pähkäilemään että "mitähän tääkin taas on?". Tänään kysyin tuosta monien jo aiemmin mainitsemasta, synnytykseen liittyvästä toivelistasta/kyselylomakkeesta. Täällä Helsingissä -- tai ainakaan meidän neuvolassa mitään toiveita ei kuulemma synnyttäjiltä edes kysytä :headwall:. Tiedä sitten, pelkäävätkö että menisi liian yksilöllisiksi ne ihmisten toiveet ja sen takia vaikeaksi/liian kalliiksi toteuttaa :whistle: Muutenkin tuntuu ettei mistään olennaisesta (synnytys, perhevalmennus, fysioterapia, synnytyspelkoryhmät etc) kerrota mitään, ellei itse älyä moneen kertaan kysyä. Ja kun kysyy niin sanotaan, ettei ole "vielä ajankohtaista", yms epämääräistä ja seuraavan kerran kun kysyy: "meni jo"..:snotty:

Mä olen saanut yllättävän hyvin nukuttua koko raskauden ajan. Nyt tosin flunssa riesana, joka tekee hengittämisestä entistäkin haastavampaa touhua. Tyynyjä ei koskaan voi olla liikaa :D

Mahakani ja tänään 29+0
 
Täällä liityttiin saikuttajien joukkoon. Ei kuulemma enää "tarvitse palata töihin". Viikkojahan on kasassa nyt 26+2 ja kohdunsuu on alkanut pehmetä. Supistuksia päivittäin kuukauden ajan, kovettelua tosin, mutta lääkäri oli itse sitä mieltä että kun ottaa huomioon työnkuvan + supistusten määrän + viikot = sairausloma. Itse kuvittelin, että jos kirjoittaa lomalle, lepäilen viikon ja palaan sitten takaisin. Ei kuulemma tahdo ottaa riskiä, että syntyisi ennenaikaisesti. Täällä yritetään orientoitua "tekemättömyyteen"...

MrsRock
 
Mooi!
Ihanaa ku jo syyskuu menossa. Ens kuussa saattaa osalla porukasta olla jo nyytit kainalossa. <3
Mulla oli eilen lääkärinneuvola. Semmone nuorimies oli lääkärinä. Jotenki minusta tuntu et se puhu enempi mun tisseille ko mulle. :eek:

Paineet oli normaalit ja pissa puhdas. Painoa oli tullu 1,5kg viime viikon maanantaista!!! :eek: liekköhän sillä vaikutusta, ko viime viikolla juhlittiin useampi päivä poijan synttäreitä. Nyt täytyy palata ruotuun! Kaikenkaikkiaan tullu 9,7kg...

Sain tunnukset, et voin täyttää sairaalan esitietolomakkeen netissä.

Lääkäri kokeili vauvan asentoa, muttei osannu sanoa kummin päin siellä mahassa majaillaan. Sai sf-mitaksi 28cm, viikko sitte oli 25cm!

Sykettä kuunneltii varmaan 2 sekuntia. Sit hän teki sisätutkimuksen, ja tuumi että kohdunsuu on kiinteä, n.3cm, mut aika etualalla ja auki sormenkärjelle. Eli iha normi tilanne.

Mulla on hirvee flunssa. Aivastuttaa ja räkä valuu ja kurkku on tuskastuttavan kipeä. Vielä oon silti jatkanu päivittäistä lenkkeilyä. Eilen se oli kyllä vähän raskasta, ku tuntu et happi ei kulje. Samasta syystä syöminenki on vaikeaa. Ehkä parempi niin. ;D Eipähän paino nouse samaa tahtia.

Emo & Tale 28+5
 
Nii, mulle tosiaan soitti yks asiakas tänään, että heti ku äippälomalla innostun nii hällä ois mulle töitä, pientä pintaremonttia. Ja tuttavallaan myös ois tarvetta mun osaamiselle. :) Saa nähä kauanko maltan lomailla sitte. :D
 
Koitahan MrsRock nauttia siitä "tekemättömyydestä" :)

3 työvuoroa jäljellä ja sitten aloitan varhennettuna ä-loman. Päädyin sitten aloittamaan ekasta mahdollisesta päivästä, kun sopimus loppuu sitä edeltävään eikä muuta ole tiedossa. Tosin kelan kanssa saa nyt sitten jännittää ä-rahasta, eikä kovin mukavalta kuulostanut kun soittivat :( Voi olla ettei noilla mun 6kk tuloilla olekaan mitään merkitystä, vaan alas tullaan summan suhteen ja lujaa. Mietityttää nyt miten pärjätään ja kieltämättä ahdistaa koko tilanne nyt pahasti. Päätöstäkin kun joutuu vielä odottamaan pahimmassa tapauksessa sen kuukauden, niin eipäs vaan naurata. Inhottavaa, mikä stressi taas tätäkin raskautta varjostaa...

Ankka & Bebe 31+0
 
Tervehdys!
Huikea parin minuutin neuvolakäynti takana. Kävin myös lääkärillä tulevaa etelän reissua varten saamassa lentoluvan. Ainoastaan painotti, että tukisukat pitää hommata lentsikkaan. Ja siitä tulikin mieleen, että mulla oli stay up-malliset tukisukat edellisessä raskaudessa ja jalat ei ollut likimainkaan näin "väsyneet" kun nyt, eli pitääpä ottaa moiset ihan vakikäyttöön kunhan saan ensin hankittua... Sf-mitta oli huimat 22cm, eli edelleenkin muksu on melkoinen rääpäle, mutta on kasvanut kuitenkin silla omalla ala-alakäyrällään. Ois vaan mielenkiintoista tietää, että millä perusteella tällasen minivauvan kantaja on sitten kuitenkin kerennyt haalia itselleen painoa 9k! Laitoin raskauden alussa yläpainorajaksi 70kg (tosi näppärää...), mutta taitaa se poksua rikki aikalailla ennen laskettua aikaa :/ Tuntuu vaan, ettei mun koivet enää jaksaisi yhtään lisäkiloa, portaidenkin nousu tuntuu suurelta haasteelta.

Ja tsemppiä kaikille saikuttajille ja supistuksista kärvisille! Pari kuukauttahan tässä on nyt enää aikaa, nopeasti se ainakin jälkikäteen katsottuna menee! Meilläkin on nyt alkanut uusi arki, ite rötvään kotona (ihana työttömyys :/ Okei, rehjellisesti sanottuna koitan olla melko tehokas) kun kaikki muut lähtevät/viedään jonnekin aamulla. Omalle pääkopalle tosi ankia tilanne, mutta koitan ajatella kokonaisuutta muksujen kannalta; kuinka kivaa se on tulla koulusta suoraan kotiin ja kuinka mukava on kun ei tarhassakaan tarvitse olla kuin eskariajan neljä tuntia :D Itselle erityisesti hyvin outo tilanne, mulla on päivittäin kolmisen tuntia omaa aikaa, sitä ei liiemmälti ole näkynyt reiluun seitsemään vuoteen :D

Äitiysrahapäätöksetkin viimein tuli (tai oikeastaanhan ne tuli tosi nopeaa) ja "pakkauskin" taisi jo tulla tylsästi siis rahana. Reissun jälkeen pitää kyllä muuttaa se kamaksi. Viikonloppuna hommattiin meille historiallisesti täydeksi turhakkeeksi ajattelemani hoitopöytä, ekaa kertaa. Ikeasta tosin halvin mahdollinen (ajattelin, että se voi toimia myöhemmin kukkapöytänä...). Alhaalla vaipanvaihto tehdään kodinhoitohuoneen tasoilla, mutta yläkerran veskiin ei kyllä mitään tasoviritelmiä mahdu, joten johonkin paikkaan x sijoitettava hoitopöytä tuntui nyt ainoalta ratkaisulta. Samalta reissulta mukaan tarttui muutamat harsot ja kylpypyyhe.

Oisko muuten kellään vinkata kantoliinoista? Meidän lapsilla on ollut aikanaan (6v sitten)hug a bub -merkkinen, ihan toimiva kapistus ja varmaan samaisen hommaan, ellei parempaa tule vastaan. Nyt ei ollenkaan ole intoa lähteä vetämään maratonnettisurffailua ja vertailemaan moisia.

Hiirenhäntä ja mini-eikka 28+1
 
Hiirenhäntä, mulla on hommattuna Tricot-Slen. Nuoremmalla tytöllä ollaan testattu, hyvin kantaa isompaakin lasta :D

MrsRock, mulla on vieläkin toppis hommaamatta talveksi mutta 62/68-senttistä oon miettinyt. Kotiintulopukuna on paksumpi fleecepuku jossa kokomerkintä 0-3months, se on tosiaan sen verran paksu puku että pärjää varmasti alkuun kun lisänä makuupussit ym. Viimeistään sitten kunnon pakkasten tultua täytyy ehdottomasti laittaa toppahaalari, sittenpä sen näkee mikä koko tulee olemaan..näillä näkymin kun tää vauva on isompi kuin tytöt, ei varmaan ihan yhtä kirppupukuihin mahdu sitten :D
 
MrsRock, Meillä on kaksi hihallista toppapussukkaa, toinen kokoa 56cm ja toinen 56/62cm.
Edelleen sitä mieltä, että kesä ja talvivauvoille pitäisi olla pakkauksessa oma kokonsa, talvivauvat kun "hukkuvat" tuohon 70cm äp-pukuun.

"MY" ja ViKa 27+5
 
  • Tykkää
Reactions: Wc Ankka
^Just mietin että puku saattaisi tulla käyttöön sitten helmi-maaliskuun pakkasilla kuitenkin kokonsa puolesta...nähtäväksi jää. Kakkoselta jäi kokonaan käyttämättä, kun syntyi helmikuun lopulla. Puku odottelee tuolla vielä jospa olisi tälle sitten sopiva kevättalven pakkasille :)
 
Täälä tehty pyörähdys synnärilläkin nlan lähetteellä kun paineet hujahti korkeelle ja muitakin oireita oli. Noh kolmen tunnin reissu ja kaikki kunnossa. Käyrää otettiin ja paineet mitattiin automaatilla vähän väliä. Verikokeet, pissakokeet ja ultra. Kaikki hyvin. Tähtiä vilkku silmissä kun käyrällä makoilin.
Painoarvio nyt oli 1580g. Iso murunen jo <3
Herkästi käskivät uudestaan lähteä jos oireet lisääntyy.

Nasu ja muru 30+4
 
Minä en nyt kyllä taas ymmärrä ollenkaan.. Tänään oli sokerirasitustesti ja nyt ku katon noita arvoja, en tajua.. 10.1 oli tunnin arvo ja 2h arvo oli 7.8.. Tuo omahoitopalvelu on kyllä sekava...
 

Yhteistyössä