Kirjoitampas minäkin jotain, seuraillut olen sivusta, mutta nyt oli niin mielenkiintoisia juttuja että pakko ottaa kantaa.
Meille siis tulossa neljäs. Vanhin kohta 7v, sit 5v ja nuorin kohta 3v. Laskettuaika 21.11 ja tyttöä odotellaan.
Närästyksestä: mulla on ollut sitä alkuraskaudesta asti, ei auttanut mitkään närästyslääkkeet, ei edes reseptillä saatavat Refluksilääkkeet. Oksensin siis verta alussa, kun ruokatorvi oli niin rikki. Eikä närästys ole missään vaiheessa hellittänyt. Pois olen jättänyt kahvin, suklaan, sitrushedelmät, rasvaiset ruuat ja einekset yms yms monia närästystä aiheuttavia. Mutta nyt se, mikä auttaa mulla ihan parhaiten: SOODA!! Lasilliseen vettä sekoitatte reilun 1tl soodaa, sekoitus ja nopea litkitys. Vettä vielä päälle ja avot! Kohta alkaa ihanat "limsaröyhyt" ja ylävatsakipu alkaa hellittää jne... autuasta!
WcAnkan kans sama ongelma, meillä tuo vajaa 3v on mahdoton sylityyppi ja äitinpoika. Ei millään pysy sängyssään ja aina ois vieressä.. jännittää miten tullaan pärjäämään ku vauva syntyy, tuo kun tunkee yöllä syliin ja saman peiton alle aina. Ja hipelöi koko ajan ja kraaaah.
Tällä hetkellä saatu (jollain kumman keinolla) poika nukahtamaan omaan sänkyyn, viime yönä tuli vasta aamuyöstä viereen. Ja jollain kumman keinolla se on oppinu menee mun selän taakse nukkuu, ettei enää syliin onneks tunge. Hipelöimisen varalta oon ottanu sille oman peiton meidän sänkyyn, ettei saman peiton alle saa tulla. Ja omasta peitosta teen hiplaus-suojan.
Illat se kans riehuu tyttöjen kans ja valoja laitetaan päälle yms. Ja ärsyttää kans ton koululaisen kannalta... menee liian myöhään nukahtaminen ton iltavillin kans. Tytöt aikanaan opetettiin nukkumaan omassa huoneessa mankan avulla. Rentouttavaa kehtolaulua tms kuulumaan hiljaiselle tai nyt isompana rauhallinen satu cd... sitä jäivät kuuntelemaan ja nukahtivat. Nyt isompana edelleen käytössä, vuoroiltoina saavat valita cd:n. (Ja joskus jos on oikeen villiä menoa, niin äiti valitsee jonku rentouttavan cd:n...)
Ja sit tuo sänkyyn takaisin palauttaminen...
mut tolle vajaa 3veelle ei auta mikään!
( . ) ja tääl maha kans valtaisa. Selkäkivut ja jalkakivut ja kaikki maholliset vaivat niin rajuja etten tajua miten jaksan ne synnytyskivut vielä tähän päälle!! Saatan eka kertaa toivoa käynnistystä, ku ei oikeesti jaksais enää pätkääkään tätä raskautta!! Ois ees tovi kivutonta, niin sais siivottua vauvaa varten, laitettua vauvan kamat ja vaatteet valmiiksi, ommeltua pari mekkoa sille yms...
Hirvittää millanen vauva-aika on, miten tuo 3v sen ottaa ja entä isommat. Miten ite jaksaa ku tää raskaus on ollu niin syvältä ettei oo jaksanu miettiä koko vauvaa!! Jota niiiiiin odotettiin ennen ku raskaus alkoi... ei oo aiemmar raskaudet ollu näin kamalia...
Neljättä odottava rv 35+3