Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

voi kauhia kun täällä on tullut tekstiä! :p
kyllä taas meni yö niiiiiin pipariks ku olla ja voi,ei noi lonkat ja kyljet anna rauhaa ei...
no tänään on ollut kiva aamu kun vanha opiskelukaveri tuli turuust tänne pääkaupunkiin ja käytiin kaffella kaakaopuussa :)
viikonloppusuunnitelmia
ei oo mitään erikoista,ehkä sunnuntaina käydään silakkamarkkinoilla ihastelemassa tunnelmaa, huomisen aattelin ottaa rennosti sohvalla makoillen, mies lähtee illalla työkaverinsa synttäreille niin saan löhötä rauhassa :D
helsingin kirppareista ei oo kauheasti tietoa,mulla menee aina hermot niissä kun ihmiset yrittää myydä paskaa kalliilla... valtterilla ja hietalahden kirppiksellä on tullut nyt tänä kesänä kerran käytyä mutta mitään ei oo mukaan tarttunut. mieheni äiti on hoitanut noi kirpparilla käynnit ja hommannut kämpän täyteen vauvanvaatteita ilman minkäänlaisia kriteereitä näköjään...niin nukkaisia ja loppuunkuluneita vaatteita on innoissaan osteskellut... kyllä on uffin laatikko tullut tutuksi viime viikkoina... :whistle: suurimman osan vaatteista aion laittaa kierrätykseen tai myyntiin kun vauva niistä ulos kasvaa,tosin muutamia aion säilyttää,esim. 70-luvun omat ja veljen vaatteet,niitä ei raaski pois antaa tunnearvon vuoks ja kun ne on niin nättejä :)
tänään oon myös kuolannut hullujen päivien kataloogia,voi siellä oli taas niin paljon kaikkea "välttämätöntä"... :LOL:
 
Neukka kuulumiset

rv.35+2
turvotus ++
RR 125/84
pissa puhdas
hb 117 (en syö rautatabui)
sf 33
lapsiveden määrä N
tarjonta rt1
syke 150
liikkeet ++

Kaikki siis hyvin!!!!!!! Neukkatäti sano, et vauva on todella alhaalla, et alemmas ei enää pääse tai syntyy =) ja kun sanoin, et jotain se tuol mun alapäässä räveltää ni se sano, et se oikoo käsiään =)
Ja toi sf oli kasvanu niin hurjana, että neukkatäti oli ihan yhtä hymyä ja oli vaan et ohhoh, et nyt ollaa kunnon mitoissa *reps*

Ens viikolla sitten kättärillä ultra ja lääkäri.

Voi papu ihana rakas pikkunen poikani, äiti rakastaa täällä jo niiiiiin kovasti, että pakahtuu <3 kohta nähdään <3

Tunnin verran nukuin ennen neukkaa ja nyt on hyvä olo :heart: Ja tuli niin kova kaipaus pieneen papuun, et iiks :heart:

Rinzessa ja papuRinssi rv.35+2
 
Iltamoi!
Nyt on kaupungilla muiden mammojen kanssa kahviteltu ja oli kyllä tosi mukavaa! Että Helmi sitten seuraavan kerran mukaan, eiks ni?

Poikien kanssa kävin postista hakemassa heille osoitetun kirjeen, joku iso kirje joka ei ole mahtunut luukusta. Siellä oli papan terkut Rovaniemeltä, oli pojille lähettänyt kuvan itestään pukin kanssa. Pojat tietty huuli ihan pyöreenä että onkohan pappa puhunut pukille meistä ym. Jospa muistaisivat olla tappelematta tästä lähin!

Voi käääääk! Huomenna herätys 6.30, lupauduin esikoiselle että mennään kaikki kattomaan hänen reenejään, tällä kertaa poikien vuoro on Haka 1:ssä, eli siis sama jää millä Ilves pelaa liigapelinsä. Sehän on siis 6 veelle aivan mieletön juttu päästä samalle jäälle kun idolit, ja heidän peräänsä on vissiin liigajoukkueen jäävuoro, niin voisi olettaa että kauhean äkkiä sieltä ei kotiin päästä... :LOL:

Ajatus ei kauheesti säteile, taidan köllähtää tuohon soffalle... Mukavaa perjantain jatkoa leidit!

HM *ihan kuitti*
 
Kiitti kommenteista tohon rokotusasiaan! Helpotti tätä mun panikointia :)

Maotao, kiva kuulla, että se painoarvio oli yliarvioitu, toi nykyinen kuulostaa paremmalta.

Rinzessa, samanlaista räveltämistä täälläkin alapäässä:LOL: Ihan kuin kädellä uloskäyntiä ettis...

viikonlopun suunnitelmista: Tänään on täällä ollutkin kansallinen vapaapäivä ja miehen kanssa on oltu kotona. Kivaa! Pidennetty viikonloppu :D Ollaan yhdessä laiteltu vauvantarvikkeita valmiiksi ja pesty pientä pyykkiä. Huomenna kasataan hoitopöytä valmiiksi.

Mut nyt täytyy keskittyä tohon ohjelmaan...tosi mielenkiintoinen dokumentti eläinvauvojen kehityksestä kohdussa...elefanttivauvoja...delfiinivauvoja :heart:

Kuunkulta ja poitsu 34+6
 
Iltoja leidit!

Vihdoin pääsin koneelle, sisko piru meinas vallata kokonaan :kieh: Ukko kiltisti luovutti oman läppärinsä ja kattoo telkkua kun koneet varattuina :LOL:
Ah, tehtiin tuossa niitä "pizzapatonkeja", eli siis esipaistettujen päälle kinkku-juusto-tomaatti-paprikatäyte :p Nyt vois pari viikkoa pitää noista taukoa, on tullut vähän usein viime aikoina tehtyä :whistle: Ja sit päälle vielä jacky-vanukas. Hirveetä, siis ihan hirveetä herkuttelua :saint:

Kiva kiva, just eilen tein netissä H&M:n tilauksen, itselle t-paita, neuletakki (siis normikokoisia jo ), ukolle t-paita sekä esikoiselle parit housut ja bodeja. Niinpä tietenkin tänään tuli tarjous, tilauksesta -10% alennusta! Kylläpäs ketuttaa :headwall:

reginarento:
Mulla oli joskus samanlaisia fiiliksiä. Jos ei kukaan käynyt pitkään aikaan, mies oli töissä ja mä kaksin tytön kanssa kotona. Silloin mietti et tällästäkö tää tulee olemaan, yks lapsi vaan lisää. Ei silloin edes huvittanut mihinkään lähteä, mut silti ärsytti olla vaan kotona...
Sit alkoi tulla melkein joka päivälle jotain tekemistä, joku tuli käymään tai käytiin itse jossain. Pari viikkoa sitten löydettiin perhekerho, ja on tarkoitus vauvan syntymän jälkeen jatkaa kunhan jaksetaan! Nyt on peruttu niin monta kertaa että vauva ennättää varmaan syntyä jo.
En oikein osaa auttaa sen paremmin, joten :hug: tulee täältä :heart:

Itsensä hemmottelu piristää kyllä tosiaan! Musta oli tosi ihana kun kävin leikkuuttaa hiuksia ja sit värjäsin. Jopa säärikarvojen ajelusta tulee parempi mieli, kasvokuorintaa ja -naamiota unohtamatta :D Oi, eikä jalkahieronta pahitteeks ois =)

Rinzessa: Sullapa hyvät veret :D Mä syön rautaa ja silti oli viimeks tippunut taas, 113. Pitää kyllä mittauttaa ens keskiviikkona uudelleen, josko ois selityksenä viimeaikaisille väsymyksille...

Rinzessa, kuunkulta: Täällä myös kädet koittaa selvitellä ulospääsyreittiä :LOL: Ja sit työntää joko päällään tai kädellään tuolla lonkkaluun tienoilla,
ei yhtään kivan tuntuista :kieh:

Hari Mao: Teillä taitaa miehet olla ihan hurahtaneita jäkikseen =) Ovatko jo suunnitelleet milloin pikkuiset pääsevät jäälle? :D

Luminka, jee huomenna täynnä jo 36 viikkoa :heart:
 
Moikkelis!

Ajatelkaa, mie sain tänään viikkosiivouksen tehtyä ja just sain valmiiksi myös vessan peilikaapin puhdistuksen! Ja innostuin sitten vielä ne tasot boordi:lla päällystämään.. Jos olis vähän helpompi pyyhkiä :whistle: Ihan hirveä urakka!

Mutta nyt laittaa neidit nukkumaan ja huomenna mökille! :wave:

Red Dragon & Nuppu 35+5 :heart:
 
Iltoja! Tuli sitten käytyä äippäpolilla pötköttelemässä neuvolakäynnin jälkeen.. Neuvolassa verenpaine oli 159/102 ja vauvan syke 187-197 ja välillä niitä ei kuulunu ollenkaan.. :( Sain lähetteen polille ja sielä mitattiin verenpaine uudestaan levossa joka laski 137/88 ja vauvan sykekin 142.. Kyllä siinä aamulla säikähti, menin itku kurkussa neuvolasta kotiin herättään miestä että nyt pitää lähtä käymään sairaalassa.. Sain polilla ylimääräsen ultrankin, lääkäri kehuskeli vauvaa oikein virkeäksi ja että kaikki on oikein hyvin.. Hyvin kasvanut. Painoarvio oli 2700 g, pää on tosi alhaalla ja kohdunsuu auki 1cm mutta kiinteä, kohdunkaulaa 3cm.. Voi olla että syntyy jo aikasemmin..

Että tämmöstä tänne..

rv 34+5
 
Oli pakko alkaa näpytteleen kun täällä jo hereillä kukun... Viiden aikoihin kävin vessassa ja sen jälkeen ei olekkaan nukuttanut... :headwall:

Reginarento: Mulla on ollut aivan samanlaiset tuntemukset täällä pari päivää... meillä on vaan jo kaks täällä enemmin remuamassa ja riitelemässä. Tuntuu ettei ne tottele mitään, sotkee sitä mukaan kun ite kerkee paikkoja laittaa kuntoon.
Ja ihan itku tuli eilen useemman kerran kun jotenkin tajusin etteihän mulla oo ketään ystävää kelle voisin puhua tai jonka kans lähtee johonkin tuulettumaan... :( Mieskin on ollut jotenkin omituinen, et ei senkään kans oo oikein voinu puhua viimeaikoina mitään... Vaikka enhän minä nyt ketään muuta voi syyttää tästä omasta alakulosta, mut ois vaan niin mukava kun joku ottais jotenki huomioon ja olis kiinnostunut munkin jutuista... Siis semmosia "hyväpäiväntuttuja" ja muutamia kavereita on. Mut eihän niille nyt voi alkaa itkeen omia murheita. Niin ja kyllähän mä ymmärrän ettei ketään jaksa tämä mun odotus kiinnostaakkaan...
Oon vaan aikasemmin ollut niin innoissaan tästä odotuksesta, mut nyt tuntuu et syntys jo...

Nyt yritän kyllä saada vielä jonkun tunnin nukuttua ja keksiä sitten itelle jotain muuta ajateltavaa ja tekemistä... Meen vaikka lenkille, sitähän voi tehdä yksinkin! :xmas:

´Toivottavasti muilla on parempi päivä ja et tämä munkin tympeys häviäis tässä päivän mittaan. Yritän tulla sit paremmalla hetkellä kommentoimaan noita teidän mukavia juttuja! =)

-Maitooo ´ja pikkukirppu 35plus3
 
Huomenta!

Täällä on todella hyvin nukuttu yö takana, kerran heräsin vessaan ja unta sain 7.30 asti jolloin poikakin vasta heräs. Nyt valmistaudutaan messuille lähtöön ja mummola reissulle.
Tulen illemmalla kertomaan oliko messuilla mielenkiintoisia juttuja.

Keiju ja wiljo 35+3
 
Huomenta!
Olosuhteisiin nähden, ihan hyvin nukuttu yö takana. Mitä nyt vessassa sai käydä ja poika tuli viereen..potkimaan. Mutta joo, ihan kiva että melkein ysiin saakka sai nukkua.

Maitoo: Noita päiviä on aina välillä, kun mikään ei tunnu hyvältä tai sujuvan silleen kun toivoisi..Mutta toi on kurjaa jos tuntuu siltä ettei ketään kiinnosta sun odotus tai vointi. :hug: Meitä ainakin kiinnostaa!! Nyt vaan haalimaan täältä sellaisia mammatuttuja, jotka asuis jossain lähellä??

HM: Uskon että oli virkistävää tavata muita äitejä ja kahvitella! KOitan päästä kanssa mukaan, olis kyllä niin huippuu tavata ihan livenä!! Kun ainakin täällä tuntuu että tulee juttuun..ja se on aina huippumielenkiintoista treffata uusia ihmisiä. =) Vaan etpä säkään varmaan kovin kauaa enää yhtenä kappaleena kahvittele, on sitten pari kirppua kainalossa!

Helmi ja aapeli 36 :heart: (jeeee, nyt on viikkoja se mitä vaaditaan että pääsee vammalaan synnyttään) =)
 
Huomenta!

Kylläpäs nukutti.. Ja olis nukuttanut vieläkin.. Klo 01 jälkeen vasta menin nukkumaan.. Ei vaan väsyttänyt ja ruvettii sit leffaa kahtomaan.

Pitäis ruveta pakkaamaan tavarat mökille, mutta vielä kerkiää.. Vasta iltapäivällä lähdetään, kun on tytöt nukkuneet päikkärit eka. Kun vain ilma ei sateiseksi muutu.. Aika sumuista on ja on luvannut iltapäivällä kuuroja.. Kiva kiva.. :D

Mukavoo päivää kaikille! :wave:

Red Dragon & Nuppu 35+6 :heart:
 
Mulla mennyt koko aamupäivä leipoessa, siivotessa keittiötä sekä pyykkiä pestessä. Tätä menoa kohta oon änkäämässä vauvaa pihalle kun monta tuntia putkeen tulee rehkittyä :whistle: Herättiin 8 aikaan aamulla ja nyt vasta pääsin istumaan. Tein 40 pasteijaa (jauhis sekä kinkku) sit kinkkupiirakan sekä kääretortun. Tuon tortun oli tarkoitus mennä pakkaseen, mutta taitaa käydä niin ettei edes puolikastakaan sinne mee :snotty:

Nyt vois käydä ottaa pikku selänoikaisut sängyllä, typykkäkin nukkuu ja on tuossa tuo mun pikkusisko on toisella koneella joten et tarvii sitäkään "viihdyttää" :D Ihana kyllä kun koko aamun riehui neidin kanssa ja käytti tunnin ulkonakin =) Minä sain rauhassa tehdä hommia keittiössä ilman että pikkulikka ois ollut jaloissa kitisemässä :heart:

Luminka ja neitonen 36+0
 
Lastenmessuilta kotiuduttu ja oli aika huonot,enemmän oli aikuisille kaikkee ku lapsille. Oisin odottanut että olis lapsille enemmän juttuja.
Mutta nyt päikkäreille ja sit äipän luo syömään.

keiju
 
Lauantaita täältäkin...

Täällä kärvistellään taas supistusten kans. Viime yönä en oikeastaan nukkunut ollenkaan, mahaa ja selkää poltteli niin kauheesti ettei uni suostunu tulemaan. Nyt onkin sitten päivä mietitty pitäiskö lähteä käymään näytillä synnärillä...

Tuosta hemoglobiinista. Mulla oli maaliskuussa 161, viimeks polilla mitattaessa 139...

Mut nyt tuli äiti käymään, palailen myöhemmin

-JennyA-
 
RD: mulla myös ollut syke välillä 100 pinnassa, aika hurjaa :/ Neuvolantädin mukaan kuitenkin ihan normaalia. Mutta inhottava itelle, kun jotenkin kiivas olo ja huono..ja vaikkei yhään mitään teekkään.

JennyA.:Ompas sylla kanssa hyvät veriarvot =) Mutta noi supistelut...iik! Voipi sullekin tulla sitten koska vaan lähtö.

Luminka:Oot kyllä huippuahkera leipuri!! Teillä on varmaan joka päivän aivan ihan tuoksu kotona, kun paistelet niitä torttuja ja piirakoita. :p Ja ihana kun teillä on noita pikkusiskoja, jotka käy viihdyttämässä pikkuväkeä. =)

Keiju: Toi on tylsää, jos oottaa että ois lapsille ohjelmaa ym. ja sitten onkin liian aikuispainotteista!

(.) Me oltiin juuri tunnin päikkäreillä miehen kanssa, poika jaksoi röllisadun kuunnella satuceedeeltä, mutta sitten luikki omaan huoneeseen leikkimään, antoi kuitenkin onneksi meidän huilata. :D
Ulos pitäs varmaan lähtee vähän happihypylle, kivan näkönen ilma. Ja sitten hakee illaksi makuunista nameja, kun tulee sademies-leffa telkusta, ja onkin jo aikaa kun oon sen kattonut. Nyt vois jaksaa valvoo, kun nukkunut päikkärit. :LOL:

helmi
 
RD-mulla leposyke ollu nyt kohta 2kk jo 108-137 ja ei mitään selitystä sille ole löytyny..sydän filmeis käyny mut pumppu pelaa siis normisti ainut mitä sanovat neuvolas et joo-o uskon et on huono olo...

LUMINKA-tulisitko tännekin leipoo=)mä en oo ite mikään leipoja tyyppi mut sun pöperöt maistuis täälläkin=)mistä saat ton kaiken energian?

mulla tää ihon kutina vaan jatkuu ja tuli vedettyä pari yötä yhteensä 3h unilla ja kytii malminsaairaalan päivystykses ku naistenklinikalta sano et käy pois sulkee raskaus myrkytys..no minähön menin ja niin turha reissu...lääkäri totesi mulle heti alkuun että kutina ei ole oire raskausmyrkytyksestä!!!!!!!!!!!!!noh sain sielt allergia lääkkeitä mut ei ne ihan kauheesti auta,apteekista ostettu atooppisen ihon rasvaa mut siltu kutisee..

SYNNYTYSTAPA ARVIOssa olin eilen ja otti sit samalla noi maksa arvot ym ja mitään ei sit vissii ollu ku lupasivat soitaa jos jotain..ja vauvan painoarvio nyt rv tasan 34 oli 2100g ja jos tulee laskettuna niin arvio n.3200g-3300g sanoi et aika pieni mut toisaalta oon itekin 164cm ja aina ollu ennen raskautta pieni ja mieskään oo mua paljon isompi ni musta toi vaikuttais aika normilta vai??
pitäs kuulema mahtua ala kautta tulee ku viimex lääkäri totes et onpas sulta ahtaat paikat!!

olimuuten hauskan näköstä ultrassa nähä mun hikotteleva pieni=)ja tytöx varmistu=) totes kätilö vielä et pentele ku on vilkas tää sun muksus..kiva et kaikki on sanonu noin..taitaa äitiinsä tulla=)
noh juuh mut mä palaan illemmalla takas..nyt vähän siivoo..
jes rv 34+1
 
Noh, mulla on ensmäistä kertaa.. Ja toisaalta mulla on rytmihäiriöitä aina silloin tällöin.. Ollut jo esikoista odottaessa..
Mittasin verenpainetta.. Aluksi olivat normaalit.. Ja sitten kun myöhemmin mittailin uudelleen, niin sitten olivatkin koholla.. Noh, sitten tasaantuivat onneksi..

Ruvettii kahtoo die hard 4.. Joten nyt vasta päästään mökille lähtemään :wave:
 
Käytiin tuossa piiitkästä aikaa miehen kanssa yhdessä saunassa. Siitä lähtien kun tuli sähkölasku (tasaus ), niin kummasti harvennettiin saunomista :LOL: Jokatoinen päivä saunotaan ja niin että minä eka, sit otan tytön vastaan ja käy isukin kaa saunassa. Sit tyttö pois ja mies jää ottaa löylyt.

tietämätön:
Mä leivon/teen kotihommia ym. aina aamupäivästä, silloin vielä jaksaa parhaiten :D Jos jättäisin kaikki hommat iltapäivälle, en jaksais enää. Paitsi kyllä tänään pesin vielä sähköuunin ja hellan pelteineen. Toissapäiväinen lasagne tuli yli ja uuni sen näköinen ja hajuinen :x
Mä en muista sainko esikoisesta painoarviota, sanoi vaan etä pieni ja siro vauva tulossa (viikkoja oli silloin vajaat 37 ). Syntyi rv39 ja painoi 3030g. Suht pieni mut kyllä ne siitä pienetkin kasvaa =)

helmi: Joo, on kyllä tosi kiva kun mulla kaksi siskoa, 23v ja 13v. Molemmat tädit on tytön mieleen, haluaa heti ulko-ovelta syliin =) Tää vanhempi on luvannut tulla vauvan synnyttyä leikittämään ja ulkoiluttamaan esikoista sit kun jään lasten kanssa keskenään kotiin =) Asuu ihan parin kilsan päässä, toinen asuu vielä vanhempien luona kauempana. Mut on kuulemma tulossa äitini mukana tänne synnytyksen ajaksi jos sattuu viikonloppuna lähtö tulemaan (äiti viikot töissä ).

Leikkelin pihalta iltapäivällä kukkien vanhoja varsia ym. pois. Ja huomasin että kylläpä oli vaikeeta olla kaksinkerroin :LOL: Supistamaan alkoi tosi pienestä, esikoista odottaessa laittelin kukkapenkkiä (toissa keväänä ) vielä 2 päivää ennen lähtöä :D Ei ois musta enää 3 viikon päästä tekemään ulkohommia jos jo nyt tuntuu yhtä ahtaalta :/

Rytmihäiriöitä
tai jotain mulla ollut ihan lapsesta asti. Isälläni on tosi epätasainen syke, varmaan sit sukuvika! Tekee niin että sydän joko jättää lyönnin väliin tai lyö kaks kertaa nopeasti, en oo saanut selville miten on. Sen jälkeen aina tykyttää vähän aikaa tosi nopeesti ihan kuin ois hirmu hengästynyt. Raskausaikoina varsinkin tuli välillä monta kertaa päivässä. Nyt en muistakaan enää milloin ois viimeks ollut!

Nyt iltapalalle, hmm... jälkiuunileipää kinkulla ja tomaatilla :p Ja "jälkkäriks" vadelma-mustaherukkakiisseliä :)

Luminka
 
ihana luminka, kun sulla noin terveellinen iltapala!!! Mä tässä mässytän jo makuunin herkkuja! mies lähti kattoon ilveksen pelin kaverilleen, tulee sitten kohta ja katellaan toi sademies...tosin karkit siihen mennessä jo varmaan loppu! :whistle:
 

Yhteistyössä