Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

Nyt aletaan jo toiseksi viimeistä kuukautta viemään =)
Poksuminen on jo alkanut



29.10
Tulentyttö.....kolmas(p04,t06)....PHKS.....Lahdesta

30.10
KuuttiPieni....toinen(t06/07)

31.10
Maotao...........ensimmäinen

1.11
tanskuli.........kolmas............. VKS
sarppa70......ensimmäinen
helmi79.........toinen(p04).... VAS
Luminka........toinen(t07)
ambe87..............................LKS

2.11
Red Dragon....kolmas(t04,05)... KYS, Pohjois-Savosta
Pöppiäinen82..kolmas (t02,04)
Hopeakaisla....toinen .....KOS
korppinen.......toinen(p09/05)
Yamini.............ensimmäinen .. KOS

3.11
estrella...........kolmas
Jamias............viides(p98,t99,p02,t04)
helkkynen.......ensimmäinen
löllykkä............kolmas(p96,t06)..... OYS
daya...............toinen (05) ... PHKS

4.11
MaiLou............toinen(p06)

5.11
atshii..............toinen
reginarento....toinen........ SEKS
Rinzessa.........ensimmäinen ...KOS
keiju................toinen(p04) KYS... Kuopiosta
nannamaaria...ensimmäinen...OYS
noonie.............ensimmäinen ...KOS

6.11
maitoo.............kolmas
HotCoffee........toinen(p03) ... NKL
peppi1.............toinen(t07)
Anzkuli.............toinen(p06) ..PKKS
Janette74........seitsemäs ... KOS
masukas..........ensimmäinen.... NKL
möökö89..........ensimmäinen

7.11
paula83..........ensimmäinen ......TAYS..... Tampereelta

8.11
maikki79..........ensimmäinen
Kuunkulta........ensimmäinen
Ippu83.............ensimmäinen ... K-SKS
merval.............neljäs ... MKS
tiripati.............ensimmäinen

9.11
mnp4.................neljäs(p02,03,t06) ... TAYS
mymmeli72........toinen.......LS
Maria26.............kolmas(t02,05)
hansu73............kolmas ... KOS
manna-.............ensimmäinen
Minttu-Maaria75...kolmas ..... SEKS
Tanjuska2........ensimmäinen ... L_PKS
puuvilla............ensimmäinen .... L-PKS

10.11
JennyAdelina......ensimmäinen ... OAS

11.11
Luce................toinen.......TAYS
SK75...............ensimmäinen

12.11

13.11
Hari Mao.........kolmas ja neljäs ......TAYS
äiti88..............toinen ... LAS
mammukka75..toinen..... NKL
äityliini76
Jonzku............ensimmäinen

14.11
kutmula............kolmas(p03,t06)..... PKKS
CitrusHeights...kolmas(t04,06)
leofis................kolmas (p05,07) ...
tietämätön.......ensimmäinen ... NKL
hoiva1syli2......neljäs

15.11
Ihaaa.............kolmas
Sanse.............neljäs ... TYKS
Äiskä-05.........toinen....KOS
viides..............viides(97,99,04,07) ...KOKS
rouva PirttIhiRmU kolmas ... OYKS

21.11
Sipra................kolmas

Tällä hetkellä alkukuun odottajia 65!

Tyttöjä tulossa 16, poikia 14



SYNTYNEET

02.10.2008 Tulentyttö (rv36+1) klo.14.51 poika, 2220g ja 46,5cm
08.10.2008 Keiju (rv36+0) klo. 10.36 poika, 2640g ja 47cm
14.10.2008 Hari Mao (rv35+5 ) klo. 13.01 tyttö, 2500g ja klo. 13.27 poika 2740g
15.10.2008 Ippu83 (rv36+4) poika, 2770g, 47cm
15.10.2008 Tanskuli tyttö, 3370g ja 52cm
16.10.2008 Luminka (rv37+5) tyttö
20.10.2008 maikki79 (rv37+2) klo.3.41 poika, 4085g ja 52cm
22.10.2008 helmi79 klo.01.13 poika, 4000g ja 51cm
24.10.2008 JennyAdelina klo.13.30 tyttö, 3190g
24.10.2008 korppinen poika 4240g ja 53,5cm
24.10.2008 nannamaaria klo.21.09 tyttö, 2900g ja 47cm
25.10.2008 KuuttiPieni poika, 3760g ja 51cm
27.10.2008 Ihaaa (rv37+3) poika, 3140 ja 50cm




helmi-maaliskuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t979355
huhtikuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1011517
toukokuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1036027
kesäkuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1064085
heinäkuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091741
elokuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1120593
syyskuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1153894


Synnytyssairaaloiden lyhenteitä:

K-SKS Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KOS Kätilöopisto
KYS Kuopion Yliopistollinen sairaala
LAS Loimaan aluesairaala
LKS Lapin Keskussairaala
LPKS Länsi-Pohjan keskussailaala
LS Lohjan aluesairaala
NKL Naistenklinikka
MKS Mikkelin Keskussairaala
OYS Oulun Yliopistollinen sairaala
PKKS Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PHKS Päijät-Hämeen Keskussairaala
SeKS Seinäjoen Keskussairaala
TAYS Tampereen Yliopistollinen sairaala
VAS Vammalan sairaala
 
Jihuu, viimeinen kokonainen kuukausi ennen vaavin syntymää käynnistyi! Paitsi ei kyllä haittaisi vaikkei tätä loppuun saakka kokonaisena pääsisikään, voisi jo loppukuusta syntyä... :heart:

Kiitos Luminka pinosta :heart:

Täällä sama meininki jatkunut, kylkiä ja selkää särkee. Päivät menee välillä omasta edestään, välillä sitten jaksaa touhuta enemmän. Nyt pitäis lähteä käymään asioilla, palailen myöhemmin kommentoimaan..

Hansu rv 34+3
 
Huh huh... Kyllä tuntuu aamut nykyään pitkiltä, herätään siis jo 7 maissa! Ennen oli pitkän aikaa että kahdeksan tienoilla vasta likka heräs. Sit kun meinaa aamuisin olla kokoajan sylissä eikä sais laskea pois että vois jotain tehdä. Eli PikkuKakkonen on alkanut näkymään aamuisin meilläpäin :D Saan itte sillä välin edes aamupuurot laitella.

Tosin sain jopa tehtyä pellillisen sämpylöitä ja kääretortun (josta näkyis vaan puolet menevän pakkaseen :whistle: ). Yhdessä lattialla vatkattiin torttupohjaa :LOL: Käytiin jopa ulkonakin, mut eipä tää enää pysty kovin kävelyllä käymään. Ehkä 10min, meni ja alusta asti selkään otti :headwall: Mut väkisin kuitenkin kävin, tuntuu et muuten on ihan rapakunnossa kohta...

Synnytykseen
tulee mies. Eilen kyllä ajattelin et mitähän siitä tulee, tuntuu et saatan menettää siihen hermot kerran jos parikin! En tiiä, jotenkin vaan ärsyttää välillä, ei ole edes kuulemma miettinyt ollenkaan mitä se siellä sit tekee! Noh, näkee sitten. Ja voihan sen laittaa välillä pois jos alkaa pinnat kiristymään. Mut kyllä siis haluan että tulee mukaan, siinäpähän saa osittain kärsiä mun kanssa :LOL: On kuitenkin varmasti aika pitkä aika yksin olla hommissa...
Tytölle pitää kyllä löytyä hoitaja, mulla on vaan 2 vaihtoehtoa, siskoni ja äitini. Jos jompi kumpi ei alkuun pääse tulemaan niin mä sit lähden yksin sairaalaan ja mies heti kun pääsee.

Äitiysloma alkoi mulla 27.9, eli viime lauantaina. Ei tosin muuta mitään, kotona kun olin hoitovapaalla siihen saakka! Mut nyt voin sanoa että olen äitiyslomalla, kuullostaa paljon hienommalta :saint:

RD:
Sano vaan neuvolantätille et unohdin kokonaan perua :whistle: Mulla tulee kans olemaan parin viikon päästä aika lähekkäin ajat, ja musta on kans parempi että kaikki testataan vaikka polilla oiskin käyntiä...
Tuleehan sun vauvalle periaatteessa olemaan syntymäpainoa väkistenkin enemmän jos syntyy lähempänä LA:ta, kun sun edelliset tyttöset kuitenkin sen verran ajoissa tulleet =) Mä saan tietää arvion vasta 37+6 polilla jos sinne asti koossa pysyn =)

hansu73:
Mä kans ottaisin mielelläni vauvan jo tän kuun puolella =) Mulla on vielä loppukuussa synttärit, voisin vaikka sinä päivänä ottaa ihanan synttärilahjan :heart:

Luminka ja neitonen 35+4
 
Luminka: Onhan se kyl niin, että väkisinkin on isompi.. Mutta kuinka paljon :D Saattaahan se kuulostaa hullulta, kun sanon, että on isokokoinen, jos on yli kolmekiloinen.. Mie kun en oo tottunut synnyttää yli kolmekilosia vaan alle :D
Kiitos uudesta pinosta! :flower:

Ja hauskalta tuntuu, kun mönkiäinen "kävelee" mahaa ympäri. sivulta sivulle.. jännä ettei keskeltä kävele poikki.. vaan ihan ympyrää :D
 
Moi pitkästä aikaa!

Suurimmalla osalla on varmaan ollut jo viimeinen lääkärikäynti neuvolassa? Tästäkin on varmaan ollut puhetta, mutta en ole kaikkia keskusteluja ehtinyt seuraamaan, joten kyselen että onko muilla kohdunsuulla tapahtunut muutoksia ja mitä niistä on sanottu lääkärissä? Nimittäin mulla oli kohdunsuu vähän pehmennyt ja noin sentin auki ja kanavaa jäljellä 2cm, ja lääkäri sanoi että pitäis ottaa iisisti ja vähän vihjaili että vois olla ennenaikasen synnytyksen riski. Mut muistaakseni mulla oli ihan sama tilanne esikon odotuksessa näillä viikoilla, ja silloin synnytys käynnistettiin rv 40... Eli se siitä ennenaikaisuudesta ;) Mietin vaan, onko muita lääkärit "pelotelleet", jos kohdunsuulla muutoksia?

Äitiysvapaa alkaa vasta ensi viikolla, pari pientä reissua on suunnitelmissa enkä sairaalakassia ole edes ajatellut. Muutaman viikon saisi vauveli vielä pysyä masussa... Mutta ei kyllä ole yhtään sellainen olokaan että synnytys olisi lähellä!

Luce 34+1
 
Luminkalle kiitos uudesta pinosta! :flower:

Mukaan synnytykseen tulee mies. Haluan, että joku on mun etujani ajamassa ja vahtimassa mitä mulle sairaalassa tehdään. Itse kun hoitsu olen, niin en ihan täysin luota tuohon meidän paikalliseen lasarettiin. Ukko on kanssa sairaanhoitaja joten tajuaa näistä asioista melkosen paljon. Mua pelotti ennen esikoisen synnytystä, että mulla menee nuppi synnytyksessä jostain syystä niin sekasin että en itse tajua vaatia esim. kipulääkettä. Koin suurta turvaa miehen läsnäolosta, kun ajattelin hänen pitävän mun puolia. Muuten tuo ukko oli aika hyödytön siellä salissa, pyöri vaan rinkiä ja yritti hieroa mua, mutta tuskastuin vaan sen kosketukseen. :D
 
Luce: Mulla viimeinen lääkäri on ens viikolla vasta. Viimeksi kävin silloin rv 29 jotain.. Ja silloin oli niin kohdunkaula oli korkealla ja kaulaa jäljellä 5 cm. Kova ja ei kuulema aukeamisen merkkejä :LOL: Katsotaan, mikä on tilanne ens viikon tiistaina.
 
Iltapäivän moi!

Nyt on pyykkiä pesty ja mustaamakkaraa syöty, sekä järjestelty vaatekaappia. Siinä sitten olikin tämän päivän extremeurheilut...

Synnytykseen tulee mies mukaan sikäli kun vaan pääsee. Jos lähtö tulee yöllä niin me ei siihen hätään saada ketään poikia hoitaan, eli seuraa sitten aamulla perässä. Muutoin pitää puhelinta mukanaan joka paikassa jos "hälytys" tulee, ja päiväsaikaan mummu ja pappa sitten pitää huolen pojista. Mies on ollut kummallakin edellisellä kerralla mukana, ja onhan se tuki aina korvaamaton. Mutta jos sikseen niin menen sitten alkuun yssikseen. Meillä tuo mies ei ole kovinkaan sairaala- tai verikammoinen kun on itse ollut niin monesti leikkuupöydällä, mutta ei sen silti tarvi tuonne alapäähän kurkkia, eikä haluakaan!

Mulla äippäloma alkaa virallisesti 8.10, mutta tosiaan kesäkuussa olen viimeksi ollut töissä. Työ on niin raskasta ja vaativaa että vaikea ois kuvitella itsensä sinne kaakertamaan...

Huomenna olis jälleen neuvola. Mä olen siis jo tovin (rv 30 alkaen) käynyt kerran viikossa näyttäytymässä, siellä seurataan siis vaan verenpaine, pissa, paino ja syd.äänet ja sf-mitta. Meillä ei ole tuolla neuvolassa ultraa (tai on mutta on niin aataminaikainen ettei ole mitään hyötyä ) niin siksi ovat melko nopeita käyntejä. Ja ä-polilla käyn noin 2 viikon välein sokereitten takia. Juuri tänään tulikin lasku edellisistä käynneistä, ei ole halpaa huvia! :kieh: Ensi viikolla taas olis polikäynti. Viime kerrallahan kätilö kun otti ctg-käyrää niin hämmästeli kuin tiheesti mua supisteli ja veikkasi että synnytän ihan pian. Pah. Ei nää tuu ikinä varmaan ulos... :kieh: Olo on ihan rantapallo...

Tulipas valitettua taas kaikesta, sori...Jospa vetäydyn lukemaan Pirkka-lehteä ja olen vaan ihan hiljaa...

HM

PS. Luminkalle jälleen kiitos kun ylläpidät meidän henkireikäsivuja! :heart: :flower: Kohta ne ekat pallerotkin sitten rupee ilmestymään... jänskää!
 
RD: Mäkin kävin edellisen kerran jotain rv 29 ja silloin oli paikat kiinteät ja kiinni ja kaulaa 3 cm. Hassua että muutoksia on tullut vaikkei ole supistellut kipeästi tai mitään. Mut tulehan päivittämään tilanteesi ensi viikon jälkeen!
 
Musta alkaa tuntumaan et supparit alkais pikkuhiljaa tekemään täällä päin muutoksia! Viime kerrasta on pitkä aika kun sinne on kurkattu, oisko jotain vähän alle 30. Silloin siis kaikki ok, mut eipä silloin näin kovasti supistellutkaan. Mut jos nyt lähtisin näyttämään, ei alakerrassa tietenkään mitään hätää ois :LOL: Kahden viikon päästä on mulla se äitiyspoliklinikan aika, jos sinne asti selviäis. Jollei siis tästä pahemmaks ala muuttumaan.

Kuitenkin kohta ois jo 36 täynnä, ja eikös se ole että 37+0 jälkeen eivät enää estä jos meinaa syntyä? Vaiko viikolla 37 eli 36+0 eteenpäin? Noista kun ei aina tiedä.

Kun milloinkas vauva on täysiaikainen, viikolla 38, vaiko kun on jo 38 täynnä?
 
Meillä on mies tulossa synnytykseen. Pojalle on hoitajat jo sovittu, että voi soittaa vaikka yöllä tätin paikalle. Nyt hän sit hermoilee että jos ei herääkkä puhelimen soittoon. Lohduttelin että mie meen sit taksilla keskenäni! :)

Mies oli ekassa synnytyksessä kans ja selvis tosi hyvin, vaikka ite jännittiki sitä etukäteen. Erityisesti sillon avautumisvaiheessa oli tosi kiva kun oli seuraa, kun tuntitolkulla siellä aikaa meni. Sit ite äksönvaiheessa en muista että oisin mieheeni tukeutunu kauheesti. Pitihän se kädestä, mutta miusta tuntuu nyt jälkikäteen että keskityin niin siihen omaan oloon, että en oikeen huomannu koko miestä.

Mutta sit taas synnytyksen jälkeen oli ihana kun oli se rakas ihminen jakamassa sen tilanteen! Ja mies sai kylvettää ja pukea sit vauvan ja ottaa paljon valokuvia. Ja olla läsnä ekat syötöt ja kaikki.

Nyt toisen kohalla voisin kuvitella selviäväni yksikseniki, mutta ekassa synnytyksessä en ois uskaltanu lähteekkä yksinäni. Mie kammoksun sairaaloita ja vieraita ympäristöjä. Mutta nyt kun on sit tuttu paikka mihin mennä, niin saattaisin selvitä! ;)
 
Hyvää keskiviikkopäivää.

Tulin just kotiin kaverin luota, jolla siellä kotosalla tuhisi myös 6 vko vanha neiti, aika ihania nuo pikkuiset ovat kyllä, pakko noli pitää sylissä ja tarkastella pikkuista. Kiltti tyttö vielä, kuulemma syö ja nukkuu... Millään eik malttais odottaa omaa nyyttiä kainaloon. :heart:

Lace Mulla oli viime lääkärikäynnillä joskus kk sitten paikat pehmenneet, ja kanavaa jäljellä vajaa 2 cm. Seuraava käynti olis ensi viikolla rv 35, joten jännityksellä odotan onko paikat auennut... Toivottavasti ei vielä.

Synnytykseen tulossa mukaan mies, niinkuin ekalla kerrallakin. Itseä vähän hirvittää toi esikoisen hoito. Jos lähtö ei ole nopea, niin pikkusiskoni tulee hoitamaan, mutta jos tuleekin kiire lähtö vaikka yöllä, niin joudun varmaan ensin lähtemään yksin ja mies tulee perässä. Mutta en haluis olla yksin sekuntiakaan siellä... |O Vaikkei miehestä varsinaisesti hyötyä ole, niin voi ainakin soittaa kelloa tarvittaessa ja olla tukena.

Jännä tosissaan nähdä kuka meistä saa ekana nyytin kainaloon ja tosiaan on jo lokakuu, että eipä siihen ensimmäiseen hirveän pitkä aika ole. :heart:

Luminka samoja pohtinut minäkin kun tuntuu että kaikille puhutaan eri viikoista. Mulle lääkäri sanoi, että jos päästään viikolle 35 niin hyvä juttu, ja silooin saa tulla ei ruveta estelemään, mutta jotkut sanovat saaneensa supistuksia ehkäisevää lääkettä vielä rv 37, joten onko kiinni vauvan painosta tms.??? Kertokaahan viisaammat!

Ihanaa huomenna paukkuu viikot, eli huomenna rv 34+0 Jee! =)
 
Mukaan synnytykseen tulee mies. Mies on kyllä veri-ja eritekammoinen, et saa nähdä pökrääkö sinne...

Luce, Täällä ei ole muuta tehtykään kuin peloteltu viikolta 24 lähtien makuutettu. 2 kertaan sairaalassa..ensin 2 viikkoa sitten välillä kotona sitten taas sairaalassa viikon, nyt kotona pitäis vielä maata pari viikkoa. Kohdun kaulaa oli viimeksi jäljellä vajaa 3 cm ja ulkosuu puol senttiä auki. Nyt en tilannetta tiedäkään, ei ole pariin viikkoon enää katottu..enkä halua tietääkään.Ennenaikaisella synnytyksellä on koko ajan peloteltu. Suppareihin olen saanu lääkettä ja vauvan keuhkoja kypsyttämään myös piikit.
Samaa olen kyllä miettinyt, että ties vaikka menee yliaikaiseksi. :D

Luminka, en tiedä miten Suomessa, mutta täällä on täysiaikainen kun 37+0 täynnä.
Mulle on puhuttu koko ajan, että katsotaan viikolle 36+0 ja sitten saa tulla jos on tullakseen.

Kuunkulta ja poitsu 34+4
 
moi!

en tiedä, mutta mietin että voisiko olla ihan sairaala/sairaanhoitopiiri kohtaista tuo että milloin vielä estellään synnytystä. meillä esim. tuossa lähi aluesairaalassa lähetetään saman sairaanhoitopiirin yliopistolliseen sairaalaan kaikki ennen viikkoa 36 syntyvät ja yritetään estää synnytys, mutta jos viikkoja tasan 36 tai enemmän niin saa syntyä aluesairaalassa ilman estelyjä (esim. siskolla odottivat 2päivää käynnistystä että tuli tasan 36 viikkoa täyteen ennen kuin alkoivat käynnistää).

mua on hirmuisesti alkanut jännittämään! tai on tullut sellainen levoton olo! ja itselle vähän sellainen olo, että jospa tää käynnistyiskin itsestään ja vielä vähän aiemmin( tähän asti oon pitänyt ihan selvänä että käynnistykseen mennään).

mulla oli viimes miehestä ihan hirmuinen apu!:) en olis voinut kuvitellakaan että selviäisin ilman häntä (eikä kätilökään sillä oli tosi kiire, kun vaan kaks kätilöä koko yönä töissä ja toisen piti olla osaston kätilö ja toisen salin kätilö). mies ylitti kyllä niin itsensä ja kaiken toimissaan sinä yönä! =) :heart: oli avautumis vaiheessa toki mun tukena ( oli nopea ja tosi kivulias kun en saanut kipulääkkeitä juuri mitään), silloin se oli mun puolelta sitä että pyysin häntä esim. hieromaan mutta samalla kun koski muhun huusin että näpit irti, ei saa koskea! mutta tärkeintä se että mies lähellä.ponnistusvaiheessa mies joutui esim. kätilön pyynnöstä laittamaan välilihan leikkuu välineet valmiiksi kärryyn, pitämään mun jalkaa ponnistaessa yms. kätilö kittelikin hänen toimiaan tosissaan sen yön jälkeen. mua hirvitti se että mies näki alapään kaikessa karmeudessaan, mutta ei multa edes kyselty että saako mies mennä sinne vaan kätilö vaan totes, että niin iso lapsi tulossa että äiti tarvii kaiken avun, mene tuonne ja auta jalasta ponnistaessa yms. mutta ei miestä ole se koskaan haitannut ja sanoo, että paljon mielummin teki siellä tosissaan hommia ja sai olla avuksi kuin että olis vaan katsonut vierestä mun tuskia. niinpä täällä ollaan taas yhdessä lähdössä taistelutantereelle!:)

meillä yöllä ehkä jopa helpompi saada hoito järjestymään mitä päivällä, kun yöllä soitetaan mun vanhemmille, joilla matkaa n.15min, mutta päivällä heidän ollessa töissä en oikein tiedetä että mihin soitetaan ja miehelläkin liikkuva työ niin en tiedä että missä aina menossa ja kuuleko jos puhelin soi. mutta eiköhän kaikki aikanaan järjesty...:) jos kiire niin lähden yksin taksilla edellä ja mies tulee heti perässä kun on päässyt kotiin, käynyt suihkussa ja saanut pojan hoitoon.

pitäis lähteä viemään pyykit ulos narulle kun on aurinkoinen ilma ja sitten pieni lepo ennen kuin ajattelin leipoa porkkanapiirakkaa. :) äiti tulee parin tunnin päästä opettamaan mulle leivinuuniin lämmittämistä! en ole ikinä vielä lämmittänyt yksin, ollaan siis asuttu tässä pari kuukautta, toissa päivänä lämmitettiin eka kerran ja silloin tuli kaikki savut sisälle, tulee nyt vielä kaveriksi siltä varalta jos taas tulee ongelmia vedon kanssa.

RD meillä vähän sama "ongelma" että TH käskee aina perua ajat jos poli käynti lähellä vaikka oikeastihan polilla ei katota kaikkia samoja mitä neuvolassa, että jotenkin väärin menee. nytkään ei antanut mulle ollenkaan neukku aikaa koska polille lähete menossa.

Luminka kiitos vielä sivujen tekemisestä!:)

mutta nyt niiden pyykkien kimppuun...

korppinen
 
Kiitos Luminkalle uudesta pinosta, minäkin tulen tämän heti korkkaamaan :)

Tänään oli neuvola, tästä lähin käyn jo viikon välein. Nyt oli painoa tullu 200g/vko, RR 117/74 ja hemppa oli 105 (pitäs sitä rautaa syödä..... :ashamed: ), sf mitta oli 31 et kaikki oli oikein bueno. Sykkeet oli hyvät ja pää alaspäin köllötellään jo koko ajan..

Mulla on se vika lääkäri vast kahen viikon pääst, sillon on viikkoja 37. Viimeks ollu lekurissa 25+6, katotaan mitä nyt on tapahtunu tuol värkissä :) Kun mitään suppareita ei oo juurikaan ollut.

Meillä lähtee mies synnytykseen jos vaan pääsee, on töissä kans tuol 50kilsan päässä ja ei ihan heti pääse siel lähtee.. Et yksin meen jos ei mies kerkee mukaan. Tyttö menee tosiaan mun äitil ja isäl/ äiti tulee meille (yöllä). Mutsi on pomonsa kaa sopinu et kun mä synnytän niin hänel on vika kesäloma viikko sillon :) on sitten lapsenvahtina ja pääsee meille kotiin jelppaa kans. Kivaa :heart:

Ei kai tässä taas tän ihmeempiä, kohta pääsee herkuttelemaan (kananmunattomalla) pannarilla, saa tyttöki sitten herkutella ku päikkäreiltä herää.

Juu, ja vkl haen likalle jatkettavan sängyn ja patjan, äiskältä lainaan vähän rahaa ni ei tuu turhan tiukkaa, maksan sitten ku rupee äitiyspäivä raha juoksemaan ku se on niiiiin paljon isompi summa mitä nyt kotihoidontuella saan kuukaudessa..

t. Peppi ja mörkki 34+6
 
Luminka Kiitos uusista sivuista =)

Tänään itsekkin mietin että hyvällä lykyllä tässä kuussa olisi nyytti kainalossa :heart:
Vaan aika varma olen että kärvistelen vielä marraskuun lopussa ja joudun lopulta käynnistykseen ja synnytän semmoisen 5.5 kiloisen jättiläisen :D

Mukaan synnytykseen lähtee mies,ilman en haluaisi missään nimessä mennä :/
On niin ihana turva siellä,minun mielestä kylmässä ja kolkossa,sairaalahuoneessa.Osaa rauhoittaa minut tarvittaessa ja on ihanaa kun on heti ensi hetkistä mukana vauvan elämässä :heart:
Meillä mies on ollut aina hirveän kiinnostunut noista toimenpiteistä siellä salissa.Esikkoa kun oltiin synnyttämässä ja lääkäri oli laittamassa epiduraalia mies yritti mennä katsomaan sinne selän puolelle miten se tapahtuu mutta lääkäri kielsi,raukkaa harmitti kovasti kun ei saanut nähdä miten se tapahtuu :LOL:
Toinen hauska juttu esikon aikaan oli kun ponnistus vaiheessa pidin miestä kädestä kiinni niin sanoi sitten jälkikäteen että hyvä ettei luut katkennut kun niin kovaa puristin,taisin keskittää voimat vähä väärään paikkaan :ashamed: Ja yleensä en jaksa puristaa edes niin kovaa että miestä sattuisi :D
Kuopuksen aikaan sitten mies sai kätilön lopulta uskomaan että minuun sattuu oikeasti ja sai kätilön tarkastamaan onko paikat miten auki.Kun kätilö vaan katseli niitä mittareita ja totesi ettei voi oikeasti sattua kun ei tuo mittari kovin suurta lukemaan näytä ja ei nuo supistukset voi avata paikkoja,no kuinkas ollakkaan lopulta olin,muistaakseni, 7 tai 8 cm auki ja siinä ei enää mitään puudutuksia saada |O

Isompien hoitoa ei ole vielä lyöty lukkoon,katsotaan millä aikaa tulee lähtö,riippuu siitä.Yöllä jos tulee nii varmaan hälytetään kaveri pariskunta läheltä katsomaan lapsia aamuun asti ja sitten mummo tulee jatkamaan jos tarve.Mummo on myös kuulemma käytettävissä,on vaan n.70km päässä että menee vähän pitempään että on paikalla.Sanoinkin mummolle että Hänenkin pitää pakata joku kapsakki oven pieleen että voi siitä vaan kaapata kassin mukaan ja lähteä ajelemaan :LOL: Ja mummon tuntien sillä on aikasemmin se kassi pakattuna kun minulla oma sairaalakassi :LOL:

Viimeisestä neuvolalääkäristä Minä en edes tiedä onko täällä enää erikseen lääkäriä vai onko tuolla saikulla sitten sen ultran yhteydessä.Viimeksi olen lääkärissä käynyt 29+3 vko:lla ja silloin tilanne pehmeä/kiinni,pituus 1.5-2 cm.
Huomenna neuvola niin eiköhän sitten selviä nuo loppu ajan lääkärit ja ultrat =)

Vaan nyt ompelukoneen kimppuun kun meni aamu siivotessa B)
 
Tervehdys täältä upeiden keltaisten ja punaisten vaahteroiden keskeltä! Viimesiä viikkoja viedään täälläkin ja kovasti synnärille menoa mietitään. Ensiviikolla on taas polille meno ja tarkistavat Tirviäisen kasvun. Saadaan samalla reissulla myös sektioaika. Meinaa alkaa jännittää... Aiemmat kerrat ovat olleet niin nopeita ja täynnä dramatiikkaa, ettei ehtinyt mietiskellä sen tarkemmin. Nyt on ehtinyt... Olikos täällä muita leikkausta odottavia mammoja? Ei muista, ei...
Päivät tuntuvat menevän todella nopeasti ja jostain kumman syystä alkaa paniikki kolkutella oven takana. Äippälomalla olen ajatellut ulkoilla, tapailla kavereita ja kävästä mökillä. Mökkireissu vähän mietityttää matkan pituuden takia, mutta eiköhän sitä uskalla yhden pitkän vkl:n siellä olla. Ajattelin myös katsella kaikki ne lukuisat katsomattomat elokuvat ja sarjat joita on tullut hankittua kesän ja syksyn aikana. Taitaa aika loppua kesken...
Tässäpä tätä tällä kertaa.
Ensiviikkoa odotellen Janette ja Tirviäinen 34 & 6

Laittaisiko Luminka sinne listalle mun kohdalle vaal.pun. sydämen ja synnäriksi Kos:n. Kiitos!!!
 
heippa lokakuun pinoon! :wave:

joku kyseli kohdunsuun tilanteesta, viimeisestä lääkärikäynnistä ja siitä koska ei enää estellä jos on syntyäkseen...

Mulla oli siis jo rv30 kohdunkaula pehmee, auki sormelle ja kanava lyhentynyt 1,5senttiin, huomenna on viimeinen lääkäri ja mielenkiinnolla kuuleen mikä tilanne. rv:lle 34 oli tavoite huilailla, sitten ei kuulemma estellä jos on syntyäkseen, mutta tays:iin joutuu synnyttään mikäli syntyy ennen rv36, eli ei onneksi ole kuin pari päivää ja sitten pääsen vammalaan. =)

Meillä on ollut mummo täällä monta tuntia, nyt lähti kotiin ja neljän maissa tulee ystävä poikansa kanssa käymään, ja laitan ruoan samalla, niin saavat hekin. Pitää mennä vielä salaatti väsään...

palaan illemmalla!!

helmi ja aapeli 35+4 :heart:
 
moikka uuteen pinoon ja kiitokset luminkalle hienosta pinosta!

Mä oon tänään leiponu 6 pellillistä juusto sarvia joista 2 pellillistä kinkku-paprika täytteellä. :p
Osa pitää laittaa pakkaseen niin voi sit sieltä niitä ottaa niitä tarjolle.

Esikoisen hoito synnytyksen ajaksi on meillä järjestetty niin että miehen isäpuoli hoitaa poikaa silloin, hän on nyt 3viikoa lomalla joten jospa tässä sinä aikana jotain tapahtuisi. JOs kiire lähtö tulee niin nakkaan pojan anopille töihin on nimittäin sairaalassa töissä (siis on jos on työvuorossa silloin.) Yöllä jos lähtö tulee niin mies vie pojan anopin luo sairaalamatkalla ku asuvat ihan liki sairaalaa ja meillä avaimet sinne niin helppo viiä.

Kohdunsuun tilanne viime lääkärissä oli se että se olin pehmeä ja ulkosuu oli auki ja kanavaa jäljellä 3cm. Mulla tuo kohdunsuu on ollu pehmeä ja auki rv 28:sta. Seuraava lääkäri onkin sit ens tiistaina joten katotaan tilanne sit uusiksi.
Tavoitteena olisi pysyä yhdessä kasassa 12.10 asti koska juhlimme esikon synttäreitä 11pv (oikeesti 25pv). Mutta sais kyllä tän kuun puolella syntyä.

Illemmalla lisää...

keiju ja wiljo 35+0
 
Ollut tänään niin levoton olo :eek: ei jaksais enään olla raskaana.. Päikkäreitä yritin nukkua mutta eihän vauveli antanu hetken rauhaa, monotti ihan tohkeissan että "äiti et kyllä nyt nuku!" :D Mies teki mokkapaloja päivällä kun alko niin haluttaan jotain hyvää ja hyviähän ne olikin.. :p Reppana hyvittelee eilistä typerää riitaa josta seuras 6 tunnin mykkäkoulu..

Pitää lähtä lämmittään eilistä ruokaa.. Joo ja toivottavasti itellekin tosiaan vauva syntyis tämän pinon aikana.. Vähän etuajassa..

 
tervehdys! luce: mulla seuraava lääkäri vasta ens viikolla,silloin 35+6, viime lääkärikerralla joka oli 31+0 (kun itse pyysin,sitä aiemmin oli 27+1) kohdunsuu oli kiinni ja uällä mitattuna 42mm, käsin kopeloituna >3cm. aiemmin sitä ei oltukaan mitattu. katotaan mitä nuo supistukset on saaneet sit aikaan. toisaalta toivoisin että tää tulis ulos maailmaan jo lokakuun puolella, ei hermot kestä kauaa tätä lähes-paikallaan oloa...
nyt taidan mennä jatkamaan ruuan laittoa ja sit löhöilemään.

noonie 35+0
 
Tervehdys kaikille!

Ajattelin pitkästä aikaa tulla raapaisemaan nimeni pinoon, niin se vaan on jo lokakuu :eek:

Tänään olen viettänyt ensimmäistä ä-lomapäivää tekemättä yhtään mitään :whistle: . Nojoo, otinhan toki kolmen tunnin päikkärit, kun siihen nyt kerran on mahdollisuus :D

Alkaa kaikilla jo olemaan ilmeisesti tukalat oltavat, mutta eiköhän ne ensimmäiset pienokaiset jo piakkoin synny :heart: . Mä taidan olla ainoa poikkeava, kun toivon ettei tää ihan vielä syntyis :ashamed: ... kun mä en oo vielä yhtään valmistautunut B) . Paljon ois vielä laitettavaa, leivottavaa ja etenkin siivottavaa :x . Tosin mullakin olis synttärit loppukuusta ja oishan se käärö kuitenkin maailman paras synttärilahja :heart:

Mutta nyt lähden syömään, tulee varmaan jatkossa useemmin kirjoiteltua, kun on tätä "luppoaikaa" ... eli suomeksi: loppukuusta en edelleenkään ole saanut mitään tehdyksi :D

HC 34+6
 

Yhteistyössä