Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

moi

onkos täällä vielä muita joilla vauva on "väärinpäin" ootteko miettinyt et haluutteko ulkoista kääntämistä jos vauva ei itekseen tunnu kääntyvän?

entäs joku kelle on tehty sektio millaista se oli ja kestikö toipuminen kauan?

-äiti88 ja toukkapoju 34+0-
 
Huomenia!
Yö meni hyvin ja nyt aamukahvia juon.Kamala turvotus,somet on kuin nakit =) jos yrittäis taas käydä vähän kävelyllä.Tuli eilen syötyä kaikenlaista suolaista herkkua niin varmaan siitä johtuu.Käytiin miehen kanssa synnärillä tutustumassa,aikoi vielä lähteä synnytykseenkin mukaan =) mukavaa henkilökuntaa tuntui olevan OYS:ssa..
mullakin tuo masu on jotenkin muuttanut muotoaan ja roikkuu alhaalla,jospa poitsu olis vihdoinkin kääntynyt rt:aan,ens viikollahan sen sitten kuulee =) olikin niin kauan tossa poikkitilassa..
 
No niin, nyt sitten alkoi jännittään toden teolla!! :whistle:
Neuvolalääkäristä oon tulossa, ja on paikat kuulemma hyvin kypsät jo!! =) IIIIIIK!!!!!
Kanavaa jäljellä olemattomasti, tarkemmin ei osannut sanoa, mutta alle 1cm, kohdunsuu on auki ja hyvin pehmeet on paikat....
Minkäänlaista kokoarvioo ei tehty, eikä ilmeisesti tehdäkään...sf mitta pudonnut 2sentillä, on nyt 28cm, ja lääkäri sanoi että viittaa siihen että vauva jo hyvin laskeutunut, eikä vatsanpeitteiden läpi tuntenut päätä...
PAINOA tullut sellane reilu kilo per viikko! Mutta turvotustahan tuo suurin osa!

Todella alkoi jännittään, lääkärikin sanoi että tilanteen ollessa tämä, on heti ekoista kipeistä supistuksista lähdettävä. Mutta taas toisaalta toppuutteli, että ei ole silti sanottua että aiemmin syntyy kuin la, vaan voipi mennä ylikin. Itse en kuitenkaan jotenkaan siihen usko.

Kävin kotiin tullessa sitten hankkiin vielä joitain tarvittavia juttuja, pesuaineita ym. Ja tulevalle isoveikalle pienen lahjan vauvalta :heart: Ja tallensin synnäreiden numerot kännykkään, ja meinaan katsoa kassit valmiiksi saakka, myös kameran kassiin jo valmiiksi. Koska luulen että lähtö tulee oleen aika pikanen. :D
Huomenna ois vielä kampaajalle aika, kiva kun saa tukankin kuntoon...ja viikonloppuna meinaan pesee muutaman ikkunan vielä ja järkkäillä paikkoja, kauhea tarve puuhastella kotia valmiiksi.

Siinä sitä sitten olikin. =) LAITAN kohta eilen otetun kuvan tänne...

helmi ja aapeli 35+5 :heart:
 
Haukotus |O Niin levoton yö oli kyllä, menin nukkumaan puoli 12 aikaan eikä millään meinannu saaha hyvää asentoa, välillä supisteli.. No kuitenki nukahin ja heräsin 2 aikaan vessaan ja sama toistui puoli 5.. jäin sitten olkkarin sohvalle nukkumaan ku en jaksanu kiivetä enään yläkertaan (niin kun meillä ei ole yläkerrassa vessaa :kieh: )Heräsin sitten vähän jälkeen 6 kun mies tuli yövuorosta, uni karkas taas.. söin sitten eilisiä mokkapaloja ja katoin maanantaina tullutta huippumalli haussa.. Taas pikku unet sen jälkeen ja heräsin vähän aikaa sitten.. Meinaa olla vähän kumma olo kun nukkunut niin katkonaisesti, lähtis tästä nyt suihkuun ja sitten tekeen aamupalaa.. Jos sitä siitä vähän piristyis =)

nimimerkillä "kyllästynyt olotilaansa" rv 34+4
 
Huomenia...

Kylläpäs tänne on ilmestynyt tekstiä taas. Nyt kun vielä muistais mitä piti kommentoida.

Mä voisin kans ottaa tän pienen jo tän kuun puolella, tosin ei varmaankaan mulle ihan synttärilahjaksi taida tulla, sit pitäis tulla jo ens viikonloppuna. Tai eihän sitä koskaan tiedä. :)

Synnytykseen mies tulee mukaan, jos vaan suinkin pääsee. Mä oon sille kyllä sanonu, että siinä vaiheessa ku lähtö tulee, niin saa ilmoittaa töihin et nyt mennään. Kyllähän se on jo ilmottanut sinne, että jää lomalle sitten ku tää syntyy. Eiköhän tuo ehdi mukaan, kun ei kai tää täältä kovin nopeesti taida maailmaan tulla.

Tuohon ennenaikaisuuteen kaipa se on niin et viikolla 38 syntynyt ei enää ole ennenaikainen, mut mulle sanottiin jossain vaiheessa äitipolilta, että kunhan päästään viikolla 34, niin sitten ei enää estellä jos syntyy.

makeanhimo on täälläkin iskenyt, varsinkin iltaisin pitäis olla koko ajan jotain suussa. Onneks äiti toi eilen ison kasan omppupiirakkaa ja sellasta omppupaistosta, ainakin pariks päiväks riittää. Meillä kun mieskin tykkää makeasta, syö jopa enemmän ku minä (siis normaalitilanteessa).

Oon kyllä tosi kateellinen teille jotka ootte leiponu ja ollu muutenkin ahkeria. Itse en kyllä oo leiponu enkä aiokaan. Meillä kun tuo pakastin on niin pieni, ettei sinne paljo mitään mahdu, aika täys on jo nyt. Jos joku haluaa pullaa tms ku tulee vauvaa kattomaan, niin saa sitten tuoda tullessaan. Ja aika hyvin meillä kyllä sukulaiset tuosta pitääkin huolen, ei varmaankaan tarvi hirveesti huolehtia. Ja mun pikkusisko on täällä koko syksyn, se voi sitten tulla vaikka jonkin piirakan leipomaan jos niikseen tulee.

Tosin en mä kyllä oikeastaan mitään voikaan tehdä, kun supistaa niin herkästi. Synnytystapa-arvion jälkeen aion kyllä alkaa siivoileen paikkoja, sitten saa syntyä jos haluaa. Alkaa ärsyttää, kun on pakko teettää kaikki hommat muilla, olis tuolla miehellä tekemistä ihan ilman muakin.

kutmula: Mulla ainakin tuntuu ihan selvästi, että tuo pieni painaa alapäähän. Välillä oikein pelottaa, et jos se onkin jo tulossa sieltä ulos, ku tunkee niin kovasti päätään...

Mut jospa nyt menis syömään jotain ja jatkais sitten myöhemmin... Sais muutkin tilaa täältä...

-JennyA & prinsessa 34+3-
 
Luminka; kiitokset uudesta pinosta :flower: !
Täällä myös yksi joka kärsii makeanhimosta, koko ajan pitäisi olla jotain hyvää... :p
Eipä täälläkään tuo mies mitenkään pahemmin ole koskaan synnytyksiin valmistautunut (ikinä ei olla käyty edes noilla valmennuskursseilla vai mitä ne nyt oli). Toisaalta on kyllä ollut vähän pihallakin eikä ole juurikaan siis osannut tehdä mitään, mutta mukavaa silti että joku on siellä seurana..

Luce; Uudelleen synnyttäjillähän yleensä alkaakin paikat pehmetä ja valmistautua aiemmin. Esim. mulla on kohdun ulkosuu ollut auki jo jostain rv 20+ sormelle ja reilu kuukausi sitten kohdunkaula oli puoli senttiä lyhentynyt..

Synnytyksen estelyyn luulen vaikuttavan eniten vauvan vointi ja kokokin...

helmi79; Sinä taidatkin olla sitten ensimmäisten nyytin hakijoiden joukossa! Varmaan jo parin viikon sisään/päästä saadaan jo lukea ekoja vauvauutisia =)

Minäkin kävin eilen neuvolassa, mutta eipä siellä mitään kummallista, kaikki suht ok, painoa oli taas tullut liikaa (500g/vko). Sf-mittakäyrä on edelleen laskusuunnassa, nyt ollaan jo yläkäyrän alapuolella.. Kovasti kyllä lähtiessä alkoi puhumaan, että älä nyt ihan vielä synnytä. Kertoipa jopa, että miten toimia, jos sattuu syntymään kotona.. (viimeksi siis sairaalaan mentäessä supistukset oli TOSI laimeita, paljon laimeampia mitä nyt on tullut, epäsäännöllisiä, välit oli 25-30 min, mutta niin vain poika syntyi 3 tuntia sairaalaan menosta...).

Onkos kukaan muuten miettinyt "hyvää" syntymäpäivää vauvalle? Mulla olis marraskuulla 4 "sopivaa" päivää, tietysti isänpäivä olis aika hauska (nuorempi tyttö on syntynyt äitienpäivänä), sitten marraskuulle sattuu vanhemman tytön ja miehen nimpparit ja omat synttärit. Tietysti jos rahallisesti haluaa ajatella, niin olisi hyvä, jos syntyisi jo lokakuussa, niin ekat lapsilisät tulisi jo marraskuussa :D

Minä myös liityn huonosti nukkuviin :/ , nyt monta edellistä yötä mennyt vähän ketuilleen, mikä mistäkin syystä. Viime yönä oli syynä pahemman laatuinen närästys, kävin jopa oksentamassa tuon vuoksi, sekä päänsärky, joka alkoi vaivata jo eilen iltapäivällä. Vielä aamullakin oli pientä särkyä jäljellä. Aamulla oli pakko ottaa yksi burana, kun panadolit oli loppu ja pakko on olla skarppina töissä, kun nuo palkat on saatava maksuun ja vieläpä mieluiten oikein laskettuna...

Ja nyt ensimmäistä kertaa raskauksissa on sormet turvonneet tuntuvasti, koukkuun taittaessa tuntuvat kirraavan tosissaan...

Ai niin, meinasi unohtua kysellä pissasta (ihanat on mulla aiheet, sori :ashamed: )? Onko muilla pissanväri muuttunut tummaksi? Kun alkuraskaudesta pissa muuttui lähes vedenväriseksi ja nyt voisi melkein luonnehtia ruskeaksi :x ... Kellään tietoa mistä voisi johtua ja onko yleistäkin? En vielä ehtinyt googlettaakkaan, kun en oikein tiedä hyvää hakusanaa (se on mulla aina vaikeinta...)

mutta nyt oikeisiin töihin!

viides rv 33+5
 
Kiitos kaikille vastanneille ja RD ei ollut tarkoitus pelotella, lue muiden vastaukset niin huomaat ettei kannata huolestua! Tosi yleistä siis näyttää olevan että kohdunsuulla näillä viikoilla muutoksia eikä se välttämättä kerro siitä mitään, kuinka lähellä synnytys on. Näin itsekin ajattelin, siks tuntui hassulta tuo lääkärin kommentti että varaudu ennenaikaseen synnytykseen... Täällä Taysissa tosiaan ei 34 viikon jälkeen enää estellä synnytystä, mutta en kyllä usko että vielä moneen viikkoon synnytän!

Luce 34+2
 
äiti88: mulla vauva on perätilassa edelleen, seuraava neuvola on reilu viikon päästä ja sitten taas katotaan tilanne... Mä kyllä ajattelin suostua ulkokäännökseen, jos se vaan on mahdollista, mulla kun tuo istukkakin on pahasti just tuossa etuseinämässä :/ . Mutta kovasti elän toivossa, että tämä peipi kääntyisi ihan itsekseen. Yritys on ainakin kova, sen verran kipeästi muljuttaa äitiraukan mahanahkaa :whistle:


Olipas tappelu saatu aikaiseksi tuossa Subway raskaana -ketjussa :whistle:
 
Neuvola rv 33+5

Paino: +1400g/vko eli painan nyt HURJAT 78.5kg :O !!!sano etten ois viel huolissani ku o erilaine vaaka ni seki vaikuttaa asiaan ja turvotus kun sitä on paljon.
Turvotus: +
RR: 127/85
Pissa: puhdas
sf: 31
Tarjonta: RT
Sykkeet: +145
Liikkeet: ++

Onski oli nytten laskeutunu alemmas

Sf mitta nousi hieman keskikäyrän yläpuolelle, mutta sanoi th että käsikopelolla vauva on siro ja asettuis paremmi käyrän alapuolelle.
Jos synnytys nyt käynnistyis niin ei esteltäis, parempi tietty on että vauva viel kasvaa masussa.

Uus aika 16.10 ja lääkäri 22.10


Synnytykseen lähtee mies mukaan.
 
Kävin tuossa päikäreillä ja sillä aikaa olitte hirveesti tekstiä saanu aikaiseksi.

Viides: Mulla on välillä pissa tummempaa melkeinpä rusehtavaa mutta ei joka kerta. En kyllä osaa sano mistä lie johtuu.

Helmilläpäs alkaa olla jännät paikat, ei varmaan enää kauaa mene kun nyytti on kainalossa.
 
äiti88: Mulle on tehty sectio. Ihan hyvät muistikuvat jäi, vaikka kyllä sitä olikin kipeä seuraavat 2 päivää. Mutta tosi selkeesti huomasi päivä päivältä miten nopeasti alkoi parantumaan! Sairaalassa meni 5 päivää, oli sopivasti kun ennätti itse "selvitä" ja maito alkoi lähtöpäivänä nousemaan.
Sellaista en ole ollenkaan muistanut, että mulla nousi tulehdusarvot hieman, leikkauksesta 3. aamuna otettiin verikokeita ja siitä selvis. Antibioottia antoivat lähtöhetkeen asti, ja sillä meni ohi. Eli ei siis mitään ongelmia loppujen lopuksi tullut.

Sairaalassa sain aamuin illoin kipulääkkeitä sekä 2 ekana päivänä vahvempia piikkejä jotka oli loistavia viemään kipuja. Kotona en ottanutkaan kuin silloin tällöin enää Panadol 665mg!
Eli voisin sanoa että viikon päästä olo oli suht normaali jo, toki tuntui mahassa et siellä on jotain sörkitty ja piti ottaa rauhallisemmin.

Pyöriikö muillakin tuleva melkein koko ajan mielessä? Musta tuntuu et mä tuun kohta hulluksi, ei oikein muuta meinaa päähän mahtua kuin tuleva synnytys, kuka saadaan kotiin esikoisen luo ym.!!! Ja kun voi mennä "pahimmillaan" kuusikin viikkoa jos yli menee... Pitäis saada oikeesti jotain muuta ajateltavaa... No, ylihuomenna ainakin leivon pakkaseen kinkkupiirakkaa sekä jauhelihapasteijoita, hetkeks muuta tekemistä =)
Eikä auta tietenkään että käyn lukemassa synnytysjuttuja ym :LOL:

helmi:
Hui miten jännää!!! Mikähän tilanne itellä... Äitini muuten kertoi, että kolmannen lapsen kohdalla oli viikkoa ennen ollut kohdusuu auki jo 4cm! Ja viikko siis tuon huomaamisesta oli mennyt ennenkuin synnytys käynnistynyt. Jännä juttu kyllä!

viides: Me oltiin miehen kanssa viimeks tyytyväisiä kun neiti syntyikin toukokuun puolella että saatiin jo kesäkuusta lapsilisä ;) Oli meinaan aika tiukkaa silloin..
Voisin ajatella että siinä omien synttäreiden aikaan vois olla kiva jos tää kakkonen syntyisi! =)
Ja tuosta virtsan väristä, eikös silloin ole tummaa jos ei ole pitkään aikaan vessassa käynyt? Ja ihan kuin oisin jostain lukenut että ois merkki että täytyisi lisää juoda nestettä. Itsellä ainakin huomaa väristä jos olen kitannut vettä paljon niin on väri paljon laimeampaa...

Minä taidan kohta ottaa päikkärit. Eilen kun mentiin miehen kanssa nukkumaan, typy aloitti sopivasti itkemisen :( Unissaan selvästi välillä nyyhkytti, annoin olla sit rauhassa ettei totu siihen että täytyy joku tulla tuudittaa takas uneen. Pari kertaa piti kyllä käydä, ja vihdoin simahti loppuyöksi! Aamulla onneks heräs vasta 8, viime aikoina muuten 7. Varmaan teki tuo alkuyö että nukkui pidempään.
En oo jaksanut mitään tehä, meinasin melkein nukahtaa 10 maissa lattialle kun leikittiin |O Sit oli pakko piristyä ja keitellä kahvia, nyt ois oiva tilaisuus ottaa nokoset ja niin taidankin tehdä!

Ei muuta kuin öitä :wave:

Luminka ja neitonen 35+5
 
hotcoffee...mulla olis ihan sellanen muistikuva ettei ulkokäännöstä tehdä, jos istukka etuseinässä?!istukan irtoamisriski...
voi olla toki et on lääkäri ja sairaalakohtaista..
korjatkaa jos olen väärässä..
 
manhis: näin minäkin muistan jostain kuulleeni, mutta neuvolantätin mukaan istukka etuseinämässä ei automaattisesti ole este ulkokäännökselle. Ä-polilla sitten ultrataan istukan tarkka sijainti, vauvan koko yms. että onko mitään toiveita mahtua kääntämään. Ja tosiaan jos istukka on jotenkin "vaaravyöhykkeellä", niin käännöstä ei yritetä.
 
Luminka: Mulla pyörii kauheesti mielessä kans tuleva: mikä päivä mahan synnyttää, tapahtuuko se yöllä vai päivällä, onks mies töissä sillon, miten tytön kanssa, osaanko lähtee ajoissa sairaalaan.. jne.. :D

Mä kun aloin tyttöä synnyttää, ni olin kotona ja supparit oli ihan ok, ei kauheesti sattunu ja mies oli ihan helisemässä, kaheksasta asti illalla se alko kyselee et joko lähetään, mä vastasin aina, et ei nyt viel ku pystyy kotona kuitenki olee.. Sit rupes sisko ja äitiki hoputtelee puolen yön kieppeil puhelimitse, ja joskus puol kahelta oltiin sit sairaalas (5km matkaa sinne).. Olin sit jo 8 senttii auki. Ja aina sanotaan et sit lähtee sairaalaan ku ei voi enää kotona olla, tota ohjetta jos olisin noudattanu ni kotiin olis vauva syntyny. Repunki jätin sillon autoon, et turha ottaa viel mukaan jos kotiin laittavat.. Kun ei kauheesti sattunu kuitenkaan..

Et katotaan miten nyt käy :)
 
En taas muista mistä tääl on puhuttu :headwall:

Synnytykseen tulee kaksi läheisintä ja pitkäaikaisinta ystävääni. Olen tämän toisen pojan kummi ja toisella ei lasta. Tunnettu 20vuotta. :saint:

Mulla on vauva ollu kokoajan laskeutuneena... sillon aluksihan uhkasivat, että olis jo tulossa... kun kohdunkaula lyheni ja supisteli ja pää oli ihan alhaal. Tuntuu et vastahan se oli ja kun ajattelee nii sillon tais olla niit viikkoi se 19 :LOL: Viimeks joitain viikkoja sitten lääkäri tuns edelleen vaavin pään alakautta ja kohdunkaula lyhentynyt. Ens viikolla mulla onki sitten vika lääkäri kättärillä, jossa ultrataan sit vikan kerran. Viimeks rv.33 paino oli 1700g ja vastas viikkoja 32+4. Saas nähä paljon on tullu painoo lisää :heart: Luulen et tulee kuitenki aika pieni kaveri ulos mahasta.

Kärsivällisyys on aikas hyvin kohta käytetty loppuun, joten saapi rupee syntyy koht. Otollinen päivä ois mun synttärit 15.10 tai mun isin synttärit 17.10.

Nyt taas unohdin mistä piti puhua, ääks, pää ihan laho :headwall:

Rinzessa ja papuRinssi rv.35+1
 
Huomenta jälleen...
tuli taas torkuttua pari tuntia. Tää väsymys on ihan peffasta! |O Mutta neuvolassa siihenkin löytyi syy, hb nimittäin 102, vaikka Obsidania syönkin... Muutoin kaikki mallillaan, tosin painoa taas tullut reilut 2 kg viikossa, mutta jalat ja sormet onkin sellaset tukit että huh huh! RR oli hyvä ja vauvojen sykkeet ok, sf pysynyt samana eli 42 cm. Terkka kehotti ensi viikon ä-polikäynnillä jo vaatimaan käynnistys/sektioaikaa jollei ite nämä sitä ennen synny. Yritän kyllä saada jo 37 viikolle käynnistystä, mun olo on niin kertakaikkisen tukala!

Nyt meen vartoomaan miesväkeä kotiin ja kuoriin perunoita. Eli :wave: taas.

HM
 
pissan väristä meille koulussa opetettu että virtsan tumma väri johtuu juomattomuudesta ja tällöin haju myös vahvempi.... mitä enemmän juo sitä vaaleampaa pissa on ja tietty siihen vaaleeseen pitaisi pyrkiä!!!
 
nyt tulee vaan omaa napaa....
ISO ongelma...rokotuksista raskauden aikana...tietäiskö joku?
Sain nyt vasta selville, että mun jäykkäkouristusrokote( tetanus) ois pitäny uusia vuonna 2005!!! 10 vuoden väleinhän se pitää uusia. Oon siis jo 3 vuotta ollut ilman kunnollista suojaa!!!
:eek: . Kauhulla vaan muistelen tässä, et mitä olen 3 vuoden aikana möyrinyt puutarhassa mullassa ja varmaan on ollu haavoja käsissä..sitten olin siinä laparoskopia-leikkauksessakin.
Apua!Yritin soittaa gynelle ja lääkärille, mut ei kukaan enää vastann, kun huomenna täällä on kansallinen vapaa-päivä, eikä viikonloppunakaan voida tehdä mitään. Onkohan vauva saanu multa nyt ollenkaan niitä vasta-aineita tetanukseen? Paniikki...paniikki...
:headwall: Netistä koitin etsiä tietoa...ja kuulemma raskauden aikana voidaan rokottaa....
mut voidaanko näin lähellä synnytystä?

Kuunkulta ja poitsu rv 34+5
 
kuunkulta: Mullakin on menny jo aikoja (vuosia) sitten vanhaks rokotukset, en oo edes asiaa ajatellu. Kun sain tietää vauvelin tulosta, juttelin asiasta koulun terkkarin kans ja sanoi, että ne pistetään sitten kun imetys on ohi, eikä missään nimessä raskauden aikana. En sitten tiedä onko tuo ihan yleinen käytäntö, mut niin mulla sanottiin...

-JennyA-
 
Tervehdys! Ompas taas tullu tekstiä eilisillan jälkeen. Raskausdementia mullakin, niin ei taas enää muista mitä piti kommentoida...

Mut edelliseen viestiin voi sanoa, että Helmi komee maha ja hient kirpparilöydöt! Mäkin oon ostanu lähes kaiken kirpparilta, paitsi viime viikolla löysin Henkkamakasta aika kivoja kuoseja niin piti ostaa pari ihan uutta vaatetta.

Kuunkulta Mullahan puuttu myös se yks rokote, ja sanottiin et raskauden jälkeen vasta. Mut eiks noissa yleensä suoja oo paljon pitempi kuin rokotusväli ja kun sut on lapsena hyvin rokotettu niin perussuoja on anyway?

Painoarvioista: Mä olin tänään synnytyssairaalassa ultrassa ja hyviä uutisia sain :heart:. Vauveli on ihan normaalimitoissa 2900 g (+-420g), viikkoja siis tänään 35+6. Raukalla vaan on vähän iso (tai "vino", siis levee mutta litta takaraivo?) pää ja tämä(KIN) lääkäri mittas sen myös alkuun väärin. Vauvan pää on kuulemma aika pehmeä, joten sitä ei tartte pelätä, että olis vesipää, vaan pää vaan hakee omaa muotoaan. Kuulemma se ultrakone anta painoarvion pään, reisiluun ja vatsanympärystän perusteella ja nämä muut mitat vauvalla ihan OK, ei mikään jättivauva ole kyseessä.

Jännä nähdä mitä mun oma lekuri sanoo asiaan, kun vauva pieneni hänen arviostaan 600 grammaa viikossa! :LOL: Jotta se painoarvioista ja niitten paikkaansa pitävyydestä. Taidan synnyttää sittenki vasta marraskuun puolella....
 
moi!

Helmillä taitaa sitten olla lähtö jo lähellä!:) ei silti, että joskushan ne saattaa siltikin mennä yli, mutta toivotaan ettei mene.

Kuunkulta mulla oli esikoista odottaessa niin, että jäykkäkouristus oli reippaan vuoden ollut vanhana. neuvolasa sanottiin että missään tapauksessa ei rokoteta raskausaikana vaan käskettiin tosiaan palata asiaan vasta imetyksen jälkeen. nyt ekassa neuvolassa th kysyi että mikä tilanne rokotusten kanssa ja sanoi vaan että no hyvä kun kaikki hoidossa, että raskausaikanahan ei rokoteta, kun kerroin että kaikki ok.

nyt poitsun kanssa syömään. meillä meni kerhon takia päikkärit hiukan myöhään, kolmelta nukkumana ,kello oli soimassa vartin yli neljä mutta herättiin vasta vähän vaille viis. tekee niin mieli sipsejä ja dippiä että luulenpa että sorrun lähtemään vielä erikseen ostamaan niitä tälle iltaa kaupasta... :ashamed: mies töissä ja mun ja esikon tv-ilta kun näkyy kotikatu!:) poika 3v katsoo sen kokonaan inahtamatta..

korppinen
 
Vielä iltamoi!
Sohvalla istuu rivi miehiä ja pällistelevät Jokerit- Pittsburgh peliä... Äidillä siis kerrankin mahdollisuus istua illasta koneella.

Helmillä nätti masu, ja hienon näköisiä löytöjä olet tehnyt kirppikseltä! Mun pitäs metsästää myös imetystyyny jostakin, siitä saattais kahden kanssa olla apua.

Mutta nyt taidan käydä vähän toisaalla surffaamassa, jotan hyvät illanjatkot leideille!

HM
 

Yhteistyössä