Luminka; kiitokset uudesta pinosta :flower: !
Täällä myös yksi joka kärsii makeanhimosta, koko ajan pitäisi olla jotain hyvää...
Eipä täälläkään tuo mies mitenkään pahemmin ole koskaan synnytyksiin valmistautunut (ikinä ei olla käyty edes noilla valmennuskursseilla vai mitä ne nyt oli). Toisaalta on kyllä ollut vähän pihallakin eikä ole juurikaan siis osannut tehdä mitään, mutta mukavaa silti että joku on siellä seurana..
Luce; Uudelleen synnyttäjillähän yleensä alkaakin paikat pehmetä ja valmistautua aiemmin. Esim. mulla on kohdun ulkosuu ollut auki jo jostain rv 20+ sormelle ja reilu kuukausi sitten kohdunkaula oli puoli senttiä lyhentynyt..
Synnytyksen estelyyn luulen vaikuttavan eniten vauvan vointi ja kokokin...
helmi79; Sinä taidatkin olla sitten ensimmäisten nyytin hakijoiden joukossa! Varmaan jo parin viikon sisään/päästä saadaan jo lukea ekoja vauvauutisia =)
Minäkin kävin eilen neuvolassa, mutta eipä siellä mitään kummallista, kaikki suht ok, painoa oli taas tullut liikaa (500g/vko). Sf-mittakäyrä on edelleen laskusuunnassa, nyt ollaan jo yläkäyrän alapuolella.. Kovasti kyllä lähtiessä alkoi puhumaan, että älä nyt ihan vielä synnytä. Kertoipa jopa, että miten toimia, jos sattuu syntymään kotona.. (viimeksi siis sairaalaan mentäessä supistukset oli TOSI laimeita, paljon laimeampia mitä nyt on tullut, epäsäännöllisiä, välit oli 25-30 min, mutta niin vain poika syntyi 3 tuntia sairaalaan menosta...).
Onkos kukaan muuten miettinyt "hyvää" syntymäpäivää vauvalle? Mulla olis marraskuulla 4 "sopivaa" päivää, tietysti isänpäivä olis aika hauska (nuorempi tyttö on syntynyt äitienpäivänä), sitten marraskuulle sattuu vanhemman tytön ja miehen nimpparit ja omat synttärit. Tietysti jos rahallisesti haluaa ajatella, niin olisi hyvä, jos syntyisi jo lokakuussa, niin ekat lapsilisät tulisi jo marraskuussa
Minä myös liityn huonosti nukkuviin :/ , nyt monta edellistä yötä mennyt vähän ketuilleen, mikä mistäkin syystä. Viime yönä oli syynä pahemman laatuinen närästys, kävin jopa oksentamassa tuon vuoksi, sekä päänsärky, joka alkoi vaivata jo eilen iltapäivällä. Vielä aamullakin oli pientä särkyä jäljellä. Aamulla oli pakko ottaa yksi burana, kun panadolit oli loppu ja pakko on olla skarppina töissä, kun nuo palkat on saatava maksuun ja vieläpä mieluiten oikein laskettuna...
Ja nyt ensimmäistä kertaa raskauksissa on sormet turvonneet tuntuvasti, koukkuun taittaessa tuntuvat kirraavan tosissaan...
Ai niin, meinasi unohtua kysellä
pissasta (ihanat on mulla aiheet, sori :ashamed: )? Onko muilla pissanväri muuttunut tummaksi? Kun alkuraskaudesta pissa muuttui lähes vedenväriseksi ja nyt voisi melkein luonnehtia ruskeaksi :x ... Kellään tietoa mistä voisi johtua ja onko yleistäkin? En vielä ehtinyt googlettaakkaan, kun en oikein tiedä hyvää hakusanaa (se on mulla aina vaikeinta...)
mutta nyt oikeisiin töihin!
viides rv 33+5