Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

Minä tässä ajattelin päivällä, että tuleekohan tästä lokakuusta kaikista pinoista vilkkain? Kun tässä aletaan kohta kaikki olemaan äippälomilla, sit kun alkaa vauvauutisia ym. tulemaan =) Et jos kerrankin se 1000 viestiä menisi rikki ;)

Hirveetä kun joka päivä pitää saada jotain makeaa :ashamed: Viime raskaudessa oli sama juttu. Muita hurjan makeanhampaan omaavia? Karkkipäivä koitetaan sentään pitää vaan kerran viikossa, mut sit tulee kaikkea muuta hyvää vedeltyä... Eihän se hyväks oo, ei itselle eikä vauvalle. Mut ei tässä ois kuin suunnilleen kuukausi aikaa joten oon sallinut itselleni, ja kun ei painoa niin sikana ole tullut. Jos esim. 700g/vk, ois sit LA:han mennessä tullut pyöreästi 14kg. Mutta ei siis tavoite ole tuo, vähemmänkin riittäisi kiitos :p

Tanjuska: Ihana mies =) Mun ukko ei osaa leipoa sitten ollenkaan, ruokaa tekee silloin tällöin. Pesi tuo sentään kylppärin tänään, ja tuli puhdasta. Ehkä ainut siivoushomma mitä tekee mielellään ihan omasta halustaan! Muuten kaikki tavallinen siivous on ankeeta :/

Janette74: Mä odottelin toissa keväänä sectiota, oli vauva perätilassa... Mutta tää kakkonen on onneksi tällä hetkellä ihan oikeinpäin. Silti käy välillä mielessä että entä jos joutuukin leikkaukseen jos esim. kääntyykin perätilaan :/
Mutta mulla siis ei ennätetty sectiota tehdä sille varattuna päivänä vaan syntyi kiireellisesti paria päivää ennen. Kun synnytys käynnistyi lapsivesien menolla. Että se onneksi vähän lyhensi jännitysaikaa, ei tarvinnut mennä etukäteen synnärille odottelemaan seuraavaa päivää =)

HotCoffee: Kyllä minä välillä ajattelen et vois olla vielä raskaana pidempäänkin, mutta jos ois vielä jokin rv20 menossa. Oli paljon helpompaa elämä vielä silloin pikku mahan kanssa =) Ja kun ei tiedä jääkö tämä meidän viimeiseksi lapseksi, mies on kahden kannalla nimittäin! Haikeena tässä sitten otan vauvan potkuja vastaan jos niitä ei tule enää kokemaan syntymän jälkeen :snotty:
 
hellou pitkästä aikaa kaikille
te jaksatte kirjotella niin ahkerasti tänne ettei meinaa perässä pysyä.
elikkä reilu kuukausi vielä olis jäljellä. en oikein jaksais enää odottaa ja olla koko ajan paksuna. oon ihan jo kyllästynyt tähän olotilaan. onhan se mukavaa kun vauva liikkuu jne. mutta ei, ei jaksais enää olla tässä kömpelössä ja isossa olossa. olo on jo hyvin tukala, käveleminenkin käy jo raskaaksi. kaikki paikat on koko ajan kipeenä, kaikki paitsi maha, ei mitään supistuksia, ainoastaan niitä kivuttomia, mutta kyllä jo sais pikku hiljaa mun mielestä ruveta jo paikat hiukkasen aukeamaan.
neuvolassa maanantaina katsottiin ultralla varmistaen että kummin päin se siellä on niin pää alaspäin se on. iahn hyvä vain kun pelottaa ettei se meinaa kääntyä, ja käy samalla lailla kuin viime kerralla. elikkä leikkaukseen.. mutta saas nyt nähdä josko se siellä vielä pyörähtelee..
keskiviikkona viikon päästä olis synnytystapa-arviointi seinäjoella, tarkastavat viime kertaisen sektion vuoksi vissiin että kumminkohan päin on nyt tulossa..
painoa aaah on tullut ja tulee koko ajan lisää ja lisää, tähän asti tullut 18kg. mutta kun oon katsellut vähä viime raskauden neuvolakorttia niin aika lailla samoissa painonnousuissa on kun nyt elikkä varmaankin tulee se 24kg mitä viimeks :eek:
yritän että katsovat nyt ens viikolla sitten tarkemmin sinne jalkojen väliin että pääsis vielä viime tingas ostelemaan sukupuoleen sopivan väristä vaatetta, kun oon ostellu nyt vain valkoisia. on mulla pari prinsessa vaatetta odottamassa mutta saas nyt nähdä kumpiko se siellä mahtaa olla.
viime yönä näin unta että sain vauvan ja imetin sitten sitä ja sitten se olikin jo noin puolivuotias ja muutama hammas suussa. sitä mä sitten pitelin sylissäni.. ja se oli muuten poika. :)
väsyttää paljon ja miten voi olla paikat heti kipeenä kun vähänkin on makuullaan..
synnytykseentulee mies mukaan, ja pojalle sitten soitetaan hoitaja luultavasti miehen sisko, riippuu sitten jos yöllä tulee lähtö niin poikahan nukkuu niin saa tulla kotiin nukkumaan loppu unensa.. mutta sitten jos päivällä niin mitenkähän poika jää hoitoon kun on niin kova meidän perään..

no enpä jaksa enää kirjoitella

35+0
 
Mulla on kyllä tosi tylsää :kieh: Täällä päivystän jos joku sattuis kirjoittaa jotain, ei itte viittis olla koko aikaa "äänessä" :LOL: Telkusta ei tuu mitään ja tuo ukkokin on koneella, yhtä tylsistyneenä... Kun ei edes petipuuhatkaan kiinnosta tippaakaan! Jos vaikka kerran ihan säälistä ennen kuin liian myöhäistä :whistle: Onneks tuo on jo tottunut tähän, ei se vaan oo enää yhtä kivaa kuin ennen mahaa...

keiju: kivan näköinen sun mahasi edestä päin! Mulla on jotenkin kumman muotoinen :whistle: Roikkuu paljon alempana, ja ei oo sellainen pyöreä alhaalta niin kuin sulla. Sellainen soikea tavallaan, sivuilla suorat kohdat tai miten selittäisin :LOL:
Oli kyllä esikoisestakin samalla tavalla vaikka istuikin mahassa!

Mulla tuntuu nykyään tosi usein että rinnat heruttais maitoa, muilla? Pakko aina kurkata et valuuks mut ei oo mitään näkynyt :D Viimeks oli pakko pitää suojia kun muuten ois ollut paidat märkinä. Jännä et tällä kertaa ei ole vielä tuollaista ilmennyt. Noh, ei passaa valittaa, kunhan maitoa alkaa sit synnytyksen jälkeen tulemaan niin se kyllä riittää ihan hyvin mulle :heart:

Luminka, jälleen...
 
Luminka: kiitos kehuista =)
Mullakin tuota makean himoa ja oon todella yrittänyt sitä hillitä mutta ku vaan tekee mieli...

onpas kyllä tylsää, pitäsköhän unille mennä niin ois huomenna pirteä tai sit ei vaikka kiunka nukkuis.

keiju
 
Täällä myös yksi tylsistynyt :wave:
Ukot jo olleet molemmat reilun tunnin untenmailla, mä kattelen viel telkkuu, vaikkei mitään tuukkaan ja samalla mättänyt iltapalaksi voileipiä, ananasmehua ja viilistä ja vähän taas suklaata...

Luminka! Mulla on nyt mieletön makeennälkä ja tuntuu pahenevan loppua kohti!! Ja painoo kertynyt kymmenisen kiloo, esikoisesta tuli 13-14kiloo, joten siihen samaan tällä menolla menee. :whistle: Niin ja maidon herumisesta; on jo ainakin reilun kuukauden paidat/rintsikat kastunut. Etenkin öisin, menee aina toppi aamulla pesuun..
 
Miten teidän miehet on "valmistautuneet" tulevaan synnytykseen? Siis ne jotka on lähdössä mukaan....
Musta tuntuu et tuota ei oikein kiinnosta ottaa vähääkään selvää. Tai on kai sillä jokin käsitys hommasta, mut kuitenkin! Mua jo valmiiks ärsyttää jos on ihan pallo hukassa, tai siis tuleekin olemaan. Äh... välillä tuntuu et vois yksin jopa mennä, mut sit en todellakaan tahtois yksin olla!
Että kyseleekö äijänne mitään, vai ovatko sillä mielin menossa et kai sitten kerrotaan mitä täytyy tehä?
 
oikeesti pitäis kanssa mennä ajoissa nukkumaan, kun huomenna herättävä ennen seiskaa, kun 8.20 neuvola, niin kerkee käymään suihkussa ja laittaan ittensä ja sitten viedä poika tarhaan. On ihan innoissaan menossa kun nyt ollut viikon kotona. =)
 
luminka; Niin meillä mies ei siis tuu synnytykseen. Eikä sitä juurikaan tunnu vielä liikuttavan koko asia.. :headwall: Sieltähän se tulee, ennemmin tai myöhemmin, kuulemma :whistle: Ja luottavaisin mielin hän on mut synnyttämään lähettämässä, niin voi sitten tulla katsoon vaan paikanpäälle millainen on lopputulos... :LOL:
 
Täällä kans yks tylsistelijä :wave:
Mies töissä ja lapset sängyssä...ja töllöstäkään ei tuu mitään kivaa :/

Mulla kans hirvee makeen himo mut sit ei kuitenkaan :/ Vähä semmonen kakspiippunen olo aina,ei tee mieli syödä mut kuitenki pakko ahtaa...Saa nähä mitä vaaka huomenna näyttää neuvolassa :whistle: Ihteeni jotenkii pelottaa...Muutenkii kiva päästä pitkästä aikaa neuvolaan huomenna ja sit kaveri tulee sen jälkeen meijän vajaa 2 kk kummipojan kanssa käymään niin pääsee vauvaa nuuskuttelemaan :D

Keiju Ihana masu :heart:

Pitäsköhän itekkii kuvata masua,oon tainnu kerran ottaa kuvan joskus alle 30 viikolla et aika laiska kuvaaja oon :whistle:

Tuntuuko muilla että vauva painaa tuonne alapäähän? Mulla on ihan kun keilapalllo siellä aina välillä :/ Tosi inhottava tunne,taitaa vauva olla jo niin alhaalla että painaa siellä...
Ja muutenkin tuntuu että masu on jo laskeutunut alas päin,tiedä sitten onko vaan toive ajattelua ;)

Mutta nyt miestä odottelemaan jos vaikka kohta tulisi :wave: Öitä....
 
Ei kai tuo mies sen kummemmin ole valmistautunut synnytykseen kun yksi jo takana, tänään kysy että "voisitko kysyy siltä asukilta koska meinas tulla niin osais vähä varautua". On se kysyny että pelottaako mua ja onko jotain mitä en varmasti halua synnytyksessä tapahtuvan ja sit että mitä haluan kipuihin jne.
 
Keijulla minunkin mielestä sinulla on ihana masu, itellä tuntuu roikkuvan jo niin alhaalla..
Luminka Onhan tuo mun mies ihana ihminen vaikka välillä ärsyttääkin :D Oli kyllä niin tohkeissaan leipomisesta, että kysy mitäs hän huomenna leipois.. :whistle: Ja onnistu sen verran hyvin ekakertalaiseksi nuissa mokkapaloissa =)
Nyt illan aikana supistellu pari kertaa aika napakasti ja alapäähän pistelee |O Mies lähti yöksi töihin ja sano lähtiissä että älä ala vielä synnyttään.. Ja masukille huuteli navan kautta että älä kovin kiusaa äitiä :heart:

Oon ihmetelly että miten mulla ei heru maitoa vielä rinnoista kun täällä näköjään aika monella niin tapahtuu..??

Nyt iltapalaa tekemään ja ootteleen BBtä

 
Mun miehellä taitaa synnytykseen tulo jännittää samanlailla kuin mulla itsellä synnytys.. Olen sille kyllä sanonut että jos ei kestä olla synnytys-salissa niin voi mennä välilllä pois.. Kun on tosiaan verikammoinen.. Mutta eihän sitä etukäteen tiedä että miten synnytys etenee jne..
 
Luce: Nyt alkoi minua pelottaa.. Mitähän on tosiaan minun kohdunsuulle tapahtunut näinä viikkoina :whistle: . Ihteni mielestä mulla ei oo ees supistellutkaan.

Luminka: Mie oisin kuullut, että 37 viikkoinen on jo täysaikainen.. Mutta mie en näistä asioista todellakaan tiedä mitään!
Ja Onneksi itsellä ei oo makean nälkä.. Ainakaan vielä :D

korppinen: Jännä, että mulle kuitenkin nla-täti antoi seuraavan ajan, vaikka lähetteen laittoi menemään eteenpäin. Onneksi nyt kuitenkin itse ä-poli aika on vasta torstaina, ni ei ihan vierekkäisinä päivinä oo. Ihan senkin takia en ole perumassa, koska haluan tietää, että onko jo myrkytyksen oireet alkanut ilmaantua.

mie oon kyl kateellinen kaikille.. Useat jaksavat leipoa ja siivota.. Minulla ei tee ees mieli mitää leipoa.. ja varsinkaan siivota :whistle: . Pitäisi pakkaseen tehdä ees pullia ja kääretorttuja.. Ja jos tekis sitten paholaisen kakkuja.

Siivottavaa riittäisi täälläkin.. Jotenkin en oo jaksanut siis tehdä yhtään mitään.. Tai siis, en oo saanut itseäni tekee mitään. Olen vain ollut, vaikka itseäni ketuttaa tää saamattomuus.

Tänään oli sitten ladyline:n avajaiset.. Ajattelin, että itse olisin saanut sen jäsenkortin.. mutta saan hakea sen vasta joulukuussa, koska aloitan vasta tammikuussa, tili on jäädytetty joulukuun loppuun asti.. Toisaalta ketutti, koska sitä varten ainoastaan sinne menin.. Mutta miun kaveri ilmoittautui myös jäseneksi, joten mie sain sitten sopimuksen päätteeksi 1kk:n ilmaista käyttöä :D.

Hot Coffee: Vaikka mie sanon sitä, että haluaisin jo eroon tästä mahasta & olisi ihanaa, kun olisi vauveliini kotona.. Mutta kyl mie haluan, että vauveliini olis mahdollisimman pitkään masussa, vaikka olo onkin yhtä tuskaa välillä! :D

Keiju: Söötti masu! :heart:

Mie oon tässä raskaudessa huomannut sen, että yöt menee hyvin.. Jos ei niitä nivuskipuja oteta lukuun. Minun ei ole tarvinnut vessahädän takia nousta ylös! :whistle: Vaan noiden nivuskipujen takia. Siis vaikka en liikahtais mihinkään, ni nivusiin sattuu ihan pirusti.

Tänään oli kuopuksen nla.. Ja ei ollut oma ihtensä.. Mut suostui onneksi yhteistyöhön.. :D

Mut mie taidan lähteä nukkuu.. Jos saisin huomenna jotain aikaiseksikin.. Tuskinpa vaan saan.. Mutta ainahan sitä saa haaveilla!

Red Dragon & Nuppu 35+3 :heart:
 
reginarento: mistäsä päin pohjanmaata olet kun kirjoittelit että seinäjoelle olet tulossa kontrolliin? Minä Seinäjoen naapurikunnasta

Äitipolilla tänään käytynä. Kohdun suu sormelle auki ja kanavaa vajaa 3 senttiä jäljellä ja se pehmentynyt. Kirpun tai pitäisi vissiin alkaa kutsumaan sitä mötköksi paino tällä hetkellä oli 2800g-3000g ja syntymäpainoarvio 4100g eli ei ihan höyhensarjalainen ole tulossa tälläkään kertaa. Viikolla 38 on vielä kontrolli että mietitään käynnistelläänkö synnytystä ettei kirppu ainakaan paljon tuota suuremmaksi pääsisi kasvamaan

Kätilön kanssa puhuttiin tuosta vyöhyketerapia käynnistä joka minulla on viikolla 37. Kätilö kertoi itse saaneensa vyöhyketerapiaa ja synnyttäneensä siitä 2 tunnin kuluttua =) . Käski pitää mielessä että homma saattaa tosissaan lähteä käyntiin silloin.
 
Hieno pino Luminka! Kaikki innostunu kirjottamaan heti, kiva :D

Tajusin just että mun jättivauvan pitäis syntyä tässä kuussa... huomenna kontrolliin taas sen painon kanssa. Jännää nähdä mitä sanoo eri lääkäri ja eri mittalaitteet. Ajattelin, etten sano niille mitään edellisestä painoarviosta (sitä ei lue mun papereissa, kun oli ylim. ultra). Jos ois alle 3500 g ni oisin ihan tyytyväinen.

Joku kyseli jo viime pinossa mitä kisuvauvoille kuuluu, hyvää kiitos! Kasvavat ja pulskistuvat ja kohta lähtevät juoksemaan. Kun ehtis vaan E-Baysta tulla niille tilattu pikku aitaus ennen, ettei äitikissan tarvi huolissaan sitten keräillä pentuja ympäri makuuhuonetta...

Samoin vesisynnytyksestä oli puhetta. Meillä tosiaan olis mahdollisuus siihen, mutta epiduraalia ei saa sinne altaaseen ja mä vähän luulen, että haluan kaikki mahdolliset myrkyt kipua lievittämään, kun sitä 5-kilosta ulos pönkeän. Avautumisvaiheessa is tietty kiva, jos pääsis ammeeseen, uskon että vesi lievittää kipua.

Synnytykseen tulee mukaan mies, meillä on pikakurssi (ei sentään kirjekurssi...) vasta 11. ja 12. lokakuuta, 2 vko ennen laskettuu aikaa. Ainakaan ei opit pääse unohtumaan =) Vauvelin ei tarttis tulla ennen 20.10, koska sillon miehen gradun palautus :LOL: Mut en usko et tuleekaan, ku paikat on kaikki kiinni ja mitään supituksia ei oo ollu ja muutenki olen kuin nuori hirvi vielä B) No ehkä tuo oli vähän liiottelua. Kyllä mä kävelen ku ankka... mutta muuten oon kunnossa. Ja kiloja on edelleen ne samat 12 tullu lisää kuin pari kuukautta sitten. Vauva kai istuu mahalaukun päällä, kun ei pysty niin paljon syömään...

:wave: Öitä!
 
Moikat uuteen pinoon, kiitos Luminkan!

Että ärsyttää nämä öiset heräilyt |O Ensiksi pissalle, sitten närästää, sen jälkeen ipana koittaa tulla vatsanahkasta läpi ... Koita siinä sitten nukkua...

Synnytykseen
mies on tulossa mukaan. Yksin en suostuisikaan lähtemään, sen verran sairaalakammoinen. Ainut mitä mies pelkää on että laitan jalat kiinni ja sanon etten suostu, ehkä joku toinen päivä sitten. :D "Valmistautunut" tuokaan ei ole. Tai siis, kyllähän se patistaa sairaalakassia pakkaamaan, ollaan juteltu mm että en halua opiskelijoita ylimääräsiksi silmäpareiksi jne. Ja on tulossa ihan hyvällä mielin synnytyssairaalaan tutustumaan. Mutta miten ne sitten valmistautuu?

Viimeinen neuvolalääkäri olisi ensi viikon alussa. Viime käynti olikin... Joskus. Sillon oli kiinteä ja kanavaa jäljellä 3cm. Saas nähdä, ollut jo jonkin verran kipeitä supistuksia, onko saanut mitään aikaan. Toivottavasti ei - kerkeäisi varmasti kääntely-yritykseen, ipana vieläkin sitkeästi poikkitilassa. Joten siinäkään mielessä HotCoffee ei ole ainoa joka ei odota sitä palleroa ihan vielä syntyväksi.

Makeahammasta ei niinkään kolota, vaikka aikasemmin aikamoiseksi pullahiireksi kehtaan tunnustautua. Sen sijaan kaikki suolainen :p Pizzat, hampurilaiset - KAIKKI rasvainen ja suolainen ja epäterveellinen. :D Onneksi pizzeeriat ja hampurilaispaikat on sen verran kaukana ettei syö ihan aina kun mieli tekee :whistle: Ja välillä on pakko laittaa mies kauppaan ettei tartu esim sipsejä tolkuttomasti mukaan. Kun eihän niitä kaappiin voi jättää ettei mee huonoksi :whistle:

Keijulla oikein söpö masu!

Maotao: Ihana kuulla että pikkuiset voi hyvin ja kasvavat! Kateellisena esittelin jo vauvakuvat miehellekkin. On ne hurjan suloisia. Silti mietityttää miten aiot jaksaa. :D

Mutta jos sitä koittaisi vielä saada unta, että jaksaa jotain päivälläkin tehdä :wave:

Yamini ja ipana 35+4
 
Huomenta!

Täällä herätty jo kuudelta tai siis minähän oisin halunnu jatkaa unia mutta poika oli vakaasti sitä mieltä että nyt ylös ja lastenohjelmia. No jos jatkais unia ku oon vieny ton hoitoon.
Yö meni muuten ihan suhkot hyvin. :)
Tänään pitäs lähtee käyttää kummipoikaa ja sen äitiä kaupungissa asioilla ku niillä ei ole autoa mutta onneksi vasta iltapäivällä niin saa aamupäivän lepäillä.

keiju ja wiljo 35+1
 
Mie kävin eilen neuvolassa ja kaikki oli ihan kunnossa. Oli taas semmonen pikainen mittailukäynti... Painoa oli tullu 377g/vko, verenpaineet pikkusen noussu, mutta ei ollenka pahasti vielä ainaka. Pitää käydä isän verenpainemittari lainaan niin voin välillä mittailla. Vauveli oli ihan oikeinpäin masussa, toivottavasti pysyis nyt. Mullaki alkaa nyt viikon välein neuvolassa juokseminen... Blääh!

Yamini: Mulla oli synnytyksessä opiskelija mukana ja oli kyllä aivan ihana! En tiedä oisko ekan vuoden opiskelija ollu kiva kattelemassa, mutta tää opiskelija oli viimestä harjotteluaan tekemässä ja hänellä oli jo n. 80 synnytystä takana. Oli todella varmaotteinen ja muutenki semmonen rauhallinen ja mukava. Se varsinainen kätilö ei paljoo siellä salissa viipyny, mutta sit oli kiva kun tuolla opiskelijalla oli aikaa olla siellä just sillon kun oli ne kipeimmät vaiheet käynnissä. Oisin varmaan koko ajan painanu nappia kun ponnistutti ja oli niiiiiiin tukala olo. Opiskelija hoiti sit kaikki jälkitouhut, ompeli ja tutki istukan - toki se ohjaava kätilö oli neuvomassa. Siististi ompeli. Sit opiskelija hoiti isin kans kylvetykset ja pukemiset ja mittailut ja toi meille aamupalat ja toimitti meidät sit vuodeosastolle. Miulla jäi tosi hyvä kokemus opiskelijasta!

Anzkuli 35+0
 
Huomenta.
Ihan pikainen merkkaus, meni yö ihan läskiksi niin meen takas nukkumaan kun talo on tyhjentynyt äänekkäistä miehistä.

Tänään klo 11 neuvola, tokkopa tuolla mitään uutta. Eilen oli tajuttoman levoton olo, alapäähän koski ja supisteli ja illalla tuli aivan tolkuton ylävatsakipu! Oli pakko syödä iltapalaksi Panadol, ei mennyt muuten ohi. Tyypit myllertää oikeen kunnolla mahassa ja tuntuu että kohta jompikumpi tippuu tuolta haaravälistä, niin kovaa painontunnetta.

Mutta nyt pää tyynyyn, tuun neuvolan jälkeen kurkkimaan taas!

HM ja kiusankappaleet 34+0 (poks) :heart: :heart:
 
Huomenia!

Tehän olette hurjan paljon ehtinyt kirjoittamaan illan aikana kun mies teki töitä koneella enkä päässyt koko iltana kurkkaamaan teitä...

Täällä olis siivouspäivä vuorossa... huh huh! sitten pojalla kerho klo.12 ja mun pitäis käydä elämäni ekan kerran katsastamassa auto...saa nähdä mitä siitä tulee! yritin mieheltä kysellä että mitä mun pitää sanoa/tehdä siellä yms..

mutta nyt aloittelemaan siivousta, voi ei ulkona vaan tulee vettä kunnolla niin mihinhän saan nuo matot.

Oikein mukavaa torstai päivää kaikille!:)

korppinen 35+4

ps. tää aika menee niin äkkiä!!! ihan oikeasti, sen jälkeen kun jäi kotiin niin tuntuu että on aina loppu viikko menossa ja päivät menee hurjan nopeaa. ja tekemistäkin vielä riittäis...
 
Huomenta,päivää vai yötä. Aika sekavat olot eli valvottu yö takana :( Vatsa kivikovana koko yön ja kolotusta joka kolkassa. Onneksi alkoi eilen äippäloma eikä tarvitse töitä miettiä. Kävin eilen naistenklinikalla ja kaikki hienosti. Paikat kiinni ja vauva kasvaa millintarkasti omalla käyrällään alakäyrän yläpuolella, että se niistä pelotteluista, että diabeetikot saavat aina jättivauvoja =) . Tänään pitäisi raahautua kelaan ja pankkiin hoitamaan asioita. Noooh...sumpit tulille niin eiköhän se päivä siitä käynnisty.
 
nyt iski ihan järkyttävä väsymys! tuntuu ettei jaksa mitään ! ja ottaa huomioon että viime yönäkin nukuin kuitenkin 12-6.30 käymättä vessassa ollenkaan että saan kyllä nukuttua öisin, mutta jotenki on tosi outo olo... saa siivoukset odottaa parempia päiviä... äskön kun nousin istumaan niin tuli ihan järkyttävä supistus! piti mennä takaisin maate. nyt tekeen pojan kanssa palapeliä.

se sairaalaohjelma on muuten ihan huippu! olen ihan koukussa, vaikka tänään katsoin vasta toisen kerran.
 
Huomenta!

Olis viikkosiivousta ohjelmassa tälle päivälle, mut en jaksa alottaa ihan vielä :D

Synnyttämään menen näillä näkymin yksin... Mies ei kestä toista kertaa sitä touhua ja pakottaa en toista aio. Tulisi kyllä jos vaatisin, mutta enköhän pärjää yksinkin. Toki tilanne on eri, jos vauva syntyy keisarilla. Vauva on edelleen perätilassa, joten jos ei älyä kääntyä pikapikaa, niin leikkaus on hyvinkin mahdollinen :/ . Siinä tapauksessa mies saa kyllä ottaa vauvan vastaan, ettei tarvii "vieraitten" käsiin antaa.

Opiskelijoita vastaan mulla mulla ei ole periaatteessa mitään, kätilöopiskelija voisi olla ihan kivakin, kun kerran yksin menen. Yleensä opiskelijoilla on enemmän aikaa olla siellä salissa ja keskittyä siihen synnytykseen. Eli kätilöopiskelija jees :D , mutta kymmenpäinen kandilauma tonkimassa jokainen vuorollaan meikäläisen alapäätä ei jees :kieh:

Mutta nyt täytyy alkaa valmistautumaan henkisesti tuohon siivoukseen ja jos vaikka leipoikin tänään jotain hyvää. Täällä siis yksi makeannälkäinen :wave: . Varsinkin kaikki leivonnaiset on niin :p :p

HC 35+0 poksista vaan!
 

Yhteistyössä