Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

helmi: No ajattelin kyllä tehdä vielä kuumaa kaakaota :whistle: Eikä eilinen iltapala ollut lähellekään terveellinen, patokipizzasysteemejä, vähän karkkia sekä jacky-vanukas :p
Karkkeja voisin kyllä nytkin ottaa, mut pitää tyytyä siihen kaakaoon... :snotty:
 
moi!

pikainen kurkkaus kuulumisia. aamulla paremmalla ajalla, kohta BB:n pariin.

mutta kuinka Jenny A. lähditkö eilen synnärille? jäitkö sinne?!? tulehan kertomaan kuulumisia.

lauantai illan jatkot!:) täälä olen rehkinyt eilen haravoimisen parissa ja tänään polttopuiden liiteriin laitossa ja nyt "nautin" jokaisesta supparista toivoen että tekevät jotain alapäässä ennen torstaista polikäyntiä sillä haluan jo jotain lupausta käynnistyksestä ja täällä se tapa että jos epäkypsä tilanne niin vielä ei luvata mitään vaan annetaan vaan uutta kontrolliaikaa... mutta nyt BB:n pariin!:)
 
käytii mökillä ja saunottiin. Me saunotaan aika usein. Mökillä ei olla pitkään aikaan käyty saunomassa, että ihan kotona vain. Mutta ajatelkaa: ehkä pari kertaa viikossa. Yleensä joka päivä. Kyllähän mie sitä lämmittelisin joka päivä, mutta ei kerkiä :D.

Minua kyl mietityttää tuo leposyke, koska mulla ei ole ikinä ollut koholla.. Mutta onneksi se ei merkkaa mitään ja verenpaine on hyvä.. Jossain vaiheessa kävi koholla.. Onneksi mulla ei kuitenkaan huonoa oloa oo tullut.

Onneksi maanantaina on neuvola, jotta näkee, että onko kaikki hyvin. Ehkä vähän hiljaisempi vauveliini on ollut, mutta näin iltaisin on liikehtii enemmän kuin päivällä. Kuulee sydänäänet ja sitten se kuuluisa valkuainen.. Näkee senkin tilanteen :LOL:

Tytöt oli niin reippaita mökillä. Ihana katsella, miten ne menee käymään peikkometsässä ;)

Jos tämä vauveliini haluaa syntyä, että myrkytys on taas ilmestynyt, ni en enää yhtään kyllä halua estellä. Kunhan sit syntyis loppu viikolla :whistle:

Red Dragon & Nuppu 35+6 :heart:
 
diabeteksen ne mulle keksi.no oli viimeksikin. ja vauva istui vko.lle 30 sitte kääntyi ja nyt yllätys poikittain.37vko.lla kääntöyritys johon en suostu. leikkaavat. miehen mielestä kiva ei tarvi synnyttää... kukas se synnyttikään. käännössä 1%kuoleman riski on aika suuri. perätilassa en synnytä ja leikattu jo on aiemminkin. tuo diabetes lisää vauvan kasvua joten olen tiukalla hiilihydraatti kuurilla. onneksi on tuttua edellisestä. :/ :/

varpu 34+1 painoa arvioivat 2363g täl hetkellä
 
Huomenta!

JEEE!! mä sain taas koko yön nukuttua, seiskalta heräsin vessaan ja en enää saanut unta mutta sit tuo poikakin jo heräs.
Tänään oli tarkoitus laitella tuo takapiha talvikuntoon ja haravoida mutta täällä sataa vettä, ei huvittais tuonne vesisateeseen lähteä. No kerkiihän tuon viikollakin joku päivä. JOs sitten kokeilis tuota verhoilun pesuainetta nuihin sohviin ku alkaa olla aika likaiset.

Mulla ois tasan kuukaus laskettuun aikaan... =) :heart:

Nyt puuron keittoon ja touhuilemaan.

keiju ja wiljo 35+4
 
Huomenta!
Että voi kahvi ja juusto-kurkku-leipä maistuakin hyvältä :p Jaksaiskohan sitä tänään vaikka leipoo sämpylää..
Tänään piti lähtee tohon ylöjärvelle huutokauppaan äiten kanssa, mutta mä peruin, kun en usko että ukkeli jaksaa siellä olla nätisti 5minsaa kauempaa ja tulee vielä kallis reissu, kun räväyttää alas jonkun hyllyllisen antiikkia. :whistle: Mies sattuu tietenkin lähteen kalaan iltapäivällä, niin ei pääse itekseen lähteen..enkä jaksa alkaa sitä varten kyseleen mitään "hoitopaikkaa"..

Mutta semmoista tänne meille =)

helmi 36+1 :heart:
 
Olipa eilen niin kiva ilta :heart: Mies teki illalla ruuan (spagettia ja jauhelihakastiketta, tosi hyvää :p ), käytiin saunassa, katottii leffaa ja herkuteltiin ite tehyillä minipitsoilla ja vielä jätskillä.. Tänään sitten meinattii käyä sunnuntain kunniaksi vietnamilaisessa ehkä syömässä.. Mies on ollut niiiiin kultainen sen perjantaisen polilla käynnin jälkeen :heart: säikähti itsekin koko asiaa ja huomas kuinka järkyttynyt olin..

Täälläkin on tosi ankea ilma, vettä satelee.. Taitaa se talvi olla tulossa ja saamme pienokaiset kotiin :heart: Ja kohta on joulukin, ei jaksa oottaa =)

Pitää mennä tekemään aamupalaa

rv 35+0
 
JennyA; Mikä tilanne, vieläkö oot kotona?

Mitäköhän mun piti kommentoida muuta...

Meillä saatiin viemärit auki ja hajukin on jo poissa :D . Vauvan sängyn kannoin eilen meidän makkariin ja tänään ajattelin pestä siihen reunuksen ja verhon... Palailen paremmalla ajalla vielä...

viides rv 34+1
 
Hitsit näitä mun niskoja. On niin lukossa, ku voi vaan olla.

Onneksi yöt saan nukuttua todella hyvin. Mutta nämä niskat on kyl aivan hirveässä kunnossa :whistle:

Tanjuska: Ihana ilta ollut teillä! :heart:

Jos tässä yrittäis jaksaa pestä nuo petivaatteet..

Red Dragon & Nuppu 36+0 :heart: :heart:
 
Tervehdys taas!

Luminka: Kuulostaa niin hyviltä noi sun iltapalat, varsinkin ne lämpimät patonki ja leipäsysteemit. :p JA sun leipomuksista puhumattakaan! Oon onneksi saanut itekin jo jotain leivottua pakkaseen, vielä olis muutaman piirakan teko edessä...

Jäi silloin kommentoimatta et mies olis tulossa synnytykseen mukaan. Oli se vaan niin iso apu edellisissä synnytyksissä vaikkei mitään kovin kummosta joutunutkaan tekemään. Se että oli läsnä ja mukana riitti!l

( , ) Oma olo on jo onneks pikkasen parempi.
Onko teillä muilla jo vaikeuksia päästä sohvaltakin ylös? Mulla tekee sekin jo tiukkaa... Saatikka sitten yöllä kun on noustava vessaan, niin tuntuu et ei meinaa millään päästä ylös ja liikkeelle... :/ Nää liitoskivu on ihan hirveitä varsinkin yöllä.

-Maitooo ja pikkukirppu 35plus4
 
Back again...

Soittelin sit eilen illalla Oulaskankaalle, kun ei kivut mahassa hellittäneet, enkä halunnut toista yötä niiden takia valvoa. Käskivät mennä Kokkolaan päivystykseen, kun siellä on lastenlääkäri saatavilla koko ajan.

Kohdun sisäsuu on auennut nyt yli 3 cm, kohdunkaulaa kuitenkin vielä jäljellä pari senttiä. Supistukset on siis alkaneet vaikuttaa pikkuhiljaa. Tipalla rauhoittuivat ja sain nukuttuakin särkylääkkeen avulla kunnolla. Päästivät nyt kotiin, kun ei kerran säännöllisiä supistuksia tule ja eikä tämä vauveli ihan vielä lääkärin mukaan ole syntymässä. Aika rauhallisesti saa kyllä kotona ottaa, mut onneks tuli lähdettyä, niin tietää ainakin että jotain on jo tapahtunut...

Mut nyt ettimään jotain syötävää ja sitten katteleen eilistä bb:tä.

-JennyA & prinsessa 34+6-
 
Sunnuntaipäivää :wave:

Onpa ollut väsy aamu vaihteeksi. Mies nousi tytön kanssa 7.20 ja mä jäin vielä tunniks sänkyyn. En tainnut nukkua, kunhan pötkyilin vaan. Sit väsytti koko aamupäivän ja torkahdin sohvallekin puoleksi tunniksi. Jännä miten tyttö antaa mun olla "rauhassa" jos aamusta asti isänsä kanssa touhuaa!
Sitten jos mies ollut päivän töissä, ei kelpais ollenkaan muu kuin äiti ja roikkuu koko ajan minussa. Eli kivaa vaihtelua välillä, isälleen esim. vei kirjoja joita piti lukea =)

Pitäis neidin päikkäreiden jälkeen lähteä ajelemaan sinne minun mummon luo, onneksi ei ole kuin vajaan tunnin matka. Eli toisin sanoen herkkuja syömään, mummot tahtoo olla vähän sellaisia :D Syödään kyl lähtiissä pyttipannua, katotaan miten likalle siellä maistuu päiväruoka, kuitenkin mummo ennättää kahvit keittää ennen sitä. No, en ota stressiä, menköön yks päivä vähän huonommalla syönnillä sit.

Ensi keskiviikkona ois taas neuvola, siitä kai ne alkavat jo viikon välein.

Luminka ja neitonen 36+1
 
JennyA. :v no on sulla pian tosi kyseessä, luulis =)

Mulla on ollut tänään ekan kerran sellanen tunne, että tulisko tänään lähtö. :eek:
Johtunee varmaan siitä että aloin sitten leipoon sämpylöitä ja siivosin keittiön ja imuroin, sekä pesin vessan, niin alkoi tuntuun ilkee tunne selässä ja vatta kova koko ajan. Menin huilaan, eikä meinaa helpottaa, äsken sitten kävin suihkussa ja hain sairaalakassinkin alakertaan..todella puristava olo, sitten koko ajan tunne kuin tarvi käydä kakalla...oon käynytkin aamun aikan 4kertaa!! on vatta ihan sekasin. :whistle:
 
helmi: Mulla kans oli ihme tunteita eilen illalla kun ihan vaan tässä sohvalla istuin, olin koneella tai katoin töllöö... Tuli tosi ikävän tuntuisia supistuksia, ja selässä tuntuivat sekä ihan tuolla nivustaipeissa :eek: On alkanut jännittää oikeesti meinaako tää tulla kohta pois. Mutta tänään ollut ihan ok, en muista onko supistanut vielä kertaakaan.
Voi kun jaksais pikkuneiti pysytellä vielä vajaat 2 viikkoa, sit ois se synnytystapa-arvio ja viikkoja 38.

Liekö helmi sit eka joka lähtee vauvanhakuun? Kuullostaa vähän siltä ;)
 
Mie eilen jo ukolle läpällä heitin, että jos neuvolassa maanantaina on ilmestynyt valkuaista virtsaan ja torstaina ä-polilla sanoovat, että menehän käymään KYS:issä.. Että saa ukko tuoda sitten esikoisen kys:iin ja ottaa vauvan ja mut kyytiinsä sitten :whistle:
 
Täällä on aamupäivä laiteltu taas kerran paikkoja uuteen uskoon ja nyt alkasi olla jo vauvan nurkkauskin valmis, enää yks lamppu seinään sit ois valmista. Laitan kuvaa sit ku koko homma on valmis.
Samalla kävin pojan lelulaatikkoja läpi ja siivoilin muitakin kaappeja ja yhden kaapin mein makkarista laitoin roskiin menenään ku ei se enää mihkään mahdu. Myös imuroitua tuli samalla yläkerta.
Ei ois pitäny rehkiä kun nyt supistaa tosi ilkeesti vähän väliä.

Tänään pitäs vielä pojan päikkyjen jälkeen lähtee anoppilaan syömään...mut taidan jäädä kotiin jos ei kivut rauhoitu.

keiju
 
Sainpas eteisen vaatenaulakon järjesteltyä ja pyyhittyy pölyt yms :D.
Kohta pyykit laittaa ja leffan pariin. Sitten olohuoneen hyllyjen pariin..
Tarkoituksena olisi vielä imuroidakin. Jospa sitten alkais järjestelyt valmiina.. Ettei tarvitsisi siivota pahemmin noita kaappeja..

Leivottua en oo saanut yhtään, mutta jospa mie joskus! :wave:
 
Jaahas, pitkästä aikaa täällä! Oliki paljon luettavaa! Nyt laitoin ihan lapulle ylös että mitä pitää muistaa kirjottaa...

maitoo: ylös nouseminen on täälläki tosi hankalaa, varsinki pötköltään. Joskus tuntuu että ois parempi että aamulla johonki asettuis ja ois sit siinä koko päivän... :D Yölläki jos pitää mennä pikkumiestä peittelemään tai hyssyttelemään niin hän kerkee jo kovaan ääneen huudella että "äitiiiiii, tuuu jo!!" :D Vissiin siis kestää nouseminen.

HM: mullaki on iho tuosta yhestä kohasta ihan kosketusarka. Ei kylläkä kutise. Mutta tuosta edestä mihin yleensä kylkiluihin masu painaa ja särkee niin siitä kohasta on iho usein ihan kuumottava ja kosketusarka. Tosi ärsyttävän tuntunen, kun paita siihen hankaa. Kotona ollessa yleensä kuronki paidan ihan ylös ja masu paljaana mennään! :)

JennyAdelina: sullahan on jo hyvin tilanne kehittyny! Varmaan sit kohta saat palleroisen kainaloon! (haluun kans!)

kutmula: miulla on ihan samalainen neuvolatäti! Tosi pikaiset käynnit, noin 10 minuuttia menee kun mittailee pakolliset ja kommentoi vaan että sulla ei varmaan oo mitään kysyttävää kun eikös tää oo ihan tuttua siulle jo. No, ei oo kyllä kysyttävää ollukka, mutta eipä paljon kannusta tuommonen kyselemäänkä mitään. Ei hirveesti huvita mennä käymään. Mutta eipä tosiaan oo enää montaaka käyntiä jäljellä!

reginarento: miulla on kans välillä tuommosia olokausia, että ei mikään huvita eikä innosta. Vaikka periaatteessa kaikki on ihan hyvin ja kunnossa, niin jotenki ei vaan aina jaksa olla ilonen. Yleensä miulla auttaa oma aika, että jos saa tehdä jotain ihan itekseen, käydä vaikka kaupungilla tai jotain. Onneks on toistaseks ainaki melko helposti olo sit parantunu. Mutta jaksuja siulle sinne! Toivottavasti olo korjaantuu!! :hug:

Tanjuskallaki ollu jännät paikat! Varmasti säikäytti!! Onneks kaikki oli masussa hyvin! :)

RD: mullaki oli leposyke 100 paikkeilla viime viikonloppuna. Yllätyin ihan! Verenpaineet oli sillon ihan normaalit. Miulla on yleensä leposyke 60 paikkeilla... Neuvolassa keskiviikkona ja äsken mitattuna oli paremmat sykkeet, 70 paikkeilla sykitti!

Mie oon ollu ihan intona torstaista lähtien... siks en oo kerenny kirjottelemaanka, enkä oo käyny lueskelemassaka täällä. Miulla ei oo nimittäin särkeny kylkeä!! Vissiin on masu nyt sen verran laskeutunu että ei paina kylkiluihin nyt. Aivan ihana olo kun voi tehä vaikka mitä. Eikä tarvii olla aina tunnin välein lepäilemässä! Oon nyt sit tietokoneella istunu ihan urakalla ja vihdoin ja viimein saanu noita esikoisen vauva-aikana kuvattuja videoita editoitua mukavempaan muotoon. Reilun kaks vuotta oon ollu sitä rojektia tekemässä, enkä oo juuri mitään saanu aikaseks ja nyt oon vajaaseen neljään päivään saanu melkein koko homman valmiiks.

Mutta kyllä on piristäny mieltä! Mieski tuumas että on ihan erilainen ilmapiiri kotona kun mieki oon taas ilosella tuulella. Mutta kyllä on käynykki hermon päälle kun nyt semmosen kolmisen kuukautta on pystyny tekemään vaan pakolliset kotihommat ja kokoajan johonki on koskenu. Nyt pitää nauttia tästä sit niin kauan kuin tätä kestää. Esikoinenki on ollu paremmalla tuulella kun oon jaksanu hänenki kans enemmän touhuta. Tänäänki käytiin tunnin kävelyllä vesisateessa (pikkumies tykkää sateenvarjon kans kävellä kun ropisee). Toivottavasti näitä päiviä ois vielä paljon!! Tai siis saapi vauva syntyäkki, kunhan ei ennen sitä kauheesti enää tarviis kärsiä!

Verenpainemittarin sain tänään isältä lainaan kun oli nuo paineet pikkusen koholla viimeks neuvolassa. Tänään mittasin ihan hyviä lukemia, pitää nyt vähän seurailla.

Mutta hyvissä tunnelmissa siis täällä! :)

Anzkuli 35+3
 
Eilen kävi minun vanhempani sekä siskoni avopuolisonsa kera vierailulla. Ihan kivaa oli nähdä siskoa ja varmaan hänkin tykkäsi kun pääsi pitkästä aikaa seurustelemaan kummipoikansa kanssa. Vierailu meni yllättävän hyvin. Minun vanhempanihan ovat kovastikin miestäni vastaan ja yleensä ovat heti ensimmäisenä sanomassa hänestä jotain negatiivista jota en tietenkään itse sulata ja seurauksena sitten riita. Nyt kuitenkin malttoivat olla puhumatta mitään epämääräisiä ja oli ihan kiva tunnelma. Syötiin kaalilaatikkoa ja jutiin kahvit omppupiirakan kera.

Tänään olen ollut ihan älyttömän väsynyt ja nukuinkin parin tunnin päikkärit samaan aikaan kun Kian oli omilla unillaan.

Perjantaina kävin neuvolassa ja kaikki oli hyvin.
Hemoglobiini oli vähän alakantissa joten rautatabuille jouduin mutta muuten ei mitään ongelmia.

Sain vihdoin hankittua sairaalakassiin laitettaviksi pienet mutta kuitenkin tarpeeksi suuret pullot shampoolle ja hoitoaineelle. Viimeksi ei ollut omia pesuaineita mukana ja tuntui tosi ahdistavalta kun peseytymisen jälkeen ei ollutkaan normaalia raikasta oloa. Minulle iso osa sitä suihkun tuomaa puhtaiden ja raikkauden tunnetta tulee siitä että hiuksista leijailee shampoon tuoksu joten nyt on pakko ottaa omat mukaan.

Muutenkin pitäisi viimeistellä tuon sairaalakassin sisältö. Muuten alkaa kummittelemaan mielessä että entä jos synnytykseen joutuukin aiemmin niin mitenkäs sitten toimitaan.

Selkä kenkkuaa kun joutuu tuota 13kg poitsua kanniskelemaan tän mahan kanssa ja hoitamaan kotitaloustyöt myös.

Mutta nyt pojalle sapuskaa. :heart:
 
Mitä aiotte pakata sairaalakassiin? Siis itseä varten. En nyt kysy vauvan tarvikkeita.
Itse ajattelin laitella jotkut läpyskäkengät eli kumartumatta saa jalkaan :D ,imetysliivit, jotkin lökäpökät ja paidan. Hypoevästä eli siripiriä ja makeisia, insuliinit, verensokerimittarin + kosolti liuskoja. Hammasharjan, shampoon, dödön yms. Neuvolakortin.....öööö :eek: ....mitäköhän muuta?
 
Lähdettiin siinä sitten mummolaan aikaa tappaan pojan kanssa ja äsken kotiuduttiin hesen kautta =) Syötiin siellä (pojan toiveesta) ja oli aikas menoo kun ravas niissä kiipeilytelineissä..taas muistui mieleen miksi me ei usein käydä siellä :LOL: Käydään oikeesti tosi harvoin hesessä tai mäkkärissä.

Olo on taas ihan normaali! Oisko ollut kipuilu ja tuntemukset ihan suoraan vaan siitä touhuumisesta, todennäköisesti! Toivon kanssa oikeesti että pysyis vielä 2viikkoa masussa.

Sairaalakassiin(omaani) pakkasin alushousut, sukatx2, rintsikat, puhtaan paidan kotiin tuloa varten, shampoon, hampuharjan, tahnan, dödön, harjan, kamman, hiuslakkaa (kotiin lähtöä varten), hiuspinnejä, perusvoidetta, huulirasvaa, meikkipussin (ihan vaan varalle) :D ja neuvolakortin. MItään syötävää tuskin otan, koska luulen että on nopeeta toimintaa, enkä lukemista, sitä voi tuoda mies sitten jos kaipaan jälkikäteen..niin ja pienen muistikirjan ja kynän. Ja kameran. Rahapussin, kännykän ja laturin myös tietty otan mukaan.

 
Sunnuntaita kaikille tasapuolisesti!

On vähän jääny toi kirjottelu. Aina kun on saanu luettua, niin tulee jotain ja uutenki tullu oltua tässä viime aikkoina koneella vähemmän. On tuo istuminen sen verran tuskasta.

Mies lähti sit viimeistä kertaa mettäreissulle, jossa on yötä, tai oikeestaan 3 yötä. Vähän on sellanen olo et pirulainen ku jätti mut yksin tän olon kans, mut toisaalta, pitäähän se päästää kun ovat suunnitelleetki niin kauan.

Synnytykseen lähtee mies mukaan. Toivottavasti ei tuu mikään äkkilähtö et kerkee tulla töistä, kun mun tuurilla on just sillon töissä kuitenki ku lähtö tulee. Toivottavasti alkaa suppareilla, et kerkee ajoissa varottaa :D

Sairaalakassiin aattelin ainaki ite laittaa laturin ja mp3-soittimen. Puhelimessa tulee varmaan puhuttua aina kun vaan sattuu olemaan rakoa, ja mukava kuunnella sit sellasta musiikkia mistä tykkää. Voihan se olla et ei kerkee kumpaakaan tekeen, mut ovat sen verran pieniä kapistuksia molemmat, et eivät tilaa siellä kassissa liikoja vie.

( . ) Olo on ollu jo jonki aikaa ollu tosi tukala. Yöt menee asentoa ettiessä kun joka paikkaa kolottaa ja särkee ja paikat puutuu, päivät menee sit siinä kun ei voi oikeen istua eikä seistä. Istuessa käy kylkiin ja ylävatsaan ja seistessä ois muuten tosi hyvä olla, mut jalat ja selkä ei sit taas pidemmän päälle tykkää. Innolla ootan myös tiistain neuvolaa. Mielenkiintosta nähdä onko se painon nousu edelleen yhtä hurjaa ku viimex. Ja tää on sit viimenen lääkärineuvola, joten saa nähdä sit mitäs sen osalta kuuluu. Joten noita kuulumisia sit lisää kunhan neuvolakäynti takana. Miehellä ois tossa reilun kahden viikon päästä useempi vapaa päivä putkeen, niin siinä ois sit hyvä sauma vaikka synnyttää, viikkojaki ois kivasti jo sitten kasassa. Sanoinki miehelle et siihenhön sitä vois sen synnytyksen sit tilata, niin meinas et joo :D Voi kun oiski omissa käsissä toi asia

Jeps, mut nyt kehittää jotain pientä purtavaa.

nannamaaria & upana 35+4
 
Nyt oon saanut keittiön hyllystöt järjesteltyä + olohuoneen kaapin.. Mutta huomiselle jätin tuon vitriinin. Klo alkaa olee jo tarpeeksi paljon ja haluan ruveta lepäilee. Sain mie tänään imuroituakin.

Mutta mie oon varma, että ens viikolla lähdetään ainakin käymään kys:issä.. Valkovuotoa on tänään tullut.. Aikaisemmin ei ollenkaan.. Ja, kun oli lääkäri viimeksi silloin rv 29, niin lääkäri kysyi:"onko valkovuotoa ollut enemmän kuin yleensä".. silloin ei ollut ja tänään on sitten ollut..

Huomenna onneksi nla, joten selviää sekin, että onko jo valkuaista virtsassa.. Kunpa ei olisi..

pitänee huomenna heti aamulla siivota tuo vitriini, jos se lähtö tulee huomenna.. Ääh.. ei kivaa..

Red Dragon & Nuppu 36+0 :heart:
 

Yhteistyössä