Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

hansu ja keiju:: Kiitos :) Ajattelinkin tehdä täytteen kermasta/vaniljakastikkeesta ja rahkasta, sekaan mansikoita. Jos nyt jaksan koko kakkua alkaa vääntämään... Pitäis kyllä tehdä kun kuitenkin sukulaisia tulee illalla kahville, ja on noloa jos ei edes kakkua ole tarjota.

sairaalakassista: Mulla on siellä pari toppia (en pysty nukkumaan jos on paita tms päällä), parit alkkarit, sukkia, sudoku-lehti, shampoo & suihkugeeli, hammasharja & tahna, hiusharja, pinnejä. Toistaseks siellä on kulkenu mukana myös puikot ja lankaa, ne varmaan jää myöhemmin pois. Omat ja vauvan kotiutumisvaatteet on kyllä valmiiksi laitettuna turvakaukalossa, mut ne saa sitten mies tuoda mukanaan.

Tänään juttelin serkun kans tästä mun tilanteesta, sanoi että on harvinaisen edistynyt kohdunsuun tilanne näillä viikoilla, siis ensisynnyttäjäksi. Sitten puhuttiinkin, ettei tää pikkuinen taida tuolla mahassa kovin kauaa enää pysyä. Onhan mulle kyllä lääkäritkin sanoneet, että tuskin mennään marraskuun puolelle asti.

Mun äiti naureskeli eilen, että taitaa olla melkoinen hätähousu tulossa, kun ei malta mahassakaan pysyä kunnolla. Ja sanoi sitten myös, että tuntuu olevan ihan yhtä itsepäinen ku äitinsäkin, :D

Mut nyt lähden laittamaan jotain syötävää, mies tulee vasta joskus myöhään töistä...

-JennyA & prinsessa 35+0-
 
heips! Mullakin on ollut pari iltana semmosta menkkamaista juilimista selässä ja alavatsassa mutta on menneet sit ohi levolla.. Maha on alkanut tuntumaan niin raskaalta jo, häpyluuhun koskee ja nivusiin.. auts! Torstaina olis taas neuvolassa käynti, valmiiksi ressaa että pompsahtaako taas kaikki lukemat yhtä korkealle ku viimeks :x
Mutta nyt sohvalle loikoileen..

rv 35+1
 
Poika oli kiltti, antoi mun nukkua varmaan n.tunnin päikkärit ja leikki tosi nätisti siinä vieressä ja omassa huoneessaan. Tosin nukuin ihan kevyttä unta, mutta piristi sekin =) Sitten kävin kaupassa ja tehtiin vadelmamuffareita :p Kunhan jäähtyy, niin maistamaan...

Nyt rauhallinen hetki, kun pikkukakkonen tulee ja mies on saunaa lämmittämässä.

Helpottava jotenkin kuulla että tosi monella samanlaisia tuntemuksia, eli noita menkkamaisia kipuja ja jomotusta selässä. =)

 
Tänään oli neuvola ja tässä uusia kuulumisia:

Rv 10+5 (11.4.2008)
Paino: 72,6 kg
Verenpaine: 123/76
Hemoglobiini: 137
Sydämensyke: 170+
Pissa: Puhdas

Rv 15+4 (15.5.2008)
Paino: 71,8 kg
Verenpaine: 133/80
Hemoglobiini: 129
Kohdunpohjan korkeus: 17
Sydämen syke: 150+
Liikkeet: +
Pissa: puhdas

Rv 21+3 (25.6.2008)
Paino: 73,4 kg (nousua 260 g/vko)
Verenpaine: 119/81
Hemoglobiini: 132
Kohdunpohjan korkeus: 23
Sydämen syke: 140-160 +
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas

Rv 25+5 (25.7.2008)
Paino: 75,6 kg (nousua 550 g/vko :ashamed: )
Verenpaine: 124/74
Hemoglobiini: 123
Kohdunpohjan korkeus: 26
Sydämen syke: 140+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas

Rv 29+1 (18.8.2008)
Paino: 75.5 kg
Verenpaine: 125/72
Hemoglobiini: 111
Kohdunpohjan korkeus: 27
Sydämen syke: 140-147+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: Poikki

Rv 31+5 (5.9.2008)
Paino: 76.6 kg
Verenpaine: 123/78
Hemoglobiini: 112
Kohdunpohjan korkeus: 28
Sydämen syke: 136-167 + / Liikkui
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: Raivo

Rv 34+1 (22.9.2008)
Paino: 76.5 kg
Verenpaine: 122/75
Hemoglobiini: 107
Kohdunpohjan korkeus: 32
Sydämen syke:137
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Rv 36+1 (6.10.2008)
Paino: 77.3 kg (+380g/vko)
Verenpaine: 125/78
Hemoglobiini: 122
Kohdunpohjan korkeus: 31 (jipii, hiukan pienentynyt)
Sydämen syke:143+
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas
Tarjonta: RT

Sain vielä viikon lisä aikaa.. Oli onneksi harmitonta valkovuotoa.. Mutta sitä, kun vertailee toisiin raskauksiin, ni tottakai sitä heti ajattelee pahinta. Ja toisen etapin pääsin eteenpäin, kerran kuopuksen kohdalla alkoi oireet rv 36, joten nyt senkin ohitin :D.

Torstaina olisi ä-poliaika (pääsen näkee pitkästä aikaa vauveliinin ja kuulee painoarvion, ihanaa!) ja seuraava nla olisi 16.10.

Mieletön väsymys päällä. Onneksi sain tänää siivottua vitriininkin, ni nyt on kaikki paikat siivottuna :D. Nyt voin ruveta hiukan jo lepäilemäänkin.. Jos en sitten joskus innostu pakkaseen leipomaan.. Mutta ensiksi pitäisi sekin tyhjentää+sulattaa.. Kuten myös jääkaappi-pakastin yhdistelmä..

Kun tultii kotio, ni katottii pari jaksoa uusia prisoneita. Johan on mielenkiintoiseksi mennyt.

Mutta nyt pötköttelee sohvalle!

Kerrankin hymyilen.. Olo on kuin voittajalla.. Helpottunut olo, ettei vielä tarvinnut lähteä laitokselle.

Red Dragon & Nuppu 36+1


 
sairaalakassi no oon sinne laittanut shampoota,hammasharjaa sekä tahnaa, vissiin voidettakin sielä muistin olevan ja dödö. pitää vissiin tsekata uudestaan mitä sielä on ja täydennellä sitä kun oon jo sen niin aikoja sitten pakannut..
Mitä muuten sitä vauvalle pitää mukaan pakata?? jos on tällainen tuulinen syyssää niin kannattaako jo laittaa toppapuku?? mulla on taas ihan muisti häipynyt jonnekin kun en muista mitä vauvan päälle pitää pukea kun en oikein vieläkään tiedä hyvin milloin lapsen on kylmä taikka kuuma, mutta onneks tuo poika on jo niin iso että se sanoo jo itsekin että jos on joku vika pukeutumisessa.

keiju täällä on muuten kans ruvennut mulla olemaan vatsa sekaisin ja löysällä. ihan useastikin päivän mittaan. mistähän johtuu..

ja oon huomannu kun nukun niin kädet puutuu tosi useesti tai jos teen jotain vaikka pelaan puhelimella :) niin puutuu toi herkästi sormet, pitää sitten pitää käsiä vähän alhaalla jotta veri kiertäis paremmin.
oon nyt ruvennut nypläämään sideharsoliinoja. siis sinne reunoihin oon ostanut sellasta hienoa lankaa ja virkkuukoukulla sitten sellaista ommelta teen reunoihin.. saas nähdä miten se sitten pyykin kestää muutttuuko koko valkoinen harsoliina vihreäksi...
ens keskiviikkona menen sinne synnytystapaarviointiin ja siellä toivon mukaan näkee kumpiko olis tulossa jotta pääsen ostelemaan lisää vaatteita..

nyt häivyn.

reginarento 35+5
 
Odottaako joku muukin Täydellisten naisten alkamista :D Minä suunnilleen lasken jo minuutteja...

reginarento: Mulla on toppapuku lähdössä mukaan vauvalle. Ei olekaan mitään ohuempaa, tai on mutta tosi isoja. Sinne alle vaan meinaan laittaa bodyn ja housut. Eiköhän niillä selvitä automatka kotiin asti.

RD: Tiedä vaikka pikkumuksu ei tahdokaan ihan heti masusta pois =) Hyvä ettei vielä tarvii lähteä synnyttämään, saa vielä kasvaa hetkisen =)

Jännittää kyllä hitsin paljon jo! Nyt alkaa vihdoin tajuamaan et kohta täällä on vauva :heart: Kun on miettinyt kaikkia esikoisen hoitojärjestelyjä, viime hetken tekemisiä ym... niin kummasti se auttaa tajuamaan todellisuutta =)
Tän päivää on poraillut itselleen jotain uloskäyntireittiä, ilkeesti vihloo kun päällään tunkee tuolla ihan alhaalla :kieh: Ja sen olen huomannut että varman supistuksen saan aikaan jos käyn ihan hetkisen vaan kaksinkerroin! Esim. otan jotain lattialta, supistaa heti sen jälkeen...

Luminka
 
reginarento en osaa kyllä sanoo mistä johtuu mutta löysää on ja useamman kerran päivässä saa vessa asioilla käydä. Mahatautia tämä ei ole mutta mitä lie....

Luminka täälläkin täydellisiä naisia odottelin mutta laitoin sit menee kovolel että katon huomenna ku aamulla herätys jo 6.15 ku on se äippäpoli 8.20.

nyt hyvän yön toivotukset kaikille

keiju
 
moi!

RD kiva kuulla että sait hyviä uutisia neuvolasta!:)

Keijulle tsemppiä huomiselle polikäynnille! mua jännittää jo nyt vaikka käynti vasta torstaina.

ReginaRento ite olen myös miettinyt noita kotiutumisvaatteita vauvalle. kun keli voi olla nykyään melkein mitä vain... joko silloin voi olla jo -10 tai +10... oon miettinyt sitäkin että jos laittais jonku villa-fleece yhdistelmän tai sitten ihan toppapuvun ja alle aika vähäisesti. kun autossahan sitä vain ollaan. mutta samaa asiaa olen täällä pohdiskellut...

Meniin aamulla heti kaverille ja leivottiin niitä karjalanpiirakoita. kyllä oli kova töisiä! kaveri ei ollut siis ikinä nähnyt edes niitä leivottavan, itse olen leiponut kymmeniä kertoja äidin kansa, mutta en koskaan yksin. reilut 60 piirakka saatiin yhteensä tehtyä, mutta olihan se melkoista harjoittelua. mullakin edellisestä kerrasta kuitenkin ainakin vuosi.

huomenna olis vuorossa verhojen lyhennys olohuoneeseen. tilasin ellokselta uuden maton olohuoneeseen ja muuta pientä vessaan ja pari liinaa jo jouluksi. nyt täytyy saada ruskeat paneelit sopivan pituisiksi vihreiden kaveriksi kun matto tulee keskiviikkona. :) sain vielä hyvät alet tilatessa!:) sitten pitäis saada tuota yhdistettyä kodinhoito/työhuone/romuhuonetta siivottua.... kun se on sellainen kaaos, kun oon hakenut talvivaatteita, pessyt kesävaatteita ja vauvanvaatteita ja aina sinne kaikki odottamaan oikeaan paikkaan menoa ja tyhjät laatikot yms. säilytykseen sinne...

voi nuita lasten puheita... olin pojan kanssa lauantaina illalla ABC:llä käymässä ja mulle tuli yllättäen vessahätä ja eikun vessaan poika mukana. mun oli pakko ottaa se tietty sinne koppiin ettei karkaa sillä aikaa... otin housut pois, menin istumaan pöntölle niin poika isoon ääneen, että "voi äiti sua, sulla ei oo edes pippeliä ja kyllä nuo karvatkin on niin rumat josta tuo pissa tulee..!!! :LOL: :LOL: siinä tuli taas totuus lapsen suusta, onhan ne karvat rumat, mutta en niitä kyllä oo nyt jaksanut pahemmin huoltaa ja kun oon vielä niin herkkä ihoinen, että tahtoo helposti tulla karvatupen tulehdus ihan kainoloihinkin niin en kyllä nyt halua mitään ylimääräistä tulehdusta tuonne alapäähän... kyllä sai punaisena luikkia vessakopista ulos pojan kanssa, mutta ei onneksi olltu ilmeisesti ketään muuta koko vessassa, joka olisi sattunut totuuden kuulemaan...

Mitäs Rinzessalle kuuluu? Entä [/b]äiti88?

mutta nyt BB:n pariin....

korppinen 36+1
 
korppinen: :LOL: :LOL: :LOL: Vai että pojilla pippelit ja tytöillä vaan karvat :LOL: Kaikkee ne lapset keksiikin :D Meillä tulee esikoinen kans vessaan mukaan, luojan kiitos ei vielä osaa puhua :whistle:
Mä en ole moneen vuoteen tainnut karjalanpiirakoita tehdä. Jotenkin vaan ei ole enää kehdannut, varsinkin kun on nyt tuo yksi lapsi jo jaloissa pyörimässä. Mut jos minäkin vaikka parin vuoden päästä saisin aikaiseksi =)

Ja mä sit huutelen vuorostani Tulentytön perään :wave: Mites sun vointisi? Ei oo varmaan helpottanut ainakaan viikkojen kuluessa... Ei ois pitkä aika enää =)

Mä taidan lähteä nukkumaan, jaksais ehkä aamulla herätäkin 7 aikaan |O Meinaan käydä tytön kanssa ihan muuten vaan kaupungilla, saadaan aamupäivää vähän etenemään nopeammin. Ai niin, pitää muistaa kattoo puol ysiltä sairaala, oon tarkoituksella ruennut kattoo aamuisin et ois edes jotain töllöstä. Kun ei sitä illalla muutenkaan ennätä kattoo.

Mut hyvät yöt mammoille :wave:

Luminka
 
Huomenna kättärillä lääkäri joka sit ultraa, eli saa tietää vikan painoarvion, et paljonko on kasvettu.

Tänää käväain stadissa ja nyt joutu sit ottaa panadolia, kun kroppa niin kipee :'( en tosiaan enää kohta kestä tätä oloa. Toinen nilkka tuvonnut ja kipeä, laitoin siihen kylmägeeliä, mut sattuu edelleen... en ymmärrä mikä sille nilkalle nyt tuli... :/ Nyt nukkuu jos saa unta. Tuun sit huomen kertoo uutiset kättäriltä.

Rinzessa ja papuRinssi rv.35+5
 
Huomenta mammat!

Sairaalakassissa on hyvin pitkälti samoja tavaroita kuin muillaki on tänne jo listattu. Neuvolakorttia en ois muistanu ottaa - kiitos siis muistutuksesta!! Nyt lisäsin sen tuohon listaan. Kirjotin siis kaapin oveen listan, että tarvittaessa mies osaa laittaa loput tavarat kassiin jos pikaseen tulee lähtö tai oonki tosi kipee tai jotain.

Meillekki kävis synnytys syyslomaviikolla - onkohan se meilläki vko 42... en oo varma. Mummo ois täälläki sillon lomalla ja on kuulemma ihan suunnitellu että on sit esikoisen kans että mie saan lepäillä. Mieski saattaa ottaa sit sille viikolla ylityövapaapäivän. Mutta miulla ois viikkoja sit siinä maanantaina kasassa vasta 36+4, eli ei ihan oltas vielä täysaikasia. Eli hetkinen, onkos se sit jo ens viikko se syysloma täällä... Ei näissä pysy mukana kun ei oo ite töissä...

Täydellisiä naisia odotan jossain määrin... Mie en oo aikasemmin kattonukka koko sarjaa, mutta kesällä katoin uusintana ne kaks kautta mitä tuli - ja jäin aivan koukkuun! Kaverilta sain kolmoskauden nyt viime viikolla, pitää se kattoa ensin pois. Ja jostain pitäs saada nää neloskauden alkupuolen jaksot mitkä tuli telkkarista viime talvena ja keväänä (jos jollaki sattuu olemaan niitä tallennettuna, niin saapi vinkata!!). Tallennan nyt kuitenki boksille näitä uusimpiaki jaksoja jo oottamaan. Onneks on iso kiinttis boksissa niin mahtuvat kyllä olemaan.

Miulla on kans maha toiminu hyyyviiiiiin. Meilkosta ruikkuilua on välillä. Kuuluisko se sit asiaan, kun muillaki tuntuu sitä vaivaa olevan. Ei oo kuitenka maha kipee tai muuta. Mutta ei ainaka tarvii ummetuksesta kärsiä!! :D

Me ollaan varattu vauvalle kotiutumisvaatteiks ihan normaalit sisävaatteet, eli body, housut ja sukat. Sit on villapuku, kypärämyssy, paksuhko hattu, muistaakseni pakkauksen ne joustavat tumput ja sukat (tai sit laitoin villasukat ja -tumput...) ja vielä ohutvuorillinen fleecehaalari. Siitä haalarista saa käännettyä hihan- ja lahkeensuut vielä kiinni tarvittaessa. Sit meillä on kaukalossa se lämpöpussi. Katotaan sit sään mukaan mitä laitetaan päälle. Jos on +10 mittarissa niin varmaan riittää pelkkä villapuku sinne kaukalon lämpöpussin sisälle, viileemmällä sit myös se fleecepuku. Meillä se kaukalon kuomu on niin iso, että sen saa tarvittaessa vetästyä koko kaukalon yli, eli jos on kova tuuli, niin sen saa kivasti tuulensuojaks ulkona. Mutta eipä tuohon autolle oo sit pitkäkä matka, varmaan pari minuuttia menee kun ollaan jo parkkihallissa sisällä. Ja autoka ei kerkee kauheesti kylmetä sillä aikaa kun valmistaudutaan lähtöön. Voi hitsi kun en malta oottaa...

Me saatiin sunnuntaina vaunut kotiin. Yks ongelma niisä oli. Kun niissä oliki kiinteä koppa eikä semmonen irrotettava niinkun kuvittelin. Me kun asutaan kerrostalossa, niin irrotettava koppa on melkein välttämätön, että vaunut voi jättää alas ja vauvelin voi kantaa jatkamaan unia kopassa. Nyt kokeillaan sit semmosta että käykö miehen siskon vaunujen pehmeä koppa meidän rattaisiin tai noiden vaunujen ratasosaan. Saadaan se sit lainaan jos se vaan mahtuu - toivottavasti! Oiski hyvä jos se kävis noihin meidän rattaisiin niin sit voitas nuo vaunut jättää parvekevaunuiks. Pesin eilen ne vaunujen kankaat ja tänään saan sit koota kasaan.

Miulla on selkä edelleen hyvässä kunnossa. Tänään kokeillaan sit mennä taas tuonne vähän kauemmaks puistoon, kun viikonloppunaki jaksoin kävellä ihan hyvin. Hiljakseen kun mennään. Mutta kyllä on ihanaa kun ei koske mihinkä!! :)

Anzkuli 35+5
 
Huomenia!
RD: Kiva että pääsit vielä kotiin =)

Monella onkin nyt tällä viikolla ä-poliaika, itse täällä haavi auki, että mikä se semmonen on :LOL: (kaikilla muilla tuntuu olevan paljon enemmän kaikkia käyntejä, kuin mulla... :ashamed: )
Mutta mielenkiinnolla täällä seurailen, mitä teille sanotaan.

Korppinen: Kiitos päivän piristyksestä!!! :LOL: On noi muksut vaan niin hyviä suustansa!

Nyt alan tästä laittaan itteeni, meinaan mennä työkavereita moikkaan ja pitää hakee matkalla leipomosta jotain herkkuja viemisiksi :p Kiva päästä rupatteleen ja kuuleen uusimmat juorut!! =)

mukavaa tiistaita kaikille!! :flower:

helmi 36+3
 
vauvalle pakkasin kassiin, puuvillaiset bodyn ja potkuhousut, sekä sitten semmoiset vähän paksummat puolipotkarit ja hupparitakin (ne on velouria ja takissa on vielä vuori), kypärämyssyn ja semmoisen ohuekon toppahatun ja ohuehkon toppapuvun, neulostumput (en niitä paksuja toppatumppuja). Tuossa toppahaalarissa on kiinteät "tossut" ja hihat saa käännettyä tumpuiksi. Meinasin sitten pelailla vähän tuon lämpötilan kanssa, että laitanko väliin vielä ne velouriset vaatteet vai en. Lisäksi mukaan lähtee vielä fleecepeitto...

noonie ja keiju; neuvola, lääkäri ja ä-polikuulumisia odotellaan ;)

Käytiin sitten eilen nuoremman tytön kanssa ostamassa vauvalle pari tuttia. Tyttö olisi halunnut heti illalla avattakin paketin, mutta itse en jaksanut alkaa niitä keittelemään. Meinasin ainakin toisen ottaa mukaan sairaalaan.

Muilla ongelmia sykkeen kanssa? Mulla tuntuu koko ajan olevan tuo syke yli 100 tai ainakin lähelle sitä. Tänä aamunakin leposyke oli 109. Voiko tuosta korkeasta omasta sykkeestä olla haittaa vauvalle?

viides rv 34+3
 
Huomenia...

viides: Mä varmaan soittaisin neuvolaan, jos mulla syke olis noin korkea. Eipä silti, mä tunnun olevan vähän yliherkkä noiden kaikenmaailman oireiden takia, aina oon soittelemassa joko terkkarille tai päivystykseen.

Jäi sitten eilen se täytekakku tekemättä, ei vaan yksinkertaisesti ollu voimia siihen. Äiti ja sisko tuli illalla kahville, toivat sitten tullessaan just paistettuja sämpylöitä ja omppupiirakkaa, niillä juhlistettiin synttäreitä. Nyt olis sitten taas vuosien määrä vaihtunu. Eikö tuota ajankulua vois jotenkin hidastaa, kun tuntuu että alkaa olla liikaa tuota ikää jo.

Täällä herättiin tänä aamuna tosi kiukkuisena. Mies yritti viedä koiraa ulos ennen töihin lähtöä, mut eipä tuo laiskimus viittiny edes kylkeään kääntää sillon. Mut sitten puol tuntia miehen lähdön jälkeen alkoi pyöriä ympäriinsä ja halus ulos. Kiva kiva :kieh: Annoin sille sillon ruuan ja päästin ulos, tuntui että savu nousee päästä kun v....tti niin paljon. Onneks sain sen jälkeen nukuttua vielä pari tuntia. Mut sitten heräsinkin tosi kipeisiin supistuksiin... Mietin jo että nytkö tuli lähtö, kun niitä tuli muutama ihan peräkkäin. Onneks ne sitten hieman rauhoittui, nyt ei enää tunnu sitä kipua ihan niin voimakkaana, mut supisteee turhan tiuhaan... Alkaa jännittää, kun näyttäis siltä että lähtö voi tulla ihan millon tahansa...

-JennyA & prinsessa 35+1-
 
viides leposykkeestä... mä soitin silloin pari kuukautta sitten neuvolaankin, kun leposyke huiteli heti aamusta 110 niin TH sanoi vaan, että ihan normaalia raskaana ollessa. sanoi että seurailla vähän ja katotaan seuraavalla käynnillä, että jotku joskus saatetaan laittaa sydän filmiin, mutta harvemmin. kovasti sanoi vaan olevan normaalia, tiedä sitten...
 
meillä pojat 6v ja 4v, tyttö 3v, oli isänsä kans uimahallissa ja pojat rupes isoon ääneen pohtimaan, miks tytöillä on pimppi ja pojilla pippeli..sit olivat isoon ääneen(miesten puolella) huutaneet, et sit kun sisko kasvaa isoksi sille tulee karvoja sinne, niinkun äidille!!mies oli nauruaan pidätellyt...
samoten pojat aina ihmettelevät, kun isillä on niin iso pippeli :D et miks ei heillä ole, kun pienet..
 
JennyA ja korppinen; Kiitos vastauksista! On mulla joskus neuvolassa (viime raskaudessa) ollut syke yli 100 eikä th silloin mitään sanonut. Nyt vain ajattelin, kun se tuntuu koko ajan olevan korkealla ja olokin tuntuu tosi huonolle (huimaa). Antoiko, korppinen, th sulle mitään ohjeita millä sykettä saisi laskettua, ihan tuon omankin olon kohentamiseksi?

viides
 
Meillä on täällä keittiöfirmasta ukkoja asentamassa uudet tasot keittiöön...Jouduin sen takia jo herään jo seitsemältä kun muuten tulee nukuttua kasiin tai jopa ysiin :ashamed:
Kävin tuossa välillä tunnin kävelemässä, nyt sitten nälkä kurnii eikä pääse syömään. Mietin et jos lähtis kahvilaan mut ei jaksa! Pakko siis kärvistellä siihen kunnes saavat hommansa valmiiksi, arvelivat häipyvänsä puoleen päivään mennessä. Siihen saakka siis evakossa yläkerrassa.. :/ |O

Vauvan kotiintulovaatteiksi valitsin bodyn, puolipotkarit ja kaksiosaisen velourasun, sekä kypärälakin, puuvillapipon sekä vanuvuorellisen fleecepuvun. Puvussa on käännettävät hihansuut ja jalkaterät joten sillä luulis tarkenevan, en usko että kovin kylmä on vielä silloin ainakaan täällä eteläsuomessa.

Viides, mulla sykkeet myös selkeästi ihan eri luokkaa olleet nyt koko raskausajan mitä normaalisti. Norm. leposyke mulla on tosi matala (johtuen kestävyysjuoksuharrastuksesta) eli n. 47, mutta raskausaikana syke ollut koko ajan 60-90. Huima muutos siis mullakin! Ymmärtääkseni riippuu siis lähtötasosta tuo sykkeen tiheys, voi hyvinkin syke olla yli sadan raskausaikana... Enkä kyllä teidä muita konsteja sykkeen laskemiseksi, kuin kofeiinin välttäminen ja riittävä lepo.. Beetaslapaajahan auttaa mutta sitä ei suositella raskausaikana. Eli lepoa, lepoa ja lepoa :)
 
Mulla on noin leposykkeet pysyneet onneksi aina alle 90, ennen raskautta ne oli kevyesti alle 60. Eli kyllä sitä hengästyy helposti tänä päivänä..

Mä laitoin kanssa vauvalle tavarat tonne kaukaloon odottelemaan, bodyn ja sitten sekä villapotkarin ja fleecepotkarin. Ja laitan varmaan viielä lisäksi sellaisen ulkoiluhaalarin. Säästä ei tosiaan tiedä, mutta eiköhän se pienokainen kotiin saada, kun meilläkin matkaa sairaalalta n. 20 km ja autolla päästää ovelta ovelle.

Oma kassi vieläkokonaan miettimättä ja siis pakkaamatta. Pitäisi kai jo laittaa sekin kuntoon.

Mulla ei ole myöskään äippäpoli käyntiä ennen synnytystä näillä näkymin tiedossa, ellei jotakin esiin tule. Olen ultrassa viimeksi nähnyt vauvan rakenneultran aikaan, eli olikohan viikolla 21. Ja kokoarvio on tehty käsin päältä päin, oletettavasti nyt reilut 2,5 kg ja syntyessä pitäisi olla pitkälti alle 4 kiloinen. Jos vaan saan oman ruokavalioni pidettyä kurissa (hirveä suklaahimo kaiken aikaa...).

Kohta lähdetään neuvolaan tarkastukseen.

Sarppa 36 + 3
 
viides ei antanut Th mitään kummempia neuvoja. käski vaan yrittää ottaa rauahallisesti. olo oli tosi kurja niihin aikoihin kun sykkeet yli 100, nyt laskenut niin, että yleensä verenpainetta mitattaessa (n.3kertaa viikossa kotona) niin on siinä 88-98, yleensä kuitenkin ehkä 95. luulen että mulla tuo korkea syke just osasyy niihin huimauskohtauksiin jota oli/on ja joiden takia lääkäri kirjoitti sen viimeiset 3viikkoa saikkuakin, kun istuultankin huimas töissä.muut syyt niihin kohtauksiin lääkärin mukaan verenpaineeen heittelyt ja tosi huono hb. nyt kun mietin niin nyt kun oon kokonan ollut kotona jo 5viikkoa niin huimauskohtaukset vähentyneet tosi paljon! saattaa yllättää aamusta ehkä kerran viikossa, joskus kun siivoaa tms enemmän niin sitten useammin, mutta ei läheskään päivittäin. mutta voithan viides soittaa vielä neuvolaan ja kysyä sieltä, että mitä th sanoo.

muuten missä HM?!?!?!? joko oskari ja wilma ovat päättäneet tulla maailmaan??

korppinen
 
Heippa kaikille!

Neuvolassa käyty, kaikki OK, mutta lääkärin mielestä vauva oli kääntynyt poikkitilasta perätilaan. Mutta lähete lähti kättärille synnytystapa arviointiin, saas nähdä milloin sinne pääsee, kun eikös näillä viikoilla (~36) pitäisi kääntää jos ollaan kääntääkseen?
Kohdunsuu oli vieläkin kiinteä ja kiinni, mutta kohdunkaula oli lyhentynyt 3cm:stä 2cm:ään.
SF mitta samaiset 32cm mitä viimekerrasta.

Täydellisiä naisia täälläkin odotettu kovasti. Seurannut kaiken mitä telkkarista tullut, ja on kiva kun telkkarista taas tulee joten katsomisen arvoista.

Olettepa te muut ollut ahkeria pakkailemaan kasseja. Itsellä kyllä lista mitä itelle tarvitsee pakata, mutta osannut edes ajatella että vauvallekkin ne vaatteet pitäisi pakata :ashamed:
Mutta kaipa sitä vielä kerkeää... Pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja pakata niin olisi yksi asia vähemmän hoidettavana.

Löysin aivan ihanan suklaakakun ohjeen vanhasta vauvalehdestä. Täytyy tänään leipoa ja katsoa onko niin hyvää miltä kuulostaa :p (kääretorttupohja, suklaamoussetäyte, suklaakuorrute + vadelmakastiketta :p)

JennyAdelinalle myöhäiset synttäri onnittelut! :flower:

viides: täällä kanssa yksi jolla korkeat leposykkeet :wave: +-100 ollut n. raskauden puolivälistä lähtien. Ei neuvolassa niihin olla sen enempää sanottu juuta tai jaata. Tosin alkaa olla niin tottunut jo siihen sykkeeseen, ettei se huonona olona tai minään muunakaan ilmene.

Yamini ja ipana 36+2
 
Äippäpoli kuulumiset ihan ekana....
Wiljolla painoa 2570g vastasi viikoja, kohdun sisäsuu auki 3cm kanavaa jäljellä 1,5cm.Lääkärin mukaan syntyy 2 viikon sisällä(saa kuulema jo syntyäkkin), kylläpä rupes jänskättää. Eli lähtö voi tulla koskavaan. On kyllä aippäpolin jälkeen ollu aika tukala olla, selässä tuntuu supistukset ja reisissä ei kiva.

Korppinen: Lastensuustahan se totuus kuuluu:LOL:

JennyA: Myöhästyneet synttäri onnittelut :flower:

Vauvan kotiintulovaatteiksi olen laittanut bodyn, veluuriset puolipotkati ja siihen kuuluvan pusakan, villapuvun, lapaset, villasukat, kypärämyssyn ja villamyssyn. Sit kaukaloon meillä on se lämpöpussi niin eiköhän me noilla pärjätä.

Nyt sohvalle pitkälleen...on niin tukalat oltavat.

keiju ja wiljo 35+6
 
Moikka! Me käytiin aamupäivällä ostamassa joulukorttitarvikkeet :D Aluks meinasin että tehdään lasten kuvista kortit, mut sit ajattelin että teen kuitenkin nyt jo ihan loppuun saakka valmiiksi. Ei tarvitse sitten alkaa kuvia ottamaan, teettämään ja liimailemaan.

Loppuis jo nuo miehen yövuorot. Tänäkin yönä heräsin vessaan viiden aikaan, siitä lähtien pyörin sängyssä ja pikku pätkiä taisin nukahdella. Sit tuli kotiin kuuden jälkeen, ja melkein aina siihen sit herään. Syö ehkä jotain, käy vessassa, pesee hampaat, kasvot ja sit tulee nukkumaan. Tuntuu aina että ihan ikuisuuden siellä itteensä puhdistelee :LOL: Ja jos ittellä sattuu vielä pissihätä olemaan, pitää aina odotella kun herra on peseytynyt =) Ja tottakai siinä ennättää virkistyä :headwall:

Jokos Rinzessa oot palannut?

Aloin nyt miettimään vauvan kotiutumisvaatteita... Jos tosiaan onkin näin "lämmintä", saattais toppapuvussa kuuma tulla... Jos kuitenkin laittais sisävaatteet, villatakin ja -housut ja sit esikoiselta jääneen ohuen vanupuvun.. Eli pitäis vissiin alkaa se puku pesemään valmiiks. Eli just nyt heti pesemään siis, muuten unohtuu :whistle:

manhis:
Hyviä pohdintoja teilläkin lapsilla :D

Täältäkin JennyA:lle myöhästyneet synttärionnittelut :wave:

Luminka ja neitonen 36+3
 
keiju: Kyllä varmasti alkaa tuollaisen käynnin jälkeen jännittämään :eek: Itellä ois vielä reilu viikko aikaa odotella äippäpolin aikaa... Jospa mullakin ois jotain tapahtunut et pääsis ennen LA:ta jo vauvan hakuun :heart:
Paitsi että jos lääkäri sanoo että syntyy hyvinkin ennen laskettua, ei tietenkään niin tule tapahtumaan ja saa vielä odotella monta viikkoa :kieh:
 

Yhteistyössä