Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

Heipsan!

Jännät paikat tuntuu monella jo olevan käsillä, ei mulla vaan :whistle: . Mullakin pisti silmään juttuja lueskellessa, että missä Hari Mao on?? Eiköhän kohta kuulla vauvauutisia :heart:

Mä innostuin näin äippäloman kunniaks siivoomaan kaikki sellaset paikatkin, joita harvemmin tulee puunattua... Kyytiä sai roskiskaappi, jääkaappi, pakastin, kaikki vaatekaapit, kylppäri lattiasta kattoon ja poitsun lelulaatikot :kieh: . Ja voi jestas sitä romun ja roskan määrää, kaikkea sitä ihminen säästääkin!

Sairaalakassia en vieläkään oo pakannut, ei nyt jotenkin yhtään tunnu, että sitä lähiaikoina tarviis :ashamed: . Vauvan kotiintulovaatteet on kyllä valmiiks katottuna ja kaikki hankinnatkin oikeestaan tehty. Eilen raahasin kaupasta jo vaippojakin varalle :) .

Mäkin täällä kateellisena luen muiden ä-poli käynneistä ja painoarvioista, ei tosin pitäis olla kade, jos toisilla on sellaisia vaivoja, jotka edellyttää polikäyntejä :ashamed: :snotty: . Mutta olis kyllä kiva saada jonkunnäköinen arvio vauvan painosta, vaikka tuskin tää mikään poikkeuksellisen iso on. Noh, ens maanantaina on neuvolalääkäri, jospa lekuri uskaltais jotain sanoo...

Nyt tekee niin paljon mieli jotain hyvää, että täytyy lähteä tonkimaan tuota mun "herkkukaappia" :whistle: :D . Morjens!

HC 35+5
 
neuvolakuulumisia: kun vihdoin koneelle asti pääsin... :wave:
aika rutiiniliukuhihnameiningillä mentiin... ei VIELÄKÄÄN tavattu ns. omaa pysyvää neuvolatätiä vaan taas oli joku tuuraaja jonka asenteesta heti huomas että ei vois vähempää kiinnostaa kun en oo sen "oma" asiakas :/
painoa oli tullut +1kg/vko (auh...sitä se turvotus ja mässäily teettää)
verenpaine 130/80 oli myös noussut(mitattiin samantein kun astuin ovesta sisään..) Hb oli 121 (myös noussut)
kohdunpohjan korkeus 32cm (noussut kai sentillä ehkä).
Muuta: lapsiveden määrä kortin mukaan normaali, raivotilassa vauva edelleen,ja kuulemma aika alhaalla kun kohdunkaulaa mitatessa tunsi pään(??) joka liikkui eli ei ollut kiinnittynyt mutta alhaalla. Kohdunkaula "epäkypsä" ja 3cm.
Painoarvio: 2,5kg,kuulemma lievästi pienen puoleinen ja sykkeet ja liikkeet + ja ++.
Täytyy taas kyllä haukkua tuon lääkärin sosiaaliset taidot, ei mitään puhellut,kertonut tms. Ultratessa oli hiirenhiljaa (eli tottakai mä ihan paniikissa siinä sit että mitä tapahtuu..) ja lopuks totes vaan että no,oliko kysyttävää..argh :|
ja siinä hemmetin pöydällä maatessani menikin sitten taas tuo persaus/lonkka jumiin ja nyt oon makoillut koko aamupäivän sohvalla kun kiskoo niin kipeesti vasenta puolta. vaikka aiemmin oli sellainen olo että tää tulee aiemmin kuin la niin nyt tuntuu että rutinalla mennään lasketun ajan yli,ehkä tuo "epäkypsä kohdunkaula"-kommentti sai aikaan mun mielenmuutoksen..
noonie 35+6
 
NOONIE-ai sullekin sanottu pienestä vauvasta..mulla rv 34 arvio 2100g jA sen perusteella syntymäpaino olis n3300g mun mielestä ihan normi kokonen ku oon itekin pieni...

KEIJU-sulla taitaa olla kohta tosi kyseessä tsemppiä koitokseen,mä jo oottelen synnytys kertomuksia tääl..

HM-on tainnu lähtee vaaveja hakeen???? :attn:

RINZESSA-ootko päässy kotiin kun ei oo kuulunu?jänskättää jos oot sinne jääny..
LUMINKA-ihana massu=)
VIIDES-mulla sykkeet siis kans ollu päälle sata jo 2kk mut ei oo mitään ohjeita tullu et jos kuulet ni kerro mullekin

TULENTYTTÖ-mis oot????
aika hyvin ollaanki koossa säilytty ettei oo sellasia pieniä keskosia tullu ku oon katellu et joulukuisissa oli jo syyskuussa pieni syntyny..on nää marraskuiset sitkeitä=)

neuvolassa rv 34+4 kaikki ok paino noussu 500g/vko
sf 31,5
hemppa laskenu enää 105!!!

mun vaavin sykkeet on aina ennen ollu 155+ni nyt oli vaan 140-145..kai se on ihan normaalia??
nyt pakko mennä lepäilee...en jaksa enäää..ja ruvetkaas kohta laittaa niit pieniä ulos et pääsee lukee niitäkin juttuja..mä tiedän et oon viimesenä koossa tääl ja siin vaihees hullujen huone kamaa..mulla olis kiintiö jo täynnä..mut silti ei sais vaavi tulla viel...kunhan olo ees helpottais..

jaksuja mammat!! :heart: :flower:
 
tietämätön Minä oon kans varma et viimesenä täällä tuskailen :whistle: että tullaan sit yhdessä hulluks...

Nyt tulee kyl monta kertaa päivässä kurkittuu tänne et joko joko on joku vauvan saanut ja nyt niin monta "puuttuu" riveistä et varmasti on joku jo poksahtanut =)

Mulla oli myös muuten nuo sykkeet nyt laskeneet,ennen ovat olleet siellä yli 150 niin viimeksi oli vaan 140 mut kai se normaalia on kun ei tuo neuvolatäti siihen mitään kommentoinut..
Ei kyllä kommentoinut mihinkään mitään et sinällään....

Vaan nyt täytyy lähteä pistämään kaalilaatikko uuniin ja ruveta valmistautumaan illan kurssiin :wave:
 
Pikamoi!

Enpäs nyt montaa sivua jouda lukemaan teidän juttuja... lauantaista lähtien olen ollut sairaalassa, rupesi supistelemaan niin julmetusti ja sisälle sitten ottivat. Ja alkoivat ESTELEMÄÄN synnytystä, perhana! :kieh: Mutta maanantaina tippa otettiin pois ja nyt katotaan josko synnytys alkaa itestään vai pääsenkö vielä kotiin. Huomenna selviää. Eli naperot vielä viihtyvät masussa, painoa tänään 2.6 ja 2.7 kiloa! Olo tosi levoton, ja kyllä välillä reippaasti supistaa, mutta epäilen että vielä ei ole synnytyksen aika...

Mutta nyt takaisin osastolle. Terkut ja yritän tulla moikkaamaan taas!

HM ja sitkeät pirpanat 34+5
 
tietämätön: joo en ymmärrä mitä ne nyt on mulle jo muutaman kerran sanonut että on pieni vauva tuloss,kummiskin antoivat joskus kesällä painoarvioks laskettuna aikana 3kg:n luokkaa,ja oon varma että kummiskin menee sen yli... haluaako ne kaikista neli-viiskiloisia jötkäleitä vai.... ite oon n.164cm joten en mitenkään jättiläinen oo,tosin painoo on ihan tarpeeks tullut parin viime vuoden aikana,mut koko suku on aika pienen kokosta,varsinkin äidin puolelta. ainoostaan mies on tommonen kaappi (190cm),mutta käsittääkseni ei vaikuta miehen koko ainakaan vielä vauva-aikana,ainakin joku lääkäri semmoista mulle sano.
voi hari mao, jaksuja sinne osastolle! jännät paikat.. :)
vauvan sykkeistä: on ollut silloin kun on oikeen mitattuna (usein kirjattu vaan + ) 135-145,eli vaihdellut, eli käsittääkseni ihan normaalia...?
ja ei se hyvä ajatus terveellisestä ruokavaliosta loppuaikana tainnut pitää..tänään kävin niin innoissani hakemassa 1,5kg omenoita torilta ja vielä viinirypäleit kaupasta,mutta nyt "kannustin" miestä vielä kauppaan karkkiostoksille.... heikko on ihmisen mieli... :p
 
Täällä käytiin neuvolassa ja lekurin tarkastuksessa tänään ja kaikki kerrassaan loistavasti. Ultralla painoarvio 2,6kg ja ilmeisesti lapsukainen on laskeutunut jo. Ainakin on pää alaspäin.

Eilinen verikoe oli kyllä positiivinen kokemus. Kerrankin kokeen otti nainen joka osasi asiansa ja ei tuntunut ollenkaan pahalta vaikka normaalisti tuntuu sille että se neula menee koko saamarin kädestä läpi. :x
 
Hari Mao: jaksuja osastolla oloon :hug:

Supistukset rauhottuivat päivällä kaksi tuntia välejä laskin ja 2-7min oli välit, sit loppu ku seinään, oisko ärsyyntyny lääkäri reissusta paikat.
Äsken laitettiin tuo takapiha talvitelakalle ja haravoitiin, aivan mahtava ilma täällä.Oli ihana olla pihalla kun kaikki kerrankin yhtä aikaa päästiin. Nyt on hyvä mieli että tuo on tehtynä niin ei tarvi sit miettiä jos ei enää ennen synnytystä kerkiä sitä laitella.
Mulla ois toive ettei ennen lauantai iltaa päättäs syntyä tämä vauva, lauantaina juhlitaan esikon synttäreitä nin haluaisin olla paikalla ja vielä yhtenä kappaleenä, sen jälkeen sit syntykööt koska vaan.

Nyt saunomaan....

keiju
 
Hari Mao: jaksuja osastolla oloon :hug:

Mulla kans oli tänään lääkäri ja täällä mennään niin ihmeellistä siks sakkia et huh huh elikkäs joka käynnillä on ollut eri kasvuarvio eli ylä käyrällä ja keskikäyrällä mennyt.. sokereita mittaan nyt enään 2krt viikossa ja 2 viikon päästä uus lääkäri ja jos sillon on taas mennään ylhäällä niin lääkäri jo ehdotteli että voitaisiin miettiä käynnistystä.. tai jos on normaalilla niin sit kuvataan lantio.. eli paino arvio oli tänään 3.0-3.1kg ja viikot on 35+4.. et lääkäri sano et kannattaa jo pakata tavarat sillon kyytiin mukaan kun voi olla että jään sit jo sinne.. apua.. nyt voin sanoo et alkaa jännittään.. :) selkä ja nivuset huutaa armoo ja kävely on sellasta ankka kävelyä.. et ei enään edes jaksa kauheesti kävellä.. masu on kokoajan ihan kivi kova ja painaa jo ihan tarpeeks tonne alapäähän.. mutta kun nämä oireet kestää niin eiköhän se loppu tulos ole kaikista palkittavin.. :heart:

mutta nyt sohvalle ja katteleen sairaala sarjaa.. jaksuja mammat :heart: :heart:

paula+peikko 35+4
 
Luminka: Sitä ei kyllä tiedä, että miten halukas tämä vauveliini olis pysyy masussa :whistle: . Ihan kiva kyllä torstaina kuulla kohdunsuun tilanne, että miten on seitsemässä viikossa kerenny muuttumaan.
Vaikka itsellä on aika tuskainenkin olo välillä, ni kyl mie sallin :D toiselle olla viel pitkään mahassa.. Koska en ole koskaan saanut näin "kärsiä" :whistle: .
Olen niin iloinen, kun ei ainakaan vielä ole myrkytyksen oireita.
Mie laitoin kans täydelliset naiset menee kovolle, koska luultavasti nauhoittelen muutaman jakson, jotta voin katsoa monta putkeen :D

korppinen: Lapsen suusta kuulee totuuden. Hirvittää jo itsellä, että mitähän noi neidit lipsauttaavat suustaan joskus kaupassa.. Tähän mennessä ovat olleet hiljaa :D

helmi: Kieltämättä mukavaa on viel olla kotona ;). Ä-polilla ainakin katotaan paino- ja synnytystapa -arvio. Ja sitten katsoo istukan virtauksia tarkemmin.

manhis: Ihanat pojat :D

JennyA: Myöhästyneet synttärionnittelut! :flower:

keiju: Siulla on kyl jännät paikat :D

Hari Mao: Voimia sinulle!
:hug:
 
Lähdin tänä aamuna tyttöjen kanssa perhekerhoon, vaikka olin mielettömän väsynyt, kun klo soi. Tytöt askartelivat kortin ja halusivat tädilleen sen lähettää :D. Käytiin viemässä tänään ne postiinkin.

Sitten soitti seurakunnan työntekijä, että esikoiselle olisi päiväkerhopaikka keskustassa.. Otin paikan, mutta katsotaan mitä nyt tulee kerhossa käynnistä, koska keväällä siitä ei tullut mitään.. Ei halunnut jäädä sinne yksin.
Jännä, kun en oo neidille hakenut edes kerhopaikkaa ja silti kysytään halutaanko paikka :D. Olen mie ilmaissut kyllä jossain vaiheessa halukkuutta kerhopaikkaa kohtaan :whistle:

Tänään olen muuten vaan ollut. Ei oo kiinnostanut tehdä yhtään mitään. Mitä nyt roskat olen vienyt, käynyt pikaisesti ostaa tarroja, kirjekuoria, neulonut housuja ja ollut vain koneella..

Red Dragon & Nuppu 36+2 :heart:
 
Iltaa!
Vai oot HM kuitenkin osastolla, jännittävää, kuinhan käy...ainakin hyvissä käsissä siellä =)

Kyllä vaan alkaa oleen jännät paikat jo yhdellä sun toisella. :D

Olin nyt illalla ystävän luona syömässä, sain pari tuntia "omaa aikaa" ja pääsin valmiiseen pöytään. Tää ystävä ois tulossa mukaan synnytykseen ja naureskeltiin siinä, kun mua supisteli että nyt ois ihan hyvä aika lähtee. Vatsat täynnä ja ei tarviis alkaa mihinkään soitteleen. On ollut taas sellanen olo kuin sunnuntaina, että vatsanahka kireellä lähes koko päivän ja sattuu oikeen mahaan ja välillä selkään. Mutta ei kuitenkaan sellasta tunnetta oo että tarvis näytille lähtee, en millään haluu tehdä hukkareissua.

Torstaina on poika menossa yökylään mummulaan, ja meinataan mennä miehen kanssa silloin ulos syömään. Joten ois nyt kiva jos päästäis. =)
 
Hari Maolle onnea koitokseen, mitä nyt päättävätkään =)

helmi:
Mekin oltas pääsemässä miehen kanssa kaksin syömään lauantaina, likka menee päiväksi mummolaan :heart: Kiva saada olla kotona jopa toinenkin päivä ilman neitiä ennen kun vauva syntyy =) Olen saanut vaan kerran kokonaisen päivän olla täällä yksinään, muulloin ehkä tunnin kerrallaan.

Laitetaan se vaavin sänky tosiaan kuntoon ja en tiedä mitä muuta tehäs =)
Vähän olen miehelle lupaillut et voitas vielä koittaa aviollisia velvollisuuksia :whistle: Tosi hiljaista ollut, laskin että reiluun kahteen kuukauteen on peittoja ojenneltu hurjat 2 kertaa :LOL: Tiedä vaikka synnytys lähtis sen jälkeen käyntiin =) Niin olettaisin esikoisen aikaan käyneen. Sunnuntaina oli viimeinen kerta ja seuraavana aamuna alkoi jo limatulppa irtoomaan ja tyttö syntyi keskiviikkona... En tiedä johtuiko sitten seksistä, tiedä vaikka!

Haluuks joku nähdä millasen mokkakakun tein? Siis mokkapalaohjeella, pyöreään vuokaan.. Tuli tosi herkun näköistä mut sain kun sainkin näppini pidettyä erossa. Toki kuorrutetta maistoin. Laitoin siihen vähän rommiesanssia sekaan, antoi tosi hyvän maun :p

Tuossa, kävin onkimassa kuvat toisesta pinosta.



Ja huomatkaa hempeät sydänkoristeet :heart: Noita oli itseasiassa tytön ristiäisissä mokkapalojen päällä, nyt sit loppuivat.
 
HM-jaksuja osastolle.kohta varmasti jo vaavit sylissä..

täällä viime yö meni ns menkka jomotuksen parissa..nyt illalla tullu vähän suppareita ja tuo jomotus jatkuu ja sattuu nyt perkuleeesti selkään ja reisiinki käy jo!!!ja masu on ihan sekasin ja kiristää...voih niin kurja olo..sori tää vali vali...pakko purkaa tätä kipua johonkin,,
 
tietämätön: Mulla meinaa kans tulla öisin tuollasia menkkakipuja. Ja tuntuu myös selässäkin! Kiva vaan kun mies tän viikon iltavuorossa, jotenkin jännittää aina yksin mennä nukkumaan :whistle: Varsinkin kun ekan synnytys käynnistyi aamulla kuudelta vesien menolla. Siihen tod.näköisesti heräsin! Niin jotenkin aina kun herää niin kuulostelee heti alapään kosteustilannetta :LOL:
 
LUMINKA-meinaax noi kipuilut jotain..mä tyhmänä en ees ossaa pelätä kunnolla.. :snotty: pakko sanoo et on kyllä aika outo olo itellä..mut jospa se olis vaan tää väsy...masu on kyl pingottunu aika lailla koko ajan ja pisullakin saa ravata..ja on ihan hellänä masu tosta päältä,,sattu oikeekun mies laskiu käden siihen..noh kai tää olo tästä rauhottuu..
 
LUMINKA-apua älä pelottele...=)no ei sais kyllä viel pari viikkoa pysyä nyt rv 34+4..mut toisaalta mua on ennenki supistellu kovasti ja ei oo mitää alhaalla tapahtunu...mä huutelen tääl kyllä jos lähtö tulee..mut en mä viel suostu lähtee..ees 2vkoa viel...
 
tietämätön: Eihän sitä nyt varmaks voi tietää... Ittee kyllä ainaki jänskättää kun tulee tosi tuskaisia oloja välillä. Ja toisilla tuntuu eritavalla. Yksi mun kaveri ei koskaan edes saanut harjoitussuppareita. Sit kun synnytys käynnistyi, tuli vasta ekat!
Ja tosi juttu, en minäkään osaa vielä ajatella et vois meinata jotain, tuntuu et ei se vauva nyt vielä voi syntyä :LOL: Vaikka siis voihan se =)
 
nii voihan näitä rupee jo "tipahtelee"etenki kun miettii et oonhan itekin syntyny rv 36 samoin mies=)ja suvussa riittää pieniökin keskosia alkaen rv 29...nyt kyl hiukka vihloo..mut ehkä meen tonne bbn pariin rauhottumaan...ja hyvinhän tän ikäset jo selvii jos meinaa syntyä..mut vaikka oonki ihan kypsä jo oleen raskaana ni en kyl olis ihan valmis synnyttämään=)
 

Yhteistyössä