Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

huomenta! huhhuh,onpa täällä ollut jännää illalla! :eek: pitääkin alkaa varmaan useemmin tulla tänne roikkumaan... mä oon ihan innoissani kun sain vihdoin ja viimein nukuttua vähän paremmin.yöllä kävin vaan 3 krtaa vessas ja kääntyilemäs ja sit jostain neljästä eteenpäin nukuin lähes häiriöttä kaheksaan ja jatkoin vielä sit kymmeneen kun mies lähti töihin. vasemman puolen iskiaskivut on vähän heikenneet,tosin nyt tuntuu oikeassa lonkassakin ikävältä jo...argh
vaikka luulenkin että en vielä viikkoihin ala synnyttämään, niin silti on jo paniikki siittä että mitä jos en tunnista niitä oikeita supistuksia...monesti oon muittenkin kipujen ja sairastumisien kanssa ollut just sellanen että een mä mihkää lääkäriin lähde,ei tässä nyt mitää (vaikka itku tulee silmään jne..)ja aina lääkärillä ollessa vähättelen kaikkia oireita...ja sit ihmettelen myöhemmin että no miks ne ei ottanu mua tosissaan,huoh...
taidanpa alkaa keittelemään kaffetta että jaksaa olla hereillä
noonie 36+0 *poks*
 
Täällä on näköjään muitakin joilla huonosti nukuttu yö takana.. Juili ihan hulluna selkää ja alamahaa yöllä, ja pissatti yhtenään.. nyt sitten sain muutaman tunnin nukuttua..
Eilen pakkailin omia tavaroita sairaalakassiin ja huomasin että kamera on hävinny jonnekin kuin p*e*u saharaan, pitää alkaa tänään ettimaän jos löytäs sen jostain.. Epäilen että on autotallissa miehen jäljiltä kun on kuvannu uutta motskaria :D Jos samalla ottais kuvat tästä vauvan yksiöstä kun alkaa olla aika kookas ja osais lisätä sen tänne, en olekaan yhtään kuvaa vielä laittanut =)

Jaksamisia mammat :flower: tää lähtee keitteleen aamupuuroa, maha ihan kurnii..

rv 35+3
 
Nyt ruokatauko; makkarasoppaa ja näkkäriä :p Kyllä vaan on hyvää..

Siivoilin tuossa keittiön astiakaappeja ja kunhan tästä ruoka sulaa, niin meinaan vihdosta viimein repästä ja pesen ton olkkarin ikkunan. Sitten etin vintiltä tarvitamineita esille, jos alkaa oleen näin vilposta, niin pian tarvii vahvempaa päälle.

Mannaa myös kaipailen!! Yleensä kanssa säännöllisesti kirjotellut!! :attn:
 
Sen mie sanon, että me ollaan deep in the shit.. Pitäisi turvakauko isofix-jalustalla tilata+maksaa.. Mutta mutta.. Kun sekin maksaa ihan kivasti..
Ensi viikon maanantaina olisi esikoisen vienti sinne kys:iin.. perjantaina haku pois.. ja sit taas maanantaina vienti + perjantaina haku.. Ja tottakai paluumatkakin noina päivinä :D.. Ja haaveessa oli käydä keskiviikkoisin katsomassa tyttöä, miten on mennyt.. Mutta, kun meidän auto syö ihanasti.. Joten tuskinpa tulee käytyä katsomassa..

Helvetin helvetti, että itkettää.. ja piti vielä ostaa mattokin olohuoneen lattialle.. että olisi vauvan mukavampi pötkötellä lattialla.. mutta eipä sitäkään sitten osteta, ku rahat pitää nyt säästää tuohon kuopion reissuihin.. Kiva kiva kiva.. Ei vois vähempää kiinnostaa enää mikään.

Tullaankohan me kuitenkaan mitenkään pärjäämään.. Tais olla täys virhe ruveta odottamaan.. :'(
 
RD: Voi sinua :hug: Tiedän kuinka rankkaa on kun penniä saa venyttää, ja ahistaa kun ei tiiä kuinka joistain isoista hankinnoista ja menoeristä selvitään. (taitaa olla yleinen lapsiperheiden ongelma). Mutta jos yhtään lohduttaa asioilla on tapana järjestyä! Aina.
Tuo on varmaan tosi rankkaa olla noin pitkä aika erossa lapsesta, etenkin jos ei pääse katsomaan välillä.
Mitenkä olisi jos katsoisitten halvempaa kaukaloa? tai saisitteko jostain lainaan?

Mäkin toivoin että me oltas voitu tehdä eteis-keittiönlattiaremppa ennen vauvan syntymää, koska noi kupruilevat muovimatot ja rumat seinät eteisessä saa mielen maahan, mutta ei meilläkään oo siihen nyt varaa. Pamahti tänään postista auton vakuutus ja sitten tuo tarhamaksu on maksettava viikon sisällä. Joten jää jonnekin hamaan tulevaisuuteen. Ois vaan ollut piristävää saada kuntoon paikat. Ja ristiäisiäkin ajatellen, mutta aina ei voi voittaa..eikä tää rahatilanne juuri paranemaan oo...opeteltava vaan pihisteleen enemmän, kun kaikki kallistuu.

No niin, jopas mun juttu ryöpsähti taas vähän omille raiteilleen, mutta RD, jos sait mun pointista kiinni, niin samassa veneessä sun kanssa aika moni. :heart: Ja silti nää meidän pienokaiset on kaikkee kultaakin kalliimpia.
 
Wau, täällähän on ollut jännät paikat monella, täytyy käydä useammin lukemassa. Tsemppiä kaikille joilla olo ei ole mitä parhain. :hug:

Itsellä olo näin aamupäivisin ihan ok, mutta huononee kyllä iltaa kohden yleensä. Mulla olis huomenna neuvolalääkäri pitkästä aikaa, kiva kuulla mikä tilanne. Edellisella kerralla sanoi, että jos viikolle 35 päästään niin on jo hyvä juttu ja huomenna olis rv 35+0. :D Vaikka eipä tämä kaveri täältä varmaan vielä moneen viikkoon tule...

Kävin heti aamusta Hulluilla Päivillä, mitään en tarvinnut mutta tarttuihan sitä kassillinen mukaan kuten arvelinkin. Kotiin tultua mietin, että ostin kaikki ostokset esikoiselle enkä mitään tulevalle vauvelille... Tuli huono omatunto, kun en ole mitään ostanut, mutta jotenkin kaikki vaatteet tuntuu olevan joko tytön tai pojan ja meillä ei ole tietoa kumpi tulossa. Ja jotenkin muutenkin on kaappi täynnä vauvanvaatetta... :ashamed:

Hyviä vointeja mammoille ja tulenpas iltapäivällä kurkkimaan taas jos ois uutisia... :heart:
 
Piti vielä lisätä että anteeksi RD ja helmi79, toiset kiroo rahapulaa ja mä kerron just olleeni shoppaamassa. Puolustukseksi voin sanoa, ettei munkaan rahatilanne enää kohta herkkua ole mutta saan vielä 3 kk palkkkaa, enkä tosiaan ole mikään shoppailija, mutta HP'ltä löydän aina edullisia löytöjä varastoon. :ashamed:
Tsemppiä teille ja kaikille muillekin joilla rahahuolia, tiedän itsekin tunteen ja kohta se on taas edessä mullakin että tarkemmin saa miettiä jopa niitä ruokaostoksia yms...
 
Kylläpäs täällä tullut tekstiä sitten viime käynnin!

Mitäs keiju, ihan ekana täytyy huudella minunkin =)

Mä kävin aamulla neuvolassa...
Tässä "tulokset" =)

rv 36+4
paino:
+1250/vk. No nii, nyt sitä sit tuli viime kerrankin edestä :whistle: Yhteensä 12,2kg.
turvotus: +/-
Verenpaine: 116/71
Pissa: puhdas
Hemppa: 139 :eek: Tuon otti käsivarresta verikokeen jälkeen. Et jopas jotakin, vimeks oli 113 sormenpäästä, vissiin paremmin saa isosta suonesta oikean tuloksen...
Sf-mitta: 31
Tarjonta: RT
Sydämen syke: 150
Liikkeet: ++

RD: Vaihtakaa auto vähemmän syövään lootaan... :D Tosin helpommin sanottu kuin tehty... Meillä suht vähäsyövä, mut pitäis parin vuoden kuluessa vaihtaa vähän uudempaan. Sekin aina on kun on laittanut autoa kuntoon, niin ei sitten tiedä mitä remontteja toiseen tarviis heti alkaa tekemään...

Luminka ja neitonen 36+4
 
mammukka: Ei ollenkaan haittaa!! Mä rakastan kaupoissa kiertelyä ja kirppareita koluan ja ostelenkin, eikä mua haittaa muiden shoppailut =) Kiva kuulla hankinnoista!! Itse pitää kanssa tilata hennesiltä tai jostain vaatetta, kunhan jotain normaalia mahtuu päälle... :whistle:
Joululahjojakin hankittava jo pikkuhiljaa, etukäteen, ettei tuu kerralla sitten niin iso rahanmeno.

Mutta nyt sitä ikkunaa peseen, ennenku huomaan taas kellon olevan niin paljon että poika pitää hakee... :wave:
 
helmi: Juu, tiedänhän mie senkin, että monet on samassa tilanteessa.. Mutta, kun eniten mua ottaa pannuun, ku ukko ei älyä sitä, että tuo meidän auto on toisaalta suurin viejä.. Kulutus on katossa. Eihän se maantiellä syö paljoa.. Mutta kun ei me ajeta ku kaupungissa eniten.. Ja silloin se syö todella, todella paljon. Ja vuos pitäisi autoa vielä maksaa poiskin..

Ja kaukalo pitää olla Recaron. Samanlainen sävy kuin, mitä tyttöjen istuimet on.

mammukka: Ei sun nyt pidä anteeksi pyytää sitä, että olet käynyt shoppailemassa :D. Hyvä, että on löytynyt mieleisiä juttuja!

Kyllä mie käyn tänään jotain shoppailemassa.. Mutta katsotaan, onko mielentila siihen sopiva.
 
Luminka: Helpompaa on todellakin sanoa, että vaihtakaa vähemmän kuluttavampaan lootaan.. Mutta meidän auto syö vähän maantiellä :whistle: (mutta ei todellakaan kaupungissa), on tilava (taakse mahtuu kaksi istuinta+turvakaukalo), tilava takakontti, turvallinen (on ihan koettu henkilökohtaisesti). Ja kun me molemmat nautitaan vauhdin hurmasta.. Meillä on niin monta kriteeriä, mitä autosta pitää löytyä..

Ja, kun ollaan mietitty jossain vaiheessa, että vaihettais toiseen, farkkuun.. Ni meidän auto tulee kuitenkin halvemmaksi. Ja yhtä turvallista ei välttämättä heti löydy.. Varsinkaan meidän budjetilla. Kun on auto saatu maksettua, ni silloinhan ainakin tilanne helpottuu :LOL:
 
RD: Saanen veikata että teiltä löytyy siis Volvo? ;) Meillä ukko haaveilee nyt farkusta, mut ei oo vielä varaa. Onneks tuolla on nyt hyvät tulot, jos jään vielä hoitovapaalle tänkin jälkeen. Sitten jos miettisi töihin paluuta, ja mies sais alkaa ettimään oikeesti sitä autoa :whistle: Ei kiinnosta tippaakaan mennä takas omaan duuniin, mut kai se joskus on tehtävä ellen löydä toista vakkaripaikkaa :snotty:
 
moi!

täällä jännäillään kuka tuo vauva uutisia ekana. missäs Jenny A. on?

yritän sohvalta makuultaan kirjoitella. käytiin aamusta pojan kanssa työpaikalla ja kysäisin taas tuota puuttuvaa palkan osaa, aikoi palkanlaskija kysäistä toimitusjohtajalta eli pojaltaan summan ja laittaa maksuun ens viikolla, toivonmukaan näin tapahtuu. itsellä kans hirveä huoli rahasta kun se ei riitä mihinkään! ja omat tulot pienenee koko ajan. joten täällä tosiaan ollaan RD samasa veneessä. :hug:

kävin sitten kaupassa ja ostin pullan leivontaan pussin jauhoja, sokeria, rasvaa yms ja sain ne kannettua autolle niin on siitä asti ollut masu kipeä ja tuntunut muutama ihan selvä supistuskin. nyt sitten pääsin onneksi lepo asentoon kun poika meni päikkäreille. päikkäreiden jälkeen olis tarkoitus leipoa puolen litran taikina pullaa kun poika sitä niin odottaa, samalla ajattelin että jos tekis uuniin paistumaan jonku vuokaleivän, en jaksa sämpylöitä alkaa vääntämään. ei mulla kyllä mitään ohjetta ole, mutta jos laittais sämpylätaikinan ohjeella ja paistais mureke vuoassa. samalla pestä toinen koneellinen vielä vauvan vaatteita tälle päivää, aamulla pesin uudet harsot ja pari peittoa. äiti oli saumurilla hurauttanut uusia harsoja 6kpl kun vein kangasta + 2 alulakanaa pinnikseen.

nyt pienet tirsat jotta jaksaa leipoa.
 
Luminka: Meille ei volvoa tuu. Ainoastaan kuolleen ruumiin yli.
Meiltä löytyy Opel Omega vm 95, v6 2,5 :heart:

Tuli puhetta, että entä jos mentäisiin anopin autolla kuopioon, ni ei tulisi halvemmaksi kuin 5 e, ni ei kiitos! Mielellään mennään autolla, joka jopa liikkuu eteenpäin :saint:

Mut nyt on kaukalo tilattu saksasta.. Katsotaan vaan kui kauan menee toimitukseen, luultavasti pitää lainata kaukalo jostain, jos synnytys lähtee käyntiin parissa viikossa :whistle:

Kuun lopussa sitten tilataan se isofix-kiinnitys jalusta.. Ja kyllähän sen hoitotason pystyy myöhemminkin ostaa.. Jos sitä ees tarvitsee ollenkaan :whistle: . itse kyl sen haluaisin. Taidan käydä tiirailemassa kaupoista, paljonko sellainen maksaa.
 
Täällä myös tuskastellaan rahan kanssa. Eli RD:lle ja Helmille :wave: ...

Meillähän on vielä se olkkarin remppa kesken (tai siis ei ole vielä aloitettu) ja kyllähän siihenkin sitten taas uppoaa satanen poikineen. Viemäritukoksestakin tuli reilu satasen lasku (onneksi kuitenkin niin vähän, pelkäsin isompaa laskua), sitten päälle autoveroja, autovakuutuksia, öljylaskun viimeinen erä (lähes 400 ?) jne. jne. jne... Kaikki tässä kuussa maksettavia. Ei paljon naurata :'( .. Siksi päätinkin lykätä vielä niiden kaksosten kärryjen hommaamista, katsotaan vaikka sitten veronpalautuksista... Varsinkin tämä alkukuu on aika kauhean tiukka, kun menee lainan lyhennys ja mies saa vain osan kuun palkan. Kuun puolessa välissä tulee taas mun koko kuun palkka sekä loput miehen palkasta ja ollaankin pyritty siihen sitten ajoittamaankin kaikki isommat hankinnat. Eli varmaan remonttia ei päästä vielä ens viikonloppunakaan aloittamaan :snotty: . No kun päästäis vaikka ens viikonloppuna yks mielisyyteen siitä, että mitä sinne tehdään ja löydettäis jostain ne tapetit, minähän ne sitten ehtisin hakea, kun tilipäivä koittaa...

Mutta pienellä rahalla aina noita meidän remontteja toteutetaan ja ajatuksena, että se tuo sitten kuitekin aina lisäarvoa talolle (jos tulee niin tiukka paikka, että täytyy talo myydä, mutta toisaalta todennäköisesti vuokralla asuminen tämän katraan kanssa tulee lähes yhtä kalliiksi...)

viides, joka kohta lähtee kaupasta hakemaan kakun tekotarpeita, meinasin huomenna tuoda kakun töihin viimeisen työpäivän kunniaksi...
 
RD: Meillä taas on niinpäin ettei kuulemma ikinä ooppelia :LOL:
Juu, varmasti vetäsee teidän auto hyvin kaupunkiajossa.. Mä en edes tiedä mikä meil on, oisko 1.8? Niin se taitaa olla... En siis todellakaan tiedä autoista, eikä tosin kiinnostakaan.. Ukko jaksaa nyt kuumeissaan höyrytä mikä ois hyvä jne.. Mua vaan kiinnostaa nyt vauvan tulo, esikoisen ym. paljon tärkeemmät :D
 
Neuvolakuulumisia...

Kävin sit pitkästä aikaa neuvolassa. Kaikki ok, verenpainekin laskenut takaisin omalle tasolleen. Ilmeisesti äitipolilla jännitti se mittaaminen kun arvot oli viimeks ihan mitä sattuu. Painoa tullut viime kerrasta 2kg, mut ei silti liikaa. Hb 134, eli eipä tarvi rautatabuja alkaa syömään, hyvä niin kun muutenkin tuo maha temppuilee.

Terkkari sanoi, että voipi olla ettei tää meidän neiti viihdy mahassa pitkäänkään enää. Eli siis samaa mieltä ku kaikki muutkin tähän asti. Saa nyt sitten nähdä millon hän päättääpi tulla ulos...

Kävin samalla reissulla ostamassa Anitan imetysliivit. Hinta ei ollut ollenkaan niin paha kuin olisin olettanut, 40?. Ja ainakin nyt tuntui tosi hyviltä päällä. Myyjä tuntui osaavan asiansa, toivotaan ettei koon arviointi mennyt kovin pahasti pieleen.

Mut nyt on pakko lähteä pötkölleen, shoppailu ottaa hieman liian koville...

-JennyA-
 
Viides: Meillä kyllä kanssa aika lailla sama periaate noiden remonttien suhteen, eli vaikka(kin) on erityisen kivaa itelle että saa paikkoja kuntoon, niin talon arvoon vaikuttaa merkittävästi kun laittelee paikkoja! Nyt sittenkun se maalämpökin laitetaan, niin sellainen painaa aika lailla asuntokaupoissa. Toki ei olla mihinkään muuttamassa, mutta elämästähän ei koskaan tiiä mitä matkan varrelle sattuu.

Autoista...hymyssä suin seuraan autokeskustelua, kun oon varmaan kertonutkin millainen tilaihme-perheauto meillä on :LOL: SUZUKI ALTO!!!! :LOL: ja sitten on pakettiauto vm.jotain ekr. :D Kumpaankaan ei oikein loistavasti mahdu 4 henkee...saatika sitten kauppatavarat, rattaat tms. Mutta näillä mennään..
Eipä sillä, että kun ja jos elämä vetää oikein tiukoille, niin ollaan luopumassa ihan ensin autoista! Sillä me tää talokin ostettiin sijainnin perusteella, että kaikki kävelymatkan päässä. Tarvittaessa.
Tokis´ihminen on niin laiska, että jos ei tarvii käyttää jalkojaan, niin niitä ei käytä. :)

Ja niin, mikä tärkeintä!! Sain pestyä olkkarin ikkunan, jippiiii!!!! se on niin veemäinen pestä, kun iso sohva eessä ja pitää se siirtää ja arvaatte varmaan mikä määrä villakoiria ja muuta pikkuroinaa sieltä takaa paljastui. :x mutta nyt näkee läpikin. Sitten pesin vielä hätäpäissäni verannan ikkunat sisäpuolelta, enää lainattava sellainen pitkävarrellinen lasta että saa huomenna pestyä ulkookin.

Nyt oon tosi häpi!!!! B)
 
Luminka: Niin oli meilläkin monta vuotta: "Ei kiitos, opel:ia meille" Mutta mieli vaihtui kuin vaihtuikin, koska tuo on miehen veljen entinen auto.. Ja saatiin testata yms. Ja todellakin tilava ja turvallinen. Todettiinhan se jo kolarissakin, että meidän autossa ei pahemmin vaurioita edes tullut ja puskettiin aika mojovasti sitä autoa, joka tuli meidän auton eteen kolmion takaa. Kaikilla herkuilla vielä kaiken huipuksi.
Ja kun on v6-kone, ni ei mielellään luovu tuosta autosta. :whistle:

 
Se siitä kaukalon tilauksesta :headwall: . Toimitus: 6-8 vko:a :eek:
Laitoin viestiä, että haluan rahat takaisin.. Nyt vain odottelen, että milloin on takaisin tilillä, että tilaan sitten suomesta. En mie nyt aio marraskuun loppuun - joulukuun alkuun odotella, että saadaan kaukalo. Maksakoot 50e enemmän.. Ei voi mitään..
Mitäs oon näin myöhässä tilaamassa.

Mutta nyt ajelee kaupungille.. Pitäisi ostaa tarrakone, tai siis sellainen, jolla pystyy tekee lauseita yms. Jos löydän tarjouksesta, ni ostan ja käyn katsoo mattoakin samalla.

:wave:
 
moi kaikille kaivanneille!

Kävi sitten niin että meille syntyi tänä aamuna 10.36 pieni poika, painoa 2640g ja pitutta 47cm. Yöllä laitokselle lähdettiin ja menoahan se sit oli. Vauva voi oikein hyvin, olemme päässeet jo tähän vierihoito osastolle. Vauvan sokeri arvoja vain seuraillaan kun on ennenaikainen ja pieni. Mutta arvot ovat olleet hyvät. Itsekkin voin hyvin, kipeetä teki mutta upea tuo palkinto jonka rankasta työstä sain. Paikat pysyi ehjänä ei tullut repeämiä eikä tarvinnu välilihaa leikellä. Synnytyksen kestosta en oikein osaa vielä sanoa kun en ole kertomusta lukenut vielä, jospa illan aikana sen jaksaisin lukea.
Nyt odottelen täällä esikoista ja miestä visiitille. Mies soitti pojalle aamulla että nyt sulla sit ois se pikkuveli niin poika huusi puhelimeen JES JES JES! Katsotaanhan nyt mitä se sanoo kun näkee tuo nyytin. :heart:

Tuun illalla katsomaan vielä kuulumisia jos jaksan mutta nyt lepäämään.

keiju ja wiljo 6 tuntia vanhana
 
Päiviä kaikille!

Meillä on kans pari tooooosi huonosti nukuttua yötä takana.. Likka vaan huutaa ja karjuu ja menee pitkin sänkyä.. En tiiä mikä on ku ekaa kertaa tolleen tekee.. Aamusta sit nukkuu, kuuden jälkeen tuntikausia vetelee yhtämittaa sikeitä.. Ja äitiä väsyttää. Noh, kai tääki ohi menee.. :/

Meillä on Ford Mondeo -93, ostin sen iskältä kun ostivat pari vuotta sitten uuden auton. Ei toimi keskuslukitus ja kaikkee pient kremppaa on, just meni käsijarru mut iskä sai korjattuu. Meni jopa katsastuksesta läpi :) paljon säästää siinä, ku isä osaa korjata, ei tartte huoltoon viedä.. Siin vaihees sais koko auto lähtee. Vaik kyl se niin paljon elämää helpottaa..

Täällä kans lapsilisää odotellaan turvakaukalon hankintaa varten.. Vois sen nyt jo ostaa mut sit pari viikkoa pitäs elää 50eurolla, ni tulis turhan tiukkaa.. Likalle ostin kyl talvipopot prismast ku siel on ao-päivät ja olivat -15prossaa. Jäi 21 eukkoa maksettavaks. Nyt on talvikamppeet tytölle, toivottavast saatas kans kunnon talvi..

Tänään sain vasta kaivettua vauvan vaatteita esille, sit ku pyykkinaru vapautuu, niin pitää alkaa pesemään.. Oon vähän myöhänen näis, tuntuu et monet teist on jo tälläst tehny aikoja sitten :) Pinniksen pohjan sain kans korotettua, oli siin homma saada ne ruuvit oikeisiin koloihin ku tuntu pyörivän vaan tyhjää ja maha oli edessä ettei päässy kunnolla käsiks. Mut nyt se o tehty, jes.

Sairaalakassia en oo ees miettiny, heittää sit lähdön hetkel jotain.. Turha mitään pesuaineita on viel mun pakata ku ne on käytössä.. Taidan ottaa turhanki rennosti tän, kyl täs viel kerkee ja on aikaa.. Tuskin poksun vasta ku marraskuun puoles välis jos menee pari viikkoa yli la:n niinku esikko..

t.peppi ja mörkki 35+6 (huomenna nla)
 

Yhteistyössä