Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

rinzessa: mie oon keittäny ihan vaan niin, että isossa kattilassa oon kuumentanu vettä ja kun se kiehuu niin sit nakannu sinne ne tutit ja pullot ja muut. Tuttipulloista oon kaikki irtoovat osat irrotellu. Viitisen minuuttia keitellään, eivät sula. Oon vähän painellu niitä välillä syvemmälle veteen, kun varsinki pullot kelluu kun eivät täyty ihan kunnolla sillä vedellä. Rintapumpun osat oon keitelly kans ihan samalla tavalla.

Mulla on ollu tänään kans tosi herkkä supistelupäivä. Iltapäivästä jonkun aikaa tuli ihan tasaseenki 10 min. välein, mutta rauhottu sitten. Ei oo kovinka kipeitä, vähän jomostelee välillä. On alamaha ja liitokset taas kipeytyny pikkuhiljaa, eli ei varmaanka se eilinen kävely tehny sit kuitenka hyvää. Eli pitänee sit tyytyä tosiaan tähän oman pihan ja lähipuiston leikkipaikkoihin - tylsää!!

Huomenna ois neuvolakäynti. Pitääki muuten mittailla vielä verenpaineita!

Hyvät yöt!! :)
 
Mikähän on tilanne Hari Maolla?

Hieno masukuva Rinzessalla =)

Mulla alkaa kohta menkat, voiks olla mahdollista :LOL: Ihan sellasta tunnetta masussa, perskules ei saa vielä tän viikon aikana koittaakaan syntyä, miehellä vielä pari yövuoroa. En ala jos silloin saa täällä miettiä mitä tehdä :kieh:

Katoin esikoisen neuvolakorttia, painoarvion olin saanut viikoilla 36+6, sillä hetkellä oli siis 2700g. Et vois ainakin olettaa et tää toinenkin ois suunnilleen samankokoinen nyt kun viikkojakin saman verran?

Mul on tylsää... Ei tuu mitään töllöstä eikä täällä tapahdu nyt mitään... Mut eipä tässä jaksaisi tehdäkään ihmeempiä.
 
Mitä HÄH... Kaikki synnyttää jo kohta!!!!! :LOL: Nyt on jotkut tähdet sellasessa asennossa, kun niin monilla yht'äkkiä voimakkaita supistuksia. Apua ny on ittekin pakattava se kassi jo pian sairaalaa varten.

Onnea Keijulle ja perheelle pienestä pojasta!

Mie kävin taas omalla lääkärillä ja se alkoi taas valittaa toisen lääkärin antamasta painoarviosta, että ei varmana ole vauva vaan 2900 grammaa vaan ainakin 3300 grammaa. Hohhoijaa sanon mie! saksalaiset lääkärit ja niitten mahdoton yli-ihmisyys. Frau Doktorinnat on vaan aina oikeassa, täysin erehtymättömiä kerta kaikkiaan! (ja sama pätee muuten eläinlääkäreihin...) Järkikin sen sanoo, että jos painoarvio tippuu viikossa 600 grammaa niin jollakulla on mittatikku vähän heittänyt. :LOL:

Autoista: Mä en koskaan ajattele, että "meidän auto", vaan on miehen auto. Ensisijaisesti se on pieni ja punainen. Merkiltään VW :heart: Eikä tosiaan oo mikään perhemalli vaan ihan pieni. Takapenkille mahtuu just ja just neljä kissaa, jos reissataan johonkin pitemmälle. Niillä on sellainen iso koirankuljetusboksi. Joten tarttee kai joitain muuta ratkaisuja keksiä.

Autoistuimesta: Mä ostin sellasen Maxi-Cosi-istuimen käytettynä, mut just tajusin, että pitää kai siihen ostaa sellanen alustakin, jonka saa kiinnitettyä. Vai mitä... osaako joku valaista?
 
moro!

ja oikein paljon onnea Keijulle ja koko perheelle!!! :hug: :heart:

nyt se sitten alkaa!:) siis tuo poksahtelu!:) kyllä alkoi jännittämään....

mä täällä jännittelen jo huomista äippäpoli käyntiä... onneksi on heti ysiltä niin ei tarvi enää amusta odotella vaan saa heti lähteä. ei silti, että kiire aamu tiedossa kun pappa tulee hakemaan poikaa ennen kasia hoitoon hänelle ja vie sitten sieltä kerhoon niin pitää pakata eväsrasiasta lähtien kaikki mukan.... ajattelin että otan äippäpolille esikosenkin neuvolakortin mukaan, koska haluan "todistaa" heille että esikoinenkin oli iso ja mitä tahtia kasvoi ( eivät siis uskoneet että kasvaa 300g viikossa kuten kasvoi ja ilmeisesti tämäkin..) esikoiselta näytti olleen painoarvio 36+6 3700g, huomenna siis 36+4 saa nähdä kuinka paljon on... yritän valmistautua henkisesti siihen että lääkärillekin voi sanoa vastaan ja sanon mielipiteeni jos asiaa tulee enkä sulattele ihan kaikkia "sieltä se tulee, mistä on mennytkin..."-juttuja liittyen synnytykseen kuten esikoisen aikana kuulin neukkulääkäriltä.

mutta nyt ei tuu kuin omaa napaa kun niin jänskättää huominen. täytyy lähteä laittaa esikko nukkumaan, taas tää ilta vähän venähti...

korppinen 36+3
 
Täällä puhistaan ja lujaa...
mutta ei niinkään mistään muusta kuin hätäseen hotkitusta pitakebabista :x Liian täyteen tulin. Ei ois pitänyt enää tähän aikaa noin vahvaa syödä mutta ukko sai ylipuhuttua.
Ja huomenna mennään miehen kanssa vielä ulos syömään illalla, joten neuvolassa saa pe kuulla taas kunniansa. :kieh:
 
helmi: Me ukon kanssa jo kuolaillaan lauantain ruokaa.... Meinataan käydä syömässä rullakebabit :p Juu, ei tosin ehkä ihan paras loppuajan ruoka, mut kerrankos tuota repäisee ja ähkii lopun iltaa. Pitää jättää loppua syömättä ettei ihan kuolemaks oo :whistle:
Niin, tietty täyden mahan lisäks alkaa närästämään ja todennäköisesti turvottaa seuraavana päivänä suolapitoisuus :D Oonkohan sittenkin ihan höpsö jos tuollasta haluan :LOL:
 
Luminka, suosittelen että harkitset vielä :LOL: (kokemuksen rintaäänellä) Mutta kumma vaan kun ei houkuttele mikään salaattiannoskaan...Meinaan huomenna pistellä hotwingsejä korillisen, niin johan on kumma jos vielä oon yhtenä kappaleena kauan :D

ei vaan, eihän tässä mihkään oo kiire...ihana turvonnut ja lyllertävä olo seurana vaikka vielä kuukauden :whistle:
 
Aivan hurjasti onnea Keijulle ja perheelle. :flower: :heart: :D

Olen ollut äippälomalla reilun vkon. Ihanaa. Tuntui jo ettei jaksa olla enää töissä. On ollu niin kiirettä, et ei meinaa keretä lukee teijän juttuja. Tuli järjestettyä vähän liikaa ohjelmaa.
Vointi on hyvä, supistelee, mut ei ole kivuliaita,harjoitteluja vain. Verensokereita mittailen 2 krt vkossa. Kaikki arvot olleet hyviä. 38 vkolla kysillä käynti, kattoovat painoarvion tarviiko käynnistää synnytys. Poika oli niin iso 4650kg. Toivotaan,saisin kotoa lähtee ihan rauhassa.

Estrella 36+2

 
kiitti anzkuli vastauksesta...

Äsken närästi niin paljon, et meinas tulla oksennus :x nyt toi raskaus närästys tabu vähän vaikutti ja sit sain astmakohtauksen ja jouduin ottaa ventolinenki :/ Nyt aika huono olo :snotty:

Rinzessa ja papuRinssi rv.36+0 :heart:
 
Onnea Keijulle pienestä pojasta! Täällä loppukuun odottaja, pienipainoista vauvaa odotan ja käyn jatkuvassa kasvuseurannassa. Alemmalla käyrällä kasvaa, mutta kasvaa kuitenkin. Jatkuvat kontrollit äitipolilla. Ittellekkään ei oo tullu kun 3 kg, mutta istukan virtaukset ja muut vauvalla hyvät. Jaksamisia teille kaikille! :hug: :heart:
 
huomenta ja a iso kiito sedelleen kaikille onnittelijoille!

Pojan sain heti rinnalle sitä oli joku kysynyt, saa jos lapsi terhakka, kaikki ok ja lapsivesi ja muu synnytys ja odotus sujunut ongelmitta.

meen koitta vielä unta, ei oikein malttas nukkua :heart:
 
Voi hitsi, ihan tulee mieleen ne ekat hetket osastolla pikkunyytin kans kun noita keijun kuulumisia saa lukea. Ihana kun oot kerenny käydä kirjottelemassaki! :)

Täällä ei synnytetä vielä! :D Illalla supisteli taas napakasti joitain kertoja mutta pian rauhoittui taas. Yönki sain nukuttua tosi hyvin. Tänään ei oo maha tuntunu ees pinkeeltä, oisko vauveli eilen ollu jotenki ihmeellisessä asennossa kun niin pingotteli vatsanahkaa! Tänään on ihan normaali olo ollu.

Pakkasta oli aamulla 3 astetta, paljonkahan lie nyt. Ulkoilemaan pitäs hilautua, mitähän sitä laittaa päälle että tarkenee... Tuo housupuoli on hieman hankala...tuulipuvun housut tai farkut on vaihtoehtoina. Lämmin takki onneks löytyy. Jospa sit ollaan vähän vähemmän aikaa tänään.

Neuvolakuulumisia sit illalla...

Anzkuli 36+0
 
Huomenta

Minäkin kerranki ajoissa ylhäällä,nuohoojat tuli heti kasilta nii heräsin siihen.Säikähdin ihan hulluna kun pimputtivat ovikelloa,osasin kyllä odottaa et tulevat ja olin seiskan aikaan hereillä mut sit kerkisin torkahtaa.Ihan tärisin kun ovelle hipsin....

Korppinen Tsemppiä äippäpoli käynnille
Nuo lääkärit kyllä osaa joskus olla uskomattoman vankkoja omassa mielipiteessään :kieh:
Saa nähdä miten omalla kohdalla,neuvolassa täti sanoi että pieni ei ole tämäkään vauva ja en kyllä halua että hirveästi yli annetaan mennä,kun kuopus oli jo aikamoinen synnytettävä ja painoi siis melkein 4.5 kg.Mutta täällä ollaan kai aika tiukkoja tuon käynnistyksen suhteen jos ei ole "oikeaa" syytä |O

Autoista ollut puhetta.Meillä jännättiin että miten mahtuu kolme turvaistuinta takapenkille,edessä kun on airbaggi (miten se nyt oikeesti kirjoitetaan?) ja muutenkin tykkään että lapset takana kun siellä turvallisempaa kun siinä pelkääjän paikalla. Ja hyvin mahtui,esikolla turvavyö-istuin,mikä lie oikeelta nimeltään mutta siis turvavyöllä laitetaa kiinni ja siinä on siis vielä selkänoja.Kuopuksella HTS:n turvaistuin ja vauvalle gragon kaukalo jalustalla.Hyvin mahtuvat,esikko istuu keskellä kun siinä on kolmipiste vyö myös,onneksi niin ei tartte vauvaa tuon kuopuksen viereen sijoittaa,siitä ei tiedä mitä olisi tulllut :whistle:

Mutta nyt nauttimaan aamukahvia :wave:
 
huomenta!!!
nopee kävin vaan lukasee sit verikokeisii lähettävä,mitataan taas noi sappiarvot ton mun kutinan takii..inhottavaa vaan kun "saa"aina olla sen 12 h syömättä ja juomatta ja nyt on hirvee jano=(
noh labrasta sit suoraan juurihoitoon..ihana päivä jatkuu siis...
yöllä supitellu inhottavasti..ei niin kovaa et oisin heränny mut just sillai et ku heräs aina vessaan ni huomas et on selkä ihan hellänä ja masu..
noh nyt pitää mennä palaan myöh

:attn: TULENTYTTÖä-huhuilen täällä edelleen ja vois muutkin ketä ei oo pitkään aikaa kirjotella ni vaik vähän huiskuttaa et sais tietää ketä on viel kotona,eikö=)? :flower:
 
huomenta kaikille pitkästä aikaa ja isot onnittelut keijulle pienen pojan johdosta. eipä oo tullu kirjoiteltua pitkään aikaan. ahkerasti oon kyllä lukenu teijän tekstejä. kokonaisena vielä ollaan vaikka monena iltana on ollu tunne että jokos kohta lähtö tulee.tuli tuossa mieleeni että mites kaukana teillä on synnytyssairaala mihin meette mulla on matkaa mikkeliin 80km ja jos vedenmenolla käynnistyy niin kiire tulee riippuu tietenkin ambulanssin tulosta..... merval 35+5
 
Huomenia!
Nyt on yö mennyt oikeestaan tosi hyvin, ei edes pissalle tarvinnut herätä. :D
Sitten poikakin söi mukavan reippaasti puuronsa ja saa nyt kattella peppi pitkätossua hetken aikaa (saan rauhassa nautiskella aamukahvin). Suihkussa kävin ja papsut laitoin päähän, että on iltaa varten tukkakin nätisti. Meille lähtee mun ystävä miehensä kanssa seuraksi ravintolaan. Kivaa!!
Kohta mummo tuleekin varmaan jo poikaa hakeen, ja sitten pesen viel verannan ikkunat ulkoopäin ja kirpparilla aattelin poiketa.

Merval: Meillä vammalan aluesairalaan 30km, jossa esikoisenkin synnytin. TAYSiin ois 20km, mutta toi vammala on se ykkösvaihtoehto! Poika syntyi n.4tunnissa, joten tässä on kanssa osattava ajoissa lähtee, ettei synny matkalle. Jos menee vedet niin ambulanssia kanssa suunnittelin....

Ripulia taas ilmennyt :| Mutta josko ois tolla eilisellä kebabilla vaikutusta.

Helmi ja aapeli 36+5 :heart:
 
Ihanaa :heart: , oikein paljon onnea keijulle ja koko perheelle pikkuruisestsa pojasta :flower: !!

mymmelilläkin on jo eräpäivä tiedossa. Miksi päätyivät sektioon vai joko kerroit, jos näin on pahoittelut, mieli on vähän sekaisin tuosta keijun uutisesta... :ashamed:

korppinen;
Tsemppiä polikäynnille (vaikka siellä jo oletkin :D ), toivottavasti kohdallesi osuu kuunteleva ja myötätuntoinen lääkäri! Kuulumisia odotellessa...

Autoista; Meillä on tällä hetkellä 2 autoa, varmaan piakkoin yritetään myydä molemmat pois ja ostaa tilalle joku parempi (=uudempi) tila-auto. Eli pikkuautona meillä on iänikuinen Nissan (bluebirdköhän se oli :ashamed: ) vm 90, viidellä eurolla ostettu :D . Tosin se on vielä maalauksen osalta kesken, maalit on kyllä jo ostettu... Toinen Toyota Previa vm 92. Muuten tuo Previa on aivan ihana auto (hyvät sisätilat viimeiselläkin penkkirivillä sekä reilun kokoinen paksi), mutta ikä alkaa painaa peltejä :snotty: ... Siksi ollaankin katseltu vähän uudempaa Previaa, tosin näissä kaikista uusimmissa sisätilat eivät ole enää niin avarat... Mutta meilläkään ei siis autoilla "koreilla" :D ...

Viimeistä työpäivää täällä siis vietellään... Työpistettä tässä samalla yritän tyhjennellä ja töitä saada jaettua eteenpäin...

viides rv 34+5
 
merval; Meiltä on synnärille joku vajaa 10km eli semmonen 10-15 min matkassa menee..

Keijulle
piti vielä sen verran sanoa, että tulethan kertoilemaan synnytystarinaa jahka jaksat? Niitä on niin kiva fiilistellä näinä viimeisinä viikkoina..
 

Yhteistyössä