Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

en oo muuten sairaalakassiakaan pakannu.. yleensä vain jotain vaatetta sinne heittänyt, pesuaineita, dödön, hammaspesuvehkeet ja kirjoja. Ja tottakai puhelin+laturi. Onneksi puhelimeen saa niin paljon kappaleita ku haluaa ja taidan muutaman leffankin siirtää puhelimeen.
 
Sairaalakassiin olen pakannut ainakin mitä muistan, niin parit imetysliivit, liivisuojia, hammasharja ja -tahna, hiusharja, hiuslenksuja, shampoo, suihkugeeli ja suihkutettava hoitoaine, huuli- ja käsirasva, pillimehuja, kotiutumisvaatteet (sukat, paita, pöksyt ), kameraan vaihto-akut, vauvan vaatteet
Puuttuvat: kamera, neuvolakortti, nameja, kännykän laturi, rahapussi...

Syyslomaviikolla (viikko 42) ois vauvan hyvä aika syntyä, ois ainakin esikoiselle hoitajat lomalla :D Mun äidillä sekä molemmilla siskoilla lomat, joten ois helppo sen suhteen.. Mut en ehkä vielä haluais kun ois vasta 37+ viikkoja kasassa. Mut jos vaikka siinä loppuviikolla kun rv38 ois lähellä :whistle:
Mies meinaa pitää kesälomapäivät varmaan sitä seuraavalla viikolla pois, hurjat 4 päivää ennättänyt kertyä :p Ei haittaa vaikka vauva ei oiskaan vielä silloin syntynyt, on kotona jelppimässä ihan tavan hommissa jos mä en oikein jaksa enää. Ja jos lähtö kuitenkin tulis niin ei tarviis ukkoa alkaa töistä hälyyttelemään =)

Tänään ollut aika turvonnut olo, laitoin sormukset iltapäivällä ja oli pakko ottaa pois kun oli niin tiukalle menneet :eek: Kunnon jäljet jäi sormeen...

Luminka ja äh mikä supistus :whistle:
 
iltaa...

Olo hieman helpotti päivällä ku pitkäkseen oli ja torkutkin otin mutta hetken aikaa vielä torkkujen jälkeenkin oli tukala oloja edelleenkin on hieman.
Mulla ollu masu tänään ihan sekasin ja löysällä. Sit nyt viikonlopun aikana alkanu sellaista limaa tulemaan ku vessareissulla pyyhkii, myls välillä pikkuhousuihin asti. Mutta ei se samalle näytä ku limatulppa sillon ku esikosta se tuli. No jospa tiistain äippäpolin jälkeen ois viisaampi asian suhteen.

Mutta nyt taas lepäilemään ku ei oo hyvä olla istuillaan.

keiju
 
Huomenta!

Luminka ihana masu =)

Sairaalakassiin olen pakannut hammasharjan ja tahnan, hiusharjan ,shampoon ja hoitoaineen, suihkkugeelin, kosteusvoiteen, imetysliivit, liivinsuojia, kameran, pikkushousut,sukat, villasukat, paita ja housut kotiutumista varten. Vielä siltä puuttuu kännykän laturi, lukemista,rahapussi ja neuvolakortti.
Vauvan kassin olen saanut jo pakattua myös ja se nököttää tuolla turvakaukalossa.

Nyt aamupalalle ja suihkuun, kymmeneltä ois pojan vuosittainen astmakontrolli ja siihen kuuluva kasvun seuranta.

keiju ja wiljo 35+5
 
Huomenta kaikille! :wave:

Nyt alkaa pikku hiljaa jännittää tämän päivän nla.. katotaan mitä siellä sanoo täti..

Mutta nyt ottaa eiliset pyykit pois narulta, antaa tytöille aamupala ja siivoamaan tuo vitriini. :wave:

Red Dragon & Nuppu 36+1 :heart:
 
JennyA; Onneksi ei kuitenkaan ihan vielä pieni syntynyt. Onhan tietysti viikkoja jo aika hyvin kasassa, mutta pari viikkoa lisää voimavarojen kasvattelua ei kai ole pahitteeksi!

sairaalakassi; sen verran olen sitä aloittanut, että toilettilaukussa mulla on nyt hammasharja ja -tahna, saippuaa sekä liivinsuojuksia. Mutta siis kaiken kaikkiaan meinasin sinne pakata vielä hiusharjan ja ponnarin + pinnejä, shamppoon ja hoitoaineen, tutin vauvalle, sudokun ja kynän, pari lehteä (voi olla että ostan sitten sairaalan kahviostakin ne vasta), jotain naposteltavaa osastolle (synnytyksen aikana tuskin tarvin) + mies saa sitten tuoda hedelmiä mukanaan, omat kotiutumisvaatteet (sairaalassaoloaikana käytän sairaalan omia -> ei tule pyykkiä kotiin), villasukat, huulirasvan, käsivoiteen, miehen puhelimen (sillä pääsee nettiin :D)... Olikohan vielä jotain muuta.. ei tule nyt ainakaan mieleen, laatimani listankin laitoin jo hoitopöydälle odottamaan, että pääsen kaupasta hakemaan osan listan tavaroista ja pääsen pakkaamaan kassia... Vauvan kotiintulovaatteet pakkasin jo omaan kassiinsa. Tällä kertaa ajattelin tosiaan nuo omat kotiintulovaatteet ottaa tuonne samaan kassiin kuin nuo muut, niin voin sitten vaihtaa omat vaatteet valmiiksi miestä odotellessa...

Viime viikonloppu meni kyllä vähän "käsille". En saanut aikaiseksi juurikaan mitään, no tuon vauvan kassin pakkasin sekä sänky laitettiin valmiiksi. Ai niin ja viimeiset vauvan vaatteet pestiin. Tai no on siellä vielä vähän reilu puolisen koneellista pestävää, mutta ne on noita vähän isompia vaatteita, jotka meinasin pestä vasta sitten, kun vauva alkaa niitä tarvita...

Mullahan oli suunnitelmissa, jos lauantaina oltais ehditty käydä katsomassa olkkariin tapetteja, mutta olin unohtanut kokonaan, että miehellähän oli se työpaikan risteily. No sunnuntaiksi olin sitten ajatellut, että josko oltain saatu vähän noita huonekaluja siirreltyä tuolta olkkarista pois remontin tieltä, mutta... Ensin meille tuli takkaan uusi pesä. Se ei nyt ihan sellainen ollutkaan kuten oltiin kuviteltu, vaan siihen tarvitaankin sitten muuraria laittamaan se paikoilleen. Paljon kauniimpi se oli, mitä nuo valmiit sydämet on, mitkä siis vain "heitetään" paikoilleen... Sitten päätettiinkin käydä jo eilen viemässä yksi sohva äidilleni ja heidän vanha sohva siskolleni. No siinähän menikin sitten koko ilta...

Tänään puhuttiin sitten tuon nuorimman tytön kanssa, josko käytäisiin ostamassa vauvalle tutti illalla, kun käydään kaupassa. Samalla voisin käydä jossain kaupassa katsomassa noita tapetteja, jos siis saan kuopuksen jätettyä miehelle. Sitten voisin vielä samalla katsoa itselleni uudet syyskengät ja ehkäpä jopa takinkin :whistle: ...

Mutta nyt taas töiden kimppuun...

viides rv 34+2 (4 työpäivää jäljellä)
 
Huomenta!
Taas se on maanantai ja uusi viikko edessä.
RD: viestittele nyt sitten jollain konstilla, mikä on tilanne =)

Itse juuri eilen sovin ystävän kanssa, että tulee tänne sitten ilmoittaan teille, kun jotain oon saanut aikaseksi :D

Yöllä olikin aikamoinen myrsky. Tuntui että kattopellit lähtee lentoon. Nyt ei enää sada, mutta kovin on harmaata. MItähän sitä tänään tekis? Poikakin on vapaalla tarhasta.. Jos ihan vaan kotona touhuiltais. Koitan ottaa nyt rauhallisemmin, kun en halua välttämättä että ihan vielä syntyy.

helmi ja aapeli 36+2 :heart:
 
helmi: Mie viestittelen :D. Jospa kuitenkin kaikki olisi ihan ok.. Mutta sitä todellakin ajattelee pahinta, koska on jo np-ultrassa sanottu, että jotain viitteitä olisi myrkytyksen suuntaan, mutta sitä ei tiedä, että kerkeääkö puhkeamaan.. :|
Ja neuvola olisi vasta 13.30.. Sinne on vielä ikuisuus.
 
RD; Meinaatko että laittaisivat neuvolasta suoraan ä-polille, ettet ehtisi kotona käydä? Tai no, ei sitä välttämättä jaksa enää konetta avata ja alkaa tänne näpyttelemään, jos polille käsketään, tyhmä minä :saint: . Toivottavasti kaikki olisi kunnossa!!

 
Kysymys teille, jotka ootte ahkeria leipojia.... Mitä laitatte täytekakun rahkatäytteeseen? Pitäis varmaan alkaa vääntämään illaksi synttärikakkua, kun porukkaa on tulossa kahville. Haluaisin vaan kokeilla sitä rahkajuttua sinne väliin, kun ei oikein muita hyviä ideoita sen suhteen ole. Ei aina jaksais laittaa samoja juttuja...

-JennyA-
 
Huomenta!
Täältä sohvalta kirjoittelen vaakatasossa, ei ihan helppoo oo... Aamulenkki tehty ja nyt lepoa ennekuin päivän muihin askareisiin.

Synnytykseen on mies tulossa mukaan, hälle siis ensimmäinen. Eipä tuo oo sen kummemmin valmistautunu, keskenään juteltu ollaan paljonkin mutta oli sitä mieltä kun kysyin että tuskin valmennukseen on tarvetta.. :) Eipä sitä itsekään muuta odota kuin että toinen on tukena, seurana ja tarvittaessa pitää puoliani. En voisi kuvitellakaan että menisin ilman häntä, koen suureksi henkiseksi tueksi ja turvaksi.

Sairaalakassi on vielä pakkaamatta, olen tosin katsonut jo jotain valmiiksi, mm. imetysliivit, omia alushousuja, hygieniatarvikkeita jne. Lukemista ja herkkuja saa mies tuoda jos niitä kaipaan. Vauvalle olen kotiinlähtövaatteet jo pakannu sekä tutin ajattelin ottaa myös mukaan.

RD:lle tsemppiä neuvolareissuun, toivottavasti kaikki on hyvin. Tuuhan sit kertomaan kuulumisia.

Mulla olis keskiviikkona seuraava neuvola ja sitten perjantaina äippäpoli. Hiukan tuo äippäpoli jännittää, mikäköhän on tilanne vauvan koon ja kohdun kaulan suhteen...Menkkamaista polttelua on ollut nyt viikonloppuna alavatsalla ja supistuksia tulee, osa napakoitakin. Kivuissa rypemistä 24/7 muta onneksi löytyy ajoittain asento jossa vähän helpompi olla. Mutta nyt pikku lepo ja sitten yritystä johonkin puuhailuun.

Hansu 35+1
 
JennyA: Rahkatäytteen teen niin, että pieni purkki rahkaa, 2 dl kermaa (vaahdotettuna), ripaus vaniljasokeria ja sokeria maun mukaan. Sitten usein pätkiksiä rouhittuna sekaan - nam! Kostutetun täytekakkulevyn päälle aprikoosi/persikkasosetta/hilloa ja tätä rahkatäytettä. Tai sitten vaan vadelmahilloa pohjalle ja rahkatäyte ilman pätkiksiä päälle.
 
JennyA: minä teen tuon rahkatäytteen niin että 500g rahkaa, 2dlvaahtoutuvaa vaniljakastiketta vaahdotettuna (tai 2dl kermaa vaahdotettuna), mustikoita ja mansikoita tai vadelmia, sokeria maun mukaan.

RD: ilmoittelehan jollain tavoin miten on käyny :)

Me juuri lääkäri reissulta kotiuduttiin ja kaikki on ok, lääkitys jatkuu ennallaan, jos infektioita rupee kamalasti vielä olemaan niin sit nielurisanpoistoon. Pituutta oli 94,2cm ja 13,5kg, hyvin kasvaa omalla käyrällään (-2).

keiju
 
Kiitos masukehuistanne :heart:
Kyllä sitä voi tulla vähän ikävä kun ei olekaan sellainen kiva pallero vaan löysä säkki :snotty: Ja oon muutenkin ihan sika laiska tekemään mitään vatsalihasliikkeitä! Onneks niitä ei saakaan heti alkuun tehdä :LOL:

Mun piti äsken soittaa ihan neuvolaan ja kysyä kuinka huolissaan tässä saa olla supistuksista! Eilen illalla ja yölläkin tuli varsin tukalia suppareita, hikeä meinaa ihan pukata. Nivustaipeissa ja alaselässä asti tuntui (ja mä muistelen että harjoitussup. ei sais siellä asti tuntua ). Täti sanoi että ei hätää enää jos meinaa käynnistyä, vauva saa kuulemma syntyä näillä viikoilla. Huh... Vaikka en silti ihan heti huomenna vielä haluais! Mut silloin viiko päästä tosiaan ois hyvä kun ei tarviis miettiä mistä saan siihen hätään hoitajan :D
Käski nyt vaan lepäillä, syödä ja juoda hyvin =) Ompa kyllä hyvä että sain jo pakkasen täyteen leivottua, ei oo enää sitäkään hommaa!

Laitetaan miehen kanssa vauvan sänky lauantaina kasaan, saa olla sen aikaa isomman neidin huoneessa odottelemassa =) Neiti lähteekin silloin mummolaan päiväksi, kiva kun saa kotona olla vaan ja tehdä kotihommia.. Ja jos kävis jossain syömässä jos kasassa vielä olen. Sanoinkin ukolle et sit kun likka lähtee mummolaan, minä en täällä tee ruokaa että käydään jossain valmiilla pöperöillä :heart:

hansu: Mulla kans tuota menkkamaista polttelua kaiken muun lisäks! Jännittää kyllä todenteolla miten tässä vielä käy :whistle:

Luminka ja neitonen 36+2
 
tervehdys kaikille! Mitään sen kummempaa ei ole täällä oloon tms. tapahtunut..jos kävelee tai häärää niin supistaa ja paikat hajoo, ja varsinkin iltaisin tulee joitakin noita menkkamaisia alaselän ja -mahan juilimisia.
Huomenna ois sitten vihdoinkin aamusta neuvola+lääkäri,tuntuu etten oo ikuisuuksiin siellä käynyt,vähän jännittää mitä siellä saa kuulla, ainakin painoa on tullut lisää ihan liikaa ja turvotus lisääntynyt. :ashamed:
Mitäköhän sitä tänään tekisi...hmmm... kaikki vauvanvaatteet on pesty, kämppä on järjestyksessä mutta likanen, mut sitä en sit oikeen voikaan alkaa siivoamaan kun ei tuo kunto/olo anna. Leipomistarvikkeita ei oo tarpeeks..höh... ja eilen neuloin jo ihan liikaa illalla joten sitäkään en nyt viitsis tehdä. Huvin vuoks kokosin nuo vaunut ja ihastelin niitä äsken :D ehkäpä surffailen netissä sen aikaa kun lonkat antaa ja meen sit vahtaamaan Buffyä... mulla pitäis olla joku hyväntekijä joka tois ovelle hirveen läjän askartelutarvikkeita ja ohjeita että saisin jotain hauskaa tekemistä... nyt en jaksa kyllä mihkään keskustaan lähteä ja tiimarista ei mitään hauskaa viimekskään löytynyt... valivali...
kauhea jouluintoilu mulla muuten jo päällä,tuntuu että se tulee vuosi vuodelta aiemmin...iltaisin poltan kynttilöitä ja intoilen miehelle hullunkiilto silmissä jostain idyllisestä perhejoulusta... :xmas:
kylläpäs tuo pompompompula nyt potkiskelee :heart:
 
Viikonloppu reissusta selvitty hengissä =)

Täällä onkin monella jo jännät paikat :D Saas nähä kuka ekana kerkiää...
Itelläkin noita supistuksia mitkä tuntuu tuolla alamahalla ja selän puolella menkkamaisena poltteluna vaan en jaksa uskoo että itsellä mitään synnytystä enteilevää olisi ;)
Varmaan olen vielä marraskuun lopulla kasassa ja käynnistykseen mennään :whistle:

Sairaalakassi on edelleen pakkaamatta ja tällä menolla ei ihan heti tule pakattuakaan.Ois taas niin paljon siivoamista ja muuta ohjelmaa että ei taida keretä :whistle:
Huomenna menen valokartio kurssille ja torstaina on minulla täällä kotona Tinttu-kotiesittely..eli pitäisi varmaan vähän siivoilla ja jotain tarjottavaa keksiä :whistle:

Mutta nyt pitää mennä väähn raivailemaan jos saisi jotain aikaseksi kun esikko kerhossa...
 
Nyt on pojan kanssa ulkoiltu oikeen kunnolla (hyvä mieli itelläkin), oltiin ensin kotipihassa, ja piti vähän haravoida ja sitten mentiin vielä puistoon. Pari tuntia vierähti äkkiä, en oo aikoihin sen kanssa noin kauaa ollut ulkona. (laiska minä ) :ashamed:

Sitten syötiin ja laitoin pyykkiä pyöriin. Ja rupes tekeen muffinsseja mieli, niin pitää tänään kaupasta taas täydentää leivonta-ainevarastoja, kun alkaa oleen kaikki loppu, niin päästään tekeen muutama satsi muffareita pakkaseen. :p

Nyt väsyttää |O Mutta ei tuota poikaa saa millään kotona päikkäreille, meinaan kyllä kohta houkutella sen ylös kuunteleen satua.
 
Meillä syödään tänään perunamuussia ja poronkäristystä :p Ei ollakaan koskaan tehty, molemmat tykätään hirveesti! Katotaan mitä sanoo perheen pienin =) Pitää ottaa pakkasesta lihapullia sitten jos ei porot kelpaa...
Jaa, tulivat jo sisälle joten mun koneella olo loppuu tähän...! Olivat tuossa autoa siivoamassa yhdessä :heart: Kiva et saan välillä yksin olla hetkisen edes.
 
Täällä just päiväunilta heräsin, poika nukkuu vielä. Venähti vähän tuo unille meno niin pitää nyt sit antaa nukkua, viimeistään viideltä herätettävä ettei koko yötä kuku.
Huomenna ois se äippäpoli, jännittää jo aikalailla mitä ne sieltä sanovat. Huomasin tuossa että kampaajakin on hyuomenna, ihan vaan leikkaa tätä siistimmäksi.

Tällä viikolla pitäs leipoa kakkupohjia ja muita synttärijuttuja kun juhlitaan niitä pojan synttäreitä lauantaina. Ajattelin 6munan pohjia tehdä 4kpl (uunipelillisiä) kun poika haluaa junakakun niin niistä sais aika hyvin vaunut ja sen veturin. Vie varmaan aikalailla tilaamuta jospa me sit syödään jotain pakasteesta ruoaksi niin mahtuu ne kakut tuonne jääkaappiin.

Nythän tuo heräs niin lähdenpä leikkimään legoilla...

keiju
 

Yhteistyössä