Heipsan!
Täällä jännittää hiukan huominen neuvola... kun viime kerta oli mitä oli niitten näytteitten antamisen kanssa. Nyt onneks aika on keskipäivällä, joten ehdin hiukan juomaan vettä ennen näytteen antamista... Se on tuskasta hommaa!!!
Uskoisin, että obsidan-kuuri on tehnyt tehtävänsä. Tuntuu, että ekaa kertaa viikkoon jaksais ihan oikeesti tehdäkin jotain muuta, kun vaan vaellella huoneesta toiseen. Jokasen asian tekeminen on ollut pakottamista...vaikka sitte oonkin saanut leivottua ja miehellekin on ollu ruoka valmiina joka päivä, kun se on töistä kotiin tullut
Mutta, sellasta laahustamista sohvan ja hellan välillä tää "lomailu" on ollut :kieh:
Mahan muodosta... mulla on kuulemma poikamaha, mutta helppo kai sitä on arvioida, kun kaikki tietää, että sieltä poika on tulossa
Oon hykerrellyt tyytyväisenä, kun ihmiset arvuuttelee, että olisko toi nyt tyttö- vai poikamaha, ni on mukava paukauttaa, että empä tiijä, mutta poika on tulossa
Loppuu se spekulointi *kele*
Muutenkin... mulla on ollu alusta lähtien
TODELLA iso maha... viikosta 10, en oo pystynyt sitä peittelemään...ja miks olisin halunnutkaan, kun oon siitä ylpeä
Onhan se hiukan hankala ollut jo pitkään, ei saa sukkaa jalkaan, huono nukkua yms yms... mutta mies ja perhe auttaa niin paljon kaikessa, että voin ihan oikeesti ottaa rennosti ja nauttia olostani, vaikka maha iso onkin. Joskus ärsyttää, kun ei vaan itse pysty tekeen asioita niin kun haluis, mutta enimmäkseen tulee sellanen kiitollinen fiilis, kun ei tarviikkaan pystyä, kun apuja kerran saa. 9kuukautta on pitkä aika odottaa esikoistansa, mutta kyllä tää aika musta on mennyt raskauden puolesta melko nopeesti, sillain pyrähdyksittäin... Se, mikä mulla tekee ajan pitkäks, on tää sirkuseläimenä oleminen.... :ashamed: ei vaan jaksais enää kuunnella niitä kauhisteluja omasta koostansa...tai pahotteluja ja osanottoja, kun tarvii tällästä isoo mahaa kanniskella vielä niin hurjan kauan... sit käsketään kääntymään oikein sivuttain, että näkyis paremmin, että millanen valtava pallo mulla onkaan.... ja kun jonnekin menee, niin kaikki lapsen saaneet naiset on kimpussa kertomassa kilpaa millanen heijän synnytys oli... Kiitos, kyllähän ne jutut sillain kiinnostaakin, mutta edelleen tahtoisin peräänkuuluttaa, että olen myös paljon muutakin kuin vaan raskaana! Mulle voi puhua muistakin asioista! :'( Onneks toi mies sentään puhuu enimmäkseen muista asioista, muuten en jaksais enää yhtään!
Tulipas kauheen oma-napanen vuodatus :ashamed:
Aloin oikeen miettimään, että millon mun
mielitekoni loppu... Oon myös huomannut, että ne kohteet tai paremminkin ruuan laatu vaihtelee.. Alkuun teki mieli kaikkea rasvasta, suolasta, makeeta ja epäterveellistä. Puolivälissä teki mieli viileitä hedelmiä, ananasta, mansikoita, viinirypäleitä, vesimelonia yms... Tällä hetkellä tuntuu, että ihan normiruoka uppoaa, mikään ei oikein ällötä ja toisaalta, mikään ei saa sukkia erityisemmin pyöriin jaloissa. Yhtenä iltana vois vetää pussillisen suolapähkinöitä ja toisena sitten salmiakkia... Oikeestaan ainoa himo, joka on pysynyt vahvana koko odotuksen ajan, on cokis. Kylmänä ja hiilihappoisena, kiitos
Pojan
asennosta ei oo mitään käryä täällä, mutta toivon, että olis jo raivotarjonnassa... Odotan myös viikkoa 36, jollon hengittämisen pitäis helpottua, kun kohdunpohja ei enää paina kylkiluihin. Tällä hetkellä autossa istuessa pitäis saada suoristettua selkäänsä 10 senttiä pidemmäksi, että olis helppo hengittää
Tein "pikku" listan kaikesta tilpehöristä mitä pitäis vielä
hankkia ennen synnytystä... Menee ehkä useempi satanen vielä kauppaan. Mies katto listaa myös ja totes, että pitää lähipäivinä mennä loput kamat hakemaan... Jos tää päättääki tulla etuajassa, niin me ollaan kohta pulassa
Onko teil muuten mitään käsitystä, että
miten nää loput neuvolat/lääkärit nyt normaalisti oikein menee... Kuka sen synnytystapa-arvion tekee ja millä viikoilla yleensä? Varmaan vaihtelee neuvoloittain hurjasti... Mulla pitäis olla seuraava lääkäri viikolla 36 vasta, joten mietin, että jos tarvii esim koittaa kääntää jossain kohtaa, niin millonkahan sellasta tehtäis...tai millon ees koko hommaa tutkitaan...
Ja muutamia ulkopuolisten kommentteja lainaten tosi paljon osanottoja meille kaikille, kun joudutaan omaa lastamme vatsassa kantamaan ja kärsimään..... C'mon, onko maailmassa lopulta mitään ihanampaa :heart:
sisunen ja seve 32+5