Onnea
Nukkapallero ja
Metsätähti uusista perheenjäsenistä :heart:
Isyyden tukemisesta on ollut puhetta. Meillä mies on osallistunut alusta asti vauvan hoitoon esikoisen kanssa niin paljon kuin mahdollista. Kylvettänyt, pukenut, leikkinyt, vaihtanut vaippaa ja kaikkea muutakin mahdollista. Ainoa mitä ei voinut tehä esikon vauva-aikana oli syöttäminen( vauva oli täysimetyksellä eikä huolinut pulloa), kaikkeen muuhun osallistui. Tuo on nimenomaan tärkeää mielestäni, että antaa isän tehdä omalla tavallaan juttuja, eikä koko ajan ole ite siinä vieressä neuvomassa mikä on oikein ja mikä ei, vaikka itsekkin tuohon joskus olen sortunut. Kyllä ne isä ja lapsikin löytää omat tapansa toimia keskenään. Nyt on varsinkin ihana huomata kun tuo neiti on 2v, kuinka heillä on tärkeitä tiettyjä juttuja isin kanssa, semmosia mistä äiti ei tajua mitään
Ja uskon kun vauva tulee, että tuon 2v:n ja isin suhde syvenee entisestään, kun ainakin oletan että isä hoitaa sitten enemmänkin tuon esikoisen tarpeita ainakin alussa, kun minä oon kiinni vauvassa.
Liikkeistä täälläkin on liikkeet muuttuneet, on nyt semmosta just jalkojen ja pepun ojentelua ja kiehnäämistä. Tila vähentyny
Ja meiän vauvallakin on nyt selkeesti pitempiä unijaksoja, ainakin oon päätelly siitä kun ei enää meuhkaa niin paljoa tuolla masussa.
Tänään oli
neuvola, kaikki mallillaan, ekaa kertaa nukkui vauva kun sydänääniä kuunneltiin
Itelle painoa tullut +350g/vko, nyt yhteensä 14kg. Pissat puhtaat, ei turvotuksia, RR 117/70, Sf 35cm. Ens viikolla mulla onkin äippäpolille taas aika, kun viime viikolla äitipolikäynnillä huomattiin, että lapsiveden määrä on normaalin alarajoilla. Jos on vähentyny liikaa, niin sitten ehkä käynnistys edessä ,mutta jos pysyy samana niin sitten vaan ootellaan. Toivon kuitenkin että tää syntyis itestään, viikonloppuna vaikka
Toivoahan saa aina. Alkaa olemaan semmoset liitoskivut jo että huh, ja sitten kun tuo vauvan pää painaa tuolla alhaalla niin koko ajan saa juosta vessassa ja tuntuu että joku keilapallo on jalkojen välissä kun kävelee! No mutta viimesiä metrejä viedään, kohta on nyytit jo meillä kaikilla sylissä.
Jaksuja kaikille ja tsemppiä käynnistykseen meneville :heart:
miraaz ja peppi 38+1