sisunen onnea hankinnoista
edukkaasti oot kaikkea saanut, nyt vaan hypistelemään
kiukuttelija ja perätilassa oleva vauva siis sullahan on 10 viikkoa vielä... ei ole mitään hätää
ei kääntämistä tartte pelätä vielä tässä vaiheessa... tiedän yhden kellä oli käännetty n. kolme viikkoa ennen laskettua aikaa... no, äitipä sattui saamaan oksennustaudin oisko ollut noin viikko ennen laskettua, ja vauva kääntyi takas perätilaan... -joka käännettiin sitten vielä kerran
vauva mahtuu vielä pyörimään hyvinkin vaikka poikitellen.... pitkänkin aikaa
Perätilassa jos omani on, en kyllä aio synnyttää alakautta. Sektiotakaan en tahdo, mutta jollain se sieltä sit olis saatava pois
eli odotellaanpa... tosin edellinenkin laskeutui kanavaan jo hyvin hyvin aikaisin, pää kiinnittyi kuukautta ennen kun syntyi. Tää voi olla sitten jo taas erilainen... onhan odotus muutenkin ollut ihan erilainen kuin muut tähän saakka..
hilma-vilma kiitos halauksesta
nyt jo paremmalla mielellä, koitan sulkea ikävimmän vaihtoehdon elämästäni pois, näen sen sitten kun se kohdalla on.... Jollen pidä itsestäni huolta, en jaksa pitää lapsista huolta, ja sitä he jatkossa todellakin tulevat tarttemaan.....
lumineiti voi sua... ymmärrän tuohtuneisuutesi... nuo terveydenhuollon ammattilaiset kavahtaa AINA, jos jjoku juo janoonsa sokerillisa litkuja
Kyllähän niissä valtavasti onkin sokeria, mutta jo sun pelkät rajoitteet muutenkin ruokavaliossa voitasiin huomioida, eikä ihan niin tuomita sitten jos jotain sentään voit ottaa.
Ite en tykkää janojuomanakaan muusta kuin vedestä, niin no se kalja sit toki
mutta siis kun itellä ei limsat ja muut kuulu kaapin varastoihin, on helppo sanoa että oot vaan juomatta. uskon että nuo hoitajat kuuluu vähän samaan kastiin mun kanssa.... ei ne pahaa tarkoita, sokeri vaan kasvattaa vauvasta isohkon, ja saattaa aiheuttaa vauvallekin ongelmia synnytyksen jälkeen. hyvä tarkoitus heillä on, varmasti sen tiedätkin...
Oiskohan mitkään luomumehut parempia? niissä ois sitten vaan se oma luontainen sokerinsa...
Mutta aika jyrkkä kommentti tuo sun omaan painoon viitattu... onkohan hoitsulla ollut huono päivä, vois miettiä ammatinvalintaa seuraavaks jollei odottaville äideille osaa miettiä mitä sanoo ja miten sanoo... voimia kovasti mittailuihin ja tarkkailuun mitä suuhun laittaa... ja hei, mulle neuvolasta sanoi terkkari, että jos on liian pitkän välin syömättä, tai muutenkin syö liian yksipuolisesti, NE voi itsessään jo nostaa arvoja. Eli jos sä olet joutunu oleen vedellä ja näkkärillä, ei pitäisi olla mikään ihme jos arvot on pilvissä...
niipa aika jännä että diabeteshoitaja ei osannut kertoa tuon enempää... ite ymmärtäny taas niin et sen takia neuvolasta sinne laitetaan käynnille, koskapa juuri HE osaa asiat paremmin kuin äitiysneuvolan terkkarit...... hmmm
Mulle aiemmassa odotukses ei mitään hiilarirajoja laitettu, onkohan toikin ihan uus käytäntö?
Mä inhoan kaikkia numeroihin liittyviä, en jaksais ees laskea mokomia hiilareita
jollain suuntaviivoilla toki, mutta kyllä se siitä sullakin
alkuun mullakin iski valtava tieto-tulva silmiin, ja otin silloin jo vähän liikaakin stressiä asiasta, luulin että vauva on automaattisesti sairas tms...
mutta maalaisjärkeä syömisten suhteen ja liikuntaa siinä määrin kun vain suinkin pystyy... Toivottavasti myös sä jaksat sinnitellä
Se näissä RD-jutuissa on tylsintä, että synnytyksen jälkeen ei pääse kotiutumaan silloin kun ite haluaisi/jaksaisi.. Meillä päin se on joko vähintään 2-3 vrk sairaalassa, tai sitten vauvalta mitattu kolme hyvää arvoa, niin sitten ne laskee kotiin. No toisaalta, äkkiä sekin kolme päivää on mennyt
ja vauvankin parhaaksi
kuume ja parisuhde juuri tuota mäkin tarkoitin alun perin.. ja itellä oli nyt ton kolmosen syntymän jälkeen vielä vastaavalla lailla pää sekasin, kun aloitin pillerit... -en muuten ikinä enää ota kroppaani ainuttakaan hormonia..
Mies jos jaksaa ymmärtää, MISTÄ tilanne johtuu, ei tule erottua "turhan" takia... Alamäkiä suhteissa on, kuuluukin olla. Mutta tottakai, jos toinen on vain pököpää ja haluaa vain kiusata toista, tai alistaa tai on henkistä tai fyysistä väkivaltaa, tarttee siinä kohtaa tosissaan miettiä, jäädäkö vaiko ei. Ite ois pitäny jo kauan aikaa ennen lapsia tajuta moiset asiat.
Kaikki nuo vaikuttaa kuitenkin äitinä olemisen jaksamiseen, ja vaikutukset lapsiin on suorat.
Meillä tämä liitto menee niin et aina kun toisella keittää, toinen antaa keittää
pahimmat höyryt saa puhaltaa pois rauhassa, mua mies aina rauhoittelee lempeästi, tietää että hormonit saattaa taustalla heittää vettä myllyyn.
Se on suunnattoman helppoa, kun ei tartte sitten pelätä megaluokan perheriitaa.. Mutta se on suhteen alusta asti ollut päivänselvä raja, että toista ei suutuspäissä haukuta, solvata, arvostella.... Eikä onneksi näin olekaan
Raskausaika on oikeastaan RASKASAIKA
ei riitä että paino nousee, vaan vastaan tulee niin paljon muutoksia, jotka saattaa olla hyvinkin raskaita, niin mielelle kuin muutoinkin olemiselle ylipäätään
Mutta me ollaan kaikki jo voiton puolella, ajatelkaas sitä
kuume82 ja tukos siis millai se tulppa oireili? mulla on vasemmassa jalassa nimittäin aivan törkeät suonikohjut, ja onhan ne päivisinkin välillä tosi särkeväisiä ne kohdat.
no viime yönä kramppas ihan yhtäkkiä, mulla ei suonenvetoja ole viel tässä odotuksessa ollutkaan... nyt sitä jalkaa hiukan sit kolottaa, no ei kai mikään ihmekään.
mutta tämmösestä kun itellä ei oo mitään kokemusta, vaikee arvioida millon sit tarttis kysyy neuvolasta/lääkäristä?? mistä mä sit tiedän millon ei vedä vaan suonta, vaan on joku tulppa ???
oma napa niin, se siitä liikunnasta sitten... eipä tehdä enää tunnin-puolentoista lenkkejä.... huh huh että eilen en meinannut kotiin päästä... miehen kanssa onneks oltiin yhdessä, mutta viimeiset puoli tuntia vatsaan sattui, supisteli, ja olo oli voimaton ja tuntui etten kerta kaikkiaan saa henkeäkään, pyörrytti ja heikotti...
koko loppuilta menikin sitten sohvalla supistuksien kera.... tiuhaan tuli ja totesin miehelle et siinä oli mun kauppareissut vaunuilla sitten...
pöh...
no, nyt sitten vaan seurailen, supistuksia nytkin aamusti tullut, että taisin pikkuruisen eläjän suututtaa toden teolla moisella lenkillä...
syömiset menee suurempaan syyniin nyt, kerran sitten liikkuminen jää minimiin.
hiukset värjäsin pari päivää sitten, vielä kerran värjään ennen laskettua aikaa sitten. ON NIMITTÄIN VIISASTA: värjätä hiukset sillä värillä kun aikoo, juuri ennen kuin vauvan pitäisi syntyä, vauva näkee äidin ensipäivistä alkaen, ja jos parin viikon päästä syntymän jälkeen värjää (ja sävy muuttuu esim tummemmaksi) vauva saattaa olla itkuisempi ja jopa vierastaa.
mutta vielä taivuin kylppärissä hiukset huuhtomaan.
sheivaamiset onkin sit jo toinen juttu tän mahan kanssa
maha oikeesti mua alkaa jo ahdistaa, kun kukaan ei tee muuta mua nähdessään kun kauhistelee miten iso oon
mua verrataan tuttuihin ensisynnyttäjiin, joilla ei ole laskettuna aikanakaan ollu maha yhtä iso kun mulla on nyt...
ihan oikeesti, on ne odottajat aina iso-mahaisia... tai siis että se erottuu selvästi kyllä kuka on raskaana ja kuka ei.
jotenkin ahdistaa, ja tympii kun kukaan ei kysy ees et miten oon voinut, tai mitään. Se on vaan sitä kauhistelua et KOSKAS sulla se laskettu aika olikaan? miten sä voit olla jo NOIN iso??
no miten.... tälleen vaan... minkä mä tälle mahdan... mun rakas pieni siellä kuitenkin kasvaa, ja kun edellinenkin on vasta 1,5v, ja kyseessä neljäs raskaus.... huoooh, kunpa saisin suljettua nuo kommentit päästä pois. mutta kyllä ne vaikuttaa paljolti esim vaatevalintoihin... musta hoikentaa...
jaha napero heräs....