Olipas melkonen aamun avaus lukea koko viikon kirjotukset yhteen pötköön! Täällä herättiin 7:20 sellaseen potkutteluun, että näin parhaaksi nousta sängystä ylös. Koitan lyhyesti kommentoida teidän kirjotuksia, vaikka aika usein mun tekstini venyy niin pitkiksi, että tuskin niitä monikaan jaksaa loppuun lukea :ashamed:
Neuvolaterveiset ensin:
Painoa tullut nyt kaikkineen noin 11kiloa, ei huolestuttavan paljon, mutta ihan riittävästi. Omaa oloa alkaa ahdistaa ja suunnitelmat painon nopeesta pudottamisesta raskauden jälkeen pyörii kyllä jo mielessä....
Sf-mitta nyt 28 ja putosin yläkäyrältä nyt lähes keskikäyrälle. Näytteessä oli
proteiineja, mutta olin kaiketi vain juonut liian vähän (?) Kovin huolissaan ei terveydenhoitaja ollut.
Hb oli pudonnut viime käynniltä 115 ja nytpä siis obsidania nautitaan täällä... Ei ainakaan vielä oo maha mennyt jumiin. Sitä pelkään ehkä eniten, koska töitten loppumisen jälkeen mukavasti alko maha toimimaan päivittäin ja todellakin HELPOTTI oloa!
Luin yhdestä kirjasta, että monet naiset ajattelevat niin paljon
synnytystä, että unohtavat, että se itse asia on vasta elämä synnytyksen jälkeen... Synnytys sinänsä käy naisilta kai "luonnostaan". Otin sen ohjeekseni ja nyt huomaan murehtivani paljon enemmän, että miten ihmeessä uskallan käsitellä sitä pientä ihmistä, etten sitä kolhi tai vielä pahempaa :attn: Mitä jos sille sattuu jotain ja se on mun vikani... Taitaapi kuulua ihan normaaleihin
ajatuksiin? Onko muilla näitä?
Tuosta
lööpistä vielä, että vahingossa sen menin lukemaan myös ja olin kiukkunen, että sellasia pitää huudattaa netissä... Tokihan sitten seuraavat päivät tarkkailin seven liikkeitä stressaantuneena. Sitten järkeistän aina näitä asioita, että se on tosi harvinaista... mutta jonkun kohdalle se aina osuu (anteeksi, jos nyt pelottelen teitä muita!).
Kelassa pitäis nyt olla mun 6kk palkkatiedot, joten vastausta ootellaan... ja tosiaan, sit mennään varmaanki
verotoimistoon muuttamaan sitä veroprosenttia... Pohjolan
vakuutus antaa edelleenkin odottaa päätöstään... Niiltä meni sen 6 (!!!) viikkoa, että saivat lähetetyks mulle lisäselvityspyynnön koskien aiempaa leikkausta, mikä mulle on tehty... noin 25vuotta sitten, ei perinnöllinen sairaus... :kieh: mutta ilmeisesti heillä ei sen päätöksen kanssa oo kiirettä........vaikka mulla oliskin
Kun nyt ennen seven syntymää saatais se vakuutusasia järjestykseen..
Pesänrakennus on nostanut päätään. Pojan huone on nyt valmis ja siellä ekat huonekalut paikoillaan. Kohta alan lipastoo täyttelemään äitiyspakkauksen vaatteilla ja tekeen vähän inventaarioo.
Vaunut on valittu, mutta ei ostettu. Päädytään kotimaisiin Oran yhdistelmiin jet 3in1 ja niihin vielä turhamainen samansävyinen mustalime hoitolaukku sitten päälle. Ovh 549 eli en pitäis ihan tuhottoman kalliina uusiks kotimaisiksi.
Onko täällä kellään kokemusta Oran vaunuista?
(.) Vika viikko miehellä lomaa ja sit alankin leipomaan pakastimeen valmiiks sämpylöitä ja odottamaan ja odottamaan.... Ja todellakin, nyt tuntuu siltä, että aika lipuu sormien välistä eikä mitään ehdi. Yöt menee pyöriessä, miettiessä ja valvoessa. Liikkeelle lähtö on hidasta ja liitoskivut kovat... Ja silti tää odottaminen tuntuu niin turvalliselta, verrattuna tulevaan vauva-aikaan. Yhä enemmän tuntuu, ettei tiedä mistään mitään.
Huomenna mennään tutustumaan Satks:n synnäriin ja viime viikolla käytiin kunnan perhevalmennuksessa kattomassa diat vauvanhoidosta ja synnytysvideo.
Loppu lähestyy leidit
Tsemppiä kaikille, joilla tilanteet on tukalia ja niille, jotka joutuvat päivittäin pelkäämään synnytyksen käynnistymistä!
liian pitkiä kommentteja kirjoittava sisunen ja seve 30+4