Marraskuun 2012 masuasukit <3 *elokuussa*

mnica ja se oli mun kommentti, mä en saa vesien mentyä lähteä muuta kuin lanssilla... juurikin sen takia et meil on sairaalaan toi 55km matka, ja vesien mentyä on se noin 5min. ollu kun vauva on ulkona. eli pahimmassa tapauksessa jos multa oikeasti vedet menee himassa, ei edes ambulanssi ehdi paikalle :D jännää tulee olemaan :)
ja muutenkin mulla on niin nopeita nuo synnytysten vaiheet olleet, että sen vuoksi tällä kertaa tuli neuvolasta tällainen kehoitus.
Muillahan se voi olla ihan, -ei mikään kiirus vielä, tilanne, vesien menosta saattaa mennä kauankin, vallankin ensimmäisen saajalle, ennenkuin on kiire :)

tää oli siis ainoastaa mulle sanottu, mun tilannetta koskeva kommentti :)
 
Nonnih, tullaanpas tännekin välissä omanapaileen kun on aikaa ja mielenkiintoa kirjoitella :D Ensinnäki raskausdiabetes: kotimittaukset pysyny rajoissa (jee) ja painonnousu pysähtyny ku seinään tän uuden ruokavalion myötä, viime neukkukäynnistä ei ollu tullu ku 700g lisää, mutta sf mitta meni hitusen yli käyrien, viikkoja oli siis 30+5 ja sf oli 31.
Mutta uskaltaisin tuon ison mitan laittaa turvotuksen piikkiin kun on järkky ummetus ollu tuon raudan syönnin takia, mutta sekin on onneksi helpottanu, ei tarvi niitäkään enää popsia kun hb oli noussu takas 120 hujakoille ja sain luvan lopettaa rautalisän :) Ja täälläkin pidetään herkuttelu-ilta kerran viikossa ettei ihan pakkopuuroksi mene tämä eläminen :popcorn:

perhevalmennus: Vaikka ensisynnyttäjiä suositellaan käymään niin ei kiinnosta yhtään mennä, mies ei pääse yhdelläkään kerralla mukaan ja en haluais sinne yksin vääntäytyä.. ja varsinkin kun kuulin ettei OYS enää järjestä niitä tutustumisia synnärille, joka ois ollu ainoa kannustava syy mennä koko valmennukseen. Mutta toki menen jos mieskin saisi sumplittua vapaata, mutta puheista päätellen häntäkänä ei suuremmin innosta niin tuskin yrittää tosissaan saadakaan vapaaksi niitä käyntipäiviä :D Lähipiirissä on vastasyntyneitä 2 kappaletta niin jos koen tarpeelliseksi harjoitella vaipan vaihtoa yms niin varmasti onnistuu sielläkin. Synnytysvideoita näkee netistäkin jos kiinnostaa ja tietoa on niin paljon saatavilla muualtakin että en vain koe tarpeelliseksi omalle kohdalle.

Mitähän sitä muuta.. isoimmat hankinnat on vihdoin tehty, turvakaukalo oli viimeinen ns. kallis ostos ja se tuli eilen haettua :) enää on vain näitä pieniä ostoja; vaatteita, vaippoja, tutteja yms. Ja kelalta tuli tänään se maaginen "äitiyspakkaus on haettavissa 2 vikon kuluessa -lappu" ja päivärahapäätöskin tuli samaan syssyyn niin nyt voi huokaista helpotuksesta kun ei tarvi noista enää murehtia :D Mutta eipä tässä sen kummosempia päivittelyjä tule mieleen.. nyt iltapalan tekoon niin saa tältä päivältä viimeiset sokerit mitattua, hui hai -->:wave:

neonroze ja möykky 31+2:heart:
 
Kyyti sairaalaan olen myös joskus kuullut että kovasti on eroja, ottaako taksi synnyttäjää kyytiin ja huoliiko ambulanssi kyytiin ellei ole varsinaista "hätää". Itse luultavasti soittelen sitten miehen paikalle, jos sattuu olemaan sillä hetkellä töissä. Luultavimmin on kuitenkin työssä tässä ihan 10 minsan matkan päässä. Esikoiselle saadaan hoitaja pellon toisella puolella asuvasta mummista ja pappasta, toisen pellon puolella asuvasta miehen veljen perheestä tai sitten 10 kilsan päässä asuvasta miehen veljestä tai siskosta. Meillä ei siis tämän suhteen ole hätäpäivää.

Millimama Kiitos uudesta pinosta ja kovasti jaksamisia sulle.
 

Yhteistyössä