MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *huhtikuussa*

Henna-Riikka75 mun mielestä, kuten jo aikaisemminkin sanoin omalle kohdalle, tuo dokumentti ei sovi sellaiselle joka pelkää keskenmenoja tai vastaavaa, sillä itsellä tuo vaan pahensi oloa sen suhteen että niin moni asia voi mennä pieleen :). Eli te jotka haluatte elää pumpulissa ja olla tietämättä miten moni asia voi mennä pieleen näin alkuraskaudessa niin älkää katsoko :D

Mutta joo hyvin tehty dokkari silti sitä en kiistä :D

ipna 9+5
 
Henna-Riikka Vielä ennen kuin kurvaat sinne apteekkiin niin tiedoksesi että varmaan tyhjin käsin saat sieltä lähteä! Mulle ainakin farmaseutti totesi että eivät suosittele odottaville mitään allergialääkkeitä, ei tabletteja, suihkeita tai tippojakaan. Pitäisi siis lääkäriltä käydä hakemassa mielipide sopivimmasta lääkkeestä. Etenkin jos sulla tuo allergia on ihan uusi oire. Mä olen täällä niiskuttanut ja sinnitellyt ilman troppeja.

Ihania ultra-uutisia Uskoa täynnä :heart:

Mä kans tykkäsin kovasti siitä eilisestä Prisma-dokumentistä!
 
Juu, teratologiseen soitin ja kysyin suositukset yms. ja sen perusteella lähden shoppailemaan :) Ja sanoin, että tämä on ihan nyt raskauden mukana tullut oire.
Tableteista en tiedä, kokeilenko edes, mutta paikallishoidot (suihke & tippa) otan kyllä käyttöön.
Ja sanottiin että voi ihan huoletta, pidemmänkin aikaa = allergiakauden, käyttää.
 
Ihana olla kotona taas kun pääsiäinen viiletettiin anoppilassa. :) Vaikka kivaa oli sieläkin toki! :) Ja tuntui et kokoajan piti syödä. KÄÄK!

Pahoinvointi on nyt jotenkin reilassa ainakin tältä aamulta. Aamut on mennyt suht ok jos vaan muistaa syödä jotain. Ja iltaisin on sitten hieman pahempi. Siihen ei oikein syöminenkään meinaa tehota. :(

Seksi on kyllä ihan yhtä aktiivista kun ennenkin, johtuen ehkä siitä, kuinka tärkeää se on meille kummallekin. :) Ja olen kyllä tyytyväinen, että jaksan hyvin kuitenkin vaikka välillä oliskin hieman hankala olo ollut. :D

Tänään pitää hieman siivota ja pestä pyykkiä. Ja näköjään vieläkin nälkä joten pakko syödä vielä jotain! :D

Nii juu ja POKS POKS tänään poksutaan!! :) 8+0 :)

Iippari 8+0
 
Ihana arki taas!
Mies oli viime viikon lomalla ja kyllä se mun hommia lisää kun pitää olla ruoka kaks kertaa päivässä valmiina. :D Meillä menee kotihommat kyllä mun hoidettavaks, oon kotona pojan kanssa ja mun mielestä on luonnollista että hoidan ne. Mies tekee omien töittensä lisäks meidän talon remppaakin.

Huomenna olis sit ar-ultra. Jännittää kyl kovin. Suurimmat oireet on hävinny. Jäljellä on ajoittainen tissikipu, niin kuin joku viiltäis veitsellä nännistä sisään.. (tätä en muista esikoisen ajoilta) ja tosi kova väsymys. Ehkä sekin on aavistuksen helpottanut. Pahoinvointia on enää vaan toisinaan. Esikoisesta sekin kesti n. viikolle 10. Niin ne vaan on raskaudet erilaisia. Kyljessä mulla on ihottuma-alue joka alko plussauksen jälkeen. Tänään oli jo pakko siihen kortisoni voidetta laittaa kun niin kovin kutisee. Mulla on iho normaalisti tosi hyvä eikä tarvii rasvailla tai mitään.

Aniit 7+1
 
Pelko taas tullut kovasti mieleen.. entäs jos pieni ei oo jaksanut kasvaakkaan viime tiistain jälkeen.. :/ Menkka jomotuksia on taas.. mut sepä taitaa olla vaan kohdun kasvukipuja.. Nää alkuviikot menevät niin hitaasti kun pelottaa.. :(

Kultakimpale2 & rv8+2
 
ruokiksella :)

pikainen helpotus aamupäivän huonoon oloon oli muutama omenalohko, terveellistä ja raikasta, helpotti äkkiä kun keskittyi jäystämään niitä. huimasikin jo... eli hiukan liian pitkäksi pääsi syömisen väli...

ihania ultrakuulumisia :) ite hyvä jos ehtii edes koko raskautta taas mielessä pyörittelemään, sen verran kiireisiä nämä työpäivät ovat. sikäli ihan hyväkin, menee nämä viikot niin ettei pian huomaakaan kun ollaan jo laitoksella ;) no niin varmaan :D
 
MOI! Täällä pahoinvointi jatkuu. PAHOINVOINTIRANNEKKEET ON EHDOTTOMASTI LIEVENTÄNYT OLOA. RASKAUSDIABETEKSESTÄ piti vastata FOURTH GIFTILLE, ei ole ollut mutta nla terkkari sanoi että jättämällä sokerit ja vehnän pois voi vaikuttaa jopa kilon lapsen painoon :eek: kuulostaa uskomattomalta? SEKSI on vähentynyyt olemattomiin. ÄITIYSPAKKAUSTA EN AIO OTTAA. Kahdesta ekasta otettiin, mutta toppis on marraskuussa syntyvälle huonon kokoinen ja harjat ja sakset on. Vaatteet ostetaan kuitenkin sukupuolen mukaan ja kestovaippoja ja kondomeja meillä ei käytetä. Viikon päästä ALKIO MUUTTUU SIKIÖKSI! :heart: lissukka ja Elmo 9+2
 
Täällä onnellinen sydänäänien kuuntelija. Tänään tuli doppleri postissa ja heti oli kokeiltava tai siis heti sen jälkeen kun oli nuorimmat lähteneet päiväunille. Ja sieltä se tuttu junan puksutus kuului. Hetki piti hakea, mutta yllättävän helposti löytyi.

Torstaina toinen ultra neuvolalääkärillä, ja jos silloin kaikki ok, niin uskallan varailla ensimmäistä neuvola-aikaa. Myöhäisin keskenmeno on mulla 10. viikolta ja niitä aikoja elellään nyt, joten siksi tuo virallisen neuvola-ajan varailua olen odotellut. Toki th:n kanssa ollaan oltu yhteyksissä, koska hänen kauttaanhan tuolle lääkärillekin mennään.

Oireet on vähentyneet, lievää väsymystä vain, joten ehkä se "seesteinen" ja "energinen" aika on alkamassa.

Scala rv 9+2
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli
Kultakimpale mä olen niin samoissa tuntemuksissa sun kanssa! Pelottaa jos tuo ei olekaan jaksannut pysyä kyydissä mukana.

Scala onnea äänistä, mäkin niin haluaisin kuulla ne mutta vielä en ole kuullut ja sekös mua vielä huolestuttaa lisää. Viimeksi yritin kuunnella sunnuntaina, plääh kumpa ne nyt kuuluisi pian niin saisin mielenrauhan.

ipna 9+5
 
Onnittelut ihanista ultra-uutisista! :heart:

Oi vitsi kun himottais itseänikin hommata tommonen dopleri.. pelkään vaan että alan stressaamaan liikaa... ja kun mulla todettiin ar-ultrassa että kohtu on takana, niin varmaan hyvinkin mahdollista ettei ne sydän äänet kuulu niin aikaisin kuin niillä joilla kohtu edessä?

Mulla on todellakin tullut jo 5kg lisää painoa... ja palelen edelleen. Voiskohan oikeesti olla joku kilpparin vajaatoiminta?? No sehän selviää vaan testeissä käydessä.
Ja toi 5kg on tullut tosi nopeesti, olen kyllä normaalia paremmin syönyt ja useammin herkutellutkin, mutta en silti voi uskoa että siitä tulee näin lyhyessä ajassa 5kg lisää..!
Hyi ällö kun itteensäkin ällöttää tää painon nousu... :(

Mutta ihanaa kun kevät tulee!!!! :cool:

Lily_ & kundi 8+0 (poks!!) :heart:
 
Henna-Riikka kiitokset linkkivinkistä, oikein mielenkiintoinen oli :)

Äitiyspakkauksesta otetaan ilmanmuuta, lapsi on sentään ensimmäinen ja pakkauksessa on paljon käyttökelpoista, mutta kondoomit ja kestovaipat jää varmasti käyttämättä.

Seksistä ekan viiden viikon jälkeen meillä on seksi lisääntynyt siten, että lakanoita tulee heiluteltua ahkerammin kuin yritysvaiheessa!! :D Tosi nautinnollista :) hmmm.

Painoa tuli aluksi pari kiloa ja nyt se putosi uudestaan, eli lähtötilanteessa ollaan edelleen.

Perjantaina kolmas ultra!

Mirkku ja muru noin 9+5
 
Mulla oli tänään ensimmäinen neuvolalääkäri ja siellä se pikkuinen heilutteli käsiä ja potki jaloillaan :heart: Tuli melkein itku siinä ja olin ihan yhtä hymyä kun lähin sieltä pois. Vauva vastasi koko 10+6 eli on kirinnyt 3-4 päivää edellisestä ultrasta. Tasan kolme viikkoa sitten kävin viimeksi ja silloin oli 7+2 tai 3 eli hyvin oli ainakin kasvanut. En ole kyllä näin onnellinen ollut koko raskauden aikana. Ihan uskomatonta että tuolla mahassa on neljäsenttinen pikkuihminen :)
Nyt tuli vaan tätä omaa napaa, äkkiä ruokaa laittamaan, hirrrveä nälkä ja pahoinvointi vaanii taas nurkan takana.
Onnea kaikille hyvistä uutisista, ainakin Scalalle sydänäänistä ja muitakin taisi olla!

PikkuA 10+6 (Just vasta poksuttiin ja ihan just poksutaan taas, hui!)
 
Lily mulla on käynyt ihan sama mielessä et jos kilpirauhasen vajaatoimintaa pukkaa. Samat 5 kg olen kerännyt ja hirvee turvotus. Aineenvaihdunta on hidastunut ihan nolliin. Meinasitko mennä johonkin testeihin?

Pahoinvointi helpottamassa, jee. Joka päivä on vielä vähän ollut, mutta nyt olen pystynyt toimimaan suht normaalisti, kunhan pitää huolta että jotain suupalaa aina saatavilla. Vähän mieli lepää kun oon päässyt takas salille treenaamaan :)

Mulle on tullut joku mielenrauha keskenmenopelon suhteen. Oon vaan sillai et jos jotain tapahtuu niin tapahtuu...ei edes oo mulle tyypillistä kun oon hirvee stressaamaan, mut hyvä näin. Sen päätöksen olen tehnyt et jos tää raskaus ei onnistu niin sit saa meidän kaksi isoa mussukkaa riittää. Ja jos onnistuu niin ihanaa mutta ikinä en enää tähän hommaan uudestaan ryhdy. :LOL:

Nelli 8+3
 
Äitiyspakkauksen aion ehdottomasti ottaa, kun ensimmäistä tosiaan odotetaan.. Odotan jo sitä, kun saan sen käsiini ja hypisteltäväksi, vaikka siihen on aikaa vielä vaikka kuinka.. :D

Seksiä ei ole ollut pahemmin.. : / Kyse ei ole siitä etteikö molemmat haluaisi, mutta kun pahoinvointia on suurimman osan aikaa, niin ei vaan pysty..Itellä olisi kyllä haluja välillä vaikka muille jakaa ja oon nähny kauheesti seksiunia! :ashamed: voi kun tää pahoinvointi helpottais vaan pian...

Painoa tullut niin että hirvittää.. :| mutta minkäs teet, kun pahoinvoinnin takia syötävä mitä pystyy ja kun ei oo liikuntaa päässyt harrastaan, niin väkisinkin paino nousee..ehkä se tästä kun pahoinvointi helpottaa..oon ennen ollu aika terveellinen syöjä, mut nyt en paljon muuta syö kun leipää ja muita hillareita..et kumma, että paino nousee..

Nellielli ja pötkö 10+2
 
Heissuli! :wave:
Oi ihanaa, että joillakin pahoinvointi alkanut helpata. Mulla ollut kohta 2 viikkooa tasaista kuvotusta ja etomista ja välillä oksentelua ihan päivittäin, varsinkin iltaisin. Yök. Pahoinvointirannekkeet hommasin noin viikko sitten, ja otan ne vain yöksi pois. En oo kyllä huomannut niistä olevan mitään apua, mutta ilmankaan en uskalla olla! :LOL:
Töistä olin omalla luvalla jo kolme päivää poissa, mutta luulen, että pakko on kohta hakea pidempää saikkua pahoinvoinnin takia. Ootteko vastaavassa tilanteessa hakenu saikkua neuvolasta vai tk:sta vai mistä? Terkkarithan saa kirjottaa normisti vain 3 päivää, mut onkohan äippäneuvolassa eri asia?
Pitsaa voisin syödä vaikka koko ajan, ja päivittäin tulee joku uus epäterveellinen mieliteko, jota mies käy kiltisti ostamassa ja jonka syömisen jälkeen sitten oksennan tai melkein oksennan enkä sitten enää voi sitä sietää, hädintuskin pystyn siitä enää puhumaankaan oksentamatta...(Tulipa pitkä lause.)
Joku kyseli ulkomaanmatkoista. Mä lähden viikolla 12 Tallinnaan, en sen eksoottisempaan maahan ;) Mutta kyllähän hyvin voi matkustella alku- ja keskiraskauden aikana, kunhan tosiaan muistaa miettiä mitä syö ja juo ja huolehtii käsihygieniasta. Ihanaa reissua Kreikkaan! Arvaapa alkoiko tehdä mieli fetaa? :p
Mulla maha on kasvanut sen verran, että oon alkanut viihtyä lököhousuissa. Pakkasin jo farkut yms vinttiin, kun ei nittä enää tänä vuonna tarvii. Mahaa ei kuitenkaan vielä "näe", mut se tuntuu. ;)
Nyt TAAS vessaan, pissattaa ihan sikana...
Kasvimaa 8+3 :heart:
 
Allergialääkkeistä mulle ainakin lääkäri sanoi että saan ihan vapaasti käyttää Aierusta tabletteina, nasonexia suihkeena ja flixonasea tippoina pahimpina kausina. Mulla siis pölyallergia ja tukkoisuus ja aivastelu ilman lääkkeitä on jotain ihan kauheeta. Meni melkein puoltoistavuotta että saatiin lääkitys kohilleen niin että auttaa niin en ihan hevillä luovu, onneksi tosiaan lupa heltisi :)

Huomenna ensimmäinen neuvola ja en mitenkään erityisen innoissani sitä odota kun sen jälkeen alkaa se ravaaminen labroissa ja sokerirasituksessa yms. mulla vielä veriryhmä sellanen että otetaan kolme näytettä raskauden aikana että on varmasti oikein. Ainut mitä tietysti odotan kovasti on se että saa sitten lähetteen sinne kättärille ja pääsisi nt-ultraan, jotenkin pelko nostaa joka toinen päivä päätään ja olen ihan varma että kesken mennyt kuitenkin. Vaikkakin oireet antavat ymmärtää jotain ihan muuta...pahoinvointi on pahentunut niin että oksennus tulee väkisinkin päivittäin. Viikonloppuna tein vähän reilummin extra keikkaa baarissa ja sain töissä tsempattua tosi hyvin ja se sitten kostautui eilen, että tuli sitten oksennus kylään useamman kerran ja äänikin lähti illasta kun kurkku oli niin kipeä.

Onneksi tänään ollut aurinkoinen päivä niin piristää kummasti mieltä ja kyllä toi mies jaksaa olla ihana kun työpäivän jälkeen touhuaa koko illan lapsosen kanssa että saan maata sohvalla jos siltä tuntuu :)

Firesun ja pulla 8+5
 
Meillä on eka ultra perjantaina! Jännittää niin paljon.
Luulin jo että pahimmasta väsymyksestä olis päästy ja nyt oon ollu kaksi päivää niin kuollu ettei mitään rajaa.
Tuli jo nt-ultraankin aika, olisi tän kuun lopussa. Sekin jännittää kauheesti. Onko teillä ultrat tehty sisä vai ulko kautta? Tossa nt-ultran lapussa luki että ultrataan sisäkautta.

Inhottavasti tänään sattunut toiselle puolelle alavatsaa, ei onneksi mitään kovia kipuja vaan sellasta nipistelyä. Silti heti iskee huoli.

Cattibrie + pieni 9+4
 
Ultrassa käyty ja siellähän meillä Pompula meni kuin viimeistä päivää ja kirjaimellisesti vilkutteli kädellään ;) Nyt kuulimme sydämen äänetkin ja pulssi oli 164 eli täysin oikea! Ja hän on niin iso että nyt ollaan vähän epäselviä lasketusta ajasta. Tänään piti olla 11+1 mutta tämä sai kooksi 5cm eli olisi jo 11+4. Ota nyt tuosta selvää :D Mutta lokakuun puolelle mennään. Ja otti pyynnöstä niskapoimunkin vaikka se onkin minulla Lohjalla ensi viikolla ja se oli 1mm eli normaali :heart: Eli mun laskettu onkin 26.10 :)

Micaela & Pompula 11+4
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli ja Kerpele
Kilpirauhasen vajaatoimintaa epäilijät..jos ihan oikeesti epäilette moista ni kipin kapin yhteys neuvolaan. Kaverini ei raskautunut koska oli just tuo kilpparin vajaatoiminta,sit ku tärppäs ni alkuraskaudessa tutkittiin tarkkaan arvoja koska se vaikuttaa kehitykseen ja altistaa keskenmenoon. ei siis leikin asia.

Pelko on itselläkin että kehitys loppuu :ashamed: mutta siihen en voi vaikuttaa ja elettävä päiväkerrallaan. :heart:

Rontti1 7+6 huomeenna poksutaan rv8 =)
 
Hei täältäkin kaikille ja onnea hyvistä ultrakuulumisista ja sydänäänistä niitä saaneille!

Arki on tosiaan alkanu ja etominen tuli sen myötä takas. Vapailla sai nukkua päikkäreitä ja yöunetkin oli jotenkin paremmat, niin olo oli paljon parempi, mutta tämä päivä on ollu taas ihan kamala. Oksenna en, mutta kaverikin sano, että näytän siltä kun oksentaisin millä sekunnilla hyvänsä ja siltä se vähän tuntuukin. Lounas ei menny alas ollenkaan ja se ei tietysti yhtään helpottanu pahoinvointia. Sen sijaan menin typerä syömään salmiakkijäätelön ja voin entistä pahemmin. Oon kyllä aiemminkin saanu salmiakista pahoinvointia, mutta en tietenkään voinu muistaa sitä. No, enpä unhoda enää varmasti.

Miks sillon kun on paha olo ja väsyttää, pitää vielä kiukuttaakin? Olin lapsellekin ihan inhottava, vaikka toinen olis vaan halunnu äitin huomiota pitkän päivän jälkeen ja nyt on siitäkin paha mieli :(. Jos mun miehellä ei olis ekstrapitkät hermot, olisin varmaan saanu potkut persuuksille jo aikapäiviä sitten, niin ärsyttävä oon ollu väsyneenä. Ja toinen vaan lohduttelee, että ne on niitä raskaushormoneja, älä stressaa. Oikeessahan se tietysti on, mutta miks se vaan silti tuntuu niin pahalta :(.

Valivali-päivä tänään siis. Ehkä huomenna on taas kaikki toisin.

Haavemamma 10+3 ja ar-ultra tasan kahden viikon päästä, jännää!
 
Oikeesti siis mitä tää vessassa ravaaminen on?!? Viime yönä kävin 3 kertaa ja päivisinkin pitää koko ajan käydä. Ihme juttu ja en muistanut että se oli jo tässä alkuvaiheessa tämmöstä! :)

Kävin tänään hakemasta apteekista raskausvitamiineja: monivitaa ja sitä omegajuttua. Syökö muut jo vitamiineja?

Harakanhattu ja pieni 9+0
 
harakanhattu Mä ramppaan myös vessassa tosi usein, öisin 2-3 kertaa ja päivisin parin tunnin välein. Ja vitamiineja olen popsinut viimeiset kolme vuotta, kun niitä suositellaan jo yritysvaiheessa :D

Mulla on lähes oireeton olo tällä hetkellä. Palelu ja jatkuva pissahätä ovat ainoat oireet. Onneksi ne sydänäänet kuului eilen, koska muuten olisin huolissani tästä olotilasta.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille ja tsemppiä raskausoireiden kanssa painiville :heart:

idylli 10+4

Ai niin, olin tänään verikokeissa/sikiöseulannoissa. Parin viikon sisällä ilmoitetaan, jos arvot ovat poikkeavat, ja jos ne ovat normaalit eli viitearvojen sisällä, niin ei ilmoiteta mitään. Nyt saa siis jännittää pari viikkoa kaikkia vieraista numeroista tulevia puheluita :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä