MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *huhtikuussa*

Muuten, typerä kysymys, Minulla on 12 raskausviikolle varattu ensimmäinen ultra. Onko tämä juuri se niskapoimu ultra? Milloin selviää mitä sukupuolta lapsi on?
Esikoista siis odotetaan joten on niin kauhean epäselvää vielä! :(

Onnea Micaelalle ultraan! :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiva saada uusia joukkoon, tervetuloa!

Laskettu aika on niin veteen piirretty viiva, että jos se laskettu aika sattuisikin muuttumaan joko lokakuuhun tai joulukuuhun, niin ei täältä ketään "pois potkita" :D Itelläkin neuvolakorttiin merkattu LA:ksi 29.10, vaikka sanoin, että varhaisultrassa sikiö oli 4-5 päivää pienempi, eli sen mukaan marraskuun puolelle menee. Esikoisen LA oli elokuun puolessa välissä ja olin "varma" että kävi miten kävi niin elokuussa synnytän, mutta niin vaan poika päätti tulla jo heinäkuussa. :)

Np-ultra on juurikin tuo n. 12 vkon kieppeillä tehtävä ultra. Itekin odottelen kirjettä, että koska päästään. Toivottavasti pian, se oli jotenkin niin mahtava kokemus viimeksi.

PikkuA 10+1
 
Micalea itsellä on kans kovin epätodellinen olo että onko tuolla kyydissä mitään kun ei vielä kotidoplerilla ole ääniä kuullut, no mulla on vielä 2,5vkoa ultraan joten siellä se selviää.

gluglu rakenneultrassa noin vkolla 20 selviää vasta sukupuoli jos selviää. Niihin ei kannata ihan täysillä luottaa. Itsellä piti esikoisen kanssa kyllä paikkansa mutta on niitäkin tapauksia missä ei ole pitänyt paikkansa.
 
Ihanaa lukea, että muillakin on oireet jo hävinneet. Rupesin sitä jo vähän murehtimaan, että onko kaikki hyvin.
Viimeksi pahoin vointia riitti viikolle 11 asti.
Melkein kokonaan tämä viikko on jo mennyt ilman pahoin vointia väsymystä vain. Eilen oli jo turvotuskin laskenut, eli enää en näytä siltä kuin olisin viidennellä kuulla raskaana. Vatsa on palautunut alkuperäiseen ja housutkin menee taas kiinni :)

Välillä tuntuu vatsassa sellasta pientä kipristelyä, taitaa kohtu kasvaa siellä. Enää 5 päivää, niin pääsee neuvolaan ja toivottavasti siellä olisi mahdollisuus ultrata.

Sydänääniä odotan kovasti kuulevani ainakin neuvolassa.

Aada 7+6
 
Tervetuloa uudet!:wave:

Ihanaa tosiaan kuulla, että Micaelalla ja muutamalla muulla on pahoinvointi helpottanut. Antaa toivoa meille muillekin:)

Itselläni on olotila aika karmea: tänään söin töissä noin puolentoistatunnin välein ja onnistuin pitämään pahimman pahoinvoinnin poissa, mutta kotona pitikin sitten oksentaa ekan kerran. Ei saisi valittaa ja pitäisi vaan nauttia, mutta on tää nyt aika hirveetä:p Yks mieliteko on kyllä ylitse muiden eli tekee mieli lihaa. Aika jännä, kun en normaalitilassa syö juurikaan muuta kuin jauhelihaa niin nyt tekee mieli ihan hulluna lehtipihviä tms. Melkein pakotin miehen äsken lähtemään etsimään grilliä mistä lehtipihviä sais. Oksennus vaan keskeytti suunnitelmat...Jotenkin rasittaa, kun töissä saa niin taistella tämän olotilan kanssa ja kun pääsee kotiin ei jaksa muutakuin maata sohvalla.

Nojoo, tulipahan taas valitusta, sori;) Pitää nyt vaan yrittää ajatella sitä palkintoa, välillä vähän vaikeaa...

Melanie 6+4
 
Tervetuloa jälleen uusille! :wave:

Tämän päivän mieliteko olikin sitten omanlaisensa :D Olen kokoajan ajatellut, että raskauden aikana ei lähdetä rahoja tuhlaamaan mihinkään ylimääräisiin yksityisten ultriin tai muihin..että täytyy riittää se mitä neuvolasta saa. Ja kun kuitenkin gynekolla jo pikaseltaan pari viikkoa sitten näin, että kaikki on hyvin. No mutta...tuli sitten varattua huomiseksi ultra yksityiseltä :LOL: Onneksi isäntä oli helppo suostutella kun on niin mielissään lähdössä katsomaan minkäslainen möykky siellä massussa asustaa. :) Täälläpäin on laadukas yksityinen neuvola, jossa ultra maksaa vain 50e. Vastaanoton pitäjä on todella ammattitaitoinen ja nettisivujen mukaan heillä on aivan uudet laitteet, joten odotukset on suuret! Ei varmaan tule ensi yönä nukuttua.

Galluppia kehiin: onko muilla ulkomaan suunnitelmia raskausajalle? Me ollaan lähdössä 8 päiväksi Kreikkaan raskausviikolla 17. Hieman jänskättää, että vieläkö tämä etova olo seuraa sinne mukaan, vai joko siinä vaiheessa on helpompi olla. Tällä ololla ei paljon auringon paahteesta nautita :D Niin ja kyllä tekee sielulle kipeää jättää paikalliset fetat ja saganakit väliin :/

*metsätähti* & masuasukki 9+4
 
Tervetuloa uusille! :) Mukavaa, että meitä on jo näin iso porukka kasassa. Ja toivottavasti kaikki saadaan olla mukana loppuun asti.

Roskaruuan himo mullakin valtava. Mikään perusruoka ei houkuttele, mutta hampurilaisia ja pitsaa voisin syödä vaikka saman tien. Vielä olen saanut itseni hillittyä ja pystynyt tyytymään tavan ruokaan. Ja makeaa tekee mieli paljon vähemmän kuin yleensä. Näin oli kyllä esikoisenkin aikaan.

Äitiyspakkausta ei ole tarkoitus ottaa. Esikoisen pakkauksesta tuli käytettyä yllättävän vähän vaatteita ja käytössä olleet ovat kyllä tallessa. Ja saahan sillä rahalla kuitenkin sitä mitä enemmän tarvitsee.

Mun eka neuvola piti olla torstaina, mutta siellä oli sekoiltu aikojen kanssa ja mun aika peruttu. Meinasi itku päästä... Vielä muutama päivä ultraan ja sitten samalla neuvolakäynti terkkarille. :)

PikkunenKakkonen & 9+3 (oho jo näin paljon, muutama päivä mennyt ihan huomaamatta, piti ihan laskea päivät) :)
 
Viimeksi muokattu:
Voisin tulla tässä aikani kuluksi kertomaan vähän omista oloistani ja raskauden kulusta. En pysy muuten täällä enää hereillä, joten yritän tällä tavalla pitkittää tuota nukkumaan menoa. =)

Pahoinvointi on kovaa ja joka päiväistä. En ole oksentanut, enkä oksentanut esikoisenkaan raskauden aikana kertaakaan. Vaan tälläista huonoa oloa ja yökkimistä. Varsinkin iltaisin on koko ajan huono olo. Aamuisin sen saa syömällä pois, iltaisin ei tehoa mikään, ei vaikka mitenkä söis. :x En ole vielä kokeillut sitä pahoinvointiranneketta, miettinyt sitäkin kyllä.

Nenä on ollut myös tukossa melkein kuukauden, tosin nyt alkaa helpottamaan. On myös helposti kylmä ja vilu. Sellaista olen myös huomannut että pienikin rasitus pistää ihan piippuun. Eli kunto loppuu tosi pienestä. Niin ja aina kun nousee nopeasti seisomaan alkaa pyörryttämään.

Raskaus alkoi vähän omituisesti 10 päivää kestäneellä vuodolla. Ja aluksi luulinkin että on normaalisti menkat ja sen jälkeen kun tein positiivisen testin ajattelin että on vain tullut keskenmeno. Kolme viikkoa vuodon jälkeen ultrassa yksityisellä näkyi kuitenkin viikkoja vastaava pikkuinen. Eli "menkat" voi todellakin tulla vaikka olisi raskaana. Nyt vain tosiaan toivotaan että pikkuinen pysyisi matkassa. :)

Meillä on 2-vuotias pieni ja ihana tyttönen Matilda. Meillä on siis myös pieni ja ihana uhmaikä. XD Ennen Matildaa oli myös yksi keskenmeno, joten siksi kovasti pelkään että semmoinen tulee vielä toisenkin kerran. :/

Nyt alkaa taas niin yökityttämään, että on pakko lähteä tuonne keittiöön haalimaan jotain syötävää.

Tsemppiä kaikille oloihin ja muihin vaivoihin! :)

Harakanhattu ja pieni 8+5
 
Iltaa!

Hyvää Pääsiäisen jatkoja vanhoille ja uusille Marrasmammoille.:)

Pääsiäinen on mennyt hyvin pitkälti kotona rentoillessa ja SYÖDESSÄ. Ja olotila on kyllä kun pallokalalla. Huh. Sitä saa mitä tilaa:kieh:

Alkuviikosta podimme tytön kanssa kummatkin vatsatautia pari päivää. On kyllä niin, maailman viimeinen tauti, että ottaisin melkeein minkä muun tahansa. Inhoan ja kammoksun oksentamista niin paljon, ja sitten päälle vielä kamalat vatsakivut ja niiin heikko olo. No onneksi on nyt ohi. :x

Oloista ja himoista: Kuvotus/oksetusolo pitää hyvin pintansa. Yhtään ei näy vielä laantumisen merkkejä. Viime raskaudessa tätä kesti muistaakseni rv.17 asti, joten katsotaan mennäänkö nyt samalla kaavalla. Vai kestääkö jopa pidempään.;)
Oksentaa ei vielä ole tarvinnut kertaakaan. Monta kertaa on ollut aivan hilkulla. Sellainen voimakas tasainen kuvotus vaivaa eniten aamuisin ja sitten näin iltaisin.

Väsymys on aivan ylitsepursuavaa. Väsyttää, väsyttää ja väsyttää vaikka kuinka nukkuisi. |O Tuntuu että mihinkään ei riitä energiaa. Koti on todellakin kun pommin jäljiltä ja mies parhaansa mukaan siivoilee aina kun ehtii. Itse saan juuri ja juuri hoidettua aivan pakolliset hommat. No, sitä energistä keskiraskautta odotellessa...:whistle:

Ja hermot. Ne on niiiiiiiin kireällä että kohta paukahtavat poikki! Aivan naurettavista asioista menee hermot totaalisesti. :x Tuntuu että en välillä tunne itseäni lainkaan, niin kummaa toimintaa tuntuu välillä olevan. Voi hormoonit voi hormoonit...:kieh:

Mielitekoja on kaikki raikas ja kirpeä. Hedelmät, jogurtit, limsat ja mehut, salaatit ja kirpeät hedelmäkarkit ja salmiakki. Ja näiden lisäksi pullaa tekee aivan simona mieli. Pullaa jota en yleensä syö koskaan! Siis ei ihan peruspullaa vaan jollain marja- tai rahkatäytteellä. Muuten ei makeaa tee mieli, ei suklaata tms. ei yhtään. Yök.
Roskaruokaa ei myöskään tee mieli, lämmintä ruokaa en juurikaan kykene syömään. Haisevat niiiiin pahalta. :x

Äitiyspakkauksesta : Otan ehdottomasti. Kahdessa edellisessäkin raskaudessa olen ottanut. Minusta siinä on paljon käyttökelposta ja melkein kaikkea olen siitä käyttänytkin. Kestovaippoja ja kortsuja yms. lukuunottamatta. :D Ja minusta se raha minkä saa vaihtoehtoisena tilalle, on niin pieni että ei sillä saa paljon mitään.

Nyt nukkumaan! Hyvää yötä. :heart:


Erika76 & 9+6 ( huomenna poksahtelee :heart: )
 
Mielialat: Mua kiukuttaa ja itkettää vuorotellen, ja sitten turhauttaa kun pitäis osata olla tässä niinku aikuisena ja äitinä noille pienille ja olo on ku tolla 2,5-vuotiaalla uhmaneidillä! Mä en KESTÄ!

Muoks. Niitä raskausviikkoja on kait tänään se tasan 10 sit :)
Muoks.. Ei, vaan 9... Öö.. No mutta jotain siltä väliltä :LOL:

T. Kerpele ja Pikku-Elvis
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta! Täällä poksutaan tänään ja ensi viikolla olisi sitten ensimmäinen kolmannes ohitettu :) Tänään otetaan oikein reippailupäivä siivoillen, käydään tontilla katselemassa toivottavasti pian alkavaa talon rakennusta ja muuten vaan vietetään ihanan aurinkoista päivää :)


Micaela & Pompula 11+0 *POKS* :heart:
 
aaarrgggh tästä päivästä tulee NIIN haastava, nuorin ipana valvottanut puolet yöstä, ensin sain nukuttua päälle kolme tuntia, sitten paaaaljon valvomista, ja vielä parin tunnun torkut kuudesta eteenpäin... että se siitä ...liekö kipeäksi tulossa, nenä on ihan tukossa.. no, sitähän se pienten kanssa on...

hiukan oon jo kiukun ollessa päällä, pohtinu miten ikinä tuun jaksamaan kahta pientä jos molemmat nukkuu huonosti... mutta toisaalta, silloin saan olla kuitenkin kotona jonkin aikaa eikä tarvii murehtia työssä jaksamista... onneks mies nousee myös öisin ja auttaa :) on joskus eletty sekin vaihe kun mieheltä ei saa mitään tukea.

äitiyspakkaus en ehkä sittenkään ota. eilen katselin vauvan vaatteita, ja oikeastaan kaikki olin kirpputorilta ostanut.,.... ja nyt teen samoin, vaikka pakkauksen viimeksi otinkin. meillä inhotaan kestovaippoja, ja kortsuja, ja pakkaus sisältikin niin paljon poika-sävytteistä..... että aika paljon jäi käyttämättä.... ja vauvalle löytyy kirppiksiltä äärettömän hyvin, ainakin meilläpäin ... ja niin edullisesti, ettei ole mitään järkeä uutenas ostakaan :)

ja jotta talvi ei hellittäisi mukamas otettaan, lunta on jälleen maassa... mutta aurinko paistaa, se on pääasia. eilinen päivä tuli oltua lähes kokonaan ulkona, teki mielelle tosi hyvä. ja tänään varmaan sama ajatus jos keli suosii.

huonoa oloa kesti aurinkotuolissa lekotellen huomattavasti paremmin kuin sisällä möllötellen :D
 
Idylli kovasti onnea äänistä! :)

Meillä on ultraus meri-oulun neuvolassa takanapäin ja olipa kyllä mukava kokemus. Ihanaa palvelua ja pieni söpöläinen oli edelleen tallella :heart: Pikkuinen oli ottanut kovasti etumatkaa kun oli yli 3,3 senttiä pituutta takamukseen asti ja vastasi viikkoja 10+2 (todellisuudessa pitäisi olla 9+5). Kaksi jalkaa ja kaksi kättä löytyi ja vilkas asukki kun hyppeli kovasti :D Niskapoimussa turvotusta vain juuri ja juuri puoli milliä, joten ei ole huolta. Ja ne sydänäänet :heart: onko ihanampaa ääntä maan päällä?

Seuraava etappi heti huomenna aamulla ensimmäinen neuvola :)

Aurinkoisin mielin *metsätähti* ja masuasukki 9+5 (kokoa 10+2)
 
Idylli Ihanaa että oot saanu jo sydänäänet kuuluviin :heart:

Neuvola olis torstaina.. vaikka ultrassa kaikki ok. ni meijän neuvola suostuu kuuntelemaan sydänääniä vasta rv 12 ultran jälkeen joten turha edes toivoa moista vielä.

Seksistä ollu puhetta...kyll meillä on vähentyny petipuuhat :ashamed: ei vaan jaksa ja iltaisin valtaa tuo pahaolo..päivisin ollaan töissä sekä kotona sit on tuo tytsy ni sillä jää harrastelu iltaan jos jää..

Sain kuulla että miun kamu saa lokakuun lopussa vauvan ihana juttu mutta silti valtaa tunne et mie haluun ensin saaha vauvan vaikka meille tulee toinen ja heille eka..hölmö minä :ashamed: ja känkkäränkkä olen koko ajan että harmittaa..pääasiallinen kohde on ollu tuo 2 vuotias vaikka se ei ansaitsekkaan sitä.
 
metsätähti ihania ultra-kuulumisia :) ja onnea ekaan neuvolaan :wave:

uskoa täynnä oi ja sinulle rutkasti myötäistä tuulta ultraan, tulehan sitten heti kertomaan kuinka monta tallessa on, ja että kaikki on varmasti hyvin!! :wave:

idylli voi sua onnenmyyrää :) nyt saa siis hengähtää, ja alkaa nautiskelemaan ja kääntämään katseen kesään ja hankintoihin, ja sitä kautta syksyyn ja valmistautumisen syntymää kohti :flower:

micaela oot niin kadehdittavasti edellä ;) aivan loistavaa, tuo luo toivoa meihin loppukuisiin, että jos ne viikot kuluu muillakin, niin meilläkin :)

rontti ja sinulle kanssa tsempit neuvolaan :) voithan anella terkkaria että tekisi sun kohdalla poikkeuksen, ja saisit sydänäänet kuuluviin :) toisaalta siinä on se, että jos niitä ei aikaisilla viikoilla yritetä kuunnella, ei luoda turhaa pelkoa äideissä jos ne ei jostain syystä kuulukaan.... ymmärrän tuon käytännön, mutta ymmärrän malttamattomia äitejäkin...
koita siis jaksaa :hug:

itellä kanssa kaveri saa toisen lapsensa paria kuukautta aiemmin kuin me, yhtä kaveria epäilen VAHVASTI myös että toista odottaa... on vaan sellaisia merkkejä, mutta vaistoan jutuissa jotain peittelyä ;)
ja mun paras ystäväni puolestaan on alkanut yrittämään :heart: se oisi kyllä aivan maailman ihanin asia :) eli jos hyvin käy, mulla on kolme odottavaa ystävää lähellä samaan aikaan itteni kanssa. todellista vertaistukea ainakin saa, siitä ei ole pulaa...mutta täytyy myöntää että siinä vaiheessa, kun en itse vielä ollut paksuna, mutta tämä pari kuukautta pidemmällä oleva ilmoitti raskaudestaan, olin omaan tilanteeseeni pettynyt. valtavan iloinen toki heidän puolestaan, mutta jotenkin harmistunut, että voi, minäkin haluan :D no, nyt kun pullat on uunissa, on tilanne tasainen :)

oma no hiukan liikaa tuli rehkittyä tänään.... nyt kun on maannut tässä sohvalla puolisen tuntia, aivan kuin oisin tuntenut supistuksia.... koko alavatsa meni pari kertaa sellaiseksi, että tuntui kuin oisi kovettunut....
hui....
pisti hiukan miettimään että eipä enää näin kovia päiviä... en nimittäin ole paljoakaan istunut saati edes selkää oikaissut päivän aikana.... oma vika mutta kun pakko oli tietyt jutut saada tehtyä....
yhdessä odotuksessa oon joutunut viimeiset 3kk olemaan pakkolevossa, kun alkoi supistuksia tulemaan ja kohdunsuu oli jo sormelle auki.
sen jälkeen ei sitten edes imuroitu... en kyllä sitä halua enää....

uusin malttavaisin mielin huomiseen työpäivään :) oli kyllä aivan ihanat neljä vapaata, tulivat tarpeeseen :)

fourth gift ja pikkupalleroinen 6+4 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: *metsätähti*
niin hauskaa kun itsellä loppu kuussa LA ja ne joilla alku kuusta niin kuinka valtava ero viikoissa, toiset kohta jo ekan kolmanneksen ohittaneet. Täällä kauhulla huomista työpäivää odotellaan, ku nyt pääsiäislomalla alkoi sitten karmaseva pahoinvointi ja väsymys on jotain aivan käsittämätöntä, tänäänkin nukuin yhteensä 5tuntia päikkäreitä, huoh. en ole ikinä ennen käynyt varhaisultrassa yksityisellä niin että millä viikolla se yleensä sit tehdään? Kuun lopussa olisi vasta kunnalliseen ultraan aika mutta ei millään malttais odottaa.

kaukau poks poks 7+0
 
kaukau hei sullahan on paras viikko juuri nyt :) mulle yksityisellä sanottiin että se on juuri paras viikko jos on 7+ jotain :D eli varaamaan aikaa sitten vaan :)

huono olo itellä myös voimistunu aamuisin... niin kiiru on jotain laittamaan suuhun ettei ole tosikaan... huojentavaa sikäli, että siitä ainakin tietää olevansa raskaana. (siis jollei sitä musta nyt muuten huomaisi :LOL: ) vaikka en sitä jogurttia muutoin olekaan aikoihin syönyt, näyttää olevan se nopein konsti taittaa olotila. äkkiä saatavilla. mehukeittoja kokeilin myös, mutta sellasestapa tulikin entistä kehnompi olo.. no, jos sitä sitkuttelisi vielä... tiedän tapauksen kuka oksenteli päivittäin 8kk:lle saakka. tiedä sitten kertoiko elimistö että kaikki ei vain ole hyvin, koska tuo päättyi kohtukuolemaan. no siihen päättyi oksentelukin. ääri-kurja tilanne.. :(

jostain pitäisi se tsemppi-vaihde löytää työpäivään... hmmm kadoksissako? no ehkä vähän.... kyllä ihmisen elämä olisi paljon kivampaa jos saisi vaan olla :) koko perhe kotona vaan... nyt kaikki säntää omille teilleen....

mutta kaikesta huolimatta oikein mukavaa viikkoa kaikille :) ja kellä huono olo työpaikalla, niin purkkaa / pastilleja tms mukaan.....
 
Huomenta! Ompas rankkaa palata töihin 4 päivän vapaan jälkeen, joten aloitampa kirjoittamaan kuulumisia :)!

Ihania ultrakuulumisia ja sydän äänikuulumisia täällä ollut ja tsemppiä niille joilla tuo on vielä edessä.

Mä aion ottaa äitiyspakkauksen vaikka esikoiseltakin kaikki on vielä tallessa, mutta kun sen äitiyspakkauksen rahallinen arvo on niin paljon suurempi kuin mitä rahana saa niin ei haittaa.

Meillä seksi puuhat on aika ennallaan mihin hommat on jäänyt esikoisen jälkeenkin... joten ei muutoksia sen suhteen.

Mielialan vaihteluja ei juurikaan ole, mutta eipä ollut pahemmin esikoisen aikoinakaan. Mä luen tällä hetkellä melko pelottavaa kirjaa ja saan ihan ihme pelkotiloja öisin ja näen painajaisia varsinkin jos luen sitä kirjaa juuri ennen nukkumaan menoa. No en malta olla lukemattakaan mutta siirryin lukemaan sitä päivisin enkä iltaisin :). Hölmö minä!

).( Mulla on jotenkin koko ajan pelko että tuolla masussa ei ole ketään elossa :(... oireita ei ole paitsi tämä väsymys mutta sekin näyttäisi alkavan helpottamaan. No parin viikon päästä on np ultra eli siellä sitten todetaan onko kukaan elossa vaiko ei. Esikoisesta kuulin jo sydän äänet tuossa 8+5 - 9+0 aikoihin ja tästä en ole vielä kuullut ja sekös pistää epäilyttämään (tosin tässä on +10 kg ero painossakin joten sekin saattaa vaikuttaa samoin kuin se missä ja miten tuo sikiö tuolla masussa on). Miksi mä en vaan osaa ottaa rennosti.... Eilen sitten vielä katselin prisman dokkaria missä oli hedelmöittymisestä eteenpäin juttua ja siinä kerrottiin miten moni asia voi mennä pieleen ja on ihme että meitä on täällä niin monta maapallolla tervettä ihmistä... huoh... todella fiksua katsoa tällaisessa tilassa tuollaista ohjelmaa.

ipna 9+5
 
Kauheasti jänskättää jo huominen neuvola. Mä en ala jos saan jonkun työhönsä kyllästyneen kitkeränkatkeran 6-kymppisen tätylin. Siltä se kyllä valitettavasti kuulosti puhelimessa : / Meillä ei edes tulevaa isää mitenkään toivoteltu mukaan vaikka monella paikkakunnalla näin on. No toivottavasti yllätyn iloisesti!

Mä sain sydänäänet "kuuluviin" eli dopplerin näytölle lukemat viime lauantaina eli 7+4. Tuskin ne tuolla neuvolassa vielä edes ehdottaa sydänäänien kuuntelemista mutta voin tehdä sen sit kotona :)

Mä oon kyllä päässyt tähän mennessä todella vähällä pahoinvoinnin suhteen. Huonoa oloa on kyllä aaltomaisesti ihan joka päivä, mutta ei todellakaan niin paljon että oksentamista tarvitsisi pelätä. Suurempi ongelma on että vatsa haluaisi toimia todella vauhdikkaasti :ashamed:

Kyllä meilläkin on seksi jäänyt todella vähiin. Ehkä kerran viikossa ollaan harrasteltu. Lähinnä tuon ikävän tuhruvuodon takia. Valitettavasti se nyt näyttää sille että seksi ei ainakaan auta tuohon vuoteluun vaan jos vaikka pariin päivään ei punaista ole näkynyt niin seksin jälkeen seuraavat pari päivää kyllä taas punertaa. Täytyy kysyä siltä neukkutädiltä tästäkin. Että jatketaanko seksiä siitä huolimatta että aiheuttaa tuota vuotoa vai pitäisikö odotella tämän kriittisimmän vaiheen yli. Itse oon kyllä tämän jälkimmäisen kannalla. Haluja kyllä olisi ja oon nähnyt kyllä sellaisia seksiunia tässä viime aikoina että melkein punastuttaa näin päiväsaikaan niiden miettiminen :p

Tuna ja sintti 8+0 *POKS*
 
Huomenia

Uusille lämpimät tervetuloa toivotukset :)

*metsätähti* Ihania ultra kuulumisia. Teillä oli mittailtu niskaturvotusta jo, onko teillä kuitenkin vielä erikseen np-ultra?

Pääsiäinen oli aivan ihana, sisko rakas yllätti monta kertaa ja säät helli, joten hieman ulkoilua ja paljon hyvää ruokaa tuli nautittua. Ehkä vähän liikaa, mahan pömpötyksestä päätellen. Pitäis olla varovainen noiden ruokien suhteen, ettei joudu sokerirasitukseen painon nousun vuoksi. Torstaina ensimmäinen neuvola, kuunnellaan sydänääniä, toivottavasti. Pahin pahoinvointi taitaa nyt taittua tai sitten olen vain niin tottunut jo :)

Inari-11 & Juri Kakara 8+4
 

Yhteistyössä