Marraskuun 2009 karhunpennut

valkoliljalle vastaan ympäripyöreesti jotain vaikka määristä ei ole hajuakaan.minä nimittäis kanssa joka kerta annan maitoa kun poika kitisee,itse sitten päättää ottaa vai ei :whistle: meillä eemelillä on sellanen tapa että syö vähän kerrallaan ja usein :( helpompi olisi kun ottaisi kerralla enemmän niin olisi pitempään tyytyväinen,mutta kun ei.korviketta saa rinnan lisäksi ja esimerkiksi 65ml ei juo koskaan kerralla vaan yleensä noin kolmessa osassa vaikka ikää on jo 2,5kk. kaksi viimeistä yötäkin on mennyt ihan pipariksi mutta olisiko se nyt sitä täälä paljon puhuttua tiheän imun kautta :ashamed: kauankohan se kestää?muilla?
toivottavasti valkolilja pääsette miehen kanssa yhteisymmärrykseen :hug: mun juttu nyt meni vähän ohi..!!
 
Gallupiin...: Täällä poika syö vaihtelevasti, mutta useimmiten 2,5-3 tunnin välein. Nyt parina päivänä on vinkunut tissiä 2 tunnin välein. Minullekin sanottiin jossain vaiheessa, että olen liian hanakasti antamassa rintaa, mutta nälkäänsä poika selvästi huutaa, koska tissillä rauhoittuu ja selvästi kyllä syö eikä pelkästään lupsuttele lupsuttelun ilosta :D Muutamia kertoja ollut syöntiväli lähemmäs 4 tuntia, mutta niitä kertoja on ihan vain muutamia... Täysimetyksellä täällä ollaan..

Hankalaa tuo syömishommeli toisaalta kun olen tässä jo vähän yrittänyt pidentää syöntivälejä kun poika jo melkoisen kokoinen :D Mutta....jos kerran nälkäänsä huutaa, eikä muulla rauhoitu, niin tissi suuhun vaan...:) Kasvakoon sitten käyrien yläpuolella :D

Milliz + Taavi 2 kk 3 vkoa

 
Hellurei ja mukavaa helmikuuta kaikille! :flower:

Ei olekaan tullut itse kirjoiteltua vähään aikaan vaikka lueskellut olenkin teidän kuulumisia, ei vaa saa aikaseksi itsestään että kirjoittelisi.. :(

Meillä kuitenkin Emppu on kasvanut hyvin, viime neuvolassa paino oli jo himpun verran yli 5kg ja pituutta 58,5cm. Täysimetyksellä yhä mennään vaikka välillä se tuottaakin vaikeuksia, neiti on nimittäin sitä mieltä että rinnasta pitäisi maitoa tulla suihkuamalla heti kun hän siitä ottaa pikku
imut jos maito ei tule niin tulee huutoa. Galluppiin Emppu syö aika usein päivällä eli n. 1-2 tunnin välein eli selkeesti vain vähän kerrallaan. Iltaisin annamme aina lypsettyä maitoa pullosta ja senkin juo pikku erissä mutta yleensä n.100-120ml yhteensä. Yö alkaa tuon iltaruoan jälkeen n. 22.30-23.00 ja yleensä ensimmäinen herätys syömään tulee vasta siinä 05-06. Joskus saattaa joutua antamaan tutin tässä välissä. Hyvin siis yöt menee ja äippä on siitä tosi kiitollinen! :D
Päiväunet kyllä vastaavasti on yleensä aika lyhyitä n.1 tunnin, jotkut yhdet unet voi olla 2 tuntia.

Rotarokotteesta täällä oli kans ollut juttua.. meillä neiti sai sen viikko sitten, oireita oli tiheämpi kakkarytmi, samana iltana hiukka kätinää. Toivottavasti oireilut oli siinä eikä muita ilmaannu!

Pneumokokkirokote tutkimus, kuinkas moni aikoo siihen osallistua?? Harmi kun siinä ei tiedä että kumman rokotteen lapsi saa..Mielelläni sen pneumokokkirokotteen ottais mutta siitä B hepatiitti rokotteesta ei välttämättä ole mitään varsinaista hyötyä..

Kehityksestä onko teidän lapsoset alkanut ostaa päätää esim. istuessaan sitterissä tai sylissä? Meidän neiti nostaa ylävartaloaan koko ajan ja on sitten melkoisessa kippurassa.. :D

Nyt täytyykin mennä aamupäivä unet taitaa neidillä olla otettu!

Mukavaa viikkoa kaikille!

Päksy ja Emppu 2,5kk
 
Galluppiin...mun on kans vaikee sanoo maitomääriä mitä poika syö kun imetän edelleen mutta meillä syödään hereillä ollessa tiheästi 1-1.5h välein ja näin meillä menty aina!! Meillä harvoin kitistään tai huudetaan nälkää...meitsi taitaa vaan tottumuksesta sitä rintaa antaa ja kelpas tai ei sitten pojalle ;)
Meillähän neuvolantäti piti liian tiheänä pojan syöttövälejä mutta mä meen lapsen tahtisesti kuitenki eteenpäin ;)
Syöttelen kyllä ihan mielellään päivällä vaikka tiuhemmastikkin kun yöllä sitten nukutaan näitä 6-8h pätkiä!

Olen jutellut muutamien pullovauvojen äitien kanssa ja heillä saattaa illat olla ihan yhtä tiheäsyöntisiä mitä meilläkin joten no hätä valkolilja, uskon että teillä syödään just oikein, teidän poikien tarpeiden mukaan ;) =)
Kyllä me äidit vaan vaistotaan paremmin vauvojemme tarpeet kuin miehet...mä ainaki uskon näin! ;)

Mites te muut imettäjät...onko teillä rinnat muuttunu mitenkään alkuajoista eli onko maito tasaantunut siten että rinnat ei oo enää täyden ja pinkeen tuntuiset?
Mulla on aamuisin ja aamupäivisin pitkän yösyöttövälin takia rinnat edelleen kuin kivet mutta iltaa kohti sitten tuntuu tyhjiltä rukkasilta :whistle:
Oon lukenut ettei rintojen enää kuuluiskaan olla sellaset kun alussa mutta jostain syystä mä jotenki ressaannun näistä tyhjän tuntuisista rinnoista kun jotenkin luulen ettei niissä muka oo maitoo...vaikka hyvin on näköjään ollu juu!! Mutta tulee sitten tosiaan juotua mammteetä ja oluttakin ja iltaisin pumppailtuakin ettei maito nyt sitte vaan ykskaks loppuis :whistle: En pysty niinku vieläkään oleen imetyksen kanssa rentona ja luottamaan itseeni vaikka 3kk on menty ihan hienosti eteenpäin! Kumma päänuppi!! :/
 
Päksy me ei osallistuttu tohon rokotetutkimukseen!
Ja juu...Oliver on alkanut kans punkee itseään kovasti sylissä istumaan :D Yhtään ei viihtyis vaakatasossa vaan pakko olis istua nököttää muttakun eikös se oo vielä vähän niinku eisuositeltavaa näin pienellä?! Oon mä silti antanu istuakkin pieniä hetkiä ;)
 
Heips..
valkoliljan galluppiin täällä ollaan täysimetyksellä ja syödään vaihtelevasti 1,5-5 tunnin välein.. yöllä on tuo 5 tunnin väli.. päivällä yleensä se 3-4 tuntia.. mut nyt on ollu vkl ajan et syödään 1,5 tunnin välein..ikää tytöllä kohta 3kk..

Jennyli ja tupuna menkoista.. aivan järkyttävät..vuotaa vaan..viikon jo kestäny, nyt laantumassa.. :D

Jennyli rinnoista.. suht samanmoiset ovat.. välillä tosi pinkeet jos syöttöväli ollu pitkä..

rota rokote täällä ensimmäisestä annoksesta kulunu nyt 2 viikkoa ja huhuh mitkä kakat.. välillä leviää selkää myöten.. ja masua vääntää myös..
Oliks se niin et vihertävä kakka ois ilmavaivoista johtuvaa? :attn: ku täällä sellaistakin vihertävän keltaista kakkaa ollu pari kertaa... :/

päksy täällä nostellaan päätä ja enempi tahdottais istua/seistä ku makoilla vaan.. lyhyitä hetkiä oon antanu istua, ku ei vielä oikee sais istualteen olla..

hmm... nyt ei muista muuta... :/
 
Tb täällä myös pidempien syöttövälien jälkeen pinkeät rinnat eli yön jäljiltä ja päiväunien jäljestä jos nukkuu vallanki aamupäivisin pitkästi mutta muutoin nää on kyllä ihan tyhjykän oloset kun syöntiväli tuo 1h...annan siis aina vuororinnoista n. 1h välein eli sillon tulee 2h väliä rintaa kohti!
Mites muut syötätte? Molemmat kerralla vaiko vuororinnoin? :D
Meillä siis luultavasti syödään myöskin pieniä määriä kerralla kun nuin tiheästi syö?! Saas nähdä muuttuuko kiinteiden myötä yhtään...

Ja Päksy täällä yks jolla suihkutissiongelma ja välistä tosiaan tuntuu että poika kans hermostuu jos herumiseen menee tovi! On kai niin tottunut saamaan nopeasti maitoa...ja siinä muuten yksi syy miksi masuvaivoista kärsitään kun ilmaa menee paljon masuun horiessa ja se kylläisyydentunnekkin tulee varmaan sitten nopeammin?!
 
Jennyli vuorotellen syötän.. :) Ja jos pinkeenä ovat niin sitä maitoa oikee suihkuaa.. :D Mut tytön kannalta huonompi juttu ku sitä maitoa tulee sillo niin paljon ja nopeasti nii ei ehdi syömään ja ilmaa samalla menee masuun.. :(
 
Kirjaston koneella ja poju nukkuu pihalla, että hirveän pikaisesti kuulumiset ja teidän juttuja en kyllä ehdi lukea..

Eli käytiin pojun kanssa munuaisten varjoainekuvauksessa. Vähän hirvitti, kun noin pienelle piti laittaa katetri, mutta hyvin se meni.
Yllätys oli sitten se, että kuvissa ei löytynyt mitään poikkeavaa! =) Refluksia, jota epäiltiin liki varmuudella olevan, ei sitten ollutkaan. Lääkäri sanoi heti, että hyviä uutisia, mitään ei löytynyt ja nyt kaikki pahimmat on poissuljettu. Tämä refluksi olisi ollut haetuista syistä se pahin kuulemma. Kuvittelin, että se olisi lievä vika. mutta lääkäri sanoi, että ei ole pieni juttu tämä refluksi.
Isotoopitutkimus vielä tehdään, jossa selvitetään onko heti munuaisista lähtevässä johtimessa ahtautumaa, mutta munuaislääkäri meinasi, että jos onkin, niin se on pikku juttu, menee yleensä kasvun myötä ohi. Käskettiin lakata murehtiminen.
Tuo isotoopitutkimuskin tehdään joskus 2-3kk päästä, ei ole mitään kiirettä sen suhteen. Annettaan pojan rauhassa kasvaa.



Ylihuomenna on neuvola.

Pika syö hyvin ja kasvaa. Yöt nukkuu hyvin ja päivisinkin nukkuu kivasti. Hereillä on leppoisa ja naureskeleva vauva. Hirmuinen halu on jo pojulla kääntyä mahalle. Petillä käy kova ähinä, kun yrittää päästä ympäri :kieh:

[/b]Ellen. Meillä meni kefeksin-antibiootti, mutta nyt se lopetettiin, kun ei ole tulehdusriskiä kerta ole. Muutama ylimääräinen päivä syötiin, kun tuo katetrin laitto voi aiheuttaa tulehduksen.

Mutta eipä nyt muuta-

 
Gallup Meillä ei ole mitään syöttörytmiä tai aikatauluja ja täysimetyksellä mennään. Päivisin poika syö 1,5 h-4h välein riippuen valveillaolosta ja nukkuma-ajasta. Illalla mennään käytännössä aina nukkuu klo 21-22 ja eka syöttö on 02-04 ja toka 05-06.30 ja sit herätys 7.30-08.30 tämä siis ihan pojan oman rytmin mukaan. Määristä ei ole tietoa mutta yleensä vain yks rinta kerrallaan tyhjäks ja se riittää, jos syö useammin välillä niin sit joutuu antaa molemmat ihan tyhjiin.

Mulla kanssa rinnat ihan tyhjät iltaisin ja yöllä on pinkeät, mutta en ole hätäilly maidon riittävyydestä ku tyytyväinen vauva on. Ylihuomenna mennään eka kertaa vauvauintiin ja sunnuntaina tulee täyteen 3kk =)
 
gallup meillä mennään korvikkeella päivällä n. 2h välein ja siinä menee sitten kerralla sen 100-130 ml, iltaa kohden saattaa tihentyä 1-1,5 tuntiin ja silloin syödään se 100ml. iltavellinä menee 120ml ja se yleensä syödään kerralla, jonka jälkeen onki yöunet päälle 5h ja maitotankkauksen jälkee (100-120ml) nukutaan taas aamuun asti :) hyvin tuntuu poika kasvavan eikä kyllä ole koskaan kitissyt turhia. rytmi meillä on ollut jo kasassa alle kk ikäisestä. :p

meillä olis tarkoitus aloittaa tuo vauvauinti,se vain on ihan sikakallista!

ammeessa olosta oli jollakin puhetta, meillä poika tykkää vedestä mielettömästi, ja jokeltelee ja potkiskelee kun pääsee lämpöseen ammeeseen :D ja hyvät jutut saa myös kun tullaan pois ja päästään hoitopöydälle pukemaan :)

meillä rotarokote aiheutti pojalle vatsakipuja, ei ole koskaan ollut kitisijätyyppiä, mutta nyt tuntuu vatsaa oireilevan. onneksi ei kuitenkaan niin pahasti kuin kuvittelin.. toivottavasti menee pian ohitse, ja olisi taas oma aurinkoinen itsensä :)

mutta nyt taitaa sylirotta tahtoa takaisin syliin sitteristä :wave:

avokki ja Lucas
 
Galluppiin: Tytöllä on jo pitkään ollut päivisin oma rytmi syötöissä eli syöttöväli on 3-4 tuntia. Yöllä eka unipätkä on n. 5-8 tuntia (ei syöttöjä välissä ). Syöttökertoja on vuorokauden aikana siis 5-6 kpl. Rinta+pulloruokinnalla ollaan. Syöttökerroilla annan eka molemmista rinnoista maitoa ja kun tyttö itse lopettaa imemisen, vaihdetaan pulloon. Pullosta meni ennen 60 ml, mutta kun syönnin jälkeen tuli pikkasen itkua, suurensin pullomaidon määräksi 80 ml/syöttökerta. Pulloon ei jää koskaan maitoa eli kaikki tarjottu maito on aina kelvannut. Tyttö on tyytyväinen ja kasvaakin hyvin (käydään edelleen säännöllisesti neuvolassa punnituksissa).

Päksy, meilläkin on havaittu, että tyttö yrittää kovasti tuota päätä nostaa sylissä olleessaan.

Fiona, ihania uutisia! Hyvä juttu, että ainakaan vielä ei löytynyt mitään vakavaa.

Esikko ja Vieno paria päivää vajaa 3 kk :heart:
 
Meillä menee varmaan semmonen yli 800ml tuttelia päivässä,syö n:2-3 tunnin välein,öisin herää 1-2 kertaa syömään ja tosiaan yleensä sen 100ml ainakin huitasee menemään,nyt tuntuu olevan välillä tiheämpäänkin pullon tarvetta kun välillä sit juo vaan sen 60-80ml ja kohta on taas kiljuva nälkä :p

Olipa ihanaa kun pääsi pitkästä aikaa tänään vaunulenkille!! vaunuihin ei nukahtanut kunnolla mutta kun tultiin sisään ja söi niin nyt on vedellyt jo kohta pari tuntia unia ;)

Onko teillä semmoisesta kokemusta kun vauva haluais nukkua vaan toisella kyljellä,tai selällään niin että pää on aina samaan suuntaan?? otto haluais aina nukkua oikealla kyljellä ja nytkin oli kova ähellys ja kitinä kun laitoin vasemmalle kyljelle ja toppausta selän taakse ettei pääsis kääntymään.. :ashamed:

Otto kovasti kans haluais jo istuskella,makuultaan ei meinaa sylissä suostua olemaan enää ollenkaan..

 
Meillä syödään edelleen noin 3-4 tunnin välein...illalla on nyt ruvennu meneen parinkin tunnin välein. Pelkkää korviketta syödään...100-140ml kerrallaan. Meillä on nyt tyttö kolmena peräkkäisenä yönä heränny just tasan samaan aikaan 5.15 syömään :D Nukkumaan on menty siinä 22-23. Siitä vielä nukutaan vaihtelevasti 8-9 asti. Ihanaa kun alkaa jonkinlainen "rytmi" muodostua. Alkua kun kauhulla muistelin, kun valvottiin kaiket yöt ja sit vedettiin sikeitä koko päivä...

Meillä kovasti yritetään kans kääntyä mahalleen. Kyljelleen siis kääntyy jo mainiosti ja kauhee ähinä käy myös täällä kun yrittää puskea mahalleen :LOL:
Kovasti myös sylissä ollessa "venyttää" päätä eteempäin :)

Ansku ja Netta 2kk 3vko
 
Alkuperäinen kirjoittaja Schnappy79:
Gallup Meillä ei ole mitään syöttörytmiä tai aikatauluja ja täysimetyksellä mennään. Päivisin poika syö 1,5 h-4h välein riippuen valveillaolosta ja nukkuma-ajasta. Illalla mennään käytännössä aina nukkuu klo 21-22 ja eka syöttö on 02-04 ja toka 05-06.30 ja sit herätys 7.30-08.30 tämä siis ihan pojan oman rytmin mukaan. Määristä ei ole tietoa mutta yleensä vain yks rinta kerrallaan tyhjäks ja se riittää, jos syö useammin välillä niin sit joutuu antaa molemmat ihan tyhjiin.

Mulla kanssa rinnat ihan tyhjät iltaisin ja yöllä on pinkeät, mutta en ole hätäilly maidon riittävyydestä ku tyytyväinen vauva on. Ylihuomenna mennään eka kertaa vauvauintiin ja sunnuntaina tulee täyteen 3kk =)
meillä menee rytmit ja imetys just näin kans :D
tyttö huomenna 3kk.

3kk mitat oli tänään n.60cm ja n.5300gr :D otettiin viitosrokote mut toinen annos rotasta jätettiin ja antoi kk päähän seuraavan ajan. silloin voidaan ottaa se toinen annos ja 5kk neukussa kolmas jos halutaan mutta mietin sitä vielä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamacita-:
Alkuperäinen kirjoittaja Schnappy79:
Gallup Meillä ei ole mitään syöttörytmiä tai aikatauluja ja täysimetyksellä mennään. Päivisin poika syö 1,5 h-4h välein riippuen valveillaolosta ja nukkuma-ajasta. Illalla mennään käytännössä aina nukkuu klo 21-22 ja eka syöttö on 02-04 ja toka 05-06.30 ja sit herätys 7.30-08.30 tämä siis ihan pojan oman rytmin mukaan. Määristä ei ole tietoa mutta yleensä vain yks rinta kerrallaan tyhjäks ja se riittää, jos syö useammin välillä niin sit joutuu antaa molemmat ihan tyhjiin.

Mulla kanssa rinnat ihan tyhjät iltaisin ja yöllä on pinkeät, mutta en ole hätäilly maidon riittävyydestä ku tyytyväinen vauva on. Ylihuomenna mennään eka kertaa vauvauintiin ja sunnuntaina tulee täyteen 3kk =)
meillä menee rytmit ja imetys just näin kans :D
tyttö huomenna 3kk.

3kk mitat oli tänään n.60cm ja n.5300gr :D otettiin viitosrokote mut toinen annos rotasta jätettiin ja antoi kk päähän seuraavan ajan. silloin voidaan ottaa se toinen annos ja 5kk neukussa kolmas jos halutaan mutta mietin sitä vielä :)
Sepäs hauska kuulla =)

 
merks ja pikaisesti galluppiin, että oon luopunut korvikkeesta, kun rintamaitokin tuntuu taas kelpaavan, ja hyvin on riittänyt, ilman pumppaamisiakin, määrästä vaikea sanoa, meillä kun tissutellaan silloin, kun kitistään, ja sen yleensä huomaa, mikä on nälkäkitinää, mikä sitten muusta johtuvaa. Päivisin siis tiuhempaan, mutta öisin riittää välillä pari kertaa, välillä useampi, nekin kun vaihtelee.

 
Heips!

Ihan vaan tulin pikaseen sanoo että hannanmamma, meillä kanssa pullee tyttö, 2kk neuvolassa 56,5cm pitkä ja paino vähän päälle 5700g :D

Siitä tapaamisesta vielä, eihän tää matka Helsingistä olisi tosiaan niin pitkä joihinkin tapaamiseen saapuvien äitien matkaan verrattuna, mutta tosiaan itseni tuntien sen verta laiska oon etten saa aikaseks noitten muksujen kanssa lähtee sinne :p Kiva olis kyllä nähä muita äitejä vauvoineen, ehkä jos tulee taas jossain kohti tapaaminen helsinkiin nii voisin koittaa sinne saapua :)

nyt äkkiä koijjaan :D

Saya ja Ella n.2,5kk
 
Hei vaan kaikki!

gallup, Meillä syödään n. 3 h välein, hereillä olleessaan 1-1½ välein ja yöllä 5-6h välissä :) Joskus, jos ukko syöttää korvikkeella se määrä on noin 110ml.

Pakko hehkuttaa! Meillä lauantai illalla naurettiin ääneen ensimmäisen kerran! Ei haitannut, vaikka 7 miljoonaa ei tullut tähän suuntaan, nauru oli kultaakín arvokkaampi <3 Nyt hän hekottelee vähän väliä : ))

Torstaina on 3kk neuvola ja ensimmäisen pikin aika.. Pojan paino veikkaus; 6 ja puoli kiloa : ))

Neiko ja Onni-Kasper +2kk 3vkoa
 
hannamamma itestä kans tuntuu että meidän jässikkä jotenki jättiläinen muihin verrattuna, 2kk neuvolassa oli pituutta 61cm ja painoa 5580g! :D mut ei tartte onneks pelätä et nälkää näkee tällä syömisellä. :LOL:
 
Gallupista - meillä poika syö korviketta 100-160ml kerralla, useimmiten 120ml riippuen syöttövälistä. Illalla menee tiheämmin pulloa ja yöllä usein isompi annos sitten. Unirytmi on nukkumaan 21-22 välillä, syö 2-4 välillä kerran, sitten 6-7 toisen kerran ja 8-9 välissä sitten ylös. Mä annan kyllä niin paljon ruokaa kun poika ottaa, jos itku sillä lakkaa niin nälkä oli ja meillä ainakin pullo pukkastaan pois kun massu täynnä. Joskus kitinä alkaa 5 minuuttia sen jälkeen, sitten tarjoan kerran vielä, joskus kelpaa, joskus ei. Meillä kitistään nykyään myös toimintaa, toimintaa...ja sitten luetaan tai lorutellaan.

Hannanmamma, Avokki - meillä oli 2kk neuvolassa 59,5cm ja 6140gr. Ens maanantaina 3kk neuvola, nähdään miten kasvanut. Tuntuu että pituuskasvussa ollut kova spurtti parin viime viikon aikana. :)
 
Meillä myös pullea poika :D Vallankin kun on aika lyhyt moniin muihin verrattuna niin makkaraa ja pulloposkia kyllä löytyy ;)
Oliver oli 2kk:na 5860g/57.2 ja nyt 3kk:na 6740g/61.4cm :D

Masua huudetaan rotan jäljiltä edelleen, eikä ihan vähää! :ashamed: Viime torstaina sen siis sai! Eilen tuli ensimmäinen ripuli, tänään ei vielä!

Päivisin ollut nyt siis unettomuutta ja itkua mutta yöt menneet edelleen hyvin (kopkop)! Viimeyönä nukkui 23.00-7.00 (8h) ja siitä vielä 9.30 asti :D
 
Syöntimääristä on vaikea kommentoida, kun täysimetyksellä mennään. Mutta välitkin on päivisin tosi vaihtelevia. 1-4 h. Yöllä eka pätkä 6-9h.
Rinnat täällä tuntuu myös varsinkin iltasin tyhjiltä läpysköiltä;) ja yöllä/aamulla pinkeemmiltä.
Mutta hyvin sitä maitoa riittää.
pyöreä poika myös täältä löytyy. Roope oli 2kk neuvolassa jo 6660g/61,3cm :D Viikon kuluttua on 3kk neuvola, saas nähdä kuinka paljon sillon jo painoa löytyy.

fiona hyvä juttu, että kaikki kunnossa!
 

Yhteistyössä