*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

nunneliini mulla on kans samassa kohtaa kauheeta kipua ja tuntuu et just oikeen puolen alimmat kylkiluut naksuu kun hengitän (huomaan sen sillon kun makaan kyljelläni, hirvee tunne) :/

mere79 kiva ku jaksoit kertoilla synnytyksestä ja ihanaa ja helpottavaa kuulla ettei ollut lopuksi niin kivuliastakaan.. mä varmaan kans yllätyn supistusten kivuliaisuutta ku ei sitä osaa vielä mitään odottaa sen suhteen ennenku oikeesti on siinä tilanteessa.. mä lähin kans heti piiitkälle ja tosi reippaalle kävelylenkille et jos mullaki ois onnannu mut ei mitään!! :headwall: sain taas hiihdellä muista ihmisistä ohi niinku ei mahaa oiskaan ku ei supistanu ei sitte yhtään... josko jouluksi sais vauvan sitten :kieh:

nyt tekemään pirtelöä nuille pikku-ukkeleille ku lupasin ja eivät jätä rauhaan ennenku teen :)
 
Hui kun täällä onkin viikonlopun aikana kerennyt tapahtumaan! :)

Onnea Mere ja TT! <3
Heituskalle paljon voimia ja toivotaan että pikkuinenkin pääsee pian kotiin.

Itse myös juuri mietin että hyvin on marraskuiset vielä yhdessä kasassa vaikka huomenna alkaa jo lokakuun viimeinen viikko! :eek: Saas nähdä kuinka paljon alkaa tapahtumaan ja kuka on seuraavana jakautumassa. Tyttöjä jos ei aikaisemmin tule niin Thor viimeistään sitten perjantaina :) itse voisin kyllä mielelläni ohituskaistalaisiin kuulua ja tuon tytön ulos tuoda mutta viikkoja kuitenkin vähän vielä että eiköhän tässä se 4vk odotusta kuitenkin ole..

Perjantaina supisteli kyllä aika kovasti ja meinasinkin näytille lähteä mut oli sen verran epäsäännöllisiä ja meni yön aikana ohi joten se siitä.. Meno jatkui kyllä lauantaina mutta ei yhtä kivuliaana ja tänään ei taas yhtään mitään.

Olettekos te käyttäneet erikseen ÄITIYSALUSHOUSUJA? itse pitänyt ihan normaaleja alusvaatteita mut nyt kun vauva on laskeutunut ja kiinnittynytkin niin kiristää nekin melkein kaikki..

50cm vaatteita on muutamia hankittu mutta ei useita. Tosiaan pakkasin sairaalakassiin 2erikokoista bodya, toinen 50cm ja toinen tais olla 56cm niinkun muutkin. Kun eihän sitä voi tietää että mahtuuko tuohon pienempään.. ?
 
Ninni89 täällä käytössä ihan tavalliset alkkarit, sama ollut aikaisemmissakin odotuksissa, sellasia joustavia, mukavantuntuisia.

Taas massussa väännetään ja möngitään, liikkeitä on tuntunut paljon, ja varsinkin, jos musiikkia soittaa kovemmalla, alkaa sensortin jytinä massussa :D
 
Hui kun täällä on tapahtunu taas :D

Onnea vauvautuneille :heart: ja jaksuja meille kaikille muille viimeisten viikkojen kanssa..

Mie kävin tänään näytillä synnärillä kun heräsin aamulla kovaan vatsakipuun joka jatkui noin 2h.. kaikki kuitenkin normaalisti ja tekivätpä sit samalla sen synnytystapa-arvion.. tytsy tällähetkellä 2600g ja jos näillä käyrill kasvaa ni laskettuna-aikana 3500g.. Pää kiinnittyny..

Lantio tutkimus tehtiin sit sieltä kakkosen kautta :eek: kukaa ei varottanu, ja voin kertoa että meinasin kuolla :D noh alakautta mahtuu kuitenki iha normisti syntymään..
nyt olis vissii käytävä nukkuu, rytmit taas sekasi..

mm ja tirppa 35+5
 
Hui kun täällä on tapahtunu taas :D

Onnea vauvautuneille :heart: ja jaksuja meille kaikille muille viimeisten viikkojen kanssa..

Mie kävin tänään näytillä synnärillä kun heräsin aamulla kovaan vatsakipuun joka jatkui noin 2h.. kaikki kuitenkin normaalisti ja tekivätpä sit samalla sen synnytystapa-arvion.. tytsy tällähetkellä 2600g ja jos näillä käyrill kasvaa ni laskettuna-aikana 3500g.. Pää kiinnittyny..

Lantio tutkimus tehtiin sit sieltä kakkosen kautta :eek: kukaa ei varottanu, ja voin kertoa että meinasin kuolla :D noh alakautta mahtuu kuitenki iha normisti syntymään..
nyt olis vissii käytävä nukkuu, rytmit taas sekasi..

mm ja tirppa 35+5
 
Täällä vaan valvotaan... Pikkasen supistelee mutta enemmän vaivana nuo "sukkapuikko" kivut..tai oikeastaan ne ei tee kipeää vaan tuntuu enemmänkin ilkeältä.. Tietääkö joku tekeekö ne tuolla alhaalla jotain vai onko yhteydessä vaan muihin vaivoihin?
 
Milli82 , riippuu kamalasti et millaisen vaavin synnytät et onko hyvä koko 50 vai 56cm. Itelläni ollut pieniä vauvoja (2740g ja 48cm, 2845g ja 48cm) ja en ole käyttänyt ollenkaan 50cm vaatteita. Onhan ne 56cm vaatteet alkuun suuria mut meneekin sitten pidempään ja kun ihan pieni vauva ei sillätavalla riehu niin ei esim. pitkät hihat haittaa . Tyttäret tainneet käyttää ensimmäiset 3 kuukautta 56 senttisiä. Uudelle tulokkaalle on tasan yksi body 50cm.

Viimeyönä taas supisteli noin 5 minuutin välein parin tunnin ajan. Ei mitään superkipeitä mut kuitenkin sattui aika kivasti =) . Tuntuu hullulta toivoa et sattuis nyt enemmän :LOL: !

Indo ja Ebba 36+1
 
Huomenet!

Täällä kärsittin taas satunnaisesta "loppuraskauden pahoinvoinnista", heräsin yöllä siihen, ett kurkkua kuristi närästys, ja nousin ylös... ja eikun pää vatiin, joka olikin onneks lähellä, muuten en olis ehtiny veskiin asti :$ , ja sitten katkeraa oksentamista monta kertaa putkeen, kunnes olo helpotti, sen jälkeen sain kyllä nukkua rauhassa.
Muutenkin massu täyttyy jo yhestä omenasta, ja lasillisesta vettä, tuntuu, ettei normaali ruoka maistu ollenkaan, kun maha täyttyy niin pienestä. ja tulee niin ällötys-olo.

Miss Mindy Kuulostaa karmivalta tuo tutkimus kakkosen kautta :eek: kun tuntuu, ett peräruiskeessakin on kärvistelemistä, se kun kuuluu rutiinitoimenpiteenä TAYS:ssa synnyttämään mentäessä.

Kuiskaten 36+2
 
Vaatekoosta: Pienimmät mitä olen hankkinut kautta aikojen on just 56 cm, muutama 50 cm body on tullut jostain lahjana. Hetken oli esikoisellekin "isoja" , mutta kun tosiaan ei tarvi vielä liikkumista ajatella, niin ei haittaa, vaikka on isoja. Vinkki: Joskus tein niinkin, että laitoin pikkuisilla hiuslenksuilla pitkät hihansuut kiinni, raapimista estämään. Kun ei noita tumppuja ollut tarpeeksi tai sitten oli niin paksut :D

Äitiysalushousuja en ole raaskinut ostaa, mutta kaikista matalimmat tavikset on just hyvät, jää mukavasti mahan alle ja ne on muutenkin semmoiset "kuminauhattomat" eli ei kiristä, mutta tällä lantion levimisellä pysyy kuitenkin jalassa :LOL: Tosin en tiedä kuinka alas maha voi todellisuudessa mennä, kun täällähän ollaan vieläkin yläilmoissa...vähän jotain painetta tuntunut tänään, mutta ei varmasti vielä tarpeeksi?

Miss Mindy: Enpä ole minäkään kuullut, että kakkosen kautta tutkisivat ja mä ole siinä uskossa, että mulle on jopa kyseinen tutkimus tehty :eek: vai onkohan se ollut joku pienimuotoisempi? No hyvä kuitenkin, että selvisi mahtuvan alateitse :)

Ninni89: Tässä kiinnittymiskeskustelua "sivusta seuranneena" ymmärsin, että nuo sukkapuikkokivut liittyisi just vauvan laskeutumiseen ja pään kiinnittymiseen. Pää siis painaa kohdunsuuta ja aiheuttaa noita kipuja. Ne ei kai sinänsä paikkoja availe, mutta luulisin, että supistuksetkin olisi tehokkaampia, kun vauvan pää painaisi kohdunsuuta? Korjatkaa muut, jos ymmärsin väärin! Mä pääsen siinä mielessä helpolla, etten noista vaivoista mitään tiedä. En sit tiedä olisko synnytyksen kannalta parempi, että vauva olisi asettunut aloilleen ja selkeästi tulossa alaspäin :$

Indo: Älä silti odota liian pitkään niitä kipuja, kun mulla nimenomaan oli säännölliset, mutta lähes kivuttomat supparit avanneet sen 1,5 cm paikkoja ;) Olispa helppoa, kun ne pysyiskin sellaisina :LOL:
 
tupuna toivotaan että beebet laskeutuu ettei tarvitsis enää kärvistellä :whistle:

Eilen yöllä supisteli 4h 5-10min välein mutta täällä ollaan edelleen, supistukset loppui aamuyöstä kuin seinään. :/ ehdin jo soitella synnärillekin, sen verta napakoita olivat. Toivottivat tervetulleeksi kun vähän olisivat säännöllistyneet. Ja väsyttää kivasti nyt kun eihän sitä nukuttua saanu kivuilta.. Noh jospa siellä edes paikat vähän pehmittyi, toivotaan.

Väsynyt Nunneliini Rv37 *POKS* Täysiaikaisia ollaan! :D
 
Huomenta päivää ja mukavaa alkuviikkoa!

Nunneliinilla on ollut jännät paikat :whistle: , koetahan nyt levätä ja paljon onnea täysiaikaisuudesta!

Indo täällä samaa, heti kun alkaa supistelemaan, niin toivo herää ja kaikki peukut pystyyn kasvavia kipuja ootellen! :D

Ninni89, mimona taisi ihan oikein ohjeistaa, täällä ainakin vauveli on jo ihan alhaalla ja kiinnittyneenä ja sukkapuikkokivut sen kuin yltyvät. Eli pää tosiaan kivasti hinkaa sinne alas... :$ Tsemppiä! Äitiysalushousija mulla on muutamat, mutta ovat ärsyttävästi rutussa koko ajan masun alla, en voi suositella. |O Ja eiköhän joku muu ehdi kuitenkin ennen perjantaita tuomaan vaaleanpunaisia uutisia meidän sinivoittoiseen vauvalistaan vaikka kuinka toivoisin että se olisin minä! :saint:

TB neuvolatäti juuri soitti ja tarjosi rokotusta keskiviikoksi. Päätin olla ottamatta ihan siitä syystä, että synnytys on enivei ihan tässä hollilla ja jos tulee vähänkin sivuoireita, niin ei hyvä. Otan sitten parin viikon päästä näillä näkymin.

Miss Mindy - hui! :eek: En ole minäkään moisesta kuullut...

Omaan napaan ei ihmeellistä, viikonloppu oli ja meni enkä olisi ikinä uskonut olevani tässä yhtenä kappaleena vielä... :ashamed: Esikon aikaan viime vuonna meni juuri tänä päivänä vedet ja seuraavana päivänä syntyi, olin tasa varma, että kyllähän nyt kakkonen aikaisemmin tulee, kun paikatkin on valmiit. Jep.

thor ja sitkeä masurinsessa 39+3
 
Täälläkin valvoskeltiin 2.00 asti kutinan takia,illalla jo äippäpolille soittelin kun oikea jalka oli enemmän turvoksissa kun vasen,paineet oli kuitenkin ihan ok mutta käskivät ottamaan neuvolaan yhteyttä tai polille mikäli olo huononee ja toi kutina vaan johtuu siitä kun iho venyy turvotuksen takia.. :headwall:
Nyt vähän kurrkukin kipeenä.... :ashamed:

Mulla kans semmossia sukkapuikko tuikkauksia ja illalla oli semmosta menkakmaista jomotusta varmaan 15 min,meinasin jo hakea panadolin mutta rauhottu siitä sitten.

Vielä olis sänky kokoomatta,vaatteita ja peittoja oon nyt pikkuhiljaa pessyt,lisäksi sairaalasta kotiutumis vaatteet on jo kassissa valmiina :D

hannanmamma 36+2 :heart: :heart:
 
Lokakuun odottajien puolelta täällä kurkistelen..

Mä olen pähkinyt kanssa possuflunssa rokoitteen ottoa. Itseni puolesta en ottaisi, mutta sanovat että vauva saa vasta aineet sitten rokotteen tai äidin maidon kautta. Minulla olisi tänään rokotus kolmen aikoihin, mutta edelleenkin olen epävarma vaikka alankin kallistua ottamisen puolelle..

Thor Kuulutko johonkin muuhun riskiryhmään kun sanoit että otat synnytyksen jälkeen rokotuksen?? Meillä terkkari sanoi, että rokotusta ei saa jo synnyttäneet?? Joten jos nyt ei ota niin rokotuksen saa vasta muun väestön mukana jos sitä nyt sit edes annetaan muille kuin riskiryhmään kuuluville??

Santtu 39+3
 
Vauvaantuneita tulin minäkin onnittelemaan! Ihanaa! :heart:

Heituskalle paljon voimia. :hug: Uskoisin tietäväni hiukan, miltä sinusta tuntuu. Usko pois, kaikkeen tottuu ja aika kuluu kuitenkin yllättävän nopeasti. :)


Täällä on ollut aika vauhdikas aamu. Yön B nukkui todella huonosti, potee vissiin masuaan, joka on siis kivikovalla rautalääkityksen ansiosta. :/ Tuossa aamulla syöttäessäni poikaa alkoi toinen koira oksentamaan (matolle tietysti) ja toinen koira sitten pyörimässä toisen tuotoksissa. Yllättävän ketterästi nousi tämäkin emäntä sohvanpohjalta vauva kainalossa retuuttamaan koiria. Olisi pitänyt saada koko episodi videolle, olisin taatusti voittanut jonkun hauskimpien kotivideoiden kilpailun leikiten... :whistle: Mitähän tämä on sitten, kun se toinenkin nyytti joskus kotiutuu?!? :LOL:

Tsemppiä taas kaikille odottajille! :hug:


Valkolilja & jätkänpätkät päivää vaille 2 kuukautta :heart:
 
hui, jännäksi menee kun viimeinen lokakuun viikko pyörähtää käyntiin! Montakohan vauvaa on tän viikon saldo :)
Vaatekoosta mulla on turhan paljon sitä 50 cm vaatetta. Tällä hetkellä kotiintuloasuna on 50 cm pitkähihainen body, 56 cm velourasu, tumput, sukat, myssy, 70 cm ruskovillahaalari ja 62 cm nallepuku. Varmaan otan kuitenkin vielä 56 cm bodyn. Löysin muuten kaappeja siivotessani oman vauva-aikaisen neuvolakorttini sekä sen lappusen, joka minulla on ollut vauvana kättärin sängyssä! Mulla on syntymäpaino ollut 3200g ja pituutta 49 cm, joten jos tulee yhtään äitiinsä niin 50cm vaatteet vois mennä :D

Raskausalusvaatteita ei löydy täältäkään yhtään ja hyvin on pärjätty tähän asti, mutta mulla ei vauva varmaan ole laskeutunut, kun masu on sielä niin pystyssä. Muistan, että joku täällä mainitsin imetysliivit, jotka oli aivan erityisen hyvät ja mukavat yöllä käytettäväksikin. Mitkäköhän ne mahtoi olla? Omistan nyt kahdet H&M:n imetysliivit, mutta ne ei ole mitenkään erityisen mukavia...

Semmonen ällö kysymys tuli mieleen tuosta Miss Mindyn kokemuksesta, että antaakohan ne kättärillä peräruiskeen myöskin? Ja sitten tyhmä kysymys, että jos sitä ei anneta, niin pitäiskö sitä vaatia, vai?? (siis mitä hyötyä/haittaa) Äitini kertoi, että kun synnytti siskoani niin olivat laittaneet peräruiskeen aika myöhään ja siskoni meinasi syntyä synnytyssalin vessanpönttöön :LOL:

PlanBaBy 36+1
 
Haikaranpesässä synnytin viime vuonna ja peräruisketta ei laitettu eikä edes ehdotettu. Enkä kyllä olisi ottanutkaan :LOL: sen verran kipeästi supisti jo 2-3min välein sairaalaan mennessä etten todellakaan ymmärrä miten siinä olisi voinut vielä pöntöllä kyykkiä. Tosin mulla ei ole kokemusta peräruiskeesta joten en tiiä kauan siinä kyykitään mutta kuvittelisin että en olisi pystynyt. Vessassa sai ravata hädällä useampaan otteeseen ihan luonnollisestikin joten se riitti hyvin.

Mamacita- 37+2 :wave:
 
Miss Mindy mulle tehtiin tuo sama homma jokin aika sitte neuvolassa.Ja voin kyllä sanoa että oli inhottava kokemus ei kiitos enää sitä.

Täällä taas on supistellu koko illan ja aamun tosi kipeesti mutta ei tuu säännöllisinä..kuinkaha kauan viel joutuu kärvistelemään näitten kipujen kanssa.
 
Äitiysalusvaatteet Mulla ei yhtään sellaista ole, Tosin on painoa tullut sen verran paljon, että osa normialkkareista kiristää inhasti. Suurin osa kuitenkin menee oikein hyvin. Mä kyllä tilasin ison kasan sellaisia hitusen muotoilevia alushousuja synytyksen jälkeen. Eivät todellakaan kovin paljon kykene muokkaamaan, sillä kokeilin niitä tuossa muutamia kuukausia sitten ja oikein hyvin sujahtivat jalkaan isosta masusta huolimatta. Ajattelin niiden olevan mukavat kun tukevat kuitenkin jonkin verran sitä maharöllykkää ja ovat isot ja napakat. Mies ei ole niitä vielä nähnyt eikä toivottavasti paljon tarvi nähdäkkäään :LOL: :LOL: . Ovat niin kamalat värejä myöten: haaleaa persikkaa, puuteri, haalea päärynä, haalea keltainen :LOL: :LOL: YÖK!

Täällä aivan toivoton olo. Paha olo ja väsymys, mut päikkäreitä ei huvita nukkua. Viime yö meni taas valvomiseksi :( . Mä niin haluan jo tän vauvan ulos. Mulla on niiiin tylsääkin! Just sain työllä ja tuskalla laitettua pyykit koneesta kuivariin. Mitään ei jaksa. Jalat turvonnut niin pahoiksi että! Hurjalta näyttää. Terkkakin viimeksi kauhisteli. Mut paineet ollu ok...

Mulla olis keskiviikkona painokontrolli vielä. Sanoivat edellisellä kerralla, etteivät anna mennä tän raskauden yliaikaiseksi. Pitää siis vaatia jo valmiiksi käynnistysaika. Mä pelkään, et eivät kuitenkaan käynnistä, kun masuasukki ollut ihan normipainoinen. Toivon kuitenkin, että tää synnyhtys käynnistyis ihan pian! Nyt sellaista pientä menkkajomottelua on, mut ei suppaa kyl juurikaan :( :( :(

Oon niin kypsä :'(

EDTA 37+6
 
äitipolilla käyty, pienoisena yllärinä tuli että meidän tyttölupaus muuttuikin poikalupaukseksi :D

RR 124/91
lapsivedenmäärä N
painoarvio 2700g
tarjonta rt

paineet tosi korkeella mutta sanoivat vaan että välillä voi olla korkeemmat, mut että noin paljon :eek: vauva vaikuttaa nyt paljon pienemmältä kuin esikoinen niin ei nähty tarpeelliseksi alkaa käynnistämään vaan odotetaan jos lähtis itekseen tulemaan. seuraavan ajan sain 23.11. rv 40+3 et jos sillon ei oo syntyny ni sit käynnistellään. nyt täytyy ottaa kaikki ässät käyttöön että tää saadaan pihalle ajoissa :D
 

Yhteistyössä