*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Ihana kuva heidi23 !

Tänään oli lääkäri ja hepatoosi ja muut -testit oli ok. Ilmeisesti kutina on normaalia. Nyt mulla kyllä iho jo aivan ihottumalla et en tiedä mistä johtuu?!

Vauva oli jälleen aktiivinen ja painoarvio 2800g. Tuntuu oudolta et nyt kirinyt painoa tosi paljon!!! Syke on hidastunut huomattavasti ja asettunut tuohon 130-135 väliin. Ei ollut vielä asettunut lähtökuoppiin, vaikka olin veikkaillut mut sehän voi kolmannelta tapahtua vasta ihan loppumetreillä.

Nyt on vatsa ollut ripulilla pari päivää. Eilen ja toissapäivänä oli kipeitä supistuksia mut tänään ne on pysyneet pois. Jos muistan oikein niin vatsaoireet saattaa olla merkki lähestyvästä synnytyksestä?! No tuskin meikäläisellä kun viikkojakin on niin vähän.


Indo ja Ebba 35+6
 
Onnea kaikille vauvan jo saaneille.

Alkaa oma olo olla sellainen, että saisi vauva jo syntyä. Joku tuolla ylempänä sanoikin tuosta, että vauva painaa alimpaan kylkiluuhun oikealla puolella ja si se kipu tuntuu myös samalla kohtaa selässä. Ei yhtään kiva. Yöt menee pyöriessä kun ei saa hyvää asentoa ja sitten kun nukahdan, pyörähdän selälleni, koska ilmeisesti se on ainoa asento jossa ei satu.

Vielä olen jaksanut tallilla käymään, ja kaveritkin ihmettelee kun taivun vielä hyvin harjaamaan hevosen jalkoja. Pikkasen kuitenkin on tullut varovaisuutta, enkä putsaile enää kavioita.

Tänään 38+3
 
Lauantaita kaikille! Mulla kanssa ollu ripulia pari päivää, tosin maha ollu löysänä jo pidempään mutta nyt pahenee. Edelleenkään ei supistele kipeästi eli ei auta ku odotella. Sitä ei vaan enää malttais :headwall: :ashamed:
t schnappy 38+4
 
nopeasti kertailen tapahtumia eli meille syntyi 22.10. klo 08.23 poika sektiolla. painoa löytyi 3110g ja pituutta 49cm, pipon ympärys 35cm.
sektio meni kaikin puolin hyvin mutta poika vietiin heti vastasyntyneiden teholle verensiirtoa varten, hb oli syntyessä 89. verta annettiin 500ml mikä vastasi kaksinkertaista verimäärää vauvassa. siirto tehtiin pistämällä kanyylit molempiin käsiin, toinen valtimoon, toinen laskimoon ja 5ml kerta annoksissa toiseen laitettiin uutta verta samalla toisesta otettiin sama määrä pois. siirto nosti hb:tä, mutta se laski seuraavaan päivään mennessä 117 ja aukileeseen laitettiin kanyyli, josta poika sai 60ml punasoluja ja eilen hb oli 161, tänä aamuna 158 eli tasaisena pysynyt :heart:
vasta-aineet nostattivat bilirubiinitasoa, joten pojalla on 4 sinivaloa tällä hetkellä mutta onneksi verirumba näyttäsi olevan takana päin. nyt vain odotellaan biliarvojen laskemista.

olen onnellinen, mutta tosi palasina. kärsin kovasta eroahdistuksesta, koska esikoinen on 200km päässä ja pientä nyyttiä joutuu katselemaan sinivalojen välistä teholla, kanyyleita teipattuna käsiin ja päähän. eikä itkevää lasta voi nostaa syliinsä. :'(

eilen sain pitää nyyttiä sylissä ja maistattaa rintaa, vaihtaa vaipan ja antaa pulloa. tosin sen seurauksena biliarvot nousivat. tänään sain tehdä samat toimenpiteet, imetystä sain harjoitella keinutuolissa sinivalojen ympäröimänä. pahalta tuntuu antaa vauva aina pois mutta jos tämän nyt kerralla kestäisi, niin sitten saisi pojan pois valoista ja pääsisi joskus takaisin kotiin ja näkisi esikoisenkin :heart:
pahoittelen vuodatusta, hormonit ovat vallanneet minut.

onnittelut myös muille "jakautuneille" ja tsemppiä masunkasvattajille :heart:
 
Onnea vauvansa jo saaneille ja heituskalle erityisen paljon voimia! :heart:

Täällä vatsanahka venyy ja paukkuu kun poika ottaa käsillä ja jaloilla vauhtia kyljen puolelta ja vääntää ja kääntää itseään. Itekin heilahtaa aina mukana :D

Ludde 35+5
 
Onnea Marihoille :flower: Ihana kuva Heidin pienestä :heart: Onnea myös synttärisankareille :flower: Chiaralle :hug: toivottavasti saatte asiat järjestymään jotenkin. Heituskalle kovasti voimia :hug:

(.) Parin päivän hiljaiselon jälkeen taas supistanut muutaman tunnin, mutta ei mielestäni aivan säännöllisesti. Vieläkään ei ole kovin kipeitä, mutta oli ne aiemmatkin sittenkin jotain tehneet. Eilen oli lääkärikontrolli, niin kanava oli lyhentynyt kolmesta sentistä puoleentoista senttiin ja paikat oli auki 1,5cm, kun viimeksi vielä kiinni. Eli pakko se on uskoa, että säännöllisyys on avainsana, ei ne kivut välttämättä =) Hyvähän se vaan olisi, mutta älyääkö tässä mihinkään lähteä, kun näihin ei välttämättä kiinnitä edes huomiota ennen kuin rupee kellottamaan. Nyt alkaa henkinenkin puoli olemaan valmiina vauvan tuloon, joten enköhän ihan hyvillä mielin lähde, jos tarve tulee. Kroppa oireilee kyllä lähtöä ja lääkärikin sanoi, että saattaa hyvinkin käynnistyä jo pian, pääkin on kuulemma aika alhaalla (ei ollut aiemmin tällä viikolla) . Viimeisen viikon tosiaan vatsa oireillut, ruokahalu on ollut aivan järjetön sekä nukkunut olen aina, kun vaan on mahdollisuus. Eli tässä on ollut valmistautumista tulevaan koitokseen :LOL: Nyt pitäs mennä kokeilee unta, jos nää supistukset valvottaa, niin sitten mietin seuraavaa siirtoa. Nyt on lähinnä semmoinen tasainen kuumotus tuolla alaselässä :/ Olisi se kiva, kun tietäisi etukäteen, että jatkuuko vai eikö, niin osaisi suunnitella esikoisen hoidon yms. Harmittaa, jos joudutaan se kesken unien kuskata hoitoon, mutta minkäs teet?

Mimona ja pikkuinen 39+0 :heart:
 
:wave:

heituska: :hug: tiedän tuon tunteen kun pieni makaa valoissa ja syliin ei saa ottaa :'(

Täällä kaikki hyvin,eilen tuli touhuiltuu miehen kanssa ja supistuksia taisi tulla jopa 3 siitä johtuen :eek: :D

Olo ihan hyvä,kävely vaan hankalaa kun tuntuu että vauva tippuu mut sitkeesti oon käynyt joka päivä lenkillä =)

nyt hommiin

niina ja vauva 38+3 :heart:

ainiin tosi hiljaista ollut mahassa :/ joutuu oikeen "tökkimään" että saa vauvaan eloa :/
 
ohituskaistalta huomenta!

meille syntyi pieni poika eilen aika yllättäen ja vauhdilla. painoa 2980 g ja pituutta 49 cm. viikkoja oli siis 38+2. mukavasti on mennyt. kertoilen synnytyksestä sitten joskus paremmalla ajalla.

tää miniläppäri ja mokkula on muuten aika kivat olla täällä perhehuoneessa!
 


:heart: Syrämelliset onnittelut uusille marraskuisille pojille ja äideille mere79 ja Tyttö Tenonvarrelta!!! :heart:

Ohituskaistalaiset tosiaan jyllää! :D eli TT ilmoitteli juuri naamakirjassa pojastaan.
 
Paljon onnea mere79 ja TT :flower:
Nyt onkin syntynyt monta poikaa putkeen, koskakohan tulee tytttöjen vuoro..?

Iso jaksamis :hug: heituskalle ja chiralle (ja kaikille muillekin, jotka sitä tarvitsevat).

Oma napa vaan pomppii jatkuvasti kun pikkuinen rummuttelee masua ja aika mojovia potkuja tulee kylkiin. Eli ei merkkiäkään rauhoittumisesta ennen synnytystä.
Kaikkia kolmea S:ää tuli testattua perjantaina, mutta eihän ne aiheuttaneet yhtään kipeää supistusta.

Mulla tekee ihan mielettömästi mieli koko ajan harrastaa tuota kivointa S:ää. Harmi vaan kun liitoskivut yms. pikkusen haittaa menoa. Mieskin on ihme kyllä innoissaan, vaikka sanookin, että mun maha näyttää siltä, että räjähtää jos siihen koskee :LOL:

Liina ja ötö 37+5
 
Onnea Mere ja TT/b] (ei siinä sitten TT kauaa mennyt :) ) :flower: :heart: :flower: :heart:

Omaa oloa: Polttelee alaselkää...supistukset kuitenkin loppui yöksi ja ei nytkään ole montaa tullut. Aamusta heti vatsa sekaisin...Tänään kiukuttaa vähän kaikki, mutta onneksi miehellä on nyt pidempi pinna eli kohta kokonainen viikonloppu on mennyt ilman suurempia riitoja =) Piti vielä yölliseen oirehteluun lisätä, että vauva on liikkunut paljon vähemmän viimeisen viikon aikana, tiedä sitten merkkaako mitään?
 
suuret onnittelut mere79 ja Tyttö Tenonvarrelta! :heart: :flower:

p.s mä odotan tyttöä joten mieluusti voisin olla seuraava synnyttäjä ;) :LOL: ei tässä nyt mitenkään kipuinen olo ole tai muuta mutta tää raskausdiabetes ja 10min välein pissalla käynti alkaa kyllästyttää toden teolla -.-

Mamacita- ja tyttö rv 37+1
 
onnea mere79 ja tyttö tenonvarrelta :heart: :flower: :flower: :heart: :D

ja poks täysiaikaisuudelle 37+0 :heart: oloon ei ihmeempää, ei yhtään mitään, ei supisteluja ollenkaan. Eilen kävin oikein reippaalla lenkillä ja kävelin muistakin ohi kun ei tuntunu missään, eikä sen jälkeenkään,höh :/ ainoa kipu mitä on on toi selkäkipu joka vihlasee kantapäähän asti ja nivusiin ja sillon menee jalat alta, ei kiva :|

tahtoo jo synnyttämään......
 
heituskalle tsemppiä! Etteköhän te pian pääse kotiin. Mun esikoiselle jouduttiin tehdä tuo punasolutankkaus kun oli ehtinyt kuukauden osastojakson jälkeen olla kolme päivää kotona :| ja noi sinivalot aika äkkiä alkaa tehoomaan, Ellakin kölli muistaakseni neljään eri otteeseen valojen alla, mut sit arvot alkoi pysyä aisoissa!

Onnea muillekkin jakaantuneille :flower:

Meillä on nyt oltu reilu viikko kotosalla, tyttö on ihana rakkaus-pakkaus! Toisina öinä on nukkunut neljä tuntia ja syönyt vartin verran tissiä kun on heräillyt..Toisina öinä taas ollaan jatkuvaan hereillä kun masuvaivaa on rautalääkityksen takia. Mut on tää vaan kerrassaan ihanaa :heart:

Harhis ja Ella 29 vrk
 
Oi oi :heart: :heart: lisää ihania vauvauutisia! Oikein paljon taas onnea kaikille tasapuolisesti! :flower: =)

Vois sanoo, että mun vauvakuumeeni todella kovenee jokaisesta uutisesta, mutta nyt vielä neljä viikkoa neljäänkymppiin matkaa! eli tänään poksutaan rv 36.. Mä voisin olla se ohituskaistalaisen sen seuraavan tytön jälkeen :)

Täytyy täälläkin mainostaa, että ystävät rakkaat järjestivät eilen meikäläiselle yllätys baby shower kutsut :heart: Oli hemmottelua ja hyvää ruokaa :) Saatiin vauvan kanssa bola-koru, joka kilisee söpösti. Vauva muistaa sen kilkutuksen sitten syntymänsäkin jälkeen.

Omaan napaan ei sen kummempia. Vähän supistelee, mutta muuten ok olo. Jännityksellä odottelen torstain lääkärineuvolaa...

PlanBaBy ja poitsu 36 + 0
 

Yhteistyössä