*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Pomelo ja Mere79 jos asutte Vantaalla niin voitte tulla rokotteeseen Hakunilaan jo 2.11. Mäkään en ole saanut neuvolasta mitään kutsua tänne, mutta Hesari on paras tietolähde!
Vau! Kiitos PlanBaBy !!! Hakunilan neuvola sattuu vielä olemaan mun oma neuvola, että osaavat siellä ehkä sitten kuitenkin kertoa asiasta! Ens to on seuraava käynti - laitan heti ison lapun neuvolakortin väliin muistuttamaan - en enää luota tähän päähän :D

Ja löytyipä muuten kaupungin nettisivuiltakin tietoa asiasta http://www.vantaa.fi/i_perusdokumentti.asp?path=1;220;4725;4803;93142&voucher=34D8C9CB-EDD7-47B0-A1A0-3F9690F13AB0
 
Onnea Thor etapista ja kiitos :hug: calmettevinkistä. Tuota pähkäilin jo aikoinaan, mutta ajattelin sen olevan turha lyhyen reissun takia. Neuvolatätikään ei ole mitään puhunut, vaikka tietää tilanteen. Juuri käytiin rokotuttamasssa pojat Twinrixillä... Täytynee uudestaan siltä kysellä tai sitten ihan suoraan sairaalasta. Hyvä kun otit asian esiin!!!

Ehdinköhän nähdä edes neuvolatätiä ennen synnytystä? Jännää! Ensi viikolla menen vielä synnärille kokokontrolliin ja siten seuraava neuvola-aika otettiin vasta siitä seuraavalle viikolle (39+0). Mä tosiaan toivon, etten oo silloin enää raskaana :D .

Mulla ne suppailut vaan vähenee vähenemistään :/ . Suppailee silti useasti päivässä ja on piiiitkiä ja kivuliaitakin, mut ei tuu kun 1 tai 2 peräkkäin ja sit ihan levollinen olo. Tosin lantioluut erkanee erkanemistaan kivuista päätellen :eek: . Mahdunko kohta ovistakaan :LOL: :LOL:
 
Neuvolalääkärissä käyty, ja tässä tuoreet kuulumiset:

rv35+6 (33+5)
pissa puhdas
verenpaine: 123/74 (125/81)
paino: pysynyt samana =) (neuvolan vaaka näytti tosin edelleen sen kilon liikaa)
SF-mitta 33 (32)
syke: 153 (135)
tarjonta: RT

Kohdunsuu pehmennyt, yhdelle sormelle auki, pää alhaalla, niinkuin pitääkin, mutta ei vielä kiinnittynyt, eli ei tässä ihan hetkeen olla synnyttämään menossa.

Paino-arvioon ei kuulemma mitään syytä, eikä mitään epäilyjä, etteikö vaavi mahtuisi syntymään.

Possuflunssarokote-ajan sain parin viikon päähän, jolloin on neuvolakäynti rv38, siihen asti aikaa miettiä, ottaako vai eikö... siinäpä miettimistä.

Kehunpa minäkin Changesta ostettuja imetysliivejä, todella hyvin istuvat ja tukevat päällä

Kuiskaten 35+6
 
Onnittelut heidi23:lle :flower:
ja marihoillakin taitaa olla jo käärö sylissä.

Thorille tsempitykset jo näin etukäteen ens viikon varalle (tai eihän sitä tiedä mitä kerkiää tapahtumaan jo sitä ennen...)!

Musta tuntuu, että kaikki on jo menossa synnyttämään/synnyttäneet ja ittellä ei vielä mitään oireitakaan. Ärsyttää kun haluasi jo päästä näistä tuskasista liitoskivuista eroon. Yövalvomiset varmaan jatkuu vauvan synnyttyäkin :LOL:

Ajattelin lähteä viikonloppuna Tampereelle esikoisen kanssa ja tullaan vasta keskiviikkona jos vaikka aika kuluis siellä nopeemmin. Sais samalla itte lepäiltyä kun mummi touhuais tuon pojan kanssa.

Neuvolassa kävin eilen ja kaikki hyvin. Possurokotteesta ei puhuttu mitään (unohdin kysyä ), vaikka täällä Espoossa alkaa ilmeisesti ens viikolla raskaana olevien rokotukset.

Liina ja ötö 37+3
 
POKS POKS 36+0

Tänään oli vika neuvolalääkäri ja kaikki oli ok. On noi lääkärit kyllä vaan omituisia. Ei tostakaan ottanu oikeen mitään selkoa. Mutta ilmeisesti paikat on visusti kiinni ja esteitä alatiesynnytykseen ei ole, sen verran ymmärsin :LOL:

Possurokotteesta...täytyy kai munkin avautua sen verran, että nyt neuvolan täti kehotti tekemään päätöksen ens tiistaihin mennessä, että osaa tilata oikean määrän rokotteita..Itse rokotus olis sitten 3.11...APUA! En tosiaan tiedä mitä sen kanssa tekis...Ehkä taidan kuitenkin ottaa moisen..ehkä en...tai ehkä sittenkin :D Taitaa olla elämän tähän asti vaikein päätös?! :headwall:
 
Kaikille poksujille tasaisesti onnea!

Thor Ajatella et viimeinen viikko jo sinulla käynnissä, kohta saat nyytin syliin. Itselläkin poksuu parin päivän päästä se rv40.

Mieheni kyseli jokunen päivä sitten mitä toivoisin syntymäpäivälahjaksi, vauvahan se olisi ollut toiveissa, mut ei tainnu se toteutua kun tänään tulee 26 vuotta täyteen =) Tosin nopeta synnytyksiä kun ovat olleet edelliset niin vielähän tässä kerkiäis :LOL: Mut enpä usko silti.

Neuvolassakin kävin tossa viikolla (38+4) ja siellä oli kaikki hyvin. Vielä sain ainakin ensi viikolle ajan, jonka kyllä jo mielelläni jättäisin vaikka väliin. Vauva painaa jo alakertaan aika kiitettävästi ja välillä kun pirkään istuu niin tuntuu ihan sellaista kipua tuolla jossain kohdunsuulla tai jossain. Ihan samassa paikassa kuin ponnistusvaiheessa (jäänyt varsin hyvin mieleen se kipu kun ilman kivunlievitystä meni edellinenkin) , taitaa vauva vain etsiä tietään ulos. Ja tänään kun mies aloittaa loman (pekkasia viikon ja sitte pitkä pakkoloma) niin mielelläni lähtisin jo synnyttämään. Ei ole enää stressiä siitäkään etten saa ketään tarpeeksi nopeasti paikalle kun pitää lähteä (siis kun mulla oli se puolen tunnin sisään lähtö jos meinaan sairaalaan ehtiä, tai niin ainakin ennusti neuvolassa). Mielelläni miehen matkaan otan jos vain saadaan lastenvahti tarpeeksi nopeasti paikalla mut pääasia et edes itse pääsee ajoissa lähtemään, pelkkää plussaa jos mieskin ehtii.

Heidi23:lle paljon onnea vauvasta :flower:

Heituskalla myös varmaan jo nyytti sylissä =)

Säde ja poitsu 38+5
 
Paljon onnea jo vauvansa syliin saaneille ja poksujille!!

Ja tsempit kaikille muille tarvitseville :)

CALMETTE rokotteesta, itselleni tuo tuottaa stressiä samallatavoin melkein kun possurokote... Vauva siis sen tarvitsisi kun riskiryhmään kuuluu. Mutta siinä kun on paljon noita haittoja ja siksi ei kaikkia enään automaattisesti rokoteta... Neuvolassa asiasta puhuttiin mutta päätöstä ei tarvinnut vielä tehdä, sovittiin että synnärillä sitten lääkärin kanssa keskustelen ja päätän.

POSSUrokotteesta, Thor olikin fb:ssä laittanut jonkun turun sanomien linkin aiheesta ja taas aloin miettimään että jos nyt kuitenkin sen sitten ottaisi. Hmm..

Synnytystapa-arvio oli eilen, kuulema hyvin pitäisi alakautta mahtua. Vauva oli jo lasketunut ja kiinnittynyt lähtökuoppiin. Ja kohdunsuu oli pehmeä ja reilu sormelle auki ja kaula vähän lyhentynyt... KOKEMUKSIA? Tuskin mitään varmaa kuitenkaan tapahtuu vielä hetkeen vaikka suht kivuttomia supistuksia päivittäin onkin.

Kauheesti oli taas kommentoitavaa ja kirjoitettavaa mutta pää tyhjenee aina.. :(

Niin joo Thor täällä myös vessassa käydessä tulee venyteltyä ja taivuteltua itseensä suuntaan jos toiseen niin rakko tyhjenee huomattavasti paremmin :D näin jo suunnilleen puolesta välistä..
 
onnea vauvansa saaneille :flower:

ja thorilla lähenee kans kivasti vauvan saaminen, mä oon ihan kade, en jaksais yhtään enää tätä raskautta, vie musta kaikki voimat :ashamed:

painaakohan mulla vauva jotain hermoa kun tulee yhtäkkiä semmonen kipu jalkaan ja lähtee jalat altakin, pari kertaa oon jo kaatunukki tän takia, onneks en mahan päälle..

nukkumisesta ei tuu mitään enää ku vauva melskaa ja viime yönä kävin 6 kertaa pissalla, yleensä käyn 3 kertaa.. oli vaan niin jano koko illan ja pitkin yötä et ei ihme..

supistuksia ei ole juur yhtään vieläkään vaikka jo toivoisinkin niitä olevan et edistyis vähä tää homma, ei ois ku 3 ja puol viikkoa enää laskettuun mut menee varmasti yliaikaseksi, en jaaaaksaaa!! |O

sori valitus mut ei tää herkkua enää ole ollenkaan...
 
Täälläkin nyt alettiin seuraavaksi pohtia tuota Calmette-rokotusta, sillä ollaan keväällä lähdössä Thaimaaseen.. :eek: Tuossakin rokotteessa tosiaan riskinsä , sen vuoksi siitä on luovuttu. KTL:n mukaan tämä on tarpeellinen VAIN jos vauva muuttaa yli kk:ksi riskimaahan tai jos hän matkustaa useita kertoja vuoden aikana riskimaihin... Mitenhän tollanen yksi 2vkon matka sitten? Taidan jättää tänkin väliin.. Miksei joku vois kehittää turvallisia rokotteita!!?

http://www.ktl.fi/portal/suomi/terveyden_ammattilaisille/rokottaminen/bcg-rokotukset/riskiryhmat_ja_-maat/
 
Pomelo Mä olen miettinyt synnytyssuunnitelmaa....vaikka eihän sitä koskaan tiedä, miten se loppujen lopuksi menee. Mutta olen kokenut tosi tärkeeksi nyt itse miettiä asioita vähän valmiiksi. Ensinnäkin en halua supistuksia voimistavia lääkkeitä...jos ei ole ihan pakko sitä ottaa. Toisekseen ajattelin yrittää suht luomuna ensin...mulla on homeopaattista synnytyskipulääkettä sekä palautumista avittavaa "lääkettä" jo ostettuna mukaan.
Jos silti kivut äityy liiaksi ...seuraavaksi haluasin kokeilla kohdunkaulapuudutetta ja jos sekään ei auta niin viiminen keino olisi sitten spinaali. Muuten suunnitteilla olisi pysyä pystyasenossa mahd. pitkään...keinua, kävellä, suhkutella yms. Mukaan otan pari rentoutuskasettia ja kauratyynyn. Niin ja kotona suunnittelin olevani mahd. pitkään....ja haluaisin synnyttää jakkaralla. Kyselin, muuten kätilöltä, että saako mennä saunaan kotona kun supparit ovat alkaneet ja sain luvan siihen....katson sitten voinnin mukaan, miltä tuntuu.

Niin ja imetyksestä....haluaisin vauvan kanssa heti rinnalle ja lisämaito + tuttikiellon. Sain kyllä aikaisemmatkin lapset heti rinnalle....mutta siihen aikaan lykättiin puoli automaattisesti lisämaitoa vauvoille ja tutit heti suuhun.

Zera 38+5
 
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=497192&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10009&compartmentId=10069&categoryId=10319#

Musta noi oli niin ihanat..samanlaisia ollu kun on ollu ite vauva...menin ja tilasin :D

mä myös tuota sika-rokotetta ainavain mietin vaikka edelleen olen sitä mieltä että en ota..mutta sitten taas toisaalta tuntuu sakialle korottaa itsensä terveydenhuollon ammattilaisten yläpuolelle. Kaipa he tietävät mitä tekevät..mutta silti en uskalla..on tämä niin vaikeaa :'( :'( :headwall:
 
Hei! Marihoin puolesta terveiset sairaalasta :)

Sain syliini palan taivasta,
vihdoin saan itkeä onnesta, sydän ihan pakahtuu.
Pieni poika syntyi tänään aamulla klo. 9.04.
painoa Juniorilla 3,6kg

*Marihoi79*

Muoks. Viikkoja oli siis 38+5 =)
 
onnea Marihoille pojasta! :heart:

mulla oli tänään neuvolakäynti

rv36+0 (34+5)
paino +778g/vko (+292g/vko)
turvotus +
RR 115/83 (105/77)
pissa puhdas
sf 32 (30,5)
syke +135 (+145)
tarjonta rt (rt)

verikokeetkin otettiin joista nähdään onko mulla jotain vasta-aineita. paineet näyttäis olevan hieman nousussa, niin nyt sitten tarkkaillaan taas tiiviimmin omaa oloa ja heti polille jos jotakin outoa ilmenee.
 
Marihoi79lle perheineen suuren suuret onnittelut pojan syntymän johdosta :flower: :heart:

Onnittelut thor ja muutkin poksujat :heart:

Jennyli ja aamukastetta mä kans kuolasin kaupassa noita potkareita, on kovin suloiset, kai ne täytyy sieltä käydä noutamassa :D



 
:wave:

marihoi: :hug: :flower: onnea!!

mulle tullut sellanen olo,että en missään nimessä halua vielä synnyttää,kaikki kaapitkin on siivoamatta,aattelin tytsyn kanssa leipoo joulupipareita jo valmiiksi ja niitäkään en oo saanut aikaseksi.. :/


rokotteesta:pitää päättää ens keskiviikkoon mennessä mutta luulen kyllä että en ota sitä!
niina ja vauva 38+1
 

Yhteistyössä