*** MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - LOKAKUUSSA *** Ensimmäiset pennut syntyneet! ***

Oih,onnea marihoi pojasta :flower: :heart:
Hyvän kokoinen poikanen! =) Oliko sulla painoarvioo ennen sectiota ja pitikö paikkaansa?
Pikaista toipumista ja ihanaa vauvantuoksuista arkea! :heart:

Heidillä myös ihana kuva pikkuisesta :heart:

Öyh, taitaa vauva olla nyt ylimmillään eikä tosiaan vielä laskeutunut. Olo on NIIN ahdistunut ja täyteläinen :x
Tuntuu että maha on täyttä tavaraa ja siis pelkkää vauvaa täynnä...ihan kuin kivi!!
2 päivään ei ole ollut nälkä oikeastaan yhtään ja tänään kun käytiin miehen kanssa päivällä lounaalla niin tulin niin huonovointiseksi (täyteen ) että kaikki tuli oksennuksena ulos :/
Silti paino kyllä nousee...samoin kuin Vy. Eli taitaapi pieni kasvaa nyt kovaa kyytiä ja siksipä olenkin erittäin onnellinen että pääsen maanantaina sinne painoarvioon!!

Oon ollu tänään myös hirmuisen väsynyt |O Liekkö tää harmaa ja sateinen päivä vai mikä?! Väsyttää ja tylsistyttää...ja ahdistaa :kieh:
Kerranki valivalia täältäkin ;) :saint:

Piristänyt oon kuitenki itteeni kahlaamalla nimiehdotuksia läpi... tosin meillä taitaa vauva jäädä ilman nimeä jos isännältä kysytään :whistle:
Ja myös vauvan syntymätekstarin näpyttelin valmiiksi kännykkään...saa sitten vaan täydentää ja lähettää eteenpäin kun sieläasti ollaan ;)
 
Onnea pojasta marihoi :heart:

Heidillä ihana kuva =)

Ja Thorillakin ihan pian prinsessa sylissä!

Tänään neuvolassa käyty, rv 38+2
paino +400g/vk
pissa puhdas
rr 122/68
hb ei mitattu
sf 33
sykkeet n. 150
ja rt
Aika alhaalla pää oli, mutta ei vielä kiinnittynyt.

Aijemmin muuten kun oli seksin vaikutuksesta puhetta...Sillon sanoin, ettei oo ollu juurikaan vaikutusta. Mutta kun viimeks tuli harrastettua, niin sen jälkeen alko kaamee polte ja jomotus tuolla jossain kohdunsuun paikkeilla! Muutaman tunnin sitä sitten kesti ja jouduin ihan särkylääkkeenkin ottaan...

Mutta nyt nauttiin omasta ajasta, kun muksut nukkuu. saunakin kohta olis varmaan jo lämmin =)

Ja hyvää viikonloppua kaikille!

Sonja ja poju 38+2
 
Onnea vauvautuneille!

Monilla vihloo tuolla alakerrassa niin myös täällä...
mutta onko kohtalotovereita tällaiseen vaivaan, mulla särkee ja on tosi kipeä oikealta puolelta alimman kylkiluun kohdalta ja samalta kohtaa selkä tosi kipeä välillä joutuu turvautumaan särkylääkkeisiin tämän säryn kanssa, vauva ei oo varmastikkaan vielä laskeutunut eikä laskeudu ennen synnytystä jos on veljiinsä tullut. Viimeviikolla kävin taas labrassa verikokeissa hepatoosin takia joka on pysynyt poissa ainakin toistaiseksi, vähän oli nyt arvot koholla ja maanantaina käyn uudestaan taas labrassa..muissa raskauksissa oon jo kovasti syöny adursalia näillä viikoilla.

tanjamaa ja vauvveli 34+4
 
Onnea vauvansa jo saaneille! :flower:
Itse maltan vielä odottaa :D Visusti yritän pitää ainakin vkon jalat ristissä :LOL:

aamukastetta; juuri tuollaisen puvun, mutta punasen ostin minäkin alkuviikosta, oli niin ihana!Ruskean oisin minäkin ostanut mutta ei ollut tarjolla kuin punaisia ja vihreitä.

Taas on tälle päivälle saanut kuulla sen verran v-ttuiluja lapsimäärästä että
:kieh: :kieh: Se on kumma kun se jotain haittaa kun joku haluaa ison perheen perustaa! Muutenkin on alkanut tympimään kun kukaan ei kysele vointeja ym. ole ylipäänsäkään kiinnostunut. Kaikki tuumaa vaan että "rutiinillahan tuo kaikki jo menee, raskaus, synnytys ym." No tuttu juttuhan tämä on jo viidennen kanssa, mutta silti olisi mukava jos joku kysyis ees joskus miten jaksan :ashamed: Samaa ootan kun vauva syntyy...Ekaa ja tokaa kaikki halusi heti tulla kattomaan mutta eipä sitten muita ole kellään kiire ollut nähdä :| No joo, anteeksi valitus :ashamed:

Täällä edelleen hyvä raskaus olo jatkuu. Nautin ihan tosissaan tästä lopusta!

Onni ja :heart: rv 38+3
 
Kohta tässäkin pinossa poksutaan oikeen kunnolla ja saadaan kaikki ihanat vaavit sylkkyyn :heart:

Täällä on taas supistellu koko päivän ja illan ja se tuntuu aika kamalalta kun tuntuu että vauva työntää päätänsä vielä alemmas tonne kanavaan..kohta se varmaa jo pystyy heiluttamaan kädellä sieltä että vedäppäs mut jo pois täältä :LOL:

Mä oisin niin valmis jo synnyttämään..mutta kun ei niin ei vaan pääse tositoimiin.

Mulla on vielä tässä raskaudessa 1 ultra tossa marraskuun alussa mutta neuvolakäyntejä ei sitte olekkaan enää olleskaan vaikka viikkoja mulla on vasta 35+5

Sanoi se täti tänää että varaudu siihen että lähtö voi tulla ihan koska vaan no oonha mä niin tehnykki jo monta viikkoa.
 
Hellöy...

Marihoi oikein lämpöiset halitukset ja onnittelut pikku pojasta :heart:

Thor hui, vähiin käy aika ennen kun loppuuu :D

säde Hyvää synttäriä, näin jälkikäteen sinne :heart:

Heidi :heart: :heart: :heart: :heart:

(.) Ei muuten kummempaa mut mulla on tänään ollu sellanen olo et lähtö tulee pian :O en tiiä miks ku supistuksia on ollu mut ei ne missää tunnu, no sit maha kyl tyhjentyny iha kiitettävän useesti, väsy ja hönö olo ollu koko päivän ja sit muutamaan otteeseen menkkamaista kipua mahassa, jotenki levoton oon ollu koko päivän... huh taitaa olla vaan toiveajattelua :D
 
Thorille poksuonnittelut! Kylläpä tuo aika rientää...

Säde, näin jälkikäteen synttärionnittelut!

Marihoille onnittelut poitsusta! :flower:

Täällä taas valvotaan... Viikon verran onnistuin nukkumaan täysinäisiä öitä vessakäyntejä lukuunottamatta. Kohta taasen tunti oltu hereillä, mutta kai sitä on yritettävä nukkumista uudelleen, jotta jaksaa päivän touhuta.

Mukavaa viikonloppua marrasmassuille!

Esikko77 ja Möhköfantti 36+1
 
Onnittelut kaikille jo vauvansa saaneille :heart:

Poistin fb:stä myös ihmisiä jotka olen täältä lisännyt. Henkilökohtaisesti ei millään pahalla kenellekään, mutta kun tuntuu että täyttyy se etusivu ja saa sitten niitä oikean elämän ystävien kirjoituksia kahlata sieltä seasta :ashamed: Thorin jätin, kun hän on sen meidän yhteisön perustaja.

Jaksamisia myös kaikille kolotuksien ja suppareiden pariin! :hug:

Ja omaa napaa vielä...

Täällä viikot vähenee, maanantaina tulee 36 viikkoa jo täyteen

Keskiviikkona oli neuvola. Verenpaineet oli koholla, mulla on aivan järkyttävä stressi. Perheessämme on ollut kriisi nyt yli 3 viikkoa. Miehen poika teki sellaisen teon mun tytölle mitä kukaan äiti tai vanhempi ei toivoisi tyttärelleen. En pääse asiasta yli enkä ympäri.. Poika on ollut aina hankala ja aina menee vaan pahemmaksi sen teot. Musta tuntuu että mä en enää kestä, tulen hulluksi sen kanssa ja meidän perhe hajoaa sen pennun takia, tätä on jo kestänyt 4 vuotta ja menee vaan järjettömmäksi sen teot. Mun ymmärrys ei enää riitä, vaikka olisi kuinka lapsi.
Mun paino oli laskenut, johtuu myös yllämainitusta asiasta, olen syönyt,mutta pienempiä aterioita,kun mikään ei oikeen maistu. Sf oli 33cm eli normaalin mitoissa. Ja vauvan painoarvio 2350g, oletettu syntymäpainoarvio täys aikaisena 3200g. Ihan normaalia luokkaa mun vauvaksi. Vauvan sykkeet hieman laskeneet. Nyt 133 niinkuin edellisellä viikollakin. Normaalisti on ollut sellaista 140-155.

Virtsakivikohtauksia ei ole tullut, mutta hassu homma oli se että mun neukku th:lla käy 2 äitiä myös joilla samainen vaiva tällähetkellä.
Mitään kolotuksia ei ole ollut. Supistelee silloin tällöin hyvin napakasti, että naama ihan vääntyy mulla. Eilen vauva puski huolella alaspäin ja koko masu roikkui. Keskiviikkona lääkäri totesi vauvan olevan todella alhaalla.

Jaksan taas lenkkeillä myös koirien kanssa. En nyt ihan jokapäivä mutta useammin kuin tuossa yhdessä vaiheessa.

Semmosta tänne.

nyt rv 35+5
 
Onnea marihoille :flower:

:hug: Chiralle :hug:


Omaan napaan, eilen oli neuvola.
Sf - laskenut ja sanoi vauvan laskeutuneen reippaasti.
itse tuntenutkin / huomannut mahasta et pariin otteeseen on tippunut maha.
Sellasta polttelua ollut tossa kohdunpohjassa/ rintojen kohdalla..
josta laittoi mulle ajan ens tiistaille lääkärille. Kun ei ole vissiin mikään raskausvaiva.
Muuten kaikki ok, ja samoilla vaivoilla.
Paino laskenu 200g eli pysyy nyt samoissa, nyt kolmatta kertaa.
Vauva kuitenkin kasvanut ihan hyvin. Ja liikkuu myös.

Poksuakin vois
:D 39+0 :whistle:
Että ootellaan sitten mihin asti mennään... =)
Vauvan vaatteet on katottu valmiiks, odottelevat sängyllä.
Laitan ne kassiin sitten kun tulee lähtö ja samalla laittaa omatkin kamat.
Mies on varpaisillaan, ja aina kun poistuu ovesta niin hätäilee et jos soitankin sen takas et lähtö on nyt :D Ei siis ole lapsen biologinen isä, mutta isänä tulee olemaan kuitenkin =) :flower:
 
Mua huolestuttaa tää painon nousu..eihän viikossa voi millään 2kg tulla painoa lisää..kun en ite huomaa että turvotus olis mitenkään radikaalisti lisääntynyt..no pitää nyt juoda ahkerasti ja tarkkailla syömisiä entistä enemmän..

Ai ja tänään poksahdellaan 36+0 :heart: :heart: Vois vaaveli tulla jo parin viikoon sisällä ihan hyvin.

Mua ärsyttää toi mies...kun eilen illalla puhuin että vois vaaveli alkaa jo kohta tulemaan niin oli ihan että hui ja puistatus..Kyllä mä ymmärrän ettei sitä synnyttämistä niin mukava oo katsoa mutta mähän siinä s**tana suurimman työn teen :/ Ja muutenkin kun ei voi vauvan liikkeitä tunnustella,maha on pelottava jne..en tajua. Ihminen joka poijittaa lehmiä ja näkee syntymän 16krt vuodessa niin oman vaimon raskaus on puistattavaa ja maha pelottava. :headwall: Koita siinä sitten tuntea itses kauniiks varsinkin kun tota painoa on tullut noin hemmetisti..

No niiin se siitä valitus virrestä tällä kertaa,helpottaa vaan huomattavasti kun saa jonnekkin purnata ja nurista :D

Eilen olin koiruuden kanssa lenkillä ja apri kertaa vihlo mahaa oikein huolella,mutta ei ollu supistelua mun mielestä,jotain muuta vihlomista varmaan..supistuksen tulon osaan sanoa jo etukäteen,mutta kivuttomiahan noi on vielä olleet.

hannanmamma 36+0 :heart:
 
Lauantaita kaikille!

Chiralle suuren suuri halitus täältäkin! :hug: Ei osaa oikein auttaa, kuin että lähettää kovasti voimia ja jaksamisia virtuaalisesti.

Poksujille paaaljon onnea! :flower: :heart: Päivät vähenee ja vauvelit kasvaa! =)

Miss Mindy tuo kuulostaa NIIN tutulta! Eilen oli ekaa kertaa illalla sellainen olo, että nyt oikeesti on lähtö lähellä. Maha tyhjeni, supistuksissa jo vähän tuntua ja tosiaan höntti olo. Mutta p*kat täällä mihinkään päästään, ihan varmaan menee sinne ensi perjantaille. :kieh: Tänään vähän itkeä pirautinkin tuossa aamulla, kun tuntuu niin turhauttavalta - pitäisi vaan suosiolla asennoitua siihen perjantaihin, niin ei tarvitsisi niin pettyä näihin oireihin. Eihän tässä herran jestas olla edes lasketussa päivässä vielä. :ashamed:

Mukavaa päivää kaikille, me lähdetään miehen kanssa sohvaa shoppailemaan, kirjamessuille, saunomaan, siivoamaan kämppää ja harrastamaan villiä seksiä! :LOL:

thor ja rinsessa 39+1
 
Kaikkien kuulumiset luettu!!

Täällä nukuttii kanssa taas vaihteeksi huonosti.Ensin herään siihen kun vauvalle tulee hikka jota kestää tunnin ja sitte vähän ajanpäästä piti nousta vessaan ja sitten alko taas supistaa ja tossa 6-7 aikaa aamulla tuo Juho heräski sitte ja valvo ainaki 2h ja oli sitte pakko nousta kun ei saanu enää nukuttuu kun toinenki siinä leikkii leluilla ja huutelee korvan juuressa.
 
hannanmamma03, tota painoa tuntuu tosi herkästi lopussa tulevan, mulla esikoisesta tuli viimeisen kuukauden aikana parhaimmillaan 3kg viikossa :whistle:


mulla on maanantaina synnytystapa-arvio, alkaa pikkuhiljaa jännittää et minkä kokoinen neiti siellä masussa tällä hetkellä on :D
 
Täällä eilen käyty painoarvio-ultrassa, ja tällähetkellä vauveli olis 2800g (rv 36+0), ja meinas että jos laskettuna aikana syntyy, niin syntymäpaino olis noin 3700g luokkaa. Muttaettä saattaa heittää 200-300g suuntaan tai toiseen...:) Jännityksellä siis odotetaan osuuko painoarvio oikeaan :)

Täällä täytetään tänään vuosia (26 tulee täyteen!), joten thor, saat päivittää iän, mutta eise tietty niin tarkkaa ole :LOL: Onnea myös säde83lle vanhenemisen johdosta :wave:
 
Poksista poks 39+0 :heart: vuokrasopimus lähenee loppuaan :LOL:

Onnittelut myös muille poksujille =)

Chiralle tsemppi :hug: :hug: ja voimia ikävään tilanteeseen :heart:

Omaan (.) ei mitään uutta. kovasti vaan odotellaan josko jotain oiretta ilmaantuis ja pääsis tositoimiin :) Mieskin jo muutamaan otteeseen kysellyt et eikö se beebi vois jo tulla, taidetaan olla melko malttamattomia jo molemmat :whistle:




 
Onnittelut vauvautuneille!!!! :flower: :flower:

Myöhäinen POKS täältä :wave:
Tässä kuvat pakatuista kotiintulovaatteista..



Ja päällysvaatteet:



Nuo fleecehaalarit on ihan sään mukaan mukana, jos tarvii kun tuo nallepuku ei ole mikään kovin paksu, ja fleecehaalareita kahta väriä, kun ei oikein täyttä varmuutta ole kumpi sieltä tulossa :D

PP+pikkupupu 36+1
 
Chiralle jaksu :hug:

hannanmamma, mullakin tuota painoa tuntuu nyt kertyvän vähän liikaakin. Onneksi neuvolassa asiasta ei mainittu erityisemmin. Jonkun painonnousu-pyrähdyksen olen saanut kuitenkin näin loppuraskaudessa aikaiseksi.

Annsku synttärionnittelut! :flower:

Esikko77 ja Möhköfantti 36+1
 
Kiitos kaikille onnitteluista!

Chira halitus!!

Thor Niin kovin tutun kuuloista! Milläs viikoilla sinun esikoinen on syntynyt? Pari päivää ollu jotenki kovin seesteinen olo, eilen maha aivan sekaisin. Supisteleekin monet kerrat päivässä, välillä pientä kipuakin tuntuu. Turhauttaa kun sitä odottaa et kyllä sitä nyt pääsee, mut ei sitte kuitenkaan. Kun osais jotenki alkaa ajattelemaan ettei se ennen laskettua synny kuitenkaan, tuntuu ettei mitään muta osaa nykyään ajatella. Aikasemmat lapset on syntyneet jokainen eri viikolla 39+, 40+ ja 41+ niin sitä sitte toivoo et jospa sitä pääsis jo nyt.

Onni09 Tosi ikävää tuollainen asennoituminen lapsimäärään, eiköhän se ole jokaisen oma asia montako niitä haluaa. Meille tulossa vasta neljäs mut huomaa ettei ihmisiä tosiaan samalla tavalla kiinnosta kysellä vointia yms. Vain pari lähempää ystävää sekä oma ja miehen perhe jaksaa kiinnostua koko vauvasta ja kysellä vointia yms. Muut ovat kovin välinpitämättömiä ja se tuntuu vähän ikävälle, itselle tämä on ihan samanlaista kuin vaikka esikoista odottaessa vaikka kokemusta voikin olla nyt vähän enemmän. On sitä kyllä saanu vaikka minkälaista kommenttia tai kysymystä kuulla, en tiedä näyttääkö sitä itse nuorelle tai jotain mut tyypillinen kysymys on et "onko nämä kaikki sinun?" tai "eihän se teidän tehtävä yksistään ole maailmaa lapsilla täyttää!", joo ja kyseessä kuitenki meille vasta neljäs et eihän me niin iso perhe edes viel olla et tartteis noin kommentoida, ainakaan minun mielestä. Mutta kyllä sitä joskus saa ihan mukavia kommentteja ja kyselyitä et kuin te jaksatte noin monen pienen kans yms. Mut ihmisiä taitaa olla moneen lähtöön, ikävä kyllä.

Annskulle Paljon onnea synttäreiden johdosta!! :flower:

Säde ja poitsu 38+6
 
heidiS23 Ihana kuva :heart:

Chira :hug: halaus kriisin keskelle...voimia !

Annsku Hyvää syntymäpäivää ! :flower:

Mulle on iskenyt nuha....ja voimat on ihan poissa...ei jaksaisi muuta kuin loikoilla sohvalla. Tekemistä olisi vaikka ja kuinka...ahdistaa kun pitäis vaan yrittää jaksaa tehdä..vaikka pikkuhiljaa. ...

Zera 38+6

 

Yhteistyössä